Hij is niet doorgeschoten, die baan is de enige van dat vliegveld.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:09 schreef cempexo het volgende:
Waarschijnlijk combinatie van te laat/te hoog ingevlogen, wind in de rug en te hard moeten remmen en geen doorstart meer kunnen maken.
https://www.hansanders.nl/quote:Op zondag 14 januari 2018 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij is niet doorgeschoten, die baan is de enige van dat vliegveld.
Dan is het nog bijzonder dat hij daar terecht komt, er ligt een behoorlijke overrun strip achter die baan.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:09 schreef cempexo het volgende:
Waarschijnlijk combinatie van te laat/te hoog ingevlogen, wind in de rug en te hard moeten remmen en geen doorstart meer kunnen maken.
Zijwind misschien?quote:Op zondag 14 januari 2018 11:32 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan is het nog bijzonder dat hij daar terecht komt, er ligt een behoorlijke overrun strip achter die baan.
Dames en heren, de expert is aangekomen.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:09 schreef cempexo het volgende:
Waarschijnlijk combinatie van te laat/te hoog ingevlogen, wind in de rug en te hard moeten remmen en geen doorstart meer kunnen maken.
Optreksnelheid 250-300 km p uur. Zit je daar onder is remmen het enige alternatief.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:32 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan is het nog bijzonder dat hij daar terecht komt, er ligt een behoorlijke overrun strip achter die baan.
De plaat bleef hangenquote:Op zondag 14 januari 2018 11:03 schreef Nattekat het volgende:
Had die piloot gedronken ofzo? Helemaal aan het einde van de baan linksaf slaan...
Je hebt het nu over V1.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Optreksnelheid 250-300 km p uur. Zit je daar onder is remmen het enige alternatief.
Ho ho, een beetje meer respect voor de expert graag.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:45 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je hebt het nu over V1.
Dit was na een landing. Dat gaat met een 200-220 op final.
Zou kunnen. Alleen heb je daar in de regel alleen in de final last van. Zodra de kist aan het uitrollen is met alle wielen op de baan is dat een stuk minder. Of het moet heel extreem geweest zijn.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:36 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Zijwind misschien?
Sowwy.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:47 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Ho ho, een beetje meer respect voor de expert graag.
Precies je stuwkracht voor een doorstart is er niet meer. De baan heeft overigens geen/nauwelijks een overrun gelet op de ligpositie van het vliegtuig.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:45 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je hebt het nu over V1.
Dit was na een landing. Dat gaat met een 200-220 op final.
Ik denk dat we mogen aannemen dat de romp wel ergens flink verbogen is. Dan is het sowieso einde verhaal.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:46 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Zou het een total losje zijn of kan zoiets nog gemaakt worden?
Of het is een economisch totaal losje?
Er zit best wel wat schade aan zo te zien
Maar het is nog helemaal niet duidelijk of er doorgestart moest worden.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:48 schreef cempexo het volgende:
[..]
Precies je stuwkracht voor een doorstart is er niet meer. De baan heeft overigens geen/nauwelijks een overrun gelet op de ligpositie van het vliegtuig.
Gelet op de ligging van het vliegtuig, snelheid is dan nul, is die snelheid vóór de crash al te laag geweest. Iedere piloot zal een doorstart willen maken ipv fors af te remmen. Daar heb je dus die 250-300 km p uur voor nodigquote:Op zondag 14 januari 2018 11:59 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Maar het is nog helemaal niet duidelijk of er doorgestart moest worden.
En in het filmpje is de overrun van de baan goed te zien.
Gast, serieus. Ik heb zojuist deze landing 20 keer geoefend in flight simulator. Mijn conclusie is dat Gülen er achter zit.quote:Op zondag 14 januari 2018 12:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Gelet op de ligging van het vliegtuig, snelheid is dan nul, is die snelheid vóór de crash al te laag geweest. Iedere piloot zal een doorstart willen maken ipv fors af te remmen. Daar heb je dus die 250-300 km p uur voor nodig
quote:Op zondag 14 januari 2018 12:08 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Gast, serieus. Ik heb zojuist deze landing 20 keer geoefend in flight simulator. Mijn conclusie is dat Gülen er achter zit.
Ik raad je aan om als piloot geen Boeing of een privé Cessna te willen vliegen.quote:Op zondag 14 januari 2018 12:08 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Gast, serieus. Ik heb zojuist deze landing 20 keer geoefend in flight simulator. Mijn conclusie is dat Gülen er achter zit.
Ik wilde eigenlijk jou een baan aanbieden. Interesse? Wat zijn je type ratings?quote:Op zondag 14 januari 2018 12:10 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik raad je aan om als piloot geen Boeing of een privé Cessna te willen vliegen.
Denken dat een Turkse vlieger zich laat leiden door wat zo'n Amerikaanse hond in de manual geschreven heeft.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:45 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je hebt het nu over V1.
Dit was na een landing. Dat gaat met een 200-220 op final.
Maikuul had een donut op het keerpunt gedaan.quote:Op zondag 14 januari 2018 12:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
Denken dat een Turkse vlieger zich laat leiden door wat zo'n Amerikaanse hond in de manual geschreven heeft.
Ik denk dat Maikuul aan de knuppel zat en een hendig sjieke slip heeft gemaakt.![]()
Turken betalen het dubbele.quote:Op zondag 14 januari 2018 12:27 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
The 737-800 model cost 96 million U.S. dollars on average.
bron;
https://www.statista.com/(...)ng-aircraft-by-type/
Geen belangstelling.quote:Op zondag 14 januari 2018 12:12 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk jou een baan aanbieden. Interesse? Wat zijn je type ratings?
Eruitvissen doekje erover en onder je brommert hangenquote:Op zondag 14 januari 2018 13:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Check die rechter motor dan
Krak, roetsj, plons
Bijna goedquote:Op zondag 14 januari 2018 11:56 schreef anarchitect het volgende:
Ik gok op een natte en daardoor ietwat gladde baan gecombineerd met een onervaren piloot.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)uchthaven-van-trabz/quote:De Boeing 737 kwam uit de Turkse hoofdstad Ankara. Door de regen lag de landingsbaan er glad bij.
Dat zijn de weerberichten. Lage bewolking, wat verminderd zicht en lichte regen, en zo goed als windstil.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
METAR Weather report:
20:14 UTC / 23:14 local time:
LTCG 132014Z 00000KT 4000 -RA BR BKN002 BKN025 08/07 Q1021 NOSIG RMK RWY29 VRB01KT
20:20 UTC / 23:20 local time:
LTCG 132020Z 24001KT 4000 -RA BR BKN003 BKN025 08/07 Q1021 NOSIG RMK RWY29 00000KT
20:50 UTC / 23:50 local time:
LTCG 132050Z 25001KT 2800 -RA BR BKN004 BKN025 08/07 Q1021 BECMG TL2100 3200
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180113-0
Iemand met verstand van zaken, die ff wil uitleggen wat dit betekend
Eens het linkerwiel in de zachte grond naast de baan terechtkomt remt dat veel sterker af dan het rechterwiel op de gladde baan. Dan draai je naar links tot ook het rechterwiel de baan verlaat.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:03 schreef Nattekat het volgende:
Had die piloot gedronken ofzo? Helemaal aan het einde van de baan linksaf slaan...
Dan heb je het al gigantisch verneukt.quote:Op zondag 14 januari 2018 20:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Eens het linkerwiel in de zachte grond naast de baan terechtkomt remt dat veel sterker af dan het rechterwiel op de gladde baan. Dan draai je naar links tot ook het rechterwiel de baan verlaat.
En dan markeren ze 'm met '29'quote:Op zondag 14 januari 2018 11:14 schreef Nattekat het volgende:
Hij is niet doorgeschoten, die baan is de enige van dat vliegveld.
Die 29 staat voor de hoek van de baan. 36 is van zuid naar noord, 18 van noord naar zuid, 27 van oost naar west, 9 van west naar oost. En dan uiteraard alles ertussenin.quote:
Dankjewel.quote:Op zondag 14 januari 2018 20:56 schreef Nattekat het volgende:
Die 29 staat voor de hoek van de baan. 36 is van zuid naar noord, 18 van noord naar zuid, 27 van oost naar west, 9 van west naar oost. En dan uiteraard alles ertussenin.
Vermenigvuldig eens met 10quote:Op zondag 14 januari 2018 20:58 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dankjewel.
Weer iets geleerd.
Maar vanwaar dan die 'rare' waarden ?
36 graden voor zuid-noord is allemaal leuk en aardig, maar ik zou eerder iets van 0-90-180-270 verwachten.
quote:Op zondag 14 januari 2018 12:08 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Gast, serieus. Ik heb zojuist deze landing 20 keer geoefend in flight simulator. Mijn conclusie is dat Gülen er achter zit.
Wat is het nou?quote:
Dat kan maar één ding betekenen:quote:Op maandag 15 januari 2018 00:35 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou?
quote:Op maandag 15 januari 2018 01:02 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat kan maar één ding betekenen:
Erdogan = Gülen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |