abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176182175
Originele OP
quote:
Wonderlijk fenomeen natuurlijk, dat BTC. En zoals met iedere hype kent ook BTC fervente voorstanders (altijd ook investeerders) die beweren dat nu ditmaal echt, het gouden ei gevonden is en de koersen voor eeuwig zullen doorstijgen. Om 100.000 euro per BTC wordt geschamperd. Minstens een miljoen!

Ik kon hier eigenlijk nooit veel tegenin brengen, behalve dat de kans dat BTC zou halveren net zo groot was als de kans dat het zou verdubbelen (efficiënte markt hypothese) en dat BTC in principe net zo goed was als fiat geld of goud.

Vandaag realiseerde ik me dat het onmogelijk is dat BTC eeuwig zal doorstijgen, en zelfs in 2019 zal vastlopen:

1) Het minen van BTC is feitelijk het omzetten van electriciteit naar BTC. Dit is eenrichtingsverkeer. Je kunt BTC niet weer terug omzetten naar energie. Die energie is verloren.
2) Als de prijs van BTC hoger is dan die van de hoeveelheid electriciteit nodig om die BTC te 'minen', zal er net zolang gemined worden/ mining capaciteit worden bijgezet, totdat het evenwicht hersteld is. Dat is basis-economie
3) BTC had gelopen jaar al meer electriciteit nodig dan de meeste ontwikkelingslanden!!

4) Als BTC op 10.000 blijft zal het verbruik (en de CO2-uitstoot) uiteindelijk op het verbruik van Engeland en Franrijk samen uitkomen.
5) Als BTC naar 100.000 gaat dan zal ca de helft van het wereldwijde electriciteitsverbruik voor BTC nodig zijn.

Alle CO2 inspanningen hebben dan geen enkele zin meer, worden teniet gedaan door BTC mining. Conclusie; BTC gaat gewoon verboden worden, of tenminste mining, waardoor het hele principe vervalt.

Waar kan ik BTC shorten?


[ Bericht 2% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 31-12-2017 09:24:53 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176182194
Godshand zei:

quote:
Met die bitcoins bij de bakker in Tsjaad daar dus ook niet :)
Dat klopt. En waarom zou dat voor de bitcoin een probleem zijn en voor fiatgeld niet?

Je zegt toch ook niet dat de euro vast zal lopen omdat je er niet mee kunt betalen bij de bakker in Tsjaad?

Godshand zei ook:

quote:
Welke kutsuper ga je dan? :')
Bij mij geen probleem hoor cash in de super.
Gewoon de AH of Dirk in een grote stad.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176182375
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 09:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een mooi argument waarmee je al snel een discussie in je voordeel kan eindigen want "alles is te hacken"... Toch?

Bij Bitcoin volstaat 1 zo'n zin niet.

Laten we eerst eens kijken naar het raden van een private key waar een adres bij hoort waar BTC op staan.

Simpel gezegd: om bij de coins op adres 1CC3X2gu58d6wXMffpuzN9JAfTUWu4Kj te kunnen, moet je de private key 5Kb8kLf9zgWQnogidDA76MzPL6TsZZY36hWXMssSzNydYXYB9KF raden.

De lengte van de private key en het aantal mogelijke tekens per positie (base 58) geeft 115.792.089.237.316.195.423.570.985.008.687.907.853.269.984.665.640.564.039.457.584.007.913.129.639.936 mogelijke private keys.

Bij iedere private key die je genereert, zal je het corresponderende adres moeten controleren op saldo. Zelfs al zou je de zon bekleden met computers dan ga je in de huidige leeftijd van het heelal niet eens tellen tot dat getal, laat staan de saldo's checken.

Dan is er nog het minen. Stel dat er een flaw in zou zitten, dan zou je op dat moment alle gevonden blocks minen. Maar ook minen is in feite niets anders dan "brute force" hashes genereren, minen is eigenlijk "hacken"; het raden van (door de stijgende difficulty) steeds langere strings. Mocht je het écht kunnen "hacken"? Dan ben je de gelukkige vinder van 12,5 BTC per 10 minuten tot er een fix voor komt. Het netwerk zal dan prima blijven doorwerken. Ondanks alle aandacht en pogingen is er nog niet zo'n "flaw" gevonden in de open source code.

Dus tenzij je zelf een bron hebt voor fouten of achterdeurtjes in Bitcoin (die nog niet zijn debunked), zal je het voorlopig met de stelling "Bitcoin is niet te hacken" moeten doen.

Hilarisch topic om te volgen trouwens, en zal ook leuk zijn om over een paar jaar nog eens terug te lezen. _O_
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176183067
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 09:39 schreef heiden6 het volgende:

Hilarisch topic om te volgen trouwens, en zal ook leuk zijn om over een paar jaar nog eens terug te lezen. _O_
Lijkt me ook leuk ja >:)
  zondag 31 december 2017 @ 10:31:30 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176183104
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 09:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]


Hilarisch topic om te volgen trouwens, en zal ook leuk zijn om over een paar jaar nog eens terug te lezen. _O_
Hoeveel % van alle bitcoin is de afgelopen 5 jaar op allerlei manieren 'kwijt' geraakt of digitaal gestolen? En hoeveel % van het echte geld?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176183388
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 10:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoeveel % van alle bitcoin is de afgelopen 5 jaar op allerlei manieren 'kwijt' geraakt of digitaal gestolen? En hoeveel % van het echte geld?
Hoe zou je dat betrouwbaar inzichtelijk willen maken? Ik ben een maand of 2 geleden 20 euro verloren tijdens het uitgaan dat is nergens geregistreerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176230362
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 10:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoeveel % van alle bitcoin is de afgelopen 5 jaar op allerlei manieren 'kwijt' geraakt of digitaal gestolen?
Dat weten we niet precies, net als bij fiatgeld en edelmetalen. Maar wat maakt dat uit?

Bij Bitcoin heb je zelf controle over je geld, dus dan moet je er ook goed op letten. Maar als jij liever op Mario Draghi vertrouwt dan op wiskunde moet je dat vooral doen. _O-

quote:
En hoeveel % van het echte geld?
:?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 2 januari 2018 @ 08:35:55 #8
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_176230973
Het verbaast me eigenlijk hoe relatief weinig we horen over dit energiegebruik. Btc (één coin) meer energie dan de meeste Afrikaanse landen, wtf! Vanuit de politiek zou je verwachten dat ze (met name GL en pvdd) op hun achterste poten staan om minen te verbieden oid. Maar het gaat alleen over de economische kant, de koers en de bubbel.
:')
pi_176232891
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het verbaast me eigenlijk hoe relatief weinig we horen over dit energiegebruik. Btc (één coin) meer energie dan de meeste Afrikaanse landen, wtf! Vanuit de politiek zou je verwachten dat ze (met name GL en pvdd) op hun achterste poten staan om minen te verbieden oid. Maar het gaat alleen over de economische kant, de koers en de bubbel.
In relatie tot het energieverbruik voor goud valt dit nog mee (http://blockchange.io/blog/hoeveel-energie-verbruikt-blockchain/) :).
pi_176234828
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:26 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

In relatie tot het energieverbruik voor goud valt dit nog mee (http://blockchange.io/blog/hoeveel-energie-verbruikt-blockchain/) :).
Lijkt me niet kloppen. Het huidige jaarverbruik voor bitcoin ligt op zo'n 37 Terawattuur.
https://digiconomist.net/bitcoin-energy-consumption

Dat is 133 petajoules. Dus niet 3 tot 16, zoals in dat blog staat
pi_176235186
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:15 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Lijkt me niet kloppen. Het huidige jaarverbruik voor bitcoin ligt op zo'n 37 Terawattuur.
https://digiconomist.net/bitcoin-energy-consumption

Dat is 133 petajoules. Dus niet 3 tot 16, zoals in dat blog staat
Ok helder, echter in relatie tot het delven van goud valt het energieverbruik nog "mee".
pi_176235905
Je zal maar een skeptic zijn en pas over 10 jaar instappen op ¤800.000 per stuk
pi_176236042
Zojuist een alarm gezet in mijn telefoon om dit topic over drie jaar omhoog te schoppen.. _O-
pi_176243306
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het verbaast me eigenlijk hoe relatief weinig we horen over dit energiegebruik.
:?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176251081
Even een reeks van gemaakt. :)
pi_176251139
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 10:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoeveel % van alle bitcoin is de afgelopen 5 jaar op allerlei manieren 'kwijt' geraakt of digitaal gestolen? En hoeveel % van het echte geld?
Wat jij "echt" geld wordt gestolen terwijl je het in je handen hebt. Met de dag wordt het minder waard door het "bijdrukken". Met je hoeveel % van echt geld wordt gestolen. _O-

De 2008 crisis vergeten en de fraude met rentetarieven?
https://fd.nl/beurs/11637(...)n-sisser-af-te-lopen
http://www.telegraph.co.u(...)ment-us-libor-probe/

Oh en hoe noem je dit soort kwijtraken? 800 miljard weg omdat een monarch zegt dat het corrupt geld is.
http://www.dailymail.co.u(...)ors-royal-purge.html

Of dit 97% van alle Indiase bankbiljetten van de ene op andere dag ongeldig verklaard. In een land waar bijna alles contant gaat.
https://timesofindia.indi(...)cleshow/56344692.cms

"Echt" geld. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door up7 op 03-01-2018 01:27:28 ]
pi_176251188
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het verbaast me eigenlijk hoe relatief weinig we horen over dit energiegebruik. Btc (één coin) meer energie dan de meeste Afrikaanse landen, wtf! Vanuit de politiek zou je verwachten dat ze (met name GL en pvdd) op hun achterste poten staan om minen te verbieden oid. Maar het gaat alleen over de economische kant, de koers en de bubbel.
Het mijnen gebeurd hoofdzakelijk in China waarbij overcapaciteit gebruikt wordt dat anders verspild zou raken. Je kan zelfs stellen dat de transformatie van kolencentrales naar duurzamere energiecentrales door het bitcoin mijnen makkelijker wordt gemaakt.
quote:
For the most part, a majority of that power is consumed in China. The Asian powerhouse is an important player in the bitcoin ecosystem and reportedly makes two-thirds of all coins issued daily. Most of its mines for the cryptocurrency are located in Sichuan province, a region with plentiful hydropower.
https://www.investopedia.(...)r-bitcoin-ecosystem/
pi_176251842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 01:26 schreef up7 het volgende:

[..]

Het mijnen gebeurd hoofdzakelijk in China waarbij overcapaciteit gebruikt wordt dat anders verspild zou raken. Je kan zelfs stellen dat de transformatie van kolencentrales naar duurzamere energiecentrales door het bitcoin mijnen makkelijker wordt gemaakt.

[..]

https://www.investopedia.(...)r-bitcoin-ecosystem/
Wat een bullshit redenering die ze daar hebben. Geloof je nu echt dat die miners alleen tussen 22.00 en 6.00 hun computers laten werken, want dan is er normaliter een overcapaciteit in het netwerk.

Verder zou de waterkrachtstroom ook voor andere normale economische activiteiten gebruikt kunnen worden.
pi_176258718
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 06:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een bullshit redenering die ze daar hebben. Geloof je nu echt dat die miners alleen tussen 22.00 en 6.00 hun computers laten werken, want dan is er normaliter een overcapaciteit in het netwerk.

Verder zou de waterkrachtstroom ook voor andere normale economische activiteiten gebruikt kunnen worden.
Er is structureel overcapaciteit. 24 uur per dag. Zelfs met al het bitcoin mijnen.
pi_176259924
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 06:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een bullshit redenering die ze daar hebben. Geloof je nu echt dat die miners alleen tussen 22.00 en 6.00 hun computers laten werken, want dan is er normaliter een overcapaciteit in het netwerk.

Verder zou de waterkrachtstroom ook voor andere normale economische activiteiten gebruikt kunnen worden.
En waarom zou dat dan precies beter zijn? En wat is 'normaal'?

Ik vind een openbare database met alle transacties ooit gemaakt van een decentrale munt die niet aangepast kan worden best wat energie waard. Hebben we als mensheid best behoefte aan, namelijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2018 15:10:02 ]
pi_176264860
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

En waarom zou dat dan precies beter zijn? En wat is 'normaal'?

Ik vind een openbare database met alle transacties ooit gemaakt van een decentrale munt die niet aangepast kan worden best wat energie waard. Hebben we als mensheid best behoefte aan, namelijk.
Mooi dat ze van een decentrale munt alle transacties bij kunnen houden maar zolang een decentrale munt nog steeds geen vrij wisselkoers ten opzichte van de andere munten heeft zie ik het nut er nog steeds niet van in.
pi_176264906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:26 schreef up7 het volgende:

[..]

Er is structureel overcapaciteit. 24 uur per dag. Zelfs met al het bitcoin mijnen.
Dus Men kan in china dan ook tig kolen centrales sluiten en stoppen met minen om het milieu te sparen. ;)
pi_176265128
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus Men kan in china dan ook tig kolen centrales sluiten en stoppen met minen om het milieu te sparen. ;)
Kolencentrales worden al rap gesloten maar je conclusie is evengoed onjuist. De infrastructuur is daar namelijk niet op voorbereid. Je kan de overcapaciteit bij de hydroplanten niet naar andere delen van China exporteren.

Je kan zelfs stellen dat het mijnen van bitcoin het milieu helpt te sparen omdat duurzame centrales eerder rendabel worden en daarmee investeringen mogelijk worden om nieuwe duurzame centrales te bouwen. Nieuwe kolencentrales worden in China namelijk niet of nauwelijks meer gebouwd.
pi_176265155
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mooi dat ze van een decentrale munt alle transacties bij kunnen houden maar zolang een decentrale munt nog steeds geen vrij wisselkoers ten opzichte van de andere munten heeft zie ik het nut er nog steeds niet van in.
Bitcoin heeft een vaste wisselkoers met andere munten? :?
pi_176265509
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:50 schreef up7 het volgende:

Je kan zelfs stellen dat het mijnen van bitcoin het milieu helpt te sparen
:D

[ Bericht 3% gewijzigd door The_Temp op 03-01-2018 19:26:56 ]
pi_176265613
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mooi dat ze van een decentrale munt alle transacties bij kunnen houden maar zolang een decentrale munt nog steeds geen vrij wisselkoers ten opzichte van de andere munten heeft zie ik het nut er nog steeds niet van in.
Wat bedoel je precies?

Jij ziet het nut niet in van een currency waar iedereen gebruikt van kan maken, ongeacht locatie?
pi_176266808
quote:
10s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:09 schreef The_Temp het volgende:

[..]

:D
Heb je daar iets tegen in te brengen? Dat dacht ik al.
pi_176295227
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:14 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?

Jij ziet het nut niet in van een currency waar iedereen gebruikt van kan maken, ongeacht locatie?
hoe kun je van een munt gebruikmaken als je er nergens mee kan betalen? Door de flink schommeling zal geen enkele ondernemer prijzen in bitcoin aangeven. :D
pi_176295233
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

hoe kun je van een munt gebruikmaken als je er nergens mee kan betalen? Door de flink schommeling zal geen enkele ondernemer prijzen in bitcoin aangeven. :D
Elke dag voor miljarden aan waardetransacties, dat de supermarkt het niet accepteert betekent niet dat je er niet mee kunt betalen..
pi_176295273
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het verbaast me eigenlijk hoe relatief weinig we horen over dit energiegebruik. Btc (één coin) meer energie dan de meeste Afrikaanse landen, wtf! Vanuit de politiek zou je verwachten dat ze (met name GL en pvdd) op hun achterste poten staan om minen te verbieden oid. Maar het gaat alleen over de economische kant, de koers en de bubbel.
Ja maar we zijn hier allemaal kapitalistisch-wereldverbeteraars/anti-banken.
pi_176297834
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 07:24 schreef Typisch het volgende:

[..]

Elke dag voor miljarden aan waardetransacties, dat de supermarkt het niet accepteert betekent niet dat je er niet mee kunt betalen..
Hmm dat verbaast me wel, dagelijks miljarden aan waardetransacties?

Wat voor goederen of diensten worden ermee gekocht dan?
pi_176297909
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:17 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hmm dat verbaast me wel, dagelijks miljarden aan waardetransacties?

Wat voor goederen of diensten worden ermee gekocht dan?
Zelf koop ik er vooral hardware van, en (totdat de hoge fees er waren) thuisbezorgd-dingen.
జ్ఞ‌ా
pi_176297932
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:17 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hmm dat verbaast me wel, dagelijks miljarden aan waardetransacties?

Wat voor goederen of diensten worden ermee gekocht dan?
Geen idee, dat staat er niet bij.
Kijk hier even: https://blockchain.info/nl/blocks.
Visueel in beeld gebracht: https://bitbonkers.com/.
1 BTC is dus ruim 13k in euro's.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2018 11:23:53 ]
pi_176298385
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:17 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hmm dat verbaast me wel, dagelijks miljarden aan waardetransacties?

Wat voor goederen of diensten worden ermee gekocht dan?
Het overgrote deel is natuurlijk van BTC voor andere valuta's en andersom als speculatie of om waarde veilig te stellen weg van het reguliere systeem. Maar ook elk duur product wat je maar kan bedenken (huizen, auto's, boten, goud, zilver) en grote transacties in landen waar bankkosten en transactiekosten net zo hoog of hoger zijn (x percentage van het totaalbedrag) als bij BTC.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176299271
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:21 schreef µ het volgende:

[..]

Zelf koop ik er vooral hardware van, en (totdat de hoge fees er waren) thuisbezorgd-dingen.
Dat er leveranciers zijn die zo'n volatiele munt accepteren is wel heel veel risico nemen. :D
pi_176300460
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 12:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat er leveranciers zijn die zo'n volatiele munt accepteren is wel heel veel risico nemen. :D
Leveranciers krijgen waarschijnlijk gewoon eurootjes op de rekening ;)
జ్ఞ‌ా
pi_176301955
Litecoin is de enige serieuze en goede alternatief voor Bitcoin. Al die forks zijn shit en alle andere cryptocurrencies in de top 10 zijn of een grote scam, of een ICO/premined shitcoin, of bedoelt voor totaal andere doeleinden, of een kut fork van Bitcoin.

Als je geen LTC hold heb je eigenlijk niets te zoeken in het crypto wereldje en kun je net zo goed alles verkopen en terug gaan naar je 9-5 baantje.

Dit zijn feiten. Hier kun je geen afwijkende mening over hebben.
pi_176308912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het overgrote deel is natuurlijk van BTC voor andere valuta's en andersom als speculatie of om waarde veilig te stellen weg van het reguliere systeem. Maar ook elk duur product wat je maar kan bedenken (huizen, auto's, boten, goud, zilver) en grote transacties in landen waar bankkosten en transactiekosten net zo hoog of hoger zijn (x percentage van het totaalbedrag) als bij BTC.
Aah op die fiets.. Ik dacht dat er voor miljarden betaald werd met BTC, maar het is dus gewoon de munt zelf doorverkopen aan elkaar.
pi_176314722
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:53 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Aah op die fiets.. Ik dacht dat er voor miljarden betaald werd met BTC, maar het is dus gewoon de munt zelf doorverkopen aan elkaar.
https://blockchain.info/c(...)ume-usd?timespan=all
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176315680
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:26 schreef up7 het volgende:

[..]

Er is structureel overcapaciteit. 24 uur per dag. Zelfs met al het bitcoin mijnen.
Dat geloof je toch zelf niet? Het is een groeiende markt wat grote hoeveelheden nieuwe plants neerzet, om nog meer overvloed te creëren denk je?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176316368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:35 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dat geloof je toch zelf niet? Het is een groeiende markt wat grote hoeveelheden nieuwe plants neerzet, om nog meer overvloed te creëren denk je?
Jawel, er komt in China de afgelopen jaren meer capaciteit op de markt dan dat er verbruikt en getransporteerd of opgeslagen kan worden.

http://news.ihsmarkit.com(...)-beyond-ihs-markit-s
http://www.independent.co(...)npeace-a7134596.html
https://www.reuters.com/a(...)report-idUSKBN1880P4
https://www.ft.com/content/50614ed4-4c69-11e7-919a-1e14ce4af89b

[ Bericht 6% gewijzigd door Tourniquet op 06-01-2018 01:28:21 ]
pi_176316666
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:35 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dat geloof je toch zelf niet? Het is een groeiende markt wat grote hoeveelheden nieuwe plants neerzet, om nog meer overvloed te creëren denk je?
Ik doe meer dan geloven. Een rapport uit november 2016:
quote:
China’s Power Sector Overcapacity to Last Through 2020 and Beyond

IHS Energy analysis projects that wind, solar, hydro, nuclear, and gas will supply 87 percent of China’s incremental power demand during 2016-20, with coal accounting for only 5.5 percent and hit the hardest during this oversupply period.

http://news.ihsmarkit.com(...)-beyond-ihs-markit-s
Er wordt voorspeld dat de overcapaciteit in periode van 2016-2020 de kolencentrales de grootste klappen gaat krijgen.
quote:
China’s hydro expansion will fail without energy market reform
Energy demand in China is slowing. This is causing a major headache for the hydropower sector, which has invested heavily in new projects in recent years. The continued construction of hydropower, as with coal, has led to surplus capacity, tumbling profits and an unbalanced national energy system.
https://www.thethirdpole.(...)nergy-market-reform/
quote:
China Cancels 103 Coal Plants, Mindful of Smog and Wasted Capacity

But despite the vast amount of capacity added in recent years, China’s coal use has been on the decline since 2013.

Still, China’s state-owned power companies remain politically powerful. Grid operators often favor power generated from coal plants over that made by wind and solar, and despite the cuts, China is still building far more capacity than it needs.
https://www.nytimes.com/2(...)lants-pollution.html
De capaciteit dat met deze sluitingen gemoeid gaat had Duitsland van stroom kunnen voorzien. Bitcoin zit nu op het niveau van een land als Ierland. Begint nu een beetje te dagen op welke omvang de overcapaciteit in China aanwezig is? Zelf beargumenteren dat het bitcoin energiegebruik nu veel hoger is doet niets af aan de conclusies uit gebruikte nieuwsberichten. Het bitcoin energiegebruik is voor Chinese begrippen niet significant.
quote:
China will suspend approvals for new coal-fired power plants in 29 provinces to reduce overcapacity in the sector, the official China Securities Journal reported on Friday.

Overcapacity has eaten into the margins of major coal-fired power producers, especially as regions come under pressure to meet state requirements to raise the share of renewable energy sources.
https://www.reuters.com/a(...)report-idUSKBN1880P4
pi_176317791
quote:
Ja precies, maar hoeveel van die transacties zijn gebruikt voor iets anders dan de aankoop van crypto munten?
pi_176319246
Doe maar niet schooien.

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2018 17:55:30 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176323327
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 08:19 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ja precies, maar hoeveel van die transacties zijn gebruikt voor iets anders dan de aankoop van crypto munten?
Dit zijn transacties op het Bitcoinnetwerk zelf, niet van exchanges intern.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176333757
Men moet gewoon eens kappen met dat gehype, met name van BTC. Natuurlijk, BTC heeft wat voordelen, maar zal nooit de next big thing worden. Sowieso omdat het al een anarchistische opzet heeft. Daar houdt de mainstream niet van. De blockchain en wat je er mee kan is wel zeer waardevol, en je ziet dan nu ook, dat steeds meer inspanningen zich richten op de blockchain.

Er worden wel tokens geproduceerd, om een project te kunnen financieren. Maar ripple, IOTA, en Ethereum hebben allen ideëen waar de munt eigenlijk een beetje een aanhangsel is van het grotere geheel.

Ripple is helemaal commercieel en richt zich op banken. Daarbij is het Ripple Transfer Protocol meer gericht op snel valuta overbrengen tegen lage kosten, met daarbij genoeg mogelijkheden om vertrouwenscontroles uit te voeren. Heel anders dan BTC maar waardevol voor banken.

IOTA richt zich meer op de Internet of Things en de munt is daarbij minder belangrijk. De blockchain moet zich vooral richten op communicatieve mogelijkheden om met andere apparaten op de Internet of Things te kunnen communiceren.

Ethereum is meer gericht op smart contracts, waarbij als gunstig voordeel daardoor ook nieuwe tokens uitgegeven kunnen worden.

Kortom, heel anders dan BTC begonnen is.

Nu zal BTC voorlopig ook wel blijven bestaan, want zowel Ripple als IOTA als WAVES (had ik hier niet nog genoemd) ondersteunen valuta transfer met BTC. Dus BTC heeft wel zeker een rol, maar niet meer the next big thing.

Kortom, ik denk zelf, dat de BTCbubbel zal klappen en we nuchter over een paar jaar kunnen constateren dat er blockchain technieken zijn geïntegreerd in het dagelijkse leven. Banken zullen het gebruiken voor snelle valuta overdracht, je IOTA apparaten en misschien ook wel andere data die internationaal nodig zijn maar snellere afhandeling nodig heeft (bv visa aanvraag). BTC zal er nog wel zijn, zolang mensen nog de cliënt/miner willen draaien, maar dan vooral voor clandestiene activiteiten. BitTorrent en Gnutella zijn er immers ook nog wel, maar grootste deel van de mensheid kijkt Netflix.

Immers die vorige bubbel die klapte, de Internetbubbel, is ook anders gelopen dan de meeste mensen zich droomden. Niet alle bedrijfjes werden goud, en de bedrijfjes die zich bezig hielden met file-sharing zijn grotendeels ten onder gegaan. Er zijn nu een paar reuzen over, FaceBook, Google,Twitter, Amazon en dan heb je de reuzen wel gehad. De rest zijn expansies van bestaande bedrijven naar het Net: oa Bol.com, Netflix en MSN.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176339668
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 22:25 schreef Godshand het volgende:
Sowieso omdat het al een anarchistische opzet heeft. Daar houdt de mainstream niet van.
Dit op het internet plaatsen. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176349030
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 06:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dit op het internet plaatsen. :D
Ja en?

Het internet is niet meer zo anarchistisch als het was hoor. Het is steeds meer gereguleerd. 10 jaar geleden kon je nog makkelijk oproepen tot terrorisme of criminele activiteiten. Tegenwoordig zit de politie zelf ook op TOR netwerken.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176349863
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:54 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja en?

Het internet is niet meer zo anarchistisch als het was hoor. Het is steeds meer gereguleerd. 10 jaar geleden kon je nog makkelijk oproepen tot terrorisme of criminele activiteiten. Tegenwoordig zit de politie zelf ook op TOR netwerken.
Bitcoin heeft zich ondertussen wel bewezen als veilige store-of-value, er moeten gekke dingen gebeuren wil dat sentiment opeens omslaan. Denk ik.
pi_176350367
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:44 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Bitcoin heeft zich ondertussen wel bewezen als veilige store-of-value, er moeten gekke dingen gebeuren wil dat sentiment opeens omslaan. Denk ik.
De blockchain heeft zijn waarde bewezen. Maar het BTC protocol begint al te verouderen.

Andere protocollen, zoals bij IOTA, Zcash, Ripple, IOC, Ufocoin (klinkt als een grap maar ze hebben wat voordelen als munt) of bij Mooncoin, hebben problemen opgelost mbt energieverbuik van miners, storingen bij intensief gebruik van de blockchain (ETH en de Cryptokitties) en het eventueel kunnen bypassen van Exchanges (Ripple, IOC, IOTA, WAVES).

BTC is nu alleen zo groot door de bekendheid en dat zij de eersten waren... Vergelijkbaar met Atari die door Commodore, MSX, IBM en Nintendo is ingehaald. Atari had een van de eerste spelcomputers, maar nu zijn ze alleen nog een softwarebedrijf.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176387374
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 22:25 schreef Godshand het volgende:
BitTorrent en Gnutella zijn er immers ook nog wel, maar grootste deel van de mensheid kijkt Netflix.
De vergelijking met Gnutella vind ik wel toepasselijk. Dat was ook de eerste, en ook ontzettend inefficient in resource-verbruik, en werd daardoor ook erg langzaam bij toenemende gebruikersaantallen.
pi_176389616
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:11 schreef Igen het volgende:

[..]

De vergelijking met Gnutella vind ik wel toepasselijk. Dat was ook de eerste, en ook ontzettend inefficient in resource-verbruik, en werd daardoor ook erg langzaam bij toenemende gebruikersaantallen.
Precies, jij begrijpt het. Tegen die resources loopt ETH nu ook tegen aan.

Je ziet de digicoin wereld steeds meer versnipperen. Sommige blockchain technieken richten zich op gaming (vanwege het zoeken op cryptocurrencies kreeg ik reclame op YouTube over ABYSS, een ICO die zich richt op gaming), andere op smart apparaten of messenging etc. De munt wordt alleen uitgegeven als demonstratie en/of spaargeld of als crowdfunding met een ICO of alle 3 de doelen tegelijk. Maar de munt zelf is vaak niet meer het doel op zich, zoals Bitcoin project wel was.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176903633
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:07 schreef The_Temp het volgende:
Zojuist een alarm gezet in mijn telefoon om dit topic over drie jaar omhoog te schoppen.. _O-
Een maandje bleek genoeg >:)
pi_176904437
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:48 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Een maandje bleek genoeg >:)
Uh, het bitcoin netwerk werkt nog steeds en doet precies wat het moet doen.. :? Hoezo vastgelopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2018 14:15:03 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')