abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 december 2017 @ 15:30:42 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175972667

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen.

LEESVOER:

https://www.reddit.com/r/(...)t_invest_recklessly/
https://decentralize.toda(...)e-value-6b42a59fce0a
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 december 2017 @ 15:30:48 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175972668
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Niet als jij degene bent die snel genoeg is om het te kopen en verkopen :7
Nee, het is gewoon gigantisch dom om hier aan mee te doen. Alsof iedereen geld in een potje gooit en dit geld vervolgens willekeurig weer uitgedeeld wordt. De grote winnaars zijn de exchanges en de mensen die dit eerder al wisten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175972682
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon gigantisch dom om hier aan mee te doen. Alsof iedereen geld in een potje gooit en dit geld vervolgens willekeurig weer uitgedeeld wordt. De grote winnaars zijn de exchanges en de mensen die dit eerder al wisten.
Bedankt voor je wijze woorden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175972694
Stel je eens voor hoeveel geld je kan verdienen als je McAffee's twitter hackt :P één tweet over een shitcoin die op $0,0000000000001 staat en die gaat 100x over de kop
pi_175972706
infinitecoin bijvoorbeeld
pi_175972711
LoMoStarLMC twitterde op zondag 24-12-2017 om 15:01:10 @officialmcafee Why not us? @officialmcafee we are creating a Social Ecology and are working hard to allow the mass… https://t.co/nDjYXzMn2g reageer retweet
officialmacafe twitterde op zondag 24-12-2017 om 15:07:45 @LoMoStarLMC @officialmcafee Your Time will come soon reageer retweet
Pas op voor fake McAfee _O- "Your Time will come soon"
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  zondag 24 december 2017 @ 15:33:37 #7
131603 Afwazig
Serious business
pi_175972729
Die hele hype rond McAfee mag van mij gauw weer verdwijnen.
pi_175972734
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:23 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja het is wel wat anders dan de oliehandel waar jij 30 jaar in zit he? :') Maar jij had gezegd dat je weg zou blijven :(
_O-
Gelukkig weet het wel (bijna) alles.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175972735
Ik zie inmiddels de bomen niet meer door het bos met al die coins.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 december 2017 @ 15:34:35 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175972744
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 15:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Bedankt voor je wijze woorden.
Ik heb m'n goede momenten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175972748
Even voor de duidelijk: je mag vinden van McAfee wat je wilt, maar hij wordt niet betaald voor het promoten van de coins. De foto/video die rond circuleert op twitter is wel echt, maar die DM's zijn met een fake account, namelijk officiaimcafee ipv officiaLmcafee.
pi_175972763
Deze man gaat de banken vervangen _O-

[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_175972776
DGB ging gister na een snelle stijging en meteen de daling erna toch weer iets omhoog, ik zou ze nog even vast houden voor als je ze hebt.
pi_175972783
McAfee is (was) trouwens wel echt een kut antivirus
Als je pc niet traag was van de virussen werd die dat wel van McAfee
pi_175972812
Een whitepaper in elkander flansen en gelikte one-page website met allerei blockchain jargon. Met de belofte om een of ander bedrijfsproces te revolutioneren.

= profit :')
pi_175972861
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:38 schreef Wotte het volgende:
Een whitepaper in elkander flansen en gelikte one-page website met allerei blockchain jargon. Met de belofte om een of ander bedrijfsproces te revolutioneren.

= profit :')
daarom cardano
pi_175972938
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

daarom cardano
Lijken wel legit in ieder geval. Laatst 400 van verkocht. Moet weer eens inkopen.
pi_175972949
Gisteren 200 euro gespendeerd aan ETH en LTC op anycoin, krijg ik de melding dat m'n order niet automatisch verwerkt kan worden. Inmiddels contact opgenomen met de klantenservice maar verwacht vanwege de drukte niet zo snel een reactie.

Zodra ik uiteindelijk wel m'n order ontvang, krijg ik dan de hoeveelheid ETH en LTC op basis van de koers toen ik de bestelling plaatste, of op basis van de koers wanneer ze m'n order verzenden? Misschien een domme vraag, maar ik ben nog een leek op het vlak van cryptocurrencies.
pi_175973007
Ik ga een coin maken om de koeienhandel te revolutioneren. Door mijn blockchain technologie kan er niet meer gerommeld worden met het rundvlees.

Pre-sale 1 eth = 800 fok

Pm voor eth adres

Hihi
pi_175973017
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:46 schreef Wotte het volgende:
Ik ga een coin maken om de koeienhandel te revolutioneren. Door mijn blockchain technologie kan er niet meer gerommeld worden met het rundvlees.

Pre-sale 1 eth = 800 fok

Pm voor eth adres

Hihi
_O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 december 2017 @ 15:47:08 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175973033
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:46 schreef Wotte het volgende:

Pre-sale 1 eth = 800 fok

Pm voor eth adres

Hihi
Pm gestuurd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175973071
quote:
99s.gif Op zondag 24 december 2017 15:37 schreef Awsom het volgende:
McAfee is (was) trouwens wel echt een kut antivirus
Als je pc niet traag was van de virussen werd die dat wel van McAfee
Je kan nog beter een virus hebben.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 december 2017 @ 15:49:23 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175973089
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 15:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan nog beter een virus hebben.
Of een Bitcoinminer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175973238
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 15:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Pm gestuurd.
Omdat je early supporter bent van deze 3.0 revolutie met de achterliggende iot technology gebaseerd op de snelste pow to date en BaaS service. extreem snelle hashes met transacties in 0,3 nanoseconde en tot wel 32 mb per block.

Ben je nu mijn head-developer.
  zondag 24 december 2017 @ 15:59:10 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_175973354
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 15:55 schreef Wotte het volgende:

[..]

Omdat je early supporter bent van deze 3.0 revolutie met de achterliggende iot technology gebaseerd op de snelste pow to date en BaaS service. extreem snelle hashes met transacties in 0,3 nanoseconde en tot wel 32 mb per block.

Ben je nu mijn head-developer.
Ik ben Executive Officer Social Media Strategies
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')