Dat zal ze de volgende keer ook keurig doen maar is ze nu niet mee geholpenquote:Op donderdag 18 januari 2018 16:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik heb nog nooit de handrem gebruikt.
Je parkeert toch gewoon in de versnelling??
Nee maar in de laatste zin vraag TS om tips.quote:Op donderdag 18 januari 2018 17:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zal ze de volgende keer ook keurig doen maar is ze nu niet mee geholpen
quote:Op donderdag 18 januari 2018 17:11 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee maar in de laatste zin vraag TS om tips.
Niet voor nu, maar voor later, want wie garandeert ons dat dit geen 3e keer zal gebeuren.
Briefje op de handrem plakken met 'NIET AANKOMEN'.
Ze kan ook nu ANWB bellen.
ANWB vraagt 189 euro voor een bezoekje en kan niet garanderen dat ze daarna rijd. Voor een 20jarige die net een half jaartje werkt en op zichzelf woont is dat belachelijk veel geld.quote:Op donderdag 18 januari 2018 16:23 schreef Puala het volgende:
Oh en dat ze niet slim is geweest om wederom de handrem te gebruiken weet ze al. Dat heb ik haar al subtiel verteld
Een collega heeft het geprobeerd en de remtrommel zit muurvast, dus dat lukte nietquote:Op donderdag 18 januari 2018 17:22 schreef GM78 het volgende:
Even met de hand achter de remtrommel gaan, en aan de handremkabel trekken. Grote kans dat die blijft hangen door de kabel.
Remschoenen op, remhevel gaat steeds steiler tussen de schoenen staan, en op een gegeven moment staan ze op een dood punt waardoor het spul niet meer terug wil..quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:16 schreef Puala het volgende:
Er blijkt iets mis met de remschoentjes. Ze kan hem nu in elk geval bij de garage krijgen en ze mag er geen meter verder mee rijden dan strikt noodzakelijk.
Weet wat geleerd. Voor nu moet ze nog 30 km en dan hopen dat het mee valt morgen om te fixen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Remschoenen op, remhevel gaat steeds steiler tussen de schoenen staan, en op een gegeven moment staan ze op een dood punt waardoor het spul niet meer terug wil..
En volgende keer als ze weer 'smeermiddel' op haar remmen spuit, kun je haar ook vragen om op een andere manier te gaan proberen te verongelukken, zodat ze niet met vette remmen rond gaat rijden. Als er iets met je auto is, dan ga je kijken wat er mis is.. nu rijdt ze dus met versleten remvoeringen rond, die nog lekker een likkie WD40 of kruipolie hebben gehad ook![]()
Remmen en smeermiddelen horen heel heel ver uit elkaar te blijven.
Daarvoor heb je remreiniger toch?quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:27 schreef Snackie017 het volgende:
Nooit zomaar smeermiddel bij een remtrommel inspuiten,
quote:Op donderdag 18 januari 2018 17:29 schreef Puala het volgende:
[..]
[..]
ANWB vraagt 189 euro voor een bezoekje en kan niet garanderen dat ze daarna rijd. Voor een 20jarige die net een half jaartje werkt en op zichzelf woont is dat belachelijk veel geld.
Echt he? Ja wat een geld om niet te hoeven verongelukken of een ander dood te rijden..quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Weet wat geleerd. Voor nu moet ze nog 30 km en dan hopen dat het mee valt morgen om te fixen.
Vinden o ringen niet altijd even leuk..quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarvoor heb je remreiniger toch?Of ook niet?
Het ontwijkt wel makkelijk...quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:47 schreef Fer het volgende:
Ach zolang die 3 andere wielen nog remmen....
Remmenreiniger is om de vetlaag van nieuwe schijven af te halen; no more, no less.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarvoor heb je remreiniger toch?Of ook niet?
I dare you, probeer het eens op een besneeuwde weg.. groetjes aan de verzekering.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:47 schreef Fer het volgende:
Ach zolang die 3 andere wielen nog remmen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
idd, die 188 euro is dik meer dan een jaarabo.. zeker als je jonge bestuurder bent. verkeerde bezuinigingen 1.01.quote:Op donderdag 18 januari 2018 22:26 schreef derLudolf het volgende:
Als je jonger bent dan 25 kost een ANWB lidmaatschap je slechts ¤47/jaar, inclusief pechhulp.
Lijkt me voordeliger dan ¤188 voor een keer hulp.
quote:Op donderdag 18 januari 2018 22:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
I dare you, probeer het eens op een besneeuwde weg.. groetjes aan de verzekering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
well, I couldn't, en het zou op zéker niet je eerste uitspraak op dat niveau zijnquote:
Ze heeft betaald voor onderhoud wat zeer slecht is uitgevoerd door een erkende nette garage. Als gevolg daarvan heeft ze rem problemen gehad. En dan zorgt iemand dat ze hem bij haar eigen garage neer kan zetten en duidelijk advies geeft om niet verder dan noodzakelijk door te rijden. Dit voor haar eigen veiligheid, maar zeker ook voor die van anderen. En dan vind jij dat ze maar een fiets moet kopen? Wat flauwekul.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
[..]
Echt he? Ja wat een geld om niet te hoeven verongelukken of een ander dood te rijden..![]()
En dan lekker stoicijns erachteraan: ja maar ze MOET nu nog 30km..![]()
Als ze geen geld heeft dan ruilt ze hem maar om voor een fiets..
Als je met pech staat en je wilt je dan inschrijven is het duurder dan normaal. En het zal best dat jaartarief, maar dat is als ze het komende week afsluit. Niet toen ze gister al met pech stond.quote:Op donderdag 18 januari 2018 22:26 schreef derLudolf het volgende:
Als je jonger bent dan 25 kost een ANWB lidmaatschap je slechts ¤47/jaar, inclusief pechhulp.
Lijkt me voordeliger dan ¤188 voor een keer hulp.
1 van mijn auto's MOET op de handrem geparkeerd worden. Anders krijg je de sleutel niet uit het contact.quote:Op donderdag 18 januari 2018 16:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
quote:Op vrijdag 19 januari 2018 09:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Ze heeft betaald voor onderhoud wat zeer slecht is uitgevoerd door een erkende nette garage. Als gevolg daarvan heeft ze rem problemen gehad. En dan zorgt iemand dat ze hem bij haar eigen garage neer kan zetten en duidelijk advies geeft om niet verder dan noodzakelijk door te rijden. Dit voor haar eigen veiligheid, maar zeker ook voor die van anderen. En dan vind jij dat ze maar een fiets moet kopen? Wat flauwekul.
Logisch toch? is ook algemeen bekend..quote:Op vrijdag 19 januari 2018 09:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je met pech staat en je wilt je dan inschrijven is het duurder dan normaal. En het zal best dat jaartarief, maar dat is als ze het komende week afsluit. Niet toen ze gister al met pech stond.
Wat voor auto is dat dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 09:03 schreef Coritchando het volgende:
[..]
1 van mijn auto's MOET op de handrem geparkeerd worden. Anders krijg je de sleutel niet uit het contact.
En dat is een Opel met een Easytronic 3.0.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 13:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Wat voor auto is dat dan?
En hoeveel auto's bezit jij??
https://www.opel.nl/conte(...)ra/Astra-om-MY18.pdfquote:Voor auto's met geautomati‐
seerde versnellingsbak kan de
sleutel alleen uit het contactslot
worden verwijderd wanneer de
handrem is aangetrokken.
Wat een flauwekul. Zit er geen P van parkeren op?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 14:19 schreef Coritchando het volgende:
[..]
En dat is een Opel met een Easytronic 3.0.
4, hoezo?
Edit:
[..]
https://www.opel.nl/conte(...)ra/Astra-om-MY18.pdf
Als je nu eens zelf de bron gaat lezen, dan had je het antwoord geweten.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 15:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Zit er geen P van parkeren op?
Wat een onzin zeg...quote:Op donderdag 18 januari 2018 16:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik heb dat ook nog nooit gehad. Zelfs niet bij auto's van een knaak.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 15:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg...
Ik parkeer m'n auto altijd met de handrem erop. Daar is dat ding namelijk voor bedoeld, je versnellingsbak niet.
Als je handrem daar niet tegen kan moet je daar wat aan (laten) doen. Ik heb echt in 10 jaar tijd nog nooit gehad dat m'n handrem niet meer los kon komen trouwens.
Ook in de winter??quote:Op vrijdag 19 januari 2018 15:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg...
Ik parkeer m'n auto altijd met de handrem erop. Daar is dat ding namelijk voor bedoeld, je versnellingsbak niet.
Ja.quote:
Volgens mij is dat 1 grote Urban Legend.quote:
Als er vocht in de remtrommels zit kan het wel gebeuren. Bij veel auto's werkt de handrem tegenwoordig via de schijven en is de kans al veel kleiner.quote:Op zondag 21 januari 2018 10:51 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Volgens mij is dat 1 grote Urban Legend.
Ik heb zelf in meer dan 20 jaar nog geen vastgevroren handrem meegemaakt, en ik ken ook niemand die het ooit echt heeft meegemaakt.
Ik geloof wel dat het kan, in Siberië waar het -60 graden Celsius is bijvoorbeeld.
Je wilt niet weten hoe weinig vocht je nodig hebt voor aanvriezing.. Ik plakte van de week een stalen sluiting aan een stalen plaat door erop te ademen en er 3 seconden tegenaan te houden.quote:Op zondag 21 januari 2018 14:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als er vocht in de remtrommels zit kan het wel gebeuren. Bij veel auto's werkt de handrem tegenwoordig via de schijven en is de kans al veel kleiner.
Even een tik achteruit rijden en de remschoenen komen vaak wel weer los.
Ook hierbij geld dat een beetje onderhoud veel problemen doet voorkomen.
Ja, ook in de winter. Maakt niet uit hoe hard ik moet krabben om m'n ruit ijsvrij te krijgen, handrem heb ik serieus nog nooit gemerkt dat die niet goed meer los zou kunnen komen.quote:
Staal op staal, vind ik wel iets anders.quote:Op zondag 21 januari 2018 15:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe weinig vocht je nodig hebt voor aanvriezing.. Ik plakte van de week een stalen sluiting aan een stalen plaat door erop te ademen en er 3 seconden tegenaan te houden.
Maakt geen ruk uit wat materiaal hoorquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |