Ik denk dat mensen zich eerder druk maken om de inhoud van de meningen die men er toe drijft om geweld en vernieling te plegen alsmede het idee dat mensen op basis van zwakke politieke overtuigingen bereid zijn om te escaleren naar fysiek geweld.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:24 schreef Pedroso het volgende:
Zich druk maken over een H & M winkel in Zuid Afrika
Denk dat het meer aan de situatie van de zwarten in ZA ligt. Hoeveel H&M winkels zijn er in Europa kort en klein geslagen ?quote:Op zondag 14 januari 2018 14:03 schreef Hathor het volgende:
De vooroordelen bevestigen zichzelf maar weer eens.
Ik heb geen enkele aap ooit zulk gedrag zien vertonen...quote:Op zondag 14 januari 2018 14:06 schreef hollandia02 het volgende:
‘We zijn boos omdat een zwart jongetje ‘Coolest monkey in the jungle’ genoemd word.
Laten we ons dan ook maar eens gedragen als apen in een jungle!
Ik had het ook over de Zuid Afrikanen.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:09 schreef DominusVobiscum het volgende:
[..]
Denk dat het meer aan de situatie van de zwarten in ZA ligt. Hoeveel H&M winkels zijn er in Europa kort en klein geslagen ?
quote:Op zondag 14 januari 2018 13:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich eerder druk maken om de inhoud van de meningen die men er toe drijft om geweld en vernieling te plegen alsmede het idee dat mensen op basis van zwakke politieke overtuigingen bereid zijn om te escaleren naar fysiek geweld.
Dat het dan een H&M is, of een Ben & Jerries of een Hema maakt stiekem geen klap uit. Het kan in feite elke winkel, elk persoon overkomen. Zeg eens voor de gein iets raars op twitter en je mag maanden lang dreigbrieven sorteren.
Ze wilden natuurlijk allemaal zo'n cool tshirt hebben.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:45 schreef SeLang het volgende:
Beeld & geluid. Je zou zweren dat je naar een video van Bokito zit te kijken.
Wat is je punt nou exact. Waarom doet deze gebeurtenis er ineens niet toe? Wat is volgens jou de drempel om iets te mogen bespreken op een forum?quote:Op zondag 14 januari 2018 14:14 schreef Pedroso het volgende:
[..]Het afvoerputje van de samenleving en wordt vnl. gebruikt voor zelfpijperij.
In dit geval opmerkelijk (of niet, ik zit al een tijdje op FOK!) dat er uitgebreid wordt gereageerd op een paar idioten in Zuid Afrika.
Het doet er uiteraard toe, alleen de sociaal-culturele achtergrond van Zuid-Afrika speelt hier een enorme rol is. Zoals iemand terecht stelde, we zien hier niet massaal donkere Afrikanen H&M's plunderen.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is je punt nou exact. Waarom doet deze gebeurtenis er ineens niet toe? Wat is volgens jou de drempel om iets te mogen bespreken op een forum?
Wat heeft datgene waar jij op aan lijkt te sturen te maken met wat Pedroso zei dan?quote:Op zondag 14 januari 2018 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het doet er uiteraard toe, alleen de sociaal-culturele achtergrond van Zuid-Afrika speelt hier een enorme rol is. Zoals iemand terecht stelde, we zien hier niet massaal donkere Afrikanen H&M's plunderen.
Alles. Namelijk dat het afvoerputje van de Nederlandse samenleving dit soort relletjes aangrijpt om hun eigen bruine agenda te propageren. Het is niet alsof ze een fuck geven om wat er daar nu daadwerkelijk aan de hand is.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat heeft datgene waar jij op aan lijkt te sturen te maken met wat Pedroso zei dan?
Soms zou je toch hopen dat echte apen daar de boel overnemen, want dat zou een betere samenleving tot stand brengen dan wat mensen daar voormekaar krijgen.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:16 schreef SpecialK het volgende:
Wat een apen.
En dus geen coole apen, trouwens. Zeker niet de coolste aap.
Wat mij betreft wordt er een topic gemaakt over de ongesteldheid van een medewerkster in Timboektoe, het boeit me alleen niet.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is je punt nou exact. Waarom doet deze gebeurtenis er ineens niet toe? Wat is volgens jou de drempel om iets te mogen bespreken op een forum?
Ik vind dit toch wel interessant. Een stel idioten in Zuid-Afrika trapt een H&M in elkaar en het ergste hier aan is dat.... bepaalde mensen waar jij een hekel aan hebt kunnen roepen "zie je wel!".quote:Op zondag 14 januari 2018 14:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alles. Namelijk dat het afvoerputje van de Nederlandse samenleving dit soort relletjes aangrijpt om hun eigen bruine agenda te propageren. Het is niet alsof ze een fuck geven om wat er daar nu daadwerkelijk aan de hand is.
Als het je niet boeit dan hoef je niet te reageren natuurlijk.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt er een topic gemaakt over de ongesteldheid van een medewerkster in Timboektoe, het boeit me alleen niet.
Zelfde geldt voor dit non-nieuws.
Kijk weer iemand die nooit opgelet heeft bij biologieles, we hebben een gezamelijke voorouder met de apen, we stammen niet af van apen en zijn ook geen apen.quote:
We zijn apen taxonomisch gezien.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kijk weer iemand die nooit opgelet heeft bij biologieles, we hebben een gezamelijke voorouder met de apen, we stammen niet af van apen en zijn ook geen apen.
Groetjes.
Jazeker, want die mensen die 'zie je wel' roepen, maken onderdeel uit van de samenleving waar ik zelf ook onderdeel van uitmaak. Dat is een stukje dichterbij dan Zuid-Afrika met volstrekt andere sociaal-economische problematiek en een totaal andere geschiedenis. Dat is een beetje ver van mijn bed show. Dan vind ik bruinhemdjes om de hoek wat prangender.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:34 schreef SpecialK het volgende:
Ik vind dit toch wel interessant. Een stel idioten in Zuid-Afrika trapt een H&M in elkaar en het ergste hier aan is dat.... bepaalde mensen waar jij een hekel aan hebt kunnen roepen "zie je wel!".
Is dit daadwerkelijk de prioriteit tegenwoordig?
Dat ligt uiteraard aan de inhoud van de reacties - en waar het zich heeft afgespeeld. Als een Marokkaan in China wordt doodgestoken omdat ie weigert hond te eten, dan vind ik dat wat minder interessant dan een SpecialK die in Nederland kapot wordt geslagen door een stel Marokkanen.quote:Als ik morgen door een stel mocro's uit mijn buurt kapot wordt gestoken/geslagen en het komt in het nieuws dan ben jij er ook als eerste bij om te klagen over de huidskleur of politieke inslag van de mensen die het nieuwsbericht willen bespreken?
Heel meta, dit.
Nee want apen zijn zelf ook niet taxonomisch gegeneraliseerd, zo heb je mensapen.. en dat zijn ook niet mensen.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
We zijn apen taxonomisch gezien.
Groetjes.
Het onderwerp boeit me niet, de overdreven aandacht voor dit incident dan weer wel.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als het je niet boeit dan hoef je niet te reageren natuurlijk.
Maar stiekem boeit het je was anders was je hier niet, toch? Ik bedoel.. heb ik gelijk of heb ik gelijk? Even goede vrienden.
We vallen onder de primaten, waartoe alle halfapen en apen toebehoren. Zo ook mensen.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee want apen zijn zelf ook niet taxonomisch gegeneraliseerd, zo heb je mensapen.. en dat zijn ook niet mensen.
Wordt wel een beetje vermoeiend om gebeurtenissen te bespreken dan als je het steeds wil terugslaan op de reacties-op. Je snapt dat het constructiever is om dan te beginnen over die sociale problematiek mbt het onderwerp? Of dacht je mensen wat bij te kunnen brengen door ze gewoon voor bruinhemden uit te maken.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jazeker, want die mensen die 'zie je wel' roepen, maken onderdeel uit van de samenleving waar ik zelf ook onderdeel van uitmaak. Dat is een stukje dichterbij dan Zuid-Afrika met volstrekt andere sociaal-economische problematiek en een totaal andere geschiedenis. Dat is een beetje ver van mijn bed show. Dan vind ik bruinhemdjes om de hoek wat prangender.
Dan is de vraag.. wat doe je hier behalve je eigen morele suprioriteit de claimen (niet eens te onderbouwen maar gewoon met een losse opmerking vast te stellen)?quote:[..]
Dat ligt uiteraard aan de inhoud van de reacties - en waar het zich heeft afgespeeld. Als een Marokkaan in China wordt doodgestoken omdat ie weigert hond te eten, dan vind ik dat wat minder interessant dan een SpecialK die in Nederland kapot wordt geslagen door een stel Marokkanen.
Lees je in over monofyletische taxonomie. Ben je daar mee klaar dan kom je terug gaan we het hier nog eens rustig over hebben, ok?quote:Op zondag 14 januari 2018 14:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee want apen zijn zelf ook niet taxonomisch gegeneraliseerd, zo heb je mensapen.. en dat zijn ook niet mensen.
Dat zal mij eerlijk gezegd aan mijn reet roesten. Het is nu niet alsof ik waardeoordelen van bruinhemderige figuren aan mijn adres serieus neem. Zoals je zegt, ik mag het vinden - dus vind ik dat ook. Ik leg ook netjes uit waarom ik dergelijke opmerkingen wat ernstiger vind - het is zoals ik al aangaf veel dichterbij dan een kapotgeslagen H&M in Zuid-Afrika. Dat jij je prioriteiten kennelijk daar hebt liggen moet je zelf weten, mag.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:42 schreef SpecialK het volgende:
Dat mag je vinden. Wordt wel een beetje vermoeiend om gebeurtenissen te bespreken dan als je het steeds wil terugslaan op de reacties-op. Je snapt dat het constructiever is om dan te beginnen over die sociale problematiek mbt het onderwerp? Of dacht je mensen wat bij te kunnen brengen door ze gewoon voor bruinhemden uit te maken.
Ik kan je zeggen niemand voelt zich aangesproken en men zie jou in zo'n geval eerder als een onderdeel van het probleem dan een oplossing.
Ik claim niets. Of is het verkondigen van een mening al meteen het claimen van morele superioriteit. Dat is iets wat jij er van maakt. Overigens hoef ik het niet te onderbouwen, dat doen de desbetreffende users prima zelf al.quote:Dat mag je vinden maar dan is de vraag.. wat doe je hier behalve je eigen morele suprioriteit de claimen (niet eens te onderbouwen maar gewoon met een losse opmerking vast te stellen)?
Dat mag je vinden, maar ik deel die constateringen niet. Wat op zich niet zo gek is, gezien onze visies, zowel op politiek als sociaal vlak, volstrekt haaks op elkaar staan. Zoals we wel vaker in het verleden hebben kunnen concluderen.quote:Voor iemand die naar een discussie kijkt en zich er boven verheven voelt lijk je bar weinig te snappen van je eigen doelen en hoe die te bereiken. Datzelfde geldt voor anderen in dit topic die lopen te zeiken over hoe "onbelangrijk dit is en dat iedereen die dit wil bespreken waarschijnlijk een nazi is"
Ja, maar apen zijn niet een umbrella voor primaten, andersom wel dus. Zeg dan ook niet dat we apen zijn.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
We vallen onder de primaten, waartoe alle halfapen en apen toebehoren. Zo ook mensen.
Neem een hobby vent.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lees je in over monofyletische taxonomie. Ben je daar mee klaar dan kom je terug gaan we het hier nog eens rustig over hebben, ok?
Datgene waar we van afstammen zijn "apen". Volgens de regels van monofyletische taxonomie zijn we ook (een subsoort van) "apen".quote:Op zondag 14 januari 2018 14:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja, maar apen zijn niet een umbrella voor primaten, andersom wel dus. Zeg dan ook niet dat we apen zijn.
De gemeenschappelijke voorouder van mensen en apen waren geen Apen.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Datgene waar we van afstammen zijn "apen". Volgens de regels van monofyletische taxonomie zijn we ook (een subsoort van) "apen".
Prima. Als jij je niet wil inlezen dan hier een filmpje.
Het is een discussie onafhankelijk waar ik persoonlijk mijn prioriteiten heb liggen.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal mij eerlijk gezegd aan mijn reet roesten. Het is nu niet alsof ik waardeoordelen van bruinhemderige figuren aan mijn adres serieus neem. Zoals je zegt, ik mag het vinden - dus vind ik dat ook. Ik leg ook netjes uit waarom ik dergelijke opmerkingen wat ernstiger vind - het is zoals ik al aangaf veel dichterbij dan een kapotgeslagen H&M in Zuid-Afrika. Dat jij je prioriteiten kennelijk daar hebt liggen moet je zelf weten, mag.
Je snapt het nog steeds niet, primaten zijn onderverdeeld in apen en halfapen. Mensen zijn geen aparte categorie binnen de primaten, wij vallen derhalve onder de apen.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:49 schreef BaajGuardian het volgende:
Ja, maar apen zijn niet een umbrella voor primaten, andersom wel dus. Zeg dan ook niet dat we apen zijn.
Vind ik niet. Want de insteek van die discussie hangt juist af van je persoonlijke prioriteiten.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:59 schreef SpecialK het volgende:
Het is een discussie onafhankelijk waar ik persoonlijk mijn prioriteiten heb liggen.
Nee hoor. Ik discussieer inhoudelijk mee - alleen dan wel over de reacties van mensen op een onderwerp als dit. En ik trek het toe naar Nederland.quote:Jij lijkt te denken dat je veel over dit onderwerp weet. Zo veel dat je met een zucht en opgeheven handen je aandacht hebt verschoven. Alleen in het proces daarvan ben je vergeten dat je MET mensen hoort te discussieren niet OVER mensen.
Je hebt geen weet van mijn doelen. Kennisoverdracht is louter aan de orde indien je discussieert met mensen die enigszins in staat zijn om redelijke standpunten in te willen of durven nemen en die kennis ook uberhaupt tot zich nemen. Anders heeft het volstrekt geen zin, dan kan je namelijk praten als brugman.quote:Je bereikt geen enkel doel met je rare insteek. Geen enkel van JOUW doelen. Tenminste. Er vanuitgaande dat je op dit forum zit om kennis over te dragen en op te nemen dmv dialectiek.
Volgens mij zit ik hier niet om geforceerd te worden om een van je debiele constateringen over te moeten nemen. Je hebt er een handje van om anderen erop te wijzen dat ze vooral andere mensen niet voor iets of iemand moeten uitmaken, maar ondertussen maak je zelf gebruik van die taktiek - zeker als ze je mening niet delen. Welnu SpecialK, welcome to my club.quote:Mensen uitmaken voor bruinhemden, jezelf dan een handje geven en naar de volgende discussie zoeken waar je jezelf op een of andere manier beter kan voelen dan de rest bereikt dat doel niet.
Dus of je doel is iets te leren en iets geleerd te worden of geef gewoon toe dat jouw carriere hier een vorm van mentale masturbatie is.
Nee jij snapt het niet want je gaat in logical fallacy hier. Wij vallen niet onder apen, apen vallen wel onder primaten. Wij hebben geen connectie met de bloedlijn van apen behalve dat we daar een gemeenschappelijke voorouder mee hebben derhalve zijn wij geen apen wat jij dus letterlijk neerplempte.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet, primaten zijn onderverdeeld in apen en halfapen. Mensen zijn geen aparte categorie binnen de primaten, wij vallen derhalve onder de apen.
quote:Op zondag 14 januari 2018 15:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee jij snapt het niet want je gaat in logical fallacy hier. Wij vallen niet onder apen, apen vallen wel onder primaten. Wij hebben geen connectie met de bloedlijn van apen behalve dat we daar een gemeenschappelijke voorouder mee hebben derhalve zijn wij geen apen wat jij dus letterlijk neerplempte.
Er gebeurt iets in Zuid-Afrika. Niet een geheel onzinnig ver-van-je-bed land in vergelijking met bijvoorbeeld een Pakistan. Zat mensen in Nederland met een binding met Zuid-Afrika. Familie die er woont of wat dan ook. Verder is het het meest "westerse" Afrikaanse land en zijn er financiele bindingen.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vind ik niet. Want de insteek van die discussie hangt juist af van je persoonlijke prioriteiten.
De vraag is... wat bereik je er mee. Behalve dan dat mensen zich niet aangesproken voelen, dat de mensen die het al met je eens waren je massaal in de DM's schouderklopjes geven "jij hebt ze toch even een lesje geleerd, mutant". Niemand heeft wat geleerd. Je hebt de wijsheid toch in pacht? Deel em.quote:[..]
Nee hoor. Ik discussieer inhoudelijk mee - alleen dan wel over de reacties van mensen op een onderwerp als dit. En ik trek het toe naar Nederland.
Ik ga toch ook met jou in discussie. Niet om jou te overtuigen trouwens. Om andere lezers te overtuigen. Door je steeds genoeg touw te geven om jezelf op te hangen. En vervolgens breed uit te meten hoe je faalt in je pogingen de discussie te ontsporen.quote:[..]
Je hebt geen weet van mijn doelen. Kennisoverdracht is louter aan de orde indien je discussieert met mensen die enigszins in staat zijn om redelijke standpunten in te willen of durven nemen en die kennis ook uberhaupt tot zich nemen. Anders heeft het volstrekt geen zin, dan kan je namelijk praten als brugman.
Ik vind het prima als je een persoon (met goede aanwijzbare reden) voor iets uitmaakt. Maar wat jij doet is totaal anders. Het is het equivalent van die discussies waarin iemand ineens begint met:quote:[..]
Volgens mij zit ik hier niet om geforceerd te worden om een van je debiele constateringen over te moeten nemen. Je hebt er een handje van om anderen erop te wijzen dat ze vooral andere mensen niet voor iets of iemand moeten uitmaken, maar ondertussen maak je zelf gebruik van die taktiek - zeker als ze je mening niet delen. Welnu SpecialK, welcome to my club.
Jij weigert zelfs dat filmpje te kijken, he. Fascinerend.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee jij snapt het niet want je gaat in logical fallacy hier. Wij vallen niet onder apen, apen vallen wel onder primaten. Wij hebben geen connectie met de bloedlijn van apen behalve dat we daar een gemeenschappelijke voorouder mee hebben derhalve zijn wij geen apen wat jij dus letterlijk neerplempte.
De mensen.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]Ik neem aan dat je wel weet dat wij mensen onder de primaten vallen. Dus binnen welke groep bij de primaten vallen we dan onder?
Ik kijk geen filmpjes.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij weigert zelfs dat filmpje te kijken, he. Fascinerend.
Dat is geen aparte subgroep binnen de primaten.quote:
Ik weet niet wat vermoeiender is, een stapel volle emmers een stijle trap op dragen of de wetenschap dat jij op elke post van mij moet komen reageren met een verdere complicerende overanalyse.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is geen aparte subgroep binnen de primaten.
Volle emmers met wat? Dat maakt nogal een verschil. En als het iets te complex voor je is dan zou je ook geen foute stellingen moeten deponeren.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik weet niet wat vermoeiender is, een stapel volle emmers een stijle trap op dragen of de wetenschap dat jij op elke post van mij moet komen reageren met een verdere complicerende overanalyse.
Dit is dus exact waarom niemand jou op feestjes uitnodigt dude.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volle emmers met wat? Dat maakt nogal een verschil. En als het iets te complex voor je is dan zou je ook geen foute stellingen moeten deponeren.
We zijn met zijn allen apen en daar is niets mis mee.
Overtuigend argument, dit.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit is dus exact waarom niemand jou op feestjes uitnodigt dude.
"Peace love and blessings for all of mankind"quote:
Hij was dan ook erg overtuigend.quote:
quote:Op zondag 14 januari 2018 16:16 schreef Red_85 het volgende:
Duidelijk niet de coolste monkeys in the jungle.
Ik maak hier ook uit op dat ze niet op zoek zijn naar gelijkwaardige behandeling, maar naar privileges.
Zou die man dat van mening zijn over alle kleurtjes onder de regenboog? Dus Aziaten in Azië, Afrikanen in Afrika etc.?quote:Op zondag 14 januari 2018 16:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"Peace love and blessings for all of mankind"
2 tellen later
"STUPID ASS WHITE BOY"..."those crackers need to get the fuck out of there go back to Europe!"..."Caucasian rhesus monkey demons!"
Heerlijk.
Wat te denken van hemzelf. Een beetje native-american land en lucht inademen.quote:Op maandag 15 januari 2018 17:04 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Zou die man dat van mening zijn over alle kleurtjes onder de regenboog? Dus Aziaten in Azië, Afrikanen in Afrika etc.?
doet me denken aan de beeldenstorm, ook puur vandalisme.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:45 schreef SeLang het volgende:
Beeld & geluid. Je zou zweren dat je naar een video van Bokito zit te kijken.
Ja man, gelijk slopen die winkels. Jij komt er niet, dus weg er mee. Direct!!! RAUS!!!!!quote:
ZO IS HET! De pest voor ons straatbeeld, die Zweedse voddenboeren.quote:Op maandag 15 januari 2018 21:16 schreef Red_85 het volgende:
Ja man, gelijk slopen die winkels. Jij komt er niet, dus weg er mee. Direct!!! RAUS!!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |