quote:
Nee, de deur niet open, want die leidt naar mijn slaapkamer en ik moet dat vocht niet in mijn slaapkamer hebben.
quote:
Dat raam op een kier laten staan, gaat een keer mis; zeker als je er makkelijk bij kunt. Eigenlijk zou je af moeten sluiten met deze dingen:
[
afbeelding ]
Zulke slotjes in combinatie met tralies zouden wel een goede combinatie kunnen zijn.
quote:
Op woensdag 31 januari 2018 11:22 schreef Speekselklier het volgende:een of twee kierstand houders inderdaad. En verder misschien zorgen dat de kamer zelf goed op slot zit. Knip aan de buitenkant. Als ze binnrn zijn kunnfn ze niet verder.
Dat is inderdaad een optie. Wat betreft die binnendeur, die gaat helaas vanuit het perspectief van die kamer naar buiten. Dat is op zich jammer, anders had ik daar simpelweg een tweetal schuifsloten op kunnen zetten.
quote:
Ik heb op sommige plekken in mijn huis al tralies voor 'zwakke' ramen gemaakt, puur ter inbraak preventie, alleen het punt is, ik moet natuurlijk wel uitkijken dat ik mezelf niet helemaal insluit, want als er brand uitbreekt moet ik zelf wel snel naar buiten kunnen.
quote:
Op woensdag 31 januari 2018 07:54 schreef Ivo1985 het volgende:Gezien mijn sloop-ervaringen tijdens mijn renovatie zeg ik: breekijzertje er tussen en in een paar seconden is het los.
Voor de ventilatie heb je ook helemaal niet zo'n grote opening nodig. Veel veiliger en beter is om te zorgen voor een voor een vorm van mechanische ventilatie / badkamer ventilator. Eventueel met een luchtvochtigheidssensor, zodat die alleen draait op het moment dat het nodig is vanwege het drogen van een wasje. Zorg bij het monteren van mechanische ventilatie / badkamer ventilator altijd dat de ventilator zo ver mogelijk weg zit van de luchttoevoer, om in de kamer een goede luchtstroom te krijgen. Het mooiste zou zijn wanneer de radiator vlakbij de luchttoevoer zit, zodat ook de warmte gelijkmatig verspreid wordt.
Ai, maar dat betekend dat er wel een afvoer door de muur moet. Ik weet niet of de woningstichting er blij van wordt als ik grote gaten in de binnen en buitenmuur ga maken.
Tralies hebben aan de ene kant wel wat. Maar dan alleen voor dat raam dat open kan. Tralies, van die dikke massieve stalen stangen in combinatie met een slot op de haak en een hele dikke steen in geval van brand die ik dan door het andere raam kan gooien. (Gelegenheids- inbrekers gaan meestal geen ramen kinkelen, dat trekt teveel aandacht). Verder zou ik eens kunnen kijken of ik de toegang tot het dak van de keuken moeilijker kan maken. Kijk hieronder is wat ik bedoel met hoe makkelijk een inbreker bij dat raam kan komen; zou jij het open laten als je niet thuis bent?
Al met al moet de oplossing ook niet te duur zijn, want het budget is beperkt.Oh, en om even een voorbeeld te laten zien wat ik al bij een zwakke raam heb gedaan, beneden bij de voordeur, aan de zijkant, uit het zicht overigens:
![tralies.jpg]()
Massief staal. Aan twee kanten een gat geboord met een vlinderboor, aan de linkerkant iets dieper. De stang er in, en dan weer terug duwen het andere gat in. Vervolgens aan de linkerkant waar ruimte is overgebleven een dikke schroef door die opening draaien zodat de stang niet weer teruggeduwd kan worden. En de stangen doorzagen is ook lastig want ze draaien mee. Geloof me, hier kan je aan hangen zo sterk is dit. Normaal hangt er een luxaflex voorlangs maar dit was even voor de foto. Van de buitenkant zie je de tralies nauwelijks. Maar, zoals ik al zei, ik moet natuurlijk wel opletten ivm mijn eigen veiligheid dat ik het huis ook uit kant ivm brand.

Maar dit was wel een relatief goedkope oplossing.
[ Bericht 32% gewijzigd door TechnoCat op 01-02-2018 03:40:01 ]