Ik had een vraagje, ik probeer een router te installeren op mijn kabel modem ( chello). Maar als ik alles aansluit en de modem heb gereset, dan krijgt mn pc een soort knipperende verbinding door.. dus dan krijg ik eerst een berichtje van networkcable unplugged en dan is het weer goed en zo maar door. Maar ik kan geen internetverbinding krijgen in die seconde.
Iemand ideen wat ik moet doen?
Grtz,
Sebas
dat had ik nml ook met 2e hands laptop gekocht die ik aansloot...
waarschijnlijk moet je het MACaddress nog invoeren in de router
quote:Idd, daar dacht ik ook gelijk aan.
Op zaterdag 21 december 2002 16:54 schreef killerkef het volgende:waarschijnlijk moet je het MACaddress nog invoeren in de router
quote:Chello werkt in veel wijken alleen met het kaartje van Chello zelf. In dat kaartje zit, net als in elke netwerkkaart, een hardware-adres ingebakken: het MAC-adres.
Op zaterdag 21 december 2002 17:01 schreef sebasadam het volgende:
wat is het mac - adres dan precies?
Zoek dit adres op via de eigenschappen van je netwerkkaart en vul het in in het configuratiescherm van je router
quote:dat address staat onder op het COM21 modem
Op zaterdag 21 december 2002 17:01 schreef sebasadam het volgende:
wat is het mac - adres dan precies?
iemand nog ideen dan?
quote:Ik heb altijd het idee dat die mensen naar fok! komen om jou bezig te houden...
Op zaterdag 21 december 2002 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Welke kabel gebruik je?
Is de kabel tussen PC en router wel STRAIGHT?
en de kabel tussen modem en router WAN poort moet de kabel zijn welke bij het modem geleverd wordt
quote:Yep, de comp. met de chello-aangemelde netwerkkaart eerst
Op zaterdag 21 december 2002 18:42 schreef _joepie_ het volgende:
Ik had begrepen dat je eerst één pc moest aansluiten op de router
Dan moet je toch eerst in het menu van het ding kunnen komen.
Een probleem met de kabels of aansluitingen lijkt me hoogst onwaarschijnlijk trouwens, dan zou er gewoon nooit een link moeten zijn, en niet een regelmatig knipperende link.
quote:Dat mag idd niet. In een netwerk mogen nooit 2 dezelfde MAC-adressen voorkomen. Zelfs niet op een WAN zoals internet. Mogelijk dat daar het probleem ligt.
Op zondag 22 december 2002 02:52 schreef Henno het volgende:
Misschien heb ik het fout, maar als de router het MAC-adres van de netwerkkaart overneemt, hebben beide dus hetzelfde MAC-adres. Mag dit wel binnen hetzelfde netwerk? Lijkt mij dat dit juist de oorzaak is van het probleem. Wat gebeurt er als je nu eens de router het MAC adres van de Chello kaart geeft en dan een andere netwerkkaart erop zet?Een probleem met de kabels of aansluitingen lijkt me hoogst onwaarschijnlijk trouwens, dan zou er gewoon nooit een link moeten zijn, en niet een regelmatig knipperende link.
P.S. MAC-adres wordt in de fabriek toegewezen en hardwarematig ingebakken, en wordt niet door t IP adres toegewezen
quote:Dit zou goed kunnen ja.
Op zondag 22 december 2002 03:42 schreef troma78 het volgende:
dat knipperde lampje werpt bij mij veel vraagtekens op, maar uit eigen ervaring (tenminste met een edimax router) kan ik enkel zeggen dat je met gemak je orginele netwerk kaart van UPC er prima op kan gebruiken. Ik gok dat het gespoofde MAC-adres enkel wordt gebruikt voor de verbinding naar t internet, en dat het eigen netwerk hier niets van ziet (tenminste dat gok ik).
quote:Dan zou er dus nooit een verbinding moeten zijn, of een onregelmatige link als je aan de kabel sjort ofzo
Dat van die kabel ligt overigens het meest voor de hand omdat deze het vaakst tot problemen leid bij mensen (hij zit erbij dus gebruiken we hem maar)
quote:Klopt, MAC-adres is niet afhankelijk van het IP-adres dat de kaart heeft (zou ook gek zijn, elke keer als je IP verandert, verandert meteen je MAC-adres
P.S. MAC-adres wordt in de fabriek toegewezen en hardwarematig ingebakken, en wordt niet door t IP adres toegewezen
nog een goede tip: check de sitecom site, daar staat een extra handleiding
bijv:6.Zet de stroom AAN. De LED DATA STATUS LAN dient in oranje te knipperen, daarna in groen. Als hij oranje blijft, of het blijft knipperen (in groen en oranje), dan is er een fout in de hardware opgetreden.
quote:hier is het net iets anders.
Op zondag 22 december 2002 03:07 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Dat mag idd niet. In een netwerk mogen nooit 2 dezelfde MAC-adressen voorkomen. Zelfs niet op een WAN zoals internet. Mogelijk dat daar het probleem ligt.
Ook zie ik nergens uit blijken dat er een straight ipv crossed kabel gebruikt is. Ik gok echter dat het probleem bij de MAC-adressen ligt. Zet het Chellokaart-MAC adres dus in de router en gebruik een andere netwerkkaart (niet die van Chello) in je PC.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |