abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 januari 2018 @ 08:27:23 #1
474883 HHopje
Honesty is the best policy
pi_176381959
Wie heeft dit ook aan de hand?

Sinds enkele maanden hebben wij onze woning via een makelaarssite (niet funda) te koop gezet. De totale kosten voor het zogenoemde "Funda pakket " waren om en nabij de 300 euro. Een hoop geld, maar wel goedkoper dan een makelaar.

De eerste weken ging het prima. De woning stond netjes op Funda, Pararius etc- en af en toe bezichtigingen. Tot eind december de woning niet meer op Funda stond. En niet alleen onze woning, maar geen enkele woning van een makelaarssite (niet funda) of een makelaar (via wie ze ook op Funda adverteren). Dus ik heb meteen gebeld en het zou te wijten zijn aan de technische storing aan hun database en dit zou binnen enkele dagen zijn opgelost. Na een aantal dagen weer gebeld en weer zelfde verhaal. Uiteindelijk heb ik Funda zelf gemaild met de vraag of zij iets hiervan afweten en hun reactie was dat het geen actieve makelaar meer is.

Dat is wel even schrikken en heb dan ook meteen gebeld naar een makelaarssite (niet funda) om de reactie van Funda te delen en uitleg te vragen. Daar hadden ze geen antwoord op en blijven tot op heden bij hun verhaal over probleem met de servers.

Dus wees gewaarschuwd. Je kunt wel mooi een "FUNDA pakket" kopen, maar je woning komt niet op FUNDA.

[ Bericht 4% gewijzigd door Armani XL op 09-01-2018 13:07:55 (Naming en shaming aangepast) ]
pi_176382035
Goedkoop is duurkoop, dat blijkt maar weer.

Ik zou eens kijken bij Makelaarsland. Ook goedkoper dan een traditionele makelaar, maar wel betrouwbaar.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 08:39:28 #3
474883 HHopje
Honesty is the best policy
pi_176382068
Bedankt voor de tip, Coritchando. Heb jij zelf goede ervaring met Makelaarsland?
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 08:50:58 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176382166
Dat snap ik nou niet, dan wil je je huis verkopen en dan ga je moeilijk doen over een paar 100 euro. Probeer daar nou niet op te beknibbelen want je ziet wat er gebeurd.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176382182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:27 schreef HHopje het volgende:
Dus wees gewaarschuwd. Je kunt wel mooi een "FUNDA pakket" kopen, maar je woning komt niet op FUNDA.
Bedankt voor de waarschuwing!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176382227
En toen je je geld terug vroeg zeiden ze...?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176382291
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:58 schreef Messina het volgende:
En toen je je geld terug vroeg zeiden ze...?
Dat dat niet kon omdat er een probleem was met de servers van de bank.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 09:13:05 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176382428
TS komt denk ik ook niet om echt info in te winnen, maar gewoon naming & shaming.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176382450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:39 schreef HHopje het volgende:
Bedankt voor de tip, Coritchando. Heb jij zelf goede ervaring met Makelaarsland?
Niet aan de verkopende kant, ik ben meer van de "traditionele makelaar". Ik heb geen zin om zelf voor foto's en rondleidingen te zorgen.

Wel vanaf de kopende kant, en dat is prima bevallen. Huis gevonden op Funda en via Makelaarsland een afspraak met de verkopers gemaakt, bezichtigd en gekocht.
pi_176382456
Serieus, je huis verkopen en dan 300 euro een hoop geld noemen, wat voor prutser ben je dan?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:22:04 #11
474883 HHopje
Honesty is the best policy
pi_176382548
Bedankt, Coritchando. Ik ga even contact opnemen met Makelaarsland.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:23:50 #12
474883 HHopje
Honesty is the best policy
pi_176382565
@Coolguy, het is niet me niet te doen om het namen en shamen en weet dat de kans dat ik mijn geld terugkrijg waarschijnlijk nihil is. Maar je zult hopelijk wel begrijpen dat het raar is om Funda pakketten te verkopen, terwijl het niet op Funda komt? Of ben jij het type dat mensen lekker overal laat intrappen, zodat je daarna kunt zeggen "eigen schuld, dikke bult"?
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:53:05 #13
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_176382972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:50 schreef CoolGuy het volgende:
Dat snap ik nou niet, dan wil je je huis verkopen en dan ga je moeilijk doen over een paar 100 euro. Probeer daar nou niet op te beknibbelen want je ziet wat er gebeurd.
Wat een onzin. Omdat het nu een keer fout gaat? Makelaar is een beetje een achterhaald beroep. Het idee van een makelaar is vraag en aanbod samenbrengen en helpen bij de transfer.

Gezien 95% van de mensen hun huis via Funda vindt is het 'samenbrengen van aanbod' aspect wel vervallen. Het papierwerk kun je laten doen door een juridisch medewerker, de foto's door een fotograaf en het bezoek kun je zelf afhandelen.

De kosten van de makelaar slaan helemaal nergens op en staan niet in verhouding tot wat hij ervoor levert. Dat er een website is die je huis op Funda zet, een fotograaf voor je regelt als je dat wilt, een juridisch medewerker en een notaris regelt voor 50% van de prijs is niet raar en hoeft echt niet 'inleveren op kwaliteit' te betekenen.

Uiteraard zijn er uitzonderingen, bijvoorbeeld met grote projecten, nieuwbouw projecten, executie verkoop, moeilijk verkoopbaar project etc. Maar bovenstaande gaat op voor zo ongeveer ieder doorsneee huis.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Redactie Frontpage dinsdag 9 januari 2018 @ 10:20:03 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176383264
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:14 schreef Karstman het volgende:
Serieus, je huis verkopen en dan 300 euro een hoop geld noemen, wat voor prutser ben je dan?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 9 januari 2018 @ 10:21:22 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176383287
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:23 schreef HHopje het volgende:
@Coolguy, het is niet me niet te doen om het namen en shamen en weet dat de kans dat ik mijn geld terugkrijg waarschijnlijk nihil is. Maar je zult hopelijk wel begrijpen dat het raar is om Funda pakketten te verkopen, terwijl het niet op Funda komt? Of ben jij het type dat mensen lekker overal laat intrappen, zodat je daarna kunt zeggen "eigen schuld, dikke bult"?
Je betaalt 300 euro voor een dienst die 'traditioneel' al gauw meer dan 10x zoveel kan kosten. Dan moeten er vooraf sowieso al alarmbellen gaan rinkelen als je het mij vraagt. Makelaarsland kan het ook niet voor zo'n bedrag, en dat is al een gigantisch uitgeklede dienst.

[ Bericht 0% gewijzigd door JeMoeder op 09-01-2018 10:26:32 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:32:17 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176383423
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:23 schreef HHopje het volgende:
@Coolguy, het is niet me niet te doen om het namen en shamen en weet dat de kans dat ik mijn geld terugkrijg waarschijnlijk nihil is. Maar je zult hopelijk wel begrijpen dat het raar is om Funda pakketten te verkopen, terwijl het niet op Funda komt? Of ben jij het type dat mensen lekker overal laat intrappen, zodat je daarna kunt zeggen "eigen schuld, dikke bult"?
Heb 3 jaar gebruik gemaakt van ---- en geen enkel probleem.. dus het is niet dat het 1 grote scam is ofzo (dat is Funda zelf natuurlijk wel)

[ Bericht 1% gewijzigd door Armani XL op 09-01-2018 13:32:33 (naam weggehaald) ]
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:35:38 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176383479
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:50 schreef CoolGuy het volgende:
Dat snap ik nou niet, dan wil je je huis verkopen en dan ga je moeilijk doen over een paar 100 euro. Probeer daar nou niet op te beknibbelen want je ziet wat er gebeurd.
Ja ja.. en waarom zou ik een makelaar moeten hebben anders dan om op Funda te komen?
Ik heb meerdere huizen gekocht/verkocht zonder makelaar en als de koper een makelaar wil, dan zoekt ie die toch zelf lekker op? Kan ie zelf kiezen..

De enige reden voor een makelaar is omdat je geen gebruik kunt maken van Funda als particulier zijnde.. het is een monopolie van een aantal bedrijven die de koppen bij elkaar hebben gestoken en waar je niet onderuit kan..
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:48:05 #18
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_176384560
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:27 schreef HHopje het volgende:
(...)

Dus wees gewaarschuwd. Je kunt wel mooi een "FUNDA pakket" kopen, maar je woning komt niet op FUNDA.
Je woning heeft wel op FUNDA gestaan, enkele maanden zelfs. Dus je stelling klopt niet. Dat het bedrijf nu de fout in gaat is een ander verhaal. Je zou op z'n minst (een deel van) je geld terug moeten krijgen als zij hun afspraken nu niet meer nakomen. Ik zou vragen om een schadevergoeding voor hun serverproblemen, vaker bellen en brieven gaan sturen.

Als ik het zo zie, lijkt het me echter geen serverprobleem en eerder een probleem tussen jouw makelaar en Funda. Staat de boel nog wel op die andere sites?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_176384617
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:14 schreef Karstman het volgende:
Serieus, je huis verkopen en dan 300 euro een hoop geld noemen, wat voor prutser ben je dan?
Elke euro die je niet uitgeeft aan een makelaar kan je gebruiken voor iets anders.

Als het je alleen gaat om een Funda vermelding zonder verdere diensten is 300 nog veel wat mij betreft.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:55:51 #20
474883 HHopje
Honesty is the best policy
pi_176385733
Het is inderdaad 300 euro alleen het plaatsten op internet. Dat vind ik zelf ook best veel geld.

Ik hang trouwens net op met NVM en zij geven aan dat deze makelaar niet is aangesloten, dus een deel van de kosten terugkrijgen kan alleen maar via de rechter. Ik kreeg de indruk dat er al meerdere mensen naar NVM hadden gebeld. De gaf mij wel een rechtstreeks nummer van een persoon bij Funda die "wellicht iets meer kon vertellen".

En ja, het was bingo, want toen hij hoorde om welke bedrijfsnaam het ging zei hij meteen "Ik zal het u maar meteen vertellen. Er is helemaal geen server probleem of ander technisch mankement. Funda en --- hebben een conflict en dit zal ook niet binnenkort worden opgelost. Dit weet het bedrijf zelf ook heel goed en sturen de klanten sinds eind december met een kluitje in het riet. Wij van Funda krijgen nu dagelijks telefoontjes van gedupeerden. U kunt beter een andere makelaar in de arm nemen.

Heldere taal en met dank aan Funda voor de eerlijkheid.

Ondertussen bieden ze hun de Funda pakketten gewoon nog te koop aan. Dus mensen, wees gewaarschuwd!

[ Bericht 1% gewijzigd door Armani XL op 09-01-2018 13:09:53 ]
pi_176385925
Funda is eigendom van NVM en zullen er alles aan doen om een partij zoals --- pootje te lichten. Ik zou hun dus ook niet gelijk geloven.

[ Bericht 8% gewijzigd door Armani XL op 09-01-2018 13:10:08 ]
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:04:46 #22
474883 HHopje
Honesty is the best policy
pi_176385929
@Zolderkamer, ik ben het met je eens dat Funda een enorme monopoly heeft en wij particulieren alleen via een makelaar iets kunnen plaatsen en het daarmee lekker in stand houden. Maar feit blijft wel dat wij alleen bezichtiging hebben gehad van mensen die via Funda aan onze woning zijn gekomen. Het is toch DE site als het om woningen gaat.

Dat is natuurlijk ook de reden dat ze de pakketten niet zomaar een willekeurige naam geven, maar nota bene FUNDA PAKKETTEN. En als je woning dan toch niet op Funda komt, dan vind ik dat de reinste misleiding.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 13:05:34 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176385944
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja ja.. en waarom zou ik een makelaar moeten hebben anders dan om op Funda te komen?
Ik heb meerdere huizen gekocht/verkocht zonder makelaar en als de koper een makelaar wil, dan zoekt ie die toch zelf lekker op? Kan ie zelf kiezen..

De enige reden voor een makelaar is omdat je geen gebruik kunt maken van Funda als particulier zijnde.. het is een monopolie van een aantal bedrijven die de koppen bij elkaar hebben gestoken en waar je niet onderuit kan..
Waarom zou je überhaupt op Funda willen? Als je een beetje een fatsoenlijke makelaar hebt heb je dat hele Funda niet nodig.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 13:08:02 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176385992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:04 schreef HHopje het volgende:
@Zolderkamer, ik ben het met je eens dat Funda een enorme monopoly heeft en wij particulieren alleen via een makelaar iets kunnen plaatsen en het daarmee lekker in stand houden. Maar feit blijft wel dat wij alleen bezichtiging hebben gehad van mensen die via Funda aan onze woning zijn gekomen. Het is toch DE site als het om woningen gaat.

Dat is natuurlijk ook de reden dat ze de pakketten niet zomaar een willekeurige naam geven, maar nota bene FUNDA PAKKETTEN. En als je woning dan toch niet op Funda komt, dan vind ik dat de reinste misleiding.
Jouw woning heeft enkele maanden op Funda gestaan. Waarom blijf je dan zeggen dat hij niet op Funda is gekomen?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:09:46 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176386025
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt op Funda willen? Als je een beetje een fatsoenlijke makelaar hebt heb je dat hele Funda niet nodig.
Omdat we niet meer in 1986 leven en de meeste mensen zelf gericht opzoek gaan vanuit hun lui stoel..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')