abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175901240
Ik zag laatst video's van het oogziekenhuis in Rotterdam.

Al die verwondingen zijn volstrekt onnodig en zoals de arts Faber in de tweede video al zei, is meer dan de helft van de slachtoffers omstander. Dat is voor mij HET argument om die zooi te verbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2017 20:15:34 ]
pi_175901512
Ik vind dat dit soort beslissingen per gemeente besloten moet worden, omdat in iedere gemeenschap een ongelijk aantal mensen per vierkante kilometer woont of werkt. Het kan niet zo zijn dat een vlinderbom in het centrum van Rotterdam evenveel ethische ongemakkelijkheid veroorzaakt als in een weiland in Gasselternijveen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_175901828
Volledig eens, daarna een verbod op wintersport en andere risicovolle sporten, al die verwondingen en blessures die daar uit voortkomen zijn volstrekt onnodig en kosten de samenleving klauwen met geld.
pi_175902830
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:22 schreef Metalfrost het volgende:
Ik vind dat dit soort beslissingen per gemeente besloten moet worden, omdat in iedere gemeenschap een ongelijk aantal mensen per vierkante kilometer woont of werkt. Het kan niet zo zijn dat een vlinderbom in het centrum van Rotterdam evenveel ethische ongemakkelijkheid veroorzaakt als in een weiland in Gasselternijveen.
Of een vlinderbom in Rotterdam in je hand knalt of ergens anders, het zal voor net zo veel problemen zorgen.
pi_175902905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:56 schreef Somberling het volgende:

[..]

Of een vlinderbom in Rotterdam in je hand knalt of ergens anders, het zal voor net zo veel problemen zorgen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:15 schreef Somberling het volgende:
is meer dan de helft van de slachtoffers omstander.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_175902915
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Volledig eens, daarna een verbod op wintersport en andere risicovolle sporten, al die verwondingen en blessures die daar uit voortkomen zijn volstrekt onnodig en kosten de samenleving klauwen met geld.
Vergelijking van niks.

Met sporten ben je niemand tot last en andere risicovolle sporten ook niet. Dat is het hele punt dat ik aanhaalde in de OP. Ik heb geen zin om slachtoffer te worden omdat iemand dronken een voetzoeker in de straat gooit (wat ik al meerdere keren heb meegemaakt in mijn leven).
pi_175902969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:58 schreef MilkTea het volgende:

[..]

[..]

Wat probeer je nu te zeggen?
pi_175902986
Gewoon een vuurwerkbril dragen en met vuurwerk gooien _O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_175903111
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:00 schreef Somberling het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te zeggen?
Dat er in het centrum van Rotterdam meer omstanders zijn dan in Gasselternijveen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_175903135
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:58 schreef Somberling het volgende:

[..]

Vergelijking van niks.

Met sporten ben je niemand tot last en andere risicovolle sporten ook niet. Dat is het hele punt dat ik aanhaalde in de OP. Ik heb geen zin om slachtoffer te worden omdat iemand dronken een voetzoeker in de straat gooit (wat ik al meerdere keren heb meegemaakt in mijn leven).
Ik heb geen zin om over te werken omdat een ski-piloot zo nodig de zwarte piste af moest en thuis met zijn gebroken poot in de ziektewet zit.
pi_175905301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om over te werken omdat een ski-piloot zo nodig de zwarte piste af moest en thuis met zijn gebroken poot in de ziektewet zit.
Weer zo'n belachelijke vergelijking. Bemoei je anders niet met deze discussie als je alleen maar uit je nek lult.
pi_175905482
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:00 schreef Somberling het volgende:

[..]

Weer zo'n belachelijke vergelijking. Bemoei je anders niet met deze discussie als je alleen maar uit je nek lult.
Makkelijk om parallellen te negeren omdat de ene situatie wel in je straatje past en de andere niet. man man man.

Van mij mogen beide activiteiten verboden worden. Achterlijk nutteloos, risicovol vertier.
pi_175905648
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Makkelijk om parallellen te negeren omdat de ene situatie wel in je straatje past en de andere niet. man man man.

Van mij mogen beide activiteiten verboden worden. Achterlijk nutteloos, risicovol vertier.
Misschien heb ik je dan verkeerd begrepen.

Maar je ziet toch zelf ook het verschil tussen een omstander die slachtoffer wordt van vuurwerk en een skiër die zijn benen breekt?
pi_175905986
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:08 schreef Somberling het volgende:

[..]

Misschien heb ik je dan verkeerd begrepen.

Maar je ziet toch zelf ook het verschil tussen een omstander die slachtoffer wordt van vuurwerk en een skiër die zijn benen breekt?
Ik snap wat je zegt maar in beide gevallen wordt de directe omgeving én de maatschappij geschaad door deze nutteloze, risicovolle activiteiten.

Daarnaast vind ik dat omstanders ook eigen verantwoordelijkheid hebben, als jij zo nodig zonder bescherming bij vuurwerk gaat kijken van je tokkie buurman dan vraag je er ook om. Dan ben je geen slachtoffer dan zoek je het gewoon op.

Verbieden dus, net zoals risicovolle sporten, óf zorg tenminste voor een aanzienlijk hoger eigen risico als er zorgkosten uit voortvloeien.
  donderdag 21 december 2017 @ 22:41:36 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175906783
Weet niet of het lokaal is maar het valt dit jaar echt vies tegen met wat afgestoken wordt. :{.
And so is the past
pi_175913838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 20:58 schreef Somberling het volgende:

[..]

Vergelijking van niks.

Dus is alcohol het probleem, niet het vuurwerk.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_175917989
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt maar in beide gevallen wordt de directe omgeving én de maatschappij geschaad door deze nutteloze, risicovolle activiteiten.

Daarnaast vind ik dat omstanders ook eigen verantwoordelijkheid hebben, als jij zo nodig zonder bescherming bij vuurwerk gaat kijken van je tokkie buurman dan vraag je er ook om. Dan ben je geen slachtoffer dan zoek je het gewoon op.

Verbieden dus, net zoals risicovolle sporten, óf zorg tenminste voor een aanzienlijk hoger eigen risico als er zorgkosten uit voortvloeien.
Dank voor de uitleg. Ik had je helemaal verkeerd begrepen, mijn excuses.

Ik moet eigenlijk niet dronken op Fok posten.
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:03:21 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175918311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:43 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Dus is alcohol het probleem, niet het vuurwerk.
Het probleem is dat er geen handhaving is.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175926073
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het probleem is dat er geen handhaving is.
Desnoods een screening als je wil kopen dat je geen verleden mag hebben ofzo.
Wij houden mensen altijd uit de buurt als ze aankomen en er net een cobra 6 staat te roken.

Maar mensen hebben toch wel ontzag als ze zien dat er fatsoenlijk vuurwerk afgestoken wordt en niet van die semi veilige rotzooi in te lichte verpakking.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 22 december 2017 @ 17:21:28 #20
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_175926241
Verbieden is niet de oplossing imho. Ik zou het eerder hele jaar legaal maken zoals het bijvoorbeeld in België het geval is. Als je het altijd kan kopen wordt het al snel saai.

Ik was afgelopen oud en nieuw in Brussel en daar stak geen hond vuurwerk.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_175936134
Eens! Vooral jongeren zijn heel roekeloos met vuurwerk. Als je ziet wat voor ernstige letsel er elk jaar voorbij komt, zeg ik: laat het alleen aan professionals over. Ik snap wel dat het erom gaat dat je het zelf kan afsteken (daar zit de lol in), maar het risico dat het fout kan gaan is gewoon te groot.
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:30:09 #22
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175943201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zo kun je een hele rits aan activiteiten gaan verbieden of aan banden leggen: alcohol, roken, persoonlijk vervoer, laat opblijven/onregelmatig slapen, etc.

Allemaal stukken linker dan sport.
pi_175945445
Ik zou 't eerlijk gezegd niet erg vinden als er een vuurwerkverbod zou komen...maar het geknal in de verte (dat wat niet storend is zeg maar) zou ik wel gaan missen.

Ik stoor me nog het meest aan die plotselinge knallen vlakbij, het vuurwerk met de jaarwisseling kan je makkelijk vermeiden dus dat stoort me eigenlijk niet zo en duurt ook maar effe :P
pi_175945739
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik zou 't eerlijk gezegd niet erg vinden als er een vuurwerkverbod zou komen...maar het geknal in de verte (dat wat niet storend is zeg maar) zou ik wel gaan missen.

Ik stoor me nog het meest aan die plotselinge knallen vlakbij, het vuurwerk met de jaarwisseling kan je makkelijk vermeiden dus dat stoort me eigenlijk niet zo en duurt ook maar effe :P
Ik vind ook de sfeer tof op oudjaarsnacht met al die knallen in de verte. Alleen ga ik vaak naar familie op de fiets, en dan kom je soms van die grapjassen tegen die het leuk vinden om vuurwerk naar je te gooien (in Den Haag).
pi_175945790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 14:33 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik vind ook de sfeer tof op oudjaarsnacht met al die knallen in de verte. Alleen ga ik vaak naar familie op de fiets, en dan kom je soms van die grapjassen tegen die het leuk vinden om vuurwerk naar je te gooien (in Den Haag).
Niet alleen in Den Haag helaas :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')