abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:56:22 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176695900
Het begon op mijn zesde. Hersenvliesontsteking, waardoor ik een rare motorische ziekte vol met aparte tics ontwikkelde. Desondanks positief gebleven en ervan uitgaan dat het goed komt. Tics gingen langzaam weg en mijn motoriek werd beter. Ik had veel vrienden, ook al vonden mensen mij raar en apart.

Toen werd ik 19 en kreeg ik mijn eerste psychose. Dit zou een begin zijn van jarenlange ellende en medicatie. Tien jaar en vier psychoses later... en ik ben op. Ik verwacht niet meer een normaal leven te hebben en eigenlijk wil ik gewoon opgeven. Het leven is gewoon kut als psychiatrische patiënt.

Behalve euthanasie of zelfdoding, hoe zou je ermee omgaan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176695971
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Het begon op mijn zesde. Hersenvliesontsteking, waardoor ik een rare motorische ziekte vol met aparte tics ontwikkelde. Desondanks positief gebleven en ervan uitgaan dat het goed komt. Tics gingen langzaam weg en mijn motoriek werd beter. Ik had veel vrienden, ook al vonden mensen mij raar en apart.

Toen werd ik 19 en kreeg ik mijn eerste psychose. Dit zou een begin zijn van jarenlange ellende en medicatie. Tien jaar en vier psychoses later... en ik ben op. Ik verwacht niet meer een normaal leven te hebben en eigenlijk wil ik gewoon opgeven. Het leven is gewoon kut als psychiatrische patiënt.

Behalve euthanasie of zelfdoding, hoe zou je ermee omgaan?
Je hebt vier psychoses in tien jaar gehad? Waar lijd je precies onder? Som eens op, voor onze duidelijkheid. Bijv. wanneer was je laatste psychose. Wat kun je nog doen? Ik noem maar wat.
Die vier regeltjes.... wel een beetje kort.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:06:07 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696049
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:00 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je hebt vier psychoses in tien jaar gehad? Waar lijd je precies onder? Som eens op, voor onze duidelijkheid. Bijv. wanneer was je laatste psychose. Wat kun je nog doen? Ik noem maar wat.
Die vier regeltjes.... wel een beetje kort.
Laatste psychose was in 2017. Zomer.

Ik heb last van depressie, ptss, schizofrenie, suicidaliteit, cognitieve problemen, gebrek aan energie en motivatie, uitzichtloosheid en ondraaglijk psychisch lijden.

Ik ben over de jaren heen afgetakeld. Tussen mijn 21 en 24 ging het nog redelijk goed. Leuke sociale leven, leuke vriendinnetjes, hoop voor de toekomst. Na mijn 24ste is het slechter gegaan. Heb ook veel verloren, en heb niet meer de capaciteit om het terug te winnen.

Ik ga in gesprek met mijn psychiater over een hele zware onderwerp binnenkort.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176696065
Als ik het me goed herinner... Het leek een tijdje geleden goed met je te gaan, afgestudeerd, baanmogelijkheden en zo...

Watsekburt?
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 16:07:34 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176696067
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Laatste psychose was in 2017. Zomer.

Ik heb last van depressie, ptss, schizofrenie, suicidaliteit, cognitieve problemen, gebrek aan energie en motivatie, uitzichtloosheid en ondraaglijk psychisch lijden.

Ik ben over de jaren heen afgetakeld. Tussen mijn 21 en 24 ging het nog redelijk goed. Leuke sociale leven, leuke vriendinnetjes, hoop voor de toekomst. Na mijn 24ste is het slechter gegaan. Heb ook veel verloren, en heb niet meer de capaciteit om het terug te winnen.

Ik ga in gesprek met mijn psychiater over een hele zware onderwerp binnenkort.
Want dat heb je in de afgelopen 10 jaar nog niet nodig geacht?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176696110
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Laatste psychose was in 2017. Zomer.

Ik heb last van depressie, ptss, schizofrenie, suicidaliteit, cognitieve problemen, gebrek aan energie en motivatie, uitzichtloosheid en ondraaglijk psychisch lijden.

Ik ben over de jaren heen afgetakeld. Tussen mijn 21 en 24 ging het nog redelijk goed. Leuke sociale leven, leuke vriendinnetjes, hoop voor de toekomst. Na mijn 24ste is het slechter gegaan. Heb ook veel verloren, en heb niet meer de capaciteit om het terug te winnen.

Ik ga in gesprek met mijn psychiater over een hele zware onderwerp binnenkort.
Waar heb je ptss van?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176696179
Sorry, ik vind het een beetje vreemd verhaal.

Het is nogal warrig.
Laten we er een paar punten uitnemen
Depressie-Suicidaliteit, gebrek aan energie en motivatie, uitzichtloosheid en ondraaglijk psychisch lijden zijn het gevolg van iets, geen oorzaak. Ondraaglijk psychisch lijden vind ik een term, tja....

Dus dan hebben we de oorzaken gefilterd:
PTSS (heb je een oorlog meegemaakt?)
Schizofrenie
en cognitieve problemen (wat zijn dat?)

Dus we hebben er maar drie over nu.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:13:43 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696182
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:07 schreef kmkmmr het volgende:
Als ik het me goed herinner... Het leek een tijdje geleden goed met je te gaan, afgestudeerd, baanmogelijkheden en zo...

Watsekburt?
Dat is nog steeds zo. Aanbod bij de gemeente, afgestudeerd met honours.

Maar van binnen voel ik me een zombie en geniet van niks. Ook ben ik heel afhankelijk van anderen om te functioneren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:14:29 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Want dat heb je in de afgelopen 10 jaar nog niet nodig geacht?
Dat onderwerp is euthanasie. Tot ongeveer een half jaar geleden had ik nog hoop.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176696200
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is nog steeds zo. Aanbod bij de gemeente, afgestudeerd met honours.

Maar van binnen voel ik me een zombie en geniet van niks. Ook ben ik heel afhankelijk van anderen om te functioneren.
Ok, maar waar heb je post-traumatische stress-stoornis van?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:15:25 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696221
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:09 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waar heb je ptss van?
Die meerdere langdurige trauma’s vanwege mijn hersenvliesontsteking en psychoses.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 16:16:57 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176696244
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat onderwerp is euthanasie. Tot ongeveer een half jaar geleden had ik nog hoop.
Jij gaat echt niet legaal een spuitje krijgen.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:17:12 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696249
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:13 schreef Sigaartje het volgende:
Sorry, ik vind het een beetje vreemd verhaal.

Het is nogal warrig.
Laten we er een paar punten uitnemen
Depressie-Suicidaliteit, gebrek aan energie en motivatie, uitzichtloosheid en ondraaglijk psychisch lijden zijn het gevolg van iets, geen oorzaak. Ondraaglijk psychisch lijden vind ik een term, tja....

Dus dan hebben we de oorzaken gefilterd:
PTSS (heb je een oorlog meegemaakt?)
Schizofrenie
en cognitieve problemen (wat zijn dat?)

Dus we hebben er maar drie over nu.
De cognitieve problemen heb ik het meest last van. Meeste mensen met schizofrenie hebben het. Daarom kunnen ze moeilijk werken of voor zichzelf zorgen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:18:38 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696286
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij gaat echt niet legaal een spuitje krijgen.
Het is wel toegestaan hoor. De vraag is of ik aan de eisen voldoe. Maar laten we anders hierover in DM praten. Zelfdoding mag niet besproken worden op fok.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:20:11 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:14 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ok, maar waar heb je post-traumatische stress-stoornis van?
Veel dingen. Een beetje complex om uit te leggen hier. Vraag maar via DM.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176696361
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het is wel toegestaan hoor. De vraag is of ik aan de eisen voldoe. Maar laten we anders hierover in DM praten. Zelfdoding mag niet besproken worden op fok.
Ik heb niet het idee dat euthanasie daaronder valt. Dat wordt hier namelijk veelvuldig besproken. Ik denk trouwens ook dat 'uitzichtloos en ondragelijk lijden' in jouw geval moeilijk hard te maken is.
pi_176696390
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Behalve euthanasie of zelfdoding, hoe zou je ermee omgaan?
Mezelf een schop onder mijn hol geven en het leiderschap over mijn leven terugpakken en niet blijven hangen in omstandigheden. Maarja, ik heb dan ook geen idee wat al die stoornissen met je doen.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:24:40 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat euthanasie daaronder valt. Dat wordt hier namelijk veelvuldig besproken. Ik denk trouwens ook dat 'uitzichtloos en ondragelijk lijden' in jouw geval moeilijk hard te maken is.
Dat klopt. Ik denk ook niet dat ik het meteen ga krijgen. Echter als ik jaren over blijf praten zonder dat het beter wordt...

Psychiatrische patiënten kunnen ook in aanmerking komen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 16:25:16 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176696431
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het is wel toegestaan hoor. De vraag is of ik aan de eisen voldoe. Maar laten we anders hierover in DM praten. Zelfdoding mag niet besproken worden op fok.
Waarom open je dan een topic en zeg je daar in dat je over een 'heel zwaar onderwerp', want dat is er op hinten, laat dat dan ook achterwege.

Maar wat is dan het doel van het topic? Want je bent echt all over the place met al je topics. Dan is het dat je depri bent, dan gaat het weer beter, dan weer een baan, dan weer een andere baan, dan is het weer dat 'binnenkort' iets gaat doen, etc etc etc.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:27:37 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696493
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mezelf een schop onder mijn hol geven en het leiderschap over mijn leven terugpakken en niet blijven hangen in omstandigheden. Maarja, ik heb dan ook geen idee wat al die stoornissen met je doen.
Dat is dus het probleem. Mijn issue is niet extern, maar intern. Een schop onder mijn hol geven is iets wat ik al tien jaar probeer. Daarom heb ik relatief veel voor elkaar gekregen ondanks mijn aandoeningen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:28:35 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696512
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom open je dan een topic en zeg je daar in dat je over een 'heel zwaar onderwerp', want dat is er op hinten, laat dat dan ook achterwege.

Maar wat is dan het doel van het topic? Want je bent echt all over the place met al je topics. Dan is het dat je depri bent, dan gaat het weer beter, dan weer een baan, dan weer een andere baan, dan is het weer dat 'binnenkort' iets gaat doen, etc etc etc.
Ik ben niet meer stabiel. Ben niet meer wie ik vroeger was...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 16:30:47 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176696565
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben niet meer stabiel. Ben niet meer wie ik vroeger was...
Ik ken je hier op het forum niet anders, dus dat is dan al minstens een paar jaar zo. Het is elke keer hetzelfde cirkeltje.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:34:44 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176696651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ken je hier op het forum niet anders, dus dat is dan al minstens een paar jaar zo. Het is elke keer hetzelfde cirkeltje.
Ik was vroeger wel anders op de forum hoor. Sinds 2016 is het misgegaan, dat ook te zien was op de forum. Ik heb best veel controversieke topics geopend tijdens mijn psychoses of nasleep. We hebben ook flinke discussies gehad.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176697290
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Behalve euthanasie of zelfdoding, hoe zou je ermee omgaan?
Mezelf storten in één specifiek ding en dat helemaal mijn eigen maken.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 23 januari 2018 @ 17:13:01 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176697309
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:11 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Mezelf storten in één specifiek ding en dat helemaal mijn eigen maken.
Goed idee!
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176697322
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Goed idee!
Wel een positief ding he.
Google is your friend, abuse your friends
pi_176697995
Wanneer start je met de aangeboden baan? Misschien kan een dagvulling je gaan helpen.
pi_176698675
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom open je dan een topic en zeg je daar in dat je over een 'heel zwaar onderwerp', want dat is er op hinten, laat dat dan ook achterwege.

Maar wat is dan het doel van het topic? Want je bent echt all over the place met al je topics. Dan is het dat je depri bent, dan gaat het weer beter, dan weer een baan, dan weer een andere baan, dan is het weer dat 'binnenkort' iets gaat doen, etc etc etc.
Misschien wil ie een soort erkenning of zoekt ie iets.
Een gelijkenis. Dat komt tenminste een beetje naar voren in al die topics van hem. Een gerichte zoektocht naar iets waarvan hijzelf ook niet weet wat 't is en alles wat niet klink, negeert ie. Zoiets?
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:11 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Mezelf storten in één specifiek ding en dat helemaal mijn eigen maken.
Dit kan wel werken trouwens. Veel mensen doen dit zelfs zonder door te hebben waarom ze zich zo op 't werk storten..totdat de baan om wat voor reden wegvalt en alles als een kaartenhuis instort.

Wel belangrijk overzicht van deze situatie in 't achterhoofd te houden.
pi_176698800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij gaat echt niet legaal een spuitje krijgen.
Als je maar depressief genoeg bent is er wel degelijk een mogelijkheid.
Zie onderstaand verhaal.
https://www.bd.nl/tilburg(...)-van-eelco~aeb73828/
pi_176698938
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Goed idee!
Lukt schrijven je nog? Of heb je een ander creatief talent waar je je gevoelens misschien in kwijt kunt?
pi_176698969
Als TS legaal euthanasie zou krijgen, emigreer ik.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 18:39:03 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176699171
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Lukt schrijven je nog? Of heb je een ander creatief talent waar je je gevoelens misschien in kwijt kunt?
Nee niet echt. Ik ben eigenlijk klaar met gevoelens. Ik wil iets vinden wat me doet vergeten. Helemaal in het werk storten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 23 januari 2018 @ 18:40:04 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176699196
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien wil ie een soort erkenning of zoekt ie iets.
Een gelijkenis. Dat komt tenminste een beetje naar voren in al die topics van hem. Een gerichte zoektocht naar iets waarvan hijzelf ook niet weet wat 't is en alles wat niet klink, negeert ie. Zoiets?

[..]

Dit kan wel werken trouwens. Veel mensen doen dit zelfs zonder door te hebben waarom ze zich zo op 't werk storten..totdat de baan om wat voor reden wegvalt en alles als een kaartenhuis instort.

Wel belangrijk overzicht van deze situatie in 't achterhoofd te houden.
Ik weet niet wat ik zoek. Een oplossing voor mijn problemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176699328
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee niet echt. Ik ben eigenlijk klaar met gevoelens. Ik wil iets vinden wat me doet vergeten. Helemaal in het werk storten.
Je gevoelens halen je een keer in.
pi_176699700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:28 schreef JimmyDean het volgende:
Als TS legaal euthanasie zou krijgen, emigreer ik.
Wat een onzin zeg.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 18:59:49 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176699764
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee niet echt. Ik ben eigenlijk klaar met gevoelens. Ik wil iets vinden wat me doet vergeten. Helemaal in het werk storten.
Heb je dan een van die twee banen genomen dan waa rje heel recent een topic over had?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176699971
Goeie God, ik hoop zo dat jij je rust vind, ik gun je de wereld!
pi_176700191
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik zoek. Een oplossing voor mijn problemen.
Zoiets dacht ik al. Je bent te gericht bezig. Onbewust weetje dit denk ik wel, daar je tracht openminded te zijn. Maar in je haast open te staan voor dat wat je hebt gemist, ben je juist gefocuster geworden op wat je door dat rietje ziet waardoor je juist veel mist. Misschien had je 't antwoord al gevonden als je je wanhoop minder invloed op je ogen had laten hebben en die energie in je creativiteit had gestopt.
pi_176700436
Je opent topic na topic... duidelijk is dat je niet blij bent met je leven.

Maar wat hoop je dat al die topics je brengen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176700494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:28 schreef JimmyDean het volgende:
Als TS legaal euthanasie zou krijgen, emigreer ik.
Het is niet alsof er een medicijn is voor schizofrenie. Zo lang dat er niet is, blijft het een lijdensweg voor sommigen. Jij gunt iemand dat?

Het is niet even een kwestie van mindset of zo.
pi_176700630
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Het begon op mijn zesde. Hersenvliesontsteking, waardoor ik een rare motorische ziekte vol met aparte tics ontwikkelde. Desondanks positief gebleven en ervan uitgaan dat het goed komt. Tics gingen langzaam weg en mijn motoriek werd beter. Ik had veel vrienden, ook al vonden mensen mij raar en apart.

Toen werd ik 19 en kreeg ik mijn eerste psychose. Dit zou een begin zijn van jarenlange ellende en medicatie. Tien jaar en vier psychoses later... en ik ben op. Ik verwacht niet meer een normaal leven te hebben en eigenlijk wil ik gewoon opgeven. Het leven is gewoon kut als psychiatrische patiënt.

Behalve euthanasie of zelfdoding, hoe zou je ermee omgaan?
Accepteren en het beste maken van wat je hebt. Als mens rest je weinig anders.
1 + 1 = blauw
pi_176703713
Opgeschoond, graag weer ontopic. Thanks.
pi_176705339
Bij nader inzien, deze problematiek is te zwaar om op Fok verder te bespreken.
Bespreek dit alsjeblieft met je hulpverlener. Sterkte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')