Gewaardeerde lezer,
Het nieuwe jaar is nog maar pas begonnen of berichten omtrent dit aanstaande huwelijk komen alweer in 'n rap tempo om de hoek kijken.
Onder genot van een heerlijke maaltijd in een prima Haerlemsch restaurant op Nieuwjaarsdag
![drinky.gif]()
kwam dit vrolijke nieuwsfeit reeds ter sprake: het huwelijk tussen Prins Harry en zijn aanstaande bruid Meghan Markle.
![smokey2.gif]()
Enfin, rond deze tijd zouden wij ook in Londen kunnen zijn. Echter blijft het nog even de vraag of dit tegelijkertijd met dit huwelijk valt.

Uiteraard behoren we niet tot de genodigden, dat geef ik grif toe, alhoewel het best de moeite waard is om een glimp op te mogen vangen van alle feestelijkheden aldaar.
Met betrekking tot de inhoud van dit artikel, kan ik u melden dat ik na enige overweging toch ervoor gekozen heb mij achter de uitspraak van Britse politicus Simon Dudley te scharen.
Niet voor niets kiest hij ervoor om alle daklozen van straat te halen, voor aanvang van dit heuglijke maar bovenal hoogwaardige huwelijk te Windsor dat geschiedenis zal gaan schrijven, mij dunkt.
![smokey2.gif]()
In dit zeldzame geval is het natuurlijk best van belang dat de directe omgeving niet 'ontsiert' wordt door 'verschijnselen' die tot de rand van de samenleving behoren.

Dus moet er inderdaad worden gekeken naar tijdelijke oplossingen

, omdat het voltrekken van koninklijk huwelijk allerminst samengaat met zwervers en zulks op de achtergrond.
Hoogstpersoonlijk onderschrijf ik zijn voorstel om tijdelijk tot andere oplossingen te komen, evenals de Londenaren in het chique deel van de stad met wie wij reeds jaren bevriend zijn.

Centraal staat hierbij echter dat deze mensen nu eenmaal geen smet op dit huwelijk mogen gaan werpen.
![smokey2.gif]()
Ik kan de lezer vertellen dat Dudley's verklaring voor het fenomeen gedegen hout snijdt.

Een 'goede indruk' maken ten overstaan van de bezoekers speelt natuurlijk mee. Evengoed is hij bereid om naar aanleiding van deze 'minder gunstige' gelegenheid deze mensen beter tegemoet te gaan komen op de door minister May gewenste manier.

Nooit ofte nimmer zal Dudley hen letterlijk en figuurlijk in de koude willen laten staan.

Immers heeft hij ook al uit eigen initiatief zelf willen ervaren wat dit bestaan eigenlijk inhoudt, wat uiteraard ons nederigste respect verdient in de betere Haerlemsche sferen.
![smokey2.gif]()
Een paar citaten uit het artikel luiden als volgt:
quote:
In 2016 bracht Dudley zelf een nacht in de open lucht door om te zien hoe het is om te leven als dakloze. Op Twitter pleitte hij daarna voor allerlei voorzieningen.
Hoe het ook zij, het blijft geoorloofd dat hij nou eenmaal zijn kanttekeningen zet bij het wel en wee aangaande het zwerversbestaan.
quote:
Volgens Dudley is uit onderzoek gebleken dat een groot deel van de zwervers niet dakloos is. Onder hen zouden ook mensen zijn die geen hulp willen.
Welnu, stigmatiseren zou ik het dus niet zozeer willen noemen, hooguit 'n uiting van een vrij realistische hypothese van de heer in kwestie.
De uitspraken van May zijn begrijpelijk, maar deze belichten helaas niet de gehele realiteit rond het probleem: Het is Dudley er namelijk niet alleen om te doen om deze mensen voor de gelegenheid van straat te plukken

, maar óók om er werk van te maken op een manier hoe premier May het gaarne ziet

, waarbij de plaatselijke politie absoluut een taak te vervullen heeft.
Dus wat u? Naar onze bescheiden mening heeft Simon Dudley recht van spreken.

Niet voor niets heeft hij in 2016 'aan den lijve' ondervonden wat het slapen op straat of in parken

precies inhoudt.
Maar we zullen zien wat Dudley ervan terecht brengt, waarbij voor ons de prangende vraag rest of het verblijf in Londen in mei samenvalt met dit aanstaande huwelijk.
![smokey2.gif]()
![xxl.jpg]()
Goed, allen 'n fijn weekend toegewenst!!
Scjvb--------
Britse politicus wil daklozen van straat in Windsor voor koninklijk huwelijkGISTEREN, 19:35 - AANGEPAST GISTEREN, 21:27
De kapel van Windsor Castle AFPquote:
In Groot-Brittannië is ophef ontstaan over een oproep van de leider van de raad van het pittoreske stadje Windsor. De Conservatief Simon Dudley heeft de politie gevraagd alle wettelijke middelen in te zetten om de daklozen in zijn gebied voor het koninklijk huwelijk van straat te halen. Prins Harry en Meghan Markle trouwen op 19 mei in de kapel op Windsor Castle.
Vanaf zijn vakantie-adres in de sneeuw in de Amerikaanse staat Wyoming twitterde Dudley vlak na de kerst dat het "treurig is te zien dat het slapen in de open lucht in Windsor epidemische vormen aanneemt." Inmiddels komt van alle kanten de kritiek los.
Dudley vindt dat de zwervers en bedelaars het beeld bezoedelen van Windsor en Maidenhead, een bestuurlijk gebied ten zuid-westen van Londen, waar ook de elitaire jongenskostschool Eton college is gevestigd en de renbaan van Ascot. Jaarlijks komen zeven miljoen toeristen naar Windsor.
In een brief aan de politie spreekt Dudley van agressieve bedelmethodes en intimidatie door bedelaars en daklozen. Volgens hem hebben de bewoners van Windsor genoeg van de vijandigheid en het afval dat zich opstapelt. Ook wijst de politicus op het veiligheidsrisico van rondslingerende tassen die ze zouden achterlaten.
Volgens Dudley is uit onderzoek gebleken dat een groot deel van de zwervers niet dakloos is. Onder hen zouden ook mensen zijn die geen hulp willen.
In 2016 bracht Dudley zelf een nacht in de open lucht door om te zien hoe het is om te leven als dakloze. Op Twitter pleitte hij daarna voor allerlei voorzieningen.
![Fe49mMz2S5pgj0Wv.jpg]()
Simon Dudley @MrSimonDudleyA piece I recorded after sleeping rough in #Maidenhead in 2016.
Since then we have opened a homeless shelter and a halfway
house. Clearly there is still much to do which we will do with our
emerging @RBWM borough local plan #homelessness16:18 - 4 jan. 2018 · Wyoming, USA
43 antwoorden 10 retweets 20 vind-ik-leuksHulporganisaties zijn woedend dat de politicus de politie vraagt daklozen van straat te halen. Ze vinden dat Dudley de politie wil gebruiken om een goede indruk te maken op de bezoekers van het koninklijk huwelijk. Een woordvoerder zegt dat het bovendien averechts werkt de daklozen te stigmatiseren.
Premier May is het ook oneens met haar partijgenoot, laat ze in een reactie weten. Ze wil dat alle instanties goed samenwerken om onderdak te realiseren voor mensen die op straat leven. Als er sprake is van agressiviteit door bedelaars, moet het stadsdeel er samen met de politie iets aan doen, vindt May.
©
NOS
[ Bericht 0% gewijzigd door Scjvb op 06-01-2018 01:34:54 (Verlovingsfoto Harry & Meghan) ]