Nee, je hebt echt geen idee.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:35 schreef torentje het volgende:
Ik zal toch zelf wel het beste weten wat ik zie en hoor?
Is dat zo ja?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:37 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Ook op de hoogste troon zit de mens op zijn achterste en toch doneert geen enkel lid van het koningshuis zijn/haar orgaan. Waarom geven zij dan niet het voorbeeld en staan zij achter orgaandonatie?
Ja, maar religieuze bezwaren!quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:40 schreef Wuwwa het volgende:
Beetje nutteloos om je druk te maken wat er gebeurd met je onderdelen als je een kasplantje bent geworden. Als het goed is merk je daar dan toch niet zoveel van.
Nou ja, laten we jouw lichaam ergens ophangen. Wat maakt het uit, je bent dan toch dood? Mensen hebben eisen en laatste wensen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:40 schreef Wuwwa het volgende:
Beetje nutteloos om je druk te maken wat er gebeurd met je onderdelen als je een kasplantje bent geworden. Als het goed is merk je daar dan toch niet zoveel van.
Mijn nabestaanden hebben vast wel een idee hoe ze met mijn lijf om willen gaan. Als ze me in een vuilniszak mee willen geven aan de vuilnisman moeten ze dat vooral doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou ja, laten we jouw lichaam ergens ophangen. Wat maakt het uit, je bent dan toch dood? Mensen hebben eisen en laatste wensen.
Ook niet als je hier in het ziekenhuis hersendood ligt te zijn?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Geen idee. Maar de stekker eruit trekken is bij ons niet toegestaan.
Prima, net zoals het prima is dat er mensen zijn die wel laatste eisen en wensen hebben.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:45 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Mijn nabestaanden hebben vast wel een idee hoe ze met mijn lijf om willen gaan. Als ze me in een vuilniszak mee willen geven aan de vuilnisman moeten ze dat vooral doen.
Nouri is dat toch? Waarschijnlijk trekken ze de stekker niet uit?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:46 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Ook niet als je hier in het ziekenhuis hersendood ligt te zijn?
Omdat jij jouw lichaam in Marokko wil hebben, sterven er hier mensen op een wachtlijst.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Prima, net zoals het prima is dat er mensen zijn die wel laatste eisen en wensen hebben.
Nooit nagedacht over jouw dood? Wat belangrijk is?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:52 schreef Braindead2000 het volgende:
Er zijn ook heel wat mensen die niet willen nadenken over hun dood. Die luxe wordt ze ook al ontnomen door D66.
Zeker, dat kun je nog altijd aangeven in een nieuwe wet.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Prima, net zoals het prima is dat er mensen zijn die wel laatste eisen en wensen hebben.
Al zou ik niet begraven worden in Marokko, zelfs dan zou ik niet kiezen voor donorschap. En wat voor antwoorden heb je voor mensen die Nederlands zijn en geen donor zijn? Zijn die ook schuldig aan dood?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat jij jouw lichaam in Marokko wil hebben, sterven er hier mensen op een wachtlijst.
Maar zolang jij jouw lichaam niet kan gebruiken voor je eigen kring, is dat toch niet belangrijk.
Religieuze argumenten en complotargumenten zijn gewoon de slechtste argumenten die er zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Al zou ik niet begraven worden in Marokko, zelfs dan zou ik niet kiezen voor donorschap. En wat voor antwoorden heb je voor mensen die Nederlands zijn en geen donor zijn? Zijn die ook schuldig aan dood?
Dat vind jij, maar jouw mening is niet de waarheid. Laat mensen zelf beslissen. Je kan me niet dwingen, iets wat je nu wel erg probeert.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Religieuze argumenten en complotargumenten zijn gewoon de slechtste argumenten die er zijn.
En om antwoord te geven op je vraag, op het moment dat ze je lichaam kunnen gebruiken, maar je eerder 'nee' gezegd hebt, ja.
Dat weet niemand momenteel en is een van de twistpunten in het debat vandaag.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik vraag me wat af. Stel dat deze wet doorgevoerd wordt... je zit met heel wat eerste generatie Turkse en Marokkaanse mensen die hier niks van weten. Die komen te overlijden en moeten dan volgens de wet de organen afstaan, maar die mensen hebben kinderen die dit weigeren. Wat gebeurt er dan?
Je kunt toch bezwaar maken dat je dit beslist niet wil? Daar een pasje oid voor meedragen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik vraag me wat af. Stel dat deze wet doorgevoerd wordt... je zit met heel wat eerste generatie Turkse en Marokkaanse mensen die hier niks van weten. Die komen te overlijden en moeten dan volgens de wet de organen afstaan, maar die mensen hebben kinderen die dit weigeren. Wat gebeurt er dan?
Maar die allochtonen hebben geen flauw idee waar het over gaat.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je kunt toch bezwaar maken dat je dit beslist niet wil? Vooraf al.
Lees eens. Zo ouder iemand die dat allemaal niet weet.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je kunt toch bezwaar maken dat je dit beslist niet wil? Vooraf al.
De IND kan ze daarbij helpen qua info en een extra dia in de verplichte inburgerings erbij en het is opgelost.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 20:06 schreef FlatEarther het volgende:
[..]
Maar die allochtonen hebben geen flauw idee waar het over gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |