Nee, lijkt mij niet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:39 schreef Moeraskat het volgende:
Sinds gisteren ben ik gestart met Methylfenidaat. Kortwerkend. Een halfje per 4 uur en vanaf vandaag een hele per 4 uur.
Het ene moment dacht ik niets te voelen, het andere moment wel. Ik was op een gegeven moment boos om iets wat in mijn ogen om onrecht ging. Normaal als ik ineens heel boos word, krijg ik zwarte flitsen voor mijn ogen. Nu wist ik dat ik boos was alleen voelde ik me niet boos. Mijn hartslag bleef normaal, mijn ademhaling bleef normaal. Mijn collega zei me wel dat mijn gezicht boos stond. Ik kwam niet meer uit mijn woorden en herhaalde tot zes keer toe een woord. Als of het een drempel was. Het was zo’n rare gewaarwording.
Vannacht echt super slecht geslapen. Ik had avonddienst: kwam om half 1 thuis. Half 2 in bed en om half 4 nog wakker. Misschien dat dit komt door het halfje wat ik pas om 11u genomen had. Of het kwam omdat ik gewoon enorm verkouden ben en steeds moet hoesten.
Goed, wat ik me dus afvroeg. Moet ik dit medicijngebruik melden op mijn werk?
Ik had in de eerste paar dagen/week het idee dat mijn lichaam/hersenen eraan moesten wennen waardoor het ook wat bijverschijnselen creëerde, maar zodra dat was gebeurd, verdwenen de bijverschijnselen stapsgewijs.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:39 schreef Moeraskat het volgende:
Sinds gisteren ben ik gestart met Methylfenidaat. Kortwerkend. Een halfje per 4 uur en vanaf vandaag een hele per 4 uur.
Het ene moment dacht ik niets te voelen, het andere moment wel. Ik was op een gegeven moment boos om iets wat in mijn ogen om onrecht ging. Normaal als ik ineens heel boos word, krijg ik zwarte flitsen voor mijn ogen. Nu wist ik dat ik boos was alleen voelde ik me niet boos. Mijn hartslag bleef normaal, mijn ademhaling bleef normaal. Mijn collega zei me wel dat mijn gezicht boos stond. Ik kwam niet meer uit mijn woorden en herhaalde tot zes keer toe een woord. Als of het een drempel was. Het was zo’n rare gewaarwording.
Vannacht echt super slecht geslapen. Ik had avonddienst: kwam om half 1 thuis. Half 2 in bed en om half 4 nog wakker. Misschien dat dit komt door het halfje wat ik pas om 11u genomen had. Of het kwam omdat ik gewoon enorm verkouden ben en steeds moet hoesten.
Goed, wat ik me dus afvroeg. Moet ik dit medicijngebruik melden op mijn werk?
Bedanktquote:Op woensdag 4 juli 2018 11:29 schreef littledrummergirl het volgende:
@moeraspoeske hier staat t een en ander op over meds, werken autorijden ect. Is een belangenvereniging
https://www.impulsenwoortblind.nl
Ik had zeg maar een wazig beeld maar kan ook best zijn dat het van de warmte kwam. De andere keren dat ik in de auto zat had ik eigenlijk geen last.quote:Op woensdag 4 juli 2018 11:31 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kan met mn methyl overigens prima autorijden, beter dan zonder zelfsmaar als de dosering niet klopt (dwz te hoog is, dan is t net alsof ik aan de coke ben, wil ik racen en ben ik mega opgefokt
![]()
)
Als t net uitwerkt terwijl ik rij is het ook niet heel fijn, dan voelt t ineens alsof ik veel minder overzicht heb
Nou, daar trappen ze bij ons niet inquote:Op woensdag 4 juli 2018 12:26 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Kun je dan niet eerst peilen hoe men erover denkt op de werkvloer? "Gewoon, uit nieuwsgierigheid." Op basis daarvan kun je nog altijd zeggen dat je op dit moment niet lekker in je vel zat op dat moment
Hier denk ik ook een beetje aan.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:05 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik had in de eerste paar dagen/week het idee dat mijn lichaam/hersenen eraan moesten wennen waardoor het ook wat bijverschijnselen creëerde, maar zodra dat was gebeurd, verdwenen de bijverschijnselen stapsgewijs.
Persoonlijk zou ik er nooit melding van maken, alles wat je meldt, kan tegen je worden gebruikt, dus ik laat mensen liever gissen.
Ja zoiets ervaar ik ook, een soort druk op mijn hoofd. En nu heb ik een beetje hoofdpijn omdat het al uitgewerkt is. Ik heb de eerste namelijk al genomen bij het opstaan/ontbijt dus dat was om 5:15 en toen om de 4 uur en ik moet 3x per dag.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:05 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik had in de eerste paar dagen/week het idee dat mijn lichaam/hersenen eraan moesten wennen waardoor het ook wat bijverschijnselen creëerde, maar zodra dat was gebeurd, verdwenen de bijverschijnselen stapsgewijs.
Er staat bij mij 3x 1 tablet per dag dus dan lijkt me dat de dosis.quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik mocht zelf gewoon schuiven met hoeveelheid tijd en innamemomenten, zolang ik maar niet over de voorgeschreven dosis per keer ging
Mijn lief heeft die instructie ook gehad. Zolang hij maar 3-4 uur tussen twee innamemomenten laat zitten, kan hij zoveel innamemomenten inlassen als hij zelf wil. Soms is hij 36 uur wakker, of 48 uur.quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik mocht zelf gewoon schuiven met hoeveelheid tijd en innamemomenten, zolang ik maar niet over de voorgeschreven dosis per keer ging
ik mocht zo vaak die 1 nemen als ik wildequote:Op donderdag 5 juli 2018 18:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Er staat bij mij 3x 1 tablet per dag dus dan lijkt me dat de dosis.
had je ook kortwerkende.quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik mocht zo vaak die 1 nemen als ik wildeik zat uiteindelijk op vier innamemomenten tussen 7 en 15 ongeveer
Ik kreeg te horen dat hij kinderen tot en met de leeftijd van groep 8 eigenlijk altijd 2 voorschreef, tieners 3, volwassenen 3 of 4 en dat mensen die aangeven dat ze er 5 of meer nodig hebben beter kunnen overstappen op een ander medicijn. Ik ben begonnen met 2 en ben na een paar dagen overgestapt naar 3.quote:Op donderdag 5 juli 2018 17:57 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja zoiets ervaar ik ook, een soort druk op mijn hoofd. En nu heb ik een beetje hoofdpijn omdat het al uitgewerkt is. Ik heb de eerste namelijk al genomen bij het opstaan/ontbijt dus dat was om 5:15 en toen om de 4 uur en ik moet 3x per dag.dus ja... erg handig is het niet
zeker als ik morgen avonddienst heb en dus pas om half 2 snachts in bed lig.![]()
ik zou wel 4x per dag willen maar ik weet niet of ik dat zomaar mag doen.
Oké dat is wel logisch denk ik. Ik zou aan 4 genoeg hebben, anders slaap ik niet meer.quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:38 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik kreeg te horen dat hij kinderen tot en met de leeftijd van groep 8 eigenlijk altijd 2 voorschreef, tieners 3, volwassenen 3 of 4 en dat mensen die aangeven dat ze er 5 of meer nodig hebben beter kunnen overstappen op een ander medicijn. Ik ben begonnen met 2 en ben na een paar dagen overgestapt naar 3.
Jup daar ik mee begonnen. Heb nu langwerkende omdat innemen op werk niet zo heel handig was, ben vaak op pad ect. Heb nog wel kortwerkende erbij voor int weekend of voor als ik n lange dag hebquote:Op donderdag 5 juli 2018 18:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
had je ook kortwerkende.
o misschien had ik het dan verkeer begrepen van haar.Ik was ook echt niet bij met mn hoofd. teveel spanning en er was een irritante tikkende klok en zoveel te zien in die kamer en ik zat te stressen of ik wel op tijd naar mijn werk kon and so on and so on and so on.
Hmm ik krijg kortwerkende omdat verzekering.quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Jup daar ik mee begonnen. Heb nu langwerkende omdat innemen op werk niet zo heel handig was, ben vaak op pad ect. Heb nog wel kortwerkende erbij voor int weekend of voor als ik n lange dag heb
Ik ben voor de (merkloze) 35¤ per potje kwijt denk ik. Doe ik anderhalve maand mee want op vrije dagen gebruik ik t niet of de kortwerkende want goedkoperquote:
Ah okequote:Op donderdag 5 juli 2018 19:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik ben voor de (merkloze) 35¤ per potje kwijt denk ik. Doe ik anderhalve maand mee want op vrije dagen gebruik ik t niet of de kortwerkende want goedkoper
Ja.quote:Op zondag 15 juli 2018 15:59 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met hoe comorbide problemen de symptomen van ADHD tegengaat?
Ik bedoel bijvoorbeeld: met een depressie heb je nergens zin in en je bent niet meer druk en aanwezig, want je voelt je klote en je wilt je met je schaamte niet laten zien. En in plaats van onrustig voel je je altijd burn-out moe.
En dat mensen dan zeggen: het gaat beter met je, hé! Je bent nou een stuk rustiger dan anders.
I know, maar toch klinkt het negatief. Ik hoor liever ''concentratie'' ipv ''aandacht''. Maar goed, zal wel alleen in mijn hoofd zitten danquote:
Succesquote:Op maandag 16 juli 2018 13:38 schreef broccoli. het volgende:
Ik zit as we speak nu bij adhdcentraal en het gaat best goedzo de qb-test
Potato, potáto.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:10 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
I know, maar toch klinkt het negatief. Ik hoop liever ''concentratie'' ipv ''aandacht''. Maar goed, zal wel alleen in mijn hoofd zitten dan![]()
[..]
Succes![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |