abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176728546
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Ik ben helemaal niet anti-blank.
Klopt.

Jij bent anti-tolerant op de anti-tolerantie als reactie op initiërende non-tolerantie.
pi_176728560
Dit is echt zo'n ongelooflijk domme discussie echt flikker hiermee op
pi_176728702
Je kunt een allochtoon een "medelander met migratie achtergrond" noemen, maar iedereen weet wat het is. Naamgeving lost geen problemen op.
Wit = Blank
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_176729139
Ik vraag mij eigen af waar deze drang om woorden te veranderen.
Stel dat alles wat deze zeurders vinden van het woord blank waar is, wat heeft het dan voor nut om het woord blank te vervangen voor wit?
Is het niet de bedoeling om jezelf te verbeteren ipv een ander omlaag te brengen.
Gekleurde mensen die achter dit soort praktijken staan geven dus eigenlijk toe dat ze zichzelf inferieur vinden tegenover de blanke medemens.
Ik zou graag zien dat zo’n Nzume die zelf een halfbloed is eens wat tegengas krijgt, bijvoorbeeld bij Jinek of dwdd.
pi_176729317
Jaaa.. meer identity politics!
Tot de witte mensen zich gaan realiseren dat ze zich jawel ten eerste identificeren als 'wit' ten tweede als 'Nederlander' en ten derde als 'westers'.

Linkse gekkies trappen 50 jaar na dato de eigen vooruitgang onderuit. Het lijkt wel poezie.
pi_176729334
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:33 schreef skysherrif het volgende:
Dit is echt zo'n ongelooflijk domme discussie echt flikker hiermee op
Wat bedoel je precies, flikker waar mee op?
pi_176729359
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2018 00:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies, flikker waar mee op?
Identity politics en dan met name als het om zoiets onbelangrijks gaat als het woord blank.
pi_176729383
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Iedere keer als we nu "witte" horen bij de NOS, denkt half Nederland nu "dat hebben we te danken aan die racisten zoals Sylvana Simons en Anoush Nzume" :(

Ja, dat helpt echt om te "verbinden" en in de strijd voor gelijkwaardigheid :|W 8)7
Je moet ook wel verschrikkelijk dom en naïef zijn als je denk dat racisme verdwijnt wanneer je blanke mensen wit noemt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_176729568
Wat een onzin dit, voor mij blijft het gewoon blank.
Gaat de blanke vla nu ook verdwijnen en blanke lak?
pi_176729644
De NOS is dus gewoon net zo'n extreemlinks clubje zoals Joop.nl. Volkomen doorgeslagen in de identiteitspolitiek.
  donderdag 25 januari 2018 @ 06:13:55 #36
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_176731185
Ik denk dat bij taal in het algemeen de positieve en negatieve connotaties meer aan het beschreven object hangen dan aan het woord dat gebruikt wordt om te beschrijven.

Blank als beschrijving van een groep mensen is voor leden van die groep positief vanwege meerdere redenen. Het is je eigen groep, het is het meest ontwikkelde welvarende deel van de wereld etc. Voor groepen met een andere huidskleur zou blank minder positief kunnen zijn vanwege kolonisatie etc.

Maar vervang je dan blank door wit, dan verandert dat niets aan de werkelijkheid, alle associaties die mensen nu met blank hebben zullen gewoon verschuiven naar wit. We hebben hetzelfde gezien met buitenlander->allochtoon -> Nederlander met migratie-achtergrond
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_176731204
Iemand binnen de NPO moet hiermee gekomen zijn. Wie? En waarom? En met wat voor doel?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 25 januari 2018 @ 06:21:36 #38
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176731205
Ok, dan ben ik benieuwd wanneer de NOS een donkere medelander gaat aanduiden als "zwart".
  donderdag 25 januari 2018 @ 06:22:36 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176731209
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:51 schreef Red_85 het volgende:
Audio in de link.

https://www.geenstijl.nl/5140401/blank-blank-blank/#comments

Blank mag niet want te positief.

'Allochtoon' is ookal vervangen door 'Nederlander met een migratie-achtergrond'.

NOS manipuleert en dicteert wat wij moeten denken. Over Nederlanders mag niet te positief gedacht worden, over allochtonen niet te negatief.

Het nieuws van alle kanten?
Dus de NOS bepaald hoe jij moet denken. Omdat je dat zelf niet kan?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176731231
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 06:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus de NOS bepaald hoe jij moet denken. Omdat je dat zelf niet kan?
Dat bepalen doet de NOS toch al? Want zij beslissen wat groot nieuws is en doorgegeven moet worden aan het publiek. Zodat het publiek slechts over dat groot nieuws debatteert.
pi_176731263
Als ik medewerker was van de NOS zou ik hier lekker schijt aan hebben :)

Blank ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 25 januari 2018 @ 08:22:57 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176731824
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij niet anti-blank. :D

Hoe krijg je het je toetsenbord uit!?
Als volgt:

Ik ben niet anti-blank.
  donderdag 25 januari 2018 @ 08:23:27 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176731832
quote:
15s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:32 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Klopt.

Jij bent anti-tolerant op de anti-tolerantie als reactie op initiërende non-tolerantie.
Neuh, ik ben anti-idioot.
  donderdag 25 januari 2018 @ 08:25:51 #44
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176731859
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oikofoob.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176732116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 00:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De NOS is dus gewoon net zo'n extreemlinks clubje zoals Joop.nl. Volkomen doorgeslagen in de identiteitspolitiek.
Joop.nl

Ik lees het soms, wat een extremisten zitten daar zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176732555
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als volgt:

Ik ben niet anti-blank.
Je acties en post historie laten anders blijken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176733559
Men wil witte man doorvoeren juist omdat er veel meer negativiteit zit in witte man. Witte man doet denken aan het koloniale verleden.
Wit en zwart worden zo lijnrecht tegenover elkaar gezet, terwijl de term 'blank' juist toenadering zoekt.
Maak van 'zwart' bijv. 'blend', omdat je bruin in eindeloos veel tinten hebt. Dan heb je blank en blend, dat komt dicht bij elkaar.
Ipv 'wit' in te voeren, is het vredelievender om zwart proberen te vermijden.
Waarom doet men dat niet?
pi_176733773
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Laten we er selectief anti-idioot van maken.

Want je bent bijvoorbeeld absoluut tégen een gedachtepolitie hier, terwijl je ook weer absoluut niets hebt tegen een gedachtepolitie hier, die uitgevoerd word door (streng) religieuze overtuigingen.

Een gedachtekronkel die zelf ook wel weer enigzins idioot is, wat jou dan ook weer nogal ''anti-jezelf'' maakt, als jij jezelf slechts als ''anti-idioot'' beschouwd. Wat ook best wel weer idioot op zich is...

Afijn. OT;
Gisteren dus beweerde de NOS meneer blank te schrappen omdat o.a. ''blank = geen kleur''. Ik neem aan dat ''(licht)getint'' enz dan ook geschrapt zal worden?
Gelijke monniken mensen.... :Y
pi_176734102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:51 schreef Red_85 het volgende:
Audio in de link.

https://www.geenstijl.nl/5140401/blank-blank-blank/#comments

Blank mag niet want te positief.

'Allochtoon' is ookal vervangen door 'Nederlander met een migratie-achtergrond'.

NOS manipuleert en dicteert wat wij moeten denken. Over Nederlanders mag niet te positief gedacht worden, over allochtonen niet te negatief.

Het nieuws van alle kanten?
Soms denk ik wakker te zijn geworden in een fout parallel universum.

Waar mensen vandaag de dag over kunnen zeiken.

Toen de term allochtoon werd ingevoerd door diezelfde linkse gekkies ben ik al afgehaakt.
  donderdag 25 januari 2018 @ 11:07:04 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176734116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Soms denk ik wakker te zijn geworden in een fout parallel universum.

Waar mensen vandaag de dag over kunnen zeiken.

Toen de term allochtoon werd ingevoerd door diezelfde linkse gekkies ben ik al afgehaakt.
Je zou haast respect krijgen voor die journaalkaper van een paar jaar geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')