abonnement Unibet Coolblue
pi_175951837
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:18 schreef jefmen het volgende:
Deze test is misschien ook interessant om te bekijken.
https://radar.avrotros.nl(...)exverf-ook-de-beste/
Mja die test komt wel vaker in topics als deze naar voren, en toch heb ik met histor monodek hele goede ervaring. Wel gekocht om goedkoper uit te blijven, en misschien is een prof versie beter aan te brengen, maar het resultaat was echt ruim voldoende. En de prijzen in de test slaan helemaal nergens op.
  Moderator zaterdag 23 december 2017 @ 19:43:04 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175953661
M'n oom werkt bij een groot schildersbedrijf, daar werken ze veel met Caparol producten.

Wel es wat verf via hem gekocht, is wel fijn spul :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175974961
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:20 schreef MrDrako het volgende:
Mja die test komt wel vaker in topics als deze naar voren, en toch heb ik met histor monodek hele goede ervaring. Wel gekocht om goedkoper uit te blijven, en misschien is een prof versie beter aan te brengen, maar het resultaat was echt ruim voldoende. En de prijzen in de test slaan helemaal nergens op.
Als ik het snel even bekijkt kwa prijzen dan verschilt het kwa hornbach en flexa niet zoveel van de test en de winkelprijs. Maar nu de prijzen vergelijken met dan dat gaat niet lekker.
pi_175976183
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:20 schreef MrDrako het volgende:
en toch heb ik met histor monodek hele goede ervaring.
Dan weet je niet wat je ziet en ervaart met sikkens.

Het is hetzelfde als lopen op spijkers, wat je fijn vind (dat zeg je) en dat je met sikkens op normale schoenen loopt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_175976204
Ik heb nu de muren gedaan, bijna af. Voorgestreken met dekkende voorstrijk van Gamma en Histor, daarna Flexa erop, de lichtgrijze verf komt verder dan de opgegeven, 30% ofzo. De donkere verf komt 20% minder.
.
pi_176274254
Merk latex maakt voor het eindresultaat niet zo gek veel uit buiten de houdbaarheid van het schilderwerk en het gemak van aanbrengen (door verhouding vaste stof/zuivere latex).

Beperkende factoren zijn hoe goed je de ondergrond voorbereidt, hoe netjes je saust en welk gereedschap je gebruikt. Vooral slechte rollers (vrijwel alles wat niet bij de vakhandel vandaan komt) zorgen voor een hoop triestigheid.

Heb toevallig gisteren een wandje gesaust bij iemand thuis met zijn muurverf (Flexa strak op de muur) in donkergroen. Vrijwel helemaal gedekt in één keer rollen, moest wel verdunnen om het rolbaar te maken met een viltroller.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')