abonnement Unibet Coolblue
pi_181705642
Het zal mij allemaal de anus oxideren. Voor de zoveelste keer door Frankrijk worden verpulverd..leuk.
  woensdag 5 september 2018 @ 15:55:05 #202
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181706152
Er is wat mij betreft vooral onduidelijkheid wat betreft de kwalificatieplekken voor het EK, ik begrijp het wel maar de uiteindelijke uitwerking klopt gedeeltelijk niet.

Voorbeeld; twaalf landen van poule A plaatsen zich voor het EK (niet onrealistisch). Zes landen plaatsen zich van Poule B, en twee van Poule C. Vier tickets zijn nog te verdelen. Wat volgt is dat je de andere landen kunt ranken op basis van hun Nation League prestaties, dus B1tm6, C1tm10 en D1tm13

Wat volgt is een enorm scheve verdeling, want we krijgen als voorrondes:

Poule D: D1tmD4
Poule C: C1tmC4
Poule B: B1tmB4
Poule A: B5, B6, C5, C6

Wat als gevolg heeft dat Poule A extréém zwak is, en dat een lagere positie in Poule B gunstiger is ivm de EK-kwalificatie.

Voor Nederland kan dat wel gunstig zijn als ze het enige land blijken te zijn wat zich niet plaatst van poule A, maar stel dat onverhoopt Duitsland ofzo zich ook niet plaatst krijg je een play-off finale tegen hen, terwijl je elders Kazachstan-Luxemburg hebt voor een kwalificatieplek ofzo.

Dit is ook gevaarlijk voor het uiteindelijke EK, zeker met 24 deelnemers: stel je hebt een poule:

Frankrijk
Nederland
Denemarken
Luxemburg

Aangezien beste derdes doorgaan, hoeven de landen enkel Luxemburg te verslaan en tegen elkaar gelijk te spelen om door te gaan. Sterker zelfs; het doelsaldo in de wedstrijd tegen Luxemburg kan al voldoende zijn om door te gaan terwijl de andere wedstrijden verloren worden.

Heel het systeem is dus volgens mij niet zo goed uitgewerkt.
Makkelijk tweede.
  woensdag 5 september 2018 @ 18:38:00 #203
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_181709773
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Voor Nederland kan dat wel gunstig zijn als ze het enige land blijken te zijn wat zich niet plaatst van poule A, maar stel dat onverhoopt Duitsland ofzo zich ook niet plaatst krijg je een play-off finale tegen hen, terwijl je elders Kazachstan-Luxemburg hebt voor een kwalificatieplek ofzo.

Dat is juist de bedoeling van het systeem, de intentie is om zowel van Groep A, B, C, en D 1 land op het EK te krijgen dat zich niet op de normale manier heeft gekwalificeerd. Dus ook eens een kans voor Luxemburg en Kazachstan om zich te kwalificeren.
  woensdag 5 september 2018 @ 20:32:05 #204
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181712791
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:38 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Dat is juist de bedoeling van het systeem, de intentie is om zowel van Groep A, B, C, en D 1 land op het EK te krijgen dat zich niet op de normale manier heeft gekwalificeerd. Dus ook eens een kans voor Luxemburg en Kazachstan om zich te kwalificeren.
Dat weet ik, ik zeg dat het competitievervalsing in de hand werkt met het (toch al slechte) systeem waarin beste derden doorgaan.

Ik vind overigens sommige systemen binnen de nation league wel goed, met name het spreiden van de kwalificatieperiode over een kortere periode om de resultaten betrouwbaarder te maken. Sterker zelfs; ik vind het hele concept goed, behalve het play-off systeem wat aanvult uit lagere groepen (zonodig schenk je, als maar één land uit League A zich niet plaatst, dit land gewoon een ticket, het toernooi wordt er niet minder slecht van en het is allemaal beter te volgen in dat geval), en de flinke kansen op competitievervalsing binnen het systeem.

Het kan volgens mij zo ver gaan dat landen bewust wedstrijden gaan verliezen om zich zelf te plaatsen voor de play-offs, of zodat ze zich voor een beter pad plaatsen hierbinnen:

Stel dat Wit-Rusland eerste wordt in haar poule en Luxemburg is beste tweede. Volgens dit systeem is Wit-Rusland geplaatst voor de play-offs en Luxemburg niet. Echter, ze zitten in dezelfde kwalificatiepoule, met daarnaast (pak hem beet) Spanje, Wales en Albanië. Spanje wint deze poule met overmacht, maar verrassend genoeg speelt Wit-Rusland mee om de tweede plek. Wanneer Wit-Rusland zich plaatst voor het EK krijgt Luxemburg deze play-off plek. De laatste wedstrijden zijn WitRusland-Luxemburg en Wales-Albanie. Luxemburg gaat dan heus niet naar best doen; die laten Wit-Rusland profiteren.

De kans is niet groot op dit specifieke scenario maar in al met al kan dit in complexere scenario’s ook allemaal betrekking hebben op de andere leagues. Sterker zelfs; ik acht de kans vrij groot in dat in de laatste speelronde in één poule een wedstrijd competitievervalsing gaat opleveren zodat Ploeg A zich direct plaatst en Ploeg B zich plaatst voor (een beter traject in) de play-offs.

Als ikzelf al een paar scenario’s kan uitschrijven waarin competitievervalsing waarschijnlijk is, dan heb ik het idee dat de UEFA dit concept slecht uitgewerkt heeft.
Makkelijk tweede.
pi_181716295
Nation League heeft ook al een eigen volkslied
  woensdag 5 september 2018 @ 23:22:24 #206
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181717659
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik zeg dat het competitievervalsing in de hand werkt met het (toch al slechte) systeem waarin beste derden doorgaan.

Ik vind overigens sommige systemen binnen de nation league wel goed, met name het spreiden van de kwalificatieperiode over een kortere periode om de resultaten betrouwbaarder te maken. Sterker zelfs; ik vind het hele concept goed, behalve het play-off systeem wat aanvult uit lagere groepen (zonodig schenk je, als maar één land uit League A zich niet plaatst, dit land gewoon een ticket, het toernooi wordt er niet minder slecht van en het is allemaal beter te volgen in dat geval), en de flinke kansen op competitievervalsing binnen het systeem.

Het kan volgens mij zo ver gaan dat landen bewust wedstrijden gaan verliezen om zich zelf te plaatsen voor de play-offs, of zodat ze zich voor een beter pad plaatsen hierbinnen:

Stel dat Wit-Rusland eerste wordt in haar poule en Luxemburg is beste tweede. Volgens dit systeem is Wit-Rusland geplaatst voor de play-offs en Luxemburg niet. Echter, ze zitten in dezelfde kwalificatiepoule, met daarnaast (pak hem beet) Spanje, Wales en Albanië. Spanje wint deze poule met overmacht, maar verrassend genoeg speelt Wit-Rusland mee om de tweede plek. Wanneer Wit-Rusland zich plaatst voor het EK krijgt Luxemburg deze play-off plek. De laatste wedstrijden zijn WitRusland-Luxemburg en Wales-Albanie. Luxemburg gaat dan heus niet naar best doen; die laten Wit-Rusland profiteren.

De kans is niet groot op dit specifieke scenario maar in al met al kan dit in complexere scenario’s ook allemaal betrekking hebben op de andere leagues. Sterker zelfs; ik acht de kans vrij groot in dat in de laatste speelronde in één poule een wedstrijd competitievervalsing gaat opleveren zodat Ploeg A zich direct plaatst en Ploeg B zich plaatst voor (een beter traject in) de play-offs.

Als ikzelf al een paar scenario’s kan uitschrijven waarin competitievervalsing waarschijnlijk is, dan heb ik het idee dat de UEFA dit concept slecht uitgewerkt heeft.
Of ze nemen het voor lief. Heb jij een betere opzet?
  Redactie Sport woensdag 5 september 2018 @ 23:27:19 #207
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181717786
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:22 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Of ze nemen het voor lief. Heb jij een betere opzet?
Nations league ná de kwalificatie spelen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 5 september 2018 @ 23:32:21 #208
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181717897
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nations league ná de kwalificatie spelen?
Dan gaan de landen die zich al geplaatst hebben het echt als vriendschappelijke wedstrijden zien. Het leuke is nu dat er in theorie voor alle teams nog iets op het spel staat, al weten landen als Frankrijk en Duitsland dat ze zich ook wel via de normale weg kwalificeren.
  donderdag 6 september 2018 @ 00:08:54 #209
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181718636
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:22 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Of ze nemen het voor lief. Heb jij een betere opzet?
Ja, ook al zitten daar nog ook foutjes in hoor. Het is niet per se gemakkelijk om zo’n systeem te bedenken, dat geef ik heus toe.

Ik vind echter competitievervalsing iets heel kwetsbaars bij dit soort toernooien. NL is natuurlijk nu ook al meermaals slachtoffer geweest van een absurd hoge score op een ander veld, zoals nog vorig jaar met Zweden-Luxemburg. Alhoewel de UEFA naar onderling resultaat kijkt ipv doelsaldo, dus dat soort problemen komen gelukkig niet voor bij EK kwalificatie.
Makkelijk tweede.
pi_181721319
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ja, ook al zitten daar nog ook foutjes in hoor. Het is niet per se gemakkelijk om zo’n systeem te bedenken, dat geef ik heus toe.

Ik vind echter competitievervalsing iets heel kwetsbaars bij dit soort toernooien. NL is natuurlijk nu ook al meermaals slachtoffer geweest van een absurd hoge score op een ander veld, zoals nog vorig jaar met Zweden-Luxemburg. Alhoewel de UEFA naar onderling resultaat kijkt ipv doelsaldo, dus dat soort problemen komen gelukkig niet voor bij EK kwalificatie.
Ik denk dat ze de play offs alleen binnen de divisie moeten houden. Als er maar 1 ploeg uit Divisie 1 zich niet gekwalificeerd heeft is dat maar zo en dan krijgt die automatisch een ticket.
Het kan natuurlijk dat er een oneven aantal is, maar dan kun je het hoogst geplaatste team alleen de finale laten spelen.

Of je speelt gewoon de Nations Cup en het land die het verst komt in iedere divisie en zich niet gekwalificeerd heeft krijgt dan achteraf gewoon het ticket in die divisie. Vooral voor de lagere groepen is dat veel eerlijker aangezien de winnaar van groep 2 zich wel eens niet zou kunnen plaatsen voor het EK.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_181724890
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:38 schreef FlyingEagle het volgende:
Nation League heeft ook al een eigen volkslied
Krijgen we deze hymne nu ook al te horen vlak voor wedstrijdjes?
Oh.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 september 2018 @ 12:14:05 #212
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_181724960
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:38 schreef FlyingEagle het volgende:
Nation League heeft ook al een eigen volkslied
Het commerciële sausje was eerder klaar dan de opzet van het toernooi!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_181724992
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Krijgen we deze hymne nu ook al te horen vlak voor wedstrijdjes?
Is wel de bedoeling. Volgens mij een beetje het zelfde idee als de Champions League.
pi_181725176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:14 schreef borisz het volgende:

[..]

Het commerciële sausje was eerder klaar dan de opzet van het toernooi!
Waarom klopt de opzet dan niet?
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:16 schreef FlyingEagle het volgende:

[..]

Is wel de bedoeling. Volgens mij een beetje het zelfde idee als de Champions League.
Maar hierbij krijgen we ook de volksliederen nog :+
Oh.
pi_181725243


De bal waarmee wordt gespeeld.
Oh.
pi_181725576
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:Alhoewel de UEFA naar onderling resultaat kijkt ipv doelsaldo, dus dat soort problemen komen gelukkig niet voor bij EK kwalificatie.
Dan heb je weer hele andere problemen, zoals de bekende 2-2 tussen Zweden en Denemarken op het EK 2004, om zo Italië op onderling resultaat buitenspel te zetten.
pi_181725607
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

De bal waarmee wordt gespeeld.
Kan het nog lelijker?
pi_181726227
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar hierbij krijgen we ook de volksliederen nog :+
Owja volksliederen hebben we ook nog,dan wordt het een musical avondje. We gaan het zien vanavond.
pi_181726272
-

[ Bericht 100% gewijzigd door FlyingEagle op 06-09-2018 13:33:46 ]
  donderdag 6 september 2018 @ 15:10:57 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181727821
Duitsland - Frankrijk is in elk geval (op papier) een mooie pot om deze league mee af te trappen.
  donderdag 6 september 2018 @ 15:17:23 #221
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181727921
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Kan het nog lelijker?
Inderdaad _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland - Frankrijk is in elk geval (op papier) een mooie pot om deze league mee af te trappen.
De best mogelijke zelfs. Wereldkampioen 2014 tegen Wereldkampioen 2018. Duitsland heeft ook echt iets te bewijzen. Ik heb er heel veel zin in
  donderdag 6 september 2018 @ 15:35:40 #222
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181728114
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:55 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dan heb je weer hele andere problemen, zoals de bekende 2-2 tussen Zweden en Denemarken op het EK 2004, om zo Italië op onderling resultaat buitenspel te zetten.
Klopt, het is ook heel lastig om een van de twee te kiezen (doelsaldo of onderling resultaat. Maar mijn mening vormen vier factoren de argumentatie om voor een systeem te kiezen:

1. Tijdsduur van de poule/competitie: bij kort opteren voor onderling, bij lang voor doelsaldo.

2. Sterkte van deelnemers: bij verwachte gelijkwaardigheid tussen de deelnemers opteren voor doelsaldo, bij ongelijkwaardigheid voor onderling.

3. Waarde van posities: als (bijna) alle posities in de competitie (verschillende) waarde hebben (dus het maakt uit of je 10e of 11e wordt bijvoorbeeld), doelsaldo. Zo niet, onderling opteren.

Omdat punt 2 en 3 op een EK betwistbaar zijn is het moeilijk om een goed systeem te kiezen. Bij een kwalificatiereeks is er weinig te betwisten; nav punt 1 zou je op doelsaldo moeten kijken, nav punt 2 en 3 op onderling, dus je kiest onderling resultaat.
Makkelijk tweede.
pi_181731478
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland - Frankrijk is in elk geval (op papier) een mooie pot om deze league mee af te trappen.
Toch jammer dat hij al is afgetrapt met Kazachstan - Georgie (0-2)
  donderdag 6 september 2018 @ 18:15:05 #224
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181731502
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:13 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Toch jammer dat hij al is afgetrapt met Kazachstan - Georgie (0-2)
Had de kazachen sterker verwacht eigenlijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181731606
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Had de kazachen sterker verwacht eigenlijk.
Georgie heeft best wat leuke spelers toch? Kashia en Kazaisjvili bijvoorbeeld
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')