abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176010393
quote:
China zal in 2032 de Verenigde Staten hebben ingehaald als de grootste economie ter wereld. India zal volgend jaar al het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk inhalen en de op vier na grootste economie zijn.
Dit voorspelt het Britse economische instiuut CEBR in een dinsdag gepubliceerd rapport.

In 2017 bestaat de top vijf grootste economieën uit de VS, China, Japan, Duitsland en Frankrijk. Volgens CEBR zal dit in de komende 25 jaar veranderen naar China, de VS, India, Japan en Duitsland. In de tweede helft van deze eeuw neemt India waarschijnlijk de koppositie over van China.

Douglas McWilliams, vicevoorzitter bij CEBR, merkt op dat de verkiezing van de Amerikaanse president Donald Trump nog weinig impact heeft gehad op de handel van de VS. In de verwachtingen van CEBR houdt de VS daarom een jaar langer op de koppositie.

De economie van India werd dit jaar nog geplaagd door een slecht uitgevoerd overheidsplan om het gebruik van briefgeld te verlagen, maar dit weerhoudt het Aziatische land er niet van om dit en ook volgend jaar een groeispurt te maken.
https://www.nu.nl/economi(...)economie-wereld.html

De Chinezen komen eraan. Nog heel eventjes geduld mensen.

Volgens PriceWaterhouseCoopers zal de Chinese economie overigens al vanaf 2026 de grootste van de wereld zijn en zal ze in de jaren '50 van deze eeuw al 2x zo groot zijn als die van de VS (!).

[ Bericht 3% gewijzigd door Kaas- op 26-12-2017 12:37:24 ]
pi_176010419
Tijd voor Japan om hun land terug te pakken.
pi_176010450
Wat voor economie heeft Frankrijk dan. Wat smerige schimmelkazen, wijnen en auto's met een irritante claxon.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_176010574
China lokt voor 2032 nog wel een flinke oorlog uit, met complete vernietiging van hun economie als gevolg.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_176010626
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 12:15 schreef spierbal het volgende:
Wat voor economie heeft Frankrijk dan. Wat smerige schimmelkazen, wijnen en auto's met een irritante claxon.
Frankrijk is een van de grootste exporteurs ter wereld van vliegtuigen en helikopters plus uiteraard alle onderdelen daarvan, verder zijn ze ook nog topexporteur van geneesmiddelen. Het land kan echt wel wat meer dan alleen kaas en wijn maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_176010662
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 12:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Frankrijk is een van de grootste exporteurs ter wereld van vliegtuigen en helikopters plus uiteraard alle onderdelen daarvan, verder zijn ze ook nog topexporteur van geneesmiddelen. Het land kan echt wel wat meer dan alleen kaas en wijn maken.
En bovendien ook gewoon bijna 70 miljoen steenrijke consumenten. :P
pi_176011333
Een zeer slechte zaak gezien het feit dat China een achterlijke communistische dictatuur is en een stelmatige schender is de van de mensenrechten.
pi_176011361
Alleen produceert China alleen maar, de meeste innovatie gebeurd nog steeds in het Westen.
Is net als de economie van olielanden, die is eigenlijk alleen maar gestoeld op de westerse behoefte aan olie.
-XOXO-
pi_176011531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 12:49 schreef datismijnmening het volgende:
Alleen produceert China alleen maar, de meeste innovatie gebeurd nog steeds in het Westen.
Is net als de economie van olielanden, die is eigenlijk alleen maar gestoeld op de westerse behoefte aan olie.
Correct. Het is alleen wel van belang dat wij dat ook zo houden.
pi_176011552
quote:
Precies.. Westerse landen staan nog steeds boven aan de keten hierdoor. Verschil tussen productie en innovatie is van levensbelang
pi_176011674
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 12:55 schreef bamibij het volgende:

[..]

Precies.. Westerse landen staan nog steeds boven aan de keten hierdoor. Verschil tussen productie en innovatie is van levensbelang
Je ziet dat China in de ranking van meest innovatieve landen snel opklimt. Ook op dat gebied komen ze eraan.

Bron: World Economic Forum, Global Competiveness Report

Het topic gaat dan ook over de middellange termijn. Blindstaren op de huidige stand van zaken is daarbij natuurlijk niet echt visionair. :P
pi_176013163
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 12:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

zoals die oscillococcinum kwakzalverij met hun bedorven lever als ingrediënt.

Nee maar over vliegtuigen heb jij idd punt.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_176013170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 12:12 schreef Kaas- het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/economi(...)economie-wereld.html

[ afbeelding ]

De Chinezen komen eraan. Nog heel eventjes geduld mensen.

Volgens PriceWaterhouseCoopers zal de Chinese economie overigens al vanaf 2026 de grootste van de wereld zijn en zal ze in de jaren '50 van deze eeuw al 2x zo groot zijn als die van de VS (!).
Ik denk dat 2026 ook realistischer is. China heeft een economie van $12 biljoen tegenover een economie van $18 biljoen van de VS. De Chinese economie groeit met ongeveer een biljoen dollar per jaar.
pi_176014731
China staat historisch gezien al 5000 jaar aan de top, alleen de laatste 200 jaar is het even wat minder. Dus zo heel raar is het niet. Bekijk het ook van de positieve kant, het betekent ook een gigantische afzetmarkt voor de export.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_176014955
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 13:58 schreef spierbal het volgende:

[..]

zoals die oscillococcinum kwakzalverij met hun bedorven lever als ingrediënt.

Nee maar over vliegtuigen heb jij idd punt.
Toch verdienen ze per jaar 22,7 miljard met de export van die geneesmiddelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 26 december 2017 @ 16:02:41 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_176016556
Hoe zit t met de huizen/ spooksteden in dat land ? Ik moet nog zien of t echt allemaal goed blijft gaan daar(mee).
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_176016806
Wat is hier zo speciaal aan? Ze streven misschien de VS voorbij qua economie maar dat doen ze met een populatie van 1,4 miljard. De VS creëert met 323 miljoen op dit moment een grotere economie. Kun je nagaan hoe de armoede is in China. In india al helemaal. Als ze de VS voorbij zijn, zal er nog een hoop armoede zijn in die landen.
  dinsdag 26 december 2017 @ 16:46:30 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176017728
quote:
Ik kan me herinneren dat dit ook over Japan werd gezegd, en later over Zuid Korea
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176017782
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat dit ook over Japan werd gezegd, en later over Zuid Korea
Die innoveren wel inderdaad, maar alle grote dingen worden nog steeds wel in het westen uitgevonden.

Maar het is zeker waar dat we er wel op letten dat we onze koppositie niet verliezen.
Vooral door te stoppen met kansloze en laag IQ asielaanwas te importeren.
-XOXO-
pi_176017790
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
  dinsdag 26 december 2017 @ 16:50:13 #21
45206 Pietverdriet
pi_176017813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:49 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Die innoveren wel inderdaad, maar alle grote dingen worden nog steeds wel in het westen uitgevonden.

Dat kan je vast wel hard maken
pi_176017846
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan je vast wel hard maken
Silicone Valley bijv.
Tesla, Apple etc. de AI zal daar geperfectioneerd worden
-XOXO-
  dinsdag 26 december 2017 @ 16:53:16 #23
45206 Pietverdriet
pi_176017876
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:49 schreef polderturk het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
Oud als de wereld
  dinsdag 26 december 2017 @ 16:55:34 #24
45206 Pietverdriet
pi_176017929
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:51 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Silicone Valley bijv.
Tesla, Apple etc. de AI zal daar geperfectioneerd worden
Zoals productietechnieken in Japan geperfectioneerd zijn. Kwaliteitsmanagement ook.
pi_176018108
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals productietechnieken in Japan geperfectioneerd zijn. Kwaliteitsmanagement ook.
Spacex. Het zal ook een westers land zijn dat als eerste een man op Mars heeft
Maar ook de meeste medicijnen en vooruitgang in de gezondheidszorg worden in het westen gedaan. En defensie ontwikkeling
-XOXO-
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:09:39 #26
45206 Pietverdriet
pi_176018216
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:04 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Spacex. Het zal ook een westers land zijn dat als eerste een man op Mars heeft
Maar ook de meeste medicijnen en vooruitgang in de gezondheidszorg worden in het westen gedaan. En defensie ontwikkeling
Het feit dat er ontwikkelingen in Europa en Noord Amerika worden gedaan wil niet zeggen dat er in Azië niets gebeurd.
pi_176018231
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het feit dat er ontwikkelingen in Europa en Noord Amerika worden gedaan wil niet zeggen dat er in Azië niets gebeurd.
Zeker waar :Y
Alleen in China en India niet zo veel
-XOXO-
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:12:25 #28
45206 Pietverdriet
pi_176018262
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:10 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Zeker waar :Y
Alleen in China en India niet zo veel
Ik kan me nog goed herinneren dat er zo werd gesproken over Japan en later over Korea. Zelfs door topmensen van bedrijven als Philips
pi_176018399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:13 schreef Desmosedici het volgende:
Wat is hier zo speciaal aan? Ze streven misschien de VS voorbij qua economie maar dat doen ze met een populatie van 1,4 miljard.
Jup, het is onvermijdelijk. Maar het is wel interessant, aangezien het eveneens betekent dat de machtsverhoudingen heel anders zullen gaan liggen in de wereld.
pi_176018439
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kan me nog goed herinneren dat er zo werd gesproken over Japan en later over Korea. Zelfs door topmensen van bedrijven als Philips
Tja we gaan het zien. Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt, in tegenstelling tot Japan en Zuid Korea is China namelijk geen vrije democratie.
-XOXO-
pi_176018519
quote:
True maar volgens mij is dat al aan het veranderen. Ook begint de middenklasse te groeien in China.
  dinsdag 26 december 2017 @ 21:12:59 #32
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176022479
Ik ben wel eens benieuwd hoe dit met de zogenaamde ontwikkelingshulp van China in Afrika zal gaan wanneer China nummer 1 wordt. Naar het schijnt zijn de Afrikanen blijer met de hulp van Chinese bedrijven dan de hulp die wordt aangeboden door de Europese landen ondanks de dubieuze voorwaarden van de Chinezen.
pi_176022496
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jup, het is onvermijdelijk. Maar het is wel interessant, aangezien het eveneens betekent dat de machtsverhoudingen heel anders zullen gaan liggen in de wereld.
Beetje hetzelfde als Kaas- grootste troll op FOK! in 2018?
I´m back.
  dinsdag 26 december 2017 @ 21:25:14 #34
45206 Pietverdriet
pi_176022740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:22 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Tja we gaan het zien. Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt, in tegenstelling tot Japan en Zuid Korea is China namelijk geen vrije democratie.
Klopt absoluut, meer een soort Duitsland welke de oorlog gewonnen heeft maar dan met een grotere genocide. Maar dat hindert innovatie niet.
  dinsdag 26 december 2017 @ 21:26:44 #35
45206 Pietverdriet
pi_176022781
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mja, “interessante” tijden.
pi_176022823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 21:12 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd hoe dit met de zogenaamde ontwikkelingshulp van China in Afrika zal gaan wanneer China nummer 1 wordt. Naar het schijnt zijn de Afrikanen blijer met de hulp van Chinese bedrijven dan de hulp die wordt aangeboden door de Europese landen ondanks de dubieuze voorwaarden van de Chinezen.
China speelt de long game.

Afrika zal nog wel moeten betalen. Met rente. Reken er maar niet op dat de Chinezen Onaardig iets weggeven.

En christelijke naastenliefde cq. Humanisme is daar niet uitgevonden.

We gaan het nog wel merken.met onze broertje blik. Straks blijkt dat westerse kapitalisme zo slecht nog niet.
Whatever...
pi_176023277
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 21:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

China speelt de long game.

Afrika zal nog wel moeten betalen. Met rente. Reken er maar niet op dat de Chinezen Onaardig iets weggeven.

En christelijke naastenliefde cq. Humanisme is daar niet uitgevonden.

We gaan het nog wel merken.met onze broertje blik. Straks blijkt dat westerse kapitalisme zo slecht nog niet.
Westerse landen hebben vaak kritiek op het politieke systeem in Afrikaanse landen en willen dat de landen democratiseren. Daar heeft China lak aan. China is veel zakelijker. Ze leggen wel snelwegen en havens aan zodat de grondstoffen zo snel mogelijk weggevoerd kunnen worden.
pi_176023347
Hongkong Chinezen hebben een gemiddeld inkomen van 50.000 per jaar. Als de gemiddelde Chinees zoveel zou verdienen zou China een economie hebben van $50 biljoen. 3x zo groot als de economie van de VS.
pi_176023815
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:13 schreef Desmosedici het volgende:
Wat is hier zo speciaal aan? Ze streven misschien de VS voorbij qua economie maar dat doen ze met een populatie van 1,4 miljard. De VS creëert met 323 miljoen op dit moment een grotere economie. Kun je nagaan hoe de armoede is in China. In india al helemaal. Als ze de VS voorbij zijn, zal er nog een hoop armoede zijn in die landen.
Je kunt het ook omdraaien, kun je nagaan hoeveel groei er dan nog in zit.
pi_176024436
China ^O^ onze nieuwe overheersers.

blij dat amerika dan een toontje lager mag zingen
There are only 151 Pokémon.
pi_176026785
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 22:35 schreef Eenskijken het volgende:
China ^O^ onze nieuwe overheersers.

blij dat amerika dan een toontje lager mag zingen
http://www.independent.co.uk/news/world/asia/tiananmen-square-massacre-death-toll-secret-cable-british-ambassador-1989-alan-donald-a8126461.html
quote:
The death toll from the 1989 Tiananmen Square massacre was at least 10,000 people, killed by a Chinese army unit whose troops were likened to “primitives”, a secret British diplomatic cable alleged.

The newly declassified document, written little more than 24 hours after the massacre, gives a much higher death toll than the most commonly used estimates which only go up to about 3,000.

It also provides horrific detail of the massacre, alleging that wounded female students were bayoneted as they begged for their lives, human remains were “hosed down the drains”, and a mother was shot as she tried to go to the aid of her injured three-year-old daughter.

[...]

“Students linked arms but were mown down. APCs then ran over the bodies time and time again to make, quote ‘pie’ unquote, and remains collected by bulldozer.
China ^O^
  woensdag 27 december 2017 @ 06:56:01 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176029691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 17:22 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Nu niet. Maar Zuid-Korea had net na de Koreaanse oorlog ook een dictator. En is uiteindelijk ook veranderd naar een democratie. We zullen het zien.

Ik denk dat de grootste uitdaging voor China is om het land bijeen te houden. Het is een erg groot land met gigantisch veel mensen. Ik vraag me af of het 50, of zelfs 100 jaar verder lukt om iedereen achter 1 overheid aan te laten lopen. (trouwens niet alleen de vraag bij China. Ik vraag me ook af of Amerika nog wel 1 overheid heeft in 100 jaar).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176031775
Dit wordt al heel lang voorspeld, dus echt nieuws is het niet.

In feite wordt daarmee een situatie hersteld die heel lang zo is geweest.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')