abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176758310
In 2015 heb ik mijn propedeuse Rechtsgeleerdheid behaald aan de Erasmus Universiteit. Helaas kon ik niet naar de uitreiking komen omdat deze dezelfde dag plaatsvond als het offerfeest.

De universiteit heeft mij toen wel op verzoek een propedeuse gegeven maar dat was zonder uitreiking en zonder fotomoment.
Nog steeds praten studenten over hoe leuk die dag was.
Naar de diplomauitreiking in november 2017 ben ik wel geweest maar het niet naar de P uitreiking kunnen zijn gegaan voelt als vernedering. Er ontbreekt een stukje van mijn studententijd.

Ik ben nog steeds heel boos hierover. De universiteit had mijn inziens rekening moeten houden met het grote aantal studenten dat offerfeest viert en niet de P die dag moeten inplannen in de hoop dat zo min mogelijk moslimstudenten verschijnen.

Ik ben op de hoogte van de toekenning van 500 euro in de schoolfotozaak en de 200 euro die de moeder kreeg als gemachtigde.

Zou het zin hebben als ik nu alsnog schadevergoeding eis van de Erasmus Universiteit van dat met de propedeuse?
Libië mooie land
pi_176758328
trololol alert
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:39:06 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_176758343
Leuk hoor om van te lachen dit.
Ik ga naar huis.
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 13:39:30 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176758350
Wat ben jij dan voor een idioot? De universiteit hoeft helemaal geen rekening te houden met het offerfeest, doe even normaal. Met je schadevergoeding. Ga huilen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176758353
Dus TS kiest er voor om niet aanwezig te zijn en doet huilie? Een feest is in de beginne altijd een keuze.
pi_176758387
misschien is dit te gebruiken als precedent NWS / Moeder eist 10.000 euro na missen schoolfoto tijdens offerfeest
pi_176758390
Ik zou meteen naar de rechterstappen.
Bedoel je hebt rechten geleerd dus komt vast niet goed
pi_176758433
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:39 schreef tailfox het volgende:
Dus TS kiest er voor om niet aanwezig te zijn en doet huilie? Een feest is in de beginne altijd een keuze.
Klopt, maar een religieuze keuze. En de eur had ook een tweede propedeuse uitreiking moment kunnen organiseren.
Libië mooie land
pi_176758445
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:41 schreef kovenant het volgende:
misschien is dit te gebruiken als precedent NWS / Moeder eist 10.000 euro na missen schoolfoto tijdens offerfeest
die zaak ken ik. En de school liegt over die nieuwe klassenfoto en daarom hebben de kinderen terecht schadevergoeding gekregen.
Libië mooie land
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 13:44:56 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_176758449
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:43 schreef MiaKhalifa het volgende:

[..]

Klopt, maar een religieuze keuze. En de eur had ook een tweede propedeuse uitreiking moment kunnen organiseren.
Ja en? Jij KIEST er voor om niet bij de P-uitreiking aanwezig te zijn en verwacht dan dat de universiteit zich gaat aanpassen aan jouw keuzes. Flikker op zeg.
pi_176758563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja en? Jij KIEST er voor om niet bij de P-uitreiking aanwezig te zijn en verwacht dan dat de universiteit zich gaat aanpassen aan jouw keuzes. Flikker op zeg.
Want het was ook zoveel moeite om rekening te houden met de studenten die wegens offerfeest er niet bij konden zijn... de rechter heeft al geoordeeld dat dat indirect onderscheid is, zie klassenfoto.
Libië mooie land
pi_176758582
de discussie hierover is overigens wel goed.

Mijn eigen mening is dat geloof gescheiden moet zijn van onderwijs / wetenschap en staat.
En dan zeker rechts vormen aangezien dat uit wetboek v strafrecht moet komen en dan niet (mogelijk) beinvloed mag of kan worden door religie.
pi_176758594
Matige troll zeg
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 13:51:43 #14
16180 crew  CoolGuy
pi_176758615
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:49 schreef MiaKhalifa het volgende:

[..]

Want het was ook zoveel moeite om rekening te houden met de studenten die wegens offerfeest er niet bij konden zijn... de rechter heeft al geoordeeld dat dat indirect onderscheid is, zie klassenfoto.
Er vanwege het offerfeest niet bij WILDEN zijn. Je kreeg geen pistool tegen je hoofd, je koos ervoor om bij het offerfeest te zijn en je maakte dus daarmee ook de keuze om NIET bij de P-uitreiking te zijn.

En de realiteit is, dat de universiteit dus GEEN alternatieve datum heeft gedaan. Dan kun je huilen tot morgenvroeg, maar feit is en blijft dat jij je dag gemist hebt, vanwege je eigen keuzes, jammer joh.
pi_176758670
Trolololol
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176758671
Is er serieus een ceremonie voor de uitreiking van een Propedeuse? Wat is dat nou voor een onzin :')
pi_176758675
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:50 schreef kovenant het volgende:
de discussie hierover is overigens wel goed.

Mijn eigen mening is dat geloof gescheiden moet zijn van onderwijs / wetenschap en staat.
En dan zeker rechts vormen aangezien dat uit wetboek v strafrecht moet komen en dan niet (mogelijk) beinvloed mag of kan worden door religie.
Dat wel. Ik had aan de eur een studiegenoot die tijdens een pleitwedstrijd de rechter uitschold voor ongelovige witman. Terwijl zij zelf een bekeerde Nederlandse moslima met hoofddoek is. Wat heeft het recht van eenieder in een pleitwedatrijd nou met geloof te maken zeg. :’)
Libië mooie land
pi_176758679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:54 schreef J.B. het volgende:
Is er serieus een ceremonie voor de uitreiking van een Propedeuse? Wat is dat nou voor een onzin :')
Alsof het zo’n grote prestatie is idd :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176758688
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:54 schreef J.B. het volgende:
In 2015 aan de EUR tijdens offerfeest wel ja. En dat doen ze volgens mij ieder jaar. Ik heb van 2017 al foto’s gezien.
Libië mooie land
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:55:13 #20
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_176758692
quote:
De universiteit had mijn inziens rekening moeten houden met het grote aantal studenten dat offerfeest viert en niet de P die dag moeten inplannen in de hoop dat zo min mogelijk moslimstudenten verschijnen.
Als je het vetgedrukte kan bewijzen dan heb je een punt.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_176758701
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Alsof het zo’n grote prestatie is idd :D
mensen met 4x 5 1x 9 en 1x 7 die aan de eur een propedeuse krijgen met applaus _O_
Libië mooie land
pi_176758714
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:55 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Als je het vetgedrukte kan bewijzen dan heb je een punt.
ik hoef niks te bewijzen want de eur heeft al aangegeven dat het geen opzet is en ze dus niks verschuldigd zijn. Dus dan moeten zij het bewijzen.
Libië mooie land
pi_176758727
Heb je dit destijds ook aangegeven? Verder vind ik het maar onzin.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176758757
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:43 schreef MiaKhalifa het volgende:

[..]

je hebt hem toch gekregen? Heb je toendertijd aangegen een andere datum te wollen?
pi_176758768
Dus een studentje rechten vraagt op Fok! of het zinvol is om een rechtzaak te starten? :')

Ik zou meteen ook een rechtzaak aanspannen om het niveau van je cursus te verhogen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')