abonnement Unibet Coolblue
pi_176261125
Hoi,

een goede vriend van mij gaat trouwen in Kolkata (India, West Bengalen) eind april. We wouden er daarna nog een weekje achteraan plakken. Ik zat zelf te denken aan een week Darjeeling. Heeft iemand hier ervaring mee, nog tips of andere suggesties over hoe deze week in te vullen? Mijn dank is groot! O+
-
pi_176261168
Ik zou vooral gelegenheden aanraden met goed sanitair. Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt.
U MAD?
pi_176268464
Darjeeling is wel een aanrader, maar een hele week is wellicht wat veel. Al kun je er ook een uiterst charmant stoomtreintje pakken voor een tripje naar plaatsen in de buurt.

Mijn reis begon destijds in Darjeeling. Daarna via Sikkim naar Bhutan, maar dat is allemaal een beetje omslachtig voor een weekje. Voor Sikkim heb je al een special permit nodig, om het over Bhutan maar helemaal niet te hebben.

Darjeeling is wel schoon, voor Indiase begrippen. Wij hadden in ieder geval helemaal geen last van onrustige darmen of zo. Kan ook zijn omdat we er net na de regentijd waren en alles dus schoon gespoeld was.

Via het linkje in m'n sig kun je de foto's vinden.

Een bruiloft van vrienden in India klinkt trouwens wel helemaal als een aflevering van Seinfeld. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2018 21:11:28 ]
pi_176268594


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2018 21:16:40 ]
pi_176275794
quote:
7s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:11 schreef k_man het volgende:
Darjeeling is wel een aanrader, maar een hele week is wellicht wat veel. Al kun je er ook een uiterst charmant stoomtreintje pakken voor een tripje naar plaatsen in de buurt.

Mijn reis begon destijds in Darjeeling. Daarna via Sikkim naar Bhutan, maar dat is allemaal een beetje omslachtig voor een weekje. Voor Sikkim heb je al een special permit nodig, om het over Bhutan maar helemaal niet te hebben.

Darjeeling is wel schoon, voor Indiase begrippen. Wij hadden in ieder geval helemaal geen last van onrustige darmen of zo. Kan ook zijn omdat we er net na de regentijd waren en alles dus schoon gespoeld was.

Via het linkje in m'n sig kun je de foto's vinden.

Een bruiloft van vrienden in India klinkt trouwens wel helemaal als een aflevering van Seinfeld. :D
Thnx! Ik denk dat we idd voor Darjeeling gaan. Ik wou er eventueel nog een tripje Bodh Gaya aan vast plakken zodat je de driehoek Kolkata-Darjeeling-Bodh Gaya krijgt, maar dat lijkt me wat teveel gevlieg.

Ik lees op diverse plaatsen dat de trein wordt aangeraden om te reizen; gezien de afstand van zo'n 500 km lijkt me dat wel te doen. Weet je ook of je die treinreizen van tevoren moet boeken, of kan dat ter plaatse?

Kende die Seinfeld aflevering nog niet trouwens :P
-
pi_176275837
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:23 schreef Haushofer het volgende:
Ik lees op diverse plaatsen dat de trein wordt aangeraden om te reizen; gezien de afstand van zo'n 500 km lijkt me dat wel te doen. Weet je ook of je die treinreizen van tevoren moet boeken, of kan dat ter plaatse?
Ik durf het niet te zeggen. Ten eerste is het tien jaar geleden dat ik er was. Ten tweede heb ik toen alleen de trein genomen voor een dagtripje naar Ghoom. Die kaartjes heb ik toen wel terplekke bij het loket gekocht.
pi_176283506
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik durf het niet te zeggen. Ten eerste is het tien jaar geleden dat ik er was. Ten tweede heb ik toen alleen de trein genomen voor een dagtripje naar Ghoom. Die kaartjes heb ik toen wel terplekke bij het loket gekocht.
Ok, dank in elk geval.

Nou maar hopen dat enige Seinfeld taferelen ons bespaard blijven :P
-
pi_176283920
Mocht je zin hebben in relaxte tropische bounty-eilanden zou je vanaf Kolkata het vliegtuig naar de Andaman-eilanden kunnen nemen, is wel een aanrader. Zeker als je van duiken houdt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')