Ding draait iets van 47% efficiënt. Dat is best spectaculair. Je kan bijna stellen dat een electroauto op kolenstroom uit deze centrale beter is dan een auto op benzine.quote:Op vrijdag 29 december 2017 19:42 schreef PluggieOD het volgende:
[ afbeelding ]
In de Groningse Eemshaven heeft RWE in 2015 een nieuwe ultramoderne energiecentrale met een vermogen van 1.560 megawatt in bedrijf gesteld. Deze nieuwe centrale, bestaande uit de eenheden A en B, zal de komende jaren een belangrijke rol spelen in de energievoorziening in Nederland, omdat de elektriciteitsvoorziening betrouwbaar en betaalbaar moet blijven. De Nederlandse overheid heeft om die reden ruim tien jaar geleden de Maasvlakte en het gebied bij de Eemshaven aangewezen als locaties voor nieuwe centrales. Mede vanwege de aanwezigheid van een haven voor de aanvoer van brandstoffen en de beschikbaarheid van voldoende koelwater. RWE is op de uitnodiging van de Nederlandse overheid ingegaan en heeft in de Eemshaven een hypermoderne kolencentrale gebouwd. De centrale is sinds de zomer van 2015 operationeel en maakt sindsdien deel uit van het productiepark van RWE Generation in Nederland.
http://www.rwe.com/web/cm(...)d/eemshavencentrale/
En hij produceert groene stroom. De overcapaciteit van de kolen gaat naar Noorwegen en daar pompt men er stuwmeren mee vol, die men bij pieken in de vraag weer leeg laat lopen en dan is het groene stroom gewordenquote:Op zondag 3 februari 2019 02:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Ding draait iets van 47% efficiënt. Dat is best spectaculair. Je kan bijna stellen dat een electroauto op kolenstroom uit deze centrale beter is dan een auto op benzine.
Bijna letterlijk 'greenwashing'.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hij produceert groene stroom. De overcapaciteit van de kolen gaat naar Noorwegen en daar pompt men er stuwmeren mee vol, die men bij pieken in de vraag weer leeg laat lopen en dan is het groene stroom geworden
niet, maar marketing doet wonderen.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
How the neuq ga je dat met droge ogen groen noemen?
Dat is hoe het werktquote:Op zondag 3 februari 2019 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
How the neuq ga je dat met droge ogen groen noemen?
Wat ik ervan begrijp is dat die Noren alles op stroom doen. Electrische platen in de vloer, boilers, auto rijden. Maar dat er niet echt een keuze wordt gemaakt voor groene stroom zoals hier.quote:Op zondag 3 februari 2019 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is hoe het werkt
https://www.fluxenergie.n(...)emarken/?gdpr=accept
https://www.volkskrant.nl(...)n-grijs-is~b6bb74aa/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/NorNed-kabel
Jup.quote:Op zondag 3 februari 2019 12:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrijp is dat die Noren alles op stroom doen. Electrische platen in de vloer, boilers, auto rijden. Maar dat er niet echt een keuze wordt gemaakt voor groene stroom zoals hier.
De Noren zien hun stroom gewoon als groen omdat het uit waterkracht komt. Boekhoudkundig gebruiken zij de vuile stroom van ons en wij hun groene stroom.
Omdat waterstofauto's geen verbrandingsmotor hebben maar een elektromotor.quote:Op maandag 25 december 2017 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
Beter is de vraag waarom "men" bij Shell en Standard Oil destijds besloot om de verbrandingsmotor op olie-gerelateerde stoffen te laten draaien in plaats van op waterstof......
ik ben niet achterlijk, maar gewoon alleen al het feit dat men het via listen voor elkaar krijgt om gore kolenprik na wat heen en weer gerommel ineens groen te krijgen is op zijn minst twijfelachtig te noemen natuurlijk.quote:Op zondag 3 februari 2019 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is hoe het werkt
https://www.fluxenergie.n(...)emarken/?gdpr=accept
https://www.volkskrant.nl(...)n-grijs-is~b6bb74aa/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/NorNed-kabel
En waarschijnlijk stoken ze ook nog biomassa bij, dus extra supersport kneitergroene linksdraaiende electriciteit.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
How the neuq ga je dat met droge ogen groen noemen?
Blijkbaar begrijp je niet dat wij dezelfde mening hebben over de onzin van de groene stroom op dezemanierquote:
o wat errugggggquote:Op zondag 3 februari 2019 12:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat waterstofauto's geen verbrandingsmotor hebben maar een elektromotor.
Inderdaad. Omdat dat water daar toch al is, je hoeft alleen maar een deurtje open te zetten. En als er te weinig water is, pompen anderen landen het gratisch omhoogquote:Op zondag 3 februari 2019 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
Als ik me niet vergis, is stroom in Noorwegen ook nog eens spotgoedkoop.
jawel hoor, maar ik kan daar serieus pissig om worden.. Energiebedrijven lachen zich gewoon kapot om dat groene gedoe en wij betalen ervoor terwijl we gewoon kolenstroom via een omweggetje krijgen.quote:Op zondag 3 februari 2019 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijkbaar begrijp je niet dat wij dezelfde mening hebben over de onzin van de groene stroom op dezemanier
Begrijpelijk, en het is nu natuurlijk ook de vraag welke energiebedrijven er werkelijk uit dit vaatje tappen en of ze daar wat helder in zijn qua marketing of er een mistwolk van een verhaal aan koppelen. Dat is me op dit punt nog helemaal niet duidelijk.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jawel hoor, maar ik kan daar serieus pissig om worden.. Energiebedrijven lachen zich gewoon kapot om dat groene gedoe en wij betalen ervoor terwijl we gewoon kolenstroom via een omweggetje krijgen.
Die kloothommels zouden ons moeten leiden, niet MISleiden. Daaruit blijkt maar weer dat het klimaat gewoon niet meer te redden is, want de grootste beinvloeders hebben er gewoon schijt aan.
Betalen er zelfs voor.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inderdaad. Omdat dat water daar toch al is, je hoeft alleen maar een deurtje open te zetten. En als er te weinig water is, pompen anderen landen het gratisch omhoog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |