Dan is medicatie geen optie inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 13:29 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Is het huren van zo'n lamp bij bijvoorbeeld de apotheek wel een optie?.
Ik heb halverwege december een ADHD-onderzoek gehad. Hoor de 18e wat de diagnose is. Moet zeggen dat ik al erg uitkeek naar het vooruitzicht dat medicatie een optie zou zijn, maar ik ben nu zwanger dus volgens mij gaat dat dan niet door.
klopt, tijdens zwangerschap en borstvoeding geven mag t niet. Ik heb ook mn test uitgesteld toen ik wist dat ik zwanger was (omdat deel de test met medicatie werd gedaan)quote:Op vrijdag 5 januari 2018 13:29 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Is het huren van zo'n lamp bij bijvoorbeeld de apotheek wel een optie?.
Ik heb halverwege december een ADHD-onderzoek gehad. Hoor de 18e wat de diagnose is. Moet zeggen dat ik al erg uitkeek naar het vooruitzicht dat medicatie een optie zou zijn, maar ik ben nu zwanger dus volgens mij gaat dat dan niet door.
misschien kun je er bijzondere bijstand voor aanvragen bij je gemeente? Staan vaak wel open voor aanvragen op medisch gebied.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 13:45 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Huren is ook geen optie, we hebben momenteel écht geen budget (Bijstand).
Gefeli met de baby-in-wording!
Ze mogen tot een bepaalde percentage afwijken van de echte Concerta, dus ik vertrouw het voor geen meter. Ik heb een verklaring met Medische noodzaak dus het is opgelost gelukkig.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 22:40 schreef Orbeatle het volgende:
Bwueh... Ging m'n herhaalrecept ophalen voor de Concerta knock-off apotheek variant, hebben ze wéér een ander merk dan voorheen. Gedoe altijd met die dingen. Ze zeggen dan dat de samenstelling hetzelfde is maar toch vraag ik het me af of dat écht zo is.
Nee, Bijzondere bijstand is voor noodzakelijke situaties en hier is geen sprake van nood.quote:Op vrijdag 5 januari 2018 16:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
misschien kun je er bijzondere bijstand voor aanvragen bij je gemeente? Staan vaak wel open voor aanvragen op medisch gebied.
In Den Bosch is er een specifiek Bijzondere Bijstand-potje voor 'sociale contacten en hobby's'. Die zijn strict gezien ook niet 'noodzakelijk', toch?quote:Op donderdag 11 januari 2018 16:48 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Nee, Bijzondere bijstand is voor noodzakelijke situaties en hier is geen sprake van nood.
wel medicatie geprobeerd?quote:Op donderdag 11 januari 2018 17:27 schreef Metalfrost het volgende:
Ik wist niet dat hier een reeks over was.
Ik heb ADD, gediagnosticeerd op 28 oktober 2008.
'het overwegend onoplettend type'
medicatieloos
Ja in het begin. Daarna de voordelen van de medicatie tegen de nadelen op een balans gelegd en de conclusie getrokken dat ik die chemische rommel niet meer in mijn systeem wilde.quote:
Je zat zeker weer niet op te letten...quote:Op donderdag 11 januari 2018 17:27 schreef Metalfrost het volgende:
Ik wist niet dat hier een reeks over was.
Echt hequote:Op donderdag 11 januari 2018 18:07 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Je zat zeker weer niet op te letten...
Dat heeft mijn gemeente ook, zoals korting op sporten of de bios. Maar dat valt niet onder Bijzondere Bijstand. Iig niet in mijn gemeente.quote:Op donderdag 11 januari 2018 16:59 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
In Den Bosch is er een specifiek Bijzondere Bijstand-potje voor 'sociale contacten en hobby's'. Die zijn strict gezien ook niet 'noodzakelijk', toch?
dat hoeft niet perse, het gaat om leningen voor dingen die voor iemand de kwaliteit van leven kunnen bevorderen, als je goed kunt motiveren waarom het nodig is en wat je meer zou kunnen lichamelijk/psychisch als het effect heeft zou het best eens kunnen werken. Je kunt ook kijken of je in aanmerking komt voor n fonds, er zijn ontelbaar veel fondsen voor ontelbaar veel doelen.quote:Op donderdag 11 januari 2018 16:48 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Nee, Bijzondere bijstand is voor noodzakelijke situaties en hier is geen sprake van nood.
Volgende week moet ADHD-Allan weer naar de psychiater, daaropvolgend beginnen afspraken met psycholoog. Waar en hoe een lichttherapielamp te scoren valt (en of het nodig is enzo) mogen ze lekker samen uitzoekenquote:Op donderdag 11 januari 2018 21:23 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat hoeft niet perse, het gaat om leningen voor dingen die voor iemand de kwaliteit van leven kunnen bevorderen, als je goed kunt motiveren waarom het nodig is en wat je meer zou kunnen lichamelijk/psychisch als het effect heeft zou het best eens kunnen werken. Je kunt ook kijken of je in aanmerking komt voor n fonds, er zijn ontelbaar veel fondsen voor ontelbaar veel doelen.
#eindeberoepsdeformatie
ik ken ook iemand met (oa) adhd die voor lichttherapiebehandeling naar het ziekenhuis ging bedenk ik me net. Wie weet zijn daar ook nog mogelijkheden. Anyway, laat ze het maar mooi bedenken voor m daar inderdaadquote:Op donderdag 11 januari 2018 21:51 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Volgende week moet ADHD-Allan weer naar de psychiater, daaropvolgend beginnen afspraken met psycholoog. Waar en hoe een lichttherapielamp te scoren valt (en of het nodig is enzo) mogen ze lekker samen uitzoeken
Pruh-cies. Ik heb genoeg eigen issues en zij zijn de mensen met de ADHD-kennis en het netwerk hier in de stad.quote:Op donderdag 11 januari 2018 22:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik ken ook iemand met (oa) adhd die voor lichttherapiebehandeling naar het ziekenhuis ging bedenk ik me net. Wie weet zijn daar ook nog mogelijkheden. Anyway, laat ze het maar mooi bedenken voor m daar inderdaad
Hoe heb je die verklaring geregeld dan?quote:Op donderdag 11 januari 2018 16:47 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ze mogen tot een bepaalde percentage afwijken van de echte Concerta, dus ik vertrouw het voor geen meter. Ik heb een verklaring met Medische noodzaak dus het is opgelost gelukkig.
Ik doe niet aan medicijnen. Ik heb mezelf over de jaren structuur aangeleerd (qua huishouden). Dat ik nu werk, helpt ook. Ik probeer nu zo veel mogelijk op het werk te doen, want thuis doe ik het niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 09:17 schreef -Miauw- het volgende:
Ik lees veel over medicatie maar werken jullie ook nog op andere manieren aan het onder controle houden van je AD(H)D?
Ben niet superfan van medicatie, ben er ook niet tegen hoor maar de bijwerkingen en de resistentie en dan nog de troep die je tot je neemt...geen zin in.
De laatste tijd heb ik veel motivationele problemen, mezelf ergens toe zetten arghen ook enorm afgeleid door onbenullige dingen.
Hoe gaan jullie daarmee om, buiten medicatie dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |