Hun goed recht om het westen inferieur te vinden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mogen moslimlanden er ook met hetzelfde wegkomen dan, dat er "on-Islamitische" zaken voorkomen in bepaalde westerse landen?
Ik snap wel wat jij er van probeert te maken, ik snap niet hoe je de nuances en selectiviteit van je eigen betoog niet in ziet.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 23:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Man hou op...
Snap je wat er bedoelt wordt met "westerse cultuur" of niet? Zo niet, jammer dan, geen discussie met jou te voeren want zo een complex principe valt niet zo makkelijk in een definitie te gieten.
Ha, een jood die weer z'n haat spuwt op moslims. Dat is nieuw.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:00 schreef jamesdeen het volgende:
Terecht. Voor je het weet is je bedrijf een dekmantel voor drugshandel, spreken je collega's je allemaal aan met kk kaas en moet je een opskeertje zetten om er bij te horen.
Dat was mijn vraag niet.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hun goed recht om het westen inferieur te vinden.
Dan heb ik geen idee wat je vraagtquote:
Simpel, als we alle mis&wantoestanden onder en door moslims mogen kwalificeren als "on-Islamitische zaken" dan houdt mij vrij weinig tegen om de Islamitische cultuur veruit superieur te noemen tov de westerse.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan heb ik geen idee wat je vraagt
Sowieso is de islamitische cultuur superieur.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Simpel, als we alle mis&wantoestanden onder en door moslims mogen kwalificeren als "on-Islamitische zaken" dan houdt mij vrij weinig tegen om de Islamitische cultuur veruit superieur te noemen tov de westerse.
Tjah, over het algemeen generaliseer je alleen naar zaken die relatief dominant aanwezig zijn in X i.p.v. andersom.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Simpel, als we alle mis&wantoestanden onder en door moslims mogen kwalificeren als "on-Islamitische zaken" dan houdt mij vrij weinig tegen om de Islamitische cultuur veruit superieur te noemen tov de westerse.
maar als je te veel joden aanneemt is het enige probleem dat je bedrijf misschien wel te succesvol kan wordenquote:Op woensdag 31 januari 2018 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ha, een jood die weer z'n haat spuwt op moslims. Dat is nieuw.
De Islamitische wereld kan en mag veel leren van het westen als het gaat om waardigheid van de mens en vrijheid op sommige gebieden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Sowieso is de islamitische cultuur superieur.
Ssssst, zeg dat nou niet. Superieur.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islamitische wereld kan en mag veel leren van het westen als het gaat om waardigheid van de mens en vrijheid op sommige gebieden.
Is de generalisatie gerechtvaardigd is voor mij meer de vraag, als bepaalde zaken waar we de Islamitische wereld vandaag de dag om bekritiseren dominanter was dan het tegendeel dan was het Midden Oosten een stukje bloederiger geweest dan nu en geen enkele niet-Islamitische minderheid overleefd hebben.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, over het algemeen generaliseer je alleen naar zaken die relatief dominant aanwezig zijn in X i.p.v. andersom.
Studeer je filosofie o.i.d. dat je alles taalkundig probeert uit te hollen?
Ik eet ook veel liever Koosjer bij een jood dan halal bij een moslim die ik niet ken. I confess.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
maar als je te veel joden aanneemt is het enige probleem dat je bedrijf misschien wel te succesvol kan wordenliever pijpenkrullen dan een opskeer
Spreken ze dan ook ineens accentloos Nederlands?quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:11 schreef westwoodblvd het volgende:
Heb ooit een blauwe maandag in een callcenter gewerkt. Vreselijk werk overigens.
Maar alle Marokkanen die er werkten noemden zich aan de telefoon ineens Robert of Daan, omdat hun sales dan zowat verdubbelden.
Nederlanders zijn wel lief, ik bezoek nog sporadisch de lieve mensen die ex-asielzoeker vrienden van mij hebben opgevangen zonder enige belang. Inmiddels zijn ze oud, zet dan het vuilnis voor ze buiten en doe wat boodschappen voor ze.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ssssst, zeg dat nou niet. Superieur.
Tegenwoordig spreekt Robert en Daan niet eens accentloos Nederlands meer.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:16 schreef madam-april het volgende:
[..]
Spreken ze dan ook ineens accentloos Nederlands?
aan ons valt gewoon niet te tippenquote:Op woensdag 31 januari 2018 00:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik eet ook veel liever Koosjer bij een jood dan halal bij een moslim die ik niet ken. I confess.
"Jullie" naaien over het algemeen jullie mede-broeders niet, dat is inderdaad nogal een verschil.quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:23 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
aan ons valt gewoon niet te tippen
Wie is 'Robert en Daan'?quote:Op woensdag 31 januari 2018 00:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tegenwoordig spreekt Robert en Daan niet eens accentloos Nederlands meer.
Ik denk niet dat Radar die bedrijven op het matje wil roepen, want dan gaat Radar vooral heel hard met de werkelijkheid en de daarbij behorende voorbeelden om de oren geslagen worden, waaruit precies blijkt waarom die bedrijven hun neus vol hebben van Marokkanen, en dan past het niet meer in het discriminatieplaatje natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 23:36 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Daarnaast richt Radar zich volledig op de verkeerde groep. De bedrijven die geen marokkaan willen, zouden op het matje geroepen kunnen worden. Maar nee, men richt zich op de uitzendbureaus die de vraag van een bedrijf krijgt. En als een medewerker zegt dat hij daar niet op mag selecteren, dat ze zowel nederlandse alsook marokkaanse kandidaten aanbieden en dat het bedrijf zelf de definitieve selectie maakt, dan is het uitzendbureau volgens radar aan het discrimineren. Wat een bullshit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |