je bent wel een beetje bang onniequote:Op dinsdag 26 december 2017 23:14 schreef Geelman het volgende:
Lieve FOK!'ertjes,
Het is weer eens zover, er is opnieuw iemand doodgebeten door pitbulls (https://www.ad.nl/buitenl(...)ermoordden~aae0de2d/). Dit soort zaken komen geregeld in het nieuws, en het is mij daarom volstrekt onduidelijk waarom er mensen zijn die pitbulls houden. Het is vragen om problemen. Als je zo graag een hond wil, koop dan iets normaals zoals een Teckel of een Labrador.
Mijn buren hebben ook een knoepert van een pitbull en ik vind het echt helemaal niets. Steeds als ik die rothond hoor blaffen of grommen ben ik bang dat 'ie een van z'n bazen gaat oppeuzelen. En soms komt de buurman ook met dat beest door het trappenhuis van de flat zetten en moet ik maar hopen dat die hond mij niet aanvalt.
Klacht: mensen die pitbulls houden en zichzelf en anderen in gevaar brengen...
Verwachte reacties: dat doet 'ie anders noooooooit, mijn pitbull is heeeeeeel lief, het is de schuld van het baasje, Labradors zijn gevaarlijker, ik geloof niet in statistieken, ik ben een gigantische tokkie en daarom past alleen een pitbull bij mijn image, enz.
Meer leesplezier op: https://www.dogsbite.org/
Een tokkie met een pitbull is als een islamiet met een geweer. Het kan goed gaan, maar statistieken zijn een bitch.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:15 schreef Thezappa het volgende:
[..]
je bent wel een beetje bang onnie
daarom dus ook je bent bangquote:Op dinsdag 26 december 2017 23:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een tokkie met een pitbull is als een islamiet met een geweer. Het kan goed gaan, maar statistieken zijn een bitch.
Ik zie het gevaar in zaken.quote:
het ligt er dus aan wie het doet...?of wie de "zaak" heeftquote:
de baasjes vooralquote:Op dinsdag 26 december 2017 23:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
Beste is ze gewoon af te maken
Honden ook. Een twee weg ermee.quote:
Inclusief de eigenaren.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
Beste is ze gewoon af te maken
In het geval uit het linkje is dit gebeurd. Honden hebben de eigenaar gedood, politie heeft de honden afgemaakt.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
'Not only the dogs, but the owners too...'
Linkje is dus een antiklacht.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:35 schreef Geelman het volgende:
[..]
In het geval uit het linkje is dit gebeurd. Honden hebben de eigenaar gedood, politie heeft de honden afgemaakt.
Desalniettemin toch een trieste situatie. Was allemaal te voorkomen geweest door niet van die moordlustige pitbulls te houden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:40 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Linkje is dus een antiklacht.
Pitbulls zijn geen moordlustige dieren.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Desalniettemin toch een trieste situatie. Was allemaal te voorkomen geweest door niet van die moordlustige pitbulls te houden.
Aha, de eerste pitbulltokkie is gearriveerd.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pitbulls zijn geen moordlustige dieren.
Geen enkele hond die niet verziekt of getraumatiseerd is, heeft moordneigingen.
Bijna alle mensen die doodgebeten worden, worden doodgebeten door pitbulls.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pitbulls zijn geen moordlustige dieren.
Geen enkele hond die niet verziekt of getraumatiseerd is, heeft moordneigingen.
You are so wrongquote:Op dinsdag 26 december 2017 23:45 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Aha, de eerste pitbulltokkie is gearriveerd.
Dat geloof ik wel, maar dat ligt niet aan die honden maar aan hun eigenaar.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:45 schreef Geelman het volgende:
[..]
Bijna alle mensen die doodgebeten worden, worden doodgebeten door pitbulls.
http://blog.dogsbite.org/(...)-grisly-mauling.htmlquote:pit bull dogs are unique in their "savageness and unpredictability" (Hearn v. City of Overland 1989) "Pit bulls also possess the quality of gameness ... which can be described as the propensity to catch and maul an attacked victim unrelentingly until death occurs, or as the continuing tenacity and tendency to attack repeatedly for the purpose of killing. It is clear that the unquantifiable, unpredictable aggressiveness and gameness of Pit Bulls make them uniquely dangerous ... Pit bulls will have these instincts and phenotypical characteristics; most significantly, such characteristics can be latent and may appear without warning or provocation" (Vanater v. Village of South Point 1989) "The physical characteristics of pit bulls, the historic use of the dogs as fighters, and the increasing number of unprovoked and unexplained attacks on people has caused the pit bull to be perceived as presenting a threat of danger, warranting a legislative response" (State of Ohio v. Robinson 1989) "the American Pit Bull Terrier breed possesses inherent characteristics of aggression, strength, viciousness and unpredictability not found in any other breeds of dog ... A pit bull in the grip of such a fighting frenzy will not respond to attempts to deter its attack. Such frenzies can occur at any time and for no apparent reason" (Garcia v. Village of Tijeras 1988) "the pit bull bites to kill without signal" (Starkey v. Township of Chester 1986)
Daarom zijn pistolen ook verboden. Ze zijn te gevaarlijk. Moet ook met pitbulls gebeuren.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar dat ligt niet aan die honden maar aan hun eigenaar.
Jij kunt ook niet zomaar door een pistool worden neergeschoten, daar zit over het algemeen iemand aan vast. En zo zit dat ook met die honden. Die honden die dergelijk destructief gedrag vertonen zijn gewoon verpest door hun eigenaar en zijn daarmee idd levensgevaarlijk.
Maar dat is niet de schuld van die honden.
Zeer informatief. Ik kan mij ook voorstellen dat ik overigens artikelen zou kunnen vinden waarin wordt beschreven dat het wel hele sociale dieren kunnen zijn, hoewel ik de inhoud van je artikel niet zomaar teniet wil doen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:48 schreef Geelman het volgende:
[..]
http://blog.dogsbite.org/(...)-grisly-mauling.html
Als je goed met zo'n dier om kunt gaan, zou dat gewoon moeten kunnen. Maar ik ben het wel met je eens dat veel mensen dat dus niet kunnen en daarmee heb je wel een serieus probleem.quote:Op dinsdag 26 december 2017 23:50 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Iedereen die het houden van pitbulls ok vindt is per definitie een tokkie.
Stoer doen met je pitbull. Er zijn vele andere hondenrassen die uitstekend geschikt zijn om in huis te houden zonder daarbij een latent gevaar te vormen voor de omgeving.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:04 schreef Canopus het volgende:
Verbieden die beesten.
Wat is er in godsnaam leuk aan?
De meeste mensen vinden het volgens mij gewoon stoer om zo'n beest te hebben, net als een dikke auto oid.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:04 schreef Canopus het volgende:
Verbieden die beesten.
Wat is er in godsnaam leuk aan?
Overcompensatie van hun minderwaardigheidscomplex dus.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Stoer doen met je pitbull. Er zijn vele andere hondenrassen die uitstekend geschikt zijn om in huis te houden zonder daarbij een latent gevaar te vormen voor de omgeving.
het is idd nogal persoonsgericht.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden het volgens mij gewoon stoer om zo'n beest te hebben, net als een dikke auto oid.
En juist dat soort mensen hebben niet de skills om zo'n hond goed op te voeden; uit een lege fles kun je immers niet schenken.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:12 schreef Canopus het volgende:
[..]
het is idd nogal persoonsgericht.
Vooral het tokkievolk loopt rond met dit soort beesten.
inderdaadquote:Op woensdag 27 december 2017 00:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
En juist dat soort mensen hebben niet de skills om zo'n hond goed op te voeden; uit een lege fles kun je immers niet schenken.
En juist die mensen nemen geen Maltezer maar een pitbull.......quote:Op woensdag 27 december 2017 00:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
En juist dat soort mensen hebben niet de skills om zo'n hond goed op te voeden; uit een lege fles kun je immers niet schenken.
Daar heb je wel een punt; dat zie ik hier ook. En o wee als ik een beetje leuk met die beesten wil communiceren, dan worden die eigenaren gewoon pissig. Het lijkt wel alsof ze gewoon willen dat je echt bang moet zijn van die beesten.quote:Op woensdag 27 december 2017 00:15 schreef Geelman het volgende:
[..]
En juist die mensen nemen geen Maltezer maar een pitbull.......
Zal er aan denken als mijn Orka weer eens achter de kat van de buren aangaat.quote:Op woensdag 27 december 2017 06:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Totaal irrelevant lulverhaal
quote:Op woensdag 27 december 2017 07:01 schreef Deshain het volgende:
[..]
Zal er aan denken als mijn Orka weer eens achter de kat van de buren aangaat.
quote:Op woensdag 27 december 2017 06:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Elk dier wat verkeerd wordt behandeld, wordt vals. Een poedel die een agressieve opgefokte baas heeft, kan ook een kind doodbijten.
Pitbulls kunnen de liefste honden zijn als ze goed worden behandeld.
De klacht van TS doet me hieraan denken.
- "Dolfijnen blijken toch wel heel gevaarlijk te zijn. Ze bijten een onschuldig meisje die juist graag later nota bene dolfijntrainer wilde worden!!!![]()
" (Dolfijn hapte per ongeluk mis en dacht dat het meisje gewoon een vis wilde voeren. Als hij echt met opzet haar wilde verwonden, dan was er wel meer gebeurd dan een klein wondje.)
- "Orka's zijn heel gevaarlijke roofdieren. Ze heten niet voor niks 'killer whale'"
- "Oooh! Die vrouw dacht dat grienden vreedzame intelligente dieren zijn en wilde als echte dierenliefhebster met ze zwemmen. En dan gebeurt er zoiets!!!"
Het probleem ligt vooral bij de mensen. Die denken de natuur en dieren te bezitten en dat deze doen wat wij willen.
Altijd mooi als de voorspelde reacties feilloos worden ingelost!quote:Op woensdag 27 december 2017 09:48 schreef Roces18 het volgende:
Totaal jankverhaal van typische jank TS.
Als je zelf geen grote of sterke honden hebt gehad weet je niet hoe het is.
Die beesten die bijten zijn of verkeerd opgevoed (meestal door tokkie mongolen) waardoor ze ook de slechte naam hebben of ze worden uitgedaagd.
Ga hem even troosten danquote:Op woensdag 27 december 2017 13:17 schreef Geelman het volgende:
Nu zit die shitpitbull keihard te janken...
En wat voor oplossing stel jij dan voor voor die tokkie mongolen die nu zon beest kopen? Dat zal nl. niet veranderen namelijk....quote:Op woensdag 27 december 2017 09:48 schreef Roces18 het volgende:
Totaal jankverhaal van typische jank TS.
Als je zelf geen grote of sterke honden hebt gehad weet je niet hoe het is.
Die beesten die bijten zijn of verkeerd opgevoed (meestal door tokkie mongolen) waardoor ze ook de slechte naam hebben of ze worden uitgedaagd.
De voorspelde reacties zijn gewoon waar. Mensen moeten de schuld bij zichzelf zoeken in plaats van bij de dieren.quote:Op woensdag 27 december 2017 10:03 schreef Geelman het volgende:
[..]
[..]
Altijd mooi als de voorspelde reacties feilloos worden ingelost!
Knap hoor, voorspellen dat water nat is en een open deur open staat. Heb je daar lang voor moeten studeren?quote:Op woensdag 27 december 2017 10:03 schreef Geelman het volgende:
[..]
[..]
Altijd mooi als de voorspelde reacties feilloos worden ingelost!
Voorstel oplossing:quote:Op woensdag 27 december 2017 13:51 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
En wat voor oplossing stel jij dan voor voor die tokkie mongolen die nu zon beest kopen? Dat zal nl. niet veranderen namelijk....
Dan nog kun je zo'n beest vals maken, of ongewenst gedrag aanleren zoals je dit bij deze categorie niet kunt uitsluiten. Zo'n certificaat is daardoor geen garantie dat zo'n hond nooit meer in een bijtincident betrokken zou worden.quote:Op woensdag 27 december 2017 14:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Voorstel oplossing:
Mensen die een pitbull als huisdier willen, zijn verplicht het dier te laten trainen bij hondenopvoedcentra die geregistreerd zijn en daarvoor een certificaat te behalen.
Als je oprecht van je hond houdt, dan doe je zoiets wel. Tokkies die zo'n dier alleen maar houden als een soort statussymbool, vallen dan wel door de mand.
En als er iets gebeurt zijn die honden de sjaakquote:Op woensdag 27 december 2017 14:28 schreef Sigaartje het volgende:
Terechte klacht. Een pitbull neem
je met een bepaalde reden. Begint een beetje autostatusvormen aan te nemen.
Genoeg andere honden te krijgen voor gezelschap die wel lief zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |