abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 20:35:37 #1
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176482449
Al sinds jaar en dag hebben we een salaristopic.

De bedoeling van het topic is dat je een lijstje invult en post. Echter wordt er geen tot weinig ruimte gegeven om te reageren op dat lijstje. De bedoeling van het topic was het lijstje invullen en klaar.

De laatste tijd merken we dat we veel posts moeten weghalen omdat het niet binnen de bedoeling van het topic valt. Dat leidt vervolgens weer tot discussies in FB.

Dus misschien moeten we de regels eens gaan aanpassen?

Daar willen wij alleen niet alleen over beslissen, het gaat erom waar jullie behoefte aan hebben. Willen we het topic statisch houden (alleen lijstjes en geen SC of reageren op elkaar), of willen we de regels wat oprekken en de mogelijkheid geven om te reageren op elkaars lijstje?

Persoonlijk neig ik naar het laatste, het moet natuurlijk geen eindeloze discussie worden (of SC). Maar als ik iets meer informatie wil van iemand moet ik daar toch ook de mogelijkheid voor hebben.

Dus zeg maar, hoe denken jullie hierover???

Zowel ikzelf als Nizno zijn vanavond afwezig dus reacties vanuit ons komen morgen op z'n vroegst. Maar natuurlijk kunnen jullie alvast je mening geven
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:36:39 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176482478
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:35 schreef Armani XL het volgende:
De bedoeling van het topic was het lijstje invullen en klaar.
Oh, is dat zo?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 20:39:12 #3
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176482539
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, is dat zo?
Het is het topic dat zo'n beetje de meeste TR's genereert in WGR.
Juist als mensen geen lijstje plaatsen maar erover praten.

Dus blijkbaar is dat het algemene idee en juist daarom willen wij het er hier over hebben.

Welke richting willen we met z'n allen op met dat topic?
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:41:02 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176482589
Ik wil er ook wel over kunnen praten. Zit hier sowieso om te lullen.
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 20:42:19 #5
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176482635
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:41 schreef Mishu het volgende:
Ik wil er ook wel over kunnen praten. Zit hier sowieso om te lullen.
Er moet natuurlijk wel een verschil zijn tussen lullen en slowchatten.
Voor dat laatste is een apart topic.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:43:10 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176482677
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:39 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Het is het topic dat zo'n beetje de meeste TR's genereert in WGR.
Juist als mensen geen lijstje plaatsen maar erover praten.

Dus blijkbaar is dat het algemene idee en juist daarom willen wij het er hier over hebben.

Welke richting willen we met z'n allen op met dat topic?
Nou ja, als user kan je geen TR's zien. Wel de OP van de reeks, en daar haal ik niet uit dat vragen of discussie over lijstjes niet de bedoeling zou zijn.

Voor het idee: ik heb een week geleden ofzo een collega-docent gevraagd hoe hij/zij aan vrij inzetbare vrije dagen kwam, en ik had niet het idee dat ik daarmee offtopic ging. Maar kennelijk is dat wel zo. #hoedan, en hoe had ik dat moeten weten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:50:45 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_176482914
Natuurlijk de mogelijkheid om op elkaars lijstje te reageren. Waarom zou je dan in hemelsnaam een topic moeten hebben? Om alleen maar statische lijstpostjes te hebben? Dat heeft geen functie en is saai.

Je zit toch op een forum om vragen te stellen, om geļnformeerd te worden en om te discussiėren?
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 20:51:01 #8
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176482925
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor het idee: ik heb een week geleden ofzo een collega-docent gevraagd hoe hij/zij aan vrij inzetbare vrije dagen kwam, en ik had niet het idee dat ik daarmee offtopic ging. Maar kennelijk is dat wel zo. #hoedan, en hoe had ik dat moeten weten?
Jij hebt daar dus behoefte aan en blijkbaar is de OP onduidelijk in hoe we daar met z'n allen mee omgaan. Met als resultaat dat er posts verwijderd worden.
Op deze manier willen we peilen wat de behoefte van de meerderheid is en kunnen we wellicht veranderingen doorvoeren.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:55:06 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176483051
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:51 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Jij hebt daar dus behoefte aan en blijkbaar is de OP onduidelijk in hoe we daar met z'n allen mee omgaan. Met als resultaat dat er posts verwijderd worden.
Op deze manier willen we peilen wat de behoefte van de meerderheid is en kunnen we wellicht veranderingen doorvoeren.
Nou ja, volledig los van mijn behoefte, maar jij post in de OP een stelling
quote:
De bedoeling van het topic is dat je een lijstje invult en post.
die op geen enkele manier uit de OP van de reeks blijkt.

Dus jullie modereren allerlei dingen in dat topic omdat ze tegen de bedoeling van dat topic in zouden gaan, terwijl de willekeurige user die bedoeling helemaal niet kan kennen, want die heb je zonet zelf bedacht.

Dat vind ik ingewikkeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  PR/Manusje van alles zaterdag 13 januari 2018 @ 21:50:13 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_176484954
Inhoudelijke vragen zijn leuk om te lezen. Niet dat gezeik van 'oooh fake, piemel van 2 meter en 30k per maand.'
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_176486363
Ik vind dat je wel zou mogen discussiėren over de lijstjes. Een paar dagen terug zei een user dat hij/zij 600 euro minder verdiende dan iemand met een lagere opleiding die de user aan het inwerken was. Daarop adviseerde ik dat hij/zij minstens evenveel moest vragen als de newbie. Ik vind dat zo'n discussie er wel bij past.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 13 januari 2018 @ 23:18:56 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176487771
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:50 schreef Zwansen het volgende:
Natuurlijk de mogelijkheid om op elkaars lijstje te reageren. Waarom zou je dan in hemelsnaam een topic moeten hebben? Om alleen maar statische lijstpostjes te hebben? Dat heeft geen functie en is saai.

Je zit toch op een forum om vragen te stellen, om geļnformeerd te worden en om te discussiėren?
Wordt een hele filosofische discussie zo _O-
  zondag 14 januari 2018 @ 07:18:54 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176492646
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wordt een hele filosofische discussie zo _O-
Laten we nou vooral niet doen alsof dat eeuwige oeverloze geblaat uit het vorige deel niet een van de grootste redenen voor deze discussie is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176492647
Gerichte vragen/opmerkingen die relevant zijn zijn prima, echter zijn er vaak ook van die ellenlange discussies die naar mijn mening niks meer met het topic te maken hebben
  zondag 14 januari 2018 @ 07:21:06 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176492651
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 07:18 schreef plesner het volgende:
Gerichte vragen/opmerkingen die relevant zijn zijn prima, echter zijn er vaak ook van die ellenlange discussies die naar mijn mening niks meer met het topic te maken hebben
Ja, en dom gelul als dat je op je 50ste sowieso geen verwachtingen meer moet hebben qua hoger salaris, je moet al blij zijn dat je een baan hebt.
Echt, dat soort achterlijke posts horen er simpelweg niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176498562
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 07:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en dom gelul als dat je op je 50ste sowieso geen verwachtingen meer moet hebben qua hoger salaris, je moet al blij zijn dat je een baan hebt.
Echt, dat soort achterlijke posts horen er simpelweg niet.
Ik vrees dat je beter iemand anders had kunnen quoten, maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Maar verder zijn vragen/antwoorden die lijstjes kunnen toelichten wel prima in dat topic.

Maar inderdaad slap gelul als 'Je verdient 4k en je bent ontevreden :r ' of mensen die hun arbeidsvoorwaarden gaan vergelijken met arbeidsvoorwaarden van anderen terwijl ze in een totaal ander vakgebied werkzaam zijn. Dat soort reacties mogen wat mij betreft achterwege blijven.
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 18:19:47 #17
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176503010
Het lijkt erop dat er dus inderdaad ruimte moet zijn voor het reageren op elkaar.

Topic is nog geen 24 uur oud en ik zou graag meer reacties zien, maar bedankt tot nu toe voor jullie input ^O^
pi_176505170
Reacties op salarissen zijn altijd goed. Het leest goed weg en je steekt er soms iets van op. Slowchat moet het niet worden want dan is het niet meer te volgen en raken de lijstjes zoek.
pi_176512927
quote:
3s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:19 schreef Armani XL het volgende:
Het lijkt erop dat er dus inderdaad ruimte moet zijn voor het reageren op elkaar.

Topic is nog geen 24 uur oud en ik zou graag meer reacties zien, maar bedankt tot nu toe voor jullie input ^O^
Wat mij betreft komt er inderdaad meer ruimte voor reactie.
Behalve dan voor de periodiek terugkerende discussies zoals kosten leaseauto vs. eigen auto e.d.
  maandag 15 januari 2018 @ 07:54:06 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176513307
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 07:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laten we nou vooral niet doen alsof dat eeuwige oeverloze geblaat uit het vorige deel niet een van de grootste redenen voor deze discussie is.
Ik ga niet reageren op je poging tot het starten van een flamewar.
  maandag 15 januari 2018 @ 08:16:45 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176513439
quote:
16s.gif Op maandag 15 januari 2018 07:54 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ga niet reageren op je poging tot het starten van een flamewar.
Bij deze mislukt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 12:53:32 #22
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176517389
Als jullie een onderlinge vete willen beginnen dan is hier niet de plaats daarvoor. Laten we het wel bij het onderwerp houden alsjeblieft.

Als test hebben we wel de teugels een beetje laten vieren sinds dit topic bestaat. Helaas zie je wel dat er al snel een soort slowchat begint te ontstaan.

Als ik in het topic kijk vanaf hier dan zitten daar toch wel aantal wisselwerkingen tussen die misschien beter thuis horen in het SC-topic dan binnen het salaristopic. Die scheidslijn moeten we dan ook goed onderzoeken.

Helpt wellicht ook niet dat het SC-topic ergens onderaan de pagina staat natuurlijk.
pi_176519087
Ik snap niet zo goed waarom er nu ineens (na behoorlijk overdreven drastisch deleten van posts aldaar) een discussie komt over het al dan niet dulden van posts die geen lijstje bevatten terwijl nog niet zo lang geleden op deze vraag;

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:48 schreef Cyanide- het volgende:
Wordt er nog een beetje structureel gemodereerd in het salaris topic? Er wordt zo af en toe even geroepen dat het geen SC is, maar inmiddels is het al delen precies dat.
Nogal koeltjes gereageerd wordt met als reactie onder andere deze post;

quote:
99s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:27 schreef Nizno het volgende:


Er wordt genoeg gemodereerd in het topic en dat iets door het werk betaald wordt is een bonus van het werk dus past prima in het topic.

Fijne avond nog
:?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 18:05:22 #24
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176523757
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 14:26 schreef tombolafan het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom er nu ineens (na behoorlijk overdreven drastisch deleten van posts aldaar) een discussie komt over het al dan niet dulden van posts die geen lijstje bevatten terwijl nog niet zo lang geleden op deze vraag;

[..]

Nogal koeltjes gereageerd wordt met als reactie onder andere deze post;

[..]

:?
Omdat we (ook voor onszelf) duidelijk willen hebben wat de grenzen van dat topic gaan worden. En dat willen we in dit geval samen met de users doen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:27:27 #25
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_176551045
Ik vind discussies en vragen er wel in thuis horen, alleen lijstje is ook maar zozo. Maar het het moet niet uitmonden is discussies die ergens anders gevoerd moeten worden (tips voor sollicitaties, opleidingen etc.)
Die scheidslijn is lastig, het lijkt me in sommige gevallen dan ook lastiger te modereren. Maar goed dat was niet de vraag.

/justmy2cents
klerkje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')