Update:
Hallo allemaal,
Ik moet even wat dingen van mij afschrijven, want het gaat met mij niet goed. Zoals jullie weten zou mijn vriendin deze zaterdag hierheen zijn gekomen. Nu is dat uiteindelijk niet gebeurd, maar wat eraan vooraf ging is nogal raar en extreem verwarrend.
Wij hebben op Woensdagavond een heel leuk en goed gesprek gehad op de app. We hadden het over missen en wat bleek? Ze miste toch weldegelijk behoorlijk wat dingen. Denk hierbij aan dat ik haar altijd instop en we nog even de dag bespreken, mijn interesses in haar bezigheden, knuffelen, sex enzovoorts. Ook kleine dingen.
Donderdag was ik erg hoopvol over het gesprek van deze zaterdag dus. Wel wist ik dat het met hele kleine stapjes moet gaan. Vrijdag moest ik bij de huisarts zijn vanwege een kleine ingreep en medicatie. In de middag was ik erg verdrietig, want vriendin had totaal nog niet gevraagd wat ik bij de huisarts moest doen, terwijl ze daar wel van op de hoogte was dacht ik. Afijn dus ik vertelde haar dat en ze werd boos/opvliegerig, wat ik achteraf goed begrijp.
INEENS vertelde ze mij dat ze net van de psycholoog afkwam en gek genoeg, telkens als ze daar vandaan komt (op die dagen zeg maar) is ze anders/negatiever over onze relatie. Diezelfde avond vrijdag dus krijg ik per APP te horen dat ze er mee wil stoppen want ze heeft er ALLES aan gedaan (wat natuurlijk niet zo is, relatie kun je op afstand niet lijmen).
Vannacht appte we weer. Nu gaf ik aan dat ik vind dat we in ieder geval wat moeten proberen. Ik heb haar een voorbeeld gegeven; STEL ik ben dalijk gewoon aan de slag en doe gewoon de dingen die ik moet doen en STEL we doen wat leuke dingen wat denk jij dan? Nu zegt ze weer; Ja ik wil best wat proberen met je (alleen is ze bang dat samenwonen raar zal zijn in het begin, ja dat zal zeker zo zijn, maar als we goede afspraken maken).
Het blijft van links naar rechts gaan. Vandaag appt ze mij hele verhalen over dat het kut ging op haar werk etc en tevens appte ze mij 2 foto's van de outfit die ze morgenavond bij dat feest dragen. Ze leek erg onzeker. Moet ik dit wel aan? Kan dit wel? Die onzekerheid blijft terugkomen merk ik. Wel zag ik dat ze onze ring nog steeds draagt.
Ander opvallend dingetje is het boek waar ze over sprak wat zou gaan over omgaan met mij zeg maar. Ze vertelde mij de titel en wat blijkt? Dat boek gaat helemaal niet over mij. Dat boek gaat erover hoe je van iemand af komt die narcist is (iets wat ik niet ben en wat ook niet is vastgesteld). De titel van het boek is; Het verdwenen mezelf. Als je het boek Googled en leest snap je waarom ik bang ben. Mijn ouders vragen zich wel af of ze uberhaupt wel vaak naar die psycholoog is geweest, immers een goede psycholoog zou vragen om een gesprek ook met mij erbij. Zeker bij relatieperikelen lijkt mij. Bedoel ik kan mij niet verdedigen, helemaal niks.
Wat betreft werk heb ik goed nieuws. Ik heb aankomende week niet 1 maar 2 TWEEDE gesprekken wat betreft werk. Ik had op Eerste Kerstdag nog een sollicitatie gedaan en dat bedrijf is zeer enthousiast. Dinsdag heb ik een tweede gesprek via videobellen en dan een eventuele derde op locatie.
Ik heb haar verteld dat ik haar dinsdag wil zien. Ze ging maandag kijken of ze wat kon regelen. Komt ze dinsdag niet dan ga ik er zelf naartoe. Overigens probeerde ze mij te chanteren vrijdag door te zeggen dat als ik zaterdag naar haar zou komen dat het dan over zou zijn en mijn schuld is ofzo. Ik weet het niet meer, maar dat ze ineens plotsklaps is omgeslagen is wel duidelijk.
Overigens ben ik er wel achter dat de punten die ze noemde financiën, huishouden etc wel kloppen maar dat het om gevoel gaat nu. Dan nog blijft de vraag; Wanneer is dit begonnen en waar komt het vandaan? Ik heb qua gevoel niets gemerkt nogmaals. Wil ze een keer het vrijgezelle leven proberen? Wat is het?