abonnement Unibet Coolblue
pi_176206295
Ik draai momenteel Windows 10, maar ik ben het helemaal zat. Om de dag te moeten rebooten omdat door alle geheugenlekken en bugs de boel krakend vastloopt, het is net alsof ik weer in het Win95-tijdperk ben. Echt 20 jaar terug in de tijd. Dus nu overweeg ik om terug te gaan naar Windows 7, want dat werkte tenminste gewoon.
Zijn er hier lui die dat ook gedaan hebben, en zo ja, wat voor eventuele nadelen zijn eraan verbonden? Zijn er bepaalde applicaties/websites/e.d. die minder goed of helemaal niet werken onder Win7?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_176206378
Pure kolder dit. Je hebt;

- Geen clean install gedaan
- Geen updates gedraait
- Verkeerde of geen drivers geïnstalleerd
- Oude of kut hardware

W10 is gewoon op en top en een verbetering op W7, behalve als je een totale n00b bent die niet tegen verandering kan. Het is juist super stabiel, snel en compatible. Ik raad je aan je pc of laptop even langs een professional te brengen voor een goede reïnstall. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2017 23:21:35 ]
pi_176206382
Geen last van, Windows 7 werkt hier prima.
pindazakje
pi_176206433
Als je even je woonplaats laat weten dan help ik je zoeken naar iemand die verstand heeft van computers die je voorziet van een schone W10 en anders een diagnose kan uitvoeren.
pi_176211744
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 23:21 schreef Silven het volgende:
Pure kolder dit. Je hebt;

- Geen clean install gedaan
- Geen updates gedraait
- Verkeerde of geen drivers geïnstalleerd
- Oude of kut hardware

W10 is gewoon op en top en een verbetering op W7, behalve als je een totale n00b bent die niet tegen verandering kan. Het is juist super stabiel, snel en compatible. Ik raad je aan je pc of laptop even langs een professional te brengen voor een goede reïnstall. :)
:D :D
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_176213201
Hij heeft gelijk, ik krijg vooral met dcom errors te maken, maar die kun je in principe negeren.

Verder loopt alles strak en stabiel. (maar deze computer komt dan ook vanaf w8.1)
  maandag 1 januari 2018 @ 13:32:08 #7
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_176213350
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 23:21 schreef Silven het volgende:
Pure kolder dit. Je hebt;

- Geen clean install gedaan
- Geen updates gedraait
- Verkeerde of geen drivers geïnstalleerd
- Oude of kut hardware

W10 is gewoon op en top en een verbetering op W7, behalve als je een totale n00b bent die niet tegen verandering kan. Het is juist super stabiel, snel en compatible. Ik raad je aan je pc of laptop even langs een professional te brengen voor een goede reïnstall. :)
Windows 7 is veel en veel sneller. Je kan het zien aan de naam. Windows 7 is 8 karakters langs. Windows 10 is 9 karakters lang. 9 + 8 = 17. Dus is Windows 7 precies 2 keer zo snel / goed / stabiel.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:44:37 #8
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176213656
Zou je Wndows7 op een Microsoft Surface Book kunnen installeren. Met behulp van specifieke drivers van fabrikanten van de gebruikte hardware?
pi_176214498
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:44 schreef Sadcopter het volgende:
Zou je Wndows7 op een Microsoft Surface Book kunnen installeren. Met behulp van specifieke drivers van fabrikanten van de gebruikte hardware?
Ja, kan. Is alleen een beetje als een 32-bits OS installeren op een bak met 64GB RAM. Of een Lambo kopen en er een 1.0 liter motortje inzetten. Oftewel puur zonde.
  maandag 1 januari 2018 @ 14:48:27 #10
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176215055
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:24 schreef Silven het volgende:

[..]

Ja, kan. Is alleen een beetje als een 32-bits OS installeren op een bak met 64GB RAM. Of een Lambo kopen en er een 1.0 liter motortje inzetten. Oftewel puur zonde.
Beter dan dat Microsoft steeds weer achterdeurtjes openzet voor inlichtingen en deze elke week weer patcht met updates.
pi_176215236
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:48 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Beter dan dat Microsoft steeds weer achterdeurtjes openzet voor inlichtingen en deze elke week weer patcht met updates.
als ze die hebben, zitten ze (inmiddels) ook in 7, maak je maar geen zorgen
pi_176216031
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:48 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Beter dan dat Microsoft steeds weer achterdeurtjes openzet voor inlichtingen en deze elke week weer patcht met updates.
Powered by Janetje®
  maandag 1 januari 2018 @ 17:11:21 #13
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176218030
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:56 schreef mschol het volgende:

[..]

als ze die hebben, zitten ze (inmiddels) ook in 7, maak je maar geen zorgen
Airgapped.
pi_176218070
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:11 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Airgapped.
zelfs dan weten ze wel wat je doet
  maandag 1 januari 2018 @ 17:27:00 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176218350
Ik zou eerst eens proberen het probleem van een diagnose te voorzien, er is geen enkele garantie dat een herinstallatie van Windows 7 deze problemen oplost.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 1 januari 2018 @ 17:30:06 #16
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176218412
quote:
10s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:13 schreef mschol het volgende:

[..]

zelfs dan weten ze wel wat je doet
Ik heb alle peertjes er al uitgeschroefd. Afluisteren kunnen ze niet! :D
  maandag 1 januari 2018 @ 17:54:25 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 1 januari 2018 @ 18:21:14 #18
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176219426
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Mensen die denken dat downgraden naar W7 een verbetering is :')______!
Heel lang geleden heeft een professor op de uni aangetoond. Dat er functies in windows zitten. Die opzettelijk hardware vertragen door in een infinite loop te zitten. En in feite niets doen. Waarom zou Microsoft daar nu mee zijn gestopt.

En deze



[ Bericht 8% gewijzigd door Sadcopter op 01-01-2018 18:27:35 ]
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:05:11 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176231136
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:21 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Heel lang geleden heeft een professor op de uni aangetoond. Dat er functies in windows zitten. Die opzettelijk hardware vertragen door in een infinite loop te zitten. En in feite niets doen. Waarom zou Microsoft daar nu mee zijn gestopt.

En deze

Op zich onbelangrijke post. Want het lijkt er sterk op dat iedereen dat dus doet. Wat ik de TS zou aanraden om mee te beginnen is een schone installatie van Windows 10.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176231185
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:21 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Heel lang geleden heeft een professor op de uni aangetoond. Dat er functies in windows zitten. Die opzettelijk hardware vertragen door in een infinite loop te zitten. En in feite niets doen. Waarom zou Microsoft daar nu mee zijn gestopt.
Bron? Volgens mij heb je er de ballen verstand van.
pi_176234158
Maar goed, nog niet echt antwoord op mijn oorspronkelijke vraag gekregen...
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:48:01 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_176234415
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 23:21 schreef Silven het volgende:
Pure kolder dit. Je hebt;

- Geen clean install gedaan
- Geen updates gedraait
- Verkeerde of geen drivers geïnstalleerd
- Oude of kut hardware

W10 is gewoon op en top en een verbetering op W7, behalve als je een totale n00b bent die niet tegen verandering kan. Het is juist super stabiel, snel en compatible. Ik raad je aan je pc of laptop even langs een professional te brengen voor een goede reïnstall. :)
Windows 10 is gewoon een graf OS, althans, het is in de basis een prima OS dat compleet verkracht wordt door het update beleid.

Updates die je pc geforceerd herstarten, drivers die bijgewerkt worden waarna je hardware daarna niet meer werkt of nog erger: een driver waar een bug in zit die constant wordt geinstalleerd omdat het de nieuwste versie is (Nvidia, ik kijk naar jou) , achtergrondprocessen die ineens naar 100% schieten omdat er naar updates wordt gezocht, processors die zonder aanleiding ineens op minimum snelheid draaien, database software die na een update niet meer gestart wordt, computers die na een automatische update niet meer willen starten ivm een driverconflict etc . Ik heb het allemaal al voorbij zien komen , niet alleen bij mezelf maar ook ivm mijn werk.

De computers bij mij in huis zijn op 2 na (games :'( ) intussen allemaal over op linux, ook niet ideaal maar daar heb je in elk geval nog de controle over je pc.

quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 23:17 schreef Sicstus het volgende:
Ik draai momenteel Windows 10, maar ik ben het helemaal zat. Om de dag te moeten rebooten omdat door alle geheugenlekken en bugs de boel krakend vastloopt, het is net alsof ik weer in het Win95-tijdperk ben. Echt 20 jaar terug in de tijd. Dus nu overweeg ik om terug te gaan naar Windows 7, want dat werkte tenminste gewoon.
Zijn er hier lui die dat ook gedaan hebben, en zo ja, wat voor eventuele nadelen zijn eraan verbonden? Zijn er bepaalde applicaties/websites/e.d. die minder goed of helemaal niet werken onder Win7?
Als je de 64 bit versie van windows 7 pakt draait alles daar nog onder tenzij je hardware hebt waar geen windows 7 driver voor is maar dat lijkt me sterk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_176235680
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 23:17 schreef Sicstus het volgende:
Ik draai momenteel Windows 10, maar ik ben het helemaal zat.
Upgraden naar Ubuntu, of nog beter Linux Mint. Probeer het.
Kaas
pi_176244894
draait als een malle hier .. dat W10.. en niet eens een frisse install gedaan toen ik laptop wissel ging doen :9~

wel een pain in the ass om de oude SSD te clonen naar een nieuwah!
pi_176246092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Windows 10 is gewoon een graf OS, althans, het is in de basis een prima OS dat compleet verkracht wordt door het update beleid.

Updates die je pc geforceerd herstarten, drivers die bijgewerkt worden waarna je hardware daarna niet meer werkt of nog erger: een driver waar een bug in zit die constant wordt geinstalleerd omdat het de nieuwste versie is (Nvidia, ik kijk naar jou) , achtergrondprocessen die ineens naar 100% schieten omdat er naar updates wordt gezocht, processors die zonder aanleiding ineens op minimum snelheid draaien, database software die na een update niet meer gestart wordt, computers die na een automatische update niet meer willen starten ivm een driverconflict etc . Ik heb het allemaal al voorbij zien komen , niet alleen bij mezelf maar ook ivm mijn werk.
Allemaal zaken die niet herkenbaar zijn en niet op slechts 1 maar minimaal tiental pc's; updates worden DAGEN van te voren voor gewaarschuwd (ik kan ze minimaal een week uitstellen) en als ik hem echt uit wil hebben kan dat ook prima, dat is namelijk hoe mijn hoofdsysteem werkt.. (die KAN alleen naar updates zoeken als ik zeg dat hij dat mag)

Driver updates staan gewoon uit, waardoor je 100% controle hebt over drivers
quote:
De computers bij mij in huis zijn op 2 na (games :'( ) intussen allemaal over op linux, ook niet ideaal maar daar heb je in elk geval nog de controle over je pc.
je hebt prima controle over 10, het vergt allen iets verder klikken dan een menuutje openen en uiteraard geen home versies draaien :X
pi_176246252
Ik vind W10 ook heel erg geslaagd.

Wel is het verstandig om het een en ander qua instellingen aan te passen. Sowieso voor je privacy, maar je kan ook je prestaties verbeteren door bepaalde instellingen uit te schakelen.

https://www.schoonepc.nl/windows10.html

Als je toevallig het komende halfjaar niks te doen hebt, raad ik je deze website aan. Het staat vol met nuttige informatie, maar vanwege enorme lappen tekst, computerjargon waar een leek geen ruk van begrijpt en een hoop link-naar-links vind ik het persoonlijk heel zware kost om hier doorheen te komen.

Maar er is ook YouTube. Het staat vol met videos hoe je Windows 10 kan optimaliseren door het een en ander aan te passen.

Wat betreft de ICT lijkt het alsof we een heel leuk tijdperk tegemoetkomen. Zowel voor de PC als voor de smartphone ontdek ik heel veel software en apps waar je lekker creatief mee bezig kan zijn. 3D-bewerking en vector-drawing worden steeds toegankelijker :)

En dat Paint3D van Windows ... ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik kan er zelf nog niet mee uit te voeten, maar ik vermoed dat wanneer je meer skills hebt opgebouwd je echt leuke dingen ermee kan doen.
pi_176246450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:05 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind W10 ook heel erg geslaagd.

Wel is het verstandig om het een en ander qua instellingen aan te passen. Sowieso voor je privacy, maar je kan ook je prestaties verbeteren door bepaalde instellingen uit te schakelen.

https://www.schoonepc.nl/windows10.html

Als je toevallig het komende halfjaar niks te doen hebt, raad ik je deze website aan. Het staat vol met nuttige informatie, maar vanwege enorme lappen tekst, computerjargon waar een leek geen ruk van begrijpt en een hoop link-naar-links vind ik het persoonlijk heel zware kost om hier doorheen te komen.
no flame intended maar die site heeft echt alle windows 98/XP/vista/7 "meuk"tips bijelkaar gegooid en aangepast voor windows 10.. niks bijzonders dus wat echt invloed op je prestaties ofzo gaat hebben
quote:
Maar er is ook YouTube. Het staat vol met videos hoe je Windows 10 kan optimaliseren door het een en ander aan te passen.

Wat betreft de ICT lijkt het alsof we een heel leuk tijdperk tegemoetkomen. Zowel voor de PC als voor de smartphone ontdek ik heel veel software en apps waar je lekker creatief mee bezig kan zijn. 3D-bewerking en vector-drawing worden steeds toegankelijker :)

En dat Paint3D van Windows ... ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik kan er zelf nog niet mee uit te voeten, maar ik vermoed dat wanneer je meer skills hebt opgebouwd je echt leuke dingen ermee kan doen.
ach, 3D en vector tools waren al prima toegankelijk alleen goeie waren onbetaalbaar..
pi_176247426
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:10 schreef mschol het volgende:

[..]

no flame intended maar die site heeft echt alle windows 98/XP/vista/7 "meuk"tips bijelkaar gegooid en aangepast voor windows 10.. niks bijzonders dus wat echt invloed op je prestaties ofzo gaat hebben

[..]

ach, 3D en vector tools waren al prima toegankelijk alleen goeie waren onbetaalbaar..
Het heeft allebei nogal een leercurve voordat je er echt iets moois mee kan maken. Voor Blender zijn er heel veel tutorials, maar ik heb niet de concentratie om een video van een uur te volgen en alles stapsgewijs uit te voeren. Ik heb het geprobeerd, maar ik kan het alleen begrijpen als ik er zelf mee bezig ben en dingen op mijn eigen manier in me kan opnemen. Dus voor mij persoonlijk is de toegankelijkheid een uitkomst. :)

Wat betreft SchoonePC. Het heeft mij zoveel moeite gekost om te begrijpen wat er werd bedoeld. Ik had totaal geen ervaring met dingen als "regedit" en "services" en juist daar is het heel belangrijk om te weten wat je doet. Ik moest alles nog eens 10 keer overlezen. Hij maakte wel links naar begrippen, maar dan ga je dus van link naar link naar link en raak je het overzicht kwijt.

Ik heb een halfjaar gedaan om Windows 7 af te stellen :') Zeer onpraktisch, want ik moest toen al mijn 'normale computergebruik' op een smartphone doen, want het systeem wat ik wilde afstellen wilde ik immers niet vervuilen met gebruikerssporen.

En nu is Windows 10 aan de beurt :') Als je de Apps en die tiles weg denkt, zijn er veel overeenkomsten met Windows 7. Maar het vergt toch weer studie. Ik zie er nogal tegenop om mijn hersenen weer te pijnigen om door die artikelen van Menno Schoone heen te komen. :') ;(
  woensdag 3 januari 2018 @ 16:24:21 #29
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_176261735
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:00 schreef mschol het volgende:

je hebt prima controle over 10, het vergt allen iets verder klikken dan een menuutje openen en uiteraard geen home versies draaien :X
Als je de meest uitgebreide versies hebt kan je dat soort dingen regelen ja. Andere versies allemaal niet.

Maar controle over je systeem? Laat me niet lachen. Zelfs niet in de zogenaamde 'pro' versies.

En dat jij die problemen niet ervaart betekent niet dat ze niet bestaan natuurlijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:39:13 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176267602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je de meest uitgebreide versies hebt kan je dat soort dingen regelen ja. Andere versies allemaal niet.

Maar controle over je systeem? Laat me niet lachen. Zelfs niet in de zogenaamde 'pro' versies.

En dat jij die problemen niet ervaart betekent niet dat ze niet bestaan natuurlijk.

Als je een beetje handig bent met bijvoorbeeld het Windows register is er best een hoop aan te passen? En is het goed mogelijk Windows naar eigen wens aan te passen. Los van de versie. En los van OS is het grootste probleem vaak de persoon die de computer bedient?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 3 januari 2018 @ 21:08:24 #31
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_176268390
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als je een beetje handig bent met bijvoorbeeld het Windows register is er best een hoop aan te passen? En is het goed mogelijk Windows naar eigen wens aan te passen. Los van de versie.
Alleen al het feit dat je registertweaks moet gaan toepassen, services moet gaan uitzetten gaat een beetje ver om een OS gewoon werkend te houden vind je niet?

quote:
En los van OS is het grootste probleem vaak de persoon die de computer bedient?
Vaak wel maar ik heb bij de laptop van mijn vrouw bv gehad dat die gewoon na de fall creators update niet meer wilde opstarten, telkens een BSOD tijdens het opstarten en daarna een reboot, rince and repeat. Daar kon zij dus niks aan doen, dat is gewoon een fout van het OS.

En heb zelf al meermalen meegemaakt dat bv de windows update service doodleuk vanzelf (!) weer aanging en alsnog ging updaten. Dat noem ik dus NIET de controle meer hebben over je OS.

En hoevaak ik al niet klanten aan de lijn heb gehad (werk in de IT Support) waarbij printer drivers ineens vervangen zijn (inclusief alle instellingen voor papierformaten, lades ed om zeep) , pc's niet meer willen opstarten (zoals dus bij de laptop van mijn vrouw), services ineens gedisabled zijn etc. Microsoft heeft echt nog nooit gehoord van : Never change a winning team. Ze zijn inmiddels meer van: If it ain't broke, fix it till it is.

Dan kan je hier met hand en tand windows 10 verdedigen, het updatebeleid en de controle die MS momenteel heeft over jouw pc is werkelijk schandalig.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 4 januari 2018 @ 09:02:32 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176274502
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat je registertweaks moet gaan toepassen, services moet gaan uitzetten gaat een beetje ver om een OS gewoon werkend te houden vind je niet?

[..]

Vaak wel maar ik heb bij de laptop van mijn vrouw bv gehad dat die gewoon na de fall creators update niet meer wilde opstarten, telkens een BSOD tijdens het opstarten en daarna een reboot, rince and repeat. Daar kon zij dus niks aan doen, dat is gewoon een fout van het OS.

En heb zelf al meermalen meegemaakt dat bv de windows update service doodleuk vanzelf (!) weer aanging en alsnog ging updaten. Dat noem ik dus NIET de controle meer hebben over je OS.

En hoevaak ik al niet klanten aan de lijn heb gehad (werk in de IT Support) waarbij printer drivers ineens vervangen zijn (inclusief alle instellingen voor papierformaten, lades ed om zeep) , pc's niet meer willen opstarten (zoals dus bij de laptop van mijn vrouw), services ineens gedisabled zijn etc. Microsoft heeft echt nog nooit gehoord van : Never change a winning team. Ze zijn inmiddels meer van: If it ain't broke, fix it till it is.

Dan kan je hier met hand en tand windows 10 verdedigen, het updatebeleid en de controle die MS momenteel heeft over jouw pc is werkelijk schandalig.

Normaal gesproken werkt Windows bij de meeste mensen gewoon goed. Downgraden naar Windows 7 is zeker een optie. Maar geeft geen garantie dat het de problemen opgelost worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176287840
Systeembackup maken van win 10 en een opstart CD/USB. Dan kan je altijd weer terug.
Vervolgens win 7 helemaal opnieuw installeren, dus de C: schijf tijdens de installatie formatteren en je hebt een prima werkende win 7 (na de 101 updates) :)
pi_176289858
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat je registertweaks moet gaan toepassen, services moet gaan uitzetten gaat een beetje ver om een OS gewoon werkend te houden vind je niet?

[..]

Vaak wel maar ik heb bij de laptop van mijn vrouw bv gehad dat die gewoon na de fall creators update niet meer wilde opstarten, telkens een BSOD tijdens het opstarten en daarna een reboot, rince and repeat. Daar kon zij dus niks aan doen, dat is gewoon een fout van het OS.

En heb zelf al meermalen meegemaakt dat bv de windows update service doodleuk vanzelf (!) weer aanging en alsnog ging updaten. Dat noem ik dus NIET de controle meer hebben over je OS.

En hoevaak ik al niet klanten aan de lijn heb gehad (werk in de IT Support) waarbij printer drivers ineens vervangen zijn (inclusief alle instellingen voor papierformaten, lades ed om zeep) , pc's niet meer willen opstarten (zoals dus bij de laptop van mijn vrouw), services ineens gedisabled zijn etc. Microsoft heeft echt nog nooit gehoord van : Never change a winning team. Ze zijn inmiddels meer van: If it ain't broke, fix it till it is.

Dan kan je hier met hand en tand windows 10 verdedigen, het updatebeleid en de controle die MS momenteel heeft over jouw pc is werkelijk schandalig.

Windows 10 heeft problemen maar dat had Windows 7 net zo goed. Feit is wel dat Windows 10 gewoon prima werkt als het werkt en dat geldt ook voor Windows 7. Dat updatebeleid kun je gewoon naar eigen believen aanpassen, gewoon een kwestie van Googelen omdat het anders werkt dan bij voorgaande versies.

Het zijn echter vaak de mensen met het minste verstand van computers die het hardste schreeuwen dat Windows kut is, dit deden ze echter ook toen ze van Windows XP naar Windows 7 gingen, aan wie ligt het dan?
IT'er in hart en nieren
  vrijdag 5 januari 2018 @ 09:10:07 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_176295908
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:33 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Windows 10 heeft problemen maar dat had Windows 7 net zo goed. Feit is wel dat Windows 10 gewoon prima werkt als het werkt en dat geldt ook voor Windows 7. Dat updatebeleid kun je gewoon naar eigen believen aanpassen, gewoon een kwestie van Googelen omdat het anders werkt dan bij voorgaande versies.
Anders werkt? Behalve wat registry hacks en services disablen kan je er niks aan instellen.

quote:
Het zijn echter vaak de mensen met het minste verstand van computers die het hardste schreeuwen dat Windows kut is, dit deden ze echter ook toen ze van Windows XP naar Windows 7 gingen, aan wie ligt het dan?
Als jouw computer in de achtergrond geupdate is , herstart als jij op de plee zit en daarna niet meer wil opstarten omdat je telkens in een bsod uitkomt is het de schuld van de mensen er geen verstand van hebben en helemaal niet van microsoft.

Als jouw printer die perfect werkt ineens niet meer werkt omdat Microsoft het nodig vond je driver ongevraagd te updaten dan ligt het aan de mensen die er geen verstand van hebben..

Als jouw videokaart ineens crashes vertoont omdat Microsoft besloten heeft dat er een nieuwe driver geinstalleerd moet worden terwijl Nvidia aangegeven heeft dat er een bug in de driver zit maar Microsoft blijft hardnekkig telkens die nieuwe driver installeren dan ligt het aan de gebruiker die daar geen verstand van heeft.

Nee duidelijk.

:')

[sarcasm]
Mensen die het hardst roepen dat windows 10 wel een prima OS is zijn de mensen die het minste verstand van computers hebben.

[/sarcasm]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 januari 2018 @ 09:14:51 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176295979
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Anders werkt? Behalve wat registry hacks en services disablen kan je er niks aan instellen.

[..]

Als jouw computer in de achtergrond geupdate is , herstart als jij op de plee zit en daarna niet meer wil opstarten omdat je telkens in een bsod uitkomt is het de schuld van de mensen er geen verstand van hebben en helemaal niet van microsoft.

Als jouw printer die perfect werkt ineens niet meer werkt omdat Microsoft het nodig vond je driver ongevraagd te updaten dan ligt het aan de mensen die er geen verstand van hebben..

Als jouw videokaart ineens crashes vertoont omdat Microsoft besloten heeft dat er een nieuwe driver geinstalleerd moet worden terwijl Nvidia aangegeven heeft dat er een bug in de driver zit maar Microsoft blijft hardnekkig telkens die nieuwe driver installeren dan ligt het aan de gebruiker die daar geen verstand van heeft.

Nee duidelijk.

:')

[sarcasm]
Mensen die het hardst roepen dat windows 10 wel een prima OS is zijn de mensen die het minste verstand van computers hebben.

[/sarcasm]
In elk geval heeft de TS niets aan dit soort posten want die werkt met Windows.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 09:25:19 #37
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_176296123
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval heeft de TS niets aan dit soort posten want die werkt met Windows.
Windows 7 heeft die issues niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:04:05 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176296680
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Windows 7 heeft die issues niet.
Windows 10 normaal gesproken ook niet. De TS kan het beste de adviezen uitvoeren die al eerder zijn aangegeven. Maar om eens te beginnen een schone installatie Windows 10.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176296786
Nou ik blijf lekker bij Windows 7, dat menu van W10 is net of je Sesamstraat zit te kijken, ik trek dat niet al die kinderlijke vlakjes -O-
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:18:15 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176296852
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:12 schreef Ghostbuster het volgende:
Nou ik blijf lekker bij Windows 7, dat menu van W10 is net of je Sesamstraat zit te kijken, ik trek dat niet al die kinderlijke vlakjes -O-
Open er een nieuw topic over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_176297029
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Anders werkt? Behalve wat registry hacks en services disablen kan je er niks aan instellen.

[..]

Als jouw computer in de achtergrond geupdate is , herstart als jij op de plee zit en daarna niet meer wil opstarten omdat je telkens in een bsod uitkomt is het de schuld van de mensen er geen verstand van hebben en helemaal niet van microsoft.

Als jouw printer die perfect werkt ineens niet meer werkt omdat Microsoft het nodig vond je driver ongevraagd te updaten dan ligt het aan de mensen die er geen verstand van hebben..

Als jouw videokaart ineens crashes vertoont omdat Microsoft besloten heeft dat er een nieuwe driver geinstalleerd moet worden terwijl Nvidia aangegeven heeft dat er een bug in de driver zit maar Microsoft blijft hardnekkig telkens die nieuwe driver installeren dan ligt het aan de gebruiker die daar geen verstand van heeft.

Nee duidelijk.

:')

[sarcasm]
Mensen die het hardst roepen dat windows 10 wel een prima OS is zijn de mensen die het minste verstand van computers hebben.

[/sarcasm]
Als je stabiele hardware hebt dan zijn al deze problemen niet relevant. Ik draai Windows 10 vanaf de release en heb dit alles nog niet meegemaakt. En vele met mij die wel tijd in het samenstellen van hun PC hebben gestoken, en niet iets bij elkaar hebben gegooid.
Powered by Janetje®
pi_176297070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Windows 10 normaal gesproken ook niet. De TS kan het beste de adviezen uitvoeren die al eerder zijn aangegeven. Maar om eens te beginnen een schone installatie Windows 10.
Waarom? Ik heb een schone installatie uitgevoerd in maart 2016, toen ik de pc aanschafte. Eigenlijk impliceer je dus dat Windows 10 zo brak is dat je elke twee jaar een nieuwe installatie moet uitvoeren?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_176297128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:31 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb een schone installatie uitgevoerd in maart 2016, toen ik de pc aanschafte. Eigenlijk impliceer je dus dat Windows 10 zo brak is dat je elke twee jaar een nieuwe installatie moet uitvoeren?
Nee, de gebruiker. Dat is in de meeste gevallen het probleem.
Powered by Janetje®
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:48:08 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176297397
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:31 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb een schone installatie uitgevoerd in maart 2016, toen ik de pc aanschafte. Eigenlijk impliceer je dus dat Windows 10 zo brak is dat je elke twee jaar een nieuwe installatie moet uitvoeren?
Nee. Heb ik zelf nog nooit moeten doen. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis. Maar daarom maak ik ook regelmatig images. En back-ups. Dus als ik iets verkloot kan ik altijd terug. En heb ik een uurtje weer een PC dat draait als een zonnetje.

https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 05-01-2018 10:59:44 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:58:05 #45
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_176298565
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:28 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Als je stabiele hardware hebt dan zijn al deze problemen niet relevant. Ik draai Windows 10 vanaf de release en heb dit alles nog niet meegemaakt. En vele met mij die wel tijd in het samenstellen van hun PC hebben gestoken, en niet iets bij elkaar hebben gegooid.
Dit heeft niets met stabiele hardware te maken. Als Nvidia een bug in zijn drivers laat sluipen die vervolgens door microsoft automatisch wordt geinstalleerd kan je de meest stabiele hardware ter wereld hebben, het gaat gewoon fout.

En bv een laptop die al jaren stabiel draait zonder problemen en na een windows update ineens niet meer verder komt dan een BSOD heeft ook geen hol te maken met stabiele hardware of niet hebben maar gewoon door falen van Microsoft en het door je strot heen rammen van updates.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee. Heb ik zelf nog nooit moeten doen. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis. Maar daarom maak ik ook regelmatig images. En back-ups. Dus als ik iets verkloot kan ik altijd terug. En heb ik een uurtje weer een PC dat draait als een zonnetje.

https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html
Waarna windows die update weer installeert waar een fout in zat en je bent weer terug bij af, gefeliciteerd en nu?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:06:23 #46
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176309222
Ik vrees dat als ik in de rowkomst een laptop koop. Dat ik niet meer onder Windows 10 en daarboven uitkom. Vanwege drivers voor hardware. Of zal dat meevallen?
pi_176311883
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:06 schreef Sadcopter het volgende:
Ik vrees dat als ik in de rowkomst een laptop koop. Dat ik niet meer onder Windows 10 en daarboven uitkom. Vanwege drivers voor hardware. Of zal dat meevallen?
klopt

nieuwe hardware zal niet optimaal lopen onder windows7
amd en intel hun nieuwe cpu zal niet maximaal gebruikt worden.
het werkt wel maar de nieuwe extra instructie set word dan niet gebruikt.

de gpu van nvidia of amd zal ook een keer stoppen met ondersteuning.

dus nee windows10 draait zelf wel goed .
alleen op ouwe hardware waar je windows 8.1 of lager drivers moet gebruiken
en ja in de instal disk van windows10 worden ook ouderen drivers gebruikt.


beste is een nieuw windows10 iso halen via microsoft web pagina.
dan zal je een betere instal hebben dat een upgrade instal
  vrijdag 5 januari 2018 @ 21:51:54 #48
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_176311973
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 23:24 schreef Silven het volgende:
Als je even je woonplaats laat weten dan help ik je zoeken naar iemand die verstand heeft van computers die je voorziet van een schone W10 en anders een diagnose kan uitvoeren.
Zoek een Indiër
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 07:47:16 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_176317704
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dit heeft niets met stabiele hardware te maken. Als Nvidia een bug in zijn drivers laat sluipen die vervolgens door microsoft automatisch wordt geinstalleerd kan je de meest stabiele hardware ter wereld hebben, het gaat gewoon fout.

En bv een laptop die al jaren stabiel draait zonder problemen en na een windows update ineens niet meer verder komt dan een BSOD heeft ook geen hol te maken met stabiele hardware of niet hebben maar gewoon door falen van Microsoft en het door je strot heen rammen van updates.

[..]

Waarna windows die update weer installeert waar een fout in zat en je bent weer terug bij af, gefeliciteerd en nu?
Ik denk dat het dan gewoon een geval van pech hebben is. En dat je geen downgrade zou moeten overwegen naar Windows 7. Maar een overstap naar een ander besturingssysteem?

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 06-01-2018 08:18:56 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')