abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175893577
2 weken terug zijn bouwvakkers in ons huis aan het werk geweest en toen hebben ze een kapotte haspel gebruikt waardoor er tot 3x toe een stop uitsloeg.
Op deze groep zitten wat lampen en de wasmachine die op dat moment uit stond.
Nu krijg ik sindsdien de wasmachine niet meer aan.
Uiteraard zeggen zei 'de groep ging er uit, dat is de beveiliging, wij hebben de wasmachine niet gesloopt, er is toch ook geen lamp kapot gegaan'.
Kan er een extra beveiliging op de wasmachine zitten? Een extra zekering?

Heb het boekje natuurlijk niet meer..
Samsung wasmachine is 4 jaar oud, wel 10 jaar garantie op de motor, maar als het hele apparaat gewoon niet aangaat?

Iemand een idee?
pi_175893637
En op een andere groep aansluiten?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175894486
Handleiding is online wel te vinden. Om welk type gaat het?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175897363
Zit het ding met een stekker of met een schakelaar. Staat de schakelaar niet uit? Doet iets anders het wel op dat stopcontact? Doet de wasmachine het wel op een ander stopcontact? enz. Even zoeken dus.
pi_175897477
quote:
de groep ging er uit, dat is de beveiliging,
dat is natuurlijk de grootste onzin, er is hier wel vaker iets gesneuveld op het moment dat er ergens iets op de groep kortsluiting veroorzaakte. PC(moederbord/voeding) vond dat een paar jaar geleden ook niet zo tof.

Maar wat qajariaq zegt is een goede.
pi_175900777
Zit de wasmchine niet op een eigen groep?
.
pi_175901036
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:02 schreef MrDrako het volgende:

[..]

dat is natuurlijk de grootste onzin, er is hier wel vaker iets gesneuveld op het moment dat er ergens iets op de groep kortsluiting veroorzaakte. PC(moederbord/voeding) vond dat een paar jaar geleden ook niet zo tof.

Maar wat qajariaq zegt is een goede.
Ja maar dan staat het apparaat ook aan en niet uit zoals ts zegt.
Dus bij uit, staat apparaat echt uit of stand-by
  donderdag 21 december 2017 @ 20:30:56 #8
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_175901832
Voedingsprint zal wel kapot zijn. Zekering denk ik, als het apparaat echt helemaal dood is. Of anders iets van een diode/gelijkrichter ofzo.
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 07:29:08 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175913751
Ik heb een soortgelijke situatie ooit ook al eens gehad bij een klant.

De wasmachine stond aan bij een klant aangesloten op groep x, terwijl wij aan groep y aan het werk waren. Wij maakten onbedoeld sluiting op die groep.

Gemeenschappelijke aardlekschakelaar en de groep y ging eruit. Storing opgelost, alles weer ingeschakeld.

En vervolgens bleek de wasmachine op die andere groep nergens meer op te reageren.

Of er zich dan een piekspanning oid heeft voorgedaan in ieder geval heeft de klant een bedrijf laten komen en die hebben de wasmachine gerepareerd.

Kosten daarvan zijn 50/50 gedeeld.

Of moderne wasmachines daar minder goed tegen kunnen oid. Geen idee...
pi_175913823
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb een soortgelijke situatie ooit ook al eens gehad bij een klant.

De wasmachine stond aan bij een klant aangesloten op groep x, terwijl wij aan groep y aan het werk waren. Wij maakten onbedoeld sluiting op die groep.

Gemeenschappelijke aardlekschakelaar en de groep y ging eruit. Storing opgelost, alles weer ingeschakeld.

En vervolgens bleek de wasmachine op die andere groep nergens meer op te reageren.

Of er zich dan een piekspanning oid heeft voorgedaan in ieder geval heeft de klant een bedrijf laten komen en die hebben de wasmachine gerepareerd.

Kosten daarvan zijn 50/50 gedeeld.

Of moderne wasmachines daar minder goed tegen kunnen oid. Geen idee...
Mijn ervaring ook wel met computers/printers. Als er ergens stroomstoring was geweest en er stonden er 100 of meer, kon je daarna altijd wel een paar voedingen vervangen. Waarschijnlijk omdat het schakelvoedingen zijn, die zijn wat gevoeliger.
.
pi_175914496
Er zitten 4 stopcontacten op die groep in de kast waar de wasmachine staat en met de wasmachine had ik er al 3 geprobeerd, en woensdag op nr 4 aangesloten. Geen leven. Gister weer geprobeerd en zo waar, sprong aan!
Eerste was is weer gedraaid :D
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:11:29 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175914782
Klinkt als een kapotte kabel of stekkerdoos.

Dacht altijd dat wasmachines op zo’n speciale trekdoos moesten trouwens.
And so is the past
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 10:27:14 #13
92034 crew  Vonkenboer
pi_175916189
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Klinkt als een kapotte kabel of stekkerdoos.

Dacht altijd dat wasmachines op zo’n speciale trekdoos moesten trouwens.
Dat is geheel afhankelijk van de situatie. In de wat oudere woningen zit de wasmachine vaak in de badkamer. Om daar te kunnen voldoen aan alle veiligheidseisen; vaak staan ze kort bij de douche ed. Zijn ze aangesloten op een speciale wasmachine schakelaar met zo'n touwtje. Dan moet je de stekker vaak van het apparaat knippen en hem daar op aansluiten.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:43:11 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175916586
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is geheel afhankelijk van de situatie. In de wat oudere woningen zit de wasmachine vaak in de badkamer. Om daar te kunnen voldoen aan alle veiligheidseisen; vaak staan ze kort bij de douche ed. Zijn ze aangesloten op een speciale wasmachine schakelaar met zo'n touwtje. Dan moet je de stekker vaak van het apparaat knippen en hem daar op aansluiten.
Ok duidelijk. ^O^.
And so is the past
pi_175929538
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Oh ja, das lang geleden. Had er toen een bij BCC gekocht en die bezorgers deden dat mooi niet. Ze konden een installateur regelen, of gewoon zelf doen.
.
pi_175930553
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Of er zich dan een piekspanning oid heeft voorgedaan
Sluiting in groep Y waardoor hoge stroom door groep Y.
Automaat Y schakelt af.
Door de inductie van de draden blijft de stroom nog even in stand waardoor de spanning stijgt.
Overspanning op groep X.

Zoiets?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_176063924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:34 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Sluiting in groep Y waardoor hoge stroom door groep Y.
Automaat Y schakelt af.
Door de inductie van de draden blijft de stroom nog even in stand waardoor de spanning stijgt.
Overspanning op groep X.

Zoiets?
Geloof ik geen snars van.
Samsung is gewoon shit, garantie op de motor van 10 jaar kunnen ze prima geven, zelfs 20 als ze willen, de motor is het probleem niet, de rest van de machine red het gewoon niet.

Volgende keer toch maar Miele met 10 jaar totaal garantie.
pi_176063938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 07:12 schreef klipper het volgende:

[..]

Geloof ik geen snars van.
Samsung is gewoon shit, garantie op de motor van 10 jaar kunnen ze prima geven, zelfs 20 als ze willen, de motor is het probleem niet, de rest van de machine red het gewoon niet.

De mijne, een Bauknecht, heeft de 10 jaar niet eens gehaald. Motor ging heel hard janken, lager versleten. Gelukkig kon ik voor 50 euro een nieuwe wasmachine van mijn nicht die ging samen wonen overkopen, en ja hoor, ook een Bauknecht. :')
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 09:53:30 #19
92034 crew  Vonkenboer
pi_176065615
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 07:12 schreef klipper het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft daar natuurlijk het budget voor; het schijnt dat de instapmodellen van Miele nou ook weer niet zaligmakend zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')