De kaboutertrilogie bestaat uit drie delen, dus je moet ruimte maken voor vijf :-D
Gisteravond het eerste deel van de printing proofs binnen gekregen (het tweede deel schijnt nogal wat problemen op te leveren in verband met het vele beeldmateriaal: jullie krijgen in elk geval iets te zien van Eldermans! Ook uit collecties die privé zijn! Maar om ervoor te zorgen dat er niet teveel witruimte ontstaat in het boek, moet het even goed gepast en gemeten worden. Ik ga alvast aan de slag met zijn biografie, die inmiddels ook ruim 155 bladzijden telt (en dan hebben we het grootste deel van het boek nog niet gehad!!!), het is enkel een spelling- en grammaticacheck, er wordt niets meer aan het boek veranderd.
Maar dat graven in die correspondentie van Gardner, Williamson en Sanders was geweldig om te doen. Hele vreemde brieven zaten daar soms tussen. Helaas hebben ze geen archiefmateriaal liggen van Crowley, dat had het feest compleet gemaakt. Ik heb in Zwitserland wel een exemplaar van "Olla" van Crowley in mijn handen gehad dat door hemzelf gesigneerd was. Ook best een bijzonder moment, dat je iets in je handen houdt wat door een dergelijk berucht figuur ook vastgehouden is... Dat zijn vaak de momenten in de geschiedkunde dat je het dichtst bij iemand kunt komen.