Het hele verhaal is niet logisch. Waarom heeft die Canadees de behoefte om een "vriend" aan de andere kant van de wereld een cadeautje van 1,5 ton te geven? Waarom nam Pechtold dat aan a;s rijke machtige Nederlander die dat helemaal niet nodig heeft? Waarom kon hij niet wachten tot zijn sugardaddy de pijp uit ging?quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:34 schreef Sometimes het volgende:
Ik snap de insteek van de overdrachtsbelasting niet. Dat gaat om 2% van het verschil tussen 77K en 135K. Voor 1.160¤ gaat Pechtold echt zijn positie niet op het spel zetten.
Het WOZ waarde verhaal staat hier los van, daar heeft hij stomweg geen invloed op. En dan nog wordt het geen groot bedrag.
Zit er niet nog een fiscale kantje aan de waarde van de schenking zelf?
Dat. Een aftands flatje.quote:
Van D66-politici verwacht ik dat ze Roomser zijn dan de Paus.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:17 schreef Ludachrist het volgende:
Poepoe, de fiscus loopt ¤ 1.200,- mis. Vele duizenden euro's.
Neemt niet weg dat het wel een trucje van Pechtold is natuurlijk (of van zijn notaris), maar doen alsof de schatkist hier echt een enorm bedrag door de neus wordt geboord lijkt me wat overdreven.
Ik vind het ook prima als Pechtold hierom vertrekt hoor, voornamelijk omdat hij dit natuurlijk wel had moeten melden als een schenking wat mij betreft, maar ik heb de indruk dat hier in dit topic al mensen rondlopen die hem achter de tralies of op het schavot willen zien. Dat lijkt me wat overdreven voor een belastingvoordeeltje van ruim duizend euro.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Van D66-politici verwacht ik dat ze Roomser zijn dan de Paus.
Van mij hoeft ie juist niet weg voor zo'n akkefietje. Laat de stembus maar beslissen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind het ook prima als Pechtold hierom vertrekt hoor...
Heb jij een betere theorie? Waarom heeft iemand zo rijk en zo machtig als Pechtold de behoefte om een voorschotje te nemen op een erfenis? Waarom heeft die Canadees de behoefte om iemand zo rijk en zo machtig als Pechtold een voorschotje te geven op zijn erfenis?quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:27 schreef Copycat het volgende:
En nu maar even snel je kleine stijfje uitkloppen ..
In het verlengde hiervan: waarom moet iemand met 't jaarsalaris van Pechtold in een flatje van een Canadese sugardaddy wonen? Aan welke dure SM-praktijken besteedt Pechtold zijn geld waardoor er geen knaak meer overblijft voor een beetje fatsoenlijke woningquote:Op vrijdag 22 december 2017 09:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb jij een betere theorie? Waarom heeft iemand zo rijk en zo machtig als Pechtold de behoefte om een voorschotje te nemen op een erfenis? Waarom heeft die Canadees de behoefte om iemand zo rijk en zo machtig als Pechtold een voorschotje te geven op zijn erfenis?
En dat zo'n D66-forum als FOK!quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:55 schreef 2thmx het volgende:
90+% van de FOK!kers vindt dus dat Pechtold moet opstappen. Hij kan wel inpakken.
Sorry, homo-erotische fantasietjes zijn niet zo mijn ding.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:33 schreef Braindead2000 het volgende:
Heb jij een betere theorie? Waarom heeft iemand zo rijk en zo machtig als Pechtold de behoefte om een voorschotje te nemen op een erfenis? Waarom heeft die Canadees de behoefte om iemand zo rijk en zo machtig als Pechtold een voorschotje te geven op zijn erfenis?
Ja die Braindead zit nog wel diep verstopt in de kast gezien zijn reacties.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sorry, homo-erotische fantasietjes zijn niet zo mijn ding.
Principe.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:17 schreef Ludachrist het volgende:
Poepoe, de fiscus loopt ¤ 1.200,- mis. Vele duizenden euro's.
Neemt niet weg dat het wel een trucje van Pechtold is natuurlijk (of van zijn notaris), maar doen alsof de schatkist hier echt een enorm bedrag door de neus wordt geboord lijkt me wat overdreven.
Maar als Pechtold dit keurig gemeld had bij het schenkingsregister was het goed geweest?quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Principe.
Stemmen voor antifraude wetgevingen en anti witte boorden criminaliteit, maar zelf er keihard aan mee doen.
Alle geloofwaardigheid is dan opeens foetsie
Deze foto... magistraalquote:
quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:35 schreef Harmankardon het volgende:
Integriteit heeft geen drempelwaarde.
Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar als Pechtold dit keurig gemeld had bij het schenkingsregister was het goed geweest?
Het is een domme actie van Pechtold geweest maar van fraude is nog geen sprake en de homo erotische fantasietjes van de users hier die zogenaamd hun eigen weg zeggen te gaan zeggen wat mij betreft ook meer over die users dan over Pechtold.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |