Of een vlinderbom in Rotterdam in je hand knalt of ergens anders, het zal voor net zo veel problemen zorgen.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:22 schreef Metalfrost het volgende:
Ik vind dat dit soort beslissingen per gemeente besloten moet worden, omdat in iedere gemeenschap een ongelijk aantal mensen per vierkante kilometer woont of werkt. Het kan niet zo zijn dat een vlinderbom in het centrum van Rotterdam evenveel ethische ongemakkelijkheid veroorzaakt als in een weiland in Gasselternijveen.
quote:Op donderdag 21 december 2017 20:56 schreef Somberling het volgende:
[..]
Of een vlinderbom in Rotterdam in je hand knalt of ergens anders, het zal voor net zo veel problemen zorgen.
quote:Op donderdag 21 december 2017 20:15 schreef Somberling het volgende:
is meer dan de helft van de slachtoffers omstander.
Vergelijking van niks.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Volledig eens, daarna een verbod op wintersport en andere risicovolle sporten, al die verwondingen en blessures die daar uit voortkomen zijn volstrekt onnodig en kosten de samenleving klauwen met geld.
Dat er in het centrum van Rotterdam meer omstanders zijn dan in Gasselternijveen.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:00 schreef Somberling het volgende:
[..]
Wat probeer je nu te zeggen?
Ik heb geen zin om over te werken omdat een ski-piloot zo nodig de zwarte piste af moest en thuis met zijn gebroken poot in de ziektewet zit.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:58 schreef Somberling het volgende:
[..]
Vergelijking van niks.
Met sporten ben je niemand tot last en andere risicovolle sporten ook niet. Dat is het hele punt dat ik aanhaalde in de OP. Ik heb geen zin om slachtoffer te worden omdat iemand dronken een voetzoeker in de straat gooit (wat ik al meerdere keren heb meegemaakt in mijn leven).
Weer zo'n belachelijke vergelijking. Bemoei je anders niet met deze discussie als je alleen maar uit je nek lult.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om over te werken omdat een ski-piloot zo nodig de zwarte piste af moest en thuis met zijn gebroken poot in de ziektewet zit.
Makkelijk om parallellen te negeren omdat de ene situatie wel in je straatje past en de andere niet. man man man.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:00 schreef Somberling het volgende:
[..]
Weer zo'n belachelijke vergelijking. Bemoei je anders niet met deze discussie als je alleen maar uit je nek lult.
Misschien heb ik je dan verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Makkelijk om parallellen te negeren omdat de ene situatie wel in je straatje past en de andere niet. man man man.
Van mij mogen beide activiteiten verboden worden. Achterlijk nutteloos, risicovol vertier.
Ik snap wat je zegt maar in beide gevallen wordt de directe omgeving én de maatschappij geschaad door deze nutteloze, risicovolle activiteiten.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:08 schreef Somberling het volgende:
[..]
Misschien heb ik je dan verkeerd begrepen.
Maar je ziet toch zelf ook het verschil tussen een omstander die slachtoffer wordt van vuurwerk en een skiër die zijn benen breekt?
Dus is alcohol het probleem, niet het vuurwerk.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:58 schreef Somberling het volgende:
[..]
Vergelijking van niks.
Met sporten ben je niemand tot last en andere risicovolle sporten ook niet. Dat is het hele punt dat ik aanhaalde in de OP. Ik heb geen zin om slachtoffer te worden omdat iemand dronken een voetzoeker in de straat gooit (wat ik al meerdere keren heb meegemaakt in mijn leven).
Dank voor de uitleg. Ik had je helemaal verkeerd begrepen, mijn excuses.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt maar in beide gevallen wordt de directe omgeving én de maatschappij geschaad door deze nutteloze, risicovolle activiteiten.
Daarnaast vind ik dat omstanders ook eigen verantwoordelijkheid hebben, als jij zo nodig zonder bescherming bij vuurwerk gaat kijken van je tokkie buurman dan vraag je er ook om. Dan ben je geen slachtoffer dan zoek je het gewoon op.
Verbieden dus, net zoals risicovolle sporten, óf zorg tenminste voor een aanzienlijk hoger eigen risico als er zorgkosten uit voortvloeien.
Het probleem is dat er geen handhaving is.quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:43 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Dus is alcohol het probleem, niet het vuurwerk.
Desnoods een screening als je wil kopen dat je geen verleden mag hebben ofzo.quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen handhaving is.
Zo kun je een hele rits aan activiteiten gaan verbieden of aan banden leggen: alcohol, roken, persoonlijk vervoer, laat opblijven/onregelmatig slapen, etc.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Makkelijk om parallellen te negeren omdat de ene situatie wel in je straatje past en de andere niet. man man man.
Van mij mogen beide activiteiten verboden worden. Achterlijk nutteloos, risicovol vertier.
Ik vind ook de sfeer tof op oudjaarsnacht met al die knallen in de verte. Alleen ga ik vaak naar familie op de fiets, en dan kom je soms van die grapjassen tegen die het leuk vinden om vuurwerk naar je te gooien (in Den Haag).quote:Op zaterdag 23 december 2017 14:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik zou 't eerlijk gezegd niet erg vinden als er een vuurwerkverbod zou komen...maar het geknal in de verte (dat wat niet storend is zeg maar) zou ik wel gaan missen.
Ik stoor me nog het meest aan die plotselinge knallen vlakbij, het vuurwerk met de jaarwisseling kan je makkelijk vermeiden dus dat stoort me eigenlijk niet zo en duurt ook maar effe
Niet alleen in Den Haag helaasquote:Op zaterdag 23 december 2017 14:33 schreef Somberling het volgende:
[..]
Ik vind ook de sfeer tof op oudjaarsnacht met al die knallen in de verte. Alleen ga ik vaak naar familie op de fiets, en dan kom je soms van die grapjassen tegen die het leuk vinden om vuurwerk naar je te gooien (in Den Haag).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |