dat is natuurlijk de grootste onzin, er is hier wel vaker iets gesneuveld op het moment dat er ergens iets op de groep kortsluiting veroorzaakte. PC(moederbord/voeding) vond dat een paar jaar geleden ook niet zo tof.quote:de groep ging er uit, dat is de beveiliging,
Ja maar dan staat het apparaat ook aan en niet uit zoals ts zegt.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:02 schreef MrDrako het volgende:
[..]
dat is natuurlijk de grootste onzin, er is hier wel vaker iets gesneuveld op het moment dat er ergens iets op de groep kortsluiting veroorzaakte. PC(moederbord/voeding) vond dat een paar jaar geleden ook niet zo tof.
Maar wat qajariaq zegt is een goede.
Mijn ervaring ook wel met computers/printers. Als er ergens stroomstoring was geweest en er stonden er 100 of meer, kon je daarna altijd wel een paar voedingen vervangen. Waarschijnlijk omdat het schakelvoedingen zijn, die zijn wat gevoeliger.quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb een soortgelijke situatie ooit ook al eens gehad bij een klant.
De wasmachine stond aan bij een klant aangesloten op groep x, terwijl wij aan groep y aan het werk waren. Wij maakten onbedoeld sluiting op die groep.
Gemeenschappelijke aardlekschakelaar en de groep y ging eruit. Storing opgelost, alles weer ingeschakeld.
En vervolgens bleek de wasmachine op die andere groep nergens meer op te reageren.
Of er zich dan een piekspanning oid heeft voorgedaan in ieder geval heeft de klant een bedrijf laten komen en die hebben de wasmachine gerepareerd.
Kosten daarvan zijn 50/50 gedeeld.
Of moderne wasmachines daar minder goed tegen kunnen oid. Geen idee...
Dat is geheel afhankelijk van de situatie. In de wat oudere woningen zit de wasmachine vaak in de badkamer. Om daar te kunnen voldoen aan alle veiligheidseisen; vaak staan ze kort bij de douche ed. Zijn ze aangesloten op een speciale wasmachine schakelaar met zo'n touwtje. Dan moet je de stekker vaak van het apparaat knippen en hem daar op aansluiten.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Klinkt als een kapotte kabel of stekkerdoos.
Dacht altijd dat wasmachines op zo’n speciale trekdoos moesten trouwens.
Ok duidelijk.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is geheel afhankelijk van de situatie. In de wat oudere woningen zit de wasmachine vaak in de badkamer. Om daar te kunnen voldoen aan alle veiligheidseisen; vaak staan ze kort bij de douche ed. Zijn ze aangesloten op een speciale wasmachine schakelaar met zo'n touwtje. Dan moet je de stekker vaak van het apparaat knippen en hem daar op aansluiten.
Oh ja, das lang geleden. Had er toen een bij BCC gekocht en die bezorgers deden dat mooi niet. Ze konden een installateur regelen, of gewoon zelf doen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is geheel afhankelijk van de situatie. In de wat oudere woningen zit de wasmachine vaak in de badkamer. Om daar te kunnen voldoen aan alle veiligheidseisen; vaak staan ze kort bij de douche ed. Zijn ze aangesloten op een speciale wasmachine schakelaar met zo'n touwtje. Dan moet je de stekker vaak van het apparaat knippen en hem daar op aansluiten.
Sluiting in groep Y waardoor hoge stroom door groep Y.quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Of er zich dan een piekspanning oid heeft voorgedaan
Geloof ik geen snars van.quote:Op vrijdag 22 december 2017 20:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Sluiting in groep Y waardoor hoge stroom door groep Y.
Automaat Y schakelt af.
Door de inductie van de draden blijft de stroom nog even in stand waardoor de spanning stijgt.
Overspanning op groep X.
Zoiets?
De mijne, een Bauknecht, heeft de 10 jaar niet eens gehaald. Motor ging heel hard janken, lager versleten. Gelukkig kon ik voor 50 euro een nieuwe wasmachine van mijn nicht die ging samen wonen overkopen, en ja hoor, ook een Bauknecht.quote:Op donderdag 28 december 2017 07:12 schreef klipper het volgende:
[..]
Geloof ik geen snars van.
Samsung is gewoon shit, garantie op de motor van 10 jaar kunnen ze prima geven, zelfs 20 als ze willen, de motor is het probleem niet, de rest van de machine red het gewoon niet.
Volgende keer toch maar Miele met 10 jaar totaal garantie.
Niet iedereen heeft daar natuurlijk het budget voor; het schijnt dat de instapmodellen van Miele nou ook weer niet zaligmakend zijn.quote:Op donderdag 28 december 2017 07:12 schreef klipper het volgende:
[..]
Volgende keer toch maar Miele met 10 jaar totaal garantie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |