abonnement Unibet Coolblue
pi_176516199
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:32 schreef Mixedgirlx het volgende:

[..]

Hij zei tegen mij dat ik meer moet kijken...ik doe echt mijn best alleen dat kijken ging niet goed omdat we reden in het gooi...daar is het druk.
Hij vroeg ook aan mij:Weet jij wel wat verkeer is...em omdat ik uit Flevoland komt zei hij dat ik een handicap had omdat de wegen daar heel anders zijn dan in drukkere steden.
Onzin. Als er ergens uniforme regels zijn die overal in Nederland worden toegepast, dan zijn het wel de basiskenmerken voor wegontwerp. Of je in Groningen, Zeeland of Flevoland gaat kijken, overal zie je dezelfde belijning, borden en afmetingen. Dat het in een "grote" (hahaha) stad als Hilversum wat drukker is zal vast kloppen, maar iedereen met een rijbewijs is in staat zich te verplaatsen, onafhankelijk van waar men zich bevindt, of waar men een rijbewijs heeft gehaald.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_176516386
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:32 schreef Mixedgirlx het volgende:

[..]

Hij zei tegen mij dat ik meer moet kijken...ik doe echt mijn best alleen dat kijken ging niet goed omdat we reden in het gooi...daar is het druk.
Hij vroeg ook aan mij:Weet jij wel wat verkeer is...em omdat ik uit Flevoland komt zei hij dat ik een handicap had omdat de wegen daar heel anders zijn dan in drukkere steden.
Maak je niet druk, uiteindelijk worden in het Gooi de beste coureurs opgeleid.
pi_176656287
Gewoon een loempia zuigen, heb je al ervaring mee, dus hoef je niet te oefenen
Get right witcha
pi_176663616
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:19 schreef Mixedgirlx het volgende:
Goedenavond iedereen,
Ik heb morgen weer autorijles (Mn 7e les denk ik)en ik ben elke keer heel bang om te rijden..ik ben er ook niet goed in en ik heb het gevoel dat ik heel slecht erin ben..ik ben nu 16 en dus ook nog erg jong maar ik wil het liefst direct slagen...ik moet afrijden in Diemen en daar slaagt maar 46%...iemand tips?
Ik ken nog wel een goede rijschool voor je in Noord-Holland, maar dan niet in Diemen...

Een tip: ga niet bij een Marokkaan. Niet omdat ik iets tegen buitenlanders heb, maar omdat deze mensen met te goedkope rijlessen de goede rij-instructuers eruit concurreren en je bij die te goedkope rijlessen na 50 lessen nog niet kan invoegen op de snelweg.

Eigen ervaring.
Ukraine
pi_176663641
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:32 schreef Mixedgirlx het volgende:

[..]

Hij zei tegen mij dat ik meer moet kijken...ik doe echt mijn best alleen dat kijken ging niet goed omdat we reden in het gooi...daar is het druk.
Hij vroeg ook aan mij:Weet jij wel wat verkeer is...em omdat ik uit Flevoland komt zei hij dat ik een handicap had omdat de wegen daar heel anders zijn dan in drukkere steden.
In Flevoland is er niet eens een CBR.
Het klopt wel dat Flevoland een beetje anders is, omdat daar geen hele oude stadjes zijn met smalle straatjes.
Ukraine
pi_177369105
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:19 schreef Mixedgirlx het volgende:
Goedenavond iedereen,
Ik heb morgen weer autorijles (Mn 7e les denk ik)en ik ben elke keer heel bang om te rijden..ik ben er ook niet goed in en ik heb het gevoel dat ik heel slecht erin ben..ik ben nu 16 en dus ook nog erg jong maar ik wil het liefst direct slagen...ik moet afrijden in Diemen en daar slaagt maar 46%...iemand tips?
Er zijn maar heel weinig mensen die de auto na 7 rijlessen al onder controle hebben! Een leerling doet er gemiddeld 15 uur over om de auto in normale situaties altijd onder controle te hebben.
Het is slim om je theorie zsm te halen! Hoe minder tijd je nodig hebt om te bedenken wat de regels zijn hoe meer tijd je overhoudt voor de bediening.
Sinds 1 februari kan je ook thuis je kijkwerk oefenen via Virtual Reality rijles (Voorbereidrijles.nl). Voor je kijkwerk gaat hetzelfde op: als de kijkstructuur een automatisme is hoef je er niet over na te denken en krijg je rust in je hoofd en in het rijden.
Hoe ver ben je met je rijopleiding?
pi_177369403
Ik had dat ook wel, maar achteraf eigenlijk omdat er constant zo verschrikkelijk op mijn handen werdt gekeken door de instructeur. Daar kon ik echt niet tegen... Dat heb je normaal gesproken niet. Slaagde voor de praktijk later alsnog in 1x en rijd nu al meer dan 10 jaar, nooit ongelukken gehad ofzo.

Laat je niet opjagen, neem je tijd.
Of anders kun je misschien altijd nog wat lesjes nemen in zo'n simulator. Dan weet je 100% zeker dat er niets fout kan gaan en kun je misschien de focus tijdelijk wat meer verleggen op het leren kijken.

Succes!
pi_177369435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 22:59 schreef RobjeGeus het volgende:
Wat is de reden dat je bang bent ? Waar ben je bang voor ?
Waarschijnlijk omdat het nieuw is. En als het ook nog eens moeilijk gaat, dan creëer je een soort extra druk/angst. Ik denk dat dit voor de meeste mensen geldt.

Als TS haar rijbewijs haalt en zelfstandig gaat rijden, dan kan ze niet geloven dat ze ooit zo angstig was.
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:35:57 #59
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177370322
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:23 schreef Mixedgirlx het volgende:

[..]

Ik ben heel onzeker daar kan ik niks aan doen..ik doe echt Mn best maar steeds vergeet ik dingen..Mn auto docent zegt ook dat ik te weinig kijk en dat ik heel gespannen ben..
dat komt vanzelf wel goed hoor. het is pas je 7e les dus dan is het logisch dat je af en toe wat vergeet. op een gegeven moment zal dat allemaal vanzelf gaan hoor.
ik was in het begin trouwens ook erg nerveus. maar bij mij kwam dat vooral omdat mijn rij leraar voortdurend tegen mij aan het schreeuwen als ik fouten maakte. :') en ik maakte behoorlijk wat fouten.
maar ondanks alle ellende ben ik toch wel in 1 keer geslaagd. zowel voor de theorie als voor de praktijk.


edit, oeps topic is al een maand oud. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_177370689
Gewoon meer lessen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:05:06 #61
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_177370837
Is er al het advies voorbij gekomen om een paar lesjes te nemen bij braddie?
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:06:13 #62
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177370853
_O- !!!
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:20:00 #63
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_177374430
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 22:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Op haar 25e stapt ze net zo goed met trillende handjes achter het stuur. Die angst verdwijnt niet.
Sorry maar dat ben ik niet met je eens.
Faalangst kun je overwinnen door te weten wat je moet doen in situaties.
Sweet but not that sweet !
pi_177383896
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Onzin. Als er ergens uniforme regels zijn die overal in Nederland worden toegepast, dan zijn het wel de basiskenmerken voor wegontwerp. Of je in Groningen, Zeeland of Flevoland gaat kijken, overal zie je dezelfde belijning, borden en afmetingen. Dat het in een "grote" (hahaha) stad als Hilversum wat drukker is zal vast kloppen, maar iedereen met een rijbewijs is in staat zich te verplaatsen, onafhankelijk van waar men zich bevindt, of waar men een rijbewijs heeft gehaald.
En dat klopt dus niet.
Sommige GOW-80 wegen hebben ETW-60 belijning. Andersom bestaat ook.
Oude RONA belijning is er ook nog her en der.

We hebben wel eisen in Nederland, maar ze worden niet altijd correct toegepast.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177383993
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:32 schreef Mixedgirlx het volgende:

[..]

Hij zei tegen mij dat ik meer moet kijken...ik doe echt mijn best alleen dat kijken ging niet goed omdat we reden in het gooi...daar is het druk.
Hij vroeg ook aan mij:Weet jij wel wat verkeer is...em omdat ik uit Flevoland komt zei hij dat ik een handicap had omdat de wegen daar heel anders zijn dan in drukkere steden.
3 woorden... Oefenen, oefenen en oefenen. Desnoods 3-4 lessen per week. 1x per week schiet gewoon niet op.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177383994
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:32 schreef Mixedgirlx het volgende:

[..]

Hij zei tegen mij dat ik meer moet kijken...ik doe echt mijn best alleen dat kijken ging niet goed omdat we reden in het gooi...daar is het druk.
Hij vroeg ook aan mij:Weet jij wel wat verkeer is...em omdat ik uit Flevoland komt zei hij dat ik een handicap had omdat de wegen daar heel anders zijn dan in drukkere steden.
Zoek een andere instructeur. Wat een zak hooi zeg. Zijn/haar aanpak werkt overduidelijk contraproductief bij jou.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 23 februari 2018 @ 08:59:14 #67
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_177384696
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 07:57 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Zoek een andere instructeur. Wat een zak hooi zeg. Zijn/haar aanpak werkt overduidelijk contraproductief bij jou.
Zoals hier gezegd wordt, zoek een andere instructeur die wel bij je aansluit, deze past niet bij jou wat ervoor zorgt dat je onzeker, zenuwachtig en gespannen de auto in gaat.
Een goede instructeur kan zelfs de meeste bange, gespannen, zenuwachtige en slechte leerlingen zover krijgen dat ze (weliswaar na meer dan gemiddeld lessen) ook zoals de normale mens kunnen rijden.
Mijn instructeur was erg goed, bleef rustig en sloot goed bij me aan. De controle over de auto ging bij mij soepeler dan gemiddeld maar ook het kijken was in eerste instantie een probleem. Toen mn instructeur merkte dat dit na 2 lessen helemaal niet verbeterde begon hij op te noemen wat ik moest bekijken en wat ik had moeten zien. Voor mij hielp dit.
Ga anders eerst kijken met je instructeur wat voor jou werkt, voor je weer met een naar gevoel de auto in stapt. Misschien werkt het hierboven genoemde, misschien werkt iets anders maar praat er met je instructeur over, hij is degene die jou het rijden moet leren en niet wij. Communicatie tussen docent en leerling is ook belangrijk, het is net school. Als je wiskunde docent te moeilijk praat over zijn vak ga je het ook niet begrijpen, zo ook bij rijden en rijles.

In het kort: 7 lessen is niet heel lang, gespannen/zenuwachtig/bang zijn is nog niet erg. Communiceer en zoek naar een oplossing.
Succes!
pi_177387356
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 07:47 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

En dat klopt dus niet.
Sommige GOW-80 wegen hebben ETW-60 belijning. Andersom bestaat ook.
Oude RONA belijning is er ook nog her en der.

We hebben wel eisen in Nederland, maar ze worden niet altijd correct toegepast.
Als ergens een afwijkende maximumsnelheid wordt vastgesteld wordt dat altijd met borden aangegeven, ongeacht het type belijning dat wordt toegepast.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:23:50 #69
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_177387743
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:32 schreef Mixedgirlx het volgende:

[..]

Hij zei tegen mij dat ik meer moet kijken...ik doe echt mijn best alleen dat kijken ging niet goed omdat we reden in het gooi...daar is het druk.
Hij vroeg ook aan mij:Weet jij wel wat verkeer is...em omdat ik uit Flevoland komt zei hij dat ik een handicap had omdat de wegen daar heel anders zijn dan in drukkere steden.
Neem een andere rijschool en bij het kiezen van een andere rijschool.
Vraag of ze ervaring hebben met faalangst leerlingen er bestaat zelfs een speciaal examen voor.
Sweet but not that sweet !
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:24:37 #70
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177387763
In de VS zit de gang op het stoepje.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')