abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175914145
SPOILER: Kampioen 2010-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
SPOILER: Transferbeleid 2014/2015
SPOILER: Transferbeleid 2016/2017
SPOILER: Transferbeleid 2017/2018
SPOILER: Gifjes enzulks
SPOILER: Nouri
SPOILER: Onanagod

pi_175914208
Dat gaat in Mei dan de eerste hoofdprijs worden voor Ten Hag. Of zal het al in April zijn ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_175914211
Ten Hag heeft bij PSV hopeloos gefaald als billenmaatje van Rutten
pi_175914235
Wie zou Labyad uit de basis moeten spelen mocht ie meekomen ? Voor op de bank heb ik liever een ander, daar is ie veel te lastig voor.
pi_175914241
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:30 schreef Pedroso het volgende:
Wie zou Labyad uit de basis moeten spelen mocht ie meekomen ? Voor op de bank heb ik liever een ander, daar is ie veel te lastig voor.
Ziyech
pi_175914243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:29 schreef tompsv18 het volgende:
Ten Hag heeft bij PSV hopeloos gefaald als billenmaatje van Rutten
En? Dat is van fucking 2012

Daarna heeft hij het goed gedaan bij GAE, heeft hij twee jaar bij Guardiola ervaring opgedaan en doet hij het nu al twee en een half jaar verdienstelijk bij FC Utrecht.

Maar nee, wat hij bij PSV tot 2012 deed is natuurlijk veel belangrijker.
pi_175914267
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:31 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Daarna heeft hij het goed gedaan bij GAE, heeft hij twee jaar bij Guardiola ervaring opgedaan en doet hij het nu al twee en een half jaar verdienstelijk bij FC Utrecht.

Dat is z'n enige prestatie bij een topclub. Bij Utrecht inderdaad verdienstelijk, maar meer ook niet.
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:33:14 #8
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175914271
Labyratje zie ik trouwens graag komen. Mooie speler.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:35:28 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175914295
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:31 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

als we niet weer zo'n ik heb het voetbal uitgevonden revolutie krijgen dan heb je nog wel titelkansen, ik neem aan dat hij zo verstandig is om rustig aan te beginnen
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:42:48 #10
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_175914374
Ten hag met Schreuder heb ik net gelezen! Apart toch, 442 trainers zijn het!

https://www.ajaxshowtime.(...)eekend-gepresenteerd
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:43:33 #11
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175914387

Tomorrow we're gonna try to take over the world

_O_
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:44:51 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175914396
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:43 schreef Bugno het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

_O_
:D
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:49:10 #13
266972 govie
pi_175914447
Ik zie echt niet wat ten hag nou meer brengt dan Keizer voor ajax. Het enige wat hij meebrengt is ja-en-amen voor meneer Overmars. Daarnaast vind ik utrecht ook niet goed spelen t.a.v. het budget+suikeroom waar ze het mee doen. Schip was veel logischer en goedkoper geweest, ook omdat zijn prestaties 10x beter zijn als coach dan die van ten Hag, middenmoottrainer in Nederland. Daarnaast is die nooit speler geweest bij een topclub en als coach zijnde mag hij dan eindelijk wel europa in. Hoe denken jullie nou dat dit gaat aflopen, niet positief dus...

Overmars heeft de ene middelmatige trainer met ajaxhart ingerolen voor een andere middelmatige trainer zonder ajax verleden.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_175914458
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:49 schreef govie het volgende:
t.a.v. het budget+suikeroom waar ze het mee doen.
Proest. Lees je eens in.
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:53:07 #15
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175914506
quote:
Ik zie echt niet wat ten hag nou meer brengt dan Keizer voor ajax. Het enige wat hij meebrengt is ja-en-amen voor meneer Overmars. Daarnaast vind ik utrecht ook niet goed spelen t.a.v. het budget+suikeroom waar ze het mee doen. Schip was veel logischer en goedkoper geweest, ook omdat zijn prestaties 10x beter zijn als coach dan die van ten Hag, middenmoottrainer in Nederland. Daarnaast is die nooit speler geweest bij een topclub en als coach zijnde mag hij dan eindelijk wel europa in. Hoe denken jullie nou dat dit gaat aflopen, niet positief dus...
als coach zijnde.
pi_175914516
Ten Hag ben ik ook niet heel enthousiast over, vond dat altijd een typische PSV-trainer. Is er wel eentje die ons kampioen kan maken, en dat is stiekem toch ook alweer een tijd geleden - zeker als PSV dit jaar niet ineenstort.
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:54:39 #17
266972 govie
pi_175914527
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ten Hag ben ik ook niet heel enthousiast over, vond dat altijd een typische PSV-trainer. Is er wel eentje die ons kampioen kan maken, en dat is stiekem toch ook alweer een tijd geleden - zeker als PSV dit jaar niet ineenstort.
Ajax is in mijn ogen titelfavoriet en dat zeg ik dan als feyenoorder op basis van de prestaties onder Keizer (pijnlijk hoor ;) ).
pi_175914628
Ik heb niet het idee dat Ten Hag zo defensief speelt altijd. Hij wil zich wel eens aanpassen aan de tegenstander. Daar is niks mis mee.

Zal vast ook eea hebben opgestoken van Pep. Ik ben benieuwd.
pi_175914639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:43 schreef Bugno het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

_O_

Alleen Pinky is er niet meer ( Hennie Spijkerman )
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_175914702
quote:
Overmars en Bergkamp vochten elkaar tent uit: ‘Dan flikker jij ook maar op’

Directeur spelersbeleid Marc Overmars en Dennis Bergkamp hebben elkaar de tent uitgevochten, zo verzekert De Telegraaf vrijdag. Het standpunt van laatstgenoemde om voor het congé van Marcel Keizer te liggen, was waarschijnlijk de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Overmars wilde afgelopen seizoen ver gaan om Peter Bosz voor Ajax te behouden en diens eis om bij het eerste elftal afscheid te nemen van de assistenten, maar algemeen directeur Edwin van der Sar koos uiteindelijk partij voor Bergkamp.

Bergkamp was van mening dat Ajax de sleutel van de club niet in handen van Bosz moest geven en dat de trainer maar moest vertrekken. Ook bij de opvolging van Bosz stonden Overmars en Bergkamp lijnrecht tegenover elkaar. De directeur spelersbeleid wilde Michael Laudrup als hoofdcoach, met Keizer als assistent. Laatstgenoemde stemde toch in met het door Bergkamp en Van der Sar doorgedrukte hoofdtrainerschap, wat uiteindelijk een kapitale inschattingsfout van de club bleek te zijn.

De wisselende prestaties waren voor Overmars uiteindelijk de reden om de bezem flink door de trainersstaf te halen. De directeur greep de macht, nadat hij als directeur spelersbeleid begin oktober ook Van der Sar opvolgde als voorzitter van het Technisch Hart. Na overleg met Van der Sar en en na terugkoppeling naar de rvc, nam hij de beslissing Keizer en Hennie Spijkerman op non-actief te zetten.

Bergkamp sputterde opnieuw tegen en kon ook zijn koffers pakken. De oud-aanvaller wordt verweten eerder in conflict te zijn gekomen met Wim Jonk, Orlando Trustfull en dus Bosz. Waar Overmars meer spelers in de categorie midden-twintig wilde aantrekken, zat Bergkamp op de lijn dat aanvulling zo veel mogelijk uit de eigen opleiding moet komen. Zo was Bergkamp volgens het Algemeen Dagblad van mening dat Hakim Ziyech afgelopen zomer best verkocht had mogen worden om ruimte te maken voor eigen talent.

Jack van Gelder denkt niet dat Ajax van plan was om Bergkamp opzij te zetten bij Ajax, tot de 'cultuurbewaker' voor het ontslag van Keizer ging liggen. "Ik kan me voorstellen dat Keizer, die om twee uur nog gezellig zat te kletsen met een aantal spelers, overvallen is door het feit dat Bergkamp, Overmars en Van der Sar een dusdanige clash hebben gehad waarin Van der Sar heeft gezegd: jij hebt voor Keizer gezorgd", vertelde Van Gelder donderdag bij RTL Late Night. "Daar zijn wij niet voor, die moet eruit. Bergkamp is daar voor gaan liggen waarop Ajax heeft gezegd: dan flikker jij ook maar op.
VZ

Wat een passie bij Ajax.
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:05:51 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175914707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik heb niet het idee dat Ten Hag zo defensief speelt altijd. Hij wil zich wel eens aanpassen aan de tegenstander. Daar is niks mis mee.

Zal vast ook eea hebben opgestoken van Pep. Ik ben benieuwd.
iedere behoorlijke trainer past zich aan aan de tegenstander
pi_175914765
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

als we niet weer zo'n ik heb het voetbal uitgevonden revolutie krijgen dan heb je nog wel titelkansen, ik neem aan dat hij zo verstandig is om rustig aan te beginnen
Ik denk dat hij weinig reden heeft om rigoureus te beginnen. Feyenoord-thuis staat na een trainingskampje al voor de deur, daarna Utrecht-uit.
pi_175914788
ten hag is een vreemde keus voor het ajax voetbal

als je ajax voetbal terug wil dan moet je Johny van het Schip halen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:16:22 #24
266972 govie
pi_175914831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:12 schreef klaasweetalles het volgende:
ten hag is een vreemde keus voor het ajax voetbal

als je ajax voetbal terug wil dan moet je Johny van het Schip halen
200% eens, klaasweetalles! _O_ Ten Hag is een ja-en-amen middenmoot trainer. _O-

pi_175915025
Doelsaldo Utrecht 26-25.
Thuis 2-2 tegen NAC, 1-7 tegen PSV, 1-1 tegen Heracles.
Slechts één wedstrijd meer dan drie goals gescoord (Utrecht-Twente 4-0).

De resultaten zijn allerminst overtuigend te noemen en veel spektakel hoef je ook niet te verwachten.

Ik vraag me af of dit een goede keuze is.
pi_175915060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:26 schreef PicoMMP het volgende:
Doelsaldo Utrecht 26-25.

De resultaten zijn allerminst overtuigend te noemen en veel spektakel hoef je ook niet te verwachten.

Een 1-7 wedstrijd is toch best wel veel spektakel.
pi_175915144
quote:
Doelsaldo Utrecht 26-25.

De laatste lijntjes naar het debiele ‘plan Cruijff’ worden wel vakkundig weggesneden. Dat is ook wat waard lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_175915150
Even switchen van een coach die 3-0 wint van PSV naar een coach die 1-7 vernederd wordt door PSV. Ook dat is Ajax.
pi_175915155
quote:
Doelsaldo Utrecht 26-25.

Vertel dan ook even de context van de afgelopen drie jaar.
pi_175915157
quote:
Doelsaldo Utrecht 26-25.

quote:
6s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Een 1-7 wedstrijd is toch best wel veel spektakel.
hoe kan je nou resultaten van utrecht met die van ajax vergelijken......

ajax heeft toch veel beter materiaal en speelt ander soort voetbal 8)7

Je kan beter naar de speelstijl van utrecht kijken en dat is knok voetbal met heel veel sterke fysieke spelers.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_175915270
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:34 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Vertel dan ook even de context van de afgelopen drie jaar.
Ik kijk naar recente uitslagen, welke context heb je het over?
pi_175915288
Ten Hag heeft ieder jaar opnieuw moeten beginnen bij FC Utrecht om verschillende verkopen van spelers. Alleen slaan ze dit jaar de plank mis met aankopen. Dessers blijkt geen Haller te zijn, Van de Streek valt nog tegen als vervanger van Amrabat. Dat telt gewoon mee.
pi_175915342
Tja, Koeman wilde niet (mijn eerste keus), De Boer ligt voorlopig niet goed meer bij de achterban, Bosz moet je nu ook niet willen (te snel, kan alleen maar tegenvallen) en dan kom je uit bij trainers als Ten Hag of Van 't Schip
Wel een peoplemanager en tactisch ook wel in orde.
Het is alleen niet echt een persoonlijkheid en het is nog maar de vraag hoe hij omgaat met tegenslag en (harde) kritiek.
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:47:22 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915362
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:33 schreef Caland het volgende:

[..]

De laatste lijntjes naar het debiele ‘plan Cruijff’ worden wel vakkundig weggesneden. Dat is ook wat waard lijkt me.
er zit nog genoeg van wat hij gecreëerd heeft vd Sar en Overmars bijvoorbeeld, het grappige is wel dat Jonk en Bergkamp ooit ruzie kregen omdat Jonk meer was voor de doorstroming van jeugd dan hij en dat Bergkamp nu om dezelfde reden wordt gewipt
pi_175915367
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Ten Hag heeft ieder jaar opnieuw moeten beginnen bij FC Utrecht om verschillende verkopen van spelers. Alleen slaan ze dit jaar de plank mis met aankopen. Dessers blijkt geen Haller te zijn, Van de Streek valt nog tegen als vervanger van Amrabat. Dat telt gewoon mee.
Dus slecht ingekocht wou je zeggen ? Iets wat je bv De Boer bij Ajax ook verwijt in zijn tijd bij Ajax.
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:49:00 #36
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915389
Ten Hag is een prima keuze, al mist hij de typerende arrogantie en bravoure die bij Ajax altijd zo prominent is. Hij is nogal provinciaal daarin.

Kan ook wel eens verfrissend zijn en weer wat gunfactor in het land brengen bij de meest gehate club van Nederland.
pi_175915421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:47 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dus slecht ingekocht wou je zeggen ? Iets wat je bv De Boer bij Ajax ook verwijt in zijn tijd bij Ajax.
Slecht ingekocht weet ik niet. Utrecht moet uit een kleine markt vissen, want het budget is niet zo fijn. Ze moesten relatief snel vervangers hebben want hun EL-avontuur begon ook al op 14 juli of zo. Dat speelt wel mee in de haast die je maakt met spelers of in de zorgvuldigheid van scouting.
pi_175915431
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ten Hag is een prima keuze, al mist hij de typerende arrogantie en bravoure die bij Ajax altijd zo prominent is. Hij is nogal provinciaal daarin.

Kan ook wel eens verfrissend zijn en weer wat gunfactor in het land brengen bij de meest gehate club van Nederland.
Verfrissend is prima maar de gunfactor van andere supporters boeit absoluut niet.
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:52:17 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915464
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:51 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Verfrissend is prima maar de gunfactor van andere supporters boeit absoluut niet.
uiteindelijk is dat haten een gevolg van succes, dus dat mag van mij ook wel omhoog
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:52:45 #40
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:51 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het scheelt een hoop gehuil hier over dat er in 6 stadions wordt gejuicht als Ajax een beslissende goal tegen krijgt op de laatste speeldag.
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:53:13 #41
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915485
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteindelijk is dat haten een gevolg van succes, dus dat mag van mij ook wel omhoog
Welk succes? :D
pi_175915488
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wat dat betreft hebben we dus best een hoge gunfactor de laatste jaren !
pi_175915490
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het scheelt een hoop gehuil hier over dat er in 6 stadions wordt gejuicht als Ajax een beslissende goal tegen krijgt op de laatste speeldag.
Er wordt sowieso in zes stadions gejuicht als Ajax een beslissende goal tegen krijgt.
pi_175915496
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:50 schreef Scrummie het volgende:
Ten Hag _O-. Weer een trainer die een half jaar tot een jaar nodig heeft om zijn visie door te voeren. Gelukkig krijg je bij Ajax de tijd :).
Bij Feyenoord zijn we wat guller met tijd. Na al die jaren Gio zie ik in de meeste wedstrijden zijn visie nog steeds niet.
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:53:52 #45
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_175915503
Ajax moet van Halst terug halen
pi_175915507
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wil je de erelijst even zien? Dat haten is natuurlijk niet ineens iets van de laatste drie, vier jaar.
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:54:42 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915517
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

:') dat hoef ik jou toch niet uit te leggen
pi_175915554
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:54 schreef Fargo het volgende:

[..]

Wil je de erelijst even zien? Dat haten is natuurlijk niet ineens iets van de laatste drie, vier jaar.
Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_175915557
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

VZ

Wat een passie bij Ajax.
Jack van Gelder haha. Het was toch vooraf 100% duidelijk, voor iedere simpele ziel, dat met de aanstelling van Keizer de twee assistenten Bergkamp en Spijkerman ook hun laat aan hem verbonden hadden? Een mooier schoolvoorbeeld van 'gegokt en verloren' bestaat er niet de laatste jaren.
pi_175915567
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:56 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dat spreek ik zeker niet tegen. Maar dat was het discussiepunt dan ook niet :)
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:57:41 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915572
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:56 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

dat is een ander verhaal en dat blijkt ook
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:58:06 #52
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915577
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

:') dat hoef ik jou toch niet uit te leggen
Het is al weer even geleden. Je doelt op de jaren '90?

Ik denk niet dat de aversie tegen Ajax niet zo veel te maken heeft met de succestijden, eerlijk gezegd.

Ik denk dat het hem veel meer zit in de arrogantie als dingen toevallig weer een keertje redelijk gaan. Dingen als een '1' op de stropdassen, EL-filmpjes, en elke jeugdspeler die een cornervlag voorbij kan lopen die ineens Messi 2.0 is.
pi_175915602
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:49 schreef BadderHaring het volgende:

Mwah, Ten Hag daarentegen is weer een ontzettende provinciaalse jankbal langs de lijn. Echt de gunfactor heeft hij niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_175915604
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de aversie tegen Ajax niet zo veel te maken heeft met de succestijden, eerlijk gezegd.

Ik denk dat het hem veel meer zit in de arrogantie als dingen toevallig weer een keertje redelijk gaan. Dingen als een '1' op de stropdassen, EL-filmpjes, en elke jeugdspeler die een cornervlag voorbij kan lopen die ineens Messi 2.0 is.
Deze _O-
pi_175915615
quote:

[..]

Ik denk niet dat de aversie tegen Ajax nog zo veel te maken heeft met de succestijden, eerlijk gezegd.

Er komen gewoon véél meer talenten uit de hoofdstad. Dat kun je onmogelijk wegkijken. Hendrix, Locadia en de laatste anderhalf jaar ook Bergwijn zijn dé talenten van PSV en ik weet nu al dat een Frenkie de Jong voor meer geld weggaat dan welke van deze spelers dan ook. En die staat niet eens basis. Ja, nu Keizer weg is wel mag ik hopen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:59:56 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915616
quote:
dat is eerder lachwekkend dan haatwekkend
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:00:13 #57
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915621
quote:
Die ja. Blijft hilarisch. _O-
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:01:04 #58
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915637
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:59 schreef Fargo het volgende:

[..]

Er komen gewoon véél meer talenten uit de hoofdstad. Dat kun je onmogelijk wegkijken. Hendrix, Locadia en de laatste anderhalf jaar ook Bergwijn zijn dé talenten van PSV en ik weet nu al dat een Frenkie de Jong voor meer geld weggaat dan welke van deze spelers dan ook. En die staat niet eens basis. Ja, nu Keizer weg is wel mag ik hopen.
Geld voor je talentjes krijgen. Boeiend. :')
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:01:21 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915644
quote:

[..]

ik ben het m'n hele leven al gewend dus het hoort erbij al was het in de Van Gaal tijd het ergst.
pi_175915653
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:01 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zelfs zonder er een waarde aan te hangen zie je dat het talent er vanaf spat. En eerlijk gezegd zie ik dat bij de eerder genoemde PSV-ers een stuk minder.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:03:05 #61
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915675
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:01 schreef Fargo het volgende:

[..]

Zelfs zonder er een waarde aan te hangen zie je dat het talent er vanaf spat. En eerlijk gezegd zie ik dat bij de eerder genoemde PSV-ers een stuk minder.
Tja, er zijn meerdere wegen naar een kampioenschap. Wanneer was dat ook alweer, een kampioenschap van Ajax?
pi_175915701
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja, er zijn meerdere wegen naar een kampioenschap. Wanneer was dat ook alweer, een kampioenschap van Ajax?
Dat was toch je eigen punt niet?
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:04:23 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915705
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

en dan Ajacieden arrogant vinden
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:06:15 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915742
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:04 schreef Fargo het volgende:

[..]

Dat was toch je eigen punt niet?
Nee, maar ik maakte dan ook niet het punt dat Ajax minder talent zou hebben dan PSV. Alleen het punt dat dat talent zwaar wordt overdreven elke keer.
pi_175915755
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:01 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Scheelt weer de grond waar je stadion op staat te moeten verkopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:07:38 #66
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dan Ajacieden arrogant vinden
Als dat al arrogantie is, dan ben je heel wat minder gewend dan je claimt.

Het is gewoon onzin om zoveel waarde te hechten aan het talent in je jeugd als het je gewoon niets brengt.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:08:14 #67
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915779
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Scheelt weer de grond waar je stadion op staat te moeten verkopen.
PSV heeft tenminste een eigen stadion en had eigen grond om te verkopen. ;)
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:08:27 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915788
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:06 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, maar ik maakte dan ook niet het punt dat Ajax minder talent zou hebben dan PSV. Alleen het punt dat dat talent zwaar wordt overdreven elke keer.
dat is nou eenmaal inherent aan Ajax, ook het nieuws dat zo'n trainer eruit gaat, zelfs die nominatie voor team van het jaar op basis van een EL finale, vind ik ook overdreven maar het is de grootste club van het land
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:08:53 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915794
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin om zoveel waarde te hechten aan het talent in je jeugd als het je gewoon niets brengt.
daar reageer ik toch niet op
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:09:30 #70
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915806
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar reageer ik toch niet op
Indirect wel, omdat je op mijn reactie daarop reageert. Dat heet context.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:10:25 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175915837
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Indirect wel, omdat je op mijn reactie daarop reageert. Dat heet context.
vermoeiend hoor
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:10:50 #72
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175915844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

vermoeiend hoor
Daar heb je een sterk punt.
pi_175915853
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:06 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Niemand verwacht dat hier Messi's rondlopen, Badder. De laatste jaren komen dat soort kreten meer uit medialand dan hier van het forum (een enkeling daargelaten). Verder ben ik zelf best kritisch op die jonge gasten. Kluivert heeft veel potentie, maar ik weet niet of hij de mindset heeft om de top te halen. Van de Beek ben ik bijna zeker van dat hij het niet gaat redden. De Ligt gaat een paar spannende jaren nu krijgen. Alleen De Jong zie ik als talent in de buitencategorie. En nee, daar bedoel ik niet de Messi-categorie mee ;)
pi_175915903
quote:

Overmars heeft de ene middelmatige trainer met ajaxhart ingerolen voor een andere middelmatige trainer zonder ajax verleden.
Wat heeft Van het Schip nou gepresteerd? Gefaald als beginnende trainer bij FC Twente. Leuk voetbal gespeeld als assistent bij Oranje met een gouden generatie. Gefaald met Van Basten bij Ajax. Leuk gedaan op semi professioneel niveau in Australië en nu een leuk half jaartje met FC Zwolle.
pi_175915925
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je kunt ook middelmatige talenten hebben uit de eigen jeugd (zoals PSV in mijn ogen), maar als het je dan geen prijzen oplevert, dan sta je letterlijk met lege handen. En wat is dan het sportieve vooruitzicht, als het resultaat onverhoopt wegblijft?
pi_175915956
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:50 schreef Scrummie het volgende:
Ten Hag _O-. Weer een trainer die een half jaar tot een jaar nodig heeft om zijn visie door te voeren. Gelukkig krijg je bij Ajax de tijd :).
Heel eerlijk, als Keizer was gebleven had je dit seizoen ook af kunnen schrijven, ik had er weinig geloof in dat hij die achterstand op PSV nog in had gelopen, daarvoor was hij zelf te wispelturig en toch ook vaak te naïef. Tuurlijk liep het de laatste weken beter dan daarvoor en is het lullig dat zo'n wanhoopsschot via het hoofd van Veltman erin vliegt woensdag, da's dikke pech. Maar het is wel een soort van structureel probleem dat hij niet echt een visie heeft...

Ten Hag kan nu mooi een half jaar de boel neerzetten en volgend jaar hopelijk oogsten, en heel misschien pak je die titel nog
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_175916019
Dit weekend had Keizer keihard gewonnen en PSV gelijk gespeeld en dan had hij het seizoen afgemaakt denk ik. Alleen Bergkamp eruit omdat Marc het zat was. Paniekvoetbal. :P

Ben wel erg blij dat Dennis en Hennie weg zijn, hoewel ik het ook lastig vind te accepteren dat Bergkamp zijn status schade heeft opgelopen. Hij was toch een soort halfgod voor mij. :@

Ik had gewoon liever het seizoen afgemaakt met Keizer, dit wordt sowieso een tussenjaar zo
-nee-
pi_175916030
Lekker belangrijk of de rest van het land ons iets gunt of niet :')
pi_175916031
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Heel eerlijk, als Keizer was gebleven had je dit seizoen ook af kunnen schrijven, ik had er weinig geloof in dat hij die achterstand op PSV nog in had gelopen, daarvoor was hij zelf te wispelturig en toch ook vaak te naïef. Tuurlijk liep het de laatste weken beter dan daarvoor en is het lullig dat zo'n wanhoopsschot via het hoofd van Veltman erin vliegt woensdag, da's dikke pech. Maar het is wel een soort van structureel probleem dat hij niet echt een visie heeft...

Ten Hag kan nu mooi een half jaar de boel neerzetten en volgend jaar hopelijk oogsten, en heel misschien pak je die titel nog
100% eens. We speelden echt wel iets beter en uit bij AZ winnen was knap en dan is het ook lekker dat PSV doordeweeks punten laat liggen. Maar over de gehele lijn genomen denk ik dat het gat eerder weer groter zou zijn geworden na de winterstop, dan kleiner. Hier had al veel eerder een eind aan moeten komen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:20:51 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175916056
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:14 schreef Fargo het volgende:

[..]

Je kunt ook middelmatige talenten hebben uit de eigen jeugd (zoals PSV in mijn ogen), maar als het je dan geen prijzen oplevert, dan sta je letterlijk met lege handen. En wat is dan het sportieve vooruitzicht, als het resultaat onverhoopt wegblijft?
het is natuurlijk ook een verdienmodel, zeker nu de CL euro's voor Nederlandse clubs moeilijk haalbaar gaan worden, in die zin heeft Ajax gewoon een grote voorsprong, maar op het belangrijkste gebied nog niet en dat is resultaten (prijzen) met je 1e elftal.
pi_175916098
Keizer >>>>> ten Hag

ik snap echt niet waarom je keizer wegstuurt en ten hag gaat halen....

ik vraag me af of ten hag een verbetering zou zijn

Ik denk dat keizer ook weggestuurd is omdat van der sar en overmars zo snel mogelijk eigenlijk af wilde van bergkamp en spijkerman.....
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:23:18 #82
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175916100
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:14 schreef Fargo het volgende:

[..]

Historisch gezien is het zo dat Ajax het moet hebben van zijn jeugd en PSV van slim aankoopbeleid. Over de laatste 20 jaar heeft het één het andere niet duidelijk overtroffen qua resultaten, met een licht voordeel voor PSV, uit mijn hoofd.

Beide ploegen hebben in die periode financiële klotetijden gehad en zijn op hun eigen wijze gesteund door de gemeente. Dus wat wil je nu eigenlijk beweren, dat de methode van Ajax beter is? Dat is feitelijk niet aan te tonen.

Een andere weg is niet meteen een mindere weg. En de grap is dat PSV en Ajax qua methode naar elkaar toe aan het groeien zijn. PSV is een paar jaar geleden meer op de jeugd gaan focussen en de eerste echte producten daarvan lopen nu in de A en B. Of dat succesvol gaat zijn, moet nog blijken. Maar op de Herdgang heeft nog nooit zoveel talent gelopen als nu. Ik kom er al jaren en dat merk je echt aan alles.

Ajax is afgestapt van hun debiele ' '5 miljoen is de max' aankoopbeleid en geeft flink uit momenteel. Waarom? Omdat de jeugd achterblijft, niet meer en niet minder.

Het is allemaal opportunisme.
pi_175916110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is natuurlijk ook een verdienmodel, zeker nu de CL euro's voor Nederlandse clubs moeilijk haalbaar gaan worden, in die zin heeft Ajax gewoon een grote voorsprong, maar op het belangrijkste gebied nog niet en dat is resultaten (prijzen) met je 1e elftal.
Absoluut. Eeuwig zonde dat Bosz weg is gegaan afgelopen zomer. Natuurlijk heb je geen keiharde garanties, maar hij had de boel echt in het gareel. En dan heb ik het echt niet alleen over die finaleplaats. Op het laatste had 'ie een team gesmeed waarbij je tweede keus gewoon met twee vingers in de neus bij Willem II wint. Nogmaals, geen garanties, maar het zou toch gek hebben moeten lopen als hij dit jaar niet ergens in de prijzen zou vallen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:24:09 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175916115
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:18 schreef Marsenal het volgende:
Dit weekend had Keizer keihard gewonnen en PSV gelijk gespeeld en dan had hij het seizoen afgemaakt denk ik. Alleen Bergkamp eruit omdat Marc het zat was. Paniekvoetbal. :P

Ben wel erg blij dat Dennis en Hennie weg zijn, hoewel ik het ook lastig vind te accepteren dat Bergkamp zijn status schade heeft opgelopen. Hij was toch een soort halfgod voor mij. :@

Ik had gewoon liever het seizoen afgemaakt met Keizer, dit wordt sowieso een tussenjaar zo
als speler was hij ook gewoon geweldig, zelfde geldt eigenlijk voor Van Basten, die had ook gewoon niet ergens anders aan moeten beginnen
pi_175916120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:23 schreef klaasweetalles het volgende:
Keizer >>>>> ten Hag

ik snap echt niet waarom je keizer wegstuurt en ten hag gaat halen....

ik vraag me af of ten hag een verbetering zou zijn

Ik denk dat keizer ook weggestuurd is omdat van der sar en overmars zo snel mogelijk eigenlijk af wilde van bergkamp en spijkerman.....
Als ze dat hadden gewild, dan had Bosz hier toch nog gezeten?
pi_175916148
Met Ten Hag gaan jullie nog wel 1e worden
pi_175916164
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef Fargo het volgende:

[..]

Als ze dat hadden gewild, dan had Bosz hier toch nog gezeten?
Ik denk dat niemand het aandurfde om Bergkamp zomaar bij ajax weg te sturen.

Bergkamp is natuurlijk heel wat groter dan van der sar en overmars....maar met zijn 2en is het gelukt.
pi_175916180
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:18 schreef Marsenal het volgende:

Als er iets duidelijk is geworden op basis van alle verhalen die rond de club naar buiten komen, is dat ze het vrijwel unaniem over Bergkamp hebben als enorme stoorzender (eerst richting Jonk, daarna richting Bosz, Overmars en Sar) terwijl hij nergens verantwoordelijkheid voor droeg.

Ik denk echt dat de structuur nu veel beter staat en dat kreeg al vorm door de veranderende rol van Sar en het mandaat voor Overmars en in alles lijken ze nu op de goede weg. Aankopen voor aankomend seizoen lijken veel soepeler en eerder binnen geharkt te worden. Daarnaast wordt er nu waarschijnlijk gekozen voor een trainer met een prima tactisch en vooruitstrevend inzicht, met de nodige ervaring op het hoogste niveau die ook nog eens in de keuken van de meest vooruitstrevende clubtrainer van deze tijd heeft mogen kijken.
pi_175916192
Leuk dat de fans van andere clubs zo begaan zijn met Ajax O+
pi_175916207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:25 schreef hafcfan het volgende:
Met Ten Hag gaan jullie nog wel 1e worden
Welkom op de Ten Hag-bandwagon, makker.
pi_175916211
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Historisch gezien is het zo dat Ajax het moet hebben van zijn jeugd en PSV van slim aankoopbeleid. Over de laatste 20 jaar heeft het één het andere niet duidelijk overtroffen qua resultaten, met een licht voordeel voor PSV, uit mijn hoofd.

Beide ploegen hebben in die periode financiële klotetijden gehad en zijn op hun eigen wijze gesteund door de gemeente. Dus wat wil je nu eigenlijk beweren, dat de methode van Ajax beter is? Dat is feitelijk niet aan te tonen.

Een andere weg is niet meteen een mindere weg. En de grap is dat PSV en Ajax qua methode naar elkaar toe aan het groeien zijn. PSV is een paar jaar geleden meer op de jeugd gaan focussen en de eerste echte producten daarvan lopen nu in de A en B. Of dat succesvol gaat zijn, moet nog blijken. Maar op de Herdgang heeft nog nooit zoveel talent gelopen als nu. Ik kom er al jaren en dat merk je echt aan alles.

Ajax is afgestapt van hun debiele ' '5 miljoen is de max' aankoopbeleid en geeft flink uit momenteel. Waarom? Omdat de jeugd achterblijft, niet meer en niet minder.

Het is allemaal opportunisme.
Vergis je niet, ik ben het echt heel ver met je eens hoor. Zeker wat betreft het feit dat beide ploegen naar elkaar toe groeien qua methode. Is een interessante ontwikkeling ook.

Overigens, wilde ik helemaal niets beweren en al helemaal niet dat de ene methode beter zou zijn dan de andere. Meer alleen, wat heb je als supporter liever? Middelmatige spelers, goed team, degelijk spel en zo nu en dan resultaat? Of middelmatige spelers, goede talenten, ups and downs qua spel, en ook zo nu en dan resultaat? Dát is op dit moment het verschil tussen beide ploegen. En nogmaals, daar beweer ik niet mee dat de ene beter is dan de andere.
pi_175916227
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:26 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand het aandurfde om Bergkamp zomaar bij ajax weg te sturen.

Bergkamp is natuurlijk heel wat groter dan van der sar en overmars....maar met zijn 2en is het gelukt.
Afgelopen zomer waren ze toch ook met zijn tweetjes? Ik snap je niet helemaal. Nu is dat niks nieuws, maar toch...
pi_175916239
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar jij bent het er toch ook wel mee eens dat als je een lijstje zou opstellen van de meest aanvallend-spelende subtoppers, Utrecht niet bepaald bovenaan staat? (En dat geldt ook voor vorige seizoenen.)
pi_175916262
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar jij bent het er toch ook wel mee eens dat als je een lijstje zou opstellen van de meest aanvallend-spelende subtoppers, Utrecht niet bepaald bovenaan staat? (En dat geldt ook voor vorige seizoenen.)
Dat klopt zeker. Het is meer een patroontrainer.
pi_175916324
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:28 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Welkom op de Ten Hag-bandwagon, makker.
In zijn linkerteen meer verstand dan Cocu en Gio
pi_175916336
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:29 schreef Fargo het volgende:

[..]

Afgelopen zomer waren ze toch ook met zijn tweetjes? Ik snap je niet helemaal. Nu is dat niks nieuws, maar toch...
het is makkelijker om iemand eruit te pleuren als de resultaten tegenvallen....

Bergkamp was voor keizer. Ze hebben hebben bergkamp zijn zin gegeven ondanks tegenstand. Misschien hebben ze het wel bewust bergkamp zijn zin gegeven om hem te kunnen schoppen als het fout zou gaan.

Misschien is bergkamp helemaal niet weggestuurd? Misschien heeft bergkamp wel gezegd als keizer moet gaan dan ga ik ook....

Er is nog helemaal niets naar buiten gebracht hoe het nou precies is gegaan.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:34:10 #97
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175916356
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:28 schreef Fargo het volgende:

[..]

Vergis je niet, ik ben het echt heel ver met je eens hoor. Zeker wat betreft het feit dat beide ploegen naar elkaar toe groeien qua methode. Is een interessante ontwikkeling ook.

Overigens, wilde ik helemaal niets beweren en al helemaal niet dat de ene methode beter zou zijn dan de andere. Meer alleen, wat heb je als supporter liever? Middelmatige spelers, goed team, degelijk spel en zo nu en dan resultaat? Of middelmatige spelers, goede talenten, ups and downs qua spel, en ook zo nu en dan resultaat? Dát is op dit moment het verschil tussen beide ploegen. En nogmaals, daar beweer ik niet mee dat de ene beter is dan de andere.
Voor mij maakt het niet uit of die talenten uit de eigen jeugd komen, of uit Mexico, Servië of Groningen.

Ik geniet net zo hard van een actie van Lozano als wanneer Afellay die maakte en ik juichte net zo hard voor een goal van Nistelrooy als nu voor Locadia.

Een goede speler binnenhalen via scouting en transfers is gewoon ook een topprestatie. Wat ik wel belangrijk vind, is dat je je met een team moet kunnen blijven identificeren. En dat is deels wel gebonden aan waar spelers vandaan komen, maar niet helemaal.
pi_175916390
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:32 schreef hafcfan het volgende:

[..]

In zijn linkerteen meer verstand dan Cocu en Gio
waar is dat op gebaseerd volgens jouw?

Ik kan me nooit voorstellen dat spelers die gewoon middelmaat zijn geweest tactische zo sterk zijn....

Meestal zijn trainers in de categorie van gaal ten hag enzovoors voornamelijk goed in domme babbels....en er komt zoveel onzin uit om maar interessant te doen...
pi_175916396
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:35 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik kan me nooit voorstellen dat spelers die gewoon middelmaat zijn geweest tactische zo sterk zijn....

Meestal zijn trainers in de categorie van gaal ten hag enzovoors voornamelijk goed in domme babbels....en er komt zoveel onzin uit om maar interessant te doen...
Denk eens aan Van Gaal en lees dan je tweede zin nog eens.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:36:53 #100
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175916411
quote:

[..]

Dus elke toptrainer is voorheen topvoetballer geweest?
pi_175916454
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:36 schreef Fargo het volgende:

[..]

Denk eens aan Van Gaal en lees dan je tweede zin nog eens.
wat wil je daarmee zeggen

van gaal is een debiele nitwit kwa tactiek betreft. Ik heb nog nooit in mij leven iemand zo dom horen lullen over alles en nog wat.

Het is wel een goede manager door zijn uitstraling en zijn grote bek
pi_175916484
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dus elke toptrainer is voorheen topvoetballer geweest?
Ja.

En al die trainers die geen topvoetbal gespeeld hebben zitten er voornamelijk om de media allerlei leuke verhaaltjes te vertellen. Hun gebrek aan tactische vermogen compenseren ze met dom gelul om de tv programma's en kranten mee te vullen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:40:40 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_175916498
Badder en klaas in discussie in Ajax-topic

Echt fantastisch, doe dat ergens anders...
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:41:25 #104
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175916532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

wat wil je daarmee zeggen

van gaal is een debiele nitwit kwa tactiek betreft. Ik heb nog nooit in mij leven iemand zo dom horen lullen over alles en nog wat.

Het is wel een goede manager door zijn uitstraling en zijn grote bek
Van Gaal is wat ingehaald door het moderne voetbal, maar tactisch misschien wel de meest succesvolle Nederlandse trainer sinds de Generaal.

Ik ben om veel redenen geen van Gaal fan, maar als je niet ziet dat hij tactisch geniale zetten heeft gedaan bij Ajax in de jaren '90 en op het WK, dan kun je beter uitloggen.
pi_175916535
Ajax moet gewoon voor een oud topvoetballer gaan

Laudrup bijvoorbeeld

keizer en ten hag is gewoon meer van het zelfde.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:41:57 #106
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175916550
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Badder en klaas in discussie in Ajax-topic

Echt fantastisch, doe dat ergens anders...
Of je post inhoudelijk.
pi_175916608
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Van Gaal is wat ingehaald door het moderne voetbal, maar tactisch misschien wel de meest succesvolle Nederlandse trainer sinds de Generaal.

Ik ben om veel redenen geen van Gaal fan, maar als je niet ziet dat hij tactisch geniale zetten heeft gedaan bij Ajax in de jaren '90 en op het WK, dan kun je beter uitloggen.
ik weet niet wat voor tactische zetten hij heeft gedaan

volgens mij had hij dom geluk dat hij altijd bij goede elftallen met tactische goede spelers terechtkwam

zijn periodes bij barcelona bayern en manu waren gewoon lachwekkend

zijn tactische blunders met oranje in zijn eerste periode ?
pi_175916689
Gaalgod

vrijdag 22 december 2017 @ 10:49:53 #109
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175916748
Klaas :')

Topvoetballer die toptrainers zijn geworden kun je op 1 hand tellen.
pi_175916820
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:49 schreef BadderHaring het volgende:
Klaas :')

Topvoetballer die toptrainers zijn geworden kun je op 1 hand tellen.
Misschien moeten we eerst een definiëren wat een toptrainer is.

Is Pep een toptrainer? Of heeft hij gewoon het geluk gehad dat hij kind van de club was (Barcelona) en daar kon beginnen met de beste spelers op aarde, waardoor hij in de wereld wordt gezien als toptrainer en bij elke topclub terecht kan.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:00:22 #111
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175916954
Ik denk dat tactiek sowieso wordt overschat. Het is wel belangrijk als coach dat je ego's kunt masseren en dat de spelers je respecteren.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:04:22 #112
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175917038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:53 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Is Pep een toptrainer? Of heeft hij gewoon het geluk gehad dat hij kind van de club was (Barcelona) en daar kon beginnen met de beste spelers op aarde, waardoor hij in de wereld wordt gezien als toptrainer en bij elke topclub terecht kan.
Toch zijn er bij Barca daarna (en daarvoor) ook een aantal trainers geweest die met ongeveer hetzelfde materiaal aanzienlijk minder presteerde. Maar natuurlijk heeft een Guardiola ontzettend veel geluk met zijn start gehad. Of zo'n trainer ook komt bovendrijven als hij in de tweede divisie moet beginnen is altijd maar de vraag.

Uiteindelijk doet Guardiola het bij zijn volgende clubs ook allemaal heel goed. Los daarvan, dat voordeel wat hij heeft, heeft hij verdient met zijn status als speler bij die club. Als dat echt zo'n pré is, dan zouden heel veel topvoetballers op die manier kunnen beginnen bij een grote club en dus zou de top van het trainersgilde vooral bestaan uit voormalig topvoetballers.

De meeste topclubs hebben geen voormalig topvoetballers als trainer.
Heynckes bij Bayern
Stöger bij Dortmund
Allegri bij Juventus
Wenger bij Arsenal
Mourinho bij United
Valverde bij Barca
Sarri bij Napoli

Alleen Zidane en Guardiola schieten me zo te binnen. Wie nog meer?
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:05:56 #113
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175917067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:00 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat tactiek sowieso wordt overschat. Het is wel belangrijk als coach dat je ego's kunt masseren en dat de spelers je respecteren.
Ik denk dat dat in de absolute top zeker zo is. Daaronder niet. Bij de subtop in elke competitie is tactiek en het afstemmen daarvan op de tegenstander juist heel belangrijk.
pi_175917108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:04 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Toch zijn er bij Barca daarna (en daarvoor) ook een aantal trainers geweest die met ongeveer hetzelfde materiaal aanzienlijk minder presteerde. Maar natuurlijk heeft een Guardiola ontzettend veel geluk met zijn start gehad. Of zo'n trainer ook komt bovendrijven als hij in de tweede divisie moet beginnen is altijd maar de vraag.

Uiteindelijk doet Guardiola het bij zijn volgende clubs ook allemaal heel goed. Los daarvan, dat voordeel wat hij heeft, heeft hij verdient met zijn status als speler bij die club. Als dat echt zo'n pré is, dan zouden heel veel topvoetballers op die manier kunnen beginnen bij een grote club en dus zou de top van het trainersgilde vooral bestaan uit voormalig topvoetballers.

De meeste topclubs hebben geen voormalig topvoetballers als trainer.
Heynckes bij Bayern
Stöger bij Dortmund
Allegri bij Juventus
Wenger bij Arsenal
Mourinho bij United
Valverde bij Barca
Sarri bij Napoli

Alleen Zidane en Guardiola schieten me zo te binnen. Wie nog meer?
Conte kon best aardig voetballen
pi_175917154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:04 schreef BadderHaring het volgende:
Heynckes bij Bayern
Stöger bij Dortmund
Allegri bij Juventus
Wenger bij Arsenal
Mourinho bij United
Valverde bij Barca
Sarri bij Napoli
Dat lijstje van jou zitten gewoon een hoop topspelers tussen

wat bedoel jij met topspeler????

GIO cocu en frank de boer waren gewoon topspelers in europa

Topspeler is iemand naar mijn mening die bij topclubs heeft gespeeld en international is geweest.
pi_175917164
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat lijstje van jou zitten gewoon een hoop topspelers tussen

wat bedoel jij met topspeler????

GIO cocu en frank de boer waren gewoon topspelers in europa

Topspeler is iemand naar mijn mening die bij topclubs heeft gespeeld en international is geweest.
Gio, Cocu en de Boer zitten niet bij Europese topclubs.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:12:08 #117
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175917177
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:08 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Conte kon best aardig voetballen
Die had ik even over het hoofd gezien inderdaad. Toch wel wat caps en zonder blessures waren dat er veel meer geweest. Die mag je wel in het lijstje zetten, al staat het wat raar: Zidane, Guardiola, Conte. Maar goed, binnen de context klopt het wel.
pi_175917182
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:11 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Gio, Cocu en de Boer zitten niet bij Europese topclubs.
wel als voetballer
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:13:21 #119
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175917192
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:12 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

wel als voetballer
Maar daar ging het niet over. Welke toptrainer bij een top-CL ploeg is volgens jou nog meer topspeler geweest uit het lijstje wat ik hierboven neer heb gezet? Heynckes? Allegri? Houd toch op man. :')
pi_175917248
quote:

[..]

Oke klaas
pi_175917290
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar daar ging het niet over. Welke toptrainer bij een top-CL ploeg is volgens jou nog meer topspeler geweest uit het lijstje wat ik hierboven neer heb gezet? Heynckes? Allegri? Houd toch op man. :')
Het europese voetbal zit vol met ex topvoetballers

Dat jij ze allemaal niet kent kan ik ook niets aan doen....

Een feit is gewoon dat een hoop top voetballers gewoon geen zin hebben om trainer te worden.

En dan komen we gewoon bij die theorie pikkies terecht die zo een cursus gaan volgen

Heel het barcelona verhaal is niet door Guardiola bedacht. Het is door Cruijff bedacht.

Mancity speelt op dit moment in de cruiff filosofie en niet in de guardiola filisofie....

het is allemaal Cruiff..vraag het Pep.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:20:40 #122
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175917346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Een feit is gewoon dat een hoop top voetballers gewoon geen zin hebben om trainer te worden.

En dan komen we gewoon bij die theorie pikkies terecht die zo een cursus gaan volgen

Heel het barcelona verhaal is niet door Guardiola bedacht. Het is door Cruijff bedacht.

Mancity speelt op dit moment in de cruiff filosofie en niet in de guardiola filisofie....

Kom eens met namen dan? Ik geef een lijst waaruit het tegendeel blijkt, doe eens wat moeite om je verhaal te onderbouwen. Waar zijn al die topvoetballers die allemaal toptrainer zijn in de top van Europa? We hebben Zidane, Guardiola en (met frisse tegenzin) Conte. Wie nog meer?
pi_175917353
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Maar als we kijken naar de echte top valt het tegen. Nog wel wat jongens die bondscoach zijn geworden als Beckenbauer en Zico.
pi_175917458
quote:

[..]

Er zijn ook genoeg voorbeelden van trainers die het met topmateriaal nog steeds niet voor elkaar krijgen, als je zowel bij Barcelona, Bayern en nu bij City een herkenbare eigen speelstijl met succes weet in te slijpen dan ben je echt wel een toptrainer.

Tuurlijk is dat door kwalitatief betere spelers wel iets eenvoudiger dan bij de Roda's en Sparta's van deze wereld, maar bij topclubs heb je ook weer veel meer ego's rondlopen
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:28:48 #125
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175917507
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:05 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik denk dat dat in de absolute top zeker zo is. Daaronder niet. Bij de subtop in elke competitie is tactiek en het afstemmen daarvan op de tegenstander juist heel belangrijk.
Dat is natuurlijk wel zo. Maar dat is vaak ook meer je boerenverstand gebruiken. Neem Van Gaal in Brazilie: je zwakke verdediging versterken, en je richten op de omschakeling om het maximale uit je twee topspelers te krijgen: steekpass van Sneijder, snelheid, ruimte, dribbel Robben.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:28:54 #126
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175917510
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg voorbeelden van trainers die het met topmateriaal nog steeds niet voor elkaar krijgen, als je zowel bij Barcelona, Bayern en nu bij City een herkenbare eigen speelstijl met succes weet in te slijpen dan ben je echt wel een toptrainer.

Tuurlijk is dat door kwalitatief betere spelers wel iets eenvoudiger dan bij de Roda's en Sparta's van deze wereld, maar bij topclubs heb je ook weer veel meer ego's rondlopen
Precies. Trainers als Mourinho, Pep en van Gaal hebben bij meerdere topclubs laten zien dat ze het spelletje beheersen. En vooral ook op tactiek. In dat opzicht heel anders dan bijvoorbeeld een Hiddink, die het echt ook moet hebben van omstandigheden die passen bij zijn werkwijze.

Overigens, je nieuwe baan uitkiezen omdat je weet dat omstandigheden passen bij het spel wat je wilt spelen is ook een kwaliteit. En Guardiola beheerst dat als geen ander, waar van Gaal daar nog wel eens een fuck-up heeft begaan.
pi_175917512
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:20 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Kom eens met namen dan? Ik geef een lijst waaruit het tegendeel blijkt, doe eens wat moeite om je verhaal te onderbouwen. Waar zijn al die topvoetballers die allemaal toptrainer zijn in de top van Europa? We hebben Zidane, Guardiola en (met frisse tegenzin) Conte. Wie nog meer?
maradona
beckenbauer
mark hughes
Enrique
Rijkaard
van Basten
Gullit
Antic
Ancelotti
Rinus Michels
Bern Schuster
Pellegrini
Fabio Capello
Guus hiddink
Trappatoni
Jurgen Klinsman

ik kan wel effe doorgaan....
pi_175917527
quote:

[..]

Twijfelen aan Pep :') Dat is een trainer dat zichtbaar zijn spelers beter maakt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:29:43 #129
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_175917531
Ik denk ook dat er steeds minder topvoetballers topcoaches worden. Het spel wordt steeds complexer terwijl voetballers gemiddeld niet slimmer worden. Vroeger kwam je er nog mee weg om hele simpele tactieken te gebruiken zoals alle ballen naar voren peren en de bonkige spits het maar laten uitzoeken, toen waren de ploegen die tactisch slim speelden een uitzondering en wonnen veel ploegen op basis van individuele kwaliteiten. Dat is nu niet meer genoeg.

Het is ook onzin om te zeggen dat je topvoetballer moet zijn geweest om het tactische aspect te snappen. Misschien dat het wel handig is om de grenzen van het mogelijke te kennen en te weten wat er in de spelers omgaat voor hele belangrijke wedstrijden, maar verder heb je vrij weinig aan je ervaring als topspeler.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:30:22 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175917549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:29 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Twijfelen aan Pep :') Dat is een trainer dat zichtbaar zijn spelers beter maakt.
spelers beter maken geloof ik nooit zo in, het beste eruit halen doet hij wel
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:30:45 #131
262211 hhh38
pi_175917555
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

maradona
beckenbauer
mark hughes
Enrique
Rijkaard
van Basten
Gullit
Antic
Ancelotti
Rinus Michels
Bern Schuster
Pellegrini
Fabio Capello
Guus hiddink
Trappatoni
Jurgen Klinsman

Maradona, Van Basten en Gullit noemen _O-
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:32:07 #132
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175917583
Overigens pakt een relatief grijze muis als Heynckes gewoon de treble bij Bayern, iets wat Pep niet lukte.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:33:28 #133
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175917604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

maradona
beckenbauer
mark hughes
Enrique
Rijkaard
van Basten
Gullit
Antic
Ancelotti
Rinus Michels
Bern Schuster
Pellegrini
Fabio Capello
Guus hiddink
Trappatoni
Jurgen Klinsman

De ene helft is geen top-trainer of geweest en de andere helft is geen top-voetballer geweest. En wie van die toppers werkt nu als toptrainer?

van Basten toptrainer? Gullit toptrainer? Hiddink topvoetballer? Mark Hughes toptrainer? Maradonna toptrainer? Je maakt jezelf echt totaal belachelijk met dit lijstje.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:34:12 #134
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175917614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:30 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maradona, Van Basten en Gullit noemen _O-
En vergeet de imposante voetbalcarriere van Hiddink niet. :')
pi_175917626
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:33 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De ene helft is geen top-trainer of geweest en de andere helft is geen top-voetballer geweest. En wie van die toppers werkt nu als toptrainer?

van Basten toptrainer? Gullit toptrainer? Hiddink topvoetballer? Mark Hughes toptrainer? Maradonna toptrainer? Je maakt jezelf echt totaal belachelijk met dit lijstje.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:34:49 #136
455560 Logic91
Always stay rational
pi_175917630
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:01 schreef Fargo het volgende:

[..]

Klopt. Maar bij PSV hebben we nog een Dante Rigo rondlopen. Die schat ik een stuk hoger in dan eerder genoemde net niet spelers.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:34:52 #137
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175917632
De grootste valkuil als trainer is denk ik dogmatisch vasthouden aan een speelwijze die niet past bij de kwaliteiten van je spelersgroep. Een euvel dat veel Nederlandae trainers treft. Beste recente voorbeelden: De Boer bij Inter, Bosz bij Dortmund.

Dat vind ik wel sterk aan Pep: hij durft te experimenteren en past zijn tactiek aan indien hij dat nodig acht.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:35:33 #138
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175917644
quote:
De argumentjes zijn op, zie ik. :')
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:38:13 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175917693
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:34 schreef Morendo het volgende:
De grootste valkuil als trainer is denk ik dogmatisch vasthouden aan een speelwijze die niet past bij de kwaliteiten van je spelersgroep. Een euvel dat veel Nederlandae trainers treft. Beste recente voorbeelden: De Boer bij Inter, Bosz bij Dortmund.

Dat vind ik wel sterk aan Pep: hij durft te experimenteren en past zijn tactiek aan indien hij dat nodig acht.
dat is dus ook de misinterpretatie van de Cruijff filosofie door oa Bosz, aanpassen schijnt een vies woord te zijn maar Cruijff deed niet anders
pi_175917729
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:33 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Verder wel met je eens hoor. Wat een onzin post die Klaas.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:53:14 #141
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175918063
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:39 schreef AMCA het volgende:

[..]

Verder wel met je eens hoor. Wat een onzin post die Klaas.
:P
pi_175918188
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:34 schreef Morendo het volgende:

Bosz bij Dortmund blijft wel een vrij bizar verhaal, dat liep echt als een trein maar vervolgens was het helemaal kut qua resultaat... ik gok vooral dat door sommige ego's in de selectie kwam die Bosz niet pruimden (hallo Aubameyang) en blessures op cruciale plaatsen waardoor zijn tactisch concept gammel werd.

En misschien was het wel iets te aanvallend allemaal, maar je komt pas echt in de problemen als je spelers je opgelegde taken niet meer willen/kunnen uitvoeren...
pi_175918431
Ik moet het nog maar zien met Ten Hag. Vindt Utrecht erg wisselvallig en eigenlijk presteren ze gewoon naar hun stand... niet beter of slechter.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_175918478
Ja, laten we Ten Hag afvuren op basis van dit seizoen en niet over alle jaren.
pi_175918648
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik moet het nog maar zien met Ten Hag. Vindt Utrecht erg wisselvallig en eigenlijk presteren ze gewoon naar hun stand... niet beter of slechter.
Laat wel zien dat hij kijk of het spelletje heeft. En wellicht dat hij Ziyech aan het spelen krijgt (beter). Neemt niet weg dat ik het geen Ajax-trainer vind verder. Maar ik las vandaag dat hij de 'kroonprins' werd genoemd. De vorige kroonprins heeft nu zijn eigen yoga-studio. Dus hopelijk is dat geen voorteken voor jullie ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:24:50 #146
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175918795
quote:
Als hij dat met Ajax dan ook doet, spelen jullie gewoon mee voor de titel. Wat verwacht je nog meer?
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:28:28 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_175918888
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Bosz bij Dortmund blijft wel een vrij bizar verhaal, dat liep echt als een trein maar vervolgens was het helemaal kut qua resultaat... ik gok vooral dat door sommige ego's in de selectie kwam die Bosz niet pruimden (hallo Aubameyang) en blessures op cruciale plaatsen waardoor zijn tactisch concept gammel werd.

En misschien was het wel iets te aanvallend allemaal, maar je komt pas echt in de problemen als je spelers je opgelegde taken niet meer willen/kunnen uitvoeren...
Niet alleen qua resultaat hoor
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_175919028
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hij speelde daar veel te naïef.
Paar winstpartijen tegen de onderste ploegen als begin zijn verder niet geweldig.
pi_175919059
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is dus ook de misinterpretatie van de Cruijff filosofie door oa Bosz, aanpassen schijnt een vies woord te zijn maar Cruijff deed niet anders
Koeman deed dat goed.
pi_175919084
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:29 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan Pep, ben zelfs een groot fan. Ik vraag me alleen oprecht af hoe je het begrip "toptrainer" kunt meten. Er wordt hier steeds gesproken over de Europese topclubs en hun trainers, maar in hoeverre had iemand anders het veel slechter gedaan?

Misschien is die trainer die Sevilla vier keer de Europa League achter elkaar wist te winnen wel de grootste toptrainer. Het is nogal relatief. Je moet een goede verhouding vinden tussen kwaliteit van de selectie/club en de toegevoegde waarde van een bepaalde trainer.
pi_175919090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:35 schreef Adames het volgende:

[..]

Koeman deed dat goed.
Tegenwoordig hangt hij een heel andere visie aan. Ik had hem niet willen zien bij Ajax.
pi_175919160
quote:
Vindt :'(
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:41:36 #153
262211 hhh38
pi_175919198
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:36 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Tegenwoordig hangt hij een heel andere visie aan. Ik had hem niet willen zien bij Ajax.
Koeman heeft geen visie, gewoon een heel pragmatische trainer.
pi_175919409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zo hoort het ook. Ik vind begrippen als 'visie' en 'filosofie' altijd van die loze uitdrukkingen in de voetballerij. Het klinkt reuze interessant dus het zal wel bij Van Gaal vandaan komen. De trainer die met zijn ploegen altijd en eeuwig in een 'proces' zit.
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:59:33 #155
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175919500
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wie visie wil moet naar de oogarts.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_175919569
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:59 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Wie visie wil moet naar de oogarts.
of trainer bij ajax worden
dan heb je ook ineens een 'visie'
pi_175919588
er stonden hier tientallen posts over keizer zijn mooie 'visie' en dan het liefst in dezelfde zin het woordje cruijff

genot
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:05:33 #158
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175919618
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:04 schreef Typisch het volgende:
er stonden hier tientallen posts over keizer zijn mooie 'visie' en dan het liefst in dezelfde zin het woordje cruijff

genot
Ja, this shit ain't gonna fly.

Quote er eens een paar dan.
pi_175919968
Als we alleen maar kale trainers aanstellen komt Pep vanzelf een keer langs. _O_
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:26:05 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175920019
quote:

genot
dat heb ik toch weinig gezien, over Bosz kan ik me dat wel herinneren, al kwamen die ook niet van mij
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:27:53 #161
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175920057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:23 schreef PicoMMP het volgende:
Als we alleen maar kale trainers aanstellen komt Pep vanzelf een keer langs. _O_
En Zizou en Clarence.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:28:02 #162
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175920063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat heb ik toch weinig gezien, over Bosz kan ik me dat wel herinneren, al kwamen die ook niet van mij
Bosz heeft toch ook gewoon een visie, of je het daar nu mee eens bent of niet hij heeft wel een duidelijke speelwijze voor ogen. Maar Typisch doet altijd net of dat niet bestaat en elke trainer alleen 11 erop stelt en zegt "Succes vandaag"
Oh.
pi_175920087
quote:
Dick Advocaat wilde kost wat kost niet bij Ajax aan de slag
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:30:05 #164
262211 hhh38
pi_175920112
quote:
Ik denk dan toch eerder Stam, Van der Gaag en Streppel :P
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:32:33 #165
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_175920184
O echt
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_175920613
de Boer. O+
pi_175921180
quote:

genot
De 'visie' van Keizer, of iig wat we er (vanaf het begin al) van meekregen, ging niet verder dan wat je op het gemiddelde progressieve voetbalblog leest. Types als Cruijff, Bosz en Jonk komen met originele eigen gedachtes, die soms de plank misslaan maar vaak wel vernieuwend zijn - voor mij dan althans. Ben geneigd Ten Hag ook in de categorie van originele idee-creators te plaatsen, alleen spreken zijn ideeën bij mij wat minder tot de verbeelding dan de van voorgenoemde drie.
pi_175921703
Tjerk Smeets ook weg. David Endt rentree genot.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:31:27 #169
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175921772
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tjerk Smeets ook weg. David Endt rentree genot.
Wtf _O-
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:31:55 #170
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175921784
Kan de rest dan ook niet meteen allemaal vertrekken.

Leuk voor die spelers dit wel
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:33:50 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175921813
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:31 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wtf _O-
die wordt TD bij de honkbal bond
pi_175921844
David Endt _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:35:11 #173
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175921845
Dat worden bij Europese uitwedstrijden weer matrasjes op de grond omdat Endt te weinig kamers geboekt heeft.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:36:29 #174
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175921875
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:
David Endt _O_
Wat een vermoeiend figuur is dat.
Oh.
pi_175921878
Endt terug graag.
Porcupine Tee - Normal
pi_175921892
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:
David Endt _O_
Omfg wat een drol is dat. :')
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:37:05 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175921898
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:35 schreef Morendo het volgende:
Dat worden bij Europese uitwedstrijden weer matrasjes op de grond omdat Endt te weinig kamers geboekt heeft.
ze kunnen wel iemand anders vinden toch
pi_175922021
Waarom vertrekt Smeets, solidair met Bergkamp &co ?

edit: lama, hij gaat weer honkballen dus :P

Ik heb geen premium-Telegraaf abonnement, maar Valentijn Driessen zaagt ondertussen vrolijk aan de stoelpoten van Van der Sar aan de titel te zien .... is Valentijn een pion van kamp Bergkamp :?

Ik heb juist het idee dat Van der Sar en Overmars eindelijk het licht hebben gezien en handelen naar hoe Cruyff Ajax ooit bedoeld heeft
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:43:52 #179
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175922038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:43 schreef TheVulture het volgende:

Ik heb geen premium-Telegraaf abonnement, maar Valentijn Driessen zaagt ondertussen vrolijk aan de stoelpoten van Van der Sar aan de titel te zien .... is Valentijn een pion van kamp Bergkamp :?

Ik heb juist het idee dat Van der Sar en Overmars eindelijk het licht hebben gezien en handelen naar hoe Cruyff Ajax ooit bedoeld heeft
Valentijn is vooral pion Chaos bij Ajax zodat de Telegraaf weer lekker verkoopt.
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:47:26 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175922105
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:43 schreef TheVulture het volgende:

edit: lama, hij gaat weer honkballen dus :P

nee gewoon een aardige baan bij de honkbalbond
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:50:30 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175922160
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Valentijn is vooral pion Chaos bij Ajax zodat de Telegraaf weer lekker verkoopt.
En hij heeft toch gelijk met z'n kritiek op vd Sar, die heeft tenslotte Keizer er met Bergkamp doorheen gedrukt, al hoeft vd Sar van mij niet weg, bij hem wel het idee dat hij leert van z'n fouten.
pi_175922190
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

En hij heeft toch gelijk met z'n kritiek op vd Sar, die heeft tenslotte Keizer er met Bergkamp doorheen gedrukt, al hoeft vd Sar van mij niet weg, bij hem wel het idee dat hij leert van z'n fouten.
Kappen nou jongens!
wooblabalurg
pi_175922239
Ik ben een voorstanden om bij van der Sar , Overmars, Bergkamp een IQ test te laten doen......

ik denk dat ze niet zo hoog zullen scoren.

Kortom ajax wordt geleid door een stel malloten.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:54:08 #184
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175922250
quote:

[..]

Zeker, van der Sar is ook een enorme draaikont gebleken. Ik weet niet of het zo zeer leren van zijn fouten is, of op het juiste moment het goede kamp kiezen.
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:55:17 #185
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175922276
quote:

[..]

Laten we het hopen.

Vooral Overmars heeft een erg sterke ontwikkeling doorgemaakt in mijn ogen. Vond hem bij GAE al goed, maar in zijn beginperiode bij Ajax flink tegenvallen; hij hield nog te veel vast aan zijn denkwijze bij GAE. Langzaamaan ging zijn hoofdtaak steeds beter uitvoeren, en nu zet hij Ajax echt naar zijn hand. Bespeelt de media slim om de RvC schaak te zetten, heeft de media zeer slim bespeeld in Bosz/Keizer debacle, en toont zich nu zeer daadkrachtig wat betreft het pakken van de algehele leiding binnen Ajax.

Ik ben geen fan van topvoetballers in bestuurlijke functies, maar Overmars lijkt het nu echt in de vingers te hebben.
pi_175922278
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zeker, van der Sar is ook een enorme draaikont gebleken. Ik weet niet of het zo zeer leren van zijn fouten is, of op het juiste moment het goede kamp kiezen.
Danny Blind en Edwin van der Sar lijkt me wel een komisch powerduo.
wooblabalurg
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:56:08 #188
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175922296
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:55 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Danny Blind en Edwin van der Sar lijkt me wel een komisch powerduo.
Danny was king daarin
pi_175922372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Danny was king daarin
Maar ook echt samen. Dat ze elkaar proberen te volgen maar dat het dan niet lukt.
wooblabalurg
pi_175922418
Porcupine Tee - Normal
pi_175922434
Dat laatste interview van Keizer snap ik weer niks van.
Waarom moet je constant Nouri benoemen.
Je kan toch niet bij elk interview dat benoemen.
En dan ook bij elk interview benoemen dat het geen excuus is.
Nu nog beetje zeuren dat er geen empathie was voor de spelers.
Man man man man. Neem die paar ton en verdwijn.
wooblabalurg
pi_175922455
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bij van der Sar heb je toch ook wel het idee dat hij onzeker en twijfelachtig is. Eerst volgt hij Bergkamp, nu Overmars. Op zich is het natuurlijk wel prima om open te staan voor andermans meningen en niet te overtuigd zijn van je eigen gelijk, maar voor een algemeen directeur gaat hij daar wellicht wat te ver in :)
pi_175922514
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Bij van der Sar heb je toch ook wel het idee dat hij onzeker en twijfelachtig is. Eerst volgt hij Bergkamp, nu Overmars. Op zich is het natuurlijk wel prima om open te staan voor andermans meningen en niet te overtuigd zijn van je eigen gelijk, maar voor een algemeen directeur gaat hij daar wellicht wat te ver in :)
Ik verdenk Van der Sar er niet van een sterke eigen mening te hebben.
Hij lijkt me meer iemand met een tuinhark tussen zijn billen die meegaat in de waan van de dag.
wooblabalurg
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:03:32 #194
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175922521
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Gezien alle conflicten die er onder zijn leiding zijn geweest zegt dat wel genoeg dat hij niet een echte leider is nee, en dan gaat hij weer hautain doen als het tegen zit.
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:05:14 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175922581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Gezien alle conflicten die er onder zijn leiding zijn geweest zegt dat wel genoeg dat hij niet een echte leider is nee, en dan gaat hij weer hautain doen als het tegen zit.
blijft gewoon een moeilijke club wat dat betreft maar ik denk dat voor hem de klok ook op 5 voor 12 staat
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:05:59 #196
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175922602
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

blijft gewoon een moeilijke club wat dat betreft maar ik denk dat voor hem de klok ook op 5 voor 12 staat
Benieuwd wie hem dan moet opvolgen wel :')
Oh.
pi_175922625
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ruud Gullit _O_
Great game _O_
wooblabalurg
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:07:52 #198
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175922663
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ruud Gullit _O_
Great game _O_
Fantastic game*
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:08:24 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175922683
quote:

[..]

ja dan krijg je weer een Hennie puppet dus te hopen dat het een keertje goed uitpakt
pi_175922703
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Fantastic game*
Dat ja. Denk je dat ze voor de kerst nieuwe mensen zullen presenteren? Ik denk van niet.
wooblabalurg
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:10:00 #201
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175922753
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja dan krijg je weer een Hennie puppet dus te hopen dat het een keertje goed uitpakt
Hopen dat Hennie voor die tijd niet meer wakker wordt dan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat ja. Denk je dat ze voor de kerst nieuwe mensen zullen presenteren? Ik denk van niet.
Nee dat gaan ze wel over de kerst heen tillen.
Oh.
pi_175922758
quote:

[..]

Na Van der Sar moet Keje het maar eens gaan doen, dat geroep vanaf de zijlijn van hem begint wel een beetje vermoeiend te worden. Kinsbergen terug zou ik ook prima vinden, dat leek me best een verstandige kerel die goed met de complexiteit van Ajax kon omgaan.

Of het realistische namen zijn is een tweede.
pi_175922885
Van der Sar die krijgt ook gewoon z’n 5 jaar hagelslag wenperiode denk ik, die gaan ze echt niet lozen. Over 10 jaar hebben we nog steeds Flappie en Netto zitten, daar ben ik van overtuigd.
-nee-
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:16:14 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175922945
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:14 schreef Marsenal het volgende:
Van der Sar die krijgt ook gewoon z’n 5 jaar hagelslag wenperiode denk ik, die gaan ze echt niet lozen. Over 10 jaar hebben we nog steeds Flappie en Netto zitten, daar ben ik van overtuigd.
dan moeten ze echt wel wat goed gedaan hebben in die tijd
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:17:05 #205
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175922967
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

In die tussentijd heeft Ajax 5x de CL gewonnen
Oh.
pi_175922982
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:14 schreef Marsenal het volgende:
Overmars gaat nog wel een keer naar Arsenal. Ik heb zelfs een vermoeden dat hij de tactiek van Bosz gekopieerd heeft en heeft gezegd dat als ze zijn lijn niet zouden volgen, hij ook ribbedebie was.
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:18:38 #207
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175923008
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Na Van der Sar moet Keje het maar eens gaan doen, dat geroep vanaf de zijlijn van hem begint wel een beetje vermoeiend te worden. Kinsbergen terug zou ik ook prima vinden, dat leek me best een verstandige kerel die goed met de complexiteit van Ajax kon omgaan.

Of het realistische namen zijn is een tweede.
Geen idee of die Keje geschikt is, beter een wat jongere directeur die er nog wel jarenlang kan zitten. Maar goed ik heb niet echt veel zicht op goede kandidaten voor die functie.
Oh.
pi_175923249
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

Da’s waar. Er moet denk ik wel concreet uitzicht op de vierde ster komen, en Europees succes. Maar in de jaarlijkse evaluatie is een verloren Europa League finale natuurlijk al ‘succes’. Met alle respect natuurlijk. :P Dus hoe hoog ligt die lat daadwerkelijk?
-nee-
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:34:51 #209
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_175923463
Sarretje moet ook weg. Waait met alle winden mee
RED ONS HENNIEGOD
pi_175923581
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:36 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Omfg wat een drol is dat. :')
die zit constant met een erectie in de kleedkamer. Die man geilt op het contact met de spelers, bijzonder enge man is het.

Blij dat Dennis en Spijkerman nu weg zijn. Als Ten Hag komt hebben ze bij Ajax dus mijn reacties op fok gelezen. Ik zal het mij dan ook persoonlijk aantrekken als het niet gaat werken.
pi_175923616
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:39 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Blij dat Dennis en Spijkerman nu weg zijn. Als Ten Hag komt hebben ze bij Ajax dus mijn reacties op fok gelezen. Ik zal het mij dan ook persoonlijk aantrekken als het niet gaat werken.
DM staat al klaar :(
-nee-
pi_175923706
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik ben een voorstanden om bij van der Sar , Overmars, Bergkamp een IQ test te laten doen......

ik denk dat ze niet zo hoog zullen scoren.

Kortom ajax wordt geleid door een stel malloten.
50 miljoen netto winst dit jaar. :W
pi_175923710
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:39 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

die zit constant met een erectie in de kleedkamer. Die man geilt op het contact met de spelers, bijzonder enge man is het.

Klopt, echt meer een fanboy. Dat zie je ook in interviews met hem.

[ Bericht 13% gewijzigd door HenkieVdV op 22-12-2017 15:57:30 ]
pi_175923764
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:43 schreef Craptacular het volgende:

[..]

50 miljoen netto winst dit jaar. :W
Dat is best knap.

Het zou veel knapper zijn als je ajax een stabiele rustige club zou worden die zou presteren op het veld.
pi_175923768
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:43 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Oneens. (voor zover je überhaupt een punt hebt :') )
traditionele engnek.
pi_175923795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:45 schreef klaasweetalles het volgende:

Op vrijdag 22 december 2017 15:43 schreef Craptacular het volgende:

[..]

50 miljoen netto winst dit jaar.
Dat is best knap.

Het zou veel knapper zijn als je ajax een stabiele rustige club zou worden die zou presteren op het veld.
De bal is rond.

Gaat nooit gebeuren in deze tijden.
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:47:34 #217
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175923826
Oh.
pi_175923852
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:45 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

traditionele engnek.
Hahah mee eens.

[ Bericht 7% gewijzigd door HenkieVdV op 22-12-2017 15:56:57 ]
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:49:29 #219
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175923876
AT5 twitterde op vrijdag 22-12-2017 om 15:09:09 AT5 dacht gisteren Peter Bosz te hebben gespot bij de Arena. Dat lijkt achteraf niet te kloppen. De volgende keer z… https://t.co/E78jV3otwS reageer retweet
dat filmpje :')
Oh.
pi_175923906
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:45 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat is best knap.

Maar als je naar Overmars kijkt het transfersaldo best een prestatie te noemen, zeker omdat het niveau van de selectie steeds aardig op peil blijft.
pi_175923917
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
AT5 twitterde op vrijdag 22-12-2017 om 15:09:09 AT5 dacht gisteren Peter Bosz te hebben gespot bij de Arena. Dat lijkt achteraf niet te kloppen. De volgende keer z… https://t.co/E78jV3otwS reageer retweet
Ja dat lossen ze wel mooi op.
pi_175923949
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:48 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Meest succesvolle coach bij Ajax ooit (m.u.v v Gaal als je Europees succes meerekent) en in mijn optiek geweldige kerel.
hebben wij het over dezelfde?
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:54:35 #223
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_175924025
Kale en kokkie link iemand?
graag op anoniem
pi_175924076
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:52 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

hebben wij het over dezelfde?
Hahaha omfg ik zit echt compleet fout, min excuses. Ben blijkbaar ernstig toe aan weekend. Tevens geeft ik je meteen gelijk voor alles wat je postte. :D
pi_175924105
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:40 schreef Marsenal het volgende:

[..]

DM staat al klaar :(
jij hoopt/ziet het anders?
pi_175924135
Ajax kan beter voor van het Schip gaan , past veel beter bij ajax.
Ten Hag is meer een PSV trainer.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:00:34 #227
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175924165
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:54 schreef KingRoland het volgende:
Kale en kokkie link iemand?
Hierboven, Hans
Oh.
pi_175924250
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:57 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

jij hoopt/ziet het anders?
Nou ja als jij de verantwoording op je wilt nemen dan weet ik je ook wel te vinden als de kak de ventilator raakt :P
-nee-
pi_175924326
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:03 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Nou ja als jij de verantwoording op je wilt nemen dan weet ik je ook wel te vinden als de kak de ventilator raakt :P
nou ja, persoonlijk aantrekken en verantwoordelijkheid nemen is wel iets anders. Ik ben dan meer een Munsterman die de benen neemt als het lastig gaat worden maar achteraf wel een boek schrijven over hoe erg het allemaal is.
pi_175924422
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:13:07 #231
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175924471

FrenkieGod. Ben wel benieuwd of Ten Hag hem wel in de basis gaat opstellen en waar
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:14:27 #232
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_175924491
quote:
Zitten die kerels even met onze jongens te Appen? Werken ze bij Ajax?
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:16:17 #233
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175924529
Van der Sar is vanavond om 19:30 te zien bij Inside Ajax op Ziggo Sport, ben benieuwd wat hij te zeggen heeft
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:17:39 #234
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_175924569
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
Van der Sar is vanavond om 19:30 te zien bij Inside Ajax op Ziggo Sport, ben benieuwd wat hij te zeggen heeft
"ik ben gisteren op de netto hypetrain gestapt"
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:34:02 #235
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175924929
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
Niets meer dan het statement eerder.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:36:29 #236
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175924970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:34 schreef Bugno het volgende:

[..]

Niets meer dan het statement eerder.
We zullen het zien, hopelijk durft Fresia weer door te vragen.
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:38:11 #237
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175925001
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

We zullen het zien, hopelijk durft Fresia weer door te vragen.
"Daar kan ik niets over zeggen"
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:41:24 #238
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175925086
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:38 schreef Bugno het volgende:

[..]

"Daar kan ik niets over zeggen"
Muah hij zal wel iets meer moeten zeggen, anders is het minachting van de kijker.
Oh.
pi_175925167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

FrenkieGod. Ben wel benieuwd of Ten Hag hem wel in de basis gaat opstellen en waar
Ik gok dat Frenkie wel een plek krijgt, en ik denk gewoon op de plek van Schone...denk dat Ten Hag in eerste instantie weer voor een 4-3-3 / 4-2-3-1 variant gaat
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:52:19 #240
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_175925392
https://www.vi.nl/pro/overig/duitse-invloeden-op-komst-bij-ajax

Interessant artikel over de nieuwe kale koppen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:56:32 #241
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175925518
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Muah hij zal wel iets meer moeten zeggen, anders is het minachting van de kijker.
Denken dat Sar dat iets doet :')
pi_175926105

Is het al een vertrouwd beeld zo?

[ Bericht 38% gewijzigd door opperkleurder op 22-12-2017 17:22:41 ]
pi_175926166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:16 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Is het al een vertrouwd beeld zo?
Ff Hennie er af croppen
pi_175926266
Ik lees zojuist dat Henk Fräser vanmiddag bij de ArenA is gespot..
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:22:29 #245
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175926270
Waarom Schreuder? Hou dan Keizer
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:24:04 #246
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175926321
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik gok dat Frenkie wel een plek krijgt, en ik denk gewoon op de plek van Schone...denk dat Ten Hag in eerste instantie weer voor een 4-3-3 / 4-2-3-1 variant gaat
Hij zal Schöne niet zo snel offeren denk ik.
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:24:46 #247
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_175926335
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:22 schreef Befbekje het volgende:
Even de fanshop bezoeken. Kerst cadeau's shoppen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:25:05 #248
348973 Sunshineboy
Het zonnetje op fok....
pi_175926339
quote:
quote:
Bron?
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:25:09 #249
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175926340
Dus wie gaat ten hag meenemen van Utrecht? Ik hoop niet een van die IS ratten.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:26:57 #250
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175926376
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:25 schreef Smoofie het volgende:
Dus wie gaat ten hag meenemen van Utrecht? Ik hoop niet een van die IS ratten.
Labyad. Dat is de enige van dat IS clubje die geen halve moskee eist in het stadion.

Prima aanwinst voor Ajax, al zal niemand hier dat met me eens zijn.
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:27:24 #251
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175926390
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Labyad. Dat is de enige van dat IS clubje die geen halve moskee eist in het stadion.

Leuk voor de breedte ja.
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:27:54 #252
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175926401
Doe maar niet Labyad, dan wordt de ratio ongezond.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:28:24 #253
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175926419
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Met ziyech hebben we al een mocro, dat kan best gevaarlijk worden.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:29:52 #254
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_175926448
Ten Hag spreekt wel met hetzelfde accent als Kluivert
pi_175926475
Haal Asaidi maar op, Ziyech vertrekt toch deze zomer.
pi_175926518
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Haal Asaidi maar op, Ziyech vertrekt toch deze zomer.
Assaidi wordt dertig.. Niet doen joh..
pi_175926731
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:33 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Assaidi wordt dertig.. Niet doen joh..
discriminatie dit op basis van leeftijd iemand niet nemen :r
pi_175926740
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:42 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Je moeder doet hij anders graag. Dus dat is het punt niet.
pi_175926742
quote:

[..]

Je moeder van 76 neem ik maar al te graag..
pi_175926774
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:43 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Je moeder van 76 neem ik maar al te graag..
Die is net in de 50 ofzo hoor
pi_175926808
quote:

[..]

Op basis van zijn piepstem zou ik hem niet nemen
pi_175926835
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Op basis van zijn piepstem zou ik hem niet nemen
Heb je de stem van Akinfenwa al eens gehoord? :D
pi_175928452
Bod van ajax op tagliafico afgewezen.

Vanavond maar eens jong ajax weer kijken, helaas zonder mazraoui.
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:25:15 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175929037
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:02 schreef skysherrif het volgende:
Bod van ajax op tagliafico afgewezen.

Hup even een miljoentje er bovenop.
Oh.
pi_175929058
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Geef er nog eentje bij, tis kerst en haal hem nu al op.
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:27:57 #266
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175929094
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Geef er nog eentje bij, tis kerst en haal hem nu al op.
Als ze maar wel meerdere dingen tegelijk kunnen.
Oh.
pi_175929115
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:27 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als ze maar wel meerdere dingen tegelijk kunnen.
Ben benieuwd of we inderdaad ook labyat halen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:29:43 #268
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175929131
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ben benieuwd of we inderdaad ook labyat halen.
Hoeft van mij niet.
Oh.
pi_175929148
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:29 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hoeft van mij niet.
Klopt, maar las dat Overmars in hem geïnteresseerd is.
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:30:54 #270
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175929154
FresiaGodin
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:32:15 #271
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175929181
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Klopt, maar las dat Overmars in hem geïnteresseerd is.
Ja dat linken ze door die interesse in Ten Hag natuurlijk
Oh.
pi_175929186
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Volgens de Engelstalige wiki speelt ie (vooralsnog) bij Ajax. :P
https://en.wikipedia.org/wiki/Nicol%C3%A1s_Tagliafico
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175929236
Ik zie trouwens dat zijn instagram op slot is gegaan, dat is normaal niet zo.
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:35:23 #274
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175929255
Van der Sar die er weer bij zit als een dooie :')
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:40:25 #275
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_175929362
Jammer dat die stagiair mag blijven
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:40:53 #276
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175929370
Wat is die man toch vreselijk in interviews

Inderdaad, uiteindelijk
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:52:28 #277
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175929581
Richting de Europese top

Hou toch op :')
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:55:37 #278
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_175929653
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
Richting de Europese top

Standaard riedeltje elk jaar . Mochten ze er zelf echt in geloven dan zijn ze wat mij betreft rijp voor het gesticht
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:00:18 #279
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175929758
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:55 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Standaard riedeltje elk jaar . Mochten ze er zelf echt in geloven dan zijn ze wat mij betreft rijp voor het gesticht
Gewoon een doorzichtig verhaal waarmee ze de supporters willen paaien dat ze nog bezig zijn met Plan Cruijff
Oh.
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:08:01 #280
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_175929900
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Gewoon een doorzichtig verhaal waarmee ze de supporters willen paaien dat ze nog bezig zijn met Plan Cruijff
Ach ja elke wind die het beste staat is tegenwoordig dat Cruijff plan
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:16:22 #281
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_175930085
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
Richting de Europese top

wij doen alleen mee bij de sub van de subtop
graag op anoniem
pi_175930307
fcupdate heeft nog een analyse over schuurs gedaan

quote:
Speleranalyse: Schuurs, toekomstig basisspeler of 'Zivkovic'?

Privacy Badger has replaced this Twitter button.
14:18 – Iedere week licht FCUpdate.nl een speler uit waarover veel wordt gezegd en geschreven, maar waarvan niet iedereen een compleet beeld heeft. Voor de 26ste en laatste editie van deze rubriek duiken we in de beelden van Perr Schuurs, het toptalent van Fortuna Sittard dat inmiddels onder contract staat bij Ajax, maar het seizoen afmaakt in het verre Zuiden.

Kwaliteiten

Het is niet moeilijk te raden wat Ajax zo aanspreekt in Perr Schuurs. Hij is nog maar net 18 jaar, maar al ruim een jaar vaste basisspeler bij Fortuna Sittard, dat dit seizoen bovenin meedraait in de Jupiler League. Ondanks zijn jonge leeftijd is hij zelfs aanvoerder van het team van oud-Ajacied Sunday Oliseh. Inmiddels is Schuurs ook jeugdinternational voor Oranje onder 19.

Bovendien bewijst Schuurs aanvallend van waarde te kunnen zijn. Inmiddels staat hij in heel 2017 al op zeven goals en vijf assists, een ongekend hoog aantal voor een verdediger. Een paar van die doelpunten zeilden op hoge snelheid in de kruising. En ook met het hoofd is Schuurs gevaarlijk, met name vanuit standaardsituaties.

Bovendien beschikt hij ook in de opbouw over een wapen: de crossbal. Als hij een stukje indribbelt als rechter centrale verdediger, kun je de klok erop gelijkzetten dat de bal enkele seconden later op de stropdas eindigt bij de linksvoor, André Vidigal of Stefan Ashkovski. Met strakke, gerichte ballen brengt hij de buitenspeler op die manier in de een-tegen-een met de back.

Ajax
Een speler die op zo'n jonge leeftijd bovenstaande kwaliteiten tentoonspreidt, staat natuurlijk op de scoutingslijstjes van iedere zichzelf respecterende topclub. De vraagprijs, cultuur van de club, voorkeuren van de scouts en technische mensen en wensen van de speler zelf bepalen vervolgens of hij daadwerkelijk een transfer maakt, en waarnaartoe.

Naar Ajax dus, zo blijkt begin december. Marc Overmars legt uit wat de Amsterdammers aanspreekt in zijn persoonlijkheid: "Perr komt uit een topsportfamilie. Hij weet wat er van hem gevraagd wordt om topsport te bedrijven en om de top te kunnen halen. Dat hij op zijn jonge leeftijd al aanvoerder is bij Fortuna Sittard, zegt iets over zijn persoonlijkheid. Wij zijn blij dat we dit grote Nederlandse talent hebben kunnen contracteren."

Ook zijn huidige coach, Sunday Oliseh, vindt dat Schuurs goed bij Ajax past. "Het voetbal dat ze in Amsterdam spelen, is 'denkvoetbal'. En Perr is een denker. Het is ook een fijne jongen om mee te werken. Ik weet zeker dat Ajax goed voor hem gaat zorgen. Ik denk dat hij nog veel beter wordt dan hij nu al is."

Snelheid
Tot zover het goede nieuws. Heeft Schuurs de potentie om basisspeler te worden in het eerste van Ajax? Ja. Is de kans ook heel reëel dat dit nooit zal gebeuren? Absoluut. Naast de kiezelharde afstandsschoten en leiderschapskwaliteiten beschikt Schuurs namelijk ook over enkele eigenschappen die zijn toekomstperspectief bij Ajax op z'n minst vertroebelen.

Allereerst speelt Fortuna Sittard op dit moment vooral countervoetbal. Oliseh laat zijn ploeg in verdedigend opzicht vaak inzakken tot op eigen helft. Enerzijds om daarmee ruimte te creëren in de counter voor snelle spelers als Djibril Dianessy en Lisandro Semedo, anderzijds om de trage centrale verdedigers Schuurs en Wessel Dammers niet in te grote ruimtes te laten zwemmen.

Inzakken tot op eigen helft is er voor Ajax niet bij. In plaats van de ruimte kort voor de eigen zestienmeter verdedigen zal Schuurs vaker moeten doordekken en opsluiten tot aan de middenlijn. Hij zal dus moeten leren om met grote ruimtes in zijn rug te spelen, al is dat niet gemakkelijk voor een speler van 1,93 meter met een matige startsnelheid. Een speler met een groot leervermogen kan een hoop leren, maar snel zal hij nooit worden.

Het nadeel van verdedigen in grote ruimtes is niet alleen dat er veel ruimte achter ligt, maar ook dat hij in grote ruimtes een-tegen-eenduels zal moeten uitvechten. Misschien nog wel meer dan snelheid mist Schuurs wendbaarheid om zich te wapenen tegen onvoorspelbare aanvallers, zeker als ze met hun gezicht richting Schuurs op hem afkomen.

Dat probleem kan Ajax oplossen door Schuurs in de toekomst op het middenveld te posteren, zodat zijn gebrek aan snelheid een minder groot probleem vormt. Op die positie speelt hij nu ook al regelmatig. Maar, zo zal al helemaal bij Ajax blijken, Schuurs is geen speler van het verzorgde positiespel. Hij heeft een goede pass in de benen, maar tussen de linies aanspeelbaar worden of slim en explosief vrijlopen is niet zijn kracht.

Zivkovic
Het gevaar ligt dan ook op de loer dat Ajax met Schuurs een geval-Zivkovic heeft aangetrokken. Ook Zivkovic was in zijn tijd bij FC Groningen een groot talent, en op zijn leeftijd al verder dan Schuurs, al heeft die qua persoonlijkheid en mentaliteit absoluut een voorsprong. Maar de grote vraag is of hij wel in de speelstijl van Ajax past.

Zivkovic werd bij FC Groningen vaak gevaarlijk in de counter. Als er ruimtes vielen, ging hij lopen en was hij niet meer te achterhalen. Ajax speelt vaak op de helft van de tegenstander, waardoor een spits in kleine ruimtes moet kunnen spelen en meer als aanspeelpunt dient te fungeren. Die rol paste Zivkovic niet en is een van de redenen dat hij het bij Ajax nooit tot vaste basisspeler wist te schoppen.

Voor Schuurs geldt min of meer hetzelfde: het is zeker een talentvolle speler, met veel doorgroeimogelijkheden, maar de vraag is of Ajax de juiste club voor hem is. Bij Ajax dient resultaat altijd gekoppeld te worden aan mooi voetbal. Zonder bal betekent dat meestal hoge pressie, waardoor de verdedigers ver moeten opsluiten om geen gapend gat op het middenveld te laten ontstaan. Daar ligt allesbehalve de kracht van Schuurs en de vraag is of hij dat kan leren.

Volgend seizoen krijgt hij daar waarschijnlijk eerst de kans voor in Jong Ajax. Ook zij zetten hoog druk en sluiten met de verdedigers ver op. Dit vormt voor Schuurs een mooie tussenstap op weg naar het eerste elftal: er worden vergelijkbare dingen van hem gevraagd, maar dan op een lager niveau dan de top van de Eredivisie. Het wordt de eerste test voor Schuurs, die, hoe talentvol hij ook is, flinke stappen zal moeten zetten om ooit basisspeler te worden bij het eerste van Ajax.

Door: Marco van der Heide

Hoewel ik niet echt fan ben van hun inhoudelijke artikelen, kunnen ze hier (hopelijk niet) gelijk over hebben
pi_175930806
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:25 schreef Adames het volgende:
fcupdate heeft nog een analyse over schuurs gedaan

[..]

Hoewel ik niet echt fan ben van hun inhoudelijke artikelen, kunnen ze hier (hopelijk niet) gelijk over hebben
Interessant artikel. Ik heb Schuurs eigenlijk nog nooit zien voetballen, maar hoop dat het wat betreft de snelheid en wendbaarheid meevalt. Bij Van der Hoorn was het klip en klaar dat het niet zou werken en bij Zivkovic was het risico ook erg groot. In ieder geval is Schuurs wel een een aantal jaar jonger dan Van der Hoorn en staat in het algemeen ook wel te boek als een groter talent.
pi_175930909
Vind het ook moeilijk om in te schatten wat Ten Hag gaat doen. Hopelijk gaat het de richting van Bosz op. Vakkennis lijkt goed genoeg, maar je moet natuurlijk ook nog overeind blijven in Amsterdam.
pi_175931307
Zaakwaarnemer ten Hag heeft tot half 2 vannacht in de arena gezeten. Die halen alles er uit _O_
-nee-
pi_175932421
Hattrickje Cassierra tegen Volendam.
  vrijdag 22 december 2017 @ 21:26:32 #287
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_175932436
Cassierra is weer lekker op dreef in Jong Ajax, mag wel verhuurd worden komend halfjaar.
Oh.
pi_175933199
Ajax - Volendam 7-0

Bogardegod _O_

Doorschuiven als Reiziger zondag met minder doelpunten wint.
  vrijdag 22 december 2017 @ 21:50:58 #289
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_175933328
Sierhuis baasje, wil hem meer zien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 22 december 2017 @ 22:13:46 #290
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175934137
GODarde. _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175936350
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:36 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan Pep, ben zelfs een groot fan. Ik vraag me alleen oprecht af hoe je het begrip "toptrainer" kunt meten. Er wordt hier steeds gesproken over de Europese topclubs en hun trainers, maar in hoeverre had iemand anders het veel slechter gedaan?

Misschien is die trainer die Sevilla vier keer de Europa League achter elkaar wist te winnen wel de grootste toptrainer. Het is nogal relatief. Je moet een goede verhouding vinden tussen kwaliteit van de selectie/club en de toegevoegde waarde van een bepaalde trainer.
Ben het met je eens :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_175936478
Het is sowieso maar de vraag wat nou echt de bijdrage is van een trainer, zeker wanneer je een team met doorgewinterde profs hebt.
  zaterdag 23 december 2017 @ 02:47:56 #293
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_175939596
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 23:30 schreef Monolith het volgende:
Het is sowieso maar de vraag wat nou echt de bijdrage is van een trainer, zeker wanneer je een team met doorgewinterde profs hebt.
:’) Als je dat niet ziet kun je beter stoppen met voetbal kijken.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_175940483
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 02:47 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

Bij Real Madrid heb ik het idee dat het echt niet zo veel uitmaakt wie er voor de groep staat. De zogenaamde toptrainer Mourinho deed het juist relatief slecht.
pi_175940788
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 02:47 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

Ik vrees dat je het niet helemaal begrijpt. Een groep doorgewinterde profs is vaak zelf prima in staat om hun spel te bepalen. Dan kan een trainer wel van alles roepen, maar die maken zelf wel grotendeels uit hoe ze spelen. En zelfs als een trainer heel erg sterk een bepaalde speelwijze afdwingt is het maar de vraag of het team daar dan zoveel beter van wordt. Voetbal heeft nogal eens last van het fenomeen dat ze in de statistiek regressie naar het gemiddelde noemen, waardoor willekeur nog wel eens wordt verward met prestaties van een trainer.
pi_175940831
Ajax heeft al jaren geen team van doorgewinterde profs meer, dus de trainer is hier nog wél van belang :7
-nee-
  zaterdag 23 december 2017 @ 09:56:10 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175940924
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:47 schreef Marsenal het volgende:
Ajax heeft al jaren geen team van doorgewinterde profs meer, dus de trainer is hier nog wél van belang :7
en het zien is één ding, er wat aan (kunnen) doen een tweede
pi_175941269
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:47 schreef Marsenal het volgende:
Klopt, bij een team van Ajax met veel jonkies kan je vaak wel duidelijk de hand van de trainer (of juist het gebrek daaraan) zien. :P
pi_175941290
Stuk van Mike Verweij met Ten Hag over zijn Utrechtperiode. Hij hangt het totale-mens-principe aan _O_.
SPOILER
pi_175941417
Wat is er nou anders in heel het profiel van ten hag en Keizer????

Helemaal niets. Ik snap die hype dan ook niet.
pi_175941537
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:36 schreef klaasweetalles het volgende:
Wat is er nou anders in heel het profiel van ten hag en Keizer????

Helemaal niets. Ik snap die hype dan ook niet.
Zo’n beetje z’n hele CV. En echt een hype is er ook niet rondom hem, iedereen wist dat hij vroeg of laat naar amsterdam zou komen. De nieuwshype is rondom Dennis en Hennie, en die is terecht _O_
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')