abonnement Unibet Coolblue
pi_176779282
Er zijn ontzettend veel verschillende dashcams, maar pas op! Er zitten hele slechte tussen. Vooral in nederlandse shops moet je al gauw 100+ euro uitgeven voor een fatsoenlijke. Maar wil je goedkoop, maar toch goed? Dan moet je het zoeken op ebay. Er zijn er 2 die boven alles uitspringen qua kwaliteit, maar ook prijs. Beide 1080p.

G1W, is rond de 35 euro te krijgen:



De opvolger, de G1WH, is rond de 45 euro te krijgen.


De verbeteringen zijn:
-140 graden lens ipv 120 (licht fisheye effect aan de randen)
-GEEN flitsende chromen ring aan de voorkant (dus valt veel minder op)!

Pas HEEL ERG op met rebrands, zoals bijvoorbeeld de LS300W die wordt verkocht voor ¤239,95, maar gewoon een G1WH met andere stickers is.
SPOILER: How to bestel een G1WH op Ebay:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo monteer je je dashcam:


(Er zit normaal gesproken een 3m kabel bij.)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_176779311
https://www.gearbest.com/(...)wid=89&lkid=12254666

32 euro's bij gearbest verzonden vanuit europa dus geen douane kosten.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_176794428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat het juridisch valt onder het permanent filmen van de openbare weg en daarmee is het bewijs niet toelaatbaar. Als het een privéparkeerplaats is dan werkt het anders, maar dan mag de openbare weg niet herkenbaar zijn. Dit is een uitzondering op de regel dat je verder gewoon alles vanaf de openbare weg mag filmen en fotograferen; het mag dus niet permanent.

Werd eind vorig jaar nog bij de Rijdende Rechter aangehaald.

De consequentie ervan is dus dat het niet toelaatbaar is als bewijs, de aanklacht komt te vervallen, zelfs als iemand met z'n voornaam, achternaam én adres in beeld zou zijn op een bord.
Ok dat wist ik niet. Maar hoe ziet het dan met al die bedrijven/winkels die beveiligingscamera's op de openbare weg hebben? Dat kom je vaak genoeg tegen bij bijv. opsporing verzocht.
pi_176794658
Ook een simpele camera zal na parkeren enkele minuten verder opnemen tot de accu leeg is. Het lijkt mij sterk dat daar een tijdslimiet voor geldt.
Anders zeg je toch dat je camera aanging na een schok melding.
pi_176794696
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 12:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ok dat wist ik niet. Maar hoe ziet het dan met al die bedrijven/winkels die beveiligingscamera's op de openbare weg hebben? Dat kom je vaak genoeg tegen bij bijv. opsporing verzocht.
Dat verschilt een beetje! Vaak is op de beelden de openbare ruimte niet zichtbaar. Een winkelcentrum of een tankstation is bijvoorbeeld niet altijd een openbare ruimte ook al kan iedereen er naar binnen (zelfde principe als horecagelegenheden).Soms is het gedeelte waar de openbare ruimte zichtbaar is softwarematig onherkenbaar gemaakt. Soms is dat maar een heel kleine stukje van.

Daarnaast mag het soms wel als er een aankondiging is van het opnemen van beelden. De straatcamera's waarmee die mongoloïde kopschoppertjes met enige regelmaat op Dumpert verschijnen zijn bijna altijd van een overheid zelf en vaak ben je dan langs een bordje met "Cameratoezicht" gelopen. In sommige steden hangt zo'n ding aan iedere paal waar een camera aan hangt.

Op de website van Arnoud Engelpatat staat meer: http://www.iusmentis.com/(...)lmen-cameratoezicht/
Bier.
pi_176794774
quote:
99s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:00 schreef Mr.Ping het volgende:
Ook een simpele camera zal na parkeren enkele minuten verder opnemen tot de accu leeg is. Het lijkt mij sterk dat daar een tijdslimiet voor geldt.
Anders zeg je toch dat je camera aanging na een schok melding.
Die paar minuten mogen gerust. Wat ook mag is een camera die automatisch weer start met opslaan van de beelden aan de hand van een bewegingsdetector.

Dit geldt trouwens alleen voor Nederland, in sommige landen is het hebben van een dashcam strafbaar (Duitsland). En in veel landen zijn de beelden per definitie niet toelaatbaar als bewijs bij wat voor rechtszaak dan ook (Frankrijk).
Bier.
pi_176795575
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat verschilt een beetje! Vaak is op de beelden de openbare ruimte niet zichtbaar. Een winkelcentrum of een tankstation is bijvoorbeeld niet altijd een openbare ruimte ook al kan iedereen er naar binnen (zelfde principe als horecagelegenheden).Soms is het gedeelte waar de openbare ruimte zichtbaar is softwarematig onherkenbaar gemaakt. Soms is dat maar een heel kleine stukje van.

Daarnaast mag het soms wel als er een aankondiging is van het opnemen van beelden. De straatcamera's waarmee die mongoloïde kopschoppertjes met enige regelmaat op Dumpert verschijnen zijn bijna altijd van een overheid zelf en vaak ben je dan langs een bordje met "Cameratoezicht" gelopen. In sommige steden hangt zo'n ding aan iedere paal waar een camera aan hangt.

Op de website van Arnoud Engelpatat staat meer: http://www.iusmentis.com/(...)lmen-cameratoezicht/
Ah helder! Maar de meeste van die parkeer dashcams reageren volgens mij op beweging of schok inderdaad. Dus dat mag dan wel weer gewoon? Of gewoon een bord aan je auto hangen met cameratoezicht? :9
pi_176795936
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah helder! Maar de meeste van die parkeer dashcams reageren volgens mij op beweging of schok inderdaad. Dus dat mag dan wel weer gewoon? Of gewoon een bord aan je auto hangen met cameratoezicht? :9
Vooralsnog zou dat onder de huidige regelgeving moeten mogen maar ik weet niet of er jurisprudentie over is, ik zal eens informeren bij onze bedrijfsjuristen voor de fun van de week.
Bier.
pi_176797348
Dan is mijn camera erg gevoelig voor beweging.

[ Bericht 80% gewijzigd door Mr.Ping op 28-01-2018 18:43:39 ]
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:24:44 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179626191
Kick.


Wat is momenteel de goede dashcam voor weinig? :)

Mijn 3-4 jaar oude Blackview DM8000H, G1WH, zijn wrakke zuignapconstructie is, nogal voorspelbaar :') , aan zijn eind gekomen.

Kan natuurlijk ook een nieuwe sucker voor $4,56 laten overkomen.
https://nl.aliexpress.com(...)era/32809400041.html
Maar dan bestel ik er tegelijk 2, want troep. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 05-06-2018 21:12:49 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_179630383
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:24 schreef Hyperdude het volgende:
Kick.

Wat is momenteel de goede dashcam voor weinig? :)

Mijn 3-4 jaar oude Blackview DM8000H, G1WH, zijn wrakke zuignapconstructie is, nogal voorspelbaar :') , aan zijn eind gekomen.

Kan natuurlijk ook een nieuwe sucker voor $4,56 laten overkomen.
https://nl.aliexpress.com(...)era/32809400041.html
Maar dan bestel ik er tegelijk 2, want troep. :P
Momenteel is 1 van deze vaak een goede keuze, prijs/kwaliteit verhouding gezien:

https://www.reddit.com/r/(...)he_viofos_a119_a119/

Jammer dat het topic zo dood is hè, vroeger toen we nog video's mochten posten liep dit topic als een malle.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_179638886
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:30 schreef delano.888 het volgende:

Jammer dat het topic zo dood is hè, vroeger toen we nog video's mochten posten liep dit topic als een malle.
idd :Z :Z :Z

1 keer in de 3 jaar
kijk ik weer eens in
dit topic
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_179642099
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:30 schreef delano.888 het volgende:

[..]
Jammer dat het topic zo dood is hè, vroeger toen we nog video's mochten posten liep dit topic als een malle.
[insert Calimeropic]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 6 juni 2018 @ 19:47:01 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179642491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:30 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Momenteel is 1 van deze vaak een goede keuze, prijs/kwaliteit verhouding gezien:

https://www.reddit.com/r/(...)he_viofos_a119_a119/

Jammer dat het topic zo dood is hè, vroeger toen we nog video's mochten posten liep dit topic als een malle.
Ach, met dat AVG-gezeik :r, is het vast nog moeilijker geworden met filmpjes en privacy.

Ik heb maar 2 suckers gekocht voor ¤7 ofzo. Eerst maar eens kijken of dat gaat werken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_179642890
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ach, met dat AVG-gezeik :r, is het vast nog moeilijker geworden met filmpjes en privacy.

Ik heb maar 2 suckers gekocht voor ¤7 ofzo. Eerst maar eens kijken of dat gaat werken.
Filmpjes van jezelf zou prima kunnen, gaat ook perfect op r/roadcam.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_179648780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:09 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Filmpjes van jezelf zou prima kunnen, gaat ook perfect op r/roadcam.
Als het gaat om de kwaliteit van de cam te laten zien kan dat prima. Daarvoor hoef je niet naar Reddit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179648998
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 03:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als het gaat om de kwaliteit van de cam te laten zien kan dat prima. Daarvoor hoef je niet naar Reddit.
Ja maar vroeger mochten we hier ook gewoon leuke filmpjes plaatsen en toen was dit topic een stuk leuker / drukker.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 7 juni 2018 @ 09:08:35 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179649990
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 03:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als het gaat om de kwaliteit van de cam te laten zien kan dat prima. Daarvoor hoef je niet naar Reddit.
precies, zolang het niet gaat over; 'kijk wat deze eikel nou weer flikt' is er niks aan het handje..

Het is net als alles en overal hetzelfde; regels worden opgesteld om ongewenst gedrag in te perken, ofwel; een aantal users heeft dat zelf in de hand gewerkt. Waarschuwen waarschuwen waarschuwen, en dan komt de botte bijl en is het huilen geblazen.

Filmpjes van je eigen cam of idd om kwaliteit te laten zien/vergelijken is no problemo. Als er inhoud en weggedrag besproken gaat worden wel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191153555
Wat is tegenwoordig in? Ik had een G1WH maar die is overleden :9~
pi_191154129
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat is tegenwoordig in? Ik had een G1WH maar die is overleden :9~
De Action verkoopt een dashcam voor 15 Euro, Full hd, dat wel, maar de vorm is niet om over naar huis te schrijven. Tenzij je zelf iets maakt waardoor je cam achter de spiegel kan hangen zit je met een bonk zwart dat een behoorlijk deel van je voorruit in beslag neemt,

In de werkbus hangt een Yi. 2.7K, geen gps, maar wel wifi.
Een review:
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 23 januari 2020 @ 10:34:07 #21
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_191156109
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat is tegenwoordig in? Ik had een G1WH maar die is overleden :9~
Mijne ook, bleef rebooten... om de 2-3 minuten dan geluidje hahaha

Heb nu een 70mai, goed ding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')