abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189938349
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Eind juni was inderdaad wat lastiger geweest :P Nu is het natuurlijk altijd de vraag of je het daadwerkelijk kunt zien maar ik heb goede hoop voor begin maart :Y
[..]

De niet zo geheime secret lagoon zit in Flúðir: https://secretlagoon.is/ Entree 21 euro per persoon en je kunt het zelfs als onderdeel van de Golden Circle tour doen, bijvoorbeeld deze: https://www.getyourguide.nl/secret-lagoon-l34849/-t210531/

En noorderlicht lijkt me fenomenaal O+ Ik hoop dat we het geluk hebben dit mee te maken! Wie weet zelfs vanaf de zee, of is het alleen boven land te zien? :@
Lijkt mij dat dat ook vanaf zee te zien moet zijn.

Zo'n tour is dat met een bus ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 14:42:04 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189938585
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Lijkt mij dat dat ook vanaf zee te zien moet zijn.

Zo'n tour is dat met een bus ofzo?
Met een bus inderdaad :Y Denk dat je dan naar een afgelegen plek rijdt met zo min mogelijk licht. Al las ik dat het boven Reykjavik soms ook al te zien is. En het zou dus kunnen dat we het vanaf de boot al zien, we varen eerst langs Faeröer en dan richting IJsland dus wie weet dat we het dan al kunnen aanschouwen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_189938670
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Met een bus inderdaad :Y Denk dat je dan naar een afgelegen plek rijdt met zo min mogelijk licht. Al las ik dat het boven Reykjavik soms ook al te zien is. En het zou dus kunnen dat we het vanaf de boot al zien, we varen eerst langs Faeröer en dan richting IJsland dus wie weet dat we het dan al kunnen aanschouwen O+
Lijkt mij prachtig vanaf zee
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 15:10:54 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189938959
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Lijkt mij prachtig vanaf zee
Ja mij ook!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_189940546
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Eind juni was inderdaad wat lastiger geweest :P Nu is het natuurlijk altijd de vraag of je het daadwerkelijk kunt zien maar ik heb goede hoop voor begin maart :Y
[..]

De niet zo geheime secret lagoon zit in Flúðir: https://secretlagoon.is/ Entree 21 euro per persoon en je kunt het zelfs als onderdeel van de Golden Circle tour doen, bijvoorbeeld deze: https://www.getyourguide.nl/secret-lagoon-l34849/-t210531/

En noorderlicht lijkt me fenomenaal O+ Ik hoop dat we het geluk hebben dit mee te maken! Wie weet zelfs vanaf de zee, of is het alleen boven land te zien? :@
Het verschijnen van noorderlicht hangt onder meer af van de sterkte van de zonnewind en uiteraard bewolking. Lichtvervuiling maakt het minder helder maar als je een goede avond hebt is het op land prima zichtbaar.

Ik heb het vanaf zee gezien en dan niet eens op zijn mooist. En toch _O_ onvergetelijk _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189941135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is 's nachts alleen wel verrekte koud. Je kan je maar beter als een Eskimo kleden en hete thee meenemen.
BlaBlaBla
pi_189941207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:32 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Het is 's nachts alleen wel verrekte koud. Je kan je maar beter als een Eskimo kleden en hete thee meenemen.
Vond het qua temperatuur wel meevallen, maar sneeuw/regen/wind kan het wel koud maken.

2 avonden heb ik het gezien en vond het prachtig :)
pi_189941361
quote:

[..]

Er bestaat geen slecht weer. Alleen slechte kleding :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 22:35:55 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189946624
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het verschijnen van noorderlicht hangt onder meer af van de sterkte van de zonnewind en uiteraard bewolking. Lichtvervuiling maakt het minder helder maar als je een goede avond hebt is het op land prima zichtbaar.

Ik heb het vanaf zee gezien en dan niet eens op zijn mooist. En toch _O_ onvergetelijk _O_
Ik ben heel benieuwd! Nu alleen nog zo'n 4 maanden wachten -O-

quote:

[..]

Dat komt goed! Ik hou van kou O+ Lekker warm kleden en daarna opwarmen aan de open haard O+
pi_189946976
Moet nog 7 maanden wachten :{ maar we hebben ook nog andere tripjes daarvoor dus het is te doen denk ik *O*
pi_189948065
Ik ben dinsdag terug gekomen van 14 dagen ijsland, m'n 3e keer. Eerst 'n week met een vriendin de ringroad gereden O+.eerder had ik meerdere dagtrips gedaan, nu echt 't land rond.

Daarna nog 'n weekje Reykjavík voor Iceland Airwaves festival.
pi_189960118
Gewoon binnendoor gaan,dat is toch het echte Ijsland gevoel

Volgend jaar _O_
pi_190136547
Volgend jaar willen wij misschien IJsland.
Dit willen we combineren met een paar dagen New York.
(Eerst New York daarna nog 2?? weken IJsland)

Tips?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:56:33 #214
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_194456312
Schopje! Corona.. het zijn voor de reizigers slechte tijden. In april ging onze reis naar Marokko niet door. Ook stond een reis naar zuid amika in de planning voor september/oktober. Helaas dat gaat hem niet worden.
Maar het reizen jeukt. We hebben ideeen om in september naar ijsland te gaan.
Nu weinig toerisme en een camper is een stuk goedkoper.

Iemand die in deze tijd gewoon naar ijsland gaat?

Enigste punt is de coronatest die je moet doen bij aankomst en na 4-6 dagen nog een keer.
Blijft een risico.
pi_194456413
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 22:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Moet nog 7 maanden wachten :{ maar we hebben ook nog andere tripjes daarvoor dus het is te doen denk ik *O*
Ja deze ging dus niet door :'(
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:46:09 #216
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_194470082
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja deze ging dus niet door :'(
Dat is erg zuur. Maar nu zou je toch kunnen gaan?
pi_194471755
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:46 schreef egelhond het volgende:

[..]

Dat is erg zuur. Maar nu zou je toch kunnen gaan?
Ja lekker met 300 man in een vliegtuig gaan zitten. Ik heb de zorg over mensen in een risico groep. Ik kijk wel uit.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:01:27 #218
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_194508901
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja lekker met 300 man in een vliegtuig gaan zitten. Ik heb de zorg over mensen in een risico groep. Ik kijk wel uit.
Denk niet dat een vlucht momenteel vol zit. De helft mogen ze al blij zijn.
Wij zijn bezig om het een en ander uit te zoeken kwa mogelijkheid met annulering etc mocht het nodig zijn.
Camper is bijvoorbeeld 48 uur vantevoren kosteloos te annuleren.

Aangezien ijsland al lang op de bucketlist staat en nu een mooie kans is het land te bezoeken zonder al teveel toeristen en aantrekkelijk in prijs.
pi_194508972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 19:01 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wij zijn bezig om het een en ander uit te zoeken kwa mogelijkheid met annulering etc mocht het nodig zijn.

Aangezien ijsland al lang op de bucketlist staat en nu een mooie kans is het land te bezoeken zonder al teveel toeristen en aantrekkelijk in prijs.
Al mocht ik gratis gaan. Kan het risico niet nemen.
pi_194509468
quote:

[..]

Weet niet hoe het zit wat betreft vluchten naar IJsland, maar richting Zuid-Europa zitten ze op dit moment wel zo goed als vol kan ik je vertellen.
pi_194518561
quote:

[..]

Onze vlucht naar IJsland eind juli zat toch echt helemaal vol. Moet er wel bij zeggen dat ze last minute naar een wat kleiner vliegtuig zijn geswitcht omdat het oorspronkelijke grotere vliegtuig inderdaad niet vol kwam.

Ook zijn er momenteel best wel veel toeristen. Vast niet zoveel als tijdens een normaal hoogseizoen, maar als je verwacht in een toeristloos land te komen word je wel teleurgesteld. Alleen toeristen van buiten Europa zie je nauwelijks omdat die het land momenteel niet zomaar inkomen.
In september verwacht ik overigens dat het aantal toeristen wel vrij laag gaat zijn.
Wat verder wel belangrijk is om te weten, is dat nu is ingevoerd dat als je langer dan 10 dagen blijft je na 5 dagen nog een tweede keer getest moet worden. Dit kan ook buiten Reykjavik dus hoeft geen heel groot probleem te zijn, wel iets om rekening mee te houden.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 06:58:06 #222
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_194530879
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:40 schreef esbes het volgende:

[..]

Onze vlucht naar IJsland eind juli zat toch echt helemaal vol. Moet er wel bij zeggen dat ze last minute naar een wat kleiner vliegtuig zijn geswitcht omdat het oorspronkelijke grotere vliegtuig inderdaad niet vol kwam.

Ook zijn er momenteel best wel veel toeristen. Vast niet zoveel als tijdens een normaal hoogseizoen, maar als je verwacht in een toeristloos land te komen word je wel teleurgesteld. Alleen toeristen van buiten Europa zie je nauwelijks omdat die het land momenteel niet zomaar inkomen.
In september verwacht ik overigens dat het aantal toeristen wel vrij laag gaat zijn.
Wat verder wel belangrijk is om te weten, is dat nu is ingevoerd dat als je langer dan 10 dagen blijft je na 5 dagen nog een tweede keer getest moet worden. Dit kan ook buiten Reykjavik dus hoeft geen heel groot probleem te zijn, wel iets om rekening mee te houden.
Idd van die 10 dagen weten we maar is geen probleem. Hoe ging het verder daar ivm corona? Dat testen ging dat soepel?
pi_194535801
Testen ging erg soepel. Paar dagen van tevoren alvast ingeschreven en ter plaatse ging het allemaal heel snel en efficiënt. Het was onduidelijk of we iets zouden horen (ergens in het nieuws stond toen dat ze alleen de positief getesten zouden bellen en dat je na 24 uur niets horen er maar vanuit moest gaan dat je negatief was), maar toch maar de app gedownload en 5/6 uur later was de uitslag er, zowel in de app als per sms via de app. Hoe het met de tweede test gaat weet ik niet, die is later pas ingevoerd.

Verder merk je op veel plekken weinig van corona, terwijl het op sommige plekken wel weer strenger kan zijn. Het leek op een dag even strenger te worden met strengere handhaving van de 2 meter, mondkapjes in het OV etc, maar dat werd de volgende dag alweer ingetrokken :')
Wel waren sommige hot pools gesloten wegens covid. En als je gaat kamperen moet je goed vooruitplannen, want er schijnt nu een maximum van 100 gasten te zijn, waardoor bepaalde populaire campings al vroeg volgeboekt zijn.
pi_194594499
https://icelandmonitor.mb(...)d_twice_starting_au/

Er zijn nu nieuwe regels en reizigers worden vanaf 19 augustus twee keer getest en moeten t/m de tweede test (na 5 dagen) in quarantaine. Lijkt voorlopig dus niet meer zo aantrekkelijk om naar IJsland op vakantie te gaan..
  maandag 17 augustus 2020 @ 08:47:15 #225
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_194598155
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:40 schreef esbes het volgende:
https://icelandmonitor.mb(...)d_twice_starting_au/

Er zijn nu nieuwe regels en reizigers worden vanaf 19 augustus twee keer getest en moeten t/m de tweede test (na 5 dagen) in quarantaine. Lijkt voorlopig dus niet meer zo aantrekkelijk om naar IJsland op vakantie te gaan..
Idd we weten het. We hadden al 14 aug. afgewacht aangezien er dan nieuwe regels kwamen. Gelukkig niks geboekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')