abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188313288
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:12 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Gletsjertocht vind ik altijd de moeite waard. Wij hadden ook een boottocht gedaan bij de ijsbergen maar dat zou ik niet weer doen.
En zou je die vooraf boeken, of ter plekke?

Heb je toevallig ook ervaring met Snorkeling Silfra Tour?
BlaBlaBla
pi_188313971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:35 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

En zou je die vooraf boeken, of ter plekke?

Heb je toevallig ook ervaring met Snorkeling Silfra Tour?
Ze raden volgens mij aan hem van te voren te boeken. Maar wij hadden dan ook de hele reis al uitgedacht. Als je dat niet hebt en het niet erg vindt als het vol zit zou ik het niet doen.
Tweede geen ervaring mee.
pi_188314096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 08:30 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

19 augustus tot 5 september :)

Auto heb ik gehuurd via Allianz, volgens mij was er niet echt een optie om geen verzekering te nemen, Sand and Ash was wel standaard uitgevinkt.
Ik zag dat je ook naar Blue Lagoon wil; dat zou ik ook van tevoren reserveren; genoeg mensen die er achter komen dat het daar "vol" is.

Aangezien je het hele rondje gaat maken kom je ook nog wel wat alternatieven tegen om rond te dobberen.
pi_188314405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik zag dat je ook naar Blue Lagoon wil; dat zou ik ook van tevoren reserveren; genoeg mensen die er achter komen dat het daar "vol" is.

Aangezien je het hele rondje gaat maken kom je ook nog wel wat alternatieven tegen om rond te dobberen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:43 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Ze raden volgens mij aan hem van te voren te boeken. Maar wij hadden dan ook de hele reis al uitgedacht. Als je dat niet hebt en het niet erg vindt als het vol zit zou ik het niet doen.
Tweede geen ervaring mee.
Ik heb nog niet alle dagen vol, we hebben 3 overnachten in Reykjavik, dat is eigenlijk 1 overnachting te veel.

Dag 1: Aankomst + Supermarkt + Reykjavik + misschien Blue Lagoon. Dat weet ik nog niet zeker omdat we waarschijnlijk op het einde van de dag behoorlijk gaar zijn. Aangezien we een vroege vlucht hebben en daardoor amper slapen.

Dag 2: Golden Circle.

Dag 3: Nog geen idee. Tips? Ik twijfel om de Snorkeling Silfra Tour te gaan doen. Kost flink wat knaken, maar de reviews op Tripadvisor zijn toch wel erg positief. Het is alleen niet de voorkeur van mijn vriendin. (Whale watching wil ik plannen voor Husavik, schijnt mooier te zijn dan in Reykjavik).

Dag 4: Op naar Vik.

Welke Glacier hikes raden jullie aan? Ik weet niet of ik het erg vind om een Glacier hike te missen, waarschijnlijk achteraf wel als ze een mooie indruk achter laten. Maar ik hoef niet perse 10 huur te gaan hiken, ik denk dat ik 3/4 uur meer dan genoeg vind.
BlaBlaBla
pi_188371801
Gisteravond in een opwelling een trip naar IJsland geboekt voor in september :@

Nu maar even deze reeks doorlezen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_188489947
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 08:33 schreef V1z0R het volgende:
Gisteravond in een opwelling een trip naar IJsland geboekt voor in september :@

Nu maar even deze reeks doorlezen.
Al een planning gemaakt? :) Ik vertrek maandag
BlaBlaBla
pi_188491657
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:34 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Al een planning gemaakt? :) Ik vertrek maandag
:D nee nog bezig met de shortlist.

Wil het wel zo ruim plannen dat ik gewoon overal de tijd voor kan nemen.

Jij alvast veel plezier!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_188773709
Ik ben mij aan het oriënteren voor ijsland. Maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer.

Wat ben je grofweg kwijt voor twee personen met een huurauto enzo erbij?

Zou een week/10 dagen genoeg zijn dat je redelijk wat kan zien?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188773870
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben mij aan het oriënteren voor ijsland. Maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer.

Weke periode zou je willen gaan? In een week/10 dagen kun je wel een heel deel zien, maar te kort om het hele eiland rond te gaan rijden.

Reykjavik zelf heb je in een middag wel gezien. Daarna zijn wij richting het zuiden gegaan een aantal dagen en natuurlijk golden Circle. Zoiets is wel te doen.

Kosten zou ik eens moeten kijken als ik weer thuis ben.
pi_188774171
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Weke periode zou je willen gaan? In een week/10 dagen kun je wel een heel deel zien, maar te kort om het hele eiland rond te gaan rijden.

Reykjavik zelf heb je in een middag wel gezien. Daarna zijn wij richting het zuiden gegaan een aantal dagen en natuurlijk golden Circle. Zoiets is wel te doen.

Kosten zou ik eens moeten kijken als ik weer thuis ben.
Juni maar dan nog voor het hoogseizoen begint :)
pi_188775084
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Juni maar dan nog voor het hoogseizoen begint :)
In dat geval hoef je geen/minder rekening te houden met het weer. In de winterperiode zijn er nog wel eens wegen afgesloten namelijk.
pi_188775894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:21 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In dat geval hoef je geen/minder rekening te houden met het weer. In de winterperiode zijn er nog wel eens wegen afgesloten namelijk.
Dat scheelt dan weer haha al kun je daar nog alles verwachten aan weer.

In de winter moeten wij al op wintersport.. Want wat is er aan sneeuw als je er niet op kan skiën.
pi_188776544
quote:

Voor mij (1 persoon)

Reis is 150 retour exclusief extra's
Hotel 103/dag inclusief ontbijt (is wel 2 persoons kamer, weet niet wat 1 persoon dan meer kost)
Auto 50/dag inclusief verzekering (kan goedkoper via verhuur met oudere auto's of kleinere auto)

Rest weet ik nog niet
pi_188776772
quote:

Ik ben afgelopen maart geweest met m'n pa. We zijn 8 dagen weggeweest en waren ¤1350 p.p. kwijt incl autohuur (totaal ¤460) en vluchten (¤330 p.p.). Hotels waren zo'n ¤120 voor twee personen per nacht en eten zo'n ¤60-¤80 per dag voor twee. Op wat parkeerkosten en entreegelden hier en daar na, hebben we niet heel veel uitgegeven verder.

Wij hebben de golden circle + zuidkust gedaan tot net wat voorbij Höfn en toen weer terug. Laatste dag zouden we Reykjavik doen en walvissen kijken, maar de golven waren te hoog dus er ging helemaal niets. Reykjavik vonden we weinig aan, dus de laatste middag nog wat random rondgereden en uiteindelijk nog wel leuke plekjes gezien. Heen en terug op de zuidkust vond ik overigens ideaal, want we hadden één dag lang echt slecht weer en dat was precies het mooiste stuk. Ik was echt heel blij dat we de dag daarna weer daar langs kwamen, zodat we dat echt goed hebben kunnen zien.
pi_188776828
Dank jullie wel.

Hebben jullie alles zelf geregeld of via een operator?
pi_188776867
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dank jullie wel.

Hebben jullie alles zelf geregeld of via een operator?
Zelf. Ik heb nog nooit een vakantie via een operator geregeld, zou echt niet weten hoe, wat een vooral waarom. Gewoon vluchtje boeken, auto huren via een site en gaan. :P
pi_188776951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:04 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Zelf. Ik heb nog nooit een vakantie via een operator geregeld, zou echt niet weten hoe, wat een vooral waarom. Gewoon vluchtje boeken, auto huren via een site en gaan. :P
Ik heb het voor onze huwelijksreis gedaan omdat het echt veel goedkoper was om een totaal pakket te nemen toen ipv whale watching enzo los te boeken.

Vandaar de vraag haha.
pi_188779244
quote:

En dat terwijl er in IJsland amper bomen zijn... :D ;)

Maar wat je kwijt bent verschilt. Luxe hotel, of zo goedkoop mogelijk? Grote auto, kleine auto, nieuwe auto, iets oudere auto? Zelf koken of elke avond uit eten?

Kijk gewoon bij verschillende vliegmaatschappijen wat de kosten zijn, vergelijk autoverhuurders en zoek bij booking/airbnb bijvoorbeeld naar acco's. Krijg je een prima idee.
  woensdag 4 september 2019 @ 11:06:44 #169
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_188783300
Je kan ook kamperen! Mijn vriend en ik zijn er een paar jaar geleden geweest voor 3 weken (eind juni tot in de 2e helft van juli), en wij hebben elke nacht gekampeerd. Nu vinden wij dat sowieso heel leuk om te doen, maar het is ook nog eens veel goedkoper. Mijn ouders zijn dit jaar ook geweest, vroeg in juni. Zij hebben een deel gekampeerd (en mijn vader is 70 :p) en een deel in hotels, die ze niet van te voren hadden geboekt. Dat kon kennelijk prima in juni.
pi_188796642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen maart geweest met m'n pa. We zijn 8 dagen weggeweest en waren ¤1350 p.p. kwijt incl autohuur (totaal ¤460) en vluchten (¤330 p.p.). Hotels waren zo'n ¤120 voor twee personen per nacht en eten zo'n ¤60-¤80 per dag voor twee. Op wat parkeerkosten en entreegelden hier en daar na, hebben we niet heel veel uitgegeven verder.

Wij hebben de golden circle + zuidkust gedaan tot net wat voorbij Höfn en toen weer terug. Laatste dag zouden we Reykjavik doen en walvissen kijken, maar de golven waren te hoog dus er ging helemaal niets. Reykjavik vonden we weinig aan, dus de laatste middag nog wat random rondgereden en uiteindelijk nog wel leuke plekjes gezien. Heen en terug op de zuidkust vond ik overigens ideaal, want we hadden één dag lang echt slecht weer en dat was precies het mooiste stuk. Ik was echt heel blij dat we de dag daarna weer daar langs kwamen, zodat we dat echt goed hebben kunnen zien.
Dat is dan wel maart, de prijzen liggen in juni alweer een stuk hoger.

Ik ben zelf 16 dagen geweest en ik heb ook naar hotels gekeken, maar ik ben in mijn periode (augustus) geen hotel tegengekomen voor ¤ 120,-. Of je moet een gedeelde douche accepteren.

Ik heb gebruik gemaakt van Airbnb's en als je geen gedeelde douche wilt betaal je op sommige plekken best veel. Vik, Hof en Höfn zijn best dure regio's om te verblijven. In Höfn heb ik voor 1 nacht ¤180,- betaald :').

Maar goed, als je zelf kookt kun je dat mooi compenseren. Sowieso, iedere dag uiteten schiet in IJsland niet op met een drukke planning.
BlaBlaBla
pi_188797041
Wij houden ook van kamperen. Is dat niet vreselijk koud of te vergelijken met Noorwegen, Schotland enz.
pi_188801403
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij houden ook van kamperen. Is dat niet vreselijk koud of te vergelijken met Noorwegen, Schotland enz.
Ik heb begin maart in IJsland rondgetoerd met een campertje, we kregen een dikke slaapzak en een fleecedeken van het verhuurbedrijf en er zat een kacheltje in de camper, ik heb het niet koud gehad. In een tent kamperen is nog wel wat kouder natuurlijk, maar zou ik in maart gezien de bevroren grond ook niet aanraden denk ik.
pi_188801426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:32 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik heb begin maart in IJsland rondgetoerd met een campertje, we kregen een dikke slaapzak en een fleecedeken van het verhuurbedrijf en er zat een kacheltje in de camper, ik heb het niet koud gehad. In een tent kamperen is nog wel wat kouder natuurlijk, maar zou ik in maart gezien de bevroren grond ook niet aanraden denk ik.
Wij gaan in juni :)
pi_189004940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:32 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Waar hebben jullie je camper gehuurd? Wij hebben besloten dat we volgend jaar idd naar IJsland gaan en willen snel boeken.
pi_189011788
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Waar hebben jullie je camper gehuurd? Wij hebben besloten dat we volgend jaar idd naar IJsland gaan en willen snel boeken.
Happy Campers!
Wij hadden de kleinste (happy 1)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')