je bent wel een beetje bang onniequote:Op dinsdag 26 december 2017 23:14 schreef Geelman het volgende:
Lieve FOK!'ertjes,
Het is weer eens zover, er is opnieuw iemand doodgebeten door pitbulls (https://www.ad.nl/buitenl(...)ermoordden~aae0de2d/). Dit soort zaken komen geregeld in het nieuws, en het is mij daarom volstrekt onduidelijk waarom er mensen zijn die pitbulls houden. Het is vragen om problemen. Als je zo graag een hond wil, koop dan iets normaals zoals een Teckel of een Labrador.
Mijn buren hebben ook een knoepert van een pitbull en ik vind het echt helemaal niets. Steeds als ik die rothond hoor blaffen of grommen ben ik bang dat 'ie een van z'n bazen gaat oppeuzelen. En soms komt de buurman ook met dat beest door het trappenhuis van de flat zetten en moet ik maar hopen dat die hond mij niet aanvalt.
Klacht: mensen die pitbulls houden en zichzelf en anderen in gevaar brengen...
Verwachte reacties: dat doet 'ie anders noooooooit, mijn pitbull is heeeeeeel lief, het is de schuld van het baasje, Labradors zijn gevaarlijker, ik geloof niet in statistieken, ik ben een gigantische tokkie en daarom past alleen een pitbull bij mijn image, enz.
Meer leesplezier op: https://www.dogsbite.org/
Een tokkie met een pitbull is als een islamiet met een geweer. Het kan goed gaan, maar statistieken zijn een bitch.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:15 schreef Thezappa het volgende:
[..]
je bent wel een beetje bang onnie
daarom dus ook je bent bangquote:Op dinsdag 26 december 2017 23:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een tokkie met een pitbull is als een islamiet met een geweer. Het kan goed gaan, maar statistieken zijn een bitch.
Ik zie het gevaar in zaken.quote:
het ligt er dus aan wie het doet...?of wie de "zaak" heeftquote:
de baasjes vooralquote:Op dinsdag 26 december 2017 23:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
Beste is ze gewoon af te maken
Honden ook. Een twee weg ermee.quote:
Inclusief de eigenaren.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
Beste is ze gewoon af te maken
In het geval uit het linkje is dit gebeurd. Honden hebben de eigenaar gedood, politie heeft de honden afgemaakt.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
'Not only the dogs, but the owners too...'
Linkje is dus een antiklacht.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:35 schreef Geelman het volgende:
[..]
In het geval uit het linkje is dit gebeurd. Honden hebben de eigenaar gedood, politie heeft de honden afgemaakt.
Desalniettemin toch een trieste situatie. Was allemaal te voorkomen geweest door niet van die moordlustige pitbulls te houden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:40 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Linkje is dus een antiklacht.
Pitbulls zijn geen moordlustige dieren.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Desalniettemin toch een trieste situatie. Was allemaal te voorkomen geweest door niet van die moordlustige pitbulls te houden.
Aha, de eerste pitbulltokkie is gearriveerd.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pitbulls zijn geen moordlustige dieren.
Geen enkele hond die niet verziekt of getraumatiseerd is, heeft moordneigingen.
Bijna alle mensen die doodgebeten worden, worden doodgebeten door pitbulls.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pitbulls zijn geen moordlustige dieren.
Geen enkele hond die niet verziekt of getraumatiseerd is, heeft moordneigingen.
You are so wrongquote:Op dinsdag 26 december 2017 23:45 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Aha, de eerste pitbulltokkie is gearriveerd.
Dat geloof ik wel, maar dat ligt niet aan die honden maar aan hun eigenaar.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:45 schreef Geelman het volgende:
[..]
Bijna alle mensen die doodgebeten worden, worden doodgebeten door pitbulls.
http://blog.dogsbite.org/(...)-grisly-mauling.htmlquote:pit bull dogs are unique in their "savageness and unpredictability" (Hearn v. City of Overland 1989) "Pit bulls also possess the quality of gameness ... which can be described as the propensity to catch and maul an attacked victim unrelentingly until death occurs, or as the continuing tenacity and tendency to attack repeatedly for the purpose of killing. It is clear that the unquantifiable, unpredictable aggressiveness and gameness of Pit Bulls make them uniquely dangerous ... Pit bulls will have these instincts and phenotypical characteristics; most significantly, such characteristics can be latent and may appear without warning or provocation" (Vanater v. Village of South Point 1989) "The physical characteristics of pit bulls, the historic use of the dogs as fighters, and the increasing number of unprovoked and unexplained attacks on people has caused the pit bull to be perceived as presenting a threat of danger, warranting a legislative response" (State of Ohio v. Robinson 1989) "the American Pit Bull Terrier breed possesses inherent characteristics of aggression, strength, viciousness and unpredictability not found in any other breeds of dog ... A pit bull in the grip of such a fighting frenzy will not respond to attempts to deter its attack. Such frenzies can occur at any time and for no apparent reason" (Garcia v. Village of Tijeras 1988) "the pit bull bites to kill without signal" (Starkey v. Township of Chester 1986)
Daarom zijn pistolen ook verboden. Ze zijn te gevaarlijk. Moet ook met pitbulls gebeuren.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar dat ligt niet aan die honden maar aan hun eigenaar.
Jij kunt ook niet zomaar door een pistool worden neergeschoten, daar zit over het algemeen iemand aan vast. En zo zit dat ook met die honden. Die honden die dergelijk destructief gedrag vertonen zijn gewoon verpest door hun eigenaar en zijn daarmee idd levensgevaarlijk.
Maar dat is niet de schuld van die honden.
Zeer informatief. Ik kan mij ook voorstellen dat ik overigens artikelen zou kunnen vinden waarin wordt beschreven dat het wel hele sociale dieren kunnen zijn, hoewel ik de inhoud van je artikel niet zomaar teniet wil doen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:48 schreef Geelman het volgende:
[..]
http://blog.dogsbite.org/(...)-grisly-mauling.html
Als je goed met zo'n dier om kunt gaan, zou dat gewoon moeten kunnen. Maar ik ben het wel met je eens dat veel mensen dat dus niet kunnen en daarmee heb je wel een serieus probleem.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:50 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Iedereen die het houden van pitbulls ok vindt is per definitie een tokkie.
Stoer doen met je pitbull. Er zijn vele andere hondenrassen die uitstekend geschikt zijn om in huis te houden zonder daarbij een latent gevaar te vormen voor de omgeving.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:04 schreef Canopus het volgende:
Verbieden die beesten.
Wat is er in godsnaam leuk aan?
De meeste mensen vinden het volgens mij gewoon stoer om zo'n beest te hebben, net als een dikke auto oid.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:04 schreef Canopus het volgende:
Verbieden die beesten.
Wat is er in godsnaam leuk aan?
Overcompensatie van hun minderwaardigheidscomplex dus.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Stoer doen met je pitbull. Er zijn vele andere hondenrassen die uitstekend geschikt zijn om in huis te houden zonder daarbij een latent gevaar te vormen voor de omgeving.
het is idd nogal persoonsgericht.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden het volgens mij gewoon stoer om zo'n beest te hebben, net als een dikke auto oid.
En juist dat soort mensen hebben niet de skills om zo'n hond goed op te voeden; uit een lege fles kun je immers niet schenken.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:12 schreef Canopus het volgende:
[..]
het is idd nogal persoonsgericht.
Vooral het tokkievolk loopt rond met dit soort beesten.
inderdaadquote:Op woensdag 27 december 2017 00:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
En juist dat soort mensen hebben niet de skills om zo'n hond goed op te voeden; uit een lege fles kun je immers niet schenken.
En juist die mensen nemen geen Maltezer maar een pitbull.......quote:Op woensdag 27 december 2017 00:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
En juist dat soort mensen hebben niet de skills om zo'n hond goed op te voeden; uit een lege fles kun je immers niet schenken.
Daar heb je wel een punt; dat zie ik hier ook. En o wee als ik een beetje leuk met die beesten wil communiceren, dan worden die eigenaren gewoon pissig. Het lijkt wel alsof ze gewoon willen dat je echt bang moet zijn van die beesten.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:15 schreef Geelman het volgende:
[..]
En juist die mensen nemen geen Maltezer maar een pitbull.......
Zal er aan denken als mijn Orka weer eens achter de kat van de buren aangaat.quote:Op woensdag 27 december 2017 06:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Totaal irrelevant lulverhaal
quote:Op woensdag 27 december 2017 07:01 schreef Deshain het volgende:
[..]
Zal er aan denken als mijn Orka weer eens achter de kat van de buren aangaat.
quote:Op woensdag 27 december 2017 06:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Elk dier wat verkeerd wordt behandeld, wordt vals. Een poedel die een agressieve opgefokte baas heeft, kan ook een kind doodbijten.
Pitbulls kunnen de liefste honden zijn als ze goed worden behandeld.
De klacht van TS doet me hieraan denken.
- "Dolfijnen blijken toch wel heel gevaarlijk te zijn. Ze bijten een onschuldig meisje die juist graag later nota bene dolfijntrainer wilde worden!!!![]()
" (Dolfijn hapte per ongeluk mis en dacht dat het meisje gewoon een vis wilde voeren. Als hij echt met opzet haar wilde verwonden, dan was er wel meer gebeurd dan een klein wondje.)
- "Orka's zijn heel gevaarlijke roofdieren. Ze heten niet voor niks 'killer whale'"
- "Oooh! Die vrouw dacht dat grienden vreedzame intelligente dieren zijn en wilde als echte dierenliefhebster met ze zwemmen. En dan gebeurt er zoiets!!!"
Het probleem ligt vooral bij de mensen. Die denken de natuur en dieren te bezitten en dat deze doen wat wij willen.
Altijd mooi als de voorspelde reacties feilloos worden ingelost!quote:Op woensdag 27 december 2017 09:48 schreef Roces18 het volgende:
Totaal jankverhaal van typische jank TS.
Als je zelf geen grote of sterke honden hebt gehad weet je niet hoe het is.
Die beesten die bijten zijn of verkeerd opgevoed (meestal door tokkie mongolen) waardoor ze ook de slechte naam hebben of ze worden uitgedaagd.
Ga hem even troosten danquote:Op woensdag 27 december 2017 13:17 schreef Geelman het volgende:
Nu zit die shitpitbull keihard te janken...
En wat voor oplossing stel jij dan voor voor die tokkie mongolen die nu zon beest kopen? Dat zal nl. niet veranderen namelijk....quote:Op woensdag 27 december 2017 09:48 schreef Roces18 het volgende:
Totaal jankverhaal van typische jank TS.
Als je zelf geen grote of sterke honden hebt gehad weet je niet hoe het is.
Die beesten die bijten zijn of verkeerd opgevoed (meestal door tokkie mongolen) waardoor ze ook de slechte naam hebben of ze worden uitgedaagd.
De voorspelde reacties zijn gewoon waar. Mensen moeten de schuld bij zichzelf zoeken in plaats van bij de dieren.quote:Op woensdag 27 december 2017 10:03 schreef Geelman het volgende:
[..]
[..]
Altijd mooi als de voorspelde reacties feilloos worden ingelost!
Knap hoor, voorspellen dat water nat is en een open deur open staat. Heb je daar lang voor moeten studeren?quote:Op woensdag 27 december 2017 10:03 schreef Geelman het volgende:
[..]
[..]
Altijd mooi als de voorspelde reacties feilloos worden ingelost!
Voorstel oplossing:quote:Op woensdag 27 december 2017 13:51 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
En wat voor oplossing stel jij dan voor voor die tokkie mongolen die nu zon beest kopen? Dat zal nl. niet veranderen namelijk....
Dan nog kun je zo'n beest vals maken, of ongewenst gedrag aanleren zoals je dit bij deze categorie niet kunt uitsluiten. Zo'n certificaat is daardoor geen garantie dat zo'n hond nooit meer in een bijtincident betrokken zou worden.quote:Op woensdag 27 december 2017 14:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Voorstel oplossing:
Mensen die een pitbull als huisdier willen, zijn verplicht het dier te laten trainen bij hondenopvoedcentra die geregistreerd zijn en daarvoor een certificaat te behalen.
Als je oprecht van je hond houdt, dan doe je zoiets wel. Tokkies die zo'n dier alleen maar houden als een soort statussymbool, vallen dan wel door de mand.
En als er iets gebeurt zijn die honden de sjaakquote:Op woensdag 27 december 2017 14:28 schreef Sigaartje het volgende:
Terechte klacht. Een pitbull neem
je met een bepaalde reden. Begint een beetje autostatusvormen aan te nemen.
Genoeg andere honden te krijgen voor gezelschap die wel lief zijn
Tuurlijk biedt het geen garantie. Maar dat geldt voor alle grote honden, omdat ze fysiek wel in staat zijn tot ernstige bijtincidenten. Je hebt altijd risico met huisdieren. Zelfs katten kunnen fysiek bekeken erg gevaarlijk zijn voor babys en kleine peuters.quote:Op woensdag 27 december 2017 14:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan nog kun je zo'n beest vals maken, of ongewenst gedrag aanleren zoals je dit bij deze categorie niet kunt uitsluiten. Zo'n certificaat is daardoor geen garantie dat zo'n hond nooit meer in een bijtincident betrokken zou worden.
Maar ik vind het wel een goed voorstel omdat het het risico in zijn totaal wel zou doen afnemen.
Een pitbull neem je niet voor de gezelschap, dan had je wel een ander ras gekozen.quote:Op woensdag 27 december 2017 14:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
En als er iets gebeurt zijn die honden de sjaak
Zo is dat Broquote:Op woensdag 27 december 2017 15:05 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Een pitbull neem je niet voor de gezelschap, dan had je wel een ander ras gekozen.
Een pitbull neem je om te kunnen zeggen kijk mij eens interessant zijn. Kijk mij eens een toffe gozer zijn.
Precies dezelfde reden waarom Turken in Mercedessen rijden en onzekere gasten woorden gebruiken als mattie en chillen en popo.
Feit is, dat geen enkele hond ECHT te vertrouwen is. Aan de andere kant zijn veel kinderen onbeschoft en gaan ze lomp met honden om. Gek dat je labrador bij het 12e nietje in zijn oor WEL bijt?quote:Op woensdag 27 december 2017 18:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ken toevallig van dichtbij twee kinderen die voor het leven littekens in hun gezicht hebben door hondenbeten.
Waar mensen bij n pitbull meteen roepen dat ze afgemaakt moeten worden, lopen die twee honden (jachthonden die jachttraining hadden) gewoon nog rond en is er niks over in t nieuws geweest![]()
dat was in beide gevallen niet aan de orde, de eigenaar was erbij toen de hond beet.quote:Op woensdag 27 december 2017 18:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Feit is, dat geen enkele hond ECHT te vertrouwen is. Aan de andere kant zijn veel kinderen onbeschoft en gaan ze lomp met honden om. Gek dat je labrador bij het 12e nietje in zijn oor WEL bijt?
Wat een onzin dit.quote:Op woensdag 27 december 2017 15:05 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Een pitbull neem je niet voor de gezelschap, dan had je wel een ander ras gekozen.
Een pitbull neem je om te kunnen zeggen kijk mij eens interessant zijn. Kijk mij eens een toffe gozer zijn.
Precies dezelfde reden waarom Turken in Mercedessen rijden en onzekere gasten woorden gebruiken als mattie en chillen en popo.
Ze zijn meestal prima te vertrouwen juist, aardig voorspelbaar.quote:Op woensdag 27 december 2017 18:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Feit is, dat geen enkele hond ECHT te vertrouwen is. Aan de andere kant zijn veel kinderen onbeschoft en gaan ze lomp met honden om. Gek dat je labrador bij het 12e nietje in zijn oor WEL bijt?
Als je dit zo leest, dan moet het toch ook toelaatbaar worden dat je buiten lekker met je leeuw los kan lopenquote:Op woensdag 27 december 2017 21:21 schreef Marsenal het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-overlijdt~a79a2a0f/
Misschien is dat toch beter in te schatten door mannen, zoals hier al een paar keer gedaan is.quote:Op woensdag 27 december 2017 21:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja, macho types hebben dit 'ras' veelste vaak, dat is jammer, het is een wonder dat dat niet veel vaker fout gaat (hulde voor dat ras, veel andere rassen zouden ze dat niet na doen) . Maar het idee dat er in deze hond niets anders zit dan stoere pikverlenger is niet waar.
Nogal rare reactie dit...quote:Op donderdag 28 december 2017 00:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien is dat toch beter in te schatten door mannen, zoals hier al een paar keer gedaan is.
Tegen de tijd dat je je mesje hebt gepakt heeft ie allang je hand eraf gebeten.quote:Op donderdag 28 december 2017 10:05 schreef Atak het volgende:
Daarom heb ik altijd een mesje op zak als zo’n dolle hond uitgeschakeld moet worden.
Amen.quote:Op woensdag 27 december 2017 15:05 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Schuld van het baasje, doet hij anders nooit.quote:Op woensdag 27 december 2017 21:21 schreef Marsenal het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-overlijdt~a79a2a0f/
Als ik een hond zie in het park bijvoorbeeld dan grijp ik al naar mijn mesje in mijn zak. Ik heb vaak genoeg gehad dat zo’n kut hond op mij af kwam. Genoeg domme mensen die zo’n gevaarlijk dier laten loslopen.quote:Op donderdag 28 december 2017 10:07 schreef Voske77 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je je mesje hebt gepakt heeft ie allang je hand eraf gebeten.
Je bent bang voor een hondje?quote:Op donderdag 28 december 2017 10:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Als ik een hond zie in het park bijvoorbeeld dan grijp ik al naar mijn mesje in mijn zak. Ik heb vaak genoeg gehad dat zo’n kut hond op mij af kwam. Genoeg domme mensen die zo’n gevaarlijk dier laten loslopen.
In het geval van een pitbull heb je wel een wat flinker vaststaand mes nodig. Met een Victorinox kom je er niet.quote:Op donderdag 28 december 2017 10:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Als ik een hond zie in het park bijvoorbeeld dan grijp ik al naar mijn mesje in mijn zak. Ik heb vaak genoeg gehad dat zo’n kut hond op mij af kwam. Genoeg domme mensen die zo’n gevaarlijk dier laten loslopen.
Is natuurlijk ook afhankelijk waar je het mes insteekt. 7 cm. lemet in z’n oogbal kan het gewenste resultaat opleveren.quote:Op donderdag 28 december 2017 10:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
In het geval van een pitbull heb je wel een wat flinker vaststaand mes nodig. Met een Victorinox kom je er niet.
van die mensen die als een soort vlieger achter de hond aanlopen en dan af en toe een ferme ruk aan de lijn geven..quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:38 schreef Tengano het volgende:
Meeste van die mensen hebben zo'n hond voor de status en hun image.
Je ziet die mensen dan ook constant die honden corrigeren alsof zij de baas zijn, maar die mensen hebben helemaal geen idee hoe je een hond onder controle of appel moet houden.
Die honden luisteren dan vaak ook niet en zij blijven dan lekker stoer doen, vooral naar de omgeving ook, hoe mean zij met die honden om kunnen gaan door die beesten voortdurend af te blaffen.
Dat maakt het gedrag en de onzekerheid van die honden alleen maar groter. Die honden hebben hierdoor helemaal geen veilig beeld van wat hun positie is tov hun zogenaamde baasje. En dat maakt die honden in sommige situaties onberekenbaar. Ze reageren dan vanuit hun angst en onzekerheid en kunnen dan letterlijk van zich afbijten.
Als buitenstaander doe je er het beste aan dat je wel weet hoe je met een hond om moet gaan. In dat geval maak je de minste kans dat je iets overkomt.
I love dogs![]()
Ik heb zo’n Zwitsers dingetje. Paar steken in de nek en dat kut beestje laat los.quote:Op donderdag 28 december 2017 10:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
In het geval van een pitbull heb je wel een wat flinker vaststaand mes nodig. Met een Victorinox kom je er niet.
Pitbulls zijn klein maar wel gevaarlijk. Een straat verderop had twee huishoudens ruzie met elkaar omdat de pitbul meerdere malen het kind had bedreigd. De vader pakte zijn knuppel en knuppelde dat rot beest gewoon dood. Niks dat het baasje kon doen. Als het baasje stoer deed werd hij ook geknuppeld. Wie niet wil luisteren moet maar voelen.quote:
Wat voor tokkiebuurt woon jij?quote:Op donderdag 28 december 2017 10:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Pitbulls zijn klein maar wel gevaarlijk. Een straat verderop had twee huishoudens ruzie met elkaar omdat de pitbul meerdere malen het kind had bedreigd. De vader pakte zijn knuppel en knuppelde dat rot beest gewoon dood. Niks dat het baasje kon doen. Als het baasje stoer deed werd hij ook geknuppeld. Wie niet wil luisteren moet maar voelen.
Enige tokkies die hier wonen zijn die mensen. Ik snap ook niet hoe ze dat huis hebben kunnen veroorloven.quote:
En dat doodknuppelen heeft niet in de plaatselijke krant gestaan? Doe eens een link naar het bericht?quote:Op donderdag 28 december 2017 10:52 schreef Atak het volgende:
[..]
Enige tokkies die hier wonen zijn die mensen. Ik snap ook niet hoe ze dat huis hebben kunnen veroorloven.
Hoe bedreigd een hond een kind?quote:Op donderdag 28 december 2017 10:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Pitbulls zijn klein maar wel gevaarlijk. Een straat verderop had twee huishoudens ruzie met elkaar omdat de pitbul meerdere malen het kind had bedreigd. De vader pakte zijn knuppel en knuppelde dat rot beest gewoon dood. Niks dat het baasje kon doen. Als het baasje stoer deed werd hij ook geknuppeld. Wie niet wil luisteren moet maar voelen.
quote:Op donderdag 28 december 2017 10:54 schreef Voske77 het volgende:
[..]
En dat doodknuppelen heeft niet in de plaatselijke krant gestaan? Doe eens een link naar het bericht?
Was meer dan 10 jaar terug. Ik was nog kind. Succes met zoeken.quote:Op donderdag 28 december 2017 10:54 schreef Voske77 het volgende:
[..]
En dat doodknuppelen heeft niet in de plaatselijke krant gestaan? Doe eens een link naar het bericht?
Eerst woef en dan grom. En dan grrr.quote:Op donderdag 28 december 2017 11:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoe bedreigd een hond een kind?
Zo van: “woef”? Of van “grom”?
Welke plaats was het?quote:Op donderdag 28 december 2017 11:26 schreef Atak het volgende:
[..]
Was meer dan 10 jaar terug. Ik was nog kind. Succes met zoeken.
Ah ja en dat is een vrijbrief om een hond kapot te knuppelen?quote:Op donderdag 28 december 2017 11:26 schreef Atak het volgende:
[..]
Eerst woef en dan grom. En dan grrr.
Als die kut hond niet aan de lijn was had die dat kind meerdere malen gebeten. Die baas hoeft maar een keer de hond per ongeluk los te laten en het was verkeerd afgelopen.quote:Op donderdag 28 december 2017 11:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja en dat is een vrijbrief om een hond kapot te knuppelen?
Ik geloof er geen zak van.
Dat zijn behoorlijk wat aannames, om op basis van aannames een beest (ook al is het een kuthond) dood te knuppelen gaat veel te ver.quote:Op donderdag 28 december 2017 11:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Als die kut hond niet aan de lijn was had die dat kind meerdere malen gebeten. Die baas hoeft maar een keer de hond per ongeluk los te laten en het was verkeerd afgelopen.
Dus de hond was gewoon aan de riem en werd toch doodgeslagen? Als ik het baasje was geweest had ik de vader zijn kiet aangestoken met hem erin.quote:Op donderdag 28 december 2017 11:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Als die kut hond niet aan de lijn was had die dat kind meerdere malen gebeten. Die baas hoeft maar een keer de hond per ongeluk los te laten en het was verkeerd afgelopen.
ja preciesquote:Op donderdag 28 december 2017 10:20 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
van die mensen die als een soort vlieger achter de hond aanlopen en dan af en toe een ferme ruk aan de lijn geven..
Zoiets ja eigenlijk zou je een vechthond en daar vallen vele rassen onder! alleen mogen indien je ze muilkorft en een wapenvergunning voor vechthonden hebt!quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een tokkie met een pitbull is als een islamiet met een geweer. Het kan goed gaan, maar statistieken zijn een bitch.
Klopt echter willen ze een vechthond!quote:Op zondag 1 april 2018 07:31 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind als je graag een hond wil dan hoeft het toch geen pibull te zijn?
In het dierenasiel wachten veel honden op een baasje. Doe dat dan, denk ik dan.
in het dierenasiel zitten juist veel van ‘dat soort honden’...quote:Op zondag 1 april 2018 07:31 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind als je graag een hond wil dan hoeft het toch geen pibull te zijn?
In het dierenasiel wachten veel honden op een baasje. Doe dat dan, denk ik dan.
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Op woensdag 27 december 2017 06:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Elk dier wat verkeerd wordt behandeld, wordt vals. Een poedel die een agressieve opgefokte baas heeft, kan ook een kind doodbijten.
Pitbulls kunnen de liefste honden zijn als ze goed worden behandeld.
De klacht van TS doet me hieraan denken.
- "Dolfijnen blijken toch wel heel gevaarlijk te zijn. Ze bijten een onschuldig meisje die juist graag later nota bene dolfijntrainer wilde worden!!!![]()
" (Dolfijn hapte per ongeluk mis en dacht dat het meisje gewoon een vis wilde voeren. Als hij echt met opzet haar wilde verwonden, dan was er wel meer gebeurd dan een klein wondje.)
- "Orka's zijn heel gevaarlijke roofdieren. Ze heten niet voor niks 'killer whale'"
- "Oooh! Die vrouw dacht dat grienden vreedzame intelligente dieren zijn en wilde als echte dierenliefhebster met ze zwemmen. En dan gebeurt er zoiets!!!"
Het probleem ligt vooral bij de mensen. Die denken de natuur en dieren te bezitten en dat deze doen wat wij willen.
De meeste mensen in dit topic hebben nooit een pitbull van dichtbij gezien, laat staan dat ze interactie hebben gehad met een pitbull.quote:Op zondag 1 april 2018 10:37 schreef schaapblaat het volgende:
Lekker generaliseren, is iedereen tegenwoordig bang voor honden of zo?
Dat zeggen alle baasjes tot het moment dat een pitbull een kronkel in z’n hoofd krijgt en veel schade aanricht.quote:Op zondag 1 april 2018 11:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De meeste mensen in dit topic hebben nooit een pitbull van dichtbij gezien, laat staan dat ze interactie hebben gehad met een pitbull.
Het zijn juist hele lieve trouwe honden zolang je ze maar goed opvoed.
Weet je wel hoeveel pit achtige er rondlopen?quote:Op zondag 1 april 2018 11:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zeggen alle baasjes tot het moment dat een pitbull een kronkel in z’n hoofd krijgt en veel schade aanricht.
10 tot 30 kilo, rond de 40/50 cm op de schoft. Ja echt een reuze hond.quote:Op zondag 1 april 2018 13:49 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Wat mensen vaak vergeten is dat dieren nog altijd naar hun instinct luisteren.
Hoe goed je ze ook opvoed of behandelt, als ze ineens doordraaien kan dat zonder reden zijn
Zelfde reden waarom je dus geen wolf als huisdier hebt
Honden zijn enorm trouw, maar als jij een beweging maakt die voor jou heel normaal is, maar door een hond als bedreigend word opgevat heb je dus kans dat ze aanvallen. Wat je ook voor ze gedaan hebt. Een pitbull is gewoon te groot en sterk voor de mens. Het blijven dieren en dat vergeten mensen
Sterk genoeg om een mens te vermoorden.quote:Op zondag 1 april 2018 14:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
10 tot 30 kilo, rond de 40/50 cm op de schoft. Ja echt een reuze hond.
Nee, geen duitse herders. Misschien bedoel je de duitse dog?quote:Op zondag 1 april 2018 14:12 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Sterk genoeg om een mens te vermoorden.
Ik kijk niet neer op mensen die pitbulls houden
maar het is en blijft een dier met instincten, dat is iets wat je niet moet vergeten
Volgens mij ben ik in de war trouwens... hoe heten die hele grote honden dan? Zijn dat duitse herders?
Prachtige beesten als je er de tijd en plaats voor hebt.quote:Op zondag 1 april 2018 14:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee, geen duitse herders. Misschien bedoel je de duitse dog?
[ afbeelding ]
Maar dat is echt een heel vriendelijk en zacht ras. Waar vrijwel nooit problemen mee zijn.
Dat zou hem kunnen zijn ja, weet niet meer zeker welk ras het was maar heb wel eens van die honden gezien die echt groot en gespierd zijn, bedoel meer als zulke honden doorslaan dat je wel zeker een probleem kan hebben. Honden en katten zijn veel verandert door de eeuwen heen, maar het instinct blijftquote:Op zondag 1 april 2018 14:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee, geen duitse herders. Misschien bedoel je de duitse dog?
[ afbeelding ]
Maar dat is echt een heel vriendelijk en zacht ras. Waar vrijwel nooit problemen mee zijn.
Ja dat weet ik. En het ene ras richt meer schade aan dan het andere ras.quote:Op zondag 1 april 2018 11:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel pit achtige er rondlopen?
Als het zo normaal was dat ze 'ineens' een kronkel in hun kop krijgen en veel schade aanrichten zou het er heel erg anders uitzien in dit land.
Er zijn veel meer grote rassen idd, maar een duitse dog die doordraait zou echt de uitzondering die de regels bevestigt zijn. Elke hint naar agressie wordt gezien als een enorme karakterfout bij dat ras.quote:Op zondag 1 april 2018 14:22 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Dat zou hem kunnen zijn ja, weet niet meer zeker welk ras het was maar heb wel eens van die honden gezien die echt groot en gespierd zijn, bedoel meer als zulke honden doorslaan dat je wel zeker een probleem kan hebben. Honden en katten zijn veel verandert door de eeuwen heen, maar het instinct blijftVooral in kittens/puppys zie je dat, het bijten etc is voor hun spelen, maar als een grotere hond bijt voor de lol dan is het wel anders
Verder niks op tegen hoor, snap eigenlijk ook niet hoe 2 pitbulls een vrouw kunnen afmaken als ze echt zo klein zijn. Ook al was de vrouw zelf maar 1.50, dat is toch raar dan
Klopt inderdaad! Maar zo'n tumor bijvoorbeeld kan ook onopgemerkt gaan. Zoals ik al zeg, ik heb er niks tegen verder, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden vooral bij honden.quote:Op zondag 1 april 2018 14:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Er zijn veel meer grote rassen idd, maar een duitse dog die doordraait zou echt de uitzondering die de regels bevestigt zijn. Elke hint naar agressie wordt gezien als een enorme karakterfout bij dat ras.
Honden zijn gewoon vrij sterk, of beter gezegd, mensen zijn erg zwak en kwetsbaar. Ook hondjes die niet zo groot zijn kunnen erg veel schade aanrichten als ze willen.
Maar een volwassen mens doden is zo simpel nog niet, die gevallen gaan meestal of over meerdere honden die gezamelijk aanvallen of is dikke pech met een slagaderlijke bloeding. Gelukkig is dat zeldzaam.
En alhoewel het slachtoffer er soms helemaal niets aan kan doen gebeurd zoiets niet zomaar. Daar zit altijd een hele (nare) geschiedenis aan vast voor de betreffende hond(en). Of een medisch probleem, bv een hersentumor.
Maar zomaar uit het niets, van brave normale hond naar een volle aanval om een verkeerde beweging, nee.
Euhm, je weet dat die retrievers hoger in de bijtlijsten zitten dan pits? Waarbij de pit achtige een verzamelgroep is van meerdere rassen en kruisingen ipv 1 ras?quote:Op zondag 1 april 2018 14:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. En het ene ras richt meer schade aan dan het andere ras.
Vergelijk het eens met retrievers of labradors, die draaien minder vaak door, richten minder schade aan terwijl er door de gezinssituatie wel vaker aanleiding voor is. (Onzorgvuldig en lomp kindergedrag).
https://dogzine.nl/nl/nie(...)-wie-bijt-er-nu-vaakquote:Op zondag 1 april 2018 14:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Euhm, je weet dat die retrievers hoger in de bijtlijsten zitten dan pits? Waarbij de pit achtige een verzamelgroep is van meerdere rassen en kruisingen ipv 1 ras?
En meer aanleiding? Ook dat is niet waar.
Helaas is het idd zo dat die pit achtige veelste vaak in slechte handen vallen. Zelfs degene die niet bewust vals maken stimuleren slecht gedrag, socialiseren slecht, laten lekker aan takken hangen en dat soort ongein. Vinden het maar al te stoer als de hond blaffend en schuimend in de ketting hangt (of welke andere 'stoere' riem dan ook).
Bij de gemiddelde tokkie met pit achtige is de stapel potienteel gevaarlijk enorm. Het is eerder een wonder dat er niet meer gebeten wordt, met erg veel andere rassen zou je dat echt niet hoeven te doen. Ook mijn schattige golden zou dan niet zo schattig zijn.
De echte pit is verdomd vergevelijk, daar is dan ook bruut op geselecteert met hun fok. De pit achtigen die we hier veel zien, kruisingen in een bepaald lichaamstype zijn minder stabiel.
Heb je de tekst ook gelezen? Want het bevestigt wat ik zeg.quote:Op zondag 1 april 2018 15:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
https://dogzine.nl/nl/nie(...)-wie-bijt-er-nu-vaak
Je bent wel lekker pitigquote:Op zondag 1 april 2018 15:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Heb je de tekst ook gelezen? Want het bevestigt wat ik zeg.
Sorry😄quote:
Tekst zal vast wel iets zeggen ja.quote:Op zondag 1 april 2018 15:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Heb je de tekst ook gelezen? Want het bevestigt wat ik zeg.
Er zijn tegenwoordig erg veel pit achtige in nederland, toch zijn ze niet opvallend in de bijtlijsten. Niet voor niets worden er nieuwsberichten van de andere kant van de wereld aangehaald. Als je datzelfde zou doen met andere rassen hadden we het nu over die andere rassen gehad. (Bv de husky, die nog weleens andere dieren en kinderen doodmaken)quote:Op zondag 1 april 2018 16:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tekst zal vast wel iets zeggen ja.
Maar als er in Nederland net zo veel Pitbulls zouden zijn als Retrievers, hoeveel bijtincidenten zouden er dan zijn? Het relatieve lage aantal van dat ras scoort opvallend veel incidenten.
Plus, een Retriever sla ik nog wel van me af, een Pitbull daarentegen blijft gaan.
Niet om het 1 of ander hoor, maar je bekijkt het wel erg met een roze bril.quote:Op zondag 1 april 2018 16:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig erg veel pit achtige in nederland, toch zijn ze niet opvallend in de bijtlijsten. Niet voor niets worden er nieuwsberichten van de andere kant van de wereld aangehaald. Als je datzelfde zou doen met andere rassen hadden we het nu over die andere rassen gehad. (Bv de husky, die nog weleens andere dieren en kinderen doodmaken)
Daarbij wordt er procentueel gerekent.
Hoe je erbij komt dat een pit blijft gaan is me een raadsel. Is niet meer dan een horror fantasie. Verreweg de meeste beten bestaan uit enkele (afweer) beten, ook pits zijn honden. Geen marsmannetjes met andere regels.
Een retriever die meer doet dan die enkele (afweer) beet sla je ook niet zomaar van je af. Is toch een dier van 20/30 kilo, groter dan die echte pit.
De pits die echt doorgaan zijn geen huishondjes die 'zomaar' bijten, maar dieren die gek gemaakt zijn, agressief gemaakt zijn. Dat kan ook met een golden. Dat degene die honden zo gek maken de golden niet als favo hond hebben doet daar weinig van af.
http://www.nydailynews.co(...)ce-article-1.1065711quote:Op zondag 1 april 2018 20:16 schreef tja77 het volgende:
Kijk het zijn natuurlijk altijd de baasjes waarom het fout gaat hè.
Maar probeer dit soort beelden eens van een Labrador te vinden. En hoe goed je je hond ook africht en traint, het is een beest waarvan jij (of wie dan ook) niet in zijn kop kan kijken.
Ik zeg ook niet dat Retrievers heilig zijn, maar een Retriever is nog uit te schakelen met bijv. een stok.quote:Op zondag 1 april 2018 20:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
http://www.nydailynews.co(...)ce-article-1.1065711
Even een 'leuk' citaatje:
The baby was in a swing when Lucky, a golden retriever-Labrador mix, bit the child several times and tore off his legs, authorities said.
https://japantoday.com/ca(...)killed-by-family-dog
Hier nog 1 en zo zijn er veel meer. Dat dit wat minder in de media komt maakt niet dat het niet gebeurd.
Ja, uiteindelijk kun je elke hond vals krijgen. Probleem is bij pitbulls dat je daar net wat minder je best voor hoeft te doen.quote:Op zondag 1 april 2018 20:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
http://www.nydailynews.co(...)ce-article-1.1065711
Even een 'leuk' citaatje:
The baby was in a swing when Lucky, a golden retriever-Labrador mix, bit the child several times and tore off his legs, authorities said.
https://japantoday.com/ca(...)killed-by-family-dog
Hier nog 1 en zo zijn er veel meer. Dat dit wat minder in de media komt maakt niet dat het niet gebeurd.
Als ik denk te weten wie jij bedoeld...Die hondenspeeltuin is niet alleen voor pitbulls.quote:Op zondag 1 april 2018 09:12 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel in vinden.
Over pitbulls: ik heb er weinig mee. Een vaag familielid heeft nu een hondenspeeltuin in Rotterdam voor dat soort beesten. Dat is dus het type wat helemaal over de rooie gaat als iemand een woord verkeerd zegt over die beesten. Echt, doe normaal. Is ook het type wat liever met honden dan met mensen omgaat. Toen ze laatst met een of ander jankartikel, over dat honden haar beste vrienden waren, in de vriendin of zo’n soort blaadje stond, had ik ook echt zoiets van :’)
Pitbulls, als in het ras pitbull, zijn juist vrij mensvriendelijk (als je het nog niet weet wil ik wel vertellen hoe ze daar bruut op geselecteerd hebben).quote:Op maandag 2 april 2018 15:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk kun je elke hond vals krijgen. Probleem is bij pitbulls dat je daar net wat minder je best voor hoeft te doen.
Ik vind je 'ja maar retrievers kunnen ook bijten boehoe' nogal slap.
Nee, die slechte naam hebben ze puur door de media.quote:Op maandag 2 april 2018 19:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Pitbulls, als in het ras pitbull, zijn juist vrij mensvriendelijk (als je het nog niet weet wil ik wel vertellen hoe ze daar bruut op geselecteerd hebben).
Waar ze idd moeilijker zijn is hond-hond contact, de meeste zijn hond-hond dominant, wat idd sneller uit kan lopen in agressie dan bij die Golden. Maar waar ik zo 20 andere rassen kan noemen die dat ook hebben. Dat is niet zo uitzonderlijk.
Ik was het trouwens niet die de golden aanhaalde, ik antwoorde gewoon op de bewering dat je zulke gruwelverhalen niet van Golden's e.d. kan vinden. Wat dus niet waar is.
En als je het stuk leest dat die user plaatste om aan te tonen dat pits zoveel erger zijn dan kom je erachter dat dat stuk dat juist niet beweerd. Er niets is wat erop winst dat pits meer en/of erger bijten dan andere honden.
Tel daarbij op dat bovengenoemde rassen veel minder vaak voorkomen dan Retrievers e.d. En je weet voldoende.quote:Het Reformatorisch Dagblad meldde in december, op basis van cijfers tot en met 2006, dat in Nederland jaarlijks 150.000 mensen door honden worden gebeten. Daarvan moeten zich dan 35.000 slachtoffers onder doktersbehandeling stellen. Volgens eerder onderzoek zijn de mastiff, de pitbull terriër en de staffordshire terriër het vaakst bij bijtincidenten betrokken.
Dit met name. Bizar dat mensen alleen hierom een hond nemen. Omdat ze een stafford zo gaaf vinden. Of een pitbull. Ik snap dat niet.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:38 schreef Tengano het volgende:
I love dogs![]()
Onzin.quote:Op maandag 2 april 2018 15:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk kun je elke hond vals krijgen. Probleem is bij pitbulls dat je daar net wat minder je best voor hoeft te doen.
Wat een lieve hontquote:Op woensdag 4 april 2018 11:12 schreef Sosa het volgende:
[..]
Dit met name. Bizar dat mensen alleen hierom een hond nemen. Omdat ze een stafford zo gaaf vinden. Of een pitbull. Ik snap dat niet.
Toen ik een relatie kreeg met mijn vriendin kreeg ik er een herder bij. Een herder! Wtf. Maar ze wandelt graag 3-5x per week 10+ km en wilde een hond die er ook veel uit moest én goed luisterde.
Kijk, dan begrijp je het en neem je een hond wat past bij je levenspatroon. Niet omdat 'ie er cool uitziet.
edit, hoewel:
[ afbeelding ]
![]()
Sommige hondenliefhebbers ook.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:38 schreef Tengano het volgende:
Je ziet die mensen dan ook constant die honden corrigeren alsof zij de baas zijn, maar die mensen hebben helemaal geen idee hoe je een hond onder controle of appel moet houden.
Die honden luisteren dan vaak ook niet en zij blijven dan lekker stoer doen, vooral naar de omgeving ook, hoe mean zij met die honden om kunnen gaan door die beesten voortdurend af te blaffen.
Dat maakt het gedrag en de onzekerheid van die honden alleen maar groter. Die honden hebben hierdoor helemaal geen veilig beeld van wat hun positie is tov hun zogenaamde baasje. En dat maakt die honden in sommige situaties onberekenbaar. Ze reageren dan vanuit hun angst en onzekerheid en kunnen dan letterlijk van zich afbijten.
Als buitenstaander doe je er het beste aan dat je wel weet hoe je met een hond om moet gaan. In dat geval maak je de minste kans dat je iets overkomt.
I love dogs![]()
Alhoewel ik in weze vind dat de eigenaar van de hond verantwoordelijk is (gesteld zou moeten worden) lijkt het me helemaal niet verkeerd om op bv de basisschool een hoe ga je om met honden project te doen.quote:Op donderdag 5 april 2018 09:52 schreef Brandaris01 het volgende:
[..]
Sommige hondenliefhebbers ook.![]()
Ja, ja, honden zijn echt énige beesten… helemaal niet gevaarlijk hoor! Je moet als buitenstaander alleen weten hoe je er mee om moet gaan.
Ga toch weg. Ik hoef toch geen hogere studie kynologische gedragsleer afgerond te hebben om niet door andermans hobby gebeten te worden?![]()
Ja, honden zijn enige beesten. Maar wel roofdieren, met een eigen willetje. Vaak groot en sterk. Dat is een verantwoordelijkheid waar niet iedereen mee om kan gaan. Het is dat we ze vanouds als huisdier hebben en dat je zoiets niet meer verbieden kan. Maar als je er sec over nadenkt, is het toch geen goed idee dat Jan en alleman zomaar een gedomesticeerde wolf kan aanschaffen.
Zelfde met katten overigens. Het is nu hip om katten te fokken met wild bloed. Het resultaat: een kat met wild gedrag die actiever en sterker is dan andere katten. Moet je ook mee om kunnen gaan. Anders krijg je een kat die eigenlijk niet in een woonwijk past, de andere katten terroriseert en de lokale mezenpopulatie compleet uitroeit. Ook iets waar ik sterk mijn vraagtekens bij zet.
Nou nee, zo'n 75% van de beten valt niet op straat met 'willekeurige' mensen, maar in huis, bij de 'eigen' mensen.quote:Op donderdag 5 april 2018 13:08 schreef steelhead het volgende:
Alle honden buiten gewoon verplicht een muilkorf. Dan zijn alle bijtincidenten zowat opgelost.
Gebeten worden lijkt me niet fijn, door geen enkele hond, maar als er dan toch een keus moet zijn, dan toch liever door een retriever dan door een pit bull.
Vorig jaar stoof er op een terras ineens ook een hond op mijn vriendin af, zonder enige reden. Ik sprong er tussen, en dat beest schrok zich lazerus en kroop toen toch maar weg. Dat was geen retriever, maar ongeveer net zo groot. Bij een pit, zou dit ongetwijfeld anders gelopen hebben.
Een vriend van me was wel eens aangevallen door een pit bull, omdat de vrouw die, die hond uit liet dat beest niet kon houden. Gelukkig heeft die vriend zelf een Engelse bull dog, die die pit greep.
Het feit blijft gewoon dat pit bulls 9 van de 10 keer door tokkies gehouden worden. Hoe lief ze misschien ook kunnen zijn. Het kan natuurlijk wel:
Maar het is niet dat het te controleren is wie er eentje koopt en niet.
Dan zijn er nog 25% minder die gebeten wordenquote:Op donderdag 5 april 2018 13:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nou nee, zo'n 75% van de beten valt niet op straat met 'willekeurige' mensen, maar in huis, bij de 'eigen' mensen.
Ik weet niet hoor, maar er zijn nog genoeg mensen die een aangelijnde herder of hulphond willen aaien, wat ABSOLUUT niet de bedoeling is. Dan wordt je danwel gebeten of verpest je de beloning voor de hulphond.quote:Op donderdag 5 april 2018 09:52 schreef Brandaris01 het volgende:
[..]
Sommige hondenliefhebbers ook.![]()
Ja, ja, honden zijn echt énige beesten… helemaal niet gevaarlijk hoor! Je moet als buitenstaander alleen weten hoe je er mee om moet gaan.
Ga toch weg. Ik hoef toch geen hogere studie kynologische gedragsleer afgerond te hebben om niet door andermans hobby gebeten te worden?![]()
Ja, honden zijn enige beesten. Maar wel roofdieren, met een eigen willetje. Vaak groot en sterk. Dat is een verantwoordelijkheid waar niet iedereen mee om kan gaan. Het is dat we ze vanouds als huisdier hebben en dat je zoiets niet meer verbieden kan. Maar als je er sec over nadenkt, is het toch geen goed idee dat Jan en alleman zomaar een gedomesticeerde wolf kan aanschaffen.
Zelfde met katten overigens. Het is nu hip om katten te fokken met wild bloed. Het resultaat: een kat met wild gedrag die actiever en sterker is dan andere katten. Moet je ook mee om kunnen gaan. Anders krijg je een kat die eigenlijk niet in een woonwijk past, de andere katten terroriseert en de lokale mezenpopulatie compleet uitroeit. Ook iets waar ik sterk mijn vraagtekens bij zet.
Ik doel meer op situaties waar er ineens een hond op jou afkomt, in plaats van dat jij de hond benadert. In die situatie zou je als buitenstaander dus kennis van het gedrag van de hond moeten hebben om gevaarlijke situaties te voorkomen.quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:43 schreef Sosa het volgende:
Ik weet niet hoor, maar er zijn nog genoeg mensen die een aangelijnde herder of hulphond willen aaien, wat ABSOLUUT niet de bedoeling is. Dan wordt je danwel gebeten of verpest je de beloning voor de hulphond.
Dat is een bull terrier, geen pitbull.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Zojuist zag ik deze soort terrier op straat. Dé pitbull waar je aan denkt als je het hebt over gevaarlijke honden.
[ afbeelding ]
Maar hij werd niet aangelijnd door een asociale tokkie maar door een vriendelijke jonge vrouw. Dat beest had zo'n lieve rustige uitstraling![]()
Het kan best zijn dat dit ras honden wat gevaarlijker is naar bijvoorbeeld kleine kinderen. Misschien worden pitbulls vaak als vechthond gehouden omdat ze extra loyaal en beschermend zijn naar hun baas. Kinderen kunnen onvoorspelbaar reageren: die lichaamstaal kan op de hond overkomen als bedreigend. Maar pitbulls kunnen zich ook verstoten voelen als er een baby in het gezin verschijnt.
Kinderen en honden zijn nooit zonder risico's. Maar het grootste deel wordt bepaald hoe een hond wordt opgevoed. Je moet je hond de baas kunnen zijn, maar je moet ook oprecht van je hond houden en hem opnemen als lid van je gezin.
Dat beest is nog in het filmpje er onder te zien. Dat ze hem nog geen kogel door de kop gejast hebben.quote:Op maandag 25 juni 2018 22:36 schreef Geelman het volgende:
https://www.regio15.nl/ni(...)-op-de-loosduinseweg
Vooral de reacties onder het facebookbericht zijn genieten.
Die achterlijke tokkies die het voor die hond op gaan nemen vind ik zo mogelijk nog enger...quote:Op maandag 25 juni 2018 22:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat beest is nog in het filmpje er onder te zien. Dat ze hem nog geen kogel door de kop gejast hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |