abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176179939
Update:

Hallo allemaal,

Ik moet even wat dingen van mij afschrijven, want het gaat met mij niet goed. Zoals jullie weten zou mijn vriendin deze zaterdag hierheen zijn gekomen. Nu is dat uiteindelijk niet gebeurd, maar wat eraan vooraf ging is nogal raar en extreem verwarrend.

Wij hebben op Woensdagavond een heel leuk en goed gesprek gehad op de app. We hadden het over missen en wat bleek? Ze miste toch weldegelijk behoorlijk wat dingen. Denk hierbij aan dat ik haar altijd instop en we nog even de dag bespreken, mijn interesses in haar bezigheden, knuffelen, sex enzovoorts. Ook kleine dingen.

Donderdag was ik erg hoopvol over het gesprek van deze zaterdag dus. Wel wist ik dat het met hele kleine stapjes moet gaan. Vrijdag moest ik bij de huisarts zijn vanwege een kleine ingreep en medicatie. In de middag was ik erg verdrietig, want vriendin had totaal nog niet gevraagd wat ik bij de huisarts moest doen, terwijl ze daar wel van op de hoogte was dacht ik. Afijn dus ik vertelde haar dat en ze werd boos/opvliegerig, wat ik achteraf goed begrijp.

INEENS vertelde ze mij dat ze net van de psycholoog afkwam en gek genoeg, telkens als ze daar vandaan komt (op die dagen zeg maar) is ze anders/negatiever over onze relatie. Diezelfde avond vrijdag dus krijg ik per APP te horen dat ze er mee wil stoppen want ze heeft er ALLES aan gedaan (wat natuurlijk niet zo is, relatie kun je op afstand niet lijmen).

Vannacht appte we weer. Nu gaf ik aan dat ik vind dat we in ieder geval wat moeten proberen. Ik heb haar een voorbeeld gegeven; STEL ik ben dalijk gewoon aan de slag en doe gewoon de dingen die ik moet doen en STEL we doen wat leuke dingen wat denk jij dan? Nu zegt ze weer; Ja ik wil best wat proberen met je (alleen is ze bang dat samenwonen raar zal zijn in het begin, ja dat zal zeker zo zijn, maar als we goede afspraken maken).

Het blijft van links naar rechts gaan. Vandaag appt ze mij hele verhalen over dat het kut ging op haar werk etc en tevens appte ze mij 2 foto's van de outfit die ze morgenavond bij dat feest dragen. Ze leek erg onzeker. Moet ik dit wel aan? Kan dit wel? Die onzekerheid blijft terugkomen merk ik. Wel zag ik dat ze onze ring nog steeds draagt.

Ander opvallend dingetje is het boek waar ze over sprak wat zou gaan over omgaan met mij zeg maar. Ze vertelde mij de titel en wat blijkt? Dat boek gaat helemaal niet over mij. Dat boek gaat erover hoe je van iemand af komt die narcist is (iets wat ik niet ben en wat ook niet is vastgesteld). De titel van het boek is; Het verdwenen mezelf. Als je het boek Googled en leest snap je waarom ik bang ben. Mijn ouders vragen zich wel af of ze uberhaupt wel vaak naar die psycholoog is geweest, immers een goede psycholoog zou vragen om een gesprek ook met mij erbij. Zeker bij relatieperikelen lijkt mij. Bedoel ik kan mij niet verdedigen, helemaal niks.

Wat betreft werk heb ik goed nieuws. Ik heb aankomende week niet 1 maar 2 TWEEDE gesprekken wat betreft werk. Ik had op Eerste Kerstdag nog een sollicitatie gedaan en dat bedrijf is zeer enthousiast. Dinsdag heb ik een tweede gesprek via videobellen en dan een eventuele derde op locatie.

Ik heb haar verteld dat ik haar dinsdag wil zien. Ze ging maandag kijken of ze wat kon regelen. Komt ze dinsdag niet dan ga ik er zelf naartoe. Overigens probeerde ze mij te chanteren vrijdag door te zeggen dat als ik zaterdag naar haar zou komen dat het dan over zou zijn en mijn schuld is ofzo. Ik weet het niet meer, maar dat ze ineens plotsklaps is omgeslagen is wel duidelijk.

Overigens ben ik er wel achter dat de punten die ze noemde financiën, huishouden etc wel kloppen maar dat het om gevoel gaat nu. Dan nog blijft de vraag; Wanneer is dit begonnen en waar komt het vandaan? Ik heb qua gevoel niets gemerkt nogmaals. Wil ze een keer het vrijgezelle leven proberen? Wat is het?
pi_176180011
In dat boek staan citaten zoals dit:

Door dit boek ga je begrijpen waarom narcisten doen wat ze doen, waardoor je er buiten kunt blijven. Narcistisch misbruik maakt slachtoffers vatbaar om opnieuw mishandeld te worden.

Dit voelt erg vernederend voor mij. Ik heb haar nooit mishandelt, nog niet misschien. Ben er altijd voor haar geweest etc. Waarom bestaan er van dit soort achterlijke boeken?

Toen ik haar hiermee confronteerde zei ze; Ja maar je moet niet alles letterlijk nemen wat erin staat etc etc.

Het lijkt wel alsof ik aan de kant word geschoven vanwege de stoornis die VORIG JAAR is vastgesteld maar die ik al heel mijn leven heb.

1 ding is zeker bij een eventuele volgende partner ga ik de stoornis niet melden die ik heb aangezien 8 op de 10 vrijgezel sterven die dit hebben.
pi_176180045
Ik begrijp het leven gewoon niet meer. Ik ben zo goed voor ons altijd geweest en kan nu de kanker krijgen. 14 jaar van mijn leven heb ik met ziel en zaligheid in ons gestopt. En er wordt ineens niet meer gevraagd; Hoe gaat het met je lieverd? Alles ok?

Dat allemaal is begonnen na de bezoeken aan de psycholoog. Wel heb ik mijzelf voorgenomen ZELF ook naar DIE psycholoog te gaan aankomende week. Voor mijzelf en ik ga die psycholoog wel confronteren met haar gedraai en gelieg, want ik denk niet dat dat uberhaupt besproken is.
pi_176180083
Als ze dinsdag niet komt dan ga ik daarheen en ja dat zal ze enorm kut vinden, maar ik MOET dat doen. Ook ik mis mijn vrienden en dieren en mijn huis. Ik trek dit echt niet. Met de Kerstdagen heb ik als een halve dooie aan tafel gezeten en dan stuurt ze mij een app;

Ik hoop ondanks alles dat je een fijne kerst hebt. Wat denk je nu zelf? Zelf vond ze het een rare kerst zonder mij. Dan denk ik; Dat hoeft toch ook niet! Komop stop met die twijfel en we zien wel over een paar maanden. Maar dan een moment later slaat ze weer om.

Het liefste kop ik morgen een trein, want ik trek dit gewoon niet meer, maar ook al zeg ik tegen haar dat ik dit niet trek. HET KOMT NIET BINNEN bij haar. Daarom wil ik haar ook zien, dan ziet ze wat het bij mij losmaakt etc.
pi_176180112
De grap is overigens wel dat ze mij toenstraks appte dat ze bonje had met haar collega en dat hij kwaad wegliep en dat ze riep; JA PRAAT DAN MET MIJ! Toen dacht ik; Tja.... iets wat je zelf ook niet doet. Heb ik niet gezegd, maar dacht het wel.

Mijn vader zegt ook; Ze merkt niet echt of voelt niet echt wat het jou allemaal doet. Dat kan ook niet als je van elkaar af zit, maar dat is natuurlijk lekker makkelijk etc. Heeft wel een punt denk ik.
pi_176180130
zou je niet gewoon gaan slapen ouwe?
jezelf hier over opvreten om 3 uur 's nachts werkt averechts
pi_176180136
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:00 schreef wietparkiet het volgende:
zou je niet gewoon gaan slapen ouwe?
jezelf hier over opvreten om 3 uur 's nachts werkt averechts
Slapen lukt niet. Was tot gisteren ook 36 uur wakker, dat is het hele probleem. Zelfs met medicatie lukt het niet.
pi_176180151
Vanavond zal ze mij denk ik wel gelukkig nieuwjaar wensen. Ik ga NIET reageren. Tot aan het moment dat ik haar zie. Er is maar 1 vraag die ze hoeft te beantwoorden; STEL alles is op orde, is er nog een kans voor ons samen? Meer hoef ik niet te weten.
pi_176180156
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:01 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Slapen lukt niet. Was tot gisteren ook 36 uur wakker, dat is het hele probleem. Zelfs met medicatie lukt het niet.
ga een film/serie kijken iig iets waardoor je je hoofd leeg kan maken en je rust kan pakken
ik snap dat het ontzettend klote is wat je nu doormaakt maar je helpt jezelf er ook zeker niet mee als je er maar over blijft nadenken
pi_176180169
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:03 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

ga een film/serie kijken iig iets waardoor je je hoofd leeg kan maken en je rust kan pakken
ik snap dat het ontzettend klote is wat je nu doormaakt maar je helpt jezelf er ook zeker niet mee als je er maar over blijft nadenken
Het probleem is dat door mijn stoornis heel lang dingen blijven malen. Zelfs sporten etc helpt niet. Ik heb zoveel gedachtes in mijn hoofd (altijd gehad) en dat gaat maar door en door en door. Het enige wat helpt is stabiliteit dus denk aan eigen huis, eigen omgeving, eigen ding doen, maar dat is nu dus helemaal door de war.
pi_176180201
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:05 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Het probleem is dat door mijn stoornis heel lang dingen blijven malen. Zelfs sporten etc helpt niet. Ik heb zoveel gedachtes in mijn hoofd (altijd gehad) en dat gaat maar door en door en door. Het enige wat helpt is stabiliteit dus denk aan eigen huis, eigen omgeving, eigen ding doen, maar dat is nu dus helemaal door de war.
ik nsap wat je bedoelt ik heb iets soortgelijk mbt tot constante gedachtenstroom
wat mij altijd helpt is gaan liggen ogen dicht en proberen de focus op iets totaal anders te leggen iets wat helemaal losstaat van waar ik over lig te malen.
pi_176180211
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:07 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

ik nsap wat je bedoelt ik heb iets soortgelijk mbt tot constante gedachtenstroom
wat mij altijd helpt is gaan liggen ogen dicht en proberen de focus op iets totaal anders te leggen iets wat helemaal losstaat van waar ik over lig te malen.
Ik weet niet wat je hebt, maar ik heb vooral problemen met negatieve gedachten/dood/overlijden/relaties. Gisteren zat ik wat grappigs te kijken en zelfs tijdens die voorstelling ben ik hiermee bezig. Ik weet het niet meer.
pi_176180226
Ergste vind ik nog dat er een boek is besteld (wat ze nu dus heeft) wat helemaal NIET over mij gaat. Hoe pak ik dat het beste aan? Die psycholoog benaderen i guess? HOE is dit uberhaupt ter sprake gekomen?

Ik kan mij niet voorstellen dat ze bij het eerste gesprek zei; Hallo ik wil van mijn vriend af, kunt u mij helpen? Haar vraag was volgens haarzelf dat ze niet meer zo zorgzaam wilde zijn en voor zichzelf wilde opkomen. Dit boek belicht enkel hoe je van iemand af komt en hoe je er NOOIT meer mee te maken krijgt etc.
pi_176180258
Overigens gaf ze ook dit aan; Ik HAAT MIJZELF op dit moment. Ik reageerde direct door te zeggen; Je haat jezelf omdat je de situatie niet begrijpt en waarschijnlijk niet wil, stop dan met jezelf te haten.

Overigens gaf ik aan dat er bij haar een hoop frustratie/boosheid zit en dat dat eerst moet zakken wil ze openstaan voor eventuele gevoelens. Ze zei ja dat klopt. Dit vertelde de psycholoog mij waar ik mee heb gesproken.
pi_176180262
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:08 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je hebt, maar ik heb vooral problemen met negatieve gedachten/dood/overlijden/relaties. Gisteren zat ik wat grappigs te kijken en zelfs tijdens die voorstelling ben ik hiermee bezig. Ik weet het niet meer.
ik heb een constante gedachtenstroom en ik kan daardoor vaak niet makkelijk in slaap vallen
na een negatieve prikkel is dit vaak zodanig erg dat ik ook nachten doorhaal
althans dat probeer ik er steeds meer uit te krijgen door op andere dingen te focussen
maar als ik zo lees hoe jij het beschrijft zou ik me wel zorgen maken en professionele hulp gaan zoeken. en doe dat dan ook vooral voor jezelf
pi_176180271
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:13 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

ik heb een constante gedachtenstroom en ik kan daardoor vaak niet makkelijk in slaap vallen
na een negatieve prikkel is dit vaak zodanig erg dat ik ook nachten doorhaal
althans dat probeer ik er steeds meer uit te krijgen door op andere dingen te focussen
maar als ik zo lees hoe jij het beschrijft zou ik me wel zorgen maken en professionele hulp gaan zoeken. en doe dat dan ook vooral voor jezelf
Ja ik heb al hulp gehad etc en zelfs met medicatie helpt het niet echt. Het enige wat helpt is GEMAK. Dus ergens op mijn gemak zijn en dat ben ik in mijn eigen huis, bij mn dieren en vrienden. Nergens anders.
pi_176180287
Het probleem is nu ook dat mijn ouders zich er niet mee willen bemoeien maar het niet meer aankunnen dat ze zo draait en zeggen; Dinsdag en geen dag langer want dan brengen wij je terug. Dit verdien jij niet etc.
pi_176180354
Overigens denkt mijn ma dat ze maandag WEER zal afbellen/appen maar dat ze dinsdag misschien gewoon thuis is. Daarom willen mijn ouders mij vroeg in de middag brengen, want als ze dan thuis is heeft ze dus weer gelogen en waarom?
pi_176180465
Nog een klein dingetje waar ik weet dat ze gewoon liegt is het volgende. Ze appte de afspraak van zaterdag af met de tekst; Ja de psycholoog zei dat dat beter was (raar een psycholoog zou juist zeggen communiceren maar goed).

Daarna appt ze; Ik ben OP OP OP! Je wil toch niet dat ik tegen een boom aanrijd ofzo. Ik denk aan mijn gezondheid en veiligheid. Diezelfde avond gaat ze wel met de auto werken :S

Ik snap er HELEMAAL niets van.
pi_176180474
Ai TS, ze rekt het nu wel erg lang. Kern lijkt me duidelijk, het is over. Sterkte!
pi_176180490
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:33 schreef Polenbatser het volgende:
Ai TS, ze rekt het nu wel erg lang. Kern lijkt me duidelijk, het is over. Sterkte!
Ik denk dat die kans groter is ja, alhoewel ik aan veel dingen ook weer merk; Ze is er nog niet klaar mee. Dusja mijn vraag moet ze wel beantwoorden; Stel alles loopt zoals jij wil is er dan nog een kans. Dat is het enige wat ik wil weten.

Overigens blijft ze herhalen dat er niemand anders in het spel is, maar ik twijfel toch, geen idee waarom. Maar dat dit niet haar is is wel duidelijk.
pi_176180492
Probeer te slapen, dit overdenken heeft geen zin. En probeer je voor te bereiden op het einde, zie je dit zelf nog goedkomen? Neem een douche, ga even wandelen en duik je nest in.
pi_176180495
TS als je zo reageert in je relatie zoals je post dan snap ik dat ze er klaar mee is.... Get over it :{
Ga wat van je leven maken,werken, plezier hebben etc. Je hele leven hangt niet af van een vrouw :{
(En nee ik heb geen 14 topics doorgelezen)
pi_176180499
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:35 schreef Koettie het volgende:
Probeer te slapen, dit overdenken heeft geen zin. En probeer je voor te bereiden op het einde, zie je dit zelf nog goedkomen? Neem een douche, ga even wandelen en duik je nest in.
Ik zie het nog wel goedkomen, maar niet zoals het nu gaat.
pi_176180503
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 03:35 schreef Maureentje het volgende:
TS als je zo reageert in je relatie zoals je post dan snap ik dat ze er klaar mee is.... Get over it :{
Ga wat van je leven maken,werken, plezier hebben etc. Je hele leven hangt niet af van een vrouw :{
(En nee ik heb geen 14 topics doorgelezen)
Dan zou ik 14 topics doorlezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')