Dat hangt helemaal van het soort film afquote:Op donderdag 4 januari 2018 09:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je gewoon anders naar films kijkt en actie ook zonder context of gewicht prefereert boven filmtechniek en verhaal.
Met deze quote in gedachte vond ik het best vermakelijk, ja:quote:Op donderdag 4 januari 2018 19:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
In een serie waar bijna iedere acteur Brits of anders Europees is om dat lachen?
quote:Op donderdag 4 januari 2018 01:28 schreef Gowzah het volgende:
Hoewel ik me vaak stoor aan Engelse acteurs die in Amerikaanse films zich een accent aanmeten (Daniel Craig in Logan Lucky, Tom Felton in Megan Leavy) was Peter Dinklage een verademing om naar te luisteren.
True. My bad. Verklaart ook dat weer dan.quote:Dinklage is een Amerikaan die zich voor Game of Thrones een Brits accent heeft aangemeten.
Volledig mee eens. In Bruges en Seven Psychopaths van dezelfde regisseur vond ik ook vermakelijk (met veel van dezelfde cast), maar dit is wel een pareltje.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:31 schreef Mike het volgende:
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Ik heb er erg van genoten en ik denk dat deze film bij veel mensen op hun top 10 lijstje zal staan aan het einde van dit jaar.
Precies wat ik er van vond, je zit maar te wachten op iets wat niet komt, erg saaie film, zag er prima uit en het geluid was ook tof, maar kwam er amper doorheen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 18:05 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Blade Runner 2049 (2017)
[ afbeelding ]
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Sciencefiction / Thriller
163 minuten
geregisseerd door Denis Villeneuve
met Ryan Gosling, Ana de Armas en Harrison Ford
Dertig jaar na de gebeurtenissen in de eerste film ontdekt een nieuwe Blade Runner, LAPD agent K (Ryan Gosling) een verborgen geheim dat wat nog overblijft van de huidige maatschappij mogelijk in chaos kan doen verzinken. De ontdekking van K leidt tot een zoektocht naar Rick Deckard (Harrison Ford), een voormalige Blade Runner die nu reeds dertig jaar vermist is.
Tegenvaller. Het is een flinke lange zit, 2 uur en 40 min maar liefst. En voor zo'n lange film zit er veeeeeel te weinig actie in waardoor het ook nog eens een langdradige film is. Het heeft ook nog eens een vrij traag tempo waardoor je na uur al een beetje moe begint te worden. Uitgerekte scènes enzo... Wat wel erg interessant was, was de futuristische technologie en de sfeer die ze in de film creeëren. Ford mochten ze wel wat meer screentime geven.
IMDB 8.4/10
Ik 6.5/10
Soms zie ik een film die mij meer raakt dan ik verwacht had. Dit is er zo één. Wauw. Je kan hem plaatsen in een rijtje films als Nothing Personal en Secret Life of Words. Schitterende beelden en geweldige muziek. Vooral het nummer What He Wrote van Laura Marling maakt geweldige indruk. Sfeerimpressie van de film op dat nummer (bevat wel spoilers, dus kijk het niet tot het eind als je er nog heen wil gaan):quote:De Gouden Beer van het Berlinale-filmfestival (jury onder leiding van Paul Verhoeven), ging dit jaar naar de film die dat het meest verdiende: de Hongaarse On Body and Soul. Een klein meesterwerk: introverte directeur van een Hongaars slachthuis valt voor autistische vleesinspectrice als zij elke nacht dezelfde droom blijken te delen: dat ze herten zijn in een winterbos.
In een slachthuis in Boedapest is de introverte Mária nog maar net als de nieuwe kwaliteitscontroleur aan de slag gegaan, als het geroddel onder haar collega’s al begint. Mária gedraagt zich opvallend anders. Ze zit tijdens de lunch altijd alleen in stilte, ze neemt haar werk extreem serieus en houdt zich strikt aan de regels. Haar wereld is er een die bestaat uit cijfers en gegevens die in haar geheugen geprent staan. De enige op het werk die toenadering zoekt is haar baas Endre. Ondanks de gesloten karakters van beiden leren ze elkaar steeds beter kennen en ontdekken ze per toeval ’s nachts hetzelfde te dromen. Ze zijn met stomheid geslagen. Hun relatie en de manier waarop ze in het leven staan verandert, als ze overdag hun dromen samen na beginnen te spelen.
Eens op alle vlakken. Ik heb tijdens de film wel een keer of 6/7 gedacht dat ik een bepaalde wending absoluut niet had verwacht en niet omdat de uiteindelijke richting onlogisch is, maar gewoon omdat het eens verfrissend anders is.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:31 schreef Mike het volgende:
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Het klinkt zo op het eerste gezicht vrij zwaar en er gebeuren af en toe ook best heftige dingen, maar de hele film is doorspekt met (zwarte) humor. De drie hoofdrolspelers zijn misschien wel op hun best en er is vrijwel geen moment dat je kunt raden welke wending het verhaal zal nemen in de volgende scene.
Ik heb er erg van genoten en ik denk dat deze film bij veel mensen op hun top 10 lijstje zal staan aan het einde van dit jaar.
Oeh dat is me nogal een palmares, deze komt op mijn moet ik nog gaan zien lijstje.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 12:11 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Volledig mee eens. In Bruges en Seven Psychopaths van dezelfde regisseur vond ik ook vermakelijk (met veel van dezelfde cast), maar dit is wel een pareltje.
Dat had ik bij deze SW ook.. hebben ze knap voor elkaar gekregenquote:
Dat had ik al na de eerste film. Wat een bagger was dat zeg, mensonterende zooi.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:02 schreef Elan het volgende:
Al die positieve reacties hier op Star Wars pffff
Star Wars is al sinds Star Wars (1977) gericht op commerciële successen Hoe dom moet je zijn om Disney hier de schuld van te geven..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:02 schreef Elan het volgende:
Al die 'schattige nieuwe beestjes' zullen voor Disney ongetwijfeld een enorm commercieel belang dienen maar wekten bij mij louter ergernis op
Uh volgens mij is dat exact wat ik stel in mijn post ....quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:36 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Star Wars is al sinds Star Wars (1977) gericht op commerciële successen Hoe dom moet je zijn om Disney hier de schuld van te geven..
Star Wars: The Last Jedi 8.25/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tja leuk die IMDB-ratings maar in de eerste pak hem beet 2 maanden enorm gehyped. Over het algemeen gaat er bij dergelijke grote films na de eerste 2 maanden nog wel een half puntje vanaf. Wat dan overblijft is een van de mindere Star Wars -films. Empire Strikes Back wat wél een goede Star Wars film is zit nog altijd op een 8.8 om dat punt nog maar eens te onderstrepen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Elan op 09-01-2018 15:02:18 ]blablablabla
To be fair...trilogie en zoquote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:02 schreef Elan het volgende:
Vond het verhaal veel teveel losse eindjes hebben,
Wat maakt het uit dat het op imdb een lager cijfer heeft dan dat lord bono de film wil geven?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:59 schreef Elan het volgende:
Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi (2017) - IMDb
Stuk lager dan die 8.25 van jou.
Ik geef de film een 8,25... 8 na de eerste keer en een 8,5 de 2e keer, nergens zeg ik dat de film dat ook op IMDB heeftquote:Op dinsdag 9 januari 2018 14:59 schreef Elan het volgende:
Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi (2017) - IMDb
Stuk lager dan die 8.25 van jou.
Zelfs Rogue One wat niet eens een officiële saga is krijgt meer waardering.
Gevalletje, gewoon lekker hoge cijfers geven vanwege de vrouwelijke hoofdrollen?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lady Bird
De best gereviewde film ooit op Rotten Tomatoes, bedolven onder lovende kritieken voor de regie en het acteerwerk en dit weekend dus ook nog wat Golden Globes gewonnen.
Er zijn dit jaar wel meer en betere films met vrouwelijke hoofdrollen. Als zoiets al een factor is, dan zal 't eerder een vrouw op regie zijn, maar ook dan vind ik dat er met Mudbound of Detroit betere opties zijn, al hebben die films minder vrouwen in de hoofdrol. Lady Bird is een generieke coming-of-age film, er is niets "empowering" aan.quote:Op donderdag 11 januari 2018 09:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Gevalletje, gewoon lekker hoge cijfers geven vanwege de vrouwelijke hoofdrollen?
Ook voor festivals een goede mogelijkheid om te laten zien hoe goed ze zijn.
Zoiets of is deze film echt fetch?
Op Twitter stond dat ze helaas geen overeenkomst hebben kunnen sluiten met de filmmaatschappij voor deze film.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 12:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Waarom draait Pathe die eigenlijn niet?
twitter:Pathe twitterde op woensdag 03-01-2018 om 13:47:14 @RuwanHeggelman Hoi, Pathé en distributeur Universal zijn het niet eens geworden over de vertoningsvoorwaarden van... https://t.co/X2ymIJvNo2 reageer retweet
Top filmquote:Op vrijdag 12 januari 2018 16:41 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Een aanradertje voor vanavond.
De fantastische film: WHIPLASH!
Op Canvas om 21:15
Kan me hier wel n beetje in vinden. Werd ook niet van mijn stoel geblazen door deze film. Wel vermakelijk/onderhoudend. Zaten n paar ijzersterke scènes in die de film even fel deden oplichten, maar daar staan ook scènes tegenover die nauwelijks van de grond komen. Daar komt nog bij dat ie nergens echt verrassend is. Wel n aandoenlijke/vertederende film met overtuigende acteerprestaties. O, en n prima soundtrack. - Een 7quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lady Bird
De best gereviewde film ooit op Rotten Tomatoes, bedolven onder lovende kritieken voor de regie en het acteerwerk en dit weekend dus ook nog wat Golden Globes gewonnen.
En dan krijg je een sympathieke, maar ook dertien-in-een-dozijn indie filmpje zoals er zo ontzettend veel zijn. Acteerwerk is okay, maar nu ook weer niet om van achterover te vallen. Saoirse Ronan is één van mijn favoriete jongere actrices, maar die hoeft hier echt geen oscar voor te winnen en regie/script zijn al helemaal niet bijzonder. Coming of age 101: moeder en dochter liggen elkaar niet, dus hoppa.... conflictje, leermomentje en mijmerende indie song eroverheen. Soms ben ik het niet eens met het lof voor een film, maar begrijp ik wel wat anderen er in zien. Deze film is gewoon ontzettend niet-speciaal. Bizar, zal wel aan mij liggen veronderstel ik.
De laatste scène tussen vader en zoon is echt prachtigquote:Op maandag 15 januari 2018 10:25 schreef Ang3l het volgende:
Call me by your name
[ afbeelding ]
De verfilming van een van m'n favoriete boeken, en dat wordt dan toch altijd tricky. Maar gezien de lovende kritieken durfde ik het toch wel aan, and boy oh boy did they do a good job! Tergend traag in beeld gebracht verlangen in een zomers italie, precies zoals het boek het ook doet. Maar ergens raakte de film me zelfs nog meer dan het boek. Schitterend acteerwerk van de jonge hoofdrolspeler (was al genomineerd voor een Globe, doe ook maar een Oscar), zijn vader en verder prima van Armie Hammer. Schitterend in beeld gebracht door de regisseur (die wel van traag verlangen is, gezien zijn andere film Io sono l'Amore). Sommige scenes zijn hartverscheurend en het is mooi hoe veel er tussen de regels door gezegd wordt zonder het letterlijk uit te spreken.
Voor mij film van t jaar tot nu toe (zegt ie begin Januari maar ik tel 2017 er ook maar ff bij).
Ik 9.0/10
IMDB 8.4/10
Die monoloog van vader naar zoon ja... sodeju.quote:Op maandag 15 januari 2018 14:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De laatste scène tussen vader en zoon is echt prachtig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |