abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176756531
quote:
ASSEN - De kans dat de Formule 1 naar Assen komt is een stuk groter geworden. Het TT Circuit heeft een positieve beoordeling gekregen van autosportfederatie FIA. Wel moet het circuit nog een beetje worden aangepast.

Het circuit vroeg eerder al een keuring aan om in aanmerking te komen voor een licentie. Charlie Whiting, de racedirecteur van de FIA, inspecteerde het circuit vorige week en was onder de indruk.

'Eenvoudige aanpassingen nog wel nodig'

Het TT Circuit heeft de licentie overigens nog niet gekregen, maar het ziet er wel goed uit. TT-voorzitter Arjan Bos: "Met het doorvoeren van enkele relatief eenvoudige aanpassingen voldoet het circuit volgens Whiting aan alle eisen, onder andere op het gebied van veiligheid, voor het verkrijgen van de licentie."

Bos denkt dat de aanpassingen op korte termijn gerealiseerd zullen worden. Zo moeten er kerbstones worden aangelegd. Dat zijn de rood-witte stroken langs bochten. Verder moeten er op verschillende plekken vangrails en zogeheten Tecpro Barriers (een soort veiligheidsbarrière) komen.

Karakter TT Circuit verandert niet

Aan het circuit zelf wordt vrij weinig veranderd. Wel moet de Veenslang (een recht stuk) verlengd worden, waardoor coureurs kunnen inhalen. In de Strubben-bocht wordt het asfalt verbreed, zodat coureurs meerdere lijnen kunnen rijden. Het gaat om een totale investering van 1 tot 2 miljoen euro. Een bedrag dat Bos graag op tafel legt.

Dat het circuit niet heel veel aangepast wordt, was voor Arjan Bos een belangrijke voorwaarde. "Het specifieke karakter van het circuit blijft gewaarborgd. De lay-out voor het motorcircuit blijft bovendien onaangetast." Eerder zei Bos dat de MotoGP de hoogste prioriteit heeft. De TT-races komen dus niet in gevaar.

Eind vorig jaar werd het circuit ook al technisch gekeurd op basis van scans van de lay-out. Toen bleek na een computersimulatie dat het TT Circuit al voldeed aan alle veiligheidsnormen en dat ook de breedte van het circuit toereikend was.

Wat gaat er nu gebeuren?
De volgende stap voor het circuit is een bezoek van Formula One Management (FOM). De FOM gaat kijken naar de faciliteiten op het circuit. TT-voorzitter Bos verwacht daar geen problemen.

De grootste uitdaging zal worden om een plek op de racekalender te krijgen. Toch hoopt Bos dat in 2019 of 2020 de eerste Formule 1-race ooit op het TT Circuit in Assen wordt verreden.

Overigens hoeft het circuit geen nieuwe geluidsvergunningen aan te vragen. Een eventuele Formule 1-race past namelijk binnen het aantal geluidsdagen, waar een vergunning voor afgegeven is.

Een race met Zandvoort
Niet alleen Assen wil de Formule 1 naar Nederland halen. Ook in Zandvoort zijn er plannen voor deze races. Op de vraag of circuiteigenaar prins Bernhard jr. kan inpakken, wil Bos niet ingaan. "Ik weet niet precies wat er gebeurt in Zandvoort", aldus een diplomatieke Bos.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)sen-zo-goed-als-rond

GENOT.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:04:04 #2
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176756569
Gaat niet gebeuren.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:06:41 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_176756615
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:04 schreef BadderHaring het volgende:
Gaat niet gebeuren.
Wat niet?

Het geven van die licentie? Het doen van de aanpassingen aan het circuit? Het op tafel leggen van de benodigde 1 tot 2 miljoen euro?

Steek eens wat moeite in je post.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:07:17 #4
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176756624
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat niet?

Het geven van die licentie? Het doen van de aanpassingen aan het circuit? Het op tafel leggen van de benodigde 1 tot 2 miljoen euro?

Steek eens wat moeite in je post.
Een F1 race op dat circuit.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:07:46 #5
343196 RingBewoner
pi_176756634
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Een F1 race op dat circuit.
Ik zou niet weten waarom niet.
pi_176756666
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:07 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet.
Omdat er ook betaald moet worden om de race zelf binnen te halen.

Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro. De licentie voor het circuit zelf is nog het 'makkelijkste' als je al een circuit hebt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:11:30 #7
343196 RingBewoner
pi_176756703
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro.
Joh.

Dankzij Liberty wordt het toch allemaal iets betaalbaarder dan ten tijde van Eccelstone. Daarbij, als het bedrijfsleven en de politiek echt wil, dan is er echt wel wat mogelijk.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:11:37 #8
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_176756705
quote:

[..]

Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro. De licentie voor het circuit zelf is nog het 'makkelijkste' als je al een circuit hebt.
En waarom gaat dat niet betaald worden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_176756708
Dan zouden ze de wegen daarheen ook weleens aan mogen passen, wat een drama!
Zonder wrijving geen glans
pi_176756731
quote:

[..]

Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro.
Vriend. Kijk eens naar welke bedrijven de hoofdsponsoren zijn van de F1. 2 daar tussen zijn NL's bekendste bedrijven. En 1 daarvan geeft als naam sponsor al 5 buitenlandse GP's op de huidige kalender.

Daarbij hebben we een coureur met internationale uitstraling die bij een van de topteams zit.

I don't think 'zhe money' will be an issue.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:13:35 #11
343196 RingBewoner
pi_176756740
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Assen? Wanneer ben je voor het laatst geweest dan? Met de nieuwe afslagen op de A28 is er een hoop verbeterd. En ben je wel eens naar een andere race geweest? Spa, Monza, Silverstone, Spielberg en nog veel meer circuits hebben hetzelfde probleem.
pi_176756761
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:13 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Assen? Wanneer ben je voor het laatst geweest dan? Met de nieuwe afslagen op de A28 is er een hoop verbeterd. En ben je wel eens naar een andere race geweest? Spa, Monza, Silverstone, Spielberg en nog veel meer circuits hebben hetzelfde probleem.
Magny Cours!
1947-2016
pi_176756772
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En waarom gaat dat niet betaald worden?
Omdat daar grote sponsoren voor nodig zijn. Het rijk zal daar niet aan meebetalen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Joh.

Dankzij Liberty wordt het toch allemaal iets betaalbaarder dan ten tijde van Eccelstone. Daarbij, als het bedrijfsleven en de politiek echt wil, dan is er echt wel wat mogelijk.
Dat is dus de vraag, als ze echt willen. Heineken kan eventueel wel meehelpen, die zitten al in de F1 en naamgever van diverse races. Jumbo allicht met hun Max sponsoring. Maar je wilt het ook niet een éénmalig evenement laten worden, dus moeten ook meerdere Jaren commited zijn.
pi_176756799
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vriend. Kijk eens naar welke bedrijven de hoofdsponsoren zijn van de F1. 2 daar tussen zijn NL's bekendste bedrijven. En 1 daarvan geeft als naam sponsor al 5 buitenlandse GP's op de huidige kalender.

Daarbij hebben we een coureur met internationale uitstraling die bij een van de topteams zit.

I don't think 'zhe money' will be an issue.
Ik denk dat dat juist wel de issue gaat zijn. Maar is ook afhankelijk hoeveel geld de F1 ervoor vraagt en uiteraard of ze er zelf een plekje voor op de kalender kunnen vinden.

Eerst maar eens afwachten wat de FOM zegt
pi_176756840
Brommers Kieken
pi_176756841
Eén ding waar de FOM zich al niet druk hoeft te maken is lege tribunes. Zolang Max meerijdt zullen die wel tot de nok gevuld zijn
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:19:06 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_176756870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:14 schreef franklop het volgende:

[..]

Omdat daar grote sponsoren voor nodig zijn. Het rijk zal daar niet aan meebetalen.

Net zoals het Rijk niet mee heeft betaald aan bijvoorbeeld een Europees voetbaltoernooi in NL / België?

Voor sportevenementen is echt wel geld beschikbaar, zeker iets prestigieus als een F1 grand prix.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_176756894
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:16 schreef franklop het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist wel de issue gaat zijn. Maar is ook afhankelijk hoeveel geld de F1 ervoor vraagt en uiteraard of ze er zelf een plekje voor op de kalender kunnen vinden.

Eerst maar eens afwachten wat de FOM zegt
Max, vaste fanbase met stijgende populariteit, grote rijke bedrijven uit NL zitten al in de sponsoring.
Nee, issue is er niet, ook niet met de kalender. Liberty wil naar de 25, dus er zijn nu in theorie 4 plekken vrij.

Er is wel een ander issue, het Benelux contract van Spa. Niemand, maar dan ook helemaal niemand wil Spa verruilen voor een verminkt Assen (wat het na de verwijdering van de noordlus en de oude Veenslang is). Spa is namelijk degene die een contract heeft wat het technisch gezien eigenlijk de GP benelux maakt.
1947-2016
pi_176756905
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Net zoals het Rijk niet mee heeft betaald aan bijvoorbeeld een Europees voetbaltoernooi in NL / België?

Voor sportevenementen is echt wel geld beschikbaar, zeker iets prestigieus als een F1 grand prix.
Ik zeg alleen maar; laten we ons niet Rijk (hohohoho) rekenen
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:22:58 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176756945
Dacht dat Spa vorig jaar nog heeft gezegd dat ze ermee kappen als Nederland een GP krijgt.
pi_176756946
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Max, vaste fanbase met stijgende populariteit, grote rijke bedrijven uit NL zitten al in de sponsoring.
Nee, issue is er niet, ook niet met de kalender. Liberty wil naar de 25, dus er zijn nu in theorie 4 plekken vrij.

Er is wel een ander issue, het Benelux contract van Spa. Niemand, maar dan ook helemaal niemand wil Spa verruilen voor een verminkt Assen (wat het na de verwijdering van de noordlus en de oude Veenslang is). Spa is namelijk degene die een contract heeft wat het technisch gezien eigenlijk de GP benelux maakt.
Spa mag in mijn ogen nooit verdwijnen voor Assen of Zandvoort. Maar het Benelux contract hebben ze nog t/m 2019? Al denk ik dat door Max we best 2 races kunnen hebben in de Benelux, die gaan elkaar echt niet in de weg zitten qua toeschouwers.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:25:53 #22
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_176756981
quote:
De afrit van de autosnelweg komt uit op het circuit bijna
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_176757209
quote:
Je bent er nog nooit geweest. :')
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:41:50 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_176757219
Als er een ding niet in de weg gaat staan van een GP dan is het de infrastructuur wel. Die is hartstikke prima.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_176757410
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:41 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Je bent er nog nooit geweest. :')
Jeetje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties