Elke Limburger die ik ken kan gewoon prima Nederlands ja. Maar je kan wel echt horen dat ze uit Limburg komen met die zachte gquote:Op vrijdag 29 december 2017 23:06 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken niet zoveel Friezen. Limburgers gaan gewoon over op Nederlands is mijn ervaring. Ik spreek geen Limburgs als Limburger zijnde.
ABN is een gemiddelde van een hoop dialecten, Finkers heeft daar een mooie conference over. Lohues, die zo mee kan in de traditie van de delta-blues en een begiftigd tekstschrijver is aan de kant schuiven omdat hij toevallig zingt in de taal waarin hij denkt, droomt en voelt is op zijn minst kortzichtig, zo niet arrogant.quote:Op vrijdag 29 december 2017 23:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want in Holland spreken ze allemaal zo correct ABN natuurlijk
Fixedquote:
Want iemand uit Amsterdam heeft geen accent wil je zeggen?quote:Op vrijdag 29 december 2017 23:07 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Elke Limburger die ik ken kan gewoon prima Nederlands ja. Maar je kan wel echt horen dat ze uit Limburg komen met die zachte g
Ik weet niet of ze dat allemaal doen maar de Limburgers die ik ken hebben dat nog heel erg.
Yep, het klopt gewoon. Ook de manier waarop How am I gonna be an optimist about this erin verwerkt, het heeft zo'n heerlijke cadans.quote:Op vrijdag 29 december 2017 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind alles gewoon ontzettend lekker aan dit nummer.
Aan mij hoor je het niet, maar ik ben dan ook een grenslimburger. Ik kan net zo goed voor brabander of gelderlander door gaan...quote:Op vrijdag 29 december 2017 23:07 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Elke Limburger die ik ken kan gewoon prima Nederlands ja. Maar je kan wel echt horen dat ze uit Limburg komen met die zachte g
Ik weet niet of ze dat allemaal doen maar de Limburgers die ik ken hebben dat nog heel erg.
U mad?quote:Op vrijdag 29 december 2017 23:07 schreef SureD1 het volgende:
[..]
ABN is een gemiddelde van een hoop dialecten, Finkers heeft daar een mooie conference over. Lohues, die zo mee kan in de traditie van de delta-blues en een begiftigd tekstschrijver is aan de kant schuiven omdat hij toevallig zingt in de taal waarin hij denkt, droomt en voelt is op zijn minst kortzichtig, zo niet arrogant.
Maar Thin Lizzy fijnerquote:Op vrijdag 29 december 2017 23:07 schreef Isorden het volgende:
En al prefereer ik de Thin Lizzy versie....
Deze is ook wel fijn hoor
Klopt.quote:Op vrijdag 29 december 2017 23:07 schreef Cee het volgende:
[..]
Yep, het klopt gewoon. Ook de manier waarop How am I gonna be an optimist about this erin verwerkt, het heeft zo'n heerlijke cadans.
dat kan... en daar wil ik het graag bij laten...quote:Op vrijdag 29 december 2017 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind alles gewoon ontzettend lekker aan dit nummer.
QFTquote:Op vrijdag 29 december 2017 23:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ja goed plan wel.... whisky erbij pakken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |