Alvast bedankt, ik maak me best wel een beetje zorgen nu....
quote:lees de bijsluiter.
Op vrijdag 20 december 2002 22:21 schreef Martinezzz het volgende:
Beetje onzeker want,
vorige week is m'n vriendin ongesteld geweest en vandaag zou ze weer aan aan nieuwe pillenstrip beginnen. Vanavond heeft ze de pil ingenomen (rondom 6 uur), maar vanmiddag hebben we al sex gehad, voordat ze d'r eerste pil heeft genomen dus... Is er nu een kans dat ze zwanger is?Alvast bedankt, ik maak me best wel een beetje zorgen nu....
Als jeaan de pil wordt je in principe niet zwanger...ook niet tijdens de stopweek...
quote:Ik zit hier de bijsluiter in m'n handen, maar ik word er niet veel weizer van... Ze slikt overigens Microgynon 30
Op vrijdag 20 december 2002 22:22 schreef Mirage het volgende:[..]
lees de bijsluiter.
Als jeaan de pil wordt je in principe niet zwanger...ook niet tijdens de stopweek...
quote:Als je aan de pil bent dan wordt je niet zwanger..
Op vrijdag 20 december 2002 22:24 schreef Martinezzz het volgende:[..]
Ik zit hier de bijsluiter in m'n handen, maar ik word er niet veel weizer van... Ze slikt overigens Microgynon 30
je bent fulltime beschermt
tenzij je tot het kleine percentage hoort dat wel zwanger raakt.... niets is 100%
don+t worry
ze was gewoon beschermt dus !
quote:Is dit grappig bedoeld?
Op vrijdag 20 december 2002 22:32 schreef snijder het volgende:
met condoom?
quote:en dan seks je maar als je het niet weet...
Op vrijdag 20 december 2002 22:32 schreef Martinezzz het volgende:
We (ja ik ook) hebben hem wel gelezen. Maar ik begreep er niet uit of je nou ook in de stopweek niet vruchtbaar bent. Ik heb er wel wat over gelezen, maar dan ga ik er toch weer over na zitten denken...
ik denk dat ik dat nog " dommer " vindt dan het niet ( goed ) lezen van de bijsluiter...
wat had je gedaan als ze wél zwanger had kunnen worden..
dan heb je dus gesext in de wetenschao ( of eigenlijk onwetendschao ) dat ze zwanger kan raken...
een eventuele baby hadden jullie die gehouden ??
EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID in dit geval...
néém die of seks niet als je ergens niet zeker over bent...
kindjes zijn geen speelgoed !
quote:Damn, ik voel me nu heel erg lullig... Als een soort stout kindje voor de klas bij de meester...
Op vrijdag 20 december 2002 22:35 schreef Mirage het volgende:[..]
en dan seks je maar als je het niet weet...
ik denk dat ik dat nog " dommer " vindt dan het niet ( goed ) lezen van de bijsluiter...wat had je gedaan als ze wél zwanger had kunnen worden..
dan heb je dus gesext in de wetenschao ( of eigenlijk onwetendschao ) dat ze zwanger kan raken...
een eventuele baby hadden jullie die gehouden ??
EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID in dit geval...
néém die of seks niet als je ergens niet zeker over bent...
kindjes zijn geen speelgoed !
[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 20-12-2002 22:41]
quote:Hahaha inderdaad... datzelfde zat ik mij ook al te bedenken.
Op vrijdag 20 december 2002 22:40 schreef Aventura het volgende:
Ha Mirage ik kom je veel in pil-verwante topics tegen...Ik hou echt mijn hart vast als ik sommige postings lees..Wat weten mensen toch weinig! Je zou denken dat, als mensen zich zelf volwassen genoeg vinden om te sexen, ze dan ook de verantwoordelijkheid zouden nemen om zichzelf voor te lichten over allerlei zaken..
Ik vind het gewoon erg belangrijk dat als mensen medicatie/ aanverwante zaken gebruiken ze de bijsluiters lezen..
Daarnaast sta ik versteld van de lakonieke houding die mensen mbt tot seks - eventuele zwangerschappen heeft...
zwanger zijn is niet een woord..een begrip.. het betékend iets.. en wel dat er een klein wezentje in je bik groeit.. dat kleine wezentje komt door je EIGEN handelen ( in dit soort gevallen ) in je buik.....
vaak wordt er dan de makkelijkste weg gekozen.. en ook nog eens op een schiuderophalende manier.. " och dan doen we toch een abortus "
Ten eerste is het kindje in deze gevallen bijna moedwillig in de buik gekomen
Ten tweede.. RESPECT voor kinderen staat hoog bij mij... ik heb veel mensen meegemaakt die gene kinderen konden krijgen of waar een kindje van stierf.... héél veel verdriet.
Ten derde als je later ooit wél met liefde ene kindje wil.. met een abortus kan je die kans ook verknoeien... in sommige gevallen verklein je de kans/ maak je het onmogelijk om ooit nog een kindje te krijgen.
Bovenstaand is niet op topicstarter persoonlij kgericht..
gewoon een kleine achtergrond waarom ik hier te vinden ben
Ik wil er alles aan doen wat ik kan, om mensen te helpen om te voorkomen wat mij is overkomen..
quote:Mag ik doorvragen ?
Op vrijdag 20 december 2002 22:55 schreef Aventura het volgende:
Ja ben ook niet zo fel zonder een reden. Laat ik zeggen dat ik hetzelfde als jij heb meegemaakt, Mirage, maar dan met een andere afloop dan die van jou.Ik wil er alles aan doen wat ik kan, om mensen te helpen om te voorkomen wat mij is overkomen..
........
wat was er trouwens niet duidelijk aan m'n laatste post?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |