abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:55:02 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_176308961
Gewaardeerde lezer,

Het nieuwe jaar is nog maar pas begonnen of berichten omtrent dit aanstaande huwelijk komen alweer in 'n rap tempo om de hoek kijken. :s) :s) :s)
Onder genot van een heerlijke maaltijd in een prima Haerlemsch restaurant op Nieuwjaarsdag :9~ :Y) kwam dit vrolijke nieuwsfeit reeds ter sprake: het huwelijk tussen Prins Harry en zijn aanstaande bruid Meghan Markle.

Enfin, rond deze tijd zouden wij ook in Londen kunnen zijn. Echter blijft het nog even de vraag of dit tegelijkertijd met dit huwelijk valt. :? Uiteraard behoren we niet tot de genodigden, dat geef ik grif toe, alhoewel het best de moeite waard is om een glimp op te mogen vangen van alle feestelijkheden aldaar. B:)B

Met betrekking tot de inhoud van dit artikel, kan ik u melden dat ik na enige overweging toch ervoor gekozen heb mij achter de uitspraak van Britse politicus Simon Dudley te scharen. *)
Niet voor niets kiest hij ervoor om alle daklozen van straat te halen, voor aanvang van dit heuglijke maar bovenal hoogwaardige huwelijk te Windsor dat geschiedenis zal gaan schrijven, mij dunkt.

In dit zeldzame geval is het natuurlijk best van belang dat de directe omgeving niet 'ontsiert' wordt door 'verschijnselen' die tot de rand van de samenleving behoren. *) Dus moet er inderdaad worden gekeken naar tijdelijke oplossingen *), omdat het voltrekken van koninklijk huwelijk allerminst samengaat met zwervers en zulks op de achtergrond. :o
Hoogstpersoonlijk onderschrijf ik zijn voorstel om tijdelijk tot andere oplossingen te komen, evenals de Londenaren in het chique deel van de stad met wie wij reeds jaren bevriend zijn. :Y) Centraal staat hierbij echter dat deze mensen nu eenmaal geen smet op dit huwelijk mogen gaan werpen.

Ik kan de lezer vertellen dat Dudley's verklaring voor het fenomeen gedegen hout snijdt. *) Een 'goede indruk' maken ten overstaan van de bezoekers speelt natuurlijk mee. Evengoed is hij bereid om naar aanleiding van deze 'minder gunstige' gelegenheid deze mensen beter tegemoet te gaan komen op de door minister May gewenste manier. 14.gif

Nooit ofte nimmer zal Dudley hen letterlijk en figuurlijk in de koude willen laten staan. :N Immers heeft hij ook al uit eigen initiatief zelf willen ervaren wat dit bestaan eigenlijk inhoudt, wat uiteraard ons nederigste respect verdient in de betere Haerlemsche sferen.

Een paar citaten uit het artikel luiden als volgt:

quote:
In 2016 bracht Dudley zelf een nacht in de open lucht door om te zien hoe het is om te leven als dakloze. Op Twitter pleitte hij daarna voor allerlei voorzieningen.
Hoe het ook zij, het blijft geoorloofd dat hij nou eenmaal zijn kanttekeningen zet bij het wel en wee aangaande het zwerversbestaan.

quote:
Volgens Dudley is uit onderzoek gebleken dat een groot deel van de zwervers niet dakloos is. Onder hen zouden ook mensen zijn die geen hulp willen.
Welnu, stigmatiseren zou ik het dus niet zozeer willen noemen, hooguit 'n uiting van een vrij realistische hypothese van de heer in kwestie. *)

De uitspraken van May zijn begrijpelijk, maar deze belichten helaas niet de gehele realiteit rond het probleem: Het is Dudley er namelijk niet alleen om te doen om deze mensen voor de gelegenheid van straat te plukken *), maar óók om er werk van te maken op een manier hoe premier May het gaarne ziet :s) :s) :s), waarbij de plaatselijke politie absoluut een taak te vervullen heeft.

Dus wat u? Naar onze bescheiden mening heeft Simon Dudley recht van spreken. *) Niet voor niets heeft hij in 2016 'aan den lijve' ondervonden wat het slapen op straat of in parken >:O precies inhoudt. :o
Maar we zullen zien wat Dudley ervan terecht brengt, waarbij voor ons de prangende vraag rest of het verblijf in Londen in mei samenvalt met dit aanstaande huwelijk.

Goed, allen 'n fijn weekend toegewenst!!

Scjvb

--------

Britse politicus wil daklozen van straat in Windsor voor koninklijk huwelijk
GISTEREN, 19:35 - AANGEPAST GISTEREN, 21:27

De kapel van Windsor Castle AFP

quote:
In Groot-Brittannië is ophef ontstaan over een oproep van de leider van de raad van het pittoreske stadje Windsor. De Conservatief Simon Dudley heeft de politie gevraagd alle wettelijke middelen in te zetten om de daklozen in zijn gebied voor het koninklijk huwelijk van straat te halen. Prins Harry en Meghan Markle trouwen op 19 mei in de kapel op Windsor Castle.

Vanaf zijn vakantie-adres in de sneeuw in de Amerikaanse staat Wyoming twitterde Dudley vlak na de kerst dat het "treurig is te zien dat het slapen in de open lucht in Windsor epidemische vormen aanneemt." Inmiddels komt van alle kanten de kritiek los.

Dudley vindt dat de zwervers en bedelaars het beeld bezoedelen van Windsor en Maidenhead, een bestuurlijk gebied ten zuid-westen van Londen, waar ook de elitaire jongenskostschool Eton college is gevestigd en de renbaan van Ascot. Jaarlijks komen zeven miljoen toeristen naar Windsor.

In een brief aan de politie spreekt Dudley van agressieve bedelmethodes en intimidatie door bedelaars en daklozen. Volgens hem hebben de bewoners van Windsor genoeg van de vijandigheid en het afval dat zich opstapelt. Ook wijst de politicus op het veiligheidsrisico van rondslingerende tassen die ze zouden achterlaten.

Volgens Dudley is uit onderzoek gebleken dat een groot deel van de zwervers niet dakloos is. Onder hen zouden ook mensen zijn die geen hulp willen.

In 2016 bracht Dudley zelf een nacht in de open lucht door om te zien hoe het is om te leven als dakloze. Op Twitter pleitte hij daarna voor allerlei voorzieningen.

Simon Dudley
@MrSimonDudley

A piece I recorded after sleeping rough in #Maidenhead in 2016.
Since then we have opened a homeless shelter and a halfway
house. Clearly there is still much to do which we will do with our
emerging @RBWM borough local plan
#homelessness

16:18 - 4 jan. 2018 · Wyoming, USA
43 antwoorden 10 retweets 20 vind-ik-leuks

Hulporganisaties zijn woedend dat de politicus de politie vraagt daklozen van straat te halen. Ze vinden dat Dudley de politie wil gebruiken om een goede indruk te maken op de bezoekers van het koninklijk huwelijk. Een woordvoerder zegt dat het bovendien averechts werkt de daklozen te stigmatiseren.

Premier May is het ook oneens met haar partijgenoot, laat ze in een reactie weten. Ze wil dat alle instanties goed samenwerken om onderdak te realiseren voor mensen die op straat leven. Als er sprake is van agressiviteit door bedelaars, moet het stadsdeel er samen met de politie iets aan doen, vindt May.

© NOS

[ Bericht 0% gewijzigd door Scjvb op 06-01-2018 01:34:54 (Verlovingsfoto Harry & Meghan) ]
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_176309031
Nouja, ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat jij en je gade niet uitgenodigd zijn voor het huwelijk. En ik denk dat ik toch zeker namens 5% van Fok spreek als ik dat zeg.

Poll: Scjvb + vrouw moeten uitgenodigd worden voor het huwelijk
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 67% gewijzigd door LurkJeRot op 05-01-2018 20:25:23 ]
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:10:15 #3
345631 Scjvb
pi_176309343
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:57 schreef LurkJeRot het volgende:
Nouja, ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat jij en je gade niet uitgenodigd zijn voor het huwelijk. En ik denk dat ik toch zeker namens 5% van Fok spreek als ik dat zeg.
U zou wellicht kunnen proberen uw veronderstelling te verifiëren middels 'n enquête. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_176309463
Netjes is het niet maar wel begrijpelijk.

Een hoogwaardig en duurzaam huwelijk als deze wil je niet ontsieren met dergelijke randfiguren. Wat zullen de aanwezige hoogwaardigheidsbekleders uit alle hoeken van de wereld wel niet denken...? Derhalve een verstandige beslissing van Dudley.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2018 20:14:45 ]
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:14:35 #5
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176309472
Waardeloos topic zonder foto's van Meghan O+
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:21:58 #6
345631 Scjvb
pi_176309643
pi_176309705
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:10 schreef Scjvb het volgende:

[..]

U zou wellicht kunnen proberen uw veronderstelling te verifiëren middels 'n enquête. ;)
^O^
pi_176309769
Gaan ze ook naar Legoland?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:30:55 #9
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_176309812
Ik dacht even dat hij alle daklozen van de straat wilde vanwege zijn eigen huwelijk

Dat zou wel een mooi streven zijn overigens, hoewel symbolisch. Hij maakt zich als politicus sterk voor grote verbetering van de daklozenopvang in een gebied in Londen. Hij start een lobby, creëert draagvlak, doet wat koehandel met andere bestuurders in de gemeente (als jij voor mijn voorstel stemt, stem ik voor dat andere voorstel van jou), benadert bedrijven die in het kade van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen dit project willen steunen, treedt op in talkshows, start een facebook-actie,

Alles onder de speerpunt: "Before my wedding day, the homeless in this street wil have a roof above their head".

Mooi idee, maar helaas niet het geval.
Non possumus non loqui
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:11:49 #10
345631 Scjvb
pi_176313979
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:30 schreef Knip het volgende:
Ik dacht even dat hij alle daklozen van de straat wilde vanwege zijn eigen huwelijk

Dat zou wel een mooi streven zijn overigens, hoewel symbolisch. Hij maakt zich als politicus sterk voor grote verbetering van de daklozenopvang in een gebied in Londen. Hij start een lobby, creëert draagvlak, doet wat koehandel met andere bestuurders in de gemeente (als jij voor mijn voorstel stemt, stem ik voor dat andere voorstel van jou), benadert bedrijven die in het kade van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen dit project willen steunen, treedt op in talkshows, start een facebook-actie,

Alles onder de speerpunt: "Before my wedding day, the homeless in this street wil have a roof above their head".

Mooi idee, maar helaas niet het geval.
Dank voor uw mening.

Eerst zien en dan geloven, dat is ook mijn stelregel, maar ik ben bang dat u hierover bij voorbaat al teveel van het negatieve uitgaat.

quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:25 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

^O^
Ik vind het eigenlijk ook wel een mooie en goed geformuleerde zin, al zeg ik het zelf. *) Helaas gaat dat lang niet iedereen hier even gemakkelijk af, dat is wel gebleken. ;)

Scjvb
pi_176314712
Huwlijk gaat toch niet door :s)
-XOXO-
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:52:21 #12
345631 Scjvb
pi_176314836
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:25 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

^O^
Ik zag zonet de poll. :D
pi_176319911
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:52 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Ik zag zonet de poll. :D
Toch meer dan 5% dus :P
pi_176321428
Once you go ginger youv'e got a stinky finger O+
pi_176323161
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:14 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Netjes is het niet maar wel begrijpelijk.

Een hoogwaardig en duurzaam huwelijk als deze wil je niet ontsieren met dergelijke randfiguren. Wat zullen de aanwezige hoogwaardigheidsbekleders uit alle hoeken van de wereld wel niet denken...? Derhalve een verstandige beslissing van Dudley.
Ik vraag me af of men Harry naar zijn mening heeft gevraagd. Een groot deel van de daklozen in GB zijn militaire veteranen; in de steek gelaten door het land waar zij voor gevochten hebben (ja, de Britten vechten itt de Nederlanders).

Prins Harry is niet alleen een man met een hart, zoals hij zo vaak bewezen heeft, hij heeft ook actief in de frontlinies gestaan als helikopterpiloot. Ik denk dat hij hier wel iets zinnigs over te zeggen heeft. Ik zie hem er zelfs voor aan om te stellen dat de veteranen onder de daklozen op zijn kosten een feestdag moeten worden aangeboden. Zo'n man is hij.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 15:07:45 #16
345631 Scjvb
pi_176323460
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of men Harry naar zijn mening heeft gevraagd. Een groot deel van de daklozen in GB zijn militaire veteranen; in de steek gelaten door het land waar zij voor gevochten hebben (ja, de Britten vechten itt de Nederlanders).

Prins Harry is niet alleen een man met een hart, zoals hij zo vaak bewezen heeft, hij heeft ook actief in de frontlinies gestaan als helikopterpiloot. Ik denk dat hij hier wel iets zinnigs over te zeggen heeft. Ik zie hem er zelfs voor aan om te stellen dat de veteranen onder de daklozen op zijn kosten een feestdag moeten worden aangeboden. Zo'n man is hij.
Daarom al zou dat een mooi gebaar zijn van Harry.

Wie weet wat prins Harry allemaal nog meer in petto heeft, behalve het aanstaande huwelijk met Meghan in mei. Het zou mij ook niets verbazen wanneer er iets in deze richting afgesproken zou zijn, tevens iets waarvan Dudley waardig op de hoogte is en waarover thans nog niets is gepubliceerd.

Aangename verrassingen zijn altijd welkom, dus ik zou zeggen: wacht het even af!

Scjvb
pi_176323525
Dag engels koningshuis.
pi_176323650
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:12 schreef HendrikV het volgende:
Dag engels koningshuis.
Waarom? Omdat de één of andere plaatselijke politicus iets stoms roept?
  zaterdag 6 januari 2018 @ 17:19:33 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176325942
Gelukkig ben ik op reis rond die tijd.
Niets tegen hun maar dan heb je wekenlang niets anders op de BBC.

Verder goed als ze die daklozen van straat vegen. Ik wou dat ze dat in mijn woonplaats ook deden. Hipsters :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176325983
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:57 schreef LurkJeRot het volgende:
Al is het ook om maar even van Scjvb af te zijn.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 6 januari 2018 @ 17:32:36 #21
345631 Scjvb
pi_176326215
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom? Omdat de één of andere plaatselijke politicus iets stoms roept?
Ehm.. het zijn slechts uw woorden als commentaar op Simon Dudley in dit artikel, dat is tevens uw goed recht. Maar de realiteit leert dat in het leven lang niet alles wat men zegt of doet even hartverwarmend zíjn kan *), vandaar dat het mij ook niet verbaast :N als men wat vaker geneigd is om Dudley's uitspraak anders te formuleren.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:32:23 #22
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176327334
goeude deal, ik zou zeggen: geef ze een huis.
Tot nooit .......
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:34:59 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_176327395
De oplossing:

quote:
quote:
More than 11,000 homes across the country have been lying empty for longer than a decade despite the housing crisis and rising homelessness, according to new research by the Liberal Democrats.

The data was collected through freedom of information requests to about 275 councils, which showed 60,000 properties had been empty for two years or more, 23,000 for five years or more, and over 11,000 have stood empty for at least 10 years.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:57:12 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176327934
Veel van die Remain-gekkies zeiden dat ze het land zouden verlaten na Brexit dus straks zijn er weer huizen zat :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176328123
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:57 schreef SeLang het volgende:
Veel van die Remain-gekkies zeiden dat ze het land zouden verlaten na Brexit dus straks zijn er weer huizen zat :7
Dat zeiden de Hollywood liberals ook als Trump tot president verkozen zou worden. Vooralsnog is er niemand vertrokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')