Minimale loonsverhogingen worden door de overheid aangegeven per sector. Dat berekent men op inflatiebasis met een berg factoren.quote:Op maandag 15 januari 2018 12:10 schreef nils7 het volgende:
Ik weet niet of hier Belgen zijn (niet heel het topic gelezen).
Maar laatste knorde ik voor mn werk naar Antwerpen en hoorde ik op de Vlaamse radio dat ze online diensten zoals Spotify en Netlfix hebben toegevoegd aan de Loonindexering.
Ze hebben dus in Belgie bepaalde producten/productgroepen in een indexering zitten. Dat als die omhoog gaan (ik gok ook als ze omlaag gaan maar dat zal wel weinig zijn) dat ze het loon dan aanpassen.
Klopt dat of hoe zit dat?
Kleinschalige nieuwbouw incl grond. Grond zit momenteel bij ons rond 350/m2.quote:Op maandag 15 januari 2018 11:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar dat gaat over nieuwbouw wellicht?
En is dat de prijs inclusief grond?
Want ik vind de bestaande huizen over de grens in BE niet zo goedkoop eigenlijk.
Maar ga je meer naar beneden wordt het wel interessant, zeg maar onder de E313.
En Breda is wel een stad, daar is de grond een stuk duurder.
Hoogstraten is ook maar een dorpje natuurlijk (kom er dagelijks doorheen toevallig)
Dat scheelt wel een hoop ja.quote:Op maandag 15 januari 2018 13:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Kleinschalige nieuwbouw incl grond. Grond zit momenteel bij ons rond 350/m2.
Belgische huizen zoals in regio Hoogstraten zijn qua inhoud vaak enorm groot. In dit grval bijvoorbeeld een Nederlands huis in Belgie waarvan in Prinsenbeek (NL) het equivalent staat door dezelfde aannemer voor 430,000:
https://www.immoweb.be/nl(...)rhout/2322/id6825749
Dit huis niet nee, typisch Nederlands huis. Belgische huizen hebben uitbouw van 5 meter op 2 lagen en dan nog een uitbouw van paar meter enkele woonlaag.quote:Op maandag 15 januari 2018 13:24 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat scheelt wel een hoop ja.
Het huis is verder niets bijzonders, 430.000 voor zo'n huis is best veel eigenlijk.
Ik zou zeg mag 330.000.
Zo groot is het ook weer niet als ik de tekeningen bekijk.
Dat is inderdaad wel hoe het in België bij wat oudere bouw er vaak aan toe gaat. Dan heb je veel vierkante meters, maar wooncomfort van 0. In de winter is het in die bouwsels steenkoud, in de zomer tropisch warm.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:07 schreef Roosgeluk het volgende:
In België heb je een bestaand huis, met een aanbouw achter (keuken soms+ badkamer), daaraan weer een kotje (bijkeuken, wasmachine en rommelkot) en daaraan nog een serre (doet vaak dienst als rommelkot + de oude bank en tuintafel die dr staat). Daarachter nog een golfplaten afdakje (voor brandhout, fietsen en containers, waterton)
En vergeet de aangebouwde garage opzij niet.
Allemaal zelf gezet, tja want baksteen in de maag. Isolatie, was da? En als t dr in steekt is t lang niet professioneel, koudebruggen en zo.
Buren van mij zijn ook een aanbouw aan het zetten (lees dr staan sinds een maand of twee 4 muren zonder spouw van die rode snelbouwsteen, ben benieuwd wanneer t dak dr op gaat).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |