abonnement Unibet Coolblue
pi_176711768
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand me dan uitleggen wat er grappig is aan de (geadopteerde) Aziatische Rianne consequent Lianne blijven noemen, en dan ook nog specifiek in die setting?

Kijk dat je op een verjaardagsfeestje meent grappig te zijn als je vertelt dat je bij de Chinees "nummel tweeendeltig met witte lijst" bestelde is één ding, maar je gaat dat toch niet werkelijk bij de Chinees zo bestellen?
Of vragen of je er sambal bij krijgt, sambal bij?
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:17:55 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176712095
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand me dan uitleggen wat er grappig is aan de (geadopteerde) Aziatische Rianne consequent Lianne blijven noemen, en dan ook nog specifiek in die setting?

Het grappige eraan is juf Ank.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  PR en moderator woensdag 24 januari 2018 @ 10:18:48 #78
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_176712115
Mja het is toch gewoon een overdreven voorstelling van aspecten uit de werkelijkheid? Snap het probleem niet zo, moet er zelf wel om lachen :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:28:08 #79
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_176712273
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand me dan uitleggen wat er grappig is aan de (geadopteerde) Aziatische Rianne consequent Lianne blijven noemen, en dan ook nog specifiek in die setting?

Kijk dat je op een verjaardagsfeestje meent grappig te zijn als je vertelt dat je bij de Chinees "nummel tweeendeltig met witte lijst" bestelde is één ding, maar je gaat dat toch niet werkelijk bij de Chinees zo bestellen?
Blijf je daar nou over vallen? _O- Dan lijkt mij dat je deze serie beter links (Hihi) kan laten liggen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:29:47 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176712298
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:28 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Blijf je daar nou over vallen? _O- Dan lijkt mij dat je deze serie beter links (Hihi) kan laten liggen.
Nee, ik vraag alleen of iemand kan uitleggen hoe dat grappig is.
Maar kennelijk is het feit dat ik dat vraag een probleem van dusdanige orde dat ik de serie maar niet meer moet kijken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176712306
Het geeft natuurlijk aan dat de juf nooit een eigen fout zal erkennen en alles en iedereen daarvoor moet wijken.
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:30:51 #82
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_176712322
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik vraag alleen of iemand kan uitleggen hoe dat grappig is.
Maar kennelijk is het feit dat ik dat vraag een probleem van dusdanige orde dat ik de serie maar niet meer moet kijken?
Als je niet begrijpt dat juf Ank alles fout doet wat er maar fout kan zijn aan een kleuterjuf dan kan je het beter niet kijken denk ik ja.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 januari 2018 @ 10:52:56 #83
163650 Greys
pi_176712652
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik vraag alleen of iemand kan uitleggen hoe dat grappig is.
Grappen moeten uitleggen is nooit een goed idee. Waarom vindt de één Andre van Duin hilarisch en de ander er geen reet aan? En waarom is de één dol op de stem van Celine Dion en vindt de ander het gruwelijk?

quote:
Maar kennelijk is het feit dat ik dat vraag een probleem van dusdanige orde dat ik de serie maar niet meer moet kijken?
Als je zelf aangeeft dat je het niet grappig vindt is het voor jou waarschijnlijk gewoon zonde van je tijd om ernaar te kijken toch?

Ik vind het persoonlijk heerlijk. Juist omdat echt alles en iedereen - man vrouw hetero homo paars zwart geel wit mutsig mondig subsidiegeil wcrollensmetvrezerig - een uitvergrote veeg uit de pan krijgt op humoristische wijze. Dus of men kan beledigd gaan zitten zijn of men kan gewoon eens hard om zichzelf en anderen lachen. En tis best knap van de makers en een verademing dat dat laatste voornamelijk lijkt te gebeuren imho.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_176715163
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:57 schreef Ringo het volgende:
Het feit dat deze serie zo wordt opgehemeld door de "heren" van VI, zegt mij eigenlijk al voldoende.
Maar zelf nog geen minuut van de serie gezien?
  woensdag 24 januari 2018 @ 13:43:13 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176716083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar zelf nog geen minuut van de serie gezien?
Zeker wel. Wat ik ervan zag, stond haaks op mijn inclusiviteitsideaal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176716188
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zeker wel. Wat ik ervan zag, stond haaks op mijn inclusiviteitsideaal.
:') Het is maar humor.
  woensdag 24 januari 2018 @ 13:57:37 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176716322
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:48 schreef TargaFlorio het volgende:
:') Het is maar humor.
Zoals ik al zei, humor is een maatschappij-ontwrichtend instrument in de handen van de verkeerde mensen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176716335
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, humor is een maatschappij-ontwrichtend instrument in de handen van de verkeerde mensen.
Je geeft de luizenmoeder wel veel eer. _O-
pi_176716574
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik vraag alleen of iemand kan uitleggen hoe dat grappig is.
Maar kennelijk is het feit dat ik dat vraag een probleem van dusdanige orde dat ik de serie maar niet meer moet kijken?
Dat is natuurlijk subjectief (gelukkig).
pi_176716593
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, humor is een maatschappij-ontwrichtend instrument in de handen van de verkeerde mensen.
Jij spoort niet. Wanneer moet je weer terug naar je inrichting, Michael?
  woensdag 24 januari 2018 @ 14:24:31 #91
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176716762
De eerste Nederlandse serie die ik sinds tijden weer heel erg grappig vind. Ik herken zo ongeveer alle types wel (ben jarenlang bij basisscholen over de vloer gekomen voor het werk...). De directeur die geen overwicht heeft en alleen maar alle pedagogische theorieën op kan dreunen waarbij je je afvraagt hoe die ooit directeur heeft kunnen worden, de ouder die van zichzelf vindt dat ze veel belangrijker is dan anderen omdat ze in de ouderraad zit, de uitgebluste juf die de tijd tot haar pensioen uitzit, de veel te infantiele kleuterjuf die altijd moet gaan zingen en zelf nog in de kleutertijd is blijven hangen enz. Ik vind het prachtig :D
Don't let my username fool you...
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 14:30:36 #92
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176716887
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, humor is een maatschappij-ontwrichtend instrument in de handen van de verkeerde mensen.
Zonder humor wordt relativeringsvermogen een stuk lastiger. Dat ontwricht de samenleving nog veel meer
pi_176716897
Beetje twijfel of het op den duur niet (te) flauw gaat worden, maar de eerste 2 afleveringen gezien en vooralsnog vind ik het leuk. Paar keer echt heel hard moeten lachen en dan met name om juf Ank. _O- _O_

quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Grappen moeten uitleggen is nooit een goed idee. Waarom vindt de één Andre van Duin hilarisch en de ander er geen reet aan? En waarom is de één dol op de stem van Celine Dion en vindt de ander het gruwelijk?

[..]

Als je zelf aangeeft dat je het niet grappig vindt is het voor jou waarschijnlijk gewoon zonde van je tijd om ernaar te kijken toch?

Ik vind het persoonlijk heerlijk. Juist omdat echt alles en iedereen - man vrouw hetero homo paars zwart geel wit mutsig mondig subsidiegeil wcrollensmetvrezerig - een uitvergrote veeg uit de pan krijgt op humoristische wijze. Dus of men kan beledigd gaan zitten zijn of men kan gewoon eens hard om zichzelf en anderen lachen. En tis best knap van de makers en een verademing dat dat laatste voornamelijk lijkt te gebeuren imho.
Dit en :* (zomaar)
Tails tell tales
pi_176717690
Vond vooral die juf geweldig met haar zingen enzo😄😄
pi_176717704
Gisteren was toch aflevering 3
Gino ♥
pi_176717778
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:24 schreef Metalfreak het volgende:
De eerste Nederlandse serie die ik sinds tijden weer heel erg grappig vind. Ik herken zo ongeveer alle types wel (ben jarenlang bij basisscholen over de vloer gekomen voor het werk...). De directeur die geen overwicht heeft en alleen maar alle pedagogische theorieën op kan dreunen waarbij je je afvraagt hoe die ooit directeur heeft kunnen worden, de ouder die van zichzelf vindt dat ze veel belangrijker is dan anderen omdat ze in de ouderraad zit, de uitgebluste juf die de tijd tot haar pensioen uitzit, de veel te infantiele kleuterjuf die altijd moet gaan zingen en zelf nog in de kleutertijd is blijven hangen enz. Ik vind het prachtig :D
Leuke analyse :D
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:25:11 #97
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_176717868
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal een makkelijk standpunt. Je maakt een foute opmerking en zodra iemand aangeeft (met valide argumenten) dat ie zich door die opmerking gekwetst of buitengesloten voelt, zeg je: wacht even, het is maar een grap!

Jij noemt dat 'satire'. Ik denk dat humor in bepaalde situaties een gevaarlijk instrument is, waarmee je maatschappelijke issues echt geweld kunt aandoen.
Liever niet doen wat mij betreft.
Man man man, het is een humorserie nota bene. Iedereen die zich door zo iets gekwetst voelt heeft blijkbaar totaal geen schild tegen dit soort dingen ontwikkeld. Wat is dan het alternatief, nooit meer grappen mogen maken? Gelukkig mogen tv-makers zelf bepalen wat ze wel en niet maken. Wees niet zo ongelofelijk op je teentjes getrapt en heb een beetje zelfspot. Als iedereen wat meer zelfspot had was de maatschappij in ieder geval een stuk beter af dan als er niet meer dit soort humor mag worden gemaakt. Je opmerking daarna over VI geeft al aan hoe zielig je bent. BOEHOE
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 15:44:21 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176718165
Tja juf ank draagt de serie maar ik weet niet hoe lang dat leuk blijft. Ik heb eerst aflevering 2 gezien en daarna aflevering 1 en moet zeggen dat ik denk dat ik bij meer afleveringen het kunstje wel ga kennen. Het is wel grappig maar inderdaad gewoon een overdrijving van wat er op een basisschool gebeurt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 24 januari 2018 @ 15:47:41 #99
39237 crew  H_T
2733
pi_176718215
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zeker wel. Wat ik ervan zag, stond haaks op mijn inclusiviteitsideaal.
Oplossing: grappen maken over alles en iedereen ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_176718736
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:16 schreef Tjacka het volgende:
Gisteren was toch aflevering 3
nee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')