quote:
quote:Op zondag 28 januari 2018 13:07 schreef sigme het volgende:
Drank is per saldo gewoon twee lekkere biertjes per dag..
Dus 2*7*pakweg 1,90 ¤ (bij de Appie) is 19%? Dus 26,60 ¤ = 19%. Dus 2660 = 19x. Dus x=140 ¤/wk?quote:
Dit topic gaat toch niet over mijn uitgavenpatroon?quote:Op zondag 28 januari 2018 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus 2*7*pakweg 1,90 ¤ (bij de Appie) is 19%? Dus 26,60 ¤ = 19%. Dus 2660 = 19x. Dus x=140 ¤/wk?
En dus plaats je in POL-SC die reactie met een linkje naar dezelfde POL-SC? No le se.quote:Op zondag 28 januari 2018 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch niet over mijn uitgavenpatroon?
Zijn er meer mensen die de uitgaven redelijk gedetailleerd bijhouden, was de vraag.
Omdat je benieuwd bent naar je huishoudelijke uitgaven per categorie, blijkbaar. Zo moeilijk is 't niet.quote:Op zondag 28 januari 2018 17:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom zou je eranders tijd in steken ...
Je steekt die pas er toch zelf in dan weet je toch wat je betaald hebtquote:Op zondag 28 januari 2018 20:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Omdat je benieuwd bent naar je huishoudelijke uitgaven per categorie, blijkbaar. Zo moeilijk is 't niet.
Het een heeft niets met het ander te makenquote:Op zondag 28 januari 2018 20:55 schreef Alfje het volgende:
Ik ben ongelooflijk blij dat ik de luxe heb genoeg te verdienen om me hier niet mee bezig te hoeven houden.
Ok man!quote:Op zondag 28 januari 2018 20:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Je steekt die pas er toch zelf in dan weet je toch wat je betaald hebt
Ik ook. Ik heb een spreadsheet met 4 categorieën (dagelijkse consumptie, spullen kopen, vaste lasten en vakantie) en die vul ik met m’n digitale rekeningafschriften. Bonnetjes uitpluizen is me te veel gedoe.quote:Op zondag 28 januari 2018 13:09 schreef madeliefff het volgende:
Ik hou wel bij hoeveel ik in totaal uit geef aan boodschappen per week. Maar niet hoeveel ik aan elk productsoort uitgeef
Doet je bank toch al?quote:Op zondag 28 januari 2018 21:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb een spreadsheet met 4 categorieën (dagelijkse consumptie, spullen kopen, vaste lasten en vakantie) en die vul ik met m’n digitale rekeningafschriften. Bonnetjes uitpluizen is me te veel gedoe.
Volgens mij doen ze dat ook hoor.quote:Op zondag 28 januari 2018 21:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, moderne banken wel ja. Maar ik wil trouwens ook het 12-maanden-gemiddelde weten.
Ik snap dat je het ook prima bij kan houden als dat geen noodzaak is, en prima als je dat leuk vindt of uit nieuwsgierigheid, maar er zijn zat mensen voor wie dit bittere noodzaak is en ik was daar een van en ik ben heel blij dat dat niet meer hoeft. Dus dat verband is er wel degelijk.quote:Op zondag 28 januari 2018 21:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het een heeft niets met het ander te maken
Ik heb geen flauw idee.quote:
Oh die heb ik ook wel, maar binnen nu en een paar weken ga ik er toch mee beginnen. Dan ga ik het huis uit en dan is het puur om inzicht te krijgen in m'n uitgaven en wat ik maandelijks over houdt. Daarnaast wil ik ook in Excel m'n energieverbruik bij gaan houden om daar ook inzicht in te krijgen.quote:Op zondag 28 januari 2018 20:55 schreef Alfje het volgende:
Ik ben ongelooflijk blij dat ik de luxe heb genoeg te verdienen om me hier niet mee bezig te hoeven houden.
Voor energieverbruik heb je hele mooie apps, zoals mindergas en energiemanager online.quote:Op maandag 29 januari 2018 11:27 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh die heb ik ook wel, maar binnen nu en een paar weken ga ik er toch mee beginnen. Dan ga ik het huis uit en dan is het puur om inzicht te krijgen in m'n uitgaven en wat ik maandelijks over houdt. Daarnaast wil ik ook in Excel m'n energieverbruik bij gaan houden om daar ook inzicht in te krijgen.
Dergelijke overzichten geven ook meteen inzicht in waar makkelijk op te besparen is overigens.
Ik heb al wel de app van de energieleverancier, die geeft ook overzichten als het goed is.quote:Op maandag 29 januari 2018 11:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor energieverbruik heb je hele mooie apps, zoals mindergas en energiemanager online.
Ik heb geen slimme meter (nee duh.... ) dus ik voer het handmatig in, maar zeker op de langere termijn krijg je daardoor heel mooi overzicht.
Nou kochten wij het huis van mijn ouders, en kon ik de anderhalf jaar voor wij het huis kochten ook mooi invoeren, dus ik had vanaf dag 1 eigenlijk al een duidelijk overzicht van ons verbruik ten opzichte van dat van mijn ouders
Maar ook het moment dat de zonneboiler en zonnepanelen geplaatst zijn zijn duidelijk te herkennen.
Die van Essent gebruik ik ook, maar die is dramatisch, die hangt nog steeds op de periode mei-juli vorig jaar.quote:Op maandag 29 januari 2018 11:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik heb al wel de app van de energieleverancier, die geeft ook overzichten als het goed is.
Haha dat is wel handig ja. Ik kan er nu nog niks mee, er woont nu een gezin in het huis dat ik gekocht heb terwijl ik alleen ben. Dus vergelijkingsmateriaal moet ik zelf even opbouwen.
Ik hoop dat de Oxxio app het beter doet. Maar inderdaad een goede reden om het zelf ook bij te gaan houden.quote:Op maandag 29 januari 2018 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van Essent gebruik ik ook, maar die is dramatisch, die hangt nog steeds op de periode mei-juli vorig jaar.
Ondanks de gegevens die ze wel hebben verzinnen ze in die app iedere keer maar wat, of hij is helemaal niet bijgewerkt.
Over de periode 2016-2017 werd het gas- en elektriciteitsverbruik van de maanden augustus, september, oktober en november ineens even door 4 gedeeld en gelijkmatig over die maanden verdeeld, dat zal dit keer wel weer gebeuren, want ondanks het regelmatig invoeren van meterstanden is er nog steeds niets bijgewerkt vanaf augustus.
Ik wel hoor. Vertel, waar heb je verder nog excelsheets van?quote:Op maandag 29 januari 2018 16:03 schreef SeLang het volgende:
Ja Sigme, ik doe dat ook. En dat sinds 2008 dus ik heb inmiddels 10 jaar statistiek opgebouwd van al mijn uitgaven
Alleen heb ik het waarschijnlijk anders opgesplitst. Al mijn dagelijkse boodschappen gaan op één hoop aangezien daar toch niet veel geld aan op gaat. Om precies te zijn: sinds 1 juni 2008 is dat slechts 5,1% van mijn totale uitgaven.
Mijn categorieën:
• Wonen (huur + gemeentelijke belastingen)
• Auto Vast (verzekering, wegenbelasting, afschrijving - lineair naar nul in 10 jaar)
• Utilities (telefoon, internet, water, elektriciteit)
• Eten (alle dagelijkse boodschappen)
• Auto variabel (benzine, keuring en onderhoud)
• Kleding ("gewone" dagelijkse kleding)
• Premies (National Insurance premie - tientje per maand of zo )
• Duurzaam (Duurzame dingen zoals meubilair, TV, keukenspul, etc)
• Gezondheid (Bril, contactlenzen, tandarts, dokter voor zover geen NHS)
• Overig (alles wat ik cash betaal - minder dan £100 per jaar)
• Hobbies (Computerspul, fotospul, outdoorgear, vogelgidsjes, etc)
• Reizen (Vliegtickets, accommodatie, eten op reis, visa, etc)
Voornaamste streven is altijd om de laatste twee categorieën te maximaliseren ten opzichte van de rest, want daar zit de fun.
Alles bijhouden kost misschien 5 minuten tijd per maand, met dank aan elektronisch bankieren. Elektronisch bankafschrift pasten in mijn eigen excelsheet, even categorieën aanvinken (direct duidelijk uit naam van de winkel etc) en klaar. Prachtige grafieken etc, inclusief 12-maands rollend totaal, pie-charts, etc.
Dit soort dingen bijhouden is vooral een autistisch trekje van mij. Je wilt niet weten waar ik verder allemaal nog excelsheets van heb
Ik herinner me deze: WGR / Traders/ beleggers in de supermarktquote:Op maandag 29 januari 2018 17:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wel hoor. Vertel, waar heb je verder nog excelsheets van?
quote:Op maandag 29 januari 2018 16:03 schreef SeLang het volgende:
Ja Sigme, ik doe dat ook. En dat sinds 2008 dus ik heb inmiddels 10 jaar statistiek opgebouwd van al mijn uitgaven
Alleen heb ik het waarschijnlijk anders opgesplitst. Al mijn dagelijkse boodschappen gaan op één hoop aangezien daar toch niet veel geld aan op gaat. Om precies te zijn: sinds 1 juni 2008 is dat slechts 5,1% van mijn totale uitgaven.
Mijn categorieën:
• Wonen (huur + gemeentelijke belastingen)
• Auto Vast (verzekering, wegenbelasting, afschrijving - lineair naar nul in 10 jaar)
• Utilities (telefoon, internet, water, elektriciteit)
• Eten (alle dagelijkse boodschappen)
• Auto variabel (benzine, keuring en onderhoud)
• Kleding ("gewone" dagelijkse kleding)
• Premies (National Insurance premie - tientje per maand of zo )
• Duurzaam (Duurzame dingen zoals meubilair, TV, keukenspul, etc)
• Gezondheid (Bril, contactlenzen, tandarts, dokter voor zover geen NHS)
• Overig (alles wat ik cash betaal - minder dan £100 per jaar)
• Hobbies (Computerspul, fotospul, outdoorgear, vogelgidsjes, etc)
• Reizen (Vliegtickets, accommodatie, eten op reis, visa, etc)
Voornaamste streven is altijd om de laatste twee categorieën te maximaliseren ten opzichte van de rest, want daar zit de fun.
Alles bijhouden kost misschien 5 minuten tijd per maand, met dank aan elektronisch bankieren. Elektronisch bankafschrift pasten in mijn eigen excelsheet, even categorieën aanvinken (direct duidelijk uit naam van de winkel etc) en klaar. Prachtige grafieken etc, inclusief 12-maands rollend totaal, pie-charts, etc.
Dit soort dingen bijhouden is vooral een autistisch trekje van mij. Je wilt niet weten waar ik verder allemaal nog excelsheets van heb
Daar zeg je iets, ik ga sigme wel anders zien nu ook.quote:Op maandag 29 januari 2018 16:03 schreef SeLang het volgende:
Dit soort dingen bijhouden is vooral een autistisch trekje van mij. Je wilt niet weten waar ik verder allemaal nog excelsheets van heb
kickquote:Op zondag 29 mei 2022 20:11 schreef sigme het volgende:
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaai
Mag deze weer open?
WGR / Bijhouden kosten huishoudelijke uitgaven
Heb je ook absolute cijfers dan kun je mooi de inflatie uitrekenen.quote:Op zondag 29 mei 2022 20:39 schreef sigme het volgende:
Nou ja, vanwege een ander topic dus maar eens een update, omdat ik ook nét weer een maandje begonnen ben met het bijhouden van 2022.
Het topic begon met de grafiek van 2018, maar ik heb er ook wel eentje van 2017, en inmiddels ook een van 2019 en een eerste setje data voor 2022. 2020 en 2021 had ik geen zin. Ik hou de data per jaar 3 maanden bij, dan vind ik het wel mooi geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu met 2022 erbij, maar die data is nog wat vertekend omdat het maar 1 maand is (met bijvoorbeeld een interessante bier-aanbieding bij de AH, dus relatief nog iets meer drank dan gewoonlijk )
[ afbeelding ]
Ik heb natuurlijk ook absolute cijfers. Maar om er de inflatie mee te berekenen vind ik wat discutabel, een verhoging van kosten kan ook betekenen dat ik luxer ben gaan eten. En sowieso zit er een groot verschil in wat ik koop; in 2017/2018 had ik geen eigen vlees in de kuip, in 2019 en 2022 wel, dus dan koop ik nauwelijks vlees.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heb je ook absolute cijfers dan kun je mooi de inflatie uitrekenen.
Nice haha, bij mij heten boodschappen gewoon boodschappen in mijn excelsheetquote:Op zondag 29 mei 2022 20:39 schreef sigme het volgende:
En nu met 2022 erbij, maar die data is nog wat vertekend omdat het maar 1 maand is (met bijvoorbeeld een interessante bier-aanbieding bij de AH, dus relatief nog iets meer drank dan gewoonlijk )
@SeLang al weer twee jaar niet op fok. volgens pohi.quote:Op maandag 29 januari 2018 16:03 schreef SeLang het volgende:
Ja Sigme, ik doe dat ook. En dat sinds 2008 dus ik heb inmiddels 10 jaar statistiek opgebouwd van al mijn uitgaven
Alleen heb ik het waarschijnlijk anders opgesplitst. Al mijn dagelijkse boodschappen gaan op één hoop aangezien daar toch niet veel geld aan op gaat. Om precies te zijn: sinds 1 juni 2008 is dat slechts 5,1% van mijn totale uitgaven.
Mijn categorieën:
• Wonen (huur + gemeentelijke belastingen)
• Auto Vast (verzekering, wegenbelasting, afschrijving - lineair naar nul in 10 jaar)
• Utilities (telefoon, internet, water, elektriciteit)
• Eten (alle dagelijkse boodschappen)
• Auto variabel (benzine, keuring en onderhoud)
• Kleding ("gewone" dagelijkse kleding)
• Premies (National Insurance premie - tientje per maand of zo )
• Duurzaam (Duurzame dingen zoals meubilair, TV, keukenspul, etc)
• Gezondheid (Bril, contactlenzen, tandarts, dokter voor zover geen NHS)
• Overig (alles wat ik cash betaal - minder dan £100 per jaar)
• Hobbies (Computerspul, fotospul, outdoorgear, vogelgidsjes, etc)
• Reizen (Vliegtickets, accommodatie, eten op reis, visa, etc)
Voornaamste streven is altijd om de laatste twee categorieën te maximaliseren ten opzichte van de rest, want daar zit de fun.
Alles bijhouden kost misschien 5 minuten tijd per maand, met dank aan elektronisch bankieren. Elektronisch bankafschrift pasten in mijn eigen excelsheet, even categorieën aanvinken (direct duidelijk uit naam van de winkel etc) en klaar. Prachtige grafieken etc, inclusief 12-maands rollend totaal, pie-charts, etc.
Dit soort dingen bijhouden is vooral een autistisch trekje van mij. Je wilt niet weten waar ik verder allemaal nog excelsheets van heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |