1 2 3 4 5 6 | if($_POST) { $name = $_POST['name']; $content = $_POST['commentContent']; $handle = fopen("comments.html","a"); fwrite($handle,"<b>" . $name . "</b>:<br/>" . $content . "<br/>"); fclose($handle); |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
1 | fwrite($handle,"<span style=\"color: red, font-weight: bold\">" . $name . "</span>:<br/>" . $content . "<br/>"); |
1 2 3 4 5 6 | <style> .naam { color: red; font-weight: bold; } </style> |
1 | fwrite($handle,"<span class=\"naam\">" . $name . "</span>:<br/>" . $content . "<br/>"); |
Van FOK! wist ik dat dat gedoe met <b> markdown is, maar goed.quote:Op woensdag 27 december 2017 19:53 schreef Anthraxx het volgende:
Er is HTML gebruikt om het dikgedrukt te maken, geen markdown, Je kunt de naam een kleur geven door gebruik te maken van CSS class of inline CSS styling.
Bijv. iets als (inline CSS styling)
[ code verwijderd ]
Of een externe CSS class
[ code verwijderd ]
En dan:
[ code verwijderd ]
Of iets in die strekking.
De kleuren kun je aangeven met hexcodes (#ff0000). De escaped quotes zijn nodig omdat jij al " gebruikt voor je string in je PHP code.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | <?php if($_POST) { $name = $_POST['name']; $content = $_POST['commentContent']; $handle = fopen("comments.html","a"); fwrite($handle,"<span style=\"color: red, font-weight: bold\">" . $name . "</span>:<br/>" . $content . "<br/>"); fclose($handle); } ?> <html> <head> </head> <body> <form action = "" method = "POST"> Naam<br/> <input type = "text" name = "name" maxlength = "18"><br/> Commentaar<br/> <textarea maxlength = "100" rows = "3" cols = "40" name = "commentContent"></textarea><br/> <input type = "submit" value = "Post"><br/> </form> <?php include "comments.html"; ?> </body> </html> |
Ah, typefout in het snel postenquote:Op woensdag 27 december 2017 20:08 schreef _--_ het volgende:
aha, nu werkt die ineens. Ik heb inplaats van de komma de ";" gebruikt
Bedankt!
quote:
mn site is zo slecht qua veiligheid dat iemand een interactieve frame van fok forum heeft geplaatstquote:
Ik zou inderdaad een aantal trim functions op je input fields uitvoeren ja:quote:Op woensdag 27 december 2017 21:44 schreef _--_ het volgende:
[..]
[..]
mn site is zo slecht qua veiligheid dat iemand een interactieve frame van fok forum heeft geplaatst
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | <?php function trimFunction($post){ trim($post); strtolower($post); htmlentities($post); mysqli_real_escape_string($post) //alleen als je een database connectie hebt gemaakt uiteraard } //vervolgens roep je gewoon de functie aan $name = trimFunction($_POST["name"]); //in jouw code: <?php if($_POST) { $name = trimFunction($_POST['name']); $content =trimFunction( $_POST['commentContent']); $handle = fopen("comments.html","a"); fwrite($handle,"<span style=\"color: red, font-weight: bold\">" . $name . "</span>:<br/>" . $content . "<br/>"); fclose($handle); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | <?php if(!isset($_POST["submit"])){ echo "Submit button not clicked, try again"; die(); //gebruik die met de nodige voorzichtigheid, je hele script stopt dan namelijk. Beter is om een exceptie of iets dergelijks te generen, break kan natuurlijk ook hoewel dat technisch gezien hetzelfde is. } ?> |
Thanks, ik ga ermee aan de slag!quote:Op woensdag 27 december 2017 23:04 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad een aantal trim functions op je input fields uitvoeren ja:
[ code verwijderd ]
Je kunt overigens ook enkele quotes (') gebruiken voor je CSS in plaats van te escapen met \. Houdt je code iets overzichtelijker. Als je het helemaal goed wilt doen dan gebruik je natuurlijk of een apart stylesheet of je gebruikt de <style></style> tags.
Het zou wel niet helemaal werken ben ik bang, even in twee minuten in elkaar getypt. Maar dan heb je in ieder geval een beginnetje
Ik zou overigens ook eerst checken of je $_POST überhaupt gevuld is:
[ code verwijderd ]
Succes!
Ik zeg niet dat er iets mis mee is. In die topics is zolang niet gereageerd dat je ze niet eens meer kunt vinden. Daarom dacht ik dat er niet zo'n topic was.quote:Op donderdag 28 december 2017 12:24 schreef Light het volgende:
Wat is er mis met de topics DIG / [HTML, CSS, JS] Frontend #45: topic nummer++ en DIG / [PHP/(My)SQL] voor dummies #123: Zoals de boer het ook zou doen! ?
gelukkig weet mn host dat dat vies is en stuurt ie me door naar een 404 error paginaquote:Op donderdag 28 december 2017 13:56 schreef totalvamp het volgende:
[..]
had het erger kunnen doenDit is nog redelijk netjes
Ik kan nu makkelijk je server alles laten doen wat ik wilquote:Op donderdag 28 december 2017 13:57 schreef _--_ het volgende:
[..]
gelukkig weet mn host dat dat vies is en stuurt ie me door naar een 404 error pagina
quote:Op donderdag 28 december 2017 14:07 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik kan nu makkelijk je server alles laten doen wat ik wil
Als ik nou eens voor beide velden "<" en ">" uitzet, hoe moet je dat dan injecteren?quote:Op donderdag 28 december 2017 14:10 schreef totalvamp het volgende:
het werkt wel hoor
"Web Server: Too many connections!"
ookal heb je pattern aanstaan dan kan ik nog alles erop zetten
Ah ja de alerts was meer gewoon html injecteren om het bestand groter te makenquote:Op donderdag 28 december 2017 14:11 schreef _--_ het volgende:
[..]
Als ik nou eens voor beide velden "<" en ">" uitzet, hoe moet je dat dan injecteren?
En ik bedoelde eigenlijk dat je alerts niet werkt.
Dan ga ik daar maar snel voor zorgenquote:Op donderdag 28 december 2017 14:12 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ah ja de alerts was meer gewoon html injecteren om het bestand groter te maken
je had eerder een advies gekregen om escape_string te gebruiken.
Ik zou ook kijken naar een sql database om je data in op te slaan.
quote:Op donderdag 28 december 2017 14:12 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ah ja de alerts was meer gewoon html injecteren om het bestand groter te maken
je had eerder een advies gekregen om escape_string te gebruiken.
Ik zou ook kijken naar een sql database om je data in op te slaan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | <?php function _e($string) { echo htmlspecialchars($string, ENT_QUOTES, 'UTF-8'); } if($_POST) { $name = $_POST['name']; $content = $_POST['commentContent']; $handle = fopen("comments.html","a"); fwrite($handle,"<span style=\"color: red; font-weight: bold;\">" . $name . "</span>:<br/>" . $content . "<br/>" . "<br/>"); fclose($handle); } ?> <html> <head> <meta charset="UTF-8"> </head> <body> <form action = "" method = "POST"> Naam<br/> <input type = "text" pattern = "^[A-Za-z0-9_.]{4,}$" name = "name"><br/> Commentaar<br/> <textarea rows = "3" cols = "40" name = "commentContent"></textarea><br/> <input type = "submit" value = "Post"><br/> </form> <?php include _e("comments.html"); ?> </body> </html> |
1 2 3 4 | comments.html Warning: include(): Filename cannot be empty in /srv/disk10/2409091/www/themuurtje.me/index.php on line 29 Warning: include(): Failed opening '' for inclusion (include_path='.:/usr/local/php-5.6.32/share/pear') in /srv/disk10/2409091/www/themuurtje.me/index.php on line 29 |
je include ook geen bestand, de functie zou een bestand moeten teruggeven.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:09 schreef _--_ het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Ik heb dit dus nu geprobeerd maar tevergeefs
[ code verwijderd ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |