abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180239056
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:39 schreef Moeraskat het volgende:
Sinds gisteren ben ik gestart met Methylfenidaat. Kortwerkend. Een halfje per 4 uur en vanaf vandaag een hele per 4 uur.

Het ene moment dacht ik niets te voelen, het andere moment wel. Ik was op een gegeven moment boos om iets wat in mijn ogen om onrecht ging. Normaal als ik ineens heel boos word, krijg ik zwarte flitsen voor mijn ogen. Nu wist ik dat ik boos was alleen voelde ik me niet boos. Mijn hartslag bleef normaal, mijn ademhaling bleef normaal. Mijn collega zei me wel dat mijn gezicht boos stond. Ik kwam niet meer uit mijn woorden en herhaalde tot zes keer toe een woord. Als of het een drempel was. Het was zo’n rare gewaarwording.

Vannacht echt super slecht geslapen. Ik had avonddienst: kwam om half 1 thuis. Half 2 in bed en om half 4 nog wakker. Misschien dat dit komt door het halfje wat ik pas om 11u genomen had. Of het kwam omdat ik gewoon enorm verkouden ben en steeds moet hoesten.

Goed, wat ik me dus afvroeg. Moet ik dit medicijngebruik melden op mijn werk?
Nee, lijkt mij niet.
pi_180239514
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:39 schreef Moeraskat het volgende:
Sinds gisteren ben ik gestart met Methylfenidaat. Kortwerkend. Een halfje per 4 uur en vanaf vandaag een hele per 4 uur.

Het ene moment dacht ik niets te voelen, het andere moment wel. Ik was op een gegeven moment boos om iets wat in mijn ogen om onrecht ging. Normaal als ik ineens heel boos word, krijg ik zwarte flitsen voor mijn ogen. Nu wist ik dat ik boos was alleen voelde ik me niet boos. Mijn hartslag bleef normaal, mijn ademhaling bleef normaal. Mijn collega zei me wel dat mijn gezicht boos stond. Ik kwam niet meer uit mijn woorden en herhaalde tot zes keer toe een woord. Als of het een drempel was. Het was zo’n rare gewaarwording.

Vannacht echt super slecht geslapen. Ik had avonddienst: kwam om half 1 thuis. Half 2 in bed en om half 4 nog wakker. Misschien dat dit komt door het halfje wat ik pas om 11u genomen had. Of het kwam omdat ik gewoon enorm verkouden ben en steeds moet hoesten.

Goed, wat ik me dus afvroeg. Moet ik dit medicijngebruik melden op mijn werk?
Ik had in de eerste paar dagen/week het idee dat mijn lichaam/hersenen eraan moesten wennen waardoor het ook wat bijverschijnselen creëerde, maar zodra dat was gebeurd, verdwenen de bijverschijnselen stapsgewijs.
Persoonlijk zou ik er nooit melding van maken, alles wat je meldt, kan tegen je worden gebruikt, dus ik laat mensen liever gissen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:49:42 #278
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180260829
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:29 schreef littledrummergirl het volgende:
@moeraspoeske hier staat t een en ander op over meds, werken autorijden ect. Is een belangenvereniging :Y

https://www.impulsenwoortblind.nl
Bedankt O+

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:31 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kan met mn methyl overigens prima autorijden, beter dan zonder zelfs :D maar als de dosering niet klopt (dwz te hoog is, dan is t net alsof ik aan de coke ben, wil ik racen en ben ik mega opgefokt :@ :D)

Als t net uitwerkt terwijl ik rij is het ook niet heel fijn, dan voelt t ineens alsof ik veel minder overzicht heb :Y
Ik had zeg maar een wazig beeld maar kan ook best zijn dat het van de warmte kwam. De andere keren dat ik in de auto zat had ik eigenlijk geen last.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:26 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Kun je dan niet eerst peilen hoe men erover denkt op de werkvloer? "Gewoon, uit nieuwsgierigheid." Op basis daarvan kun je nog altijd zeggen dat je op dit moment niet lekker in je vel zat op dat moment :+
Nou, daar trappen ze bij ons niet in :D veel te doorzichtig :+
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:05 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik had in de eerste paar dagen/week het idee dat mijn lichaam/hersenen eraan moesten wennen waardoor het ook wat bijverschijnselen creëerde, maar zodra dat was gebeurd, verdwenen de bijverschijnselen stapsgewijs.
Persoonlijk zou ik er nooit melding van maken, alles wat je meldt, kan tegen je worden gebruikt, dus ik laat mensen liever gissen.
Hier denk ik ook een beetje aan.

Vandaag collega gesproken die eigenlijk amper met me te maken heeft. maar we kletsen wel regelmatig. Daar heb ik het even mee besproken. Ze zegt zo lang jij je werk gewoon kunt doen en je brengt jezelf of een ander niet in gevaar dan zou ik gewoon niks zeggen. Dat kan altijd nog.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:57:47 #279
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180260981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:05 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ja zoiets ervaar ik ook, een soort druk op mijn hoofd. En nu heb ik een beetje hoofdpijn omdat het al uitgewerkt is. Ik heb de eerste namelijk al genomen bij het opstaan/ontbijt dus dat was om 5:15 en toen om de 4 uur en ik moet 3x per dag. -O- dus ja... erg handig is het niet
zeker als ik morgen avonddienst heb en dus pas om half 2 snachts in bed lig. :{

ik zou wel 4x per dag willen maar ik weet niet of ik dat zomaar mag doen.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:20:44 #280
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180261438
Ik mocht zelf gewoon schuiven met hoeveelheid tijd en innamemomenten, zolang ik maar niet over de voorgeschreven dosis per keer ging :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:24:19 #281
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180261501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik mocht zelf gewoon schuiven met hoeveelheid tijd en innamemomenten, zolang ik maar niet over de voorgeschreven dosis per keer ging :Y
Er staat bij mij 3x 1 tablet per dag dus dan lijkt me dat de dosis.
pi_180261555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn lief heeft die instructie ook gehad. Zolang hij maar 3-4 uur tussen twee innamemomenten laat zitten, kan hij zoveel innamemomenten inlassen als hij zelf wil. Soms is hij 36 uur wakker, of 48 uur.
Mon 'en!
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:30:43 #283
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180261631
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:24 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Er staat bij mij 3x 1 tablet per dag dus dan lijkt me dat de dosis.
ik mocht zo vaak die 1 nemen als ik wilde :Y ik zat uiteindelijk op vier innamemomenten tussen 7 en 15 ongeveer ^O^
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:33:06 #284
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180261692
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik mocht zo vaak die 1 nemen als ik wilde :Y ik zat uiteindelijk op vier innamemomenten tussen 7 en 15 ongeveer ^O^
had je ook kortwerkende.
o misschien had ik het dan verkeer begrepen van haar. -O- Ik was ook echt niet bij met mn hoofd. teveel spanning en er was een irritante tikkende klok en zoveel te zien in die kamer en ik zat te stressen of ik wel op tijd naar mijn werk kon and so on and so on and so on.
pi_180261812
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:57 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Ja zoiets ervaar ik ook, een soort druk op mijn hoofd. En nu heb ik een beetje hoofdpijn omdat het al uitgewerkt is. Ik heb de eerste namelijk al genomen bij het opstaan/ontbijt dus dat was om 5:15 en toen om de 4 uur en ik moet 3x per dag. -O- dus ja... erg handig is het niet
zeker als ik morgen avonddienst heb en dus pas om half 2 snachts in bed lig. :{

ik zou wel 4x per dag willen maar ik weet niet of ik dat zomaar mag doen.
Ik kreeg te horen dat hij kinderen tot en met de leeftijd van groep 8 eigenlijk altijd 2 voorschreef, tieners 3, volwassenen 3 of 4 en dat mensen die aangeven dat ze er 5 of meer nodig hebben beter kunnen overstappen op een ander medicijn. Ik ben begonnen met 2 en ben na een paar dagen overgestapt naar 3.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:38:59 #286
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180261832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:38 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik kreeg te horen dat hij kinderen tot en met de leeftijd van groep 8 eigenlijk altijd 2 voorschreef, tieners 3, volwassenen 3 of 4 en dat mensen die aangeven dat ze er 5 of meer nodig hebben beter kunnen overstappen op een ander medicijn. Ik ben begonnen met 2 en ben na een paar dagen overgestapt naar 3.
Oké dat is wel logisch denk ik. Ik zou aan 4 genoeg hebben, anders slaap ik niet meer.
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:52:38 #287
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180262155
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:33 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

had je ook kortwerkende.
o misschien had ik het dan verkeer begrepen van haar. -O- Ik was ook echt niet bij met mn hoofd. teveel spanning en er was een irritante tikkende klok en zoveel te zien in die kamer en ik zat te stressen of ik wel op tijd naar mijn werk kon and so on and so on and so on.
Jup daar ik mee begonnen. Heb nu langwerkende omdat innemen op werk niet zo heel handig was, ben vaak op pad ect. Heb nog wel kortwerkende erbij voor int weekend of voor als ik n lange dag heb :Y
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:59:47 #288
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180262361
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Jup daar ik mee begonnen. Heb nu langwerkende omdat innemen op werk niet zo heel handig was, ben vaak op pad ect. Heb nog wel kortwerkende erbij voor int weekend of voor als ik n lange dag heb :Y
Hmm ik krijg kortwerkende omdat verzekering.

Ben ook voor mijn werk veel op pad, werk onregelmatig etc. Misschien voor mij ooit ook een optie. Eerst dit maar proberen.

Hebben jullie ook zo'n last met inslapen? Ik ervaar de laatste dagen over het algemeen moeite met inslapen en ik heb nog amper honger. -O- En als ik dan eet omdat ik het van mezelf moet, zit ik echt super snel vol. Als ik meer wil eten dan word ik misselijk.
( ik mag opzich wel kilo's kwijt dat is het niet, maar ik wil niet dat dit een probleem gaat worden)
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:09:02 #289
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180262638
Ik moet de langwerkende zelf betalen idd -O- mja ik vind t wel fijner.

Eetlust die wegbleef was bij mij tijdelijk :Y en ik kan al niet meer inslapen als ik iets in neem na vier uur 8)7
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:15:48 #290
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180262785
Dan hoop ik daarop

is het duur?
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:17:44 #291
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180262836
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:15 schreef Moeraskat het volgende:
Dan hoop ik daarop

is het duur?
Ik ben voor de (merkloze) 35¤ per potje kwijt denk ik. Doe ik anderhalve maand mee want op vrije dagen gebruik ik t niet of de kortwerkende want goedkoper :')
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:22:47 #292
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180262938
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik ben voor de (merkloze) 35¤ per potje kwijt denk ik. Doe ik anderhalve maand mee want op vrije dagen gebruik ik t niet of de kortwerkende want goedkoper :')
Ah oke :D dat is best prijzig al. Ik neem het wel gewoon mee in m'n broekzak. Ergens water vinden is wel te doen. Dan maar kortwerkende.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:59:46 #293
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180490209
Inmiddels bijna 2 weken aan de Methylfenidaat. Eerste dag begonnen met een halfje, de tweede dag 1 tabletje van 10mg en max 4x een dosis op een dag. Dat ging op zich goed. Voelde al meteen veranderingen ( positief ) en het was echt een openbaring. Ik kon wel janken van geluk. Meteen dingen ondernomen die ik anders niet gedaan had of niet in die combi ( teveel activiteiten op een dag was echt niet overzichtelijk ) dat ging ook gewoon goed zonder er enorm over te stressen. Tot het eerste weekend aanbrak en ik er niets meer van leek te merken. Rebound was ook echt niet tof. Inslapen ging overigens na een tijdje gewoon weer.

Telefonisch contact gehad afgelopen dinsdag met de psychiater. Zij zei dat ik beter naar 1,5 x 4 zou kunnen gaan. Maar als dat niet zou werken dat we dan misschien een andere oplossing moeten zouden zoeken. ( andere medicatie of stoppen? Geen idee wat ze daarmee bedoelde verder )

Ivm mijn werk een paar keer wat te laat ingenomen. (max een uur en een kwartier) En ook een keer te vroeg ( omdat ik kennelijk niet kon klokkijken op dat moment ).
Die keer te laat innemen was echt niet lekker. Rebound was naar en ik begon wazig te zien. Toen ik het eenmaal ingenomen had was ik echt zo hyper ( in het hoofd ) dat mijn mond het niet bij kon houden wat ik zeggen wilde. Hierdoor begon ik woorden te herhalen en kon ik geen vloeiende zinnen uitspreken. Mijn collega's ( die niet op de hoogte zijn ) zaten me echt bizar aan te kijken.

Morgen langs voor controle. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Vandaag een wat mindere dag. ( emotioneel gezien ) Maar goed. Heb dan ook maar 1 dag weekend ( gister gewerkt ) en aankomende week ook gewoon weer aan't werk. Kan natuurlijk ook gewoon daarvan komen. En de warmte etc speelt natuurlijk ook gewoon een rol.

Eetlust is nog steeds minimaal. Maar ik dwing mezelf wel om gewoon 3 maaltijden te eten. Ik eet wel minder dan normaal, maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben wel meer (water/spa Touch ) gaan drinken. Dat is dan weer wél positief aan het hele verhaal want ik dronk echt véél te weinig. Heb ook het idee dat ik minder last heb van vocht in de vingers. Ook de gewrichtspijnen die ik zeer regelmatig had lijken verdwenen te zijn. ( is dit überhaupt mogelijk?)

Motivatie om gewoon naar bed te gaan voor de laatste dosis is uitgewerkt is gewoon nog niet te vinden hier. Daar baal ik wel van. Want zodra die rebound komt heb ik spijt dat ik niet al slaap. Eigen schuld.
pi_180491853
Heeft iemand van jullie ervaring met hoe comorbide problemen de symptomen van ADHD tegengaat?

Ik bedoel bijvoorbeeld: met een depressie heb je nergens zin in en je bent niet meer druk en aanwezig, want je voelt je klote en je wilt je met je schaamte niet laten zien. En in plaats van onrustig voel je je altijd burn-out moe.

En dat mensen dan zeggen: het gaat beter met je, hé! Je bent nou een stuk rustiger dan anders.

:')
  maandag 16 juli 2018 @ 10:16:26 #295
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180508831
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:59 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met hoe comorbide problemen de symptomen van ADHD tegengaat?

Ik bedoel bijvoorbeeld: met een depressie heb je nergens zin in en je bent niet meer druk en aanwezig, want je voelt je klote en je wilt je met je schaamte niet laten zien. En in plaats van onrustig voel je je altijd burn-out moe.

En dat mensen dan zeggen: het gaat beter met je, hé! Je bent nou een stuk rustiger dan anders.

:')
Ja.
Maar ADHD wil niet zeggen dat je een soort roadrunner bent hé. Er zijn diverse vormen. Ik heb het alleen in mijn hoofd. Ben verder niet druk. Ben juist rustig en introvert. Maar kan ook wel ''hyper'' zijn voor mijn doen. Ben ook regelmatig neerslachtig of ik kom zo over. Vooral omdat ik dan zo in gedachte zit.

Eerder noemde ze dat ADD en ik dacht ook dat ik die diagnose zou krijgen. Maar kennelijk vegen ze alles nu onder ADHD en noemen ze ADD nu geen concentratie stoornis maar een aandacht te kort stoornis ( wat in mijn ogen super negatief klinkt, als of je een aandachtshoer bent ).

Ik heb ook symptomen dat ik dus down ben, moe, niks wil, hang en sloom ben. Dingen uitstel en amper buiten kom.
Sinds ik een active baan heb gaat dat beter. Maar zodra ik 3 of 4 dagen vrij ben val ik meteen terug in mijn oude patroon. Dit is best kut aangezien ik dus ook een kind van 3 heb. ( alleen opvoed )

Als je een grote vriendengroep hebt dan kunnen zij je nog wel meeslepen om je uit zo'n ''bui'' te krijgen. Maar mijn ervaring is dat ik dan stiekem van binnen nog steeds die neerslachtigheid voel. Wat afwezig overkom en enorm druk ben in mijn hoofd met allerlei negativiteit en hersenspinsels over van alles. Prikkels komen dan écht ook nog eens kei hard binnen en kan ik ineens van 0 tot 100 kwaad worden binnen de minuut. Onredelijk ook. Daarna 3 dagen afkicken.

Maar door mensen meegesleept worden kan ook positief werken. Afleiding werkt bij mij soms wel. Maar is moeilijk in te schatten van te voren hoe ik er op ga reageren.

Inmiddels door de jaren heen, vanaf 2013 ongeveer steeds meer vrienden verloren en in verhouding amper er wat voor terug gekregen. ( of ze zijn inmiddels alweer uit mijn RL leven ). Dus meegesleept worden werkt voor mij niet meer. Daarom ben ik zo enorm blij met mijn werk. Ik heb toffe collega's en dat werkt voor mij ook.
Sinds twee weken heb ik dus die meds en gaat alles beter...

:)
  maandag 16 juli 2018 @ 10:31:27 #296
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_180509112
Ander soort aandacht, moeraskat :D
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 16 juli 2018 @ 13:38:49 #297
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_180513088
Ik zit as we speak nu bij adhdcentraal en het gaat best goed :o zo de qb-test
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  woensdag 18 juli 2018 @ 11:10:59 #298
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180554150
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:31 schreef Skull-splitter het volgende:
Ander soort aandacht, moeraskat :D
I know, maar toch klinkt het negatief. Ik hoor liever ''concentratie'' ipv ''aandacht''. Maar goed, zal wel alleen in mijn hoofd zitten dan _O- :o
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:38 schreef broccoli. het volgende:
Ik zit as we speak nu bij adhdcentraal en het gaat best goed :o zo de qb-test
Succes *O* ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Moeraskat op 18-07-2018 11:30:02 ]
  woensdag 18 juli 2018 @ 11:29:15 #299
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_180554558
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:10 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

I know, maar toch klinkt het negatief. Ik hoop liever ''concentratie'' ipv ''aandacht''. Maar goed, zal wel alleen in mijn hoofd zitten dan _O- :o

[..]

Succes *O* ^O^
Potato, potáto. ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 18 juli 2018 @ 11:32:00 #300
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_180554621
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Potato, potáto. ;)
Neh dat gaat in dit geval niet op hoor. Vind ik. :9

Net even in een app-groep besproken. :D Zij denken het zelfde erover als ik. Ik ben dus niet raar *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')