abonnement Unibet Coolblue
pi_176275416
Hi allemaal,

Hoe weet je of je een scharrel voor iemand bent of dat er meer is? Ik snap dat het aan hem vragen de beste manier is, maar hoor graag wat jullie ervaringen zijn. Wat zijn signalen?

Kennen elkaar nu zo'n 2,5 maand, zien elkaar bijna wekelijks. Gaan weleens uiteten of iets buitenshuis doen, maar spreken voornamelijk thuis af. We zijn ook types die liever thuis zijn dan uitgaan en wonen vrij afgelegen van de stad. We appen elke dag, totaal niet seksgerelateerd, maar gewoon over hoe je dag is etc.
Hebben dus ook seks, maar dat staat niet centraal als we elkaar zien. Hebben ook niet elke keer seks als we elkaar zien. We kletsen heel veel, oppervlakkig slap gelul maar ook diepgaand, we lachen enorm veel en knuffelen en zoenen veel. Het klikt gewoon op alle vlakken. Kunnen niet van elkaar afblijven. Als hij hierheen komt staat ie met een grote grijns voor de deur, en we hebben beide de hele avond een grote lach op ons gezicht en kijken elkaar vaak lang en diep aan. Meestal praten we eerst uren of kijken we een serie/film voordat we gaan seksen. Maar ook tijdens zon film kletsen we maar door.
Hij vraagt elke keer of ik nog op tinder sta (daar kennen we elkaar niet van, maar ik stond daar wel eerst op). Hij heeft zn familie en vrienden al over me verteld.

Verder is hij pas een jaar gescheiden en ben ik de 1e met wie hij serieus date na zn scheiding. Ik kwam ook totaal onverwachts in zn leven: hij stond er eigenlijk totaal niet voor open. Zijn ex is meerdere malen vreemdgegaan en hij is daardoor skeptisch, huiverig. En dat merk ik wel.

Ik wil nog geen duidelijkheid vragen aan hem omdat het gewoon goed voelt en ik hem niet wil benauwen. Wil hem alle tijd geven die hij nodig heeft om zich weer open te stellen en weer iemand te vertrouwen.

Maar ben wel bang dat hij mij gewoon als een scharrel ziet/fwb zonder gevoelens. Wat denken jullie?
pi_176275468
Jullie zijn beide verliefd, simpel toch?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176275475
Als hij anderen over jou vertelt ben je wel meer dan een scharrel denk ik zo.
Maar als je het echt zeker wil weten moet je het aan hem vragen.
pi_176275586
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:00 schreef Belle277 het volgende:
Ik wil nog geen duidelijkheid vragen aan hem omdat het gewoon goed voelt en ik hem niet wil benauwen. Wil hem alle tijd geven die hij nodig heeft om zich weer open te stellen en weer iemand te vertrouwen.
Aangezien hij gescheiden is, ga ik er even vanuit dat jullie niet twee bibberende bakvissen zijn. Doe gewoon volwassen en vraag gewoon duidelijkheid als jij dat nodig hebt. Dat mag op jullie leeftijd echt geen issue meer zijn.
pi_176275665
Klinkt niet als een scharrel. Eerder als iemand die een beetje bevestiging van jou nodig heeft!
Zie onzeker over Tinder.
De jongen vraagt zich waarschijnlijk hetzelfde af!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_176275722
Dank voor jullie reacties.
Als ik dit zo lees klinkt t idd wel goed. De reden waarom ik twijfel aan zijn bedoelingen is dat ik de overtuiging heb dat als een man echt verliefd is, hij je meerdere malen per week wil zien en zelf begint over exclusiviteit/starten van een relatie. Dit doet hij niet.
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:20:06 #7
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176275742
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:18 schreef Belle277 het volgende:
Dank voor jullie reacties.
Als ik dit zo lees klinkt t idd wel goed. De reden waarom ik twijfel aan zijn bedoelingen is dat ik de overtuiging heb dat als een man echt verliefd is, hij je meerdere malen per week wil zien en zelf begint over exclusiviteit/starten van een relatie. Dit doet hij niet.
Daarbij is niet elke man hetzelfde ;)
Maar indd, het klinkt gewoon als prima allemaal.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176275791
Maar sta je nog op tinder?
pi_176275839
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar sta je nog op tinder?
Dit ja. Essentieel voor hoe hij jou ziet.
pi_176275876
Verder zei die de laatste keer ook dat ie voor mij nog nooit een vrouw had ontmoet bij wie die elke keer zoveel zin had om haar te zien.

En we maken grapjes over samenwonen en shit. Dus dat zit dan allemaal wel goed.

Maar hij heeft echt een trauma van zn vorige relatie (is op n enorm slechte manier uitgegaan, alle ellende die je maar kan voorstellen was daar). En heeft ook wat autistische trekjes (heeft ie zelf gezegd voor ik hier word gebombardeerd tot vooroordeler ;)). Hij vindt samen slapen bv heel groots en enorm wennen. Heeft na zn scheiding nog nooit bij een andere vrouw geslapen. Hij moet sowieso wennen aan dit hele dating-gebeuren en zei laatst dat ie nu door mij gaat nadenken over zn toekomst. Hij had zichzelf ingeprent nog n tijd vrijgezel te zijn en geen behoefte aan vrouwen te hebben, maar ineens stond ik voor de deur.

Ik ga me dit dan persoonlijk aantrekken, terwijl het misschien gewoon meer de aard vh beestje is en t in die zin niets met mij te maken heeft hoe leuk/niet leuk die mij vindt.

Ik vind hem verder echt geweldig, en nogmaals ik wil hem alle rust en tijd geven die hij nodig heeft. We kunnen er ook goed over praten. Maar soms ben ik bang dat ie gewoon niet verliefd is.
pi_176275900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar sta je nog op tinder?
Nee :) had ik hem ook verteld dus dacht dat ie t wel wist nu. Maar laatste date vroeg ie weer ineens "hoe is t met tinder?" En ik zei "heb ik niet meer". Zei die "waarom niet?" Ik zei "heb ik geen behoefte meer aan"
pi_176275919
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:29 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Nee :) had ik hem ook verteld dus dacht dat ie t wel wist nu. Maar laatste date vroeg ie weer ineens "hoe is t met tinder?" En ik zei "heb ik niet meer". Zei die "waarom niet?" Ik zei "heb ik geen behoefte meer aan"
Hij is aan het vissen bij je hoe serieus jij bent. Ondertussen ben jij je af aan het vragen hoe serieus hij is.
  Spellchecker donderdag 4 januari 2018 @ 10:32:23 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_176275951
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:28 schreef Belle277 het volgende:
Verder zei die de laatste keer ook dat ie voor mij nog nooit een vrouw had ontmoet bij wie die elke keer zoveel zin had om haar te zien.

En we maken grapjes over samenwonen en shit. Dus dat zit dan allemaal wel goed.

Maar hij heeft echt een trauma van zn vorige relatie (is op n enorm slechte manier uitgegaan, alle ellende die je maar kan voorstellen was daar). En heeft ook wat autistische trekjes (heeft ie zelf gezegd voor ik hier word gebombardeerd tot vooroordeler ;)). Hij vindt samen slapen bv heel groots en enorm wennen. Heeft na zn scheiding nog nooit bij een andere vrouw geslapen. Hij moet sowieso wennen aan dit hele dating-gebeuren en zei laatst dat ie nu door mij gaat nadenken over zn toekomst. Hij had zichzelf ingeprent nog n tijd vrijgezel te zijn en geen behoefte aan vrouwen te hebben, maar ineens stond ik voor de deur.

Ik ga me dit dan persoonlijk aantrekken, terwijl het misschien gewoon meer de aard vh beestje is en t in die zin niets met mij te maken heeft hoe leuk/niet leuk die mij vindt.

Ik vind hem verder echt geweldig, en nogmaals ik wil hem alle rust en tijd geven die hij nodig heeft. We kunnen er ook goed over praten. Maar soms ben ik bang dat ie gewoon niet verliefd is.
Ik denk dat hij zich er nog niet echt aan kan overgeven ... Geef hem nog wat tijd en geniet in ieder geval samen!
pi_176276210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:18 schreef Belle277 het volgende:
Dank voor jullie reacties.
Als ik dit zo lees klinkt t idd wel goed. De reden waarom ik twijfel aan zijn bedoelingen is dat ik de overtuiging heb dat als een man echt verliefd is, hij je meerdere malen per week wil zien en zelf begint over exclusiviteit/starten van een relatie. Dit doet hij niet.
En waarom doe jij het niet? Je kan toch ook praten?
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:47:03 #15
444244 I.L.Y.
Het kan altijd gekker
pi_176276245
De meeste mannen hebben duidelijkheid en zekerheid nodig. Vooral als je al een tijd bedonderd bent.
Schrijf hem desnoods in een brief hoe jij de dingen voelt, ervaart en inziet. Mannen houden ervan als een vrouw eerlijk en oprecht teder een simpele brief uit haar hart schrijft.
pi_176276308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:47 schreef I.L.Y. het volgende:
De meeste mannen hebben duidelijkheid en zekerheid nodig. Vooral als je al een tijd bedonderd bent.
Schrijf hem desnoods in een brief hoe jij de dingen voelt, ervaart en inziet. Mannen houden ervan als een vrouw eerlijk en oprecht teder een simpele brief uit haar hart schrijft.
Een brief? Really? Het zijn toch gewoon twee volwassen mensen. Ze kan toch gewoon vragen: zeg, hoe serieus zijn we, ik weet graag waar ik aan toe ben.
pi_176276338
Ik ben gewoon heel bang om een "blauwtje" te lopen. Dat het niet wederzijds is. Hij heeft in t begin aangegeven tijd en ruimte nodig te hebben om weer tot zn gevoel te kunnen komen. We hebben hier toen een heel goed en diep gesprek over gehad. Ik wil er dus niet weer naar vragen maar het gewoon leuk hebben in t hier en nu.

Ik vroeg me gewoon af hoe jullie doen tegen een scharrel/fwb en of dit anders is dan bovenstaand verhaal van hem en mij
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:52:38 #18
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176276343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Een brief? Really? Het zijn toch gewoon twee volwassen mensen. Ze kan toch gewoon vragen: zeg, hoe serieus zijn we, ik weet graag waar ik aan toe ben.
Sommige mensen kunnen op die manier hun gevoel beter uiten ;)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176276500
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:52 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen op die manier hun gevoel beter uiten ;)
Gevoel? Uiten? Het is gewoon een simpele vraag over de status van hun relatie. En als ik het zo lees is het gewoon een full-blown relatie. Waarom er om heen draaien als een briefjes doorgevende puber :')
pi_176276537
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:52 schreef Belle277 het volgende:
Ik ben gewoon heel bang om een "blauwtje" te lopen. Dat het niet wederzijds is. Hij heeft in t begin aangegeven tijd en ruimte nodig te hebben om weer tot zn gevoel te kunnen komen. We hebben hier toen een heel goed en diep gesprek over gehad. Ik wil er dus niet weer naar vragen maar het gewoon leuk hebben in t hier en nu.

Ik vroeg me gewoon af hoe jullie doen tegen een scharrel/fwb en of dit anders is dan bovenstaand verhaal van hem en mij
Dus je weet dat je hier een goed en diep gesprek over kan hebben, maar toch kun je niet een simpele vraag stellen? Wow.

Hoe deed ik tegen een scharrel waar ik het officieel mee wilde maken? Ik zei het tegen haar!
pi_176276593
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:32 schreef maily het volgende:

[..]

Ik denk dat hij zich er nog niet echt aan kan overgeven ... Geef hem nog wat tijd en geniet in ieder geval samen!
Dit.
Somebody that I used to know
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:09:32 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176276725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:00 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Gevoel? Uiten? Het is gewoon een simpele vraag over de status van hun relatie. En als ik het zo lees is het gewoon een full-blown relatie. Waarom er om heen draaien als een briefjes doorgevende puber :')
Tja, we zijn niet allemaal even geweldig zoals jij bent natuurlijk :)
Probeer te accepteren dat er zoveel verschillende mensen zijn.
En ook zeker dat jij niks beter bent dan een ander omdat jij een ander beeld er bij hebt.

Werk hier aan, siert je.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:12:31 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176276793
Zitten jullie ook regelmatig een avond bij hem thuis of alleen maar bij jou?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176277104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:12 schreef Leandra het volgende:
Zitten jullie ook regelmatig een avond bij hem thuis of alleen maar bij jou?
Nee meestal zijn we bij hem. Maakt dat verschil?
pi_176277317
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:29 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Nee :) had ik hem ook verteld dus dacht dat ie t wel wist nu. Maar laatste date vroeg ie weer ineens "hoe is t met tinder?" En ik zei "heb ik niet meer". Zei die "waarom niet?" Ik zei "heb ik geen behoefte meer aan"
Wat een boeren lul....
pi_176277397
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:37 schreef hoechst het volgende:

[..]

Wat een boeren lul....
Hoezo?
pi_176277444
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:09 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Tja, we zijn niet allemaal even geweldig zoals jij bent natuurlijk :)
Probeer te accepteren dat er zoveel verschillende mensen zijn.
En ook zeker dat jij niks beter bent dan een ander omdat jij een ander beeld er bij hebt.

Werk hier aan, siert je.
Ad homonims, voor als je een discussie niet op een normale wijze wil voeren. Siert jou niet.

Het gaat hier gewoon niet om gevoelens uiten, het gaat om een statusupdate.
  donderdag 4 januari 2018 @ 11:45:04 #28
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176277479
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ad homonims, voor als je een discussie niet op een normale wijze wil voeren. Siert jou niet.

Het gaat hier gewoon niet om gevoelens uiten, het gaat om een statusupdate.
Nee, advies. Probeer dat ook aan te nemen van anderen i.p.v. alles weg te wuiven, ik weet dat links zo werkt maar groei als persoon. Succes.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176277507
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:45 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Nee, advies. Probeer dat ook aan te nemen van anderen i.p.v. alles weg te wuiven, ik weet dat links zo werkt maar groei als persoon. Succes.
Als je advies op de situatie sloeg, had je wellicht een punt gehad :')
pi_176277513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:52 schreef Belle277 het volgende:
Ik ben gewoon heel bang om een "blauwtje" te lopen. Dat het niet wederzijds is. Hij heeft in t begin aangegeven tijd en ruimte nodig te hebben om weer tot zn gevoel te kunnen komen. We hebben hier toen een heel goed en diep gesprek over gehad. Ik wil er dus niet weer naar vragen maar het gewoon leuk hebben in t hier en nu.

Ik vroeg me gewoon af hoe jullie doen tegen een scharrel/fwb en of dit anders is dan bovenstaand verhaal van hem en mij
Door geen duidelijkheid te vragen en dit zo te laten is de kans groot dat je een blauwtje oploopt. Hij kan na een paar maanden besluiten niks met je te willen. Je kan maar beter nu een eventuele blauwtje oplopen dan pas over een paar maanden of jaren ( omdat jij niet om duidelijkheid durfde te vragen) en daarmee zoveel tijd hebben verspild aan hem.

Mannen houden van duidelijkheid. Vraag daar dan ook om. En dat hoeft echt niet op zo een manier waarop hij zich verstikt voelt, maar dat kan op andere manieren. Je kan hem vertellen dat je hem leuk vindt en hem graag verder zou willen leren met als eventuele doel ( mits het wederzijds klikt) een relatie. Zoiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2018 11:47:26 ]
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:04:59 #31
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176277841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Als je advies op de situatie sloeg, had je wellicht een punt gehad :')
Eh, dat slaat op de situatie ;) jammer dat je het niet begrijpt en passief agressief doet
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176278197
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:04 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Eh, dat slaat op de situatie ;) jammer dat je het niet begrijpt en passief agressief doet
He, als je je vervelende gedrag tegen mij nou gewoon even lekker op de FP houdt :W
pi_176278210
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:40 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Hoezo?
Om zo onzeker te zijn.
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:25:51 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176278219
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:25 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Nee meestal zijn we bij hem. Maakt dat verschil?
Als je ook maar bij hem komt en jullie idd niet alleen bij jou zitten niet nee ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:27:27 #35
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176278249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

He, als je je vervelende gedrag tegen mij nou gewoon even lekker op de FP houdt :W
He? op de FP? heb ik daar ook commentaar op je? zal ook wel terecht zijn dan net als hier.

maar oh het past niet in je straatje en dus is het vervelend gedrag? Huilen, slachtofferrol. Waar zien we dat vooral? hmmmm

Maar jij mag het laatste woord wel. Have fun.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:32:28 #36
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176278347
Helemaal als hij net uit een scheiding komt wil het best wel veel zeggen dat hij zijn familie over jou vertelt heeft. Dat doe je niet bij een scharrel, en ook niet wanneer er slechts lichte hoop is. Het geeft aan dat hij vertrouwen heeft in jullie. Heb je hem ook verteld dat jij jouw familie ook hebt ingelicht?

Verder: communiceren. Zooooo belangrijk. Zoiets moet je gewoon kunnen vragen als je er mee zit. Kan je best zo brengen dat het hem niet onder druk zet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176278358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ad homonims
:') mooi altijd van die mensen die heel intellectueel denken te zijn en zo falen :D

Ontopic: ik zou het hem gewoon vragen. Geen man die dan wegrent als hij je echt leuk vindt, doet ie dat wel was ie dat vast al van plan.
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:34:26 #38
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176278377
Geniet gewoon van de duidelijk erg fijne tijd die je samen hebt. Wees niet bang om te zeggen dat je hem echt leuk vindt, dan komt het vanzelf terug of niet...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176278442
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:33 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

:') mooi altijd van die mensen die heel intellectueel denken te zijn en zo falen :D
:D
pi_176278931
quote:
2s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Helemaal als hij net uit een scheiding komt wil het best wel veel zeggen dat hij zijn familie over jou vertelt heeft. Dat doe je niet bij een scharrel, en ook niet wanneer er slechts lichte hoop is. Het geeft aan dat hij vertrouwen heeft in jullie. Heb je hem ook verteld dat jij jouw familie ook hebt ingelicht?

Verder: communiceren. Zooooo belangrijk. Zoiets moet je gewoon kunnen vragen als je er mee zit. Kan je best zo brengen dat het hem niet onder druk zet.
Ja hij vroeg laatst nog of ik mn vriendinnen al over hem had verteld. En hij vroeg laatst toen we een date hadden of we langs mn ouders huis konden rijden (niet naar binnen) om te zien waar die wonen en wat mn ouderlijk huis was waar ik ben opgegroeid enz.

Verder praten we wel hoor jongens! Ook over ons. We zijn open en zeggen steeds dat we elkaar leuk vinden en het fijn is samen. Als we een date hebben gehad appt ie altijd meteen dat ie t weer zo fijn vond.

Maar ben dus wel bang dat ie niet verliefd is ofzo (maar max 1x per week afspreken, nog geen naampje willen geven enz)
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:14:12 #41
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176279131
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:06 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Ja hij vroeg laatst nog of ik mn vriendinnen al over hem had verteld. En hij vroeg laatst toen we een date hadden of we langs mn ouders huis konden rijden (niet naar binnen) om te zien waar die wonen en wat mn ouderlijk huis was waar ik ben opgegroeid enz.

Verder praten we wel hoor jongens! Ook over ons. We zijn open en zeggen steeds dat we elkaar leuk vinden en het fijn is samen. Als we een date hebben gehad appt ie altijd meteen dat ie t weer zo fijn vond.

Maar ben dus wel bang dat ie niet verliefd is ofzo (maar max 1x per week afspreken, nog geen naampje willen geven enz)
Hoelang was hij met zijn ex-vrouw samen voordat hij jou leerde kennen?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176279198
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:14 schreef Montelly het volgende:

[..]

Hoelang was hij met zijn ex-vrouw samen voordat hij jou leerde kennen?
12 jaar
pi_176279219
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:06 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Ja hij vroeg laatst nog of ik mn vriendinnen al over hem had verteld. En hij vroeg laatst toen we een date hadden of we langs mn ouders huis konden rijden (niet naar binnen) om te zien waar die wonen en wat mn ouderlijk huis was waar ik ben opgegroeid enz.

Verder praten we wel hoor jongens! Ook over ons. We zijn open en zeggen steeds dat we elkaar leuk vinden en het fijn is samen. Als we een date hebben gehad appt ie altijd meteen dat ie t weer zo fijn vond.

Maar ben dus wel bang dat ie niet verliefd is ofzo (maar max 1x per week afspreken, nog geen naampje willen geven enz)
Of hij polst hoever hij al in de shit/fuik zit, of hij tast voorzichtig af en wil langzamerhand wennen aan deze nieuwe situatie maar moet dat alleen nog op zich in laten werken.
Somebody that I used to know
pi_176279234
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:06 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Maar ben dus wel bang dat ie niet verliefd is ofzo (maar max 1x per week afspreken, nog geen naampje willen geven enz)
Geef hem gewoon de tijd!
Hij heeft duidelijk gezegd dat hij dat nodig heeft na een vreemdgaande ex dus relax!
pi_176279320
Het enige wat jij volgens mij van hem wil weten, is dat hij je niet aan het lijntje houdt. Nou, dat kan je vragen, en verder aangeven dat je hem de tijd wilt geven (zolang hij je dus maar niet aan het lijntje houdt). Lijkt me fair om dat te stellen.
Somebody that I used to know
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:25:35 #46
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176279345
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:17 schreef Belle277 het volgende:

[..]

12 jaar
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:20 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Geef hem gewoon de tijd!
Hij heeft duidelijk gezegd dat hij dat nodig heeft na een vreemdgaande ex dus relax!
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:27:40 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176279381
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:06 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Ja hij vroeg laatst nog of ik mn vriendinnen al over hem had verteld. En hij vroeg laatst toen we een date hadden of we langs mn ouders huis konden rijden (niet naar binnen) om te zien waar die wonen en wat mn ouderlijk huis was waar ik ben opgegroeid enz.

Verder praten we wel hoor jongens! Ook over ons. We zijn open en zeggen steeds dat we elkaar leuk vinden en het fijn is samen. Als we een date hebben gehad appt ie altijd meteen dat ie t weer zo fijn vond.

Maar ben dus wel bang dat ie niet verliefd is ofzo (maar max 1x per week afspreken, nog geen naampje willen geven enz)
Waarom ben je daar zo bang voor als alles zo positief is? Is hij misschien niet de enige die een klap heeft gehad in het verleden?

Want als je geen (negatieve) dingen weglaat blijkt uit alles wat je hier schrijft dat hij je echt heel leuk vindt. En dat het meer is als neuken en wegwezen.
Waar het toe leidt, of het voor 'altijd' is? Ik kan het je niet zeggen, maar dat hij je oprecht leuk vindt en zo samen wil zijn is wel duidelijk.

Laat je angst dus los. Volgende keer als jullie samen zijn en het weer fijn hebben zeg je gewoon dat je erg blij met hem bent, verliefd bent op hem. Dat je dit wat je samen hebt erg waardeert.
En geniet gewoon van het mooie wat jullie hebben, laat dat niet verpesten door, zo te lezen, onzinnige onzekerheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 04-01-2018 13:33:53 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176279438
Oke thanks jongens!

Maar denken jullie wel dat ie me leuk vindt en niet gebruikt voor de seks oid?
pi_176279467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Een brief? Really? Het zijn toch gewoon twee volwassen mensen. Ze kan toch gewoon vragen: zeg, hoe serieus zijn we, ik weet graag waar ik aan toe ben.
Echt niet dus. Een brief wordt wel gewaardeerd, althans zo ervaar ik dat wel. Heerlijk, lekker nalezen, glaasje wijn en open haard aan.
pi_176279490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:30 schreef Belle277 het volgende:
Oke thanks jongens!

Maar denken jullie wel dat ie me leuk vindt en niet gebruikt voor de seks oid?
Hou op!
Geniet
pi_176279512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:30 schreef Belle277 het volgende:
Oke thanks jongens!

Maar denken jullie wel dat ie me leuk vindt en niet gebruikt voor de seks oid?
Grote kans dat hij een trauma heeft overgehouden aan het vreemdgaan van zijn ex. Misschien denkt hij wel, zoiets wil ik niet nog eens meemaken. Dan lijkt het mij best moeilijk om weer een relatie te starten.
pi_176279518
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:30 schreef Belle277 het volgende:
Oke thanks jongens!

Maar denken jullie wel dat ie me leuk vindt en niet gebruikt voor de seks oid?
Ik denk wel dat hij jou voor de seks gebruikt als ik alles zo lees... maar heb je daar dan problemen mee?
pi_176279525
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:00 schreef Belle277 het volgende:
Maar ben wel bang dat hij mij gewoon als een scharrel ziet/fwb zonder gevoelens. Wat denken jullie?
Uit niks dat je verteld in je Openingspost blijkt dat er grond is dat te vermoeden...?

Heb je dingen weggelaten waaruit je een grond kunt halen zoiets te denken van hem?

Overigens, voor mij is het verschil tussen een vaste relatie en een scharrel vooral of je een gezamelijke toekomst plant en je daarin ook bereid bent vast te leggen (wat uiteindelijk ook bepaalde keuzes oplevert die vaak niet zomaar terug te stellen zijn).
Als je aangeeft dat je ook diepe gesprekken hebt, lijkt me dat ook best iets om te kunnen bespreken, hoe jullie staan in jullie toekomstverwachtingen en of hij die toekomst samen ziet (ook zonder dat dat gelijk ook acties zou moeten uitlokken, maar vooral de instelling)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:35:18 #54
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176279538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:30 schreef Belle277 het volgende:
Oke thanks jongens!

Maar denken jullie wel dat ie me leuk vindt en niet gebruikt voor de seks oid?
Ja volgens mij zit je wel goed!
pi_176279747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:34 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik denk wel dat hij jou voor de seks gebruikt als ik alles zo lees... maar heb je daar dan problemen mee?
Ja nogal ja
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:47:58 #56
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176279810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:34 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik denk wel dat hij jou voor de seks gebruikt als ik alles zo lees... maar heb je daar dan problemen mee?
Hmm.. dat begrijp ik er juist helemaal niet uit. Ik denk dat de TS beter gewoon aan hem zelf een eerlijk antwoord kan vragen.
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:49:50 #57
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176279855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:03 schreef LurkJeRot het volgende:
Als hij anderen over jou vertelt ben je wel meer dan een scharrel denk ik zo.
Maar als je het echt zeker wil weten moet je het aan hem vragen.
Dit antwoord dus.
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:53:21 #58
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176279964
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:30 schreef Belle277 het volgende:
Oke thanks jongens!

Maar denken jullie wel dat ie me leuk vindt en niet gebruikt voor de seks oid?
Nee. Zijn houding is vrij duidelijk uit alles wat je vertelt. Waarom heb je perse al een naampje nodig? Je weet van elkaar dat er geen behoefte is aan iemand anders; je hebt het aan je familie en vrienden vertelt...

Je kan altijd vragen of hij je directe familie (ouders bv) zou willen ontmoeten? Dat geeft al wel aan dat het de relatie kant opgaat. Als de info die je nu hebt nog niet genoeg is..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176280016
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:45 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Ja nogal ja
Is dat dan jouw probleem of zijn probleem?
pi_176280084
Ik was even vergeten dat het in R&P graag zo moeilijk mogelijk wordt gemaakt.

Ik weet wel dat als ik hem was, en je onzekere bakvissengedrag hier zag, dan had ik doei gezegd. Doe mij maar een volwassen vrouw die gewoon durft te zeggen wat ze wil.

"wil je verkering [_] ja [_] nee"
  donderdag 4 januari 2018 @ 14:58:43 #61
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_176281522
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:34 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Grote kans dat hij een trauma heeft overgehouden aan het vreemdgaan van zijn ex. Misschien denkt hij wel, zoiets wil ik niet nog eens meemaken. Dan lijkt het mij best moeilijk om weer een relatie te starten.
Jah na zoiets heb je wel een behoorlijke kat-uit-de-boom-kijk houding, want je wil niet NOG een keer zweven op die hoge wolk, en daar vanaf vallen, dat soort verraad doet echt pijn en schade aan het hart :{
Maar als ik het zo lees hebben jullie het super samen, en lekt dat samenzijn ook uit naar vrienden/familie wat alleen maar een goed teken is :)

Geniet! ^O^
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_176281652
Dankjulliewel!!

Heb overigens aan hem gevraagd of ie t alleen voor de seks doet, maar is niet t geval volgens hem.

En idd, zoals hij een rot verleden heeft qua relaties, heb ik dat ook. Vandaar dat ikzelf het ook moeilijk vind hem te vertrouwen op zijn woord enzo.

Maar bedankt voor jullie inzichten, helpt me goed op weg!
pi_176281717
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik was even vergeten dat het in R&P graag zo moeilijk mogelijk wordt gemaakt.

Ik weet wel dat als ik hem was, en je onzekere bakvissengedrag hier zag, dan had ik doei gezegd. Doe mij maar een volwassen vrouw die gewoon durft te zeggen wat ze wil.

"wil je verkering [_] ja [_] nee"
Dat snap ik. Alleen heeft hij al eerder aangegeven tijd en ruimte nodig te hebben om weer tot zijn gevoel te kunnen komen en hij langzamer is dan de gemiddelde man. Daarom wil ik niet na n maand wéér gaan vragen hoe die erin staat en ook geen verkering vragen.
pi_176281844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:05 schreef Belle277 het volgende:

Vandaar dat ikzelf het ook moeilijk vind hem te vertrouwen op zijn woord enzo.
meestal is dat een beetje nutteloos, zeker als je zelf eerst gaat vissen naar bepaalde antwoorden, zoals met die vraag "of hij het alleen voor de sex doet", waarop natuurljk nooit een echt eerlijk antwoord komt.

Als je wilt werken aan onderling vertrouwen is het belangrijker dat je met elkaar leert praten over je eigen verwachtingen en leert luisteren naar die van hem...
dus gewoon eens eerlijk en open met hem praten zonder vooraf al duidelijk te maken welk antwoord je van hem wilt horen.

Overigens, ik ben al aardig wat jaartjes samen met mijn partner, maar daarbij hoort voor mij ook gewoon dat je ook graag sex hebt, en je soms ook dingen doet omdat je graag sex wilt hebben...
Ik zie niet in waarom het goed voor een relatie zou zijn als je het niet voor de seks doet, alsof sex iets slechts is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:13:54 #65
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_176281856
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:08 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Alleen heeft hij al eerder aangegeven tijd en ruimte nodig te hebben om weer tot zijn gevoel te kunnen komen en hij langzamer is dan de gemiddelde man. Daarom wil ik niet na n maand wéér gaan vragen hoe die erin staat en ook geen verkering vragen.
Je hoeft hem er niet mee onder druk te zetten hč? Lijkt me helemaal niet verkeerd om er regelmatig op terug te komen hoe jullie je er allebei bij voelen. Juist omdat jullie allebei kwetsbaar zijn op dit gebied en tijd nodig hebben.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_176281901
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:34 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Grote kans dat hij een trauma heeft overgehouden aan het vreemdgaan van zijn ex. Misschien denkt hij wel, zoiets wil ik niet nog eens meemaken. Dan lijkt het mij best moeilijk om weer een relatie te starten.
Ja dat zei hij idd in t begin dat we elkaar leerden kennen: heel bang om weer wat nieuws op te starten.
Laatst zei die al wel dat ie zich er weer voor 100% voor open wil gaan stellen en ervoor wil gaan, dat ie verder wil met zijn leven en niet in die ex/scheidingssferen wil blijven hangen. Hij wil zn muur afbreken en zich weer kwestbaar durven opstellen en dus voor n nieuwe relatie gaan. Hopelijk met mij :P
pi_176282308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Uit niks dat je verteld in je Openingspost blijkt dat er grond is dat te vermoeden...?

Heb je dingen weggelaten waaruit je een grond kunt halen zoiets te denken van hem?

Overigens, voor mij is het verschil tussen een vaste relatie en een scharrel vooral of je een gezamelijke toekomst plant en je daarin ook bereid bent vast te leggen (wat uiteindelijk ook bepaalde keuzes oplevert die vaak niet zomaar terug te stellen zijn).
Als je aangeeft dat je ook diepe gesprekken hebt, lijkt me dat ook best iets om te kunnen bespreken, hoe jullie staan in jullie toekomstverwachtingen en of hij die toekomst samen ziet (ook zonder dat dat gelijk ook acties zou moeten uitlokken, maar vooral de instelling)
Nee heb niks weggelaten. Als we samen zijn is het gewoon geweldig en kunnen we niet stoppen met naar elkaar te lachen, te flirten, te praten, zoenen etc. Heb gewoon geen ervaring met scharrelen/fwb. Geen idee hoe je dan tegen elkaar doet, hoe je met elkaar omgaat, wat je wel en niet tegen elkaar zegt etc. Het kan natuurlijk zijn dat hij het wel meer ziet als scharrel/fwb. Maar uit jullie reacties maak ik op dat ik me daar maar niet meer druk om moet maken ;)
pi_176282614
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:34 schreef Belle277 het volgende:
Heb gewoon geen ervaring met scharrelen/fwb. Geen idee hoe je dan tegen elkaar doet, hoe je met elkaar omgaat, wat je wel en niet tegen elkaar zegt etc.
Dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:34 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, voor mij is het verschil tussen een vaste relatie en een scharrel vooral of je een gezamelijke toekomst plant en je daarin ook bereid bent vast te leggen (wat uiteindelijk ook bepaalde keuzes oplevert die vaak niet zomaar terug te stellen zijn).

Of iemand zich openstelt voor een mogelijk gezamenlijke toekomst. Als iemand alleen wil scharrelen, houdt hij de boot op bepaalde vlakken af. En bij FWB ook.
Somebody that I used to know
pi_176290464
quote:
2s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:45 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit:

[..]

Of iemand zich openstelt voor een mogelijk gezamenlijke toekomst. Als iemand alleen wil scharrelen, houdt hij de boot op bepaalde vlakken af. En bij FWB ook.
Ah oke, bedankt!
pi_176291445
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:55 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Ah oke, bedankt!
Hoe oud ben je dan? Je klinkt als 16 jaar
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176291679
quote:
5s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:34 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoe oud ben je dan? Je klinkt als 16 jaar
En bedankt ;) ben in de 30
pi_176291732
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:44 schreef Belle277 het volgende:

[..]

En bedankt ;) ben in de 30
Ok. Nou, als hij je aan zijn ouders of broer/zus gaat voorstellen zit het wel goed met je Beest, Belle
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 4 januari 2018 @ 22:48:39 #73
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176291795
quote:
5s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:34 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoe oud ben je dan? Je klinkt als 16 jaar
Dat idee had ik dus ook :D
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176291882
Haha wat erg!
Ik ben gewoon niet gewend om te daten of te scharrelen. Kom ook uit een lange relatie, vandaar.
Maar bedankt voor al jullie feedback en info!! Wie weet plaats ik hier ooit nog wel dat t officieel wat is geworden ;)
pi_176292062
Wat mannen vooral willen is duidelijkheid en heldere communicatie. Geen spelletjes of vage bullshit. Vertel die vent gewoon wat je voelt voor hem en of er meer in zit in de (nabije?) toekomst. Als hij vraagt of je nog op Tinder zit dan is het voor hem kennelijk nog niet zo serieus. Als je dat wil veranderen moet je met 'm praten.
pi_176292195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:59 schreef FlipjeHolland het volgende:
Wat mannen vooral willen is duidelijkheid en heldere communicatie. Geen spelletjes of vage bullshit. Vertel die vent gewoon wat je voelt voor hem en of er meer in zit in de (nabije?) toekomst. Als hij vraagt of je nog op Tinder zit dan is het voor hem kennelijk nog niet zo serieus. Als je dat wil veranderen moet je met 'm praten.
Hmm waarom denk je dat t voor hem nog niet zo serieus is als ie vraagt of ik nog op tinder sta?
pi_176292294
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:06 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Hmm waarom denk je dat t voor hem nog niet zo serieus is als ie vraagt of ik nog op tinder sta?
Omdat hij blijkbaar ook bevestiging van jou nodig heeft? Omdat hij het niet krijgt denkt hij dat je misschien nog verder rond kijkt op Tinder?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176292717
quote:
5s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:10 schreef Godshand het volgende:

[..]

Omdat hij blijkbaar ook bevestiging van jou nodig heeft? Omdat hij het niet krijgt denkt hij dat je misschien nog verder rond kijkt op Tinder?
Ja maar dat betekent toch niet direct dat ie er dan niet serieus in staat? Zegt toch niks over zijn bedoelingen naar mij toe, alleen dat ie dus ook onzeker is en bevestiging zoekt.
Ik ben ook onzeker en zoek ook bevestiging maar ben wel heel serieus en heb serieuze intenties met hem.
pi_176292745
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:31 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Ja maar dat betekent toch niet direct dat ie er dan niet serieus in staat? Zegt toch niks over zijn bedoelingen naar mij toe, alleen dat ie dus ook onzeker is en bevestiging zoekt.
Ik ben ook onzeker en zoek ook bevestiging maar ben wel heel serieus en heb serieuze intenties met hem.
Dan moet je toch eens een move maken. Vraag hem te komen eten met je ouders bv
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 4 januari 2018 @ 23:58:20 #80
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176293191
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:29 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Nee :) had ik hem ook verteld dus dacht dat ie t wel wist nu. Maar laatste date vroeg ie weer ineens "hoe is t met tinder?" En ik zei "heb ik niet meer". Zei die "waarom niet?" Ik zei "heb ik geen behoefte meer aan"
Zeker communicatie gestudeerd? Na tot deze post alles gelezen hebbend wat jij schrijft over die man, geef jij als antwoord: ... heb ik geen behoefte meer aan. Als ie iets autistisch over zich heeft (wat je schreef) had je het dan niet wat makkelijker voor jullie kunnen maken en zeggen: neen, ik heb jou toch, ik hoef geen ander meer (oid).

Dan lok je veel meer een reactie uit met hoe hij het ziet / ervaart bv ... ja, ik ook.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 5 januari 2018 @ 00:11:23 #81
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176293370
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:05 schreef Belle277 het volgende:
Dankjulliewel!!

Heb overigens aan hem gevraagd of ie t alleen voor de seks doet, maar is niet t geval volgens hem.

En idd, zoals hij een rot verleden heeft qua relaties, heb ik dat ook. Vandaar dat ikzelf het ook moeilijk vind hem te vertrouwen op zijn woord enzo.

Maar bedankt voor jullie inzichten, helpt me goed op weg!
Ja, veel praten met een man die licht autistisch is, die een vaste relatie had, 12 jaar lang. En dat is lang voor een nog relatief jong persoon, en die dan erachter komt dat ie bedrogen is. Ja, en als het dan méér dan goed gaat, het gaat uitsekend, perfekt, dan moet jij natuurlijk praten, ofschoon hij gezegd heeft het graag een beetje langzaam aan te willen doen.

Overigens, hoe oud is hij, en hoe oud ben jij?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 5 januari 2018 @ 00:19:32 #82
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176293481
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:44 schreef Belle277 het volgende:

[..]

En bedankt ;) ben in de 30
Jij bent in de 30? Nu, al te snel van begrip ben je niet:
-vragen of ie serieus is
-niet begrijpen: licht autistisch + bedrogen in een relatie van 12 jaren en zijn duidelijk zijn dat ie het graag een beetje langzaam aan wil doen
- denken dat als je 16 wordt geschat nav wat je hier schrijft niet doorhebben dat dat niet als compliment bedoeld is.

Zelf ook al eens getest op autisme?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_176293578
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 00:19 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Jij bent in de 30? Nu, al te snel van begrip ben je niet:
-vragen of ie serieus is
-niet begrijpen: licht autistisch + bedrogen in een relatie van 12 jaren en zijn duidelijk zijn dat ie het graag een beetje langzaam aan wil doen
- denken dat als je 16 wordt geschat nav wat je hier schrijft niet doorhebben dat dat niet als compliment bedoeld is.

Zelf ook al eens getest op autisme?

Die "en bedankt" was niet alsof ik blij was dat ik 16 werd geschat hoor. Dat jij dat dan weer niet snapt vind ik eerder raar.
Ik zeg ook nergens dat ik hem niet begrijp en hem geen tijd wil geven. Ik snap helemaal dat hij zijn vorige relatie moet verwerken (been there, done that). De enige vraag die ik hier stel is of hij me niet meer als scharrel/fwb ziet die t meer om de seks doet dan dat ie serieus is. En dat vraag ik omdat ik verliefd ben en me onzeker voel.
En nee ik heb geen autisme. Wel ook ellende meegemaakt met ex.
pi_176293591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:58 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Zeker communicatie gestudeerd? Na tot deze post alles gelezen hebbend wat jij schrijft over die man, geef jij als antwoord: ... heb ik geen behoefte meer aan. Als ie iets autistisch over zich heeft (wat je schreef) had je het dan niet wat makkelijker voor jullie kunnen maken en zeggen: neen, ik heb jou toch, ik hoef geen ander meer (oid).

Dan lok je veel meer een reactie uit met hoe hij het ziet / ervaart bv ... ja, ik ook.
Had gekund idd, bedankt voor je tip, als ie t weer gaat vragen zal ik t zeggen.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 00:42:07 #85
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176293790
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 00:26 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Die "en bedankt" was niet alsof ik blij was dat ik 16 werd geschat hoor. Dat jij dat dan weer niet snapt vind ik eerder raar.
Ik zeg ook nergens dat ik hem niet begrijp en hem geen tijd wil geven. Ik snap helemaal dat hij zijn vorige relatie moet verwerken (been there, done that). De enige vraag die ik hier stel is of hij me niet meer als scharrel/fwb ziet die t meer om de seks doet dan dat ie serieus is. En dat vraag ik omdat ik verliefd ben en me onzeker voel.
En nee ik heb geen autisme. Wel ook ellende meegemaakt met ex.
Ach Belle, ik reageer zo cynisch omdat ik het onbegrijpelijk vind dat je je niet realiseert dat hert gewoon heel goed gaat en dat je met dat vragen om bevestiging en het zoeken van spijkers op laag water alleen maar druk uitoefent, wat hij net niet graag wil.

En graag wat praktischer worden, niet alles aan hem en het lot overlaten.. Bv. waarom niet vaker? Nou, als je hem graag vaker ziet, nodig hem uit, kook voor hem, koop een schilderijtje en vraag of ie misschien kan komen helpen dat op te hangen etc.).

Wat ellende meemaken met verliefd zijn, in relaties, met partners en na de relatie betreft ... vervelend, maar denk je dat er mensen zijn boven de 20 die nog geen ellende op die vlakken hebben meegemaakt?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_176293873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 00:42 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ach Belle, ik reageer zo cynisch omdat ik het onbegrijpelijk vind dat je je niet realiseert dat hert gewoon heel goed gaat en dat je met dat vragen om bevestiging en het zoeken van spijkers op laag water alleen maar druk uitoefent, wat hij net niet graag wil.

En graag wat praktischer worden, niet alles aan hem en het lot overlaten.. Bv. waarom niet vaker? Nou, als je hem graag vaker ziet, nodig hem uit, kook voor hem, koop een schilderijtje en vraag of ie misschien kan komen helpen dat op te hangen etc.).

Wat ellende meemaken met verliefd zijn, in relaties, met partners en na de relatie betreft ... vervelend, maar denk je dat er mensen zijn boven de 20 die nog geen ellende op die vlakken hebben meegemaakt?
Bedankt :)

Klopt idd, iedereen maakt uiteindelijk wel wat heftigs mee in de liefde. Maar neemt niet weg dat t voor iedereen persoonlijk daardoor wel moeilijker kan zijn.

Zal me niet meer druk proberen te maken. Dank voor je post.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 00:51:38 #87
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176293932
Geniet er gewoon lekker van ^O^

En een ^) zit er dik in hehe!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_176302494
Hoi hoi

Sorry dat het via fok gaat maar ik heb een ander telefoonnummer genomen want je valt me lastig op mijn andere nummer dus mijn nieuwe nummer mag je niet weten
Ik ben toch maar weer terug bij mijn ex
Het was leuk zolang het duurde maar de seks was gewoon slecht

Succes
pi_176302783
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:59 schreef PJR het volgende:
Hoi hoi

Sorry dat het via fok gaat maar ik heb een ander telefoonnummer genomen want je valt me lastig op mijn andere nummer dus mijn nieuwe nummer mag je niet weten
Ik ben toch maar weer terug bij mijn ex
Het was leuk zolang het duurde maar de seks was gewoon slecht

Succes
Beste Belle27 ik ben nog beschikbaar hoi hoi!
pi_176303298
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:59 schreef PJR het volgende:
Hoi hoi

Sorry dat het via fok gaat maar ik heb een ander telefoonnummer genomen want je valt me lastig op mijn andere nummer dus mijn nieuwe nummer mag je niet weten
Ik ben toch maar weer terug bij mijn ex
Het was leuk zolang het duurde maar de seks was gewoon slecht

Succes
He das wel gek, je hebt me net nog gebeld!
pi_176303357
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:28 schreef Belle277 het volgende:

[..]

He das wel gek, je hebt me net nog gebeld!
Nee dat was ik
pi_176303428
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:30 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee dat was ik
Hoe kan dit!
  vrijdag 5 januari 2018 @ 16:30:55 #93
545 dop
:copyright: dop
pi_176304676
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 00:47 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Bedankt :)

Klopt idd, iedereen maakt uiteindelijk wel wat heftigs mee in de liefde. Maar neemt niet weg dat t voor iedereen persoonlijk daardoor wel moeilijker kan zijn.

Zal me niet meer druk proberen te maken. Dank voor je post.
mag ik je een tip geven.

Ga uit van je zelf, durf kwetsbaar te zijn door te vertellen wat je voor hem voelt.
Volgens mij is dat waar hij het meeste aan heeft.
Volgens mij ook wat jij van hem het liefste wil weten.
In je hoofd kun je jezelf vertellen dat kwetsbaarheid gevaarlijk is.
Maar wat is het ergste wat hij kan doen?
Zelfs als hij zou antwoorden dat het voor hem anders is.
Wat is een zogenaamd blauwtje lopen, boven kwetsbaar naar elkaar kunnen zijn en elkaar kunnen vertellen wat je voelt.
Uiteindelijk geeft dat verbinding vertrouwen en respect.
Als jij durft komt hij vanzelf met zijn gevoelens en kwetsbaarheid.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_176304968
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 16:30 schreef dop het volgende:

[..]

mag ik je een tip geven.

Ga uit van je zelf, durf kwetsbaar te zijn door te vertellen wat je voor hem voelt.
Volgens mij is dat waar hij het meeste aan heeft.
Volgens mij ook wat jij van hem het liefste wil weten.
In je hoofd kun je jezelf vertellen dat kwetsbaarheid gevaarlijk is.
Maar wat is het ergste wat hij kan doen?
Zelfs als hij zou antwoorden dat het voor hem anders is.
Wat is een zogenaamd blauwtje lopen, boven kwetsbaar naar elkaar kunnen zijn en elkaar kunnen vertellen wat je voelt.
Uiteindelijk geeft dat verbinding vertrouwen en respect.
Als jij durft komt hij vanzelf met zijn gevoelens en kwetsbaarheid.

Dankjewel!

Heb besloten dat de volgende keer dat ik hem zie ik mijn gevoelens ga uiten :)
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:26:12 #95
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176305826
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 16:44 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Dankjewel!

Heb besloten dat de volgende keer dat ik hem zie ik mijn gevoelens ga uiten :)
Hmmzzzz...

Je gevoelens uiten is goed, maar maak er geen 'gesprek' van, maak het niet beladen.
Hou het licht, luchtig en vooral vrijblijvend. Zeg vooral dat je hem heel graag ziet, maar leg geen eigen onzekerheid op zijn nek.

Geniet van wat je hebt. Praat het niet dood.
Je hebt overduidelijk geen nare vent aan de haak, zijn intenties zijn goed (uit je woorden blijkt niets anders).
Zoals al eerder gezegd, ik weet niet of het 'voor altijd' gaat zijn. Maar wat ik wel uit je eigen woorden lees is dat dit geen man is die je gebruikt, maar een man is die je oprecht leuk vindt en oprecht een poging wil wagen met je.

Laat dus merken dat je dat waardeert, laat merken dat je hem waardeert, maar hou op met bang zijn, want het is echt niet nodig.
Verpest al dat fijne niet met doemdenken, maar geniet van wat je nu hebt met elkaar. Des te meer kans heb je dat het voor 'altijd' zal zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176306114
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hmmzzzz...

Je gevoelens uiten is goed, maar maak er geen 'gesprek' van, maak het niet beladen.
Hou het licht, luchtig en vooral vrijblijvend. Zeg vooral dat je hem heel graag ziet, maar leg geen eigen onzekerheid op zijn nek.

Geniet van wat je hebt. Praat het niet dood.
Je hebt overduidelijk geen nare vent aan de haak, zijn intenties zijn goed (uit je woorden blijkt niets anders).
Zoals al eerder gezegd, ik weet niet of het 'voor altijd' gaat zijn. Maar wat ik wel uit je eigen woorden lees is dat dit geen man is die je gebruikt, maar een man is die je oprecht leuk vindt en oprecht een poging wil wagen met je.

Laat dus merken dat je dat waardeert, laat merken dat je hem waardeert, maar hou op met bang zijn, want het is echt niet nodig.
Verpest al dat fijne niet met doemdenken, maar geniet van wat je nu hebt met elkaar. Des te meer kans heb je dat het voor 'altijd' zal zijn.
Jeetje wat lief!!! Dankjewel!!

Ja in alles wat hij doet en zegt en hoe hij me laat voelen blijkt wel dat het écht een goeie lieve man is. Hij heeft alleen een enorm druk leven (heeft na zn scheiding alles aangepakt om naar niet alleen thuis te hoeven zitten). Heeft een erg drukke baan (werkt ook in t weekend), grote familie en grote vriendengroep en beoefent daarnaast 2 sporten. Hij is heel erg van t vertrouwde en vindt nieuwe dingen moeilijk. Dus ik pas ook redelijk moeilijk in zn leven nu. Hij maakt overigens wel tijd vrij hoor, maar ik kan hem helaas minder zien dan ik zou willen. Verder geeft ie ook aan mij meer te willen zien, maar dat t soms niet anders is. Ik snap ook dat ie niet ineens zn hele leven gaat ombouwen voor mij. Vind het ook belangrijk dat je je eigen leven hebt.

Het hele issue is dat ik me steeds persoonlijk voel "afgewezen". Nu denkt iedereen hier vast weer: pfff wat een onzeker wijf blabla, maar ik kan mezelf ook niet 1, 2, 3 veranderen. Vertrouwen hebben in iemand en iets vind ik lastig. Niet in de zin dat hij vreemdgaat, maar in de zin "ben ik wel leuk genoeg", "kan hij niet meer tijd vrijmaken" etc. Overigens uit ik dit zo niet naar hem en hij zei laatst dat ie t zo chill vindt allemaal met me. Ik weet namelijk dat t "probleem" bij mij ligt en niet bij hem, dus ga niet zeiken tegen hem oid.

2 weken geleden is er in mn prive leven iets erg naars gebeurd en dan reageert hij weer zo lief en belangstellend, dat ik altijd met hem kan praten en hij er voor me is. Als ik bij m blijf slapen vraagt ie of ik wel aub wil blijven ontbijten de volgende ochtend en staat ie 's ochtends pannekoeken te bakken en zet ie mijn lievelingsliedjes aan. Er zit echt niks kwaads in hem. Ik ben zulke lieve mannen ook niet gewend.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:07:44 #97
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176309267
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:42 schreef Belle277 het volgende:

[..]

Jeetje wat lief!!! Dankjewel!!

Ja in alles wat hij doet en zegt en hoe hij me laat voelen blijkt wel dat het écht een goeie lieve man is. Hij heeft alleen een enorm druk leven (heeft na zn scheiding alles aangepakt om naar niet alleen thuis te hoeven zitten). Heeft een erg drukke baan (werkt ook in t weekend), grote familie en grote vriendengroep en beoefent daarnaast 2 sporten. Hij is heel erg van t vertrouwde en vindt nieuwe dingen moeilijk. Dus ik pas ook redelijk moeilijk in zn leven nu. Hij maakt overigens wel tijd vrij hoor, maar ik kan hem helaas minder zien dan ik zou willen. Verder geeft ie ook aan mij meer te willen zien, maar dat t soms niet anders is. Ik snap ook dat ie niet ineens zn hele leven gaat ombouwen voor mij. Vind het ook belangrijk dat je je eigen leven hebt.

Het hele issue is dat ik me steeds persoonlijk voel "afgewezen". Nu denkt iedereen hier vast weer: pfff wat een onzeker wijf blabla, maar ik kan mezelf ook niet 1, 2, 3 veranderen. Vertrouwen hebben in iemand en iets vind ik lastig. Niet in de zin dat hij vreemdgaat, maar in de zin "ben ik wel leuk genoeg", "kan hij niet meer tijd vrijmaken" etc. Overigens uit ik dit zo niet naar hem en hij zei laatst dat ie t zo chill vindt allemaal met me. Ik weet namelijk dat t "probleem" bij mij ligt en niet bij hem, dus ga niet zeiken tegen hem oid.

2 weken geleden is er in mn prive leven iets erg naars gebeurd en dan reageert hij weer zo lief en belangstellend, dat ik altijd met hem kan praten en hij er voor me is. Als ik bij m blijf slapen vraagt ie of ik wel aub wil blijven ontbijten de volgende ochtend en staat ie 's ochtends pannekoeken te bakken en zet ie mijn lievelingsliedjes aan. Er zit echt niks kwaads in hem. Ik ben zulke lieve mannen ook niet gewend.
Dan wordt het hoog tijd dat jij inziet dat jij zeker net zo lief bent en dit gewoon verdient. Dat je terug krijgt wat je geeft.

Echt, gun jezelf dit geluk, geniet ervan. Ik krijg een grote glimlach als ik je woorden lees, jullie klinken beide als mensen die gek op elkaar zijn, die het fijn hebben met elkaar. Geef die liefde kans om te groeien.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176310583
Ach wat een lieve reactie weer, dankjewel!!
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:19:36 #99
545 dop
:copyright: dop
pi_176312660
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:59 schreef Belle277 het volgende:
Ach wat een lieve reactie weer, dankjewel!!
Volgens mij krijg je hier terug wat je geeft.
Open en eerlijk, als je dat ook in je relatie durft komt het vanzelf goed.
Je laat hier zien wat je misschien nog niet helemaal hebt durven zeggen aan je lief.
Het komt op mij zo oprecht over dat ik me niet kan voorstellen dat hij niet weet hoe hij er op moet reageren.
Zelfs als hij wat koudwatervrees heeft en misschien niet gelijk zou weten wat hij moet zeggen.

Over gevoelens en voorzichtig wil ik nog zeggen.
Zo lang je de ander de tijd geeft om zijn gevoelens te uiten en daar niet claimt of aan hem trekt.
Dan heb je volgens mij niets te vrezen.
Blijf bij jezelf en durf te zeggen wat je voelt als jij dat wil.
Geen verplichting tot antwoord of gesprek.
Meer als een geschenk aan de ander.

Denken doe je met je hoofd.
Voelen doe je met je lichaam.
Vergeet vooral niet te voelen.
En denk niet teveel. ;-)

[ Bericht 15% gewijzigd door dop op 05-01-2018 22:38:37 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_176313043
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:19 schreef dop het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je hier terug wat je geeft.
Open en eerlijk, als je dat ook in je relatie durft komt het vanzelf goed.
Je laat hier zien wat je misschien nog niet helemaal hebt durven zeggen aan je lief.
Het komt op mij zo oprecht over dat ik me niet kan voorstellen dat hij niet weet hoe hij er op moet reageren.
Zelfs als hij wat koudwatervrees heeft en misschien niet gelijk zou weten wat hij moet zeggen.
Wel grappig en toevallig; hij zei een keer tegen mij dat wat ik geef, ik terugkrijg van hem (en andersom). Ook vindt hij eerlijkheid enorm belangrijk. We lijken eigenlijk best wel op elkaar besef ik me nu: zoeken beiden bevestiging, zijn beiden onzeker, en draaien er beiden omheen en vinden het moeilijk om ons kwetsbaar op te stellen.

Hij zei zelfs op de 2e of 3e date iets dat ie nooit iemand zo snel leuk vond als hij mij nu en dat ie bang was om teleurgesteld te worden. Toen vroeg ik: "hoezo, dat ik ga tegenvallen na verloop van tijd of dat je bang bent dat ik niet hetzelfde voor jou ga voelen?" En toen zei die: "dat laatste". En dat ie onzeker is omdat ie wel wil dat ik hem leuk vind.
De laatste date zei hij iets in de trant van dat ik zn droomvrouw ben en niks negatiefs aan me kon bedenken en ik totaal het tegenovergestelde van zn ex ben.
Wat een schat is het toch ook he.

Ben door dit topic wel heeeel veel wijzer geworden en anders tegen de hele situatie aan gaan kijken en wil jullie daar oprecht heel erg voor bedanken. Ik ken jullie allemaal niet, maar vind het geweldig dat jullie zo meedenken en me op andere gedachten hebben willen zetten! Zelfs mn eigen vriendinnen hebben dit nog niet zo voor elkaar gekregen. Thanks a lot guys!!!
pi_176313180
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:19 schreef dop het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je hier terug wat je geeft.
Open en eerlijk, als je dat ook in je relatie durft komt het vanzelf goed.
Je laat hier zien wat je misschien nog niet helemaal hebt durven zeggen aan je lief.
Het komt op mij zo oprecht over dat ik me niet kan voorstellen dat hij niet weet hoe hij er op moet reageren.
Zelfs als hij wat koudwatervrees heeft en misschien niet gelijk zou weten wat hij moet zeggen.

Over gevoelens en voorzichtig wil ik nog zeggen.
Zo lang je de ander de tijd geeft om zijn gevoelens te uiten en daar niet claimt of aan hem trekt.
Dan heb je volgens mij niets te vrezen.
Blijf bij jezelf en durf te zeggen wat je voelt als jij dat wil.
Geen verplichting tot antwoord of gesprek.
Meer als een geschenk aan de ander.

Denken doe je met je hoofd.
Voelen doe je met je lichaam.
Vergeet vooral niet te voelen.
En denk niet teveel. ;-)
Mooie aanvulling van je post! Heb ik veel aan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')