abonnement Unibet Coolblue
pi_176581265
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_176581293
Jammer is dat altijd ja, Venco. Misschien moeten die lakens maar in de kast blijven tot je kroost 18 is en niet meer alles onderkotst/poept/plast/snottert. :P

L. loopt steeds vaker los, maar ze heeft daar nu ook een nieuwe move bij: een soort zijwaartse-krab-schuifel. Echt hilarisch om te zien. _O-
pi_176581639
Helaas, experiment 11 uur papfles was geen succes :( maar vanavond gewoon nog een keer proberen, wellicht moeten ze er gewoon aan wennen. We gaan dit weekend een nachtje in een andere kamer kamperen, kijken of ze dan wel beter slapen of nog tig keer wakker worden.

Venco, wij hebben om die reden overigens nog steeds onze oude lakens (en handdoeken) in gebruik. De nieuwe komen wel als ze minder in ons bed liggen. Om diezelfde reden hebben we na de verhuizing vrijwel geen nieuwe meubels gekocht ondanks dat we oud spul hebben dat aan vervanging toe is. Als ze dan iets slopen vind ik het niet zo erg. Zo hebben we dankzij schuivende maxi cosi's al een hele verzameling nieuwe krassen in de eettafel.

Klinkt interessant Selvaria. Maar is dat dan met handen erbij? Zonder handen is het anders gewoon zijwaarts lopen in mijn voorstelling er van.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176581717
Ik kreeg net een hele grote, verliefde lach van ons meisje toen ik haar aan het verschonen was O+ Sinds een paar dagen begint ze echt te lachen, vreselijk schattig.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176581741
Nee, niet echt met de handjes als scharen. :P Maar het opzij schuiven ziet er gewoon heel grappig uit, zo wijdbeens. O+
  donderdag 18 januari 2018 @ 08:48:56 #6
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176581803
Ik twijfel hierover:
Morgen zou ik met mijn twee oudsten naar de open dag van 2 scholen gaan. Man heeft avonddienst, dus in principe zou M. mee moeten. Maar ik begin nu te twijfelen of dat wel gaat lukken. Ik zou dan vanaf ongeveer 17.30 tot 21.00/22.00 van huis zijn met hem.
De vader van mijn meiden gaat ook mee, dus ik hóef eigenlijk niet mee, behalve dat ik het fijn vind om de scholen ook te zien. Daarbij denk ik dat ik slecht uit de voeten kan met een kinderwagen in de drukte (draagdoek vindt hij ook niet echt leuk) en dan heb je ook nog eens allerlei trappen enzo bij zo'n school.
Zouden jullie je baby meenemen naar zo'n open dag? (2 , dus ook nog een beetje haasten)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 18 januari 2018 @ 08:55:18 #7
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176581885
Ff, balen dat het niet gewerkt heeft.. ik heb hier (of elders, dat kan ook :@) wel eens gelezen dat ouders en baby elkaar wakker houden, dus misschien is het wel een goed idee, dat apart slapen!

Selvaria, dat is toch enorm ingewikkeld voor zo'n kleintje om opzij te schuiven? :D zeker als je net loopt lijkt me.

Venco, hier nog geen dergelijk ongelukje in bed gehad, maar liggend voeden geeft hier ook altijd een rommeltje, dus ook hier geen dure lakens voorlopig :P
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176582056
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:48 schreef LadyS het volgende:
Ik twijfel hierover:
Morgen zou ik met mijn twee oudsten naar de open dag van 2 scholen gaan. Man heeft avonddienst, dus in principe zou M. mee moeten. Maar ik begin nu te twijfelen of dat wel gaat lukken. Ik zou dan vanaf ongeveer 17.30 tot 21.00/22.00 van huis zijn met hem.
De vader van mijn meiden gaat ook mee, dus ik hóef eigenlijk niet mee, behalve dat ik het fijn vind om de scholen ook te zien. Daarbij denk ik dat ik slecht uit de voeten kan met een kinderwagen in de drukte (draagdoek vindt hij ook niet echt leuk) en dan heb je ook nog eens allerlei trappen enzo bij zo'n school.
Zouden jullie je baby meenemen naar zo'n open dag? (2 , dus ook nog een beetje haasten)
Ik zou 't lekker laten hoor, als hun vader mee gaat lijkt het mij voldoende. Is er geen andere gelegenheid dat jij wel mee kan? Is er een keer een open dag in een weekend bijv? Max had ook doemiddagen, maar dat is ook echt alleen voor de kinderen. Open dag is hier hoop ik ook op zaterdag.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176582077
Hier is het pas sinds kort niet meer tig keer (elke 2 uur-ish) wakker 's nachts. Ging helemaal vanzelf. Papflessen en andere slaaptruukjes hebben hier nooit iets gedaan -O-
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 18 januari 2018 @ 09:13:44 #10
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176582145
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:07 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik zou 't lekker laten hoor, als hun vader mee gaat lijkt het mij voldoende. Is er geen andere gelegenheid dat jij wel mee kan? Is er een keer een open dag in een weekend bijv? Max had ook doemiddagen, maar dat is ook echt alleen voor de kinderen. Open dag is hier hoop ik ook op zaterdag.
Diezelfde 2 scholen hebben zaterdagochtend ook open dag. Alleen dan zijn ze al bij hun vader (die neemt ze na de open avond vrijdag meteen mee, hij woont 60 km verderop).
Ik ben ook geneigd om het maar te laten zitten. Hun vader kan zelf ook goed een inschatting maken en uiteindelijk mogen ze in principe toch zelf kiezen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176582713
LadyS, ik zou hem alleen meenemen als hij in een drager kan slapen. Blijkbaar gaat dat niet zo goed dus zou ik niet gaan (of oppas regelen, dat is ook nog een optie natuurlijk). Je kan altijd nog op zaterdag alleen even naar de open dag gaan om de sfeer te proeven. Ik zou er zelf iig graag een keer geweest zijn, ook al maken je dochters zelf de keuze. Dan heb je iig een beeld bij waar ze naar toe gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176582946
Hier Fok!wet vannacht haha, de eerste 2 uur van de nacht een klaarwakker jongetje gehad die zonder aandacht ging huilen. Na 2 uur maar weer aan den tiet gelegd en daarna ging hij slapen gelukkig. De rest van de nacht elke 2 uur gevoed. Regelnachtje denk ik :+

FF, balen dat het niet beter ging. Hopelijk snappen ze het komende de nacht.

En ik wilde op pad met de auto en baby vanochtend, maar dan sla ik maar even over met dit weer :{
pi_176582986
Iemand tips tegen lekkende luiers? :?

Hij draagt nu Pampers maat 2 en die lijken echt nog perfect te passen, dus aan de maat kan het haast niet liggen; die zijn van 3-6kg en denk dat-ie nu ongeveer 5kg weegt. Plus hij is niet heel breed gebouwd ofzo... Ook lijkt het niet zo te zijn dat de luier echt bomvol zit en daardoor overloopt...

Maar het gebeurt toch regelmatig dat-ie opeens helemaal nat is op z'n rug (ben er nog niet helemaal achter waar het dan precies lekt). Ik ben geneigd mijn man de schuld te geven, omdat het met name midden in de nacht gebeurt }:| en hij de late fles geeft, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat het ook wel eens bij een luierwissel van mij gebeurd is...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176583368
Die maten zeggen imo niet zoveel Twist. Peuter zat met 8 kilo al in luiers voor 12 kilo s nachts. Ik zou een grotere maat of ander merk uitproberen. Kruidvat heeft elastiek aan de achterkant, wellicht is dat een poging waard? Al moet ik daar ook wel bij zeggen dat ik pampers maat 2 groter vind vallen dan kruidvat. Maar tegelijk heb ik ook het idee dat pampers minder opneemt.

Zo leuk he Rena, lachende baby's! En schaterlachen straks is zelfs nog leuker!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176583998
Nog van afgelopen dinsdag: ik denk dat de Otto-burrito mijn favoriete ding in de wereld is :9



Hier krap zeven dagen oud :)

[ Bericht 19% gewijzigd door minilot op 18-01-2018 11:17:54 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_176584426
Aah. O+
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:14:35 #17
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176584430
FF (en anderen), jullie bevestigen eigenlijk mijn gevoel dat het beter is niet te gaan. Bedankt allen!

Minilot, wat een leuke burotto heb daar O+ O+

Twist, M. zit nu al in maat 3 Pampers, en die lekken eigenlijk nooit door (zwitsalluiers vond ik wel een drama trouwens)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176584438
Dat is dan ook wel een superknappe burrito! O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176584474
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:04 schreef elliebell het volgende:

En ik wilde op pad met de auto en baby vanochtend, maar dan sla ik maar even over met dit weer :{
Ik mag vandaag naar het cb met dit weer. *O*
pi_176584561
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik mag vandaag naar het cb met dit weer. *O*
Succes! En pas op! :* *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176584812
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Succes! En pas op! :* *O*
Kan gelukkig praktisch voor de deur parkeren.
Als begrijp ik best dat Little Z het er NIET mee eens gaat zijn. :')
pi_176584839
Doe voorzichtig! Hier waaien de fietsen en vuilnisbakken over de straat :7
pi_176584925
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:28 schreef elliebell het volgende:
Doe voorzichtig! Hier waaien de fietsen en vuilnisbakken over de straat :7
Maar goed dat ik dan niet met de bakfiets ga! :D

* badam tsss. :')
pi_176585009
Succes Venco!

Ik kreeg zelfs een NL alert met "blijf binnen tot nader orde" :o
pi_176585045
Gisteren overigens sinds bevalling op 9/1 weer eens iets vunzigs gedaan met mijn lief, voor het eerst in slaapkamer met snurkende baby naast het bed in een wiegje. We wilden even testen of het ging, of dat het zo ongemakkelijk was dat het wiegje beter even naar de gang kon..
Nou, het ging prima :9
Was leuk! Goed om te weten :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176585099
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:38 schreef minilot het volgende:
Gisteren overigens sinds bevalling op 9/1 weer eens iets vunzigs gedaan met mijn lief, voor het eerst in slaapkamer met snurkende baby naast het bed in een wiegje. We wilden even testen of het ging, of dat het zo ongemakkelijk was dat het wiegje beter even naar de gang kon..
Nou, het ging prima :9
Was leuk! Goed om te weten :)
Je hebt seks gehad? Dat mag toch niet?
pi_176585125
Geen penetratieve seks in geboortekanaal nee (daar vloei ik nog loeihard uit ook), maar mijn wifely duties zijn variabeler dan dat. oO<
Let me see you stripped down to the bone
pi_176585147
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:42 schreef minilot het volgende:
Geen penetratieve seks in geboortekanaal nee, maar mijn wifely duties zijn variabeler dan dat. oO<
Oh oké.
Ik kreeg alweer een beetje hoop maar helaas.
pi_176585185
Wat ook variabel is, is de plek. De wieg kan naar de gang, maar jullie ook. Bam. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176585262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:45 schreef Messina het volgende:
Wat ook variabel is, is de plek. De wieg kan naar de gang, maar jullie ook. Bam. :P
Jamaargrootbed O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176585306
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar goed dat ik dan niet met de bakfiets ga! :D

* badam tsss. :')
_O-
pi_176585330
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:38 schreef minilot het volgende:
Gisteren overigens sinds bevalling op 9/1 weer eens iets vunzigs gedaan met mijn lief, voor het eerst in slaapkamer met snurkende baby naast het bed in een wiegje. We wilden even testen of het ging, of dat het zo ongemakkelijk was dat het wiegje beter even naar de gang kon..
Nou, het ging prima :9
Was leuk! Goed om te weten :)
Goed bezig! Ik voel nog weinig behoefte 4 weken later :@
pi_176585344
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Jamaargrootbed O+
Comfort is ook belangrijk, natuurlijk :D
Maar goed, ik werp *per ongeluk* één blik op een slapend kind en ik heb gelijk geen zin meer. -O-
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:53:12 #34
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176585374
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:37 schreef Skittles het volgende:
Succes Venco!

Ik kreeg zelfs een NL alert met "blijf binnen tot nader orde" :o
Dacht dat ik in dezelfde provincie woonde als jij, maar ik mag nog gewoon de deur uit.

Minilot, lekker bezig!

FF, jammerrrr van de uitkomst van het papflesexperiment. Maar je houdt moedig voel, zie ik ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176585393
Jullie baby's slapen ook op jullie slaapkamer?
pi_176585475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:53 schreef Mekamotut het volgende:
Jullie baby's slapen ook op jullie slaapkamer?
Hij begint in z'n eigen slaapkamer in z'n eigen bed, wanneer 'ie 's nachts wakker wordt (tussen 2 en 3) leg ik hem naast me in bed. Tot drie weken terug stond z'n bedje nog in mijn slaapkamer, maar daar was ik wel klaar mee. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176585524
Baby op kamer hier inderdaad. Ben bang dat een lief knorretje van onze jongeman weinig doet voor de lustgevoelens :7
pi_176585547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:57 schreef Messina het volgende:

[..]

Hij begint in z'n eigen slaapkamer in z'n eigen bed, wanneer 'ie 's nachts wakker wordt (tussen 2 en 3) leg ik hem naast me in bed. Tot drie weken terug stond z'n bedje nog in mijn slaapkamer, maar daar was ik wel klaar mee. :P
Ja hier gaat ie straks ook gewoon meteen op zijn eigen kamer, dat is geen probleem toch? Krijgen van alle kanten te horen dat we hem op onze kamer moeten leggen maar dat lijkt me geen goed idee.
pi_176585554
Nu ligt de baby nog in haar kinderwagenbak op onze kamer.
Ze vraagt elke 2 á 2,5 uur voeding dus dat is tussen 21:00 en 6 uur al gauw een keer of 4.
Ik ga niet 4 keer heen en weer naar haar kamer. :P
Dus ze blijft bij ons minstens tot ze minder voeding vraagt en meer uur achter elkaar slaapt.
pi_176585555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:53 schreef Mekamotut het volgende:
Jullie baby's slapen ook op jullie slaapkamer?
Ja, en overdag in de woonkamer. Ik vind het heel prettig in combinatie met het opstarten van borstvoeding op verzoek om steeds maar op een paar meter afstand van ukkie te zijn. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176585566
Mekamotot,Waarom niet? Ik vind het heerlijk om hen naast me te hebben slapen, zou het zelf niet anders willen.
pi_176585569
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:00 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja hier gaat ie straks ook gewoon meteen op zijn eigen kamer, dat is geen probleem toch? Krijgen van alle kanten te horen dat we hem op onze kamer moeten leggen maar dat lijkt me geen goed idee.
Dat mag je lekker zelf weten. Waar jullie je het prettigst bij voelen. :)
Je zal je kind niet schaden hoor. ;)
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:01:23 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_176585570
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:00 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja hier gaat ie straks ook gewoon meteen op zijn eigen kamer, dat is geen probleem toch? Krijgen van alle kanten te horen dat we hem op onze kamer moeten leggen maar dat lijkt me geen goed idee.
waarom lijkt je dat geen goed idee? Just curious.
disclaimer
pi_176585593
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:00 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja hier gaat ie straks ook gewoon meteen op zijn eigen kamer, dat is geen probleem toch? Krijgen van alle kanten te horen dat we hem op onze kamer moeten leggen maar dat lijkt me geen goed idee.
Gewoon doen wat goed voelt en praktisch is voor jullie.
Mijn oudste heeft ook altijd in z'n eigen bed op z'n eigen kamer gelegen. ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176585595
Ja ik snap dat het met voeden makkelijker is maar we gaan toch overstappen op fles dus eruit moeten we dan sowieso.
pi_176585641
Ik word nu al echt instant sip bij het idee ooit géén borstvoeding meer te geven. :o
[Denial-modus:aan!]
Zo'n dikke pret ermee steeds O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176585703
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

waarom lijkt je dat geen goed idee? Just curious.
Omdat ik niet kan slapen als de tv niet aanstaat. Lijkt me niet goed voor hem.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:07:29 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_176585709
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:04 schreef minilot het volgende:
Ik word nu al echt instant sip bij het idee ooit géén borstvoeding meer te geven. :o Zo'n dikke pret ermee steeds O+
oh maar hij krijgt straks nog tanden enzo O+

Overigens hoef je nooit te stoppen hoor, als je niet wil :P
disclaimer
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:07:48 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_176585718
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:07 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Omdat ik niet kan slapen als de tv niet aanstaat. Lijkt me niet goed voor hem.
waitwhut.
disclaimer
pi_176585726
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:04 schreef minilot het volgende:
Ik word nu al echt instant sip bij het idee ooit géén borstvoeding meer te geven. :o
[Denial-modus:aan!]
Zo'n dikke pret ermee steeds O+
Ja hij wil gewoon echt niet, en ze heeft genoeg van het kolven.
pi_176585738
Je kan ook gewoon tot z'n dertigste doorvoeden Mini. :Y Of je blijft baby's bijbakken. :9

Venco, succes bij het CB! *O*

FF, je weet toch dat pappa's en mamma's de eerste 12 jaar geen mooie dingen mogen hebben. :N ;)

J. slaapt ook bij ons op de kamer. Omdat ik wakker word van de eerste hongersignaaltjes en kind dan al een tiet in z'n snoet duw hebben we bijna nooit gehuil 's nachts (Fokwet be gone!).

J. is 6 weken vandaag. Dus condooms en glijmiddel kunnen op het boodschappenlijstje. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176585857
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

waitwhut.
Ja serieus, de tv staat de hele nacht aan hier.
pi_176585959
Geen tv in de slaapkamer hier, dus da's geen issue :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:18:41 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_176585998
Ik heb sinds de worp 3 keer seks gehad geloof ik :')

Aint nobody got puf for that ;(
disclaimer
pi_176586002
Ik heb ook wel tv gekeken 's avonds, maar niet de hele nacht aan. Als ik slaap moet het donker zijn :D
Maar daar had 'ie geen last van, lag met z'n hoofd de andere kant op.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:28:53 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_176586252
Kleine man is hier met een maandje of 7-8 naar zijn eigen kamer gegaan denk ik.
Maar dat lag ook wel een beetje aan het feit dat ie daarvoor überhaupt nog geen kamer had :')

Het had best wat eerder gemogen, want iedereen ging daarna meteen significant beter slapen.
(Beter is dan elke 2 uur wakker ipv elk uur :P)
disclaimer
pi_176586347
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:53 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dacht dat ik in dezelfde provincie woonde als jij, maar ik mag nog gewoon de deur uit.

Minilot, lekker bezig!

FF, jammerrrr van de uitkomst van het papflesexperiment. Maar je houdt moedig voel, zie ik ^O^ .
Wonen we ook. NL alert was specifiek voor het noorden van de provincie.
Uiteindelijk vond ik het wel meevallen, het loopje van de peuterspeelzaal en weer terug.. Onze tuintafel is wel naar de tuin van de buren gevlogen :')
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:35:39 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176586416
Als de functie van de tv is: af en toe wat geluid produceren, dan zou ik dat gewoon vervangen door baby :P. Alles voor de flessen op het nachtkastje zetten en gaan.

Maar goed, ik ben ook zo'n bv-adept en word zeer chagrijnig van 's nachts moeten bewegen buiten het bed. Dus wieg staat als co-sleeper tegen het grote bed aangeplakt, luiers lagen toen dat nog nodig was op het nachtkastje en na nachtelijke actie (we hadden toevallig net weer zo'n nacht: huilen, lopen, doorlekken, gedoe }:|) vind ik mezelf nog een hele dag een beetje zielig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:38:14 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_176586473
Ik vind het wel fascinerend. Ik lig al wakker van het standbylampje van de babyfoon :')
disclaimer
pi_176586503
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het wel fascinerend. Ik lig al wakker van het standbylampje van de babyfoon :')
Die zijn dan ook wel godverdomde aanwezig. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176586839
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:07 schreef Stormqueen het volgende:

oh maar hij krijgt straks nog tanden enzo O+

Overigens hoef je nooit te stoppen hoor, als je niet wil :P
Ik houd het immers ook al vier jaar vol. :') . 8)7 .

Pffff, wij hadden vannacht ook zo'n nacht.. Y is overdag echt vrolijk, lief, huilt nauwelijks. Maar 's nachts laat hij zijn andere gezicht zien. Het is de afgelopen week sowieso weer flink raak met steeds wakker worden, huilen etc.
c_/ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:56:43 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_176586847
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:55 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik houd het immers ook al vier jaar vol. :') . 8)7 .

Pffff, wij hadden vannacht ook zo'n nacht.. Y is overdag echt vrolijk, lief, huilt nauwelijks. Maar 's nachts laat hij zijn andere gezicht zien. Het is de afgelopen week sowieso weer flink raak met steeds wakker worden, huilen etc.
c_/ .
:*
disclaimer
pi_176587594
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:38 schreef minilot het volgende:
Gisteren overigens sinds bevalling op 9/1 weer eens iets vunzigs gedaan met mijn lief, voor het eerst in slaapkamer met snurkende baby naast het bed in een wiegje. We wilden even testen of het ging, of dat het zo ongemakkelijk was dat het wiegje beter even naar de gang kon..
Nou, het ging prima :9
Was leuk! Goed om te weten :)
:D Respect dat je er alweer zin in had, maar als je je goed voelt waarom niet :Y Wij hebben vorige week voor het eerst weer geviespeukt en het was minder awkward dan ik dacht met een baby op dezelfde kamer _O- Gewoon wachten tot ze echt slapen :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176587663
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:12 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja serieus, de tv staat de hele nacht aan hier.
En dat kun je jezelf niet afleren? Je vrouw vind het ook prima dat de kleine naar z'n eigen kamer gaat? Dan is het ook prima natuurlijk.

Ik vind het heel fijn om onze baby dichtbij ons te hebben nu ze nog zo klein is, mijn man begon er over dat ze na de verhuizing over een paar weken wel naar haar eigen kamer kan, maar daar ben ik nog niet uit of ik dat ook wil :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176587711
:* en c_/ voor de slechte nachten!

Baby slaapt hier ook gewoon nog gezellig in de cosleeper, ik hoop tot nog heel lang. En vunzige dingen gaan prima als de baby slaapt. :9
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:43:53 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_176587952
Dat verschilt echt per baby. Wij batsen (uhuh :')) op de bank. Áls.
disclaimer
pi_176588222
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
Dat verschilt echt per baby. Wij batsen (uhuh :')) op de bank. Áls.
Wij hebben geen gordijnen of iets voor de ramen dus dát doen we maar niet. Haha.
Wij hebben wel wat gedaan maar ook nog geen penetratie ivm de termijn. :P
Daarnaast verlies ik nog steeds dagelijks een beetje bloed dus voel mij überhaupt nog niet zo fris daar. Wel irritant want heb het nu wel een beetje gehad.
Wil ook graag weer in bad. ;( Zeker nu ik zelf ook verkouden ben.
pi_176588476
Favoriete Dingen der Negen Dagen Oude O.:
- Het gitaarspel van z'n pappa. Instant stil en tevreden. O+
- Spuugdoekjes. O. beknuffelt z'n spuugdoekjes zo hartstochtelijk dat ik er als moeder bijkans jaloers van word! *)

quote:
7s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:29 schreef rena het volgende:

[..]

:D Respect dat je er alweer zin in had, maar als je je goed voelt waarom niet :Y Wij hebben vorige week voor het eerst weer geviespeukt en het was minder awkward dan ik dacht met een baby op dezelfde kamer _O- Gewoon wachten tot ze echt slapen :P
Ik geloof niet dat ik sinds verkering met J. gekregen bijna twintig jaar geleden ooit langer dan een paar dagen geen zin had. Sterker, altijd wel zin, soms een paar dagen geen puf wegens planning/griep/whatever. Bleek eerst met zwanger en nu na kindje gekregen vooralsnog niet veranderd. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176588732
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:32 schreef rena het volgende:

[..]

En dat kun je jezelf niet afleren? Je vrouw vind het ook prima dat de kleine naar z'n eigen kamer gaat? Dan is het ook prima natuurlijk.

Ik vind het heel fijn om onze baby dichtbij ons te hebben nu ze nog zo klein is, mijn man begon er over dat ze na de verhuizing over een paar weken wel naar haar eigen kamer kan, maar daar ben ik nog niet uit of ik dat ook wil :')
Eh nee ze denkt ongeveer hetzelfde als jij.
pi_176588871
Vunzige dingen, mijn hechtingen zijn er nog niet eens allemaal uit. De laatste begint nou ook langzaam los te raken, dat is méér dan genoeg beweging daar beneden. ;( :o
Ongemakkelijk met seks maak ik me niet zo'n zorgen over. We zijn katten gewend die tijdens de daad graag een aai komen halen. :D

Ik vind het heerlijk slapen met Flens in onze kamer. O+ Behalve dan dat als hij nou op zijn rug ligt hij enorm rochelt enzo. Alleen op zijn buik heeft hij het niet, dus laat ik hem op mijn buik slapen terwijl ik omhoog lig op kussens.
Wat mij betreft gaat hij pas onze kamer uit wanneer hij niet meer in de wieg past. :)

Heb wel de huisarts gebeld dat we toch met medicijnen willen starten omdat de voeding nog steeds flink omhoog komt. Gisteren kwam het tien keer naar boven terwijl hij volledig rechtop was en raakte(n) hij (en ik) flink in paniek. :'( Nutriton haalde vrij weinig uit.
Wisselen van nutriton naar jbpm durf ik ook nog niet aan, alles verloopt al zo rommelig. Als we het langer moeten gebruiken wil ik alsnog wel van product veranderen.

Ik probeer om Flens te leren ook bij mij in de draagzak in slaap te vallen. Bij mijn man lukte het steeds wel met een kwartier tot twintig minuten onrust. Bij mij huilde hij eerst een half uur (of was het drie dagen?). Voor mijn gevoel was ik hem flink aan het verwaarlozen aangezien hij aan de borst meestal wel in slaap kan vallen. Toen hij eindelijk sliep werd hij wakker van de plaatselijke 'regenbui'. :'( :'( :'(
Nou ligt hij in ieder geval heerlijk knorrend in de draagzak, het kan dus wel. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176589109
Eén keer raden wie er in code donkeroranje van Groningen naar Utrecht moest met de auto!
Voor het eerst een hele dag weg van baby (zit nu te kolven) en ik mis haar, maar het is ook wel fijn om weer eens iets met mijn hersenen te doen.

Vunzige dingen. Haha. Ha. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176590736
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:10 schreef minilot het volgende:
Favoriete Dingen der Negen Dagen Oude O.:
- Het gitaarspel van z'n pappa. Instant stil en tevreden. O+
- Spuugdoekjes. O. beknuffelt z'n spuugdoekjes zo hartstochtelijk dat ik er als moeder bijkans jaloers van word! *)

[..]

Ik geloof niet dat ik sinds verkering met J. gekregen bijna twintig jaar geleden ooit langer dan een paar dagen geen zin had. Sterker, altijd wel zin, soms een paar dagen geen puf wegens planning/griep/whatever. Bleek eerst met zwanger en nu na kindje gekregen vooralsnog niet veranderd. :)
Geestelijk had ik het best eerder gewild, alleen lichamelijk wilde het allemaal nog niet bij mij na een KS en galblaasoperatie. Ben blij dat dat allemaal achter de rug is. Verder sta ik er grappig genoeg wel hetzelfde in als jij, ik hoop ook dat dat niet veranderd :Y

O. klinkt als een heerlijk babietje O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176590780
Je kúnt natuurlijk ook vunzige dingen met je lief doen waarbij je eigen onderbroek helemaal niet uit hoeft hè mensen!? :s)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:06:48 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_176590793
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:06 schreef minilot het volgende:
Je kunt natuurlijk ook vunzige dingen met je lief doen waarbij je eigen onderbroek niet uit hoeft hè mensen! :)
ja nee dank je :')
disclaimer
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:08:07 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_176590821
Mijn baby is vandaag voor het eerst met een flesje poedermelk naar het kdv. Ik ben zeer benieuwd, tot nu toe moest hij daar maar weinig van hebben. Maar het kan niet anders meer helaas.
disclaimer
pi_176590826
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Eén keer raden wie er in code donkeroranje van Groningen naar Utrecht moest met de auto!
Ai! En dat op je eerste dag zonder elkaar! Straks helemaal platknuffelen zeker? O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176590976
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:06 schreef minilot het volgende:
Je kúnt natuurlijk ook vunzige dingen met je lief doen waarbij je eigen onderbroek helemaal niet uit hoeft hè mensen!? :s)
True. Maar het idee dat elke minuut bezig dan ook betekent een minuut minder slaap. :P
Maar goed, ik probeer ook wel die tijd met man te nemen.
Die wordt echt chagrijnig als het dus wel kan maar ik lange tijd niet wil.
Dat was in het verleden een giga probleem en dat moet het niet opnieuw worden.
En sowieso moet ik toch eerst bescherming hebben voordat er van dergelijke penetratie sprake kan zijn.
Ik wil het graag bij 2 koters laten. :P

En net van cb vandaan.
De resultaten:
Geboorte: 3270. Nu 4120.
50 cm. Nu 52 cm.
Verder alles goed. :)
pi_176591124
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja nee dank je :')
_O-

Mijn winkelwagen waaide vandaag weg. Met mn baby erin. Na een paar meter vrij rollen had ik hem weer, maar baby was zich een hoedje geschrokken _O- :@
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:21:34 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_176591141
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O-

Mijn winkelwagen waaide vandaag weg. Met mn baby erin. Na een paar meter vrij rollen had ik hem weer, maar baby was zich een hoedje geschrokken _O- :@
oh wat akelig!
Wel dappere exercitie van je :+
disclaimer
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:39:30 #80
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176591503
Mijn hart zou dat niet tof vinden, wup.

Zeg, mijn zoon ligt een beetje als een dwijl in de box. Legt lekker zijn hoofd neer in buiklig terwijl hij meestal tegen de klippen op bezig is met opdrukoefeningen. Geeft niet en zo, we hebben allemaal wel eens een mindere dag. Maar nou vraag ik me af: zouden ze lamlendig worden van een tand die op doorkomen staat? Ik weet wel dat het pijn/kwijlen/mopperen geeft maar worden ze er misschien ook moe van?
Soms heb ik echt geen idee he...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176591555
Beetje hangerig kunnen ze daar inderdaad van zijn. Of er is een verkoudheid op komst. Maar mij lijkt me het meest waarschijnlijk dat hij zich afvraagt wat de zin is van zijn bestaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:48:13 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_176591651
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:42 schreef Franny_G het volgende:
Beetje hangerig kunnen ze daar inderdaad van zijn. Of er is een verkoudheid op komst. Maar mij lijkt me het meest waarschijnlijk dat hij zich afvraagt wat de zin is van zijn bestaan.
Soberso.

Ik denk ook futloos/verkouden.

Laat ik de meestgehoorde zin in het bestaan van jonge ouders er maar even inkoppen.... oh nee, dat is "het went", dan maar de tweede plaats:

"het heerst"

:Y
disclaimer
pi_176591673
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh maar hij krijgt straks nog tanden enzo O+

Overigens hoef je nooit te stoppen hoor, als je niet wil :P
_O- _O- _O-

SQ, je weet het weer lekker in perspectief te brengen :)
Ik heb precies hetzelfde Minilot en de mijne is inmiddels 6,5 maand oud. Alleen al de gedachte om te minderen maakt me een weekdier :'(
pi_176591697
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Soberso.

Ik denk ook futloos/verkouden.

Laat ik de meestgehoorde zin in het bestaan van jonge ouders er maar even inkoppen.... oh nee, dat is "het went", dan maar de tweede plaats:

"het heerst"

:Y
Je vergeet "het is een fase, je moet er even doorheen" :P
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:51:57 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_176591717
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:50 schreef Skittles het volgende:

[..]

Je vergeet "het is een fase, je moet er even doorheen" :P
"het hoort er bij"

"Wacht maar"

"Slaapt hij al door?"

"GEEF JE NOG STEEDS BORSTVOEDING :????"
disclaimer
pi_176591723
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb sinds de worp 3 keer seks gehad geloof ik :')

Aint nobody got puf for that ;(
Met jouw nachten kan ik me goed voorstellen dat de puf er niet is!
Gaan de nachten al wat beter of nog steeds niet?
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:52:50 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_176591732
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:52 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Met jouw nachten kan ik me goed voorstellen dat de puf er niet is!
Gaan de nachten al wat beter of nog steeds niet?
Vorige week wel!
Maar nu moest hij weer zonodig een nieuwe tand :(
disclaimer
pi_176591746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

"het hoort er bij"

"Wacht maar"

"Slaapt hij al door?"

"GEEF JE NOG STEEDS BORSTVOEDING :????"
Of: “Daar moeten ze maar aan wennen hoor”. :{w
pi_176591754
En lekkende borsten blijft wel echt irritant zeg. :') Dat went ook gewoon niet.
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:54:38 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_176591763
Overigens voel ik me overall wel stukken energieker nu.

Meestal.

Want hij wordt nog wel een paar keer wakker MAARRR hij hoeft niet altijd meer melk. En dus kan ik meneer SQ er ook uit schoppen. Dat scheelt echt boelveel!
En hij slaapt vaker langere stukken aaneengesloten, van 3-4 uur. Dat is ook goud.
En ik ben natuurlijk officieel ontzwangerd ofzo en ik hoef geen zes liter melk meer aan te maken. Dus ja, overall zie ik wel weer licht aan het einde van de tunnel!
disclaimer
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:59:10 #91
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176591824
Maar die verkoudheid was net over het hoogtepunt heen (die huidige ja, de volgende natuurlijk nog niet...).

"Het went" staat hier wel met stip op 1. Omdat de meest merkwaardige dingen écht wennen.

Ik doe ter illustratie wel nog even een plaatje hoor. Laat zien wat hij behalve het de zin van het leven nog meer overdenkt, namelijk: passen er 2 bijtspeeltjes tegelijk in mijn mond?

Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176591874
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vorige week wel!
Maar nu moest hij weer zonodig een nieuwe tand :(
Dat zou ook verboden moeten worden :( Maar dus wel een redelijke week gehad
  donderdag 18 januari 2018 @ 17:02:09 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_176591879
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:59 schreef Lemijn het volgende:
Maar die verkoudheid was net over het hoogtepunt heen (die huidige ja, de volgende natuurlijk nog niet...).

"Het went" staat hier wel met stip op 1. Omdat de meest merkwaardige dingen écht wennen.

Ik doe ter illustratie wel nog even een plaatje hoor. Laat zien wat hij behalve het de zin van het leven nog meer overdenkt, namelijk: passen er 2 bijtspeeltjes tegelijk in mijn mond?

[ afbeelding ]
Conclusie: het past! *O* O+

Noud is altijd op zoek naar zo groot mogelijke objecten die in zijn geheel in zijn mond passen.
We hebben al: het viernoppige duplo blokje. Het fisher price poppetje. De steen van Mauw. Een rol plakband. Het rondje van zijn vormenstoof.
Hij probeert nu ook duplo poppetjes maar de beentjes steken er dan nog uit -O-
disclaimer
pi_176591921
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:54 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens voel ik me overall wel stukken energieker nu.

Meestal.

Want hij wordt nog wel een paar keer wakker MAARRR hij hoeft niet altijd meer melk. En dus kan ik meneer SQ er ook uit schoppen. Dat scheelt echt boelveel!
.....
Dat is in ieder geval fijn :*

Beetje stomme vraag: hoe weet je of Noud bij wakker worden wel of geen melk wil? Gewoon aanleggen en dan maar kijken of hij drinkt?
  donderdag 18 januari 2018 @ 17:05:33 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_176591947
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:04 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval fijn :*

Beetje stomme vraag: hoe weet je of Noud bij wakker worden wel of geen melk wil? Gewoon aanleggen en dan maar kijken of hij drinkt?
gewoon mijn man sturen en luisteren of ie dan stil wordt :@
disclaimer
  donderdag 18 januari 2018 @ 17:11:57 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176592053
Dat klinkt mij toe als een heel goede methode.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176592109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:59 schreef Lemijn het volgende:

Ik doe ter illustratie wel nog even een plaatje hoor. Laat zien wat hij behalve het de zin van het leven nog meer overdenkt, namelijk: passen er 2 bijtspeeltjes tegelijk in mijn mond?

[ afbeelding ]
Oh! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176592153
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon mijn man sturen en luisteren of ie dan stil wordt :@
_O- _O- Dat is ook een manier _O-

Lemijn, lief O+
Mijn S. probeert vaak zoveel mogelijk knuffels tegelijk te knuffelen O+

Hier een goede nacht gehad. S. lijkt de laatste tijd steeds vroeger te gaan slapen. Voorheen lag ie niet voor 22-22:30 in bed. Maar de afgelopen week was het steeds tussen 20:00 - 21:00 en dat ie dan niet na 45 min. weer wakker was O+
Gister lag ie om 21:00 te slapen en werd ie rond 03:00 wakker en heb ik hem gevoed. Daarna heeft ie gewoon weer doorgeslapen tot 08:15 *O* *O* *O* *O*
Het zorgde wel voor de nodige stuwing en lekkage, want 's nachts had ie maar 1 borst gedronken, waardoor de andere bijna 12 uur niet gedronken was. Maar wat kan een beetje goede nacht een verschil maken :)
Als ik dat vantevoren geweten had, dan was ik er ook om 22 uur ingedoken ipv om 0:00 (wel al op de bank een voorslaapje gedaan ), want ik had verwacht dat ie rond die tijd nog wel een voeding zou willen.

Ook erg fijn om dan weer een avond te hebben samen met manlief, ook al zit ik dan nog steeds als een uitgebluste zoutzak tegen hem aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176592206
Zooo, storm voorbij, afharden die baby! Eerste keer naar buiten zojuist, tripje Hema! *O*





Kleine dude leek het net zo lekker te vinden als zijn muts suggereert. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176592464
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:21 schreef minilot het volgende:
Zooo, storm voorbij, afharden die baby! Eerste keer naar buiten zojuist, tripje Hema! *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kleine dude leek het net zo lekker te vinden als zijn muts suggereert. O+
Wat een schatje O+
pi_176592529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Mijn S. probeert vaak zoveel mogelijk knuffels tegelijk te knuffelen O+
Dit klinkt echt belachelijk aandoenlijk! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176592576
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit klinkt echt belachelijk aandoenlijk! O+
Dat ziet er inderdaad ook altijd superschattig uit, met die kleine knuistjes 3 of 4 knuffels vasthouden O+
  donderdag 18 januari 2018 @ 17:41:33 #103
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176592631
Goeie wagen! En goeie slaapbaby ook. Ik hoop voor jouw bekkenbodem dat de hema om de hoek is? :P

Tolstoi, zowel je nacht als je werkvorderingen klinken heel goed!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 januari 2018 @ 17:44:27 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176592700
Jacob probeert wel dagelijks hoe diep de tandenborstel kan, maar hij kokhalst 'm weer uit voor de lippen sluiten. Werk Noud echt die duploblokjes naar binnen in z'n geheel :?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176592722
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:41 schreef Lemijn het volgende:
Goeie wagen! En goeie slaapbaby ook. Ik hoop voor jouw bekkenbodem dat de hema om de hoek is? :P

Tolstoi, zowel je nacht als je werkvorderingen klinken heel goed!
Hopelijk komt de Fok!wet niet om het hoekje loeren vannacht :7
Maar afgelopen nacht kan me niet meer worden afgepakt :) En het voelt dan ook meteen wat opgeruimder in mijn hoofd na wat meer slaap O+
pi_176592899
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:41 schreef Lemijn het volgende:
Goeie wagen! En goeie slaapbaby ook. Ik hoop voor jouw bekkenbodem dat de hema om de hoek is? :P
Zeven minuutjes wandelen :)
En ik doe al jaaaaaaaren getrouw bekkenbodemspieroefeningen. Eigenlijk voor meer lol in de bedstee, maar ik pluk er nu de vruchten van. :+

Dit ben ik trouwens. Nog chillend in mijn ruime zwangerschapsbroek en -jas. *)



Dit weekend de Tula eens proberen. Eerst maar even vlak boven het bed, inzake valgevaar/klunzigheid :')
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 18 januari 2018 @ 20:21:50 #107
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176596207
Mini, wat een toffe wagen O+ En vooral wat er in ligt O+ O+

Baby Wup op drift! :o

Fijn dat het beter gaat op het werk, Tolstoi. Mocht je nu de leuke taken houden?

Zeg, zo'n baby hè.. Hoeveel eet dat op een dag? O eet (bijvoorbeeld) een halve peer, halve banaan en een hele boterham (behalve het bovenste korstje, daar zitten zaden op en ik ben te lui die er af te halen) met niks/margarine/pindakaas. Avondeten speelt ze vooral mee, maar soms eet ze dan nog wel een paar maïsvingers, sabbelt op paprika,...
1) is dit niet al zo veel dat ze echt minder melk zou moeten vragen?
2) als het fruit/brood op is, oogt ze alsof ze nog veel meer zou willen (al protesteert ze ook niet als de schoonmaakdoekjes tevoorschijn komen). Nu zegt Rapley wel dat O zou moeten bepalen hoeveel ze eet, maar nóg meer fruit/brood kan toch haast niet goed zijn voor zo'n klein lijf? :o
pi_176596854
Wup, wat schrikken! :o :X

SQ, klinkt alsof het in elk geval de goede kant op gaat nu, hopelijk zet dat snel door! :Y

Oh mini, wat ligt-ie heerlijk in die wagen zo! O+

Respect voor iedereen die zo snel weer aan de bats gaat trouwens :') beste bevalling ooit gehad hoor, en totaal geen angst of wat dan ook. Maar ook echt 0,0 puf of zin :N
Nu is batsen met een kind in de kamer nog wel te doen, maar in je armen wordt natuurlijk al lastiger :+ en gevoelsmatig heeft Pitbull zo'n 6 van de afgelopen 7 weken daar doorgebracht :') ach, normaal gesproken ben ik van ons 2 degene met de meeste zin, dus dit mag dan ook wel een keer :P

Oké ik ga het gewoon doen, fok de Fok-wet! Oh no, she didn't! :o
Ik denk dat het hier nu serieus beter gaat, nu al 3 dagen op rij echt een totaal ander kind. Geen idee wat er nu precies voor gezorgd heeft, maar ik teken ervoor! _O_
SPOILER: lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen weer naar het cb, ben benieuwd naar z'n stats, vooral aangezien hij al lekkere spekbeentje begint te krijgen :9
Helaas ook z'n eerste vaccinatie ;( hopelijk heeft-ie daar niet al te veel last van...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 18 januari 2018 @ 21:55:14 #109
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176598444
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:21 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Zeg, zo'n baby hè.. Hoeveel eet dat op een dag? O eet (bijvoorbeeld) een halve peer, halve banaan en een hele boterham (behalve het bovenste korstje, daar zitten zaden op en ik ben te lui die er af te halen) met niks/margarine/pindakaas. Avondeten speelt ze vooral mee, maar soms eet ze dan nog wel een paar maïsvingers, sabbelt op paprika,...
1) is dit niet al zo veel dat ze echt minder melk zou moeten vragen?
2) als het fruit/brood op is, oogt ze alsof ze nog veel meer zou willen (al protesteert ze ook niet als de schoonmaakdoekjes tevoorschijn komen). Nu zegt Rapley wel dat O zou moeten bepalen hoeveel ze eet, maar nóg meer fruit/brood kan toch haast niet goed zijn voor zo'n klein lijf? :o
Ik blijf gewoon eten aanslepen tot ze het op de grond gooit :P
Mijn kleine eter heeft het eten ontdekt en er gaat met fases echt bizar veel in. Zo at ze laatst als avondeten zoveel als ik aan prakje voor d'r had gemaakt (ik denk zo'n 200gr), een eetlepel vol doperwtjes, 2 schijfjes gebakken aardappel, 2 schijfjes tomaat, een reepje komkommer, een aardige bak volle kwark én een uurtje later nog 100ml melk :o
Ik denk dat er dan een groeispurtje aan komt, want een paar dagen later at ze weer gewoon zoals ik gewend ben.

Twist wat fijn dat het beter gaat! Hadden jullie nou ook medicatie tegen reflux?

Verder hoop ik morgen weer even terug te kunnen lezen. Man is weer thuis na een weekje buitenland, dus hopelijk vanavond weer een fatsoenlijke nacht :z
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176598789
Klinkt alsof je het eerste sprongetje achter de rug hebt twist. :)

Wij hebben weer een krampjesavond. Ik verwacht dus morgen een poepluier, zo ging het de vorige keer ook.

Ik vind het trouwens echt heel bizar. De eerste 12 werken/3 maanden vond ik echt behoorlijk pittig. Maar nu ineens heb ik een beetje het idee dat er lucht is. Niet dat ik toen mijn baby niet het mooiste wezen op aarde vond, want dat was hij natuurlijk heus. Maar nu is het intenser of zo. Ik begin hem een beetje te kennen, en zelfs als ik níet weet wat hij heeft of wil is het okee. En elke dag wordt hij nog leuker. Wat ongelovelijk mooi dat hij bij ons mag zijn zeg. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 18 januari 2018 @ 22:30:24 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176599307
Wat fijn, Nanuke O+.

Ik wilde de knuffel van Jacobs gezicht trekken, maar die bleek hij tussen z’n kaken geklemd te hebben. Ik trok nog net niet zijn hoofd van het matras... arm kind.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 januari 2018 @ 22:34:12 #112
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176599422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 22:30 schreef Lemijn het volgende:
Wat fijn, Nanuke O+.

Ik wilde de knuffel van Jacobs gezicht trekken, maar die bleek hij tussen z’n kaken geklemd te hebben. Ik trok nog net niet zijn hoofd van het matras... arm kind.
:D _O-

Sorry :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 18 januari 2018 @ 22:45:03 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176599716
Dat zei ik ook :') .
Ik denk dat hij zich uitgedaagd voelde door dat legopoppetje van Noud...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 januari 2018 @ 22:52:01 #114
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176599923
Haha :P

Wel herkenbaar, kleuter heeft van dat houten snijfruit, maar Ella vind het niet nodig om het te snijden, zo'n peer of citroen past wel helemaal in d'r mond :Y)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176600494
Wup, Lemijn... kijken jullie een klein beetje uit met die baby’s van jullie? :P

Seks, oh ja... ooit komt er weer een tijd, dat onze slaapkamer van onszelf is. En dat ik puf heb. Ooit.
Was na de eerste echt geen issue, maar nu helaas nog wel.

Ik was van half 9 tot 6 werken en van half 8 tot 10 repeteren. M. was de hele avond huilerig en zielig begreep ik van vriend.
Ik kwam thuis, gaf de fles en kreeg een kwartier schaterlachjes in mijn gezicht :7
Zo hoort dat, m’n jongen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 18 januari 2018 @ 23:25:57 #116
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176600759
Wat doen eigenlijk nog veel mensen het netjes in de slaapkamer zeg :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176601897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 22:10 schreef Nanuke het volgende:
Klinkt alsof je het eerste sprongetje achter de rug hebt twist. :)

Wat ongelovelijk mooi dat hij bij ons mag zijn zeg. O+
Ja hè. O+
pi_176603123
Dat waren drie hele uurtjes slaap! En na twee nachten op mijn buik slapen nou weer lekker in zijn eigen bedje.

De medicijnen lijken goed hun werk te doen. Hij maakt gelijk niet meer al die horrorgeluiden als hij op zijn rug ligt. :)
Het bezoek van mijn ouders heb ik wel uitgesteld, ik wil vooral even rust voor ons.

Tolstoi knuffelen met meerdere knuffels is wel heel cute! :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176604147
Mogguh!

Iedereen alle nachtelijke avonturen weer overleefd?

Wij deden een 21:00-3:30-6:30 *O*

En nu voeren J. en ik een goed gesprek. Dat gebrabbel. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176604211
Hier een 22:20, 02:50 en 06:56 - goed te doen. Daarna nog een dutje gedaan, inmiddels net een schone broek en nog een paar minuten toetje gesabbeld en O. ligt nu klaarwakker te chillen in bed met mijn lief.

Ik ga douchen. Ik denk dat ik vannacht dertig liter gezweet heb. Fun, fun, fun, dat ontzwangeren! :7
Arnoud de Aambei is wel goed op z'n retour gelukkig :)

Vanmiddag de geboortekaartjes ophalen! *O*
En dan eens zien hoeveel stuks gristenschoonfamilie ons gaat onterven wegens het evolutie-thema ervan :')
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 19 januari 2018 @ 08:20:58 #121
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176604340
Mini en Kris, dat zijn idd prima nachten voor zo'n kleintje. Lekker hoor!

Fijn dat de medicijnen voor Flens lijken aan te slaan!


M. was gisteravond huilerig en onrustig, wilde alleen maar bij ons liggen (ook gezellig O+). Om 23.30 de laatste voeding en nu ligt hij bij mij te ontbijten. Hij heeft dus 8 uur geslapen *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176604589
Wij deden 22:45 1:45 3:45 6:00 en nou sinds 7:30 bezig. Prima nacht eigenlijk.
Flens wordt nou geplaagd met doorlekkende plasluiers en dwarsliggende scheetjes.

Oh Mini dat zweten! Als je op een badhanddoek gaat liggen kun je je zo inbeelden dat je ligt te zonnen. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176605334
Tijd voor een grotere nachtluier dan Pannenkoek?

Wij deden 22:30 1:00 2:00 2:45-3:15 3:30-4:45 6:30-7:00. De meiden zijn helaas vannacht snipverkouden wakker geworden wat weer slapen (en drinken) dramatisch maakte. Vooral Em is veel wakker geweest. Ik hoop op een weer allemaal tegelijk op bed bonusdutje vanmiddag, maar peuter had daar gisteren geen zin in.

Lala heeft voor het eerst haar konijn gepakt. Probeer je s nachts de speen te zoeken, voel je opeens zo'n natgesabbeld beest :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176605354
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 08:38 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Oh Mini dat zweten! Als je op een badhanddoek gaat liggen kun je je zo inbeelden dat je ligt te zonnen. ;)
Best een idee, qua visualisatie! 8-) Vanavond proberen ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_176605606
Hier 23:00, 1:30, 4:50, 6:50 uur. Niets bijzonders in ieder geval. :P
Het zweten is ‘s nachts zowaar een eind afgelopen. Gelukkig, want ik stonk. :')
En de geboortekaartjes zijn hier biiijna geregeld. Kind is tenslotte nog maar 4 weken. :')
  vrijdag 19 januari 2018 @ 09:57:55 #126
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176605926
Hier was het 00.00u en 05.30u! Jammergenoeg wel wakker vanaf 05.30, maar toch zeker 5 uur onafgebroken slaap voor mij! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176606127
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:57 schreef Sylver_ het volgende:
Hier was het 00.00u en 05.30u! Jammergenoeg wel wakker vanaf 05.30, maar toch zeker 5 uur onafgebroken slaap voor mij! *O*
Lekker!
Ik ben ook wakker gebleven na die 4:50 voeding. Zoon kwam tegen half 6 bij me liggen en ik ben tegen 6 uur gaan douchen want daarna weer zoonlief naar school brengen. :)
  vrijdag 19 januari 2018 @ 10:11:47 #128
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176606191
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Lekker!
Ik ben ook wakker gebleven na die 4:50 voeding. Zoon kwam tegen half 6 bij me liggen en ik ben tegen 6 uur gaan douchen want daarna weer zoonlief naar school brengen. :)
Oeh, 04.50 is dan wel weer heel vroeg.

Man was een weekje naar het buitenland en toen was slapen tot 03.30u (met 1 voeding tussendoor) de beste nacht.
Dan is 05.30 bijna uitslapen :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176606266
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:11 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Oeh, 04.50 is dan wel weer heel vroeg.

Man was een weekje naar het buitenland en toen was slapen tot 03.30u (met 1 voeding tussendoor) de beste nacht.
Dan is 05.30 bijna uitslapen :+
Je maatstaven veranderen hè.
Voordat onze zoon naar school ging was half 8 gewoon om wakker te worden. En half 9 uitslapen.
In het weekend wordt die zoon tegenwoordig om 6 uur al wakker en is alles na half 7 zo’n beetje uitslapen. :')
Het wordt beter... :P
pi_176606276
Onze nacht 23:00 - 02:45 - 07:15
Best oké :) Er wordt wel veel gehuild door O en ik kan dan niet ontdekken waarom. Overdag eet ze wel redelijk maar drinkt ze erg weinig. 2 flesjes van 50 - 100 cc, we bieden grotere flessen aan maar ze drinkt het gewoon niet.
Ik hoop dat de kruip functie nu snel geperfectioneerd wordt door haar, denk dat dat wel veel frustratie kan schelen.
pi_176606301
GoGo: Dankje voor t recept!
Mini: Welkom en wat heb je een mooi kindje gebakken en rawrr ~O> Wat een mooie kinderwagen!
Hier is de sex beter geworden sinds E. er is. Kan ook komen doordat het de laatste 10 weken van mijn zwangerschap niet meer echt lukte en ik mijn man aantrekkelijker vind nu hij pappa is *; :9~

E. slaapt hier in zijn eigen ledikant. Ik werd snel wakker van mw. Elk zuchtje/kreuntje hoorde ik

Venco: Goede stats!
Wup: Dat is ff schrikken :o

Lemijn: Haha het past! Alles moet in de mond! Hier ook :+
SQ: Whahah goede methode!
Toi: Fijn dat de nachten beter gaan! En S. O+
Twist: Fijn dat het beter gaat Die lachjes daar door je het voor O+
Nanuke: Die eerst 3 maanden waren echt zwaar idd... Echt precies hetzelfde.
LeSage: Mamma is het allerleukste w/

Mini + kris+PKM: Die nachten zijn idd te doen voor die kleintjes.
E. heeft vannacht een nieuw record gezet betreft slapen: 0.00 - 9:45 *O* Paar keer gekeken oftie nog wel leefde :@

FF: hopelijk krijg je snel weer een beetje wat slaap en is de verkoudheid snel over
  vrijdag 19 januari 2018 @ 10:25:02 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176606410
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:16 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je maatstaven veranderen hè.
Voordat onze zoon naar school ging was half 8 gewoon om wakker te worden. En half 9 uitslapen.
In het weekend wordt die zoon tegenwoordig om 6 uur al wakker en is alles na half 7 zo’n beetje uitslapen. :')
Het wordt beter... :P
Ik hou me vast aan dat ze op een gegeven moment niet meer uit bed te krijgen zijn :P
Kleuter is altijd een vroege vogel geweest, toen het op een gegeven moment 06u ipv 05u werd voelde dat ook als een verademing. Sinds ze naar school gaat is het vaak 06.30, dat voelt idd als uitslapen :D
En dat papa zich met kleuter bemoeid 's nachts scheelt ook zoveel. De afgelopen dagen waren ze elkaar aan het afwisselen met wakker worden :O

Wow Memoru, das een goede slaap!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176606537
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:25 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik hou me vast aan dat ze op een gegeven moment niet meer uit bed te krijgen zijn :P
Kleuter is altijd een vroege vogel geweest, toen het op een gegeven moment 06u ipv 05u werd voelde dat ook als een verademing. Sinds ze naar school gaat is het vaak 06.30, dat voelt idd als uitslapen :D
En dat papa zich met kleuter bemoeid 's nachts scheelt ook zoveel. De afgelopen dagen waren ze elkaar aan het afwisselen met wakker worden :O

Wow Memoru, das een goede slaap!
De mijne springt ‘s morgens vol enthousiasme uit bed op het moment dat hij beseft dat hij school heeft.
Dat zal ook nog weleens over gaan. :')
  vrijdag 19 januari 2018 @ 10:33:31 #134
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176606558
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

De mijne springt ‘s morgens vol enthousiasme uit bed op het moment dat hij beseft dat hij school heeft.
Dat zal ook nog weleens over gaan. :')
:D
Vindt hij school zo leuk?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176606592
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:33 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

:D
Vindt hij school zo leuk?
Ja. Meestal wordt hij zelf op tijd wakker maar heel soms moet ik hem wakker maken.
Eerst natuurlijk nog slaperig maar zodra ik over school begin springt ie letterlijk uit bed en is het van: “Jeej, school! Ik heb zo’n zin!” *O*
pi_176606600
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

De mijne springt ‘s morgens vol enthousiasme uit bed op het moment dat hij beseft dat hij school heeft.
Dat zal ook nog weleens over gaan. :')
De 8-jarige hier is inderdaad druk bezig met uitproberen tot hoe laat ze uiterlijk in bed kan blijven liggen zonder te laat te komen }:|
pi_176606634
wat een nachten hier zeg! Ik geniet maar even heel erg van mijn schone slaapster voor zolang het kan. Een voeding/überhaupt wakker worden tussen 00.00 en 6.00 komt hier vaker niet dan wel voor tegenwoordig. Ik vraag me soms af of we er niet gewoon doorheen slapen. :X

seks, tja dat was niet zo'n succes en we willen wel regelmatig proberen of het inmiddels beter gaat maar N slaapt pas laat in de avond en dan zijn wij ook gaar en willen we slapen.
Ze slaapt sinds ze 8 weken is op haar eigen kamer en dat gaat prima. Overdag slaapt (àls ze slaapt) ze meestal in de box, heel soms lukt het in bed.

over het haar, ik durf er nog niet in te knippen, vind ik zonde. ik trok net haar muts af en het piekte alle kanten op, moest het even vastleggen. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Nolita op 20-01-2018 08:08:35 ]
pi_176606650
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:35 schreef WupWup het volgende:

[..]

De 8-jarige hier is inderdaad druk bezig met uitproberen tot hoe laat ze uiterlijk in bed kan blijven liggen zonder te laat te komen }:|
De mijne is 4 dus er is nog tijd. :P
pi_176606772
Om maar aan te sluiten: hier was het 22-1-3-6-10.30. Maar Dirk sliep pas tegen half 12, dankzij een halfuur lopen/wiegen. Nu echter is hij niet wakker te krijgen. Hij valt steeds na de voeding weer in slaap. Om iets voor 9u werd ik wakker en dacht ik 'hij wordt zo wel wakker, doet hij elke ochtend'. Gevolg: hij werd niet wakker en ik viel weer in slaap. :') Extra uren, heerlijk. Niet wakker te krijgen boefje, minder gezellig dan normaal.
Nu is hij ook sinds gister weer flink aan t snotteren en ook wat aan t kuchen, dus hij zal t wel nodig hebben. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:01:07 #140
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176606958
Oké, vaak drinken, maar zijn nacht duurde van 18u tot half 9! Slaapkop.

Het is zo onverwachts wat zo’n baby grappig vindt. Kleren uittrekken dus vaak, voorlezen soms opeens héél erg. Echt schateren. De onvoorspelbaarheid maakt het wel extra leuk voor mij :o .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176607109
Leuk Nolita dat piekhaar! Ik wil ook wel foto's plaatsen maar meneer ligt meestal op mijn blote melkfles. Niet handig voor foto's.:D

FF misschien inderdaad andere maat luier. Hij groeit als kool. Maar bij de tweede keer zaten de randjes volgens mij niet goed dus eerst nog eens kijken of dat het is. 's Nachts gaan luiers nou eenmaal met minder precisie om. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176607212
Man en ik schrokken vanmorgen om 8 uur wakker. Het rest van het huis was nog stil. Wat is deze?
Man stond 3 sec. later in het kamertje van Kevin, want om half 9 moesten we beide op weg naar het werk. "Deze is al wakker". Lag ie gewoon heel stil en wakker rond te kijken daar.

Kevin vindt vooral zijn grote broer echt heel grappig. Hoe lomper, hoe grappiger. En de wijnflessen in het wijnrek.
pi_176608007
Best goede nachten voor veel :)
FF, hopelijk zijn ze snel wat opgeknapt. Jouw nacht was wel zwaar zo te horen.

Hier was het 20:30 - 00:15 - 04:00 - 08:30
Ook weer prima te doen O+

Oja, die onverwachte schaterlachen. Dat je soms echt denkt, vind je dit nou grappig :? :s) :? :s)
S. moest een keer vreselijk lachen toen ik alleen maar ChuppaChup (van de lolly's) zei :? (geen idee waarom ik dat überhaupt zei :+ ). Dus dat heb ik vervolgens 100 keer achterelkaar in alle toonhoogtes en variaties die ik maar kon bedenken herhaald. Wat een lol had ie _O-
De dag erna werkte het alleen niet meer :?
pi_176608031
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:35 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja. Meestal wordt hij zelf op tijd wakker maar heel soms moet ik hem wakker maken.
Eerst natuurlijk nog slaperig maar zodra ik over school begin springt ie letterlijk uit bed en is het van: “Jeej, school! Ik heb zo’n zin!” *O*
Ach, wat schattig dit O+ O+ !
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:24:13 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_176608516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:44 schreef Lemijn het volgende:
Jacob probeert wel dagelijks hoe diep de tandenborstel kan, maar hij kokhalst 'm weer uit voor de lippen sluiten. Werk Noud echt die duploblokjes naar binnen in z'n geheel :?
Jup, en dan gaat ie heel blij zitten spelen. :')
disclaimer
pi_176609136
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:56 schreef TolstoiFan het volgende:
Best goede nachten voor veel :)
FF, hopelijk zijn ze snel wat opgeknapt. Jouw nacht was wel zwaar zo te horen.

Hier was het 20:30 - 00:15 - 04:00 - 08:30
Ook weer prima te doen O+

Oja, die onverwachte schaterlachen. Dat je soms echt denkt, vind je dit nou grappig :? :s) :? :s)
S. moest een keer vreselijk lachen toen ik alleen maar ChuppaChup (van de lolly's) zei :? (geen idee waarom ik dat überhaupt zei :+ ). Dus dat heb ik vervolgens 100 keer achterelkaar in alle toonhoogtes en variaties die ik maar kon bedenken herhaald. Wat een lol had ie _O-
De dag erna werkte het alleen niet meer :?
Mijn zoon vond Burrito zo grappig. :')
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:56:57 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_176609239
Mijn baby vindt eigenlijk alleen zijn zus en de poes hilarisch. Maar dan ook altijd :')
disclaimer
pi_176609358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jup, en dan gaat ie heel blij zitten spelen. :')
O ja, mijne ook. Net als de playmobil. En haarelastiekjes van zijn zussen.
pi_176610707
Fijn van de goede nachten voor een hoop hier! ^O^
Maar slapen jullie baby's dan ook allemaal braaf tussen die tijden die jullie noemen, of gaat het puur om voedingen?

Want qua voedingen deden wij een prima nacht: 23.15 - 3.30 - 7.40
Maar was het maar waar dat dat ook echt iets zei over slaap ;)

En babylachjes, daar kan ik echt van smelten ja! O+
Maar waar ik me nog meer over blijf verbazen, is dat mijn kinderen echt de enige twee personen op aarde zijn die rustig worden als ik zing _O- :') I put the 'deaf' in tone deaf, zeg maar ;)

Stats van het cb:
4900 gram en 57 cm; beiden zo'n beetje perfect gemiddeld *)
En de eerste prikjes ook overleefd, onze bikkel O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176611653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:00 schreef twist02 het volgende:
Fijn van de goede nachten voor een hoop hier! ^O^
Maar slapen jullie baby's dan ook allemaal braaf tussen die tijden die jullie noemen, of gaat het puur om voedingen?

Want qua voedingen deden wij een prima nacht: 23.15 - 3.30 - 7.40
Maar was het maar waar dat dat ook echt iets zei over slaap ;)

Bij mij slaapt ie tussen de genoemde voedingen inderdaad :D
Jammer dat dat bij jou niet zo is!

Vandaag (sowieso de laatste week) gaan de slaapjes overdag ook weer uit de kunst, bij de eerste slaapsignalen wakker wegleggen en binnen 5 minuten ligt meneer te tukken O+
Denk dat het dramagebeuren van 2 of 3 weekenden geleden misschien met een sprongetje te maken had.
Alhoewel nieuwe features nog niet echt te bekennen zijn, behalve dat hij weer gefascineerd zijn eigen handjes en vingertjes aan het bestuderen is. Grappig om te zien hoe hij heel bewust zijn duimpje tussen zijn andere vingertjes doet en daarna er weer uit haalt O+
pi_176611986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 14:00 schreef twist02 het volgende:
Maar slapen jullie baby's dan ook allemaal braaf tussen die tijden die jullie noemen, of gaat het puur om voedingen?
Nachtelijke en vroeg-in-de-ochtendse voedingen gaan hier tot nu toe zo: tien minuten aan tiet 1, paar minuten rechtop om dat te laten zakken, schone luier om, toetje aan tiet 2 gedurende een minuut of vijf. Dan is -ie wat jengelig en zit -ie vol maar wil nog wel drinken, daarvan leiden we 'm af met er wiegend mee rondlopen en zachtjes zelfverzonnen liedjes zingen. Dat kost hoogstens vijf minuten tot weer rustig, dan terug wiegje in en dan slaapt -ie doorgaans vanzelf vrijwel onmiddellijk in.

Zo makkelijk is -ie alleen 's nachts: overdag is O. veel langer alert en klaarwakker. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176612165
Onze slaapt ‘s nachts ook snel na elke voeding.
Drinken, soms verschonen en nog beetje drinken en hop, slapen.
Dus voor mij betekent elke 2 uur voeden = ongeveer 1,5 uur slapen tussendoor. :)
Ik eet na elke voeding ook even iets: appel, banaan, Liga en kijk tijdens de voedingen vaak even wat op Netflix. :P
pi_176612220
Nu alweer sinds 12:00 wakker hier, wat me voor een pasgeboren spruit van tien dagen wat veel lijkt. Maar hij oogt er vrolijk bij, dus het zal wel goed wezen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176613058
Er was al besloten dat er niet iets is als té veel slapen voor baby's toch? Normaal doet hij een keer 3 slaapjes van 45-90 minuten. En nu is hij sinds half 11 max 45 minuten wakker geweest. Dat is inclusief voedingen. Ik zou zowaar het hele huishoude kunnen doen, ware het niet dat die slaapjes voornamelijk op mij moeten. Dus nu heb ik een hele dag netflix op de bank. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 16:11:44 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176613372
Hier is een nachtvoeding: omdraaien, aan kind trekken, shirt omlaag, indutten, kind weer omhoog duwen, omdraaien. Hij hapt zelf goed aan. De eerste keer komt daar nog bij: uit de wieg lichten. En soms: sussen. Het doet de kwaliteit van mijn slaap weinig goed dat we deze riedel vaak uitvoeren, maar ik tel de uren wel gewoon door.
Ik weet wel nog heel goed dat de riedel eerst een uur duurde, en toen een half uur, en toen 20 minuten. Rond die tijd kon ik ook stoppen met het nachtelijke eten.

Iemand op de vorige blz: ontdekken dat die handen van jezelf zijn en ze leren besturen is zeker wel een sprong waard hoor!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176613406
Foutje van de illustrator. Verkeerde datum op voorzijde geboortekaartje. :')
Tot zover vandaag versturen.

*zit met vijftig verkeerde kaartjes op schoot*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176613436
Niet! Mini, wat stom! Hoe krijgt die illustrator dat nou weer voor elkaar. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176613458
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:14 schreef Nanuke het volgende:
Niet! Mini, wat stom! Hoe krijgt die illustrator dat nou weer voor elkaar. :')
Wij hebben het ook gemist op het laatste previewtje dat we kregen hoor. :+ Datum staat wel goed in de tekst op de achterkant. Maar ja. Toch maar even nieuwe laten maken. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176613543
Maar jullie hebben een goed excuus natuurlijk. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176614045
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:13 schreef minilot het volgende:
Foutje van de illustrator. Verkeerde datum op voorzijde geboortekaartje. :')
Tot zover vandaag versturen.

*zit met vijftig verkeerde kaartjes op schoot*
Kut!
Zijn ze verder wel mooi? :)
pi_176614178
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kut!
Zijn ze verder wel mooi? :)
Jawel! En stom van ons dat we het niet eerder zagen. Geen punt verder, aanstaande dinsdag alsnog kaartjes bij iedereen op de deurmat. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176615282
Wat stom Mini maar als ik het me goed herinner hebben jullie gave kaartjes. Binnenkort dan. :)

Bij ons is het baby pakken, borst leegdrinken, even bijkomen, manlief gaat verschonen en ik naar toilet en drink water, Flens toetje drinken, omhoog houden, moed verzamelen en dan in zijn bed leggen. Ben met gemak een uur bezig.
Eten jullie altijd wat 's nachts? Ik heb vaak wel honger maar ben te moe om ernaar te handelen. Behalve als ik een Snicker heb klaargelegd.

Flens had straks wat reflux en krampjes. Het was een heel gevecht. Twee keer hadden we allebei een time-out nodig, dus wipstoel.
De lege borst aanbieden hielp uiteindelijk wel. Meestal bood ik alsnog de volle borst aan waarna hij nog misselijker werd, maar ik was dan bang dat hij jammerde van de honger door lege borst.
Het duurde nou anderhalf uur tot hij weer sliep, dat is de helft van andere keren! :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 17:50:20 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176615669
Ik at me een slag in de rondte, ja. Boterhammen, nootjes, repen. Van alles legde ik elke avond klaar. Nu alleen nog de nootjes voor nood.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176615896
Hier is het tussen voedingen door echt slapen ja. Pak kind, rol tiet eruit, J. drinkt 5 minuten (ik maak snelle drinkers), leg kind terug en iedereen slaapt weer door. Enige uitzondering is wanneer hij tussen of vlak na de voeding poept. Dan verschoon in hem ook nog. Tien minuten max bezig dus.

Vannacht verwacht ik meer gedoe. Regeldagje hier vandaag.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176615906
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Eten jullie altijd wat 's nachts? Ik heb vaak wel honger maar ben te moe om ernaar te handelen.
Geen honger tot dusver 's nachts. Wel dorst, maar dat is ook omdat onze slaapkamer nu met beeb erin wat warmer is en er niet permanent de hele nacht een raam wijdopen staat (binnenkort wel gewoon op een kiertje).

Ik drink vlak voor de nachtvoeding een paar glazen water, da's genoeg.

Ik eet overdag wel beduidend meer. :) Maar 's avonds na het avondeten eigenlijk niks meer, voorheen niet en nu ook niet.
Let me see you stripped down to the bone
pi_176616477
Goed idee Lemijn, ik ga ook wat klaarleggen. Dat is vast beter dan een Snicker! :)

In de kraamweek vroeg ik mijn man om extra eten 's nachts. Ik probeer ondertussen zo min mogelijk te vragen, hij is heel verstrooid, best aandoenlijk. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176616665
Ik had een doos met mueslirepen liggen. Maar als puntje bij paaltje kwam, at ik die 's ochtends want 's nachts was slapen toch prioriteit. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176616761
Zo, per vandaag over van dikke kraamverbanden over naar regulier maandverband. Dat scheelt nogal in comfort. Fijn :)

Kleine dude heeft een beetje een korstig naveltje en aan rompertjes te zien dat het zo nu en dan nog wat vlekt en bloedt. Ik ga wel even Googlen hoe er het beste mee om te gaan, maar tips van hier natuurlijk ook welkom :)

Edit: Googleresultaten eensgezind. Niet aanzitten, goed drooghouden, houdt vanzelf op. Okidoki! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_176617010
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:50 schreef Lemijn het volgende:
Ik at me een slag in de rondte, ja. Boterhammen, nootjes, repen. Van alles legde ik elke avond klaar. Nu alleen nog de nootjes voor nood.
Haha, ja ik ook. Ik neem ‘s avonds een schaaltje met dingetjes mee en dat staat naast mijn bed, net als een fles water.
Het opeten is met 5 minuten gedaan en ik heb na de voeding van Z echt teveel honger om gelijk te gaan slapen.
Als ik dat oversla, komt dat de volgende voeding 2 keer zo hard terug. Inclusief hoofdpijn.
Dan maar een paar minuten minder slaap. :)
pi_176617183
Ja, bv is over het algemeen ook wel een stuk sneller dan fv ja, dat scheelt sowieso :Y

Maar ik bedoelde eigenlijk meer of jullie baby's dan dus alleen wakker worden van de honger? ;)
Onze kleine man slaapt sowieso nogal onrustig en vanaf een uurtje of 6 's ochtends wil-ie niet meer in z'n wiegje slapen. Maar honger is het niet, want op mij tukt-ie zo nog 2u verder, alleen ik slaap dan dus niet meer.
Maar dat komt vast een keer goed ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176617404
Hele volle poepluiers en honger, daar wordt O. wakker van. Verder nergens van, tot dusver. Maar wat niet is kan nog komen :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176617617
Mijne wordt ‘s nachts ook alleen wakker voor voeding ja. :Y
pi_176617737
Geen idee Twist, maar de borst is wel overal de oplossing voor 's nachts. Krampjes? Drinken. Dichtbij mamma willen zijn? Drinken (en dan tegen mamma aan verder slapen want de cosleeper is lava). Niet kunnen poepen? Drinken, daardoor ontspannen en poepen. Maar over het algemeen komt hij voornamelijk op momenten dat er wel weer eten in kan.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176617855
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 18:47 schreef minilot het volgende:

Kleine dude heeft een beetje een korstig naveltje en aan rompertjes te zien dat het zo nu en dan nog wat vlekt en bloedt. Ik ga wel even Googlen hoe er het beste mee om te gaan, maar tips van hier natuurlijk ook welkom :)

Edit: Googleresultaten eensgezind. Niet aanzitten, goed drooghouden, houdt vanzelf op. Okidoki! ^O^
Op advies van de verloskundige gebruikten we wondpoeder. Twee keer gebruikt en het was klaar. Waarschijnlijk was het zonder wondpoeder net zo snel klaar geweest. :)

Twist, Flens wordt niet alleen wakker voor voedingen. Bij reflux haal ik hem overeind. Krampjes zijn meestal ook weer reden om te drinken. Vieze luier is gelukkig zelden het probleem.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176617949
Ukkepuk nu alweer drie uur in diepe rust. Maar we gaan zo eten, dus hij zal zodadelijk wel wakker worden.. We hebben heel variabele dinertijden, maar O. heeft er een neusje voor: ik eet mijn avondeten nu al vijf dagen op rij lauw op. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176618296
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:41 schreef minilot het volgende:
Ukkepuk nu alweer drie uur in diepe rust. Maar we gaan zo eten, dus hij zal zodadelijk wel wakker worden.. We hebben heel variabele dinertijden, maar O. heeft er een neusje voor: ik eet mijn avondeten nu al vijf dagen op rij lauw op. *)
Haha, je zal weten dat je een kind hebt *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176618910
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:41 schreef minilot het volgende:
Ukkepuk nu alweer drie uur in diepe rust. Maar we gaan zo eten, dus hij zal zodadelijk wel wakker worden.. We hebben heel variabele dinertijden, maar O. heeft er een neusje voor: ik eet mijn avondeten nu al vijf dagen op rij lauw op. *)
Nog maar een paar jaar te gaan :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176619137
Nachtvoedingen gaan hier ook volledig op automatische piloot, maar dat mag ook wel met mijn ervaring. Ik verschoon ook geen luiers 's nachts aangezien hij dan nooit poept, maar ik heb daardoor wel zeer regelmatig om 7:00 een doorgelekt jochie naast me. ;( .

Zo, ik was dus vandaag uit lunchen met mijn zoon. :D . De schoonmaakster kwam, dus we gingen er op uit. Hij heeft bij de Bagels & Beans een half uur lang zitten smikkelen aan een halve bagel en stukjes avocado en heeft uitgebreid mensen zitten kijken. Dat kunnen we samen heel goed. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176620553
Franny wat klinkt dat heerlijk! O+

Mini, klinkt bekend ja :') je wordt ook heel snel heel handig om dingen met één hand te doen ;)
Alleen kaas schaven met 1 hand krijg ik nog niet onder de knie _O-

Ja, dat is wel ideaal aan bv geven kan ik me voorstellen ja, dat kan altijd zeg maar. Da's met de fles toch lastiger.
Toch zou ik daar denk ik juist slecht tegen kunnen met bv, wat dan ook meespeelde in de keuze voor fv.

Onze Pitbull lijkt gelukkig weinig last te hebben van z'n prikjes *afkloppen!* :)
Nauwelijks verhoging, wel iets jengeliger dan de afgelopen paar dagen, en vooral veel geslapen O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176621369
Wat gezellig Franny O+

Ze ruiken dat indd mini, zodra het op tafel komt worden ze wakker.

V wordt snachts alleen ‘wakker’ voor zijn speentje, zo rond 2 uur en dan rond 5 uur en komt pas tegen half 7 voor zijn fles. Hij wordt niet echt wakker voor zijn speentje, hij jengelt in zijn slaap en ik plop dan snel het speentje erin en hij is meteen weer vertrokken. Als het te lang duurt wordt hij dus wel echt wakker :'). Rond half 7 begint hij te vertellen en te lachen en dan is het tijd voor zijn flesje.

Sinds een paar dagen strekt hij zijn armen uit als het flesje in de buurt komt en stopt hem dan zelf in zijn mond O+ Zo aandoenlijk.
pi_176624427
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:50 schreef Flav het volgende:
Wat gezellig Franny O+

Ze ruiken dat indd mini, zodra het op tafel komt worden ze wakker.

V wordt snachts alleen ‘wakker’ voor zijn speentje, zo rond 2 uur en dan rond 5 uur en komt pas tegen half 7 voor zijn fles. Hij wordt niet echt wakker voor zijn speentje, hij jengelt in zijn slaap en ik plop dan snel het speentje erin en hij is meteen weer vertrokken. Als het te lang duurt wordt hij dus wel echt wakker :'). Rond half 7 begint hij te vertellen en te lachen en dan is het tijd voor zijn flesje.

Sinds een paar dagen strekt hij zijn armen uit als het flesje in de buurt komt en stopt hem dan zelf in zijn mond O+ Zo aandoenlijk.
Dat armen uitstrekken om de fles te pakken gebeurt hier ook, maar aandoenlijk zou ik het niet willen noemen. Een uitgehongerde 'gimme gimme gimme' a la zombie past er beter bij, en dan binnen een minuut 130ml pap wegklokken...

Hier zijn ze wel veel wakker s nachts maar afgezien van afgelopen nacht slapen we wel weer snel dus dat maakt dat het nog redelijk te doen is. Lang wakker zijn vind ik vervelender. En na zo'n drama nacht neem je je voor om overdag bij te slapen als het kan en op tijd naar bed te gaan, maar beide mislukt -O- hopelijk mag ik morgen uitslapen van m'n man!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176626940
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:32 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Nog maar een paar jaar te gaan :D
:D !
Let me see you stripped down to the bone
pi_176628357
Even de fokwet tarten: wat een zeldzaam goede nacht! Baby heeft twee voedingen gedronken, liet daarna los en sliep verder. Geen gehuil, geen gewoel, geen gedoe :o Zelf was ik natuurlijk wel 40x van de partij, want dat is nu eenmaal het ritme :') maar dat komt wel weer. Voor nu: yay!
pi_176628527
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 06:28 schreef WupWup het volgende:
Even de fokwet tarten: wat een zeldzaam goede nacht! Baby heeft twee voedingen gedronken, liet daarna los en sliep verder. Geen gehuil, geen gewoel, geen gedoe :o Zelf was ik natuurlijk wel 40x van de partij, want dat is nu eenmaal het ritme :') maar dat komt wel weer. Voor nu: yay!
*O*

LOL @ veertig 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176628532
fijn is dat idd wupwup. Dat je zo in het ritme zit en wakker ligt. Hier gaf baby een uurtje geleden 1 gil. Ik werd wakker, baby slaapt verder en ik val dus niet meer in slaap.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 08:05:39 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_176628533
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 06:28 schreef WupWup het volgende:
Even de fokwet tarten: wat een zeldzaam goede nacht! Baby heeft twee voedingen gedronken, liet daarna los en sliep verder. Geen gehuil, geen gewoel, geen gedoe :o Zelf was ik natuurlijk wel 40x van de partij, want dat is nu eenmaal het ritme :') maar dat komt wel weer. Voor nu: yay!
hoop! Joepie! O+
disclaimer
pi_176628546
Ik mocht vannacht weer 2 keer haar hele ensemble verschonen wegens doorgelekte luier tot aan haar rug. :(
En niet eens veel, ze poept blijkbaar gewoon direct omhoog langs de luier. :')
Dus vanmorgen voor 5 uur stond de was alweer te draaien. Toch weer een vlek die er niet uit gegaan is. Is maar een rompertje en daar zit toch altijd wat overheen maar is toch wel jammer. -O-
pi_176628552
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 08:09 schreef vencodark het volgende:
Ik mocht vannacht weer 2 keer haar hele ensemble verschonen wegens doorgelekte luier tot aan haar rug. :(
En niet eens veel, ze poept blijkbaar gewoon direct omhoog langs de luier. :')
Dus vanmorgen voor 5 uur stond de was alweer te draaien. Toch weer een vlek die er niet uit gegaan is. Is maar een rompertje en daar zit toch altijd wat overheen maar is toch wel jammer. -O-
Oh, dat is zo in de nacht wel matig zeg! :*
Beddengoed wel schoon gebleven?
Let me see you stripped down to the bone
pi_176628553
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 08:05 schreef Nolita het volgende:
fijn is dat idd wupwup. Dat je zo in het ritme zit en wakker ligt. Hier gaf baby een uurtje geleden 1 gil. Ik werd wakker, baby slaapt verder en ik val dus niet meer in slaap.
Trollbaby! 8-) :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176628563
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 08:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh, dat is zo in de nacht wel matig zeg! :*
Beddengoed wel schoon gebleven?
Ja. :P
Als ik haar luier eerst even check dan leg ik haar op een hydrofiel luier op onze matras.
pi_176628573
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 08:14 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja. :P
Als ik haar luier eerst even check dan leg ik haar op een hydrofiel luier op onze matras.
Slim :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176628579
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 08:09 schreef vencodark het volgende:
Ik mocht vannacht weer 2 keer haar hele ensemble verschonen wegens doorgelekte luier tot aan haar rug. :(
En niet eens veel, ze poept blijkbaar gewoon direct omhoog langs de luier. :')
Dus vanmorgen voor 5 uur stond de was alweer te draaien. Toch weer een vlek die er niet uit gegaan is. Is maar een rompertje en daar zit toch altijd wat overheen maar is toch wel jammer. -O-
Inspuiten met dasty en dan in de was, gaan ook oude poep vlekken er nog van uit.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176628653
ik krijg ook soms de poepvlekken niet meer uit een rompertje. Hier spuiten ik er shout of ossengalzeep op. Soms werkt dat goed, soms niet. Lijkt me dan de vlekkenverwijderaar van dasty, niet de ontvetter (die heb ik wel in huis)?
In de zon hangen heb ik nog niet kunnen proberen in deze maanden.
pi_176628736
De ontvetter doet de truc ook. :Y Zeker bij borstvoedingspoep.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176628763
Dasty en ossengal werkt hier beperkt, er blijft een gele waas zichtbaar, maar direct zonlicht werkt echt heel goed. Even een uurtje op balkon leggen (bij mooi weer) en het is weer wit. Ik heb nog een klein stapeltje liggen dat op mooi weer wacht :')

En verder is die spuitpoep de eerste maanden een beetje jammer, was blij toen die fase voorbij was hier.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 20 januari 2018 @ 08:49:47 #196
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176628793
Oh, dan ga ik ook Dasty halen, als dat zo goed werkt. Wibra toch?

Wup, wat fijn! Fokwet leest vast niet mee, die slaapt nog ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176628855
Lidl vlekverwijderaar (zoals vanish) vind ik echt fantastische werken. Paar uurtjes in laten liggen en nog een schepje erbij in de wasmachine.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176629230
Vanish ^O^
Zodra er ergens poep op zit leg ik het in een emmer koud water zodat het niet indroogt. (Afgespiekt van de kraamhulp)
Als ik ga wassen eerst vanish erop en dat inwrijven met dat cupje wat erbij zit en dan hup zo de was in.
pi_176629310
Ooh koud water bij vanish? Ik doe altijd warm. -O-
Zojuist weer een outfit in de was gemikt want weer poep ernaast. Eerst wel met vanish het ergste eraf gewreven.
Straks eens jullie tips volgen en kijken wat ee in de winkel te vinden is. :)
Dochterlief is wel een viezerik zeg. De boel onderschijten alsof het niets is maar ook een hekel hebben aan gewassen worden.
Dat is niet erg ladylike. :{w
pi_176629834
Hallo wereld! Dirk sliep gewoon tussen de voedingen van 1 en 7. Dat is 6!!! uur onafgebroken slaap. Wel jammer dan man zijn wekker om 8 ging en ik daarna niet meer kon slapen, maar hey. Who cares. :D Hij lijkt ook echt opgeknapt tov gisteren. Hij speelt en brabbelt weer en lacht weer veel. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176630906
Goo Dirk *O*

V. had zojuist poep dat echt naar poep rook, if you know what i mean. Het was ook iets vaster dan die geel/groene poep en leek meer bruinachtig haha.
Het knetterde ook niet toen hij lekker lag te duwen :D
pi_176631218
Lekker Venco zulke luiers! Je wordt zo snel ervaren met vlekverwijdering, best een handige vaardigheid om te leren. ;)
Tot nu toe nog niet gehad dat er poep door de luier heen kwam, maar onze tijd komt nog wel.

Wat fijn Nanuke en Wup dat doorslapen! En dat Dirk zich weer beter voelt nog fijner.

Flens had een prima nacht, langste slaap was 3,5 uur. Ik viel wel steeds in mijn bv coma en zo bleef hij veel te lang in bed liggen en sliep ik te weinig.

Vanaf een uur of zes is hij onrustig geweest. Waarschijnlijk was het een grote poep die dwarszat want nadat die eruit knetterde viel hij net weer goed in slaap. Tussendoor sliep hij soms kort. Hij wel. :)

Ben fysiek wel gesloopt. Manlief is thuisgebleven zodat ik vanochtend nog kon doorslapen maar Flens kwam steeds als een boemerang terug.

Omgekeerde Fokwet dan maar, baby wordt vast wakker als we weer proberen hem in de draagzak te stoppen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176632065
Weet iemand nog leuke buitendedeur activiteiten die wel overdekt zijn en leuk met n jong beebje van 4+ maanden? Ik wil het huis uit maar t is stom weer ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176632070
Elf dagen en hij is nog steeds heel! *O*

En als -ie slaapt lijkt -ie zó op z'n paps! *smelt*
Nu:

Lakentjes strijken komt wel weer als ik na zes weken geen verzakkingsgevaar meer loop 8-)

[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 20-01-2018 13:11:28 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_176632087
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Lekker Venco zulke luiers! Je wordt zo snel ervaren met vlekverwijdering, best een handige vaardigheid om te leren. ;)
Tot nu toe nog niet gehad dat er poep door de luier heen kwam, maar onze tijd komt nog wel.

Wat fijn Nanuke en Wup dat doorslapen! En dat Dirk zich weer beter voelt nog fijner.

Flens had een prima nacht, langste slaap was 3,5 uur. Ik viel wel steeds in mijn bv coma en zo bleef hij veel te lang in bed liggen en sliep ik te weinig.

Vanaf een uur of zes is hij onrustig geweest. Waarschijnlijk was het een grote poep die dwarszat want nadat die eruit knetterde viel hij net weer goed in slaap. Tussendoor sliep hij soms kort. Hij wel. :)

Ben fysiek wel gesloopt. Manlief is thuisgebleven zodat ik vanochtend nog kon doorslapen maar Flens kwam steeds als een boemerang terug.

Omgekeerde Fokwet dan maar, baby wordt vast wakker als we weer proberen hem in de draagzak te stoppen.
Heb je de mogelijkheid om te kolven zodat je wat van je melk in een fles kan geven en dat af en toe aan je vriend over kan laten? Als je wat meer kan slapen voelt alles namelijk snel weer wat lichter :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176632133
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:33 schreef Nanuke het volgende:
Hij lijkt ook echt opgeknapt tov gisteren. Hij speelt en brabbelt weer en lacht weer veel. O+
Yay! O+ Ook voor je nachtrust :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176632242
Luiers doen hier hun werk wel en kleertjes blijven tot nu toe ongeschonden, maar O. vindt het dan wel weer tof om tijdens het luierwisselen de hydrofieldoek op het aankleedkussen volledig onder te schijten, een ware poepfontein uit het kontgaatje. Fun. *)

Ik spoel die doeken meteen even in bad uit met water en daarna gaan ze dezelfde dag nog in een kookwas met handdoeken, beddengoed en spuugdoekjes. Tot nu toe geen blijvende vlekken, maar fijn om Dasty paraat te hebben voor het geval meneer toch een keer een tuinbroekje vol poept ofzo. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 20 januari 2018 @ 13:37:15 #208
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176632804
Mini, wat een heerlijk ventje O+ En wat veel haar! :o

En in het verlengde van ldg: ik wil in de voorjaarsvakantie een paar dagen eropuit, leuke stedentrip, liefst met de auto. O is dan 8 maanden, we zullen de kinderwagen redelijk gaan gebruiken. Iemand leuke stad, niet te ver weg, kinderwagenproof?
pi_176633409
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:37 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mini, wat een heerlijk ventje O+ En wat veel haar! :o

En in het verlengde van ldg: ik wil in de voorjaarsvakantie een paar dagen eropuit, leuke stedentrip, liefst met de auto. O is dan 8 maanden, we zullen de kinderwagen redelijk gaan gebruiken. Iemand leuke stad, niet te ver weg, kinderwagenproof?
berlijn, gent?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176633494
Gent is erg leuk en heeft een piepklein, handzaam binnenstadje! :Y Heel geschikt als je geen grote afstanden lopen wilt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_176633558
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:59 schreef minilot het volgende:
Elf dagen en hij is nog steeds heel! *O*

En als -ie slaapt lijkt -ie zó op z'n paps! *smelt*
Nu:
[ afbeelding ]
Lakentjes strijken komt wel weer als ik na zes weken geen verzakkingsgevaar meer loop 8-)

O+ O+

Strijken, wat is dat?
pi_176633578
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Heb je de mogelijkheid om te kolven zodat je wat van je melk in een fles kan geven en dat af en toe aan je vriend over kan laten? Als je wat meer kan slapen voelt alles namelijk snel weer wat lichter :Y
Het is een optie, ik heb een klein voorraadje liggen en kan nog wel meer kolven.
Toch doe ik het liever niet om tal van redenen. Dan maar moe.

Ik zou vooral vaker moeten vragen aan mijn man om Flens overeind te houden 's nachts en dan in zijn bedje te leggen. Volgens mij probeerde ik dat vannacht maar kreeg ik hem niet wakker, waarna ik ook weer in slaap viel.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176633643
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:23 schreef Flav het volgende:

[..]

O+ O+

Strijken, wat is dat?
Ja maar ik houuuuu van strijken. Liefst op zondag vier uur lang onafgebroken terwijl ik een serie binge op Netflix. Maar vier uur lang stilstaan schijnt dan weer niet handig te zijn in de weken na een bevalling, dus daar moest ik tijdelijk van afkicken van de verloskundige. *)

En man niet wakker krijgen, hoe werkt dat, Pannenkoek? Als ik hulp nodig heb dan rammel ik mijn dude gewoon net zo lang door elkaar tot -ie echt wel wakker wordt.
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 20 januari 2018 @ 14:41:53 #214
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176633895
Heb je dat overdag besproken, Pannenkoek? En samen het plan gemaakt dat hij 's nachts overeind houdt danwel verschoont danwel flesje geeft etc? Volgens mij kunnen ook mannen prima 's nachts wakker worden voor partner of baby, als ze daarop ingesteld zijn.

Da's wel erg random reageren op het laatste... ik wil even :o *O* doen voor de baby van Wup. Go go go baby, en herhalen graag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176633958
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja maar ik houuuuu van strijken. Liefst op zondag vier uur lang onafgebroken terwijl ik een serie binge op Netflix. Maar vier uur lang stilstaan schijnt dan weer niet handig te zijn in de weken na een bevalling, dus daar moest ik tijdelijk van afkicken van de verloskundige. *)

En man niet wakker krijgen, hoe werkt dat, Pannenkoek? Als ik hulp nodig heb dan rammel ik mijn dude gewoon net zo lang door elkaar tot -ie echt wel wakker wordt.
Kun je niet vanaf een stoel strijken? Zo deed ik het op het einde van de zwangerschap.

Man hardhandig wakker porren lukt alleen als ik met links heb gevoed, anders kom ik er niet bij. Zal komende nacht eens schoppen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176633996
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]
Zal komende nacht eens schoppen. :)
:D Succes! ^O^

Zittend strijken al wel geprobeerd, maar vind ik niks. Gewoon een paar weken in de kreukels, boeien! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176634248
Strijken? Ben je gek. :{w
pi_176634287
Strijken. :') Ik ben blij als ik m'n was opgevouwen krijg.

Ik ben er wederom ingetrapt, ik dacht hoe veel extra was kan een zo'n babietje nou opleveren? Het antwoord is veel, heel veel. :{w
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zaterdag 20 januari 2018 @ 15:38:35 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176634868
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 15:06 schreef Krisvc het volgende:
Strijken. :') Ik ben blij als ik m'n was opgevouwen krijg.

Ik ben er wederom ingetrapt, ik dacht hoe veel extra was kan een zo'n babietje nou opleveren? Het antwoord is veel, heel veel. :{w
Dit is typisch zoiets dat ik pre-baby niet begreep. Hoe moeilijk kan het zijn om je was op te vouwen en terug in de kasten te leggen. Behoorlijk moeilijk dus :') . Het is immers meer was én minder tijd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176635941
Net voor het eerst met Flens in de draagzak naar buiten geweest. Hij sliep lekker door tot thuis. Even laten huilen weer bij papa in de draagzak, toen weer naar mij. Twee likken aan de borst en weer slapen. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176636613
Pannenkoekenmix, die eerste maanden zijn ook gewoon heel lastig. Hier zette de komst van Dirk ook ineens een vergrootglas op alles. Het mooie, maar ook de dingen die minder leuk zijn. Jullie moeten allebei een weg vinden, dat kost tijd. Wij hebben het duidelijk communiceren (vertellen wat je gaat doen als je zomaar wegloopt) en verwachtingen uitspreken maar weer geïntroduceerd. Dat helpt, beide kanten op. En wat ook heel veel hielp is niet automatisch de zorg voor de baby op me nemen als we samen zijn, en afwisselen als het even teveel wordt. Het wordt weer beter, echt. :) Maar het is ook voor je man echt even omschakelen. Waar wij vrouwen 9 maand een lijf hebben wat ons voorbereid op de komst van ons ouder-zijn, begint het voor mannen veelal pas na de geboorte.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176636762
Pkm, hier de eerste 2/3 maanden ook een baby die alleen aan mij geplakt was. Vanaf het moment dat hij zichzelf kon amuseren in de box of op het speelkleed kwam ook het huishouden weer op gang.
Voor die tijd werden alleen de dingen gedaan die lukte met baby in de draagzak.
Bij mij heeft het eraan overgeven geholpen, het was nu eenmaal zo. Resultaat was een tevreden baby en dat was voor mij het belangrijkste.
Flens is nu pas 1 maand, knuffel lekker veel en geniet zoveel mogelijk van deze tijd. Het wordt echt beter.
pi_176637253
Strijken :') alles gaat gekreukt de kasten in (of niet eens) en als man iets gestreken wil hebben doet-ie het maar mooi zelf :{w ik heb wel wat leukers te doen met mijn leven :W

PKM, het is ook pittig in het begin. Daarbij denk ik dat je alle verwachtingen misschien een beetje los moet leren laten. Je leven is nou eenmaal anders met kind. Zo opgeruimd als zonder kinderen is het hier nooit meer, jammer dan.
En met je vriend, komt vast wel goed. Als je over een tijdje wat meer gewend bent enzo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 20 januari 2018 @ 18:45:04 #224
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176637787
Die reacties van 'ik heb ook honger/slaap/pijn in m'n buik' trok ik ook heel slecht, en heb vriendelijk doch dringend verzocht om daarmee op te houden. Met de toevoeging dat het misschien niet heel redelijk was, en dat het best waar kon zijn allemaal, maar of hij het alsjeblieft aan iemand anders wilde vertellen, niet als reactie op mijn opmerkingen. Dat heeft geholpen gelukkig :Y. Was trouwens alleen in de slechte zwangerschapsweken en de kraamtijd maar oh, het maakte me echt zo boos!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176637855
Pkmix, wat de rest zegt :Y
Ik zit er zelf nu ook nog half middenin, maar nu met de ervaring van de eerste. Ik haatte het toen echt intens als anderen zeiden dat het "vanzelf" goed kwam. Want hoe wisten zij dat nou, wie garandeerde me dat en vooral: HOE DAN?! :?

Maarrr...het is echt zo! ;) Truc is vooral om niet te ver vooruit te kijken (wat ik wel veel doe/deed). Bij baby's kan het morgen zomaar opeens allemaal anders zijn, laat staan volgende week of maand!

Blijf gewoon goed communiceren met elkaar, maar wees ook lief voor jezelf en elkaar! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176637877
Het valt ook tegen dat als je flink genesteld hebt tijdens de zwangerschap je huis niet een half jaar schoon en opgeruimd blijft. ;)

Nanuke goed idee om weer te vertellen wat de reden is voor weglopen. Soms gaat hij heus wat nuttigs doen maar zie ik alleen maar dat hij alweer foetsie is. Hij verrast me ook weleens doordat bepaalde dingen wel gedaan zijn. :)

Het is inderdaad echt nog wennen allemaal. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176638026
En die eerste weken ben je zelf ook redelijk aan huis gekluisterd. Als het lukt ook op tijd wat voor jezelf doen, dat doet ook goed. Wordt je wereld weer wat groter ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176638031
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 18:45 schreef Lemijn het volgende:
Die reacties van 'ik heb ook honger/slaap/pijn in m'n buik' trok ik ook heel slecht, en heb vriendelijk doch dringend verzocht om daarmee op te houden. Met de toevoeging dat het misschien niet heel redelijk was, en dat het best waar kon zijn allemaal, maar of hij het alsjeblieft aan iemand anders wilde vertellen, niet als reactie op mijn opmerkingen. Dat heeft geholpen gelukkig :Y. Was trouwens alleen in de slechte zwangerschapsweken en de kraamtijd maar oh, het maakte me echt zo boos!
Haha wat fijn om te weten dat dit vaker voorkomt! Vroeger zei ik altijd "hoi schoonmoeder" (zij is de pro hierin) en was hij wel weer klaar.

Ik word er niet eens altijd boos van, ga me dan afvragen of ik het makkelijker kan/moet maken voor hem.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 19:06:20 #229
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176638225
Het meeste is al gezegd, pkm, maar vooral dat huishouden zou ik loslaten als ik jou was. Of verwacht hij dat je het doet? Dan zou ik 'm even snel vertellen waar hij zijn idee kan steken :{w Je bent nog vooral bezig met je baby tevreden houden en herstellen van de bevalling. Alles dat je op een dag meer doet dan baby voeden en verschonen is bonus.

Disclaimer: ik kan makkelijk praten. Man was eerste 8 weken vrij en ook nu pakt hij zonder enig aansporren de stofzuiger/dweil (die laatste heb ik zelfs nog nooit aangeraakt volgens mij) en tijdens zijn vakanties is hij degene die het huis eens grondig boent in plaats van snelsnel-wekelijkse doekje. En dan nog krijgt hij soms de wind van voren... #nogsteedshormonenhoopik
pi_176638325
Ohja, en het ging hier laatst over spijkerbroekjes voor die kleintjes toch?
Die rockt de mijne dus ook gewoon keihard in maatje 56! 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176638399
PKM lees goed wat Stroop zegt. Ik doe in ieder geval een +1. Vervelende situatie wel zo met je man.

De mijne heeft ook wel wat aansporing nodig, maar hij zegt zelf ook wel dat ik dat moet doen. Dat is er zo eentje die echt niet ziet dat er iets vies is ofzo. (Kan me er niks bij voorstellen maar goed :P )

Het huishouden komt echt wel weer. Ooit.. Was opvouwen doe ik trouwens tijdens serie kijken en soms overdag ook ‘samen’ met peuter. (Lees: die pakt alle roze kledingstukken en handdoeken en rent daarmee door het huis :') )
pi_176638412
Mnoh twist O+
  zaterdag 20 januari 2018 @ 19:26:40 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_176638718
Over mannen... Ik heb me echt kapot geergerd aan de mijne nadat onze oudste was geboren. Ik herken veel dingen die gezegd worden. Maar achteraf besef ik me wel iets heel belangrijks.

Kijk, voor ons vrouwen verandert álles vanaf het moment dat de bevruchte eicel zich in onze baarmoeder vastbijt. Dan beginnen 9 maanden van lichamelijke verandering, hormonen, noem het maar op. Dan krijgen we als hoogtepunt een bevalling met als bonus een gigantische dosis adrenaline en hormonaal moederinstinct.

De man echter.... Voor de man verandert er allemaal niet zo veel. Ja, het vrouwtje reageert emotioneler en hij ziet zijn huis veranderen in een babyparadijs. Maar hij ervaart het niet, voelt het niet. En dan ineens is er een baby. En van de een op de andere dag staat zijn hele leven op zijn kop. Dat waar wij al maanden naartoe groeien is voor hem pas werkelijkheid op het moment dat die baby er is. En dat niet alleen, hij moet dat doen zónder al die adrenaline en hormonen.

Dus ja, mannen moeten wennen. En mannen hebben het ook best moeilijk, zij het op een heel andere dimensie. Maar geloof me, tegen de tijd dat die kleine 9 maanden is zijn ze er helemaal klaar voor ;)
disclaimer
pi_176638745
Goed gesproken Stormqueen. Zo voelt het inderdaad.
pi_176639103
En stel je verwachtingen bij. Mannen zien soms ECHT het zooitje niet waar jij je kapot aan ergert. Mijn ervaring is dat dat met communicatie te ondervangen is. Gewoon even vragen of hij iets wil doen. En verwacht dan niet dat het meteen gebeurt. Mijn man doet alles namelijk zonder mopperen, maar hij ziet het uit zichzelf echt niet.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zaterdag 20 januari 2018 @ 19:46:54 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176639128
Eens hoor, maar daarom moet je volgens mij juist doen wat hierboven al staat: praten. Deze dingen weer eens uitspreken, want ze stonden in de boekjes maar nu kan je tegen elkaar zeggen hoe herkenbaar het is. Elkaar weer het voordeel van de twijfel geven, soms iets voor de ander doen (kan piepklein zijn) en vertellen wat er allemaal wel goed gaat en hoe tof je kind is.
En ik vroeg dus om 1 onredelijk ding, zie hierboven :@.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 20 januari 2018 @ 19:50:11 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176639200
Ik was ook wel onder de indruk van hoe ontzettend hun leven doorgaat. Er komt iets bij (kind + partner die ineens vooral moeder is) en er gaat meestal niks af. Bij ons wel: verlof, sociaal leven op z’n gat, sportschoenen komt stof op. Dat lijkt me ook niet simpel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 20 januari 2018 @ 19:51:50 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_176639232
praten helpt wel, maar toen mijn man opbiechtte dat hij zijn leven kut vond sinds de baby er was had ik dat liever niet geweten zeg maar :') het is wel goed gekomen, maar die 9 maanden zijn niet overdreven :@
disclaimer
pi_176639852
Ik merk ook echt dat man minder lekker/ontspannen in zijn vel zit sinds t kleintje er is. Hij is een leuke speel/muziekmaak/voorleespapa maar kan ook een "ik kan nu echt even niks van hem hebben, neem jij maar" papa zijn. Dat is soms wel zwaar, vooral omdat dat soort momenten vaak komen als ik ook moe/chagrijnig/afgefikt ben en dan zitten we maar n beetje te chagerijnen samen.

Vriend zorgt nu ook thuis voor t kapteintje terwijl ik vier dagen in de week werk, dus hij heeft ook echt wel zijn handen vol. Maar hij ervaart het wel als zwaarder dan ik geloof ik.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176646549
Heb je al eens iets zonder flens gedaan pannenkoek? Dus dat hij een paar uur bij je man is? Wellicht dat hij dan in gaat zien hoeveel werk het kan zijn en er even alleen voor staan geeft hem ook meer zelfvertrouwen en daarnaast heb jij even rust. Bij mijn man ging het na de eerste keer zelf weg (met 3 weken oud) daarna veel beter! Maar de periode met een klein kind is even pittig voor je relatie. Zoals zijn vrienden hem vooraf vertelden "het eerste jaar is kut", al vond hij het na een maand of vier al leuker worden. En verder wat SQ zegt!

En strijken :') dat deed ik pre-kind al hooguit twee keer per jaar... Was opvouwen probeer ik man in zijn schoenen te schuiven, als de meiden niet heel vroeg wakker zijn lukt dat vaak ook wel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176648129
Bedankt dames! Heb gisteren tot vervelens toe met mijn man gepraat. Hij gaat proberen op vrije dagen 's morgens aan het huishouden etc. te beginnen. Hij wil best doen wat ik vraag maar dat kan ook morgen, of overmorgen. Dus bovenstaande, daar hebben we wat aan.

Vannacht heb ik Flens ook wat meer aan mijn man overgelaten. Zo ging hij uiteindelijk bij de wieg liggen om hem gerust te stellen wanneer hij wakker schrok. Flens had ook weer last van scheetjes maar ik mocht lekker verder slapen. :)

Ik zal inderdaad ook weer iets moeten doen zonder Flens. Dan maar sporten, dat was tijdens de zwangerschap toch verrassend ontspannend. :D

Dat het voor mannen anders is dat snap ik wel. Hij dacht dat zijn leven door zou gaan + baby. Ik kreeg het hem ook niet aan zijn verstand gepeuterd. Hij moet het eens met andere vaders erover hebben, dat zou vast helpen!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176648133
Gisteravond zijn mijn ouders en broertje bij ons geweest voor een avondje Catan.
Hartstikke gezellig maar het begon vrij laat te worden dus ik zei: “Tjonge, dat wordt een kort nachtje zo.”
Vraagt mijn lieve, naïeve broertje: “moet je vroeg op dan?”
Ik keek hem zo aan van: ik heb een kleuter en een baby van 4 weken...wat denk je zelf!? :(
:')

Of mijn vader die zich afvraagt of ik de voeding van de baby niet een uurtje kan uitstellen ipv dat ze elke 2 á 2,5 uur vraagt.

Lief hè. Wat een goed idee. Dat ik daar zelf niet op gekomen was. O+

Hahaha... ;(
pi_176648146
Ja, je moet de baby ook gewoon even vragen of ze door wil slapen Venco. Dan wil ze dat vast. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176648164
Maar hoezo slapen jouw kinderen dan niet uit na een late avond van jou? :{w dan heb je het vast niet lief genoeg gevraagd :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 21 januari 2018 @ 08:41:08 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_176648170
Ik vind het al een topprestatie dat je 4 weken postpartum alweer kan catannen _O_

Hoe wij dat deden toen mijn dochter nog een baby was:




En dan bij toerbeurt de wipstoel wiebelen :')

[ Bericht 47% gewijzigd door SQ op 21-01-2018 08:49:27 ]
disclaimer
pi_176648369
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 08:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het al een topprestatie dat je 4 weken postpartum alweer kan catannen _O_

Hoe wij dat deden toen mijn dochter nog een baby was:


[ afbeelding ]

En dan bij toerbeurt de wipstoel wiebelen :')
:D _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_176648416
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 08:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het al een topprestatie dat je 4 weken postpartum alweer kan catannen _O_

Hoe wij dat deden toen mijn dochter nog een baby was:


[ afbeelding ]

En dan bij toerbeurt de wipstoel wiebelen :')
^O^
Mooi schilderij / foto ook op de achtergrond !

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176648531
Gisterenmiddag voor het eerst met O. op visite buiten de deur geweest, naar opa, annex mijn schoonvader, die op tien minuten lopen woont. Op de terugweg voor lekkerbekjes langs de viskraam, en daarbij meteen onze zoon kunnen laten zien aan wat buren die in de rij stonden. :)
O. lijkt de kinderwagen echt fantastisch comfortabel te vinden: instant snurken zodra we de voortuin uitrijden. O+

Verder gisterenavond en vannacht beetje jengelig na drinken en veel strekken: mogelijk krampjes? Ik vind het sneu voor 'm.. Maar goed, uiteindelijk allemaal op te lossen door met O. rondlopen, zachtjes wiegen en ervoor zingen. De inspiratie voor zelfverzonnen liedjes was even op, dus ik kweelde vannacht het oeuvre van de Scissor Sisters :+
Had -ie bij de voeding rond drie uur ook nog een doorlekluier dus bedje verschonen een poepte -ie vervolgens met een bewonderenswaardig krachtig boogje alle spullen op de commode onder. Goeie nacht, wel :7 Ach ja, mocht onderhand ook wel eens een keer. 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176648741
Dat strekken was bij Timo inderdaad wel een teken van krampjes. En scissor sisters klink prima, hier maakt het ook niet uit wat je zingt, het zingen alleen is al genoeg.

Timo was gisteren bij mijn zus en sliep maar matig overdag. Daarentegen heeft ie vannacht van half 11 tot half 6 doorgeslapen! En daarna ook nog van 7 tot half 9. Zo fijn!!! O+
pi_176649109
Strikt genomen had je broertje vast wel gelijk Venco. Of hoefde je niet vroeg op? ;)

Tolstoi dat klinkt ook heftig. Ik kan me wel voorstellen dat je dan hebt getwijfeld om ermee te stoppen. Het helpt ook niet dat er zo weinig tijd is om je relatie weer te lijmen he?

Ik vind het moeilijk om weer vertrouwen in hem te hebben. Maar ik ga je advies opvolgen Lemijn, wat vaker het voordeel van de twijfel. En wat meer vertrouwen ook op Flens, hij is nou ook weer niet van suiker. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176649436
Hoop herkenbare dingen inderdaad! :Y Hier ook echt de nodige frustraties en ruzies (om niks soms ook eigenlijk...).
Maar echt de gedachte om uit elkaar te gaan of zeggen dat heel je leven nu kut is vind ik wel heftig hoor :@ :*

En tuurlijk is het voor mannen ook heel anders, dat zeker! Maar sommige van bovenstaande dingen vind ik wel iets te makkelijk als ik eerlijk ben... In de meeste gevallen is die man er immers gewoon bij als er voor die baby gekozen wordt en heeft hij ook gewoon 9 maanden de tijd om zich daarop voor te bereiden. Misschien met wat minder hormonen inderdaad (hoewel ook de hormoonhuishouding bij mannen verandert hoor!), maar om nou te zeggen dat die baby er "opeens" is, gaat mij wel wat te ver ;)

Bij vrouwen gaat het waarschijnlijk inderdaad allemaal wat gevoelsmatiger en bij mannen moeten ze misschien wat bewuster bij dingen stilstaan. Prima, maar dan doen ze dat ook maar gewoon, ook al kost dat moeite :W
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176649612
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:39 schreef twist02 het volgende:
Maar sommige van bovenstaande dingen vind ik wel iets te makkelijk als ik eerlijk ben... In de meeste gevallen is die man er immers gewoon bij als er voor die baby gekozen wordt en heeft hij ook gewoon 9 maanden de tijd om zich daarop voor te bereiden. Misschien met wat minder hormonen inderdaad (hoewel ook de hormoonhuishouding bij mannen verandert hoor!), maar om nou te zeggen dat die baby er "opeens" is, gaat mij wel wat te ver ;)
Helemaal mee eens :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176649625
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 08:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het al een topprestatie dat je 4 weken postpartum alweer kan catannen _O_

Hoe wij dat deden toen mijn dochter nog een baby was:


[ afbeelding ]

En dan bij toerbeurt de wipstoel wiebelen :')
Heb oudejaarsavond op dezelfde manier doorgebracht hoor, toen was ze net 11 dagen :P Maar dat voel je wel de volgende dag.

Zij slaapt dan in de box en wanneer ze gevoed moet worden, komt ze gewoon aan tafel.
Dat is dan zo’n 2 keer op zo’n avond.
Ging best goed, ze is echt een makkelijke baby.
Wel fijn dat we op die manier toch gewoon een gezellige avond hebben ipv dat alles nu om de baby draait. :Y
pi_176649644
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:39 schreef twist02 het volgende:
Hoop herkenbare dingen inderdaad! :Y Hier ook echt de nodige frustraties en ruzies (om niks soms ook eigenlijk...).
Maar echt de gedachte om uit elkaar te gaan of zeggen dat heel je leven nu kut is vind ik wel heftig hoor :@ :*

En tuurlijk is het voor mannen ook heel anders, dat zeker! Maar sommige van bovenstaande dingen vind ik wel iets te makkelijk als ik eerlijk ben... In de meeste gevallen is die man er immers gewoon bij als er voor die baby gekozen wordt en heeft hij ook gewoon 9 maanden de tijd om zich daarop voor te bereiden. Misschien met wat minder hormonen inderdaad (hoewel ook de hormoonhuishouding bij mannen verandert hoor!), maar om nou te zeggen dat die baby er "opeens" is, gaat mij wel wat te ver ;)

Bij vrouwen gaat het waarschijnlijk inderdaad allemaal wat gevoelsmatiger en bij mannen moeten ze misschien wat bewuster bij dingen stilstaan. Prima, maar dan doen ze dat ook maar gewoon, ook al kost dat moeite :W
Maar zo voelt het wel. Het middelpunt van je leven verschuift en dat is best lastig.
pi_176649848
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:39 schreef twist02 het volgende:
Hoop herkenbare dingen inderdaad! :Y Hier ook echt de nodige frustraties en ruzies (om niks soms ook eigenlijk...).
Maar echt de gedachte om uit elkaar te gaan of zeggen dat heel je leven nu kut is vind ik wel heftig hoor :@
Mijn man zei in de eerste week dat hij 's nachts moest denken aan de waarschuwing voor shaken baby syndroom. Al weet ik dat het juist zijn angst is dat hij het eens niet trekt, in zware nachten hoor ik het hem nog zeggen.

Ik schrik dus eigenlijk van niets dat ik hier lees.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176649892
En wat relatieperikelingen betreft: mijn man is er sowieso 1 met een gebruiksaanwijzing.
Als onze zoon destijds niet onverwachts was verwekt (zeg maar), hadden we nooit samen gebleven.
We hebben er echt wat van moet maken. Soms is houden van gewoon niet genoeg. We zijn heel verschillend maar vormen inmiddels wel een goed gezin. We doen, op onze eigen manier, wel ieder ons best.
Ik ben heel gevoelig voor zijn stemming (zowel positief als negatief) en trek mij makkelijk de dingen aan die hij zegt.
Terwijl wat ik zeg, amper invloed hebben op hem.
Hij meent die boze dingen niet, zegt ie, maar neemt ook geen blad voor de mond verder.

Maar goed, hij doet vaak netjes het huishouden, werkt ontzettend veel zodat wij het ook goed hebben en neemt graag wat lekkers voor ons mee. Complimenteus en kan heel lief zijn.
Hij is ook echt de gangmaker als hij vrolijk is en er is dan ook niemand die mij zo kan laten lachen als hij en is eigenlijk heel gek op me.
Het is gewoon iemand met 2 kanten en daar kan ik na 7,5 jaar samen nog niet altijd goed mee omgaan.
Ik heb ook mijn gebreken en die zijn ook niet mals. :')
pi_176649908
Totaal iets anders, mijn baby laat scheetjes met zijn mond. Pppppt. De hele dag. Overal kwijl. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176650096
Venco, ik herken je verhaal heel erg. Wij zijn ook ontzettend verschillend, we botsen soms enorm, maar we kunnen ook zo met elkaar lachen.
En ach, als het tussen ons niet zou botsen zou dat alleen maar betekenen dat we er niet samen voor gaan. Ik denk niet dat het goed zou zijn als ik bij iemand was waarbij mijn temperament zou verdwijnen.

Het verhaal van pannenkoek vind ik dan weer het uiterste en eerlijk gezegd wel een tikkeltje zorgelijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176650114
Hier is eigenlijk niks veranderd sinds de komst van V.
We doen om de beurt V als hij wakker wordt voor het speentje snachts. Overdag gaat alles zijn gangetje en is er eigenlijk niet veel veranderd. :@
Ja we hebben V. nu en hij heeft aandacht nodig, schone luiers en flesjes. We genieten beide zo intens van hem, ook al hij zijn dag niet heeft. Daarbij is hij heel goed te troosten als we hem oppakken.

Vriendlief zegt vaak dat hij het allemaal reuze vindt meevallen, hebben veel horrorverhalen van vrienden gehoord :')
Denk dat wij er beide heel nuchter in staan en dat V, sinds we erachter zijn dat hij kma en reflux heeft, een hele makkelijke en lieve beginnersbaby is O+
pi_176650115
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:07 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Mijn man zei in de eerste week dat hij 's nachts moest denken aan de waarschuwing voor shaken baby syndroom. Al weet ik dat het juist zijn angst is dat hij het eens niet trekt, in zware nachten hoor ik het hem nog zeggen.

Ik schrik dus eigenlijk van niets dat ik hier lees.
Ik ook niet.
Maar gelukkig blijkt bij ons dat woorden echt maar woorden zijn. Mijn man is verder totaal niet agressief. Meer iemand die alles zegt wat maar in hem opkomt. Ook hele zwarte gedachten.
  zondag 21 januari 2018 @ 11:27:14 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176650193
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:11 schreef Nanuke het volgende:
Totaal iets anders, mijn baby laat scheetjes met zijn mond. Pppppt. De hele dag. Overal kwijl. O+
Oh de letter P, die heeft inderdaad een grote aantrekkingskracht.

Ik droomde vannacht dat ik Jacob op het randje van een balkon had gezet, en even weg liep. En steeds dacht 'het gaat nog goed, ik kan nog wel even dit of dat doen', maar wetend dat het natuurlijk niet eindeloos kon. En toen hoorde ik plof en lag hij beneden op straat. Brrrrrr.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176650210
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:21 schreef LeSage het volgende:
Venco, ik herken je verhaal heel erg. Wij zijn ook ontzettend verschillend, we botsen soms enorm, maar we kunnen ook zo met elkaar lachen.
En ach, als het tussen ons niet zou botsen zou dat alleen maar betekenen dat we er niet samen voor gaan. Ik denk niet dat het goed zou zijn als ik bij iemand was waarbij mijn temperament zou verdwijnen.

Het verhaal van pannenkoek vind ik dan weer het uiterste en eerlijk gezegd wel een tikkeltje zorgelijk.
Temperamentvol zijn wij ook beide. En inderdaad: bij ons zegt dat ook wel dat we passie hebben voor elkaar ofzo.
Man heeft trouwens wel 1 keer echt zijn spullen willen pakken. Hij had zijn moeder al gebeld om daar te komen. Toen hadden we een langdurig conflict waar maar 1 oplossing voor was en dat hebben we toen zo opgelost.
Sindsdien is wel alles beter gegaan. Dat was echt een dieptepunt en dacht ik ook dat alles verloren was en er nooit een 2e kind zou komen.
Dat is nu bijna 2 jaar later dus we kunnen inmiddels we tegen een stootje.
Godzijdank. Zou echt niet zonder hem willen. :N
  zondag 21 januari 2018 @ 11:28:48 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176650225
Ik heb ook wel eens teruggedacht aan die waarschuwing hoor. En hem ook wel eens een tikje hardhandig neergelegd. Goed toch, dat je verteld is dat je moet waken dat het laatste niet tot het eerste leidt?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176650539
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Maar gelukkig blijkt bij ons dat woorden echt maar woorden zijn. Mijn man is verder totaal niet agressief. Meer iemand die alles zegt wat maar in hem opkomt. Ook hele zwarte gedachten.
Zo is het voor hem ook ja. Zoals gezegd, zachtgekookt ei. Ik neem dingen letterlijk, daar gaat het ook bij onnozele dingen wel mis.

Het is juist zijn angst dat hij het eens niet trekt en wat geks doet. Of hij maakt zich zorgen dat ik het niet volhou. Die angst moet hij ook kunnen uitspreken.
Dus ik moet maar wat meer vertrouwen in hem hebben. Als hij het niet trekt mag hij Flens altijd bij me inleveren en andersom.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176650602
De omschakeling is natuurlijk gigantisch. Pre baby kon je spontaan uit eten gaan en daarna nog naar de bios en evt. daarna nog wat drinken in de stad.
Nu is dat wat lastiger. Jezelf en je partner staan niet meer op de eerste plaats, maar er is een klein kindje waar je helemaal verantwoordelijk voor bent en dat helemaal afhankelijk is van zijn papa en mama.

Tel daarbij de gebroken nachten bij op, nog wat huilmomenten van de baby, waarbij je niet weet wat er aan de hand is, en voila het geduld is aan beide kanten opeens helemaal verdwenen en blijkt dat we toch ook wel allebei een kort lontje kunnen hebben. Voorheen was ik meestal het geduld zelve. Maar van tevoren wist ik ook al dat ik best veel slaap nodig heb om fit te zijn. Tja, dat zit er nu even niet in. En dan ook je huis nog een beetje schoon zien te houden, na het verlof weer aan het werk is ook al een mega omslagpunt geweest en last but not least de overheerlijke hormonen.

Over all is mijn man superlief en denkt hij ook meestal in mijn belang en in het belang van S. En nu de nachtvoedingen wat minder tijd in beslag nemen in vergelijking met de beginperiode (ik verschoon alleen maar indien luier supervol zit, meestal is 1 borst voldoende ipv 2), vind ik het ook nog wel een knus moment zo met z'n tweetjes in het donker, ook wel vermoeiend natuurlijk, maar ik heb het graag voor hem over.
En mijn man zorgt op mijn werkdagen heel erg goed voor S., dus dat is ook een fijne gedachte voor mij.
We zijn best al lang bij elkaar (17 jaar) en ik zou hem ook niet willen missen, maar die eerste maanden waren best wel zwaar. Nu gaat het echt veel beter en hebben we meer een ritme als gezin gevonden en kennen we S. ook beter, waardoor we sneller weten wat er aan de hand is. En soms weten we het nog steeds niet en klooien we wat aan.
Maar vaak zegt hij 's avonds wel "wat hebben we het getroffen hè, met zo'n lieve vrolijke baby O+ "
pi_176650768
Overigens kun je veel spontane dingen best nog doen mét baby hè?
Oké, naar de bios of tot diep in de ochtend in de kroeg is wat lastiger. Maar uiteten in een eetcafé is helemaal prima te doen hoor. Als je er zelf wat relaxt in bent is mijn ervaring dat dat prima gaat. Wij doen het (zeker in de zomer) bijna wekelijks :)
En natuurlijk moet je wat meer rekening houden qua dutjes, maar een kleintje kan zo makkelijk in de wagen/doek/auto slapen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176650895
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:59 schreef LeSage het volgende:
Overigens kun je veel spontane dingen best nog doen mét baby hè?
Oké, naar de bios of tot diep in de ochtend in de kroeg is wat lastiger. Maar uiteten in een eetcafé is helemaal prima te doen hoor. Als je er zelf wat relaxt in bent is mijn ervaring dat dat prima gaat. Wij doen het (zeker in de zomer) bijna wekelijks :)
En natuurlijk moet je wat meer rekening houden qua dutjes, maar een kleintje kan zo makkelijk in de wagen/doek/auto slapen.
Tuurlijk ,dat klopt ook. Hoewel dat mij dan nog wat moeite kost. Ik wijt dat nog maar even aan de hormonen :')
pi_176650955
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:27 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Oh de letter P, die heeft inderdaad een grote aantrekkingskracht.

Ik droomde vannacht dat ik Jacob op het randje van een balkon had gezet, en even weg liep. En steeds dacht 'het gaat nog goed, ik kan nog wel even dit of dat doen', maar wetend dat het natuurlijk niet eindeloos kon. En toen hoorde ik plof en lag hij beneden op straat. Brrrrrr.
He bah, wat naar! Ik schrok vannacht steeds wakker met het idee dat ik Dirk na een voeding niet weer in de cosleeper had gelegd, en dat de dekens over hem heen waren getrokken/ik op hem was gaan liggen, etc. Terwijl hij dus elke keer gewoon rustig lag te slapen in zijn cosleeper. Zó raar!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176651037
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:48 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Zo is het voor hem ook ja. Zoals gezegd, zachtgekookt ei. Ik neem dingen letterlijk, daar gaat het ook bij onnozele dingen wel mis.

Het is juist zijn angst dat hij het eens niet trekt en wat geks doet. Of hij maakt zich zorgen dat ik het niet volhou. Die angst moet hij ook kunnen uitspreken.
Dus ik moet maar wat meer vertrouwen in hem hebben. Als hij het niet trekt mag hij Flens altijd bij me inleveren en andersom.
Dit dus. Hij zegt dan ook dat hij zijn gevoelens moet kunnen uitspreken en dat verwoord hij nogal in stevige bewoordingen.
Uit elkaar gaan zou echt alleen maar voor verliezers zorgen dus nooit die stap gezet gelukkig.
Ik zie onze dochter echt als een soort ‘overwinning’ uit het diepe dal waar we in gezeten hebben. Ze was een diepe wens maar we durfden het een tijd niet aan.
Ze is dus zeker geen lijm geweest om de relatie te fixen (wat je ook weleens hoort) maar meer een soort beloning ofzo.
Een cadeautje waar ik eigenlijk al niet meer op gehoopt had. O+
pi_176651060
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:27 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Oh de letter P, die heeft inderdaad een grote aantrekkingskracht.

Ik droomde vannacht dat ik Jacob op het randje van een balkon had gezet, en even weg liep. En steeds dacht 'het gaat nog goed, ik kan nog wel even dit of dat doen', maar wetend dat het natuurlijk niet eindeloos kon. En toen hoorde ik plof en lag hij beneden op straat. Brrrrrr.
Erg hè, die semi realistische dromen. ;(
Met mijn zoon heel veel gehad. Dat ik hem vergat, kwijt raakte, dat hij verdronken was.
Het leek allemaal zo echt.

Gek genoeg over mijn dochter nu bijna niet gedroomd. :?
pi_176652651
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 12:11 schreef Nanuke het volgende:

[..]

He bah, wat naar! Ik schrok vannacht steeds wakker met het idee dat ik Dirk na een voeding niet weer in de cosleeper had gelegd, en dat de dekens over hem heen waren getrokken/ik op hem was gaan liggen, etc. Terwijl hij dus elke keer gewoon rustig lag te slapen in zijn cosleeper. Zó raar!
Dit heb ik ook vaak, en maar om me heen voelen in bed waar hij is. Mijn man doet het ook. En het is wel eens gebeurd dat ik mijn man vroeg om hem weg te leggen terwijl hij al in de wieg lag. Oeps.

Terwijl als ik wel vergeet hem in de wieg te leggen, ik niet wakker schrik.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176653147
Pfff, Lemijn, doodenge droom. Heel af en toe heb ik ook zo eentje.

Pannenkoekenmix, heel expliciet zijn in je verwachtingen, lijkt me wel de oplossing inderdaad. Maar zo te lezen heb je dat gedaan. Dat van die lunch vind ik dus niet kunnen. Als jij iemand bent die niet vaak iets vraagt, moet het zo zijn dat als je wel iets vraagt, hij dat ook gewoon doet zonder discussies. Ik zou me anders heel erg onbegrepen en alleen voelen.

Dat van dat mannen meer moeite hebben met aanpassen aan het leven met een baby, is misschien waar. Maar hoe begrijpelijk ook, ik vind het gedrag dat erbij hoort niet acceptabel. Als je bedenkt wat je als vrouw moet doen voor het moederschap, zowel fysiek als mentaal, en hoe vanzelfsprekend dat wordt gevonden, dan mag een man zich op z'n minst gedragen als iemand die daar oog voor heeft. En niet z'n eigen gevoelens en behoeftes centraal stellen. Als dat wel gebeurt, is er wat mij betreft maar 1 conclusie mogelijk en dat is dat persoon in kwestie nog volwassen moet worden. Dat gebeurt waarschijnlijk in de praktijk ook wel: dat mensen met het stichten van een gezin pas echt volwassen worden. En sommigen hebben daar misschien nog wat extra aansporing bij nodig. Maar van een man mag je eenzelfde soort volwassenheid verwachten als van een vrouw.

Ik vind dat vooral een belangrijk punt omdat het juist door dit soort gedrag van mannen is dat de ongelijkheid in zorgtaken in NL tussen mannen en vrouwen nog zo bestaat. Daar is gewoon geen enkel excuus voor. Mannen en vrouwen moeten elkaar daarin scherp houden.

Wat ik lastig vind is dat ik altijd vooruit kijk en dus anticipeer. Mijn vriend doet dat niet, waardoor ik altijd degene ben die overziet wat er moet gebeuren voordat we bijvoorbeeld ergens heen gaan, of om bepaalde dingen te organiseren als gezin. Hij 'ziet het wel'. Dat is enerzijds een relaxte houding waar ik jaloers op kan zijn omdat hij nooit over dingen piekert, anderzijds is het ook wel lekker makkelijk en vind ik het niet helemaal fair.

Als het gaat om temperament en uitgesproken zijn, dan ben ik wel de lastigste van ons twee. Ik kan in zo'n bui ook wel heftige dingen zeggen. Vaak ook wel om reactie uit te lokken.

Wij kenden elkaar pas drie maanden toen ik zwanger bleek. Hoe onze relatie was verlopen als dat niet was gebeurd, en of we dan nog bij elkaar waren, daar heb ik geen idee van. Wij zijn gewoon meteen in het gezinsgebeuren gestort. Nu zijn we wel allebei al wat ouder en hebben we ook op relatiegebied al heel wat meegemaakt, we weten heel goed wat we een elkaar hebben. En we leren elkaar nog steeds kennen eigenlijk. Dat is ook een mooi proces en we komen er gelukkig vooral achter hoe goed we bij elkaar passen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176653148
Mooi Venco dat jullie er toch zo goed uit zijn gekomen. Dat zal zeker hard werken zijn geweest!

Lemijn ietsjes hardhandig, dat zie ik soms. Uit ongeduld, niet agressief ofzo. Flens is ook niet van suiker en mijn man is heus voorzichtig. Ik wil vooral niet dat Flens zich onveilig voelt maar die geeft geen kik.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176653479
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2018 14:20 schreef Franny_G het volgende:

Pannenkoekenmix, heel expliciet zijn in je verwachtingen, lijkt me wel de oplossing inderdaad. Maar zo te lezen heb je dat gedaan. Dat van die lunch vind ik dus niet kunnen. Als jij iemand bent die niet vaak iets vraagt, moet het zo zijn dat als je wel iets vraagt, hij dat ook gewoon doet zonder discussies. Ik zou me anders heel erg onbegrepen en alleen voelen.

Dat van dat mannen meer moeite hebben met aanpassen aan het leven met een baby, is misschien waar. Maar hoe begrijpelijk ook, ik vind het gedrag dat erbij hoort niet acceptabel. Als je bedenkt wat je als vrouw moet doen voor het moederschap, zowel fysiek als mentaal, en hoe vanzelfsprekend dat wordt gevonden, dan mag een man zich op z'n minst gedragen als iemand die daar oog voor heeft. En niet z'n eigen gevoelens en behoeftes centraal stellen. Als dat wel gebeurt, is er wat mij betreft maar 1 conclusie mogelijk en dat is dat persoon in kwestie nog volwassen moet worden. Dat gebeurt waarschijnlijk in de praktijk ook wel: dat mensen met het stichten van een gezin pas echt volwassen worden. En sommigen hebben daar misschien nog wat extra aansporing bij nodig. Maar van een man mag je eenzelfde soort volwassenheid verwachten als van een vrouw.

Ik vind dat vooral een belangrijk punt omdat het juist door dit soort gedrag van mannen is dat de ongelijkheid in zorgtaken in NL tussen mannen en vrouwen nog zo bestaat. Daar is gewoon geen enkel excuus voor. Mannen en vrouwen moeten elkaar daarin scherp houden.

Als het gaat om temperament en uitgesproken zijn, dan ben ik wel de lastigste van ons twee. Ik kan in zo'n bui ook wel heftige dingen zeggen. Vaak ook wel om reactie uit te lokken.
Ik voelde me vooral boos, wat al een hele verbetering is op dat ik het gewoon maar slik. Toen hij met Flens zat en vroeg om water, kreeg hij ook terug dat het van mijn werktijd af zou gaan. Toen snapte hij wel hoe het overkwam.

De makkelijke houding van (sommige) mannen, knap ja! Doe mij daar ook wat van. Wat dat betreft vullen we elkaar wel goed aan.

Temperament enzo, daar ben ik ook veel fouter. In de kraamweek kon ik hem wel aanvliegen. Iets zeggen om wat uit te lokken doe ik ook. Ik ben nou niet meer zo heftig, overstuur kan ik niet goed voor Flens zorgen en dat besef ik me heeeeel goed.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176653482
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:59 schreef LeSage het volgende:
Overigens kun je veel spontane dingen best nog doen mét baby hè?
Oké, naar de bios of tot diep in de ochtend in de kroeg is wat lastiger. Maar uiteten in een eetcafé is helemaal prima te doen hoor. Als je er zelf wat relaxt in bent is mijn ervaring dat dat prima gaat. Wij doen het (zeker in de zomer) bijna wekelijks :)
En natuurlijk moet je wat meer rekening houden qua dutjes, maar een kleintje kan zo makkelijk in de wagen/doek/auto slapen.
Ja dit inderdaad! Afgelopen zomer hebben wij het te weinig gedaan ivm de komst van J., maar ik kan me nu al verheugen op de uitstapjes komende zomer.

Overigens kijken mijn man en ik wel weer uit naar het moment dat we weer een Pathé Unlimitedpas (of wat er tegen die tijd dan ook is) kunnen nemen. Over een miljoen jaar ofzo _O-

En iets heel anders. Mijn kinders slapen momenteel. Tegelijkertijd :o En mijn man is de hort op. Beetje jammer dat ik nog wat voor werk moet doen, maar die rust alleen al is heerlijk O+
pi_176654353
Geniet van de rust Kazy. O+

Eerlijkgezegd schrik ik heel erg van sommige van jullie verhalen over jullie partners. Dat zal ook wel een stukje naïviteit van mijn kant zijn hoor, maar ik ben zo blij dat mijn man en ik niet in die situatie(s) zitten. Vanaf het begin zijn we echt een team (waarvan ik de zwakkere ben wat de kinderen betreft, met name 's nachts :@ ), en uiteraard kibbelen we door slaapgebrek oom wel eens wat meer, maar niks wereldschokkends gelukkig. Het lijkt me heel heftig. :*

Wij ondernemen vanaf het begin echt van alles met de kinderen. Lunchen, stad in, dierentuin, wandelen, maakt niet uit eigenlijk. Daarentegen doen we 's avonds samen heel erg weinig, hooguit een keer per 2 à 3 maanden nu denk ik, maar we kunnen gewoon echt moeilijk aan oppas komen. Als L. iets groter is en makkelijker slaapt willen we wel kijken naar een betaalde oppas.
pi_176658163
Oh jeetje, die dromen. Zo herkenbaar. Ik droom eigenlijk elke nacht nog dat Wolfje dood is en dan moet mijn man dus gaan kijken of hij nog leeft omdat ik dan zelf niet durf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over man heb ik eigenlijk niks te klagen. Behalve dan dat hij zelf niet bedenkt dat er soms opgeruimd moet worden. _O-
pi_176658956
Scheelt denk ik wel hoeveel temperament je hebt, Selv ;)
Sowieso doet mijn vriend dan weer wel heel veel. Vanmorgen heeft hij de ramen gewassen. Uit zichzelf :7
We kunnen alleen heel goed botsen :P

Cygne ;( dat klinkt niet fijn :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176660446
Cygne, wat zit het diep. :* . Lijkt me echt heel erg moeilijk, als je die dromen en dat gevoel zo vaak hebt. Ik had er bij I veel meer last van dan nu bij Y. Toen kon ik ook echt bijna verlamd zijn van de angst dat er iets met haar zou gebeuren. Zo'n kindje en de liefde die je voelt, het raakt je echt in het aller kwetsbaarste en het diepst van je ziel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176661330
Cygne: dat gaat wel ver ja. Dat je gevoel daarover zo diep zit dat je het moeilijk los kan laten. Kan je verder wel vrij onbezorgd genieten van hem?
Of overheerst dan soms die angst om hem te verliezen?
Ik hoop dat je hier gauw een beetje rust in vindt. :*
pi_176661916
Venco, het is vooral met die dromen. En voor ik ga slapen.

Verder kan ik wel genieten hoor. Maar denk ook een stukje verwerken. Vroeger kon dat niet. Toen was ik alleen maar aan het overleven. Hoe moeilijk ook, het moet er toch een keer uit.
  zondag 21 januari 2018 @ 20:36:48 #282
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176662016
Ik hoop dat je angst zal afnemen Cygne! :*
Ik herken het wel een beetje, trouwens. Zoals Franny beschrijft in haar laatste twee zinnen.

Verder hoop ik op rustiger vaarwater voor iedereen bij wie de komst van hun baby veel woeligheid heeft gegeven!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176662147
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:31 schreef Cygne het volgende:
Venco, het is vooral met die dromen. En voor ik ga slapen.

Verder kan ik wel genieten hoor. Maar denk ook een stukje verwerken. Vroeger kon dat niet. Toen was ik alleen maar aan het overleven. Hoe moeilijk ook, het moet er toch een keer uit.
Ik ken je achtergrond verder niet maar begrijp dat het misschien ook een kwestie van tijd is?
Dat je ook meer rust en vertrouwen krijgt dat dit kindje we gewoon is en niet weggaat ofzo.
pi_176662280
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ken je achtergrond verder niet maar begrijp dat het misschien ook een kwestie van tijd is?
Dat je ook meer rust en vertrouwen krijgt dat dit kindje we gewoon is en niet weggaat ofzo.
Hele korte samenvatting:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lemijn, inderdaad precies die twee zinnen van Franny. Het gaat zó verschrikkelijk diep die liefde.
  zondag 21 januari 2018 @ 20:59:40 #285
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176662606
Hoi. G. heeft uitgevonden hoe ze in de box kan gaan staan. Precies met 8 maanden. Ben ik een overbezorgde moeder als ik haar vol wil plakken met kussentjes? :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176662875
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:48 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hele korte samenvatting:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lemijn, inderdaad precies die twee zinnen van Franny. Het gaat zó verschrikkelijk diep die liefde.
Cygne, dat is heftig :* :*
Je angst is dan ook wel te begrijpen. Hopelijk groeit het vertrouwen langzaam maar zeker!

Die dromen, dat is inderdaad herkenbaar. Ik heb regelmatig dat ik 's nachts wakker schrik en denk dat ik S. aan het voeden was en dat ik in slaap ben gevallen en dat hij onder de dekens is beland en gestikt is. Dan zit ik te graaien onder de dekens om hem te pakken te krijgen en dan hoor ik hem opeens ademen vanuit zijn bedje. Ik kan me op zo'n moment echt niet meer herinneren dat ik hem teruggelegd heb...

En nog een schattige van manlief:
de eerste maand was voor S. nogal pittig en hij sliep vaak op één van ons. Hij werd dan rustig als hij op onze borst lag en we zijn ruggetje streelden. Toen het steeds beter lukte om hem in zijn eigen bedje te leggen, werd ik eens 's nachts wakker en zag ik manlief heel lief zijn kussen die op zijn buik lag wiegen en strelen O+
pi_176664745
Herkenbaar die nacht angsten. Hier werd ik van de week wakker omdat man mijn arm in een houdgreep nam in de heilige overtuiging dat het de baby was die op hem lag en van hem af viel :') Zelf zoek ik ook regelmatig onze baby in bed, terwijl hij daar nooit ligt maar altijd in z'n co-sleeper.

En ook hier wel angsten dat hij niet meer leeft 's nachts. Ook bij man wel eens die angst, dus ik zag al aankomen dat ik dat bij de baby ook zou hebben. Af en toe check ik dus of ze nog ademenen. Zo lang het daarbij blijft kan ik daar nog wel mee leven :@

En pittig hoor, jullie verhalen over de relaties. Interessant ook wel om te lezen dat het dus zowel bij stellen is die lang bij elkaar zijn, als die kort bij elkaar zijn. Hier de eerste 2 weken wel wat (met name nachtelijke) irritaties gehad. Dat kwam voornamelijk door enorm slaaptekort bij mij, door ziekenhuis opname van onze jongen waardoor het mij nauwelijks lukte om te slapen. Onze fantastische kraamzorg heeft daar enorm mee geholpen in de week daarna, door als een halve relatietherapeut daar 's ochtends eerst uitgebreid met ons beide over te praten. Nu gaat het eigenlijk heel goed, we vinden steeds meer balans in onze nieuwe rol als ouders O+
pi_176664789
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:07 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]


En nog een schattige van manlief:
de eerste maand was voor S. nogal pittig en hij sliep vaak op één van ons. Hij werd dan rustig als hij op onze borst lag en we zijn ruggetje streelden. Toen het steeds beter lukte om hem in zijn eigen bedje te leggen, werd ik eens 's nachts wakker en zag ik manlief heel lief zijn kussen die op zijn buik lag wiegen en strelen O+
Ahhh super schattig O+ :)
pi_176665589
Hier gelukkig geen rare angsten, maar ik heb dan ook nog een reserve exemplaar :P lijkt me wel heel naar om regelmatig te hebben. Ik vind het alleen nooit fijn als peuter ziek naar bed gaat, dat zijn de enige nachten dat ik blij ben als hij zich s nachts even laat horen. De meiden liggen op 0,5 en 1,5 meter afstand dus daar heb ik dat dan weer niet bij.

Kazy, ik mis m'n unlimited pas ook enorm. Of überhaupt het weg kunnen. Vorig jaar van de Sint 6 bioskaartjes gehad, zijn allemaal weggegeven omdat ze komende maand zouden verlopen :( ondanks toffe films in de bios.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176666050
Ik heb ooit van die walgelijke angsten als ik alleen in de auto zit, of juist vriend met de kinderen. Maar die block ik meteen. Stomme, nutteloze gedachtes.

Je man, Tolstoi O+

GvsE, geheel terecht. Ik twijfel nog over een piepschuimvloer. S. valt altijd het liefst op de tegelvloer in de keuken. Dat komt harder aan dan de houten vloer ofzo }:|

M. is vanavond in bad geweest en dan is ie op z’n allerzachtst daarna. En nu ligt hij dus heerlijk op mij te slapen. Ik zou nu naar bed moeten, maar het is zo lekker dit O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176666383
Och Cygne. Vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken.

Flens harttonen vielen met de bevalling weg. Ik dacht dat ik nooit meer van hem zou horen. Ik mag van mezelf niet steeds kijken of hij nog ademt, anders word ik gek. Ik ben wel overijverig met controleren of zijn neusje vrij ligt. Ik hoop echt dat je die angst snel de baas bent.

Tolstoi wat lief! :D Een en al knuffeligheid bij jullie in huis.

Ellie fijn die relatietherapie vanuit de kraamzorg! Ik vroeg de verloskundige om hulp en ben ontzettend dankbaar dat dit mogelijk was.

Vandaag was een fijne dag. Flens meer bij zijn papa, dat doet hem goed. Die tijd om te knuffelen hebben ze wel nodig. En mijn man sprintte vandaag niet steeds weg de kamer uit.

We hadden ook bezoek met een baby van een half jaar. Nog steeds een schattige baby maar wat een verschil. Gelukkig duurt het nog even tot Flens zo groot is.

Meneer heeft besloten dat slaap overbodig is. Tussen zeven en tien alleen maar aan de borst. Een uurtje bij mijn man zodat ik kon slapen. Hij jeegt zichzelf nou in slaap gedronken. Voor clusteren is dit ook veel te lang toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door PKM op 22-01-2018 00:14:36 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176666516
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:07 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

En nog een schattige van manlief:
de eerste maand was voor S. nogal pittig en hij sliep vaak op één van ons. Hij werd dan rustig als hij op onze borst lag en we zijn ruggetje streelden. Toen het steeds beter lukte om hem in zijn eigen bedje te leggen, werd ik eens 's nachts wakker en zag ik manlief heel lief zijn kussen die op zijn buik lag wiegen en strelen O+
Oh, dat is echt geweldig snoezig, dank voor het delen! O+

En ahem, koter werd wakker tijdens gerollebol met mijn lief net. Alleen wat pruttelen en niet huilen, dus gewoon afgemaakt waar we mee bezig waren. Rooming-in, we kunnen het! :7

Controleren of O. nog ademhaalt: ik had niet verwacht dat te gaan doen, maar als -ie een paar uur achtereen stil ligt te slapen, of dat nou overdag in de woonkamer is of 's nachts in onze slaapkamer, ik check het heel af en toe wel even. Ik ben toch wel zuinig op zoiets liefs, blijkt. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176667159
Ik wil alleen maar zeggen dat ik en mijn man alleen maar meer liefde hebben voor elkaar sinds de kinderen er zijn.

Selvaria, ik lees steeds meer dat je schijnbaar zwak bent, maar ik snap niet zo goed waarom? Het is toch heel sterk om te erkennen dat je partner sommige dingen beter kan dan jij?
Hier het zelfde hoor. Ik probeer voor de vorm 's nachts af en toe peuter te troosten, maar dat lukt me toch niet. Man neemt het dan met een grijns van me over.

Die dromen zijn herkenbaar van de eerste baby. Bij deze baby heb ik ze nog niet gehad. Wel ga ik af en toe checken of hij nog leeft. Vooral als ie langer slaapt dan verwacht.
pi_176667203
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 06:07 schreef Adrian4 het volgende:
Selvaria, ik lees steeds meer dat je schijnbaar zwak bent, maar ik snap niet zo goed waarom? Het is toch heel sterk om te erkennen dat je partner sommige dingen beter kan dan jij?
Hier het zelfde hoor. Ik probeer voor de vorm 's nachts af en toe peuter te troosten, maar dat lukt me toch niet. Man neemt het dan met een grijns van me over.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PKM, clusteren kan gerust uren duren hoor. :Y
pi_176667218
:*
Ik snap het, maar jezelf naar beneden praten is zeker niet nodig!
pi_176667231
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:48 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hele korte samenvatting:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lemijn, inderdaad precies die twee zinnen van Franny. Het gaat zó verschrikkelijk diep die liefde.
Dan begrijp ik je angst heel goed. Sterkte.

En wat checken tijdens het slapen: dat doe ik ook wanneer ze wel erg lang ligt of wel heel stilletjes slaapt. Dan gaan mijn oren automatisch op scherp.
Overdag slaapt ze nogal eens op haar buik dus dat hou ik extra in de gaten.
Denk dat veel ouders dat doen.
pi_176667792
Ik controleer ook regelmatig of Dirk het nog wel doet. Vooral de slaapjes op onze slaapkamer terwijl wij beneden zijn vind ik niet relaxt. Ik ben er dan ook nogal eens van overtuigd dat de babyfoon het gewoon niet doet, al is die zo gevoelig dat hij al uitslaat als Dirk zucht. Het gaat vast over.
In de auto vindt ik het ook nog heel eng. Vooral in t donker als ik hem niet kan zien, en hij na heel hard huilen ineens weer stil is. Dan denk ik altijd dat hij t niet meer doet, terwijl hij dan door mijn gepraat weer rustig is geworden en is gaan slapen. Ik rijd dus ook liever niet in het donker. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176667820
Ik hoop trouwens dat Dirk snel van zijn verkoudheid af is. Overdag elke 2 uur drinken is nog tot daaraantoe. Maar s nachts is dat toch echt minder leuk. Zeker icm de avonden met krampjes en krijsen. Het was een tijdje beter/weg, niet gezegd want fok-wet, maar nu is t weer helemaal terug. Vraag me dan toch af of het iets is wat ik eet waarop hij reageert. Arme kind heeft dan zo zichtbaar veel pijn. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176667870
Ik trek de deken van mijn man af, hij trekt terug. Nog eens, geen reactie. Schop herhaaldelijk zachtjes tegen hem aan, hij komt wat overeind om te kijken wat daar beweegt en gaat weer liggen. Herhaling van zetten. Zeg ik dat de baby verschoond moet worden, kijkt hij me verdwaasd aan alsof hij niet snapt dat we een baby hebben.

Het was een zware nacht. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176669657
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 08:29 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik trek de deken van mijn man af, hij trekt terug. Nog eens, geen reactie. Schop herhaaldelijk zachtjes tegen hem aan, hij komt wat overeind om te kijken wat daar beweegt en gaat weer liggen. Herhaling van zetten. Zeg ik dat de baby verschoond moet worden, kijkt hij me verdwaasd aan alsof hij niet snapt dat we een baby hebben.

Het was een zware nacht. :D
Soms kan je het beter allemaal alleen doen. ;)

Ander vraagje aan allen: hoe staan jullie en je partners tegenover het ‘laten huilen’ idee?
Ik probeer veel dingen te doen als de baby slaapt zodat ze niet hoeft te huilen als ik bezig ben.
Ben ik klaar of heb ik mijn handen vrij, dan pak jk haar vrij makkelijk om haar te troosten wanneer ze huilt.
Ik leg haar ook niet huilend in bed dus ze slaapt overdag nogal eens in mijn armen.
Althans, ze valt bij mij in slaap en leg haar dan weg.
Soms moeten wel dingen gebeuren ondanks dat ze huilt dus dan laat ik haar wel huilen want kan niet alles laten vallen, zeker niet met nog een kind in huis dat ook zijn aandacht en verzorging nodig heeft.

Anyway: man vindt dat ik haar daarmee teveel verwen, verkeerde dingen aanleer en hij daar straks last van gaat krijgen als ik er bijvoorbeeld even niet ben. Dat de baby dat dus altijd gaat willen en verwachten.
Hij laat haar dus gewoon huilen als ze verder gewoon voorzien is van voeding, aandacht en schone luier.

Even afgezien wie een punt heeft, hoe doen jullie dergelijke ‘verdeling’? :)
pi_176669726
Dicht.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')