O.a.vanwege het achterliggende verhaal. Van Tupac bestaan, net als met Elvis bv, ook tupac sightings. Dat zie ik Kendeick nog niet bereiken.quote:
Het verhaal van de beef tussen west en east coast? Ja in die mate zie ik dat ook niet snel meer gebeuren inderdaad.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
O.a.vanwege het achterliggende verhaal. Van Tupac bestaan, net als met Elvis bv, ook tupac sightings. Dat zie ik Kendeick nog niet bereiken.
Als Elvis op hoogbejaarde leeftijd overleden zou zijn dan zou hij waarschijnlijk geen legendarische rol in de geschiedenis gekregen hebben. Misschien had hij nog wel een paar jaar Vegas gedaan en later de buurthuizen. Elvis was vlak voor hij stierf allang geen Rock 'n Roll meer maar deed wat slappe volksliedjes.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:46 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Punt is: als je in de jaren '60 had geroepen dat Elvis later als legende zou worden gezien, zou er waarschijnlijk net zo'n discussie zijn ontstaan. Ik denk dat lang niet iedereen, zeker de oudere generatie, het er destijds mee eens was, of het er zelfs over eens was dat rock een blijvend genre zou zijn.
TS is wel een legende.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:01 schreef JimmyDean het volgende:
In dit hele topique zijn geen legendes genoemd, alleen mensen die een beetje met muziek rommelen.
Schroom niet om zelf een bijdrage te leveren.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:01 schreef JimmyDean het volgende:
In dit hele topique zijn geen legendes genoemd, alleen mensen die een beetje met muziek rommelen.
Maar zijn de albums van Tupac meer tijdloos dan die van Nas om maar iemand te noemen?quote:
Zie het een beetje als met Kurt Cobain, die is op tijd dood gegaan. Nas heeft alle tijd gehad om z’n legendarische status van weleer minder te maken. Als Nas na illmatic was dood gegaan had ik hem ook in het zelfde rijtje als biggie en tupac geplaatst.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar zijn de albums van Tupac meer tijdloos dan die van Nas om maar iemand te noemen?
Ja dat is wel een beetje een dingetje met legendes volgens mij, moeten pieken en doodgaan.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:45 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Zie het een beetje als met Kurt Cobain, die is op tijd dood gegaan. Nas heeft alle tijd gehad om z’n legendarische status van weleer minder te maken. Als Nas na illmatic was dood gegaan had ik hem ook in het zelfde rijtje als biggie en tupac geplaatst.
Ja wmb wel, maargoed ik ben ook opgeroeid met bijna alleen maar Tupac, dus misschien lichtelijk gekleurd in deze zaakquote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar zijn de albums van Tupac meer tijdloos dan die van Nas om maar iemand te noemen?
Michael Jackson had in die context beter na Black & White de pijp uit kunnen gaan. Gemiste kansquote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat is wel een beetje een dingetje met legendes volgens mij, moeten pieken en doodgaan.
Mwa.. zou het?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:34 schreef MPC60 het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de enige die zonder vroeg dood te gaan een legendarische status gaan krijgen de Stones zijn.
Mwah, ik vind Chuck Berry toch wel een legende, hoorquote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:34 schreef MPC60 het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de enige die zonder vroeg dood te gaan een legendarische status gaan krijgen de Stones zijn.
Ik ken de naam Kanye West wel, maar ik kan er ook weinig muziek bijplaatsen. Het enige dat spontaan in mij opkomt is Niggas in Paris. Gold Digger heb ik ff opgezocht en klinkt idd bekend, maar dat is niet bepaald positief in dit geval. Dat nummer is precies het type muziek dat ik altijd ontiegelijk kut heb gevonden. Dus daarom nooit de moeite genomen om uit te zoeken wie de artiest nou is.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:43 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
......
Ik ben ook verbaasd dat mensen roepen dat ze helemaal geen muziek van hem kennen. Gold Digger leek me zo'n nummer dat iedereen wel kent. Iemand impliceert zelfs dat Kanye niet tot de mainstream behoort, eh....?? Ik wil best toegeven dat Kanye in Nederland niet zo groot is als in de VS, maar Kanye lijkt me wel degelijk een mainstream-artiest.
Bovendien denk ik dat in de loop der jaren zijn muziek steeds meer tot de mainstream gaat behoren. Voor veel mensen die nu opgroeien is hiphop één van de belangrijkste genres, en over twintig jaar zal hiphop een veel grotere aanzien hebben (denk ik). Ik denk dat daarom over twintig jaar mensen als Kanye, Eminem en mogelijk Kendrick Lamar nog veel groter zullen zijn dan ze nu zijn.
Hoe kom je erbij dat Eminem een veel breder publiek heeft weten te bereiken?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:24 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik ken de naam Kanye West wel, maar ik kan er ook weinig muziek bijplaatsen. Het enige dat spontaan in mij opkomt is Niggas in Paris. Gold Digger heb ik ff opgezocht en klinkt idd bekend, maar dat is niet bepaald positief in dit geval. Dat nummer is precies het type muziek dat ik altijd ontiegelijk kut heb gevonden. Dus daarom nooit de moeite genomen om uit te zoeken wie de artiest nou is.
En waar ik als niet-liefhebber van hiphop met moeite op 2 nummers van Kanye West kom, kan ik er van Eminem zo 4/5 opnoemen en als ik zijn discografie bekijk herken ik er ook veel meer. Imho is Eminem wat dat betreft legendarischer, hij heeft een veel breder publiek weten te bereiken.
Alhoewel het de vraag is of dat iemand legendarisch maakt....
Dat idee heb ik gebaseerd op mijn eigen ervaring en mijn omgeving van voornamelijk niet-hiphopliefhebbers.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Eminem een veel breder publiek heeft weten te bereiken?
En dat is voor Nederland?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 22:43 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dat idee heb ik gebaseerd op mijn eigen ervaring en mijn omgeving van voornamelijk niet-hiphopliefhebbers.
Maar als ik de top 40 noteringen erbij pak, tel ik voor Kanye 4 top 10 noteringen, waarvan nr 2 het hoogste is. Eminem heeft er 10, waarvan 1x nr 1.
Daarnaast heeft Eminem 5 noteringen in de laatste 2 edities van de top 2000. Kanye dit jaar 1x en vorig jaar 2x.
Dus mijn gevoel wordt ondersteund door deze lijsten, welke een graadmeter zijn voor breed publiek bereik.
Moet toegeven dat ik dat in mijn omgeving ook wel een beetje zie, dat mensen Eminem tof vinden terwijl ze hip hop verder niet kennen; vraag mij toch af waardoor dit komt.quote:
Dat laatste lijkt me niet, er zijn genoeg artiesten cq bands die net zo transparant en bekend ziijn, denk b.v. alleen maar aan de Stones, Prince, de Beatles, Michael Jackson, Led Zeppelin...quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Een legende heeft een feitelijke basis, maar doordat het tot de verbeelding spreekt en het een samenstelsel van doorvertelde verhalen en anekdotes is zit er een element van het onbekendheid en fantasie in. Als alles op beeld staat en wordt gedocumenteerd terwijl al die informatie zich via het internet verspreidt dan is het niet de tijd van legendes.
Robert Johnson was nou een echte muzieklegende. Omgeven met verhalen, weinig harde feiten en goede opnames, praktisch geen beeld. En het leven moet groots en meeslepend zijn, lyrisch. Whinehouse komt nog wel enigzins in de buurt maar het is allemaal zo transparant, zo bekend, dat werkt gewoon niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |