abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 september 2018 @ 00:55:00 #76
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_182135805


[ Bericht 100% gewijzigd door Oblomov12345 op 26-09-2018 00:56:46 ]
pi_183185991
Tip: Pobeda start met een lijndienst Eindhoven - Moskou Vnukovo. Je kunt daarmee op verschillende data (zelfs in de kerstvakantie) voor onder de 90 euro retour vliegen.
Komt natuurlijk nog wel het visum bij.
pi_183209227
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:13 schreef Reageurs het volgende:
Tip: Pobeda start met een lijndienst Eindhoven - Moskou Vnukovo. Je kunt daarmee op verschillende data (zelfs in de kerstvakantie) voor onder de 90 euro retour vliegen.
Komt natuurlijk nog wel het visum bij.
Klinkt niet slecht, gelijk gecheckt voor hun fietsenpolicy;
Bicycle, per 1 piece, not more than 20 kg
55 euro / 50 GBP

Dat is binnen de redelijke grenzen.
pi_183225408
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:07 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klinkt niet slecht, gelijk gecheckt voor hun fietsenpolicy;
Bicycle, per 1 piece, not more than 20 kg
55 euro / 50 GBP

Dat is binnen de redelijke grenzen.
Of het nou een goed idee is om in de winter in Rusland te fietsen is weer een ander verhaal :P
Maar het is zeker fijn dat er eens wat concurrentie komt op vluchten naar Rusland.
  FOK!fotograaf zondag 18 november 2018 @ 19:53:00 #80
73911 ultra_ivo
pi_183228523
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 17:03 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Of het nou een goed idee is om in de winter in Rusland te fietsen is weer een ander verhaal :P
Maar het is zeker fijn dat er eens wat concurrentie komt op vluchten naar Rusland.
Een meer dan goed idee, dat heb ik al een keer of 10 gedaan. Van de Europese hoofdsteden waar ik gefietst heb staat Moskou zelfs in mijn persoonlijke top 3 van hoofdsteden waar ik goed kan fietsen (na Amsterdam en gelijk met Parijs).
Vergis je niet, er is een hele sterke cultuur van wielertoerisme in Rusland. Dat dateert al van ver in de Sovjet-tijd.
pi_183240296
wel jammer dat ze op Vnukovo vliegen want dat maakt het voor ons niet zo handig ivm aansluitende vluchten, voor de rest alleen heel goed :D
pi_185425563
Is de Russische ambassade/consulaat gestopt met hun samenwerking met VFS Global?

Ik zie nu opeens dit namelijk:
https://www.vfsglobal.com/Russia/Netherlands/

En die website waarnaar verwezen is, is een beetje sketchy..
http://russiavisacentre.nl/
pi_188960772
Een kleine kick. Ik ga volgende maand een week naar St Petersburg, Novgorod en Moskou. Het is inmiddels 8 jaar terug dat ik er voor het laatst ben geweest, dus ben benieuwd naar de veschillen met toen.
pi_191557721
Even een grote kick.
Van de zomer wil ik naar Rusland. Echter heb ik maar een week (8 dagen max.) en ik ben aan het dubben. De reisperiode is juli/begin augustus. Qua temperatuur niet ideaal maar september is met mijn werk geen optie.

Wordt het een stedentrip St. Petersburg (3 dagen) en daarna naar Moskou (4 dagen) ?
Of kan ik beter op Moskou vliegen en vanaf daar dagtripjes doen naar wat Gouden Ring-steden (Suzdal, Jaroslavl, Nizjni Novgorod)

Of hebben jullie andere suggesties?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ewelina op 17-02-2020 20:35:20 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_191568080
Ik wil naar Sint Petersburg in juni, vanaf volgend jaar kunnen we een e visum krijgen voor heel Rusland _O_

Dat maakt het makkelijker om die kant op te gaan.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_191568100
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:59 schreef Ewelina het volgende:
Even een grote kick.
Van de zomer wil ik naar Rusland. Echter heb ik maar een week (8 dagen max.) en ik ben aan het dubben. De reisperiode is juli/begin augustus. Qua temperatuur niet ideaal maar september is met mijn werk geen optie.

Wordt het een stedentrip St. Petersburg (3 dagen) en daarna naar Moskou (4 dagen) ?
Of kan ik beter op Moskou vliegen en vanaf daar dagtripjes doen naar wat Gouden Ring-steden (Suzdal, Jaroslavl, Nizjni Novgorod)

Of hebben jullie andere suggesties?
Ik wil zelf een keer naar Sotsji, Krasnodar en meer in die hoek.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_191612994
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:59 schreef Ewelina het volgende:
Even een grote kick.
Van de zomer wil ik naar Rusland. Echter heb ik maar een week (8 dagen max.) en ik ben aan het dubben. De reisperiode is juli/begin augustus. Qua temperatuur niet ideaal maar september is met mijn werk geen optie.

Wordt het een stedentrip St. Petersburg (3 dagen) en daarna naar Moskou (4 dagen) ?
Of kan ik beter op Moskou vliegen en vanaf daar dagtripjes doen naar wat Gouden Ring-steden (Suzdal, Jaroslavl, Nizjni Novgorod)

Of hebben jullie andere suggesties?
voor 8 dagen zou ik Moskou doen en uitstapjes. StP kan een andere keer ook wel en 8 dagen StP is lang. 8 dagen in Msk is eigenlijk te kort
пусть всегда будет солнце
  dinsdag 25 februari 2020 @ 11:13:28 #88
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_191676293
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:59 schreef Ewelina het volgende:
Even een grote kick.
Van de zomer wil ik naar Rusland. Echter heb ik maar een week (8 dagen max.) en ik ben aan het dubben. De reisperiode is juli/begin augustus. Qua temperatuur niet ideaal maar september is met mijn werk geen optie.

Wordt het een stedentrip St. Petersburg (3 dagen) en daarna naar Moskou (4 dagen) ?
Of kan ik beter op Moskou vliegen en vanaf daar dagtripjes doen naar wat Gouden Ring-steden (Suzdal, Jaroslavl, Nizjni Novgorod)

Of hebben jullie andere suggesties?
Het ligt er eigenlijk ook vooral aan wat je van plan bent om te gaan zien. Wil je enkel de highlights zien, dan kun je St. Petersburg en Moskou combineren.

Wat zou je graag willen doen tijdens je reis? Gaat het erom dat je de dingen ziet en dan door, of wil je ook echt musea e.d. gaan bezoeken?
pi_191677508
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:13 schreef Voszje het volgende:

[..]

Het ligt er eigenlijk ook vooral aan wat je van plan bent om te gaan zien. Wil je enkel de highlights zien, dan kun je St. Petersburg en Moskou combineren.

Wat zou je graag willen doen tijdens je reis? Gaat het erom dat je de dingen ziet en dan door, of wil je ook echt musea e.d. gaan bezoeken?
Ik ben wel een fan van musea ja, en van door de stad slenteren. Niet á la een reizende Japanner zeg maar.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_191678473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 14:45 schreef Aiciu het volgende:
Ik wil naar Sint Petersburg in juni, vanaf volgend jaar kunnen we een e visum krijgen voor heel Rusland _O_

Dat maakt het makkelijker om die kant op te gaan.
e-visum is nu al mogelijk voor St-Petersburg. inderdaad vanaf 2021 zou het mogelijk moeten zijn voor geheel Rusland.

we hebben er zelfs een blogje aan gewaagd: https://www.kaichitravel.(...)naar-altai-te-komen/

als de link niet mag, dan verwijder ik hem wel hoor.

[ Bericht 8% gewijzigd door Noudanzeg op 25-02-2020 14:13:41 ]
  zondag 1 maart 2020 @ 12:40:12 #91
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_191770471
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 12:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ben wel een fan van musea ja, en van door de stad slenteren. Niet á la een reizende Japanner zeg maar.
Dan zou ik ervoor kiezen om Moskou te bezoeken en eventueel nog een stad (of twee) van de Gouden Ring.
pi_197253742
Kick!
Ik wil komende zomer (mits corona het toelaat) naar Rusland. In eerste instantie dacht ik vliegen naar St Petersburg, dan een trein naar Moskou en dan een vlucht naar Volgograd.

Ik ben niet echt een museum persoon. Mijn vrouw wel. In St Petersburg uiteraard de Hermitage zien.
In Moskou natuurlijk naar het Rode Plein en het Mausoleum.

Volgograd is niet echt een must, maar ik zou graag van dichtbij willen zien hoe men daar verder is gegaan nadat de hele stad naar de vernieling is geschoten.

En heel stiekem willen tussendoor ook ergens in een oude sovjetbunker schieten met verschillende wapens..

Iemand tips? :-)
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_197254353
De Hermitage is wel een must ja, al is het maar om de buitenkant te zien.

Ik ben een paar keer naar de opera geweest in St Petersburg en Moskou. Ook al ben je geen liefhebber pur sang, het is geweldig om het te zien en de sfeer te proeven. Het publiek doft zich helemaal op, op het podium gebeurt van alles incl soms paarden en giga koren. Ik houd er wel van O+
Maar goed, ik kan begrijpen dat dit niet voor iedereen is :@

Er is natuurlijk een link tussen St Petersburg en Nederland, dus als je dat leuk vindt kun je daarvan wat opzoeken. Sowieso is de stad opgebouwd volgens Nederlands motief.
Wat ik ook erg mooi vond was het monument van de Heroic Defenders of Leningrad. Of het tsarendorp.

Dit standbeeld in Moskou vond ik erg indrukwekkend: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peter_the_Great_Statue

De begraafplaatsen van de wat meer vooraanstaande Russen kunnen ook erg indrukwekkend zijn. Cultuur heeft altijd in een hoog vaandel gestaan in Rusland.
pi_197254464
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:42 schreef Meridiaan het volgende:
De Hermitage is wel een must ja, al is het maar om de buitenkant te zien.

Ik ben een paar keer naar de opera geweest in St Petersburg en Moskou. Ook al ben je geen liefhebber pur sang, het is geweldig om het te zien en de sfeer te proeven. Het publiek doft zich helemaal op, op het podium gebeurt van alles incl soms paarden en giga koren. Ik houd er wel van O+
Maar goed, ik kan begrijpen dat dit niet voor iedereen is :@

Er is natuurlijk een link tussen St Petersburg en Nederland, dus als je dat leuk vindt kun je daarvan wat opzoeken. Sowieso is de stad opgebouwd volgens Nederlands motief.
Wat ik ook erg mooi vond was het monument van de Heroic Defenders of Leningrad. Of het tsarendorp.

Dit standbeeld in Moskou vond ik erg indrukwekkend: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peter_the_Great_Statue

De begraafplaatsen van de wat meer vooraanstaande Russen kunnen ook erg indrukwekkend zijn. Cultuur heeft altijd in een hoog vaandel gestaan in Rusland.
Zo'n opera bezoeken lijkt me ook wel gaaf. Die sla ik even op. Thanks!
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_197254605
quote:
3s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:45 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Zo'n opera bezoeken lijkt me ook wel gaaf. Die sla ik even op. Thanks!
Je kan van tevoren bestellen, maar ook gokken en op de dag zelf langsgaan bij het theater. Risico is dan wel dat je geen goede plek hebt en naast je reispartner kan zitten, uiteraard.

Gezien je nickname kan je ook in de Moskouse metro kijken naar de verschillende mozaïeken op de stations, die heel verschillende dingen uitbeelden. Zitten heel gave dingen tussen.

Het Rode Plein vond ik overigens zeer overrated, de beroemde kerk daar kan je ook prima van een afstandje zien.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 22:00:57 #96
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_206460565
Nog meer mensen die recent naar Rusland zijn geweest?

Momenteel zit ikzelf in St.Petersburg (de partner is Russisch). Ik moet zeggen dat van de hele situatie weinig te merken is in de stad.

Alle grote attracties zijn gewoon open en veel van de musea zijn top (hoewel Moskou toch leuker is). Hebben mensen nog aanraders? Hermitage staat voor de volgende dagen op de planning net zoals het Peter en Paul fort.
The more debt, the better
pi_206472141
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 22:00 schreef flyguy het volgende:
Nog meer mensen die recent naar Rusland zijn geweest?

Momenteel zit ikzelf in St.Petersburg (de partner is Russisch). Ik moet zeggen dat van de hele situatie weinig te merken is in de stad.

Alle grote attracties zijn gewoon open en veel van de musea zijn top (hoewel Moskou toch leuker is). Hebben mensen nog aanraders? Hermitage staat voor de volgende dagen op de planning net zoals het Peter en Paul fort.
Is dit een trollpost? Wie zou er "recent" naar toe zijn gegaan? Er zullen vast andere uitzonderingen zijn zolas jij met je Russische partner, maar qua vakantiebestemming is Rusland vandaag de dag echt even laag als Eritrea en Noord-Korea.
En neem dit niet verkeerd aan, Rusland heeft extreem veel te bieden, ook als vakantieland (en ik ben er meermaals geweest), maar met de huidige situatie zou ik daar nooit vrijwillig naartoe gaan.

Maar op je vragen: Tsarskoye Selo en Peterhof net buiten Peter zijn echte aanraders. Ik vond het ook leuk om St. Izaak te beklimmen. De Kerk van de verlosser vind ik mooier dan Sint Basilius in Moskou. Sint Izaak is kleiner maar fijner van afwerking, vind ik.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_206484275
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 22:00 schreef flyguy het volgende:
Nog meer mensen die recent naar Rusland zijn geweest?

Momenteel zit ikzelf in St.Petersburg (de partner is Russisch). Ik moet zeggen dat van de hele situatie weinig te merken is in de stad.

Alle grote attracties zijn gewoon open en veel van de musea zijn top (hoewel Moskou toch leuker is). Hebben mensen nog aanraders? Hermitage staat voor de volgende dagen op de planning net zoals het Peter en Paul fort.
Tsarskoe selo is natuurlijk een must! Het museum op P&P fort is ook de moeite waard (vind ik).

Zodra er weer visum wordt afgegeven ben ik van de party!
пусть всегда будет солнце
pi_206487966
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 22:00 schreef flyguy het volgende:
Nog meer mensen die recent naar Rusland zijn geweest?

Alle grote attracties zijn gewoon open en veel van de musea zijn top (hoewel Moskou toch leuker is). Hebben mensen nog aanraders? Hermitage staat voor de volgende dagen op de planning net zoals het Peter en Paul fort.
Peterhof, maar ook Kronshtadt en Vyborg vind ik meer bestemmingen voor in de zomer. Ik denk dat de fonteinen inmiddels niet meer operationeel zijn.

In de afgelopen jaren was ik blij met de komst van openbare ruimtes zoals Sevcable Port, New Holland en bijvoorbeeld de kunstruimte Etagi. In de winter kun je daar ook bijvoorbeeld schaatsen. Of ze de moeite waard zijn, is even afhankelijk van de tentoonstellingen op dit moment.
Museum of Soviet Arcade machines vond ik wel geinig. Faberge museum ook, al is het wat anders. Anderen zullen bijvoorbeeld het spoorwegmuseum (heeft een nieuwe locatie gekregen, behoorlijk beschaafd voor Russiche begrippen) of Lakhta center (momenteel alleen nog van buiten te bekijken) interessant kunnen vinden.

En Opera natuurlijk, op een van de locaties van Mariinsky.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:18:34 #100
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_206488430
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 22:45 schreef miro86 het volgende:

[..]
Is dit een trollpost? Wie zou er "recent" naar toe zijn gegaan? Er zullen vast andere uitzonderingen zijn zolas jij met je Russische partner, maar qua vakantiebestemming is Rusland vandaag de dag echt even laag als Eritrea en Noord-Korea.
En neem dit niet verkeerd aan, Rusland heeft extreem veel te bieden, ook als vakantieland (en ik ben er meermaals geweest), maar met de huidige situatie zou ik daar nooit vrijwillig naartoe gaan.

Maar op je vragen: Tsarskoye Selo en Peterhof net buiten Peter zijn echte aanraders. Ik vond het ook leuk om St. Izaak te beklimmen. De Kerk van de verlosser vind ik mooier dan Sint Basilius in Moskou. Sint Izaak is kleiner maar fijner van afwerking, vind ik.
Nee, geen troll post. Je kan prima naar Rusland en je ziet hier nog zat Aziatische toeristen. De sancties zorgen wel voor hindernissen. Hopelijk worden ze snel opgeheven.

Mastercard en Visa werkt hier niet. Zowel thuis in Zurich als in Nederland kon ik niet naar RUB wisselen (wel in RU en Estland) en het reizen naar Rusland is beperkter (vliegen via Belgrado/Istanboel of eerst maar Estland/Finland en dan de bus).

In het straatbeeld merk je erg weinig van wat er allemaal aan de hand is. De Cartier winkel is gesloten, maar de rest zie je allemaal nog draaien. Alleen in een buitenwijk van Spb zag ik een auto met een z en de tv is is pro-rusland net zoals het bij ons andersom is.

Vandaag het paleis bezoch waar Raspoetin is omgelegd, de moeite waard. Mini Rusland was ook wel grappig.

Morgen naar Pushkin voor het Catherine Paleis. Peterhof lijkt minder boeiend nu omdat de fonteinen uit zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:09 schreef exelletor het volgende:

[..]
Peterhof, maar ook Kronshtadt en Vyborg vind ik meer bestemmingen voor in de zomer. Ik denk dat de fonteinen inmiddels niet meer operationeel zijn.

In de afgelopen jaren was ik blij met de komst van openbare ruimtes zoals Sevcable Port, New Holland en bijvoorbeeld de kunstruimte Etagi. In de winter kun je daar ook bijvoorbeeld schaatsen. Of ze de moeite waard zijn, is even afhankelijk van de tentoonstellingen op dit moment.
Museum of Soviet Arcade machines vond ik wel geinig. Faberge museum ook, al is het wat anders. Anderen zullen bijvoorbeeld het spoorwegmuseum (heeft een nieuwe locatie gekregen, behoorlijk beschaafd voor Russiche begrippen) of Lakhta center (momenteel alleen nog van buiten te bekijken) interessant kunnen vinden.

En Opera natuurlijk, op een van de locaties van Mariinsky.
Faberge was zeker de moeite waard ook. Viborg is mijn vriendin al eens geweest, maar ze zegt dat het wel mooi is daar. New Holland is wel leuk om even wat te drinken of te eten, het is dat we in de buurt waren. Maar er speciaal naar toe? Denk ik niet waard.
The more debt, the better
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')