abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:26:57 #76
375570 crew  Cyan9
pi_176392651
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:02 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Zijn we net een beetje van die spinnen :X in de SC af, ga je hier ook al allerlei evil creatures posten. :(
Het blijkt menselijk te zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2018 @ 18:50:11 #77
368283 ato
pi_176393121
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:02 schreef Greys het volgende:
Cheaptickets heeft een mail gestuurd dat ons vluchtschema zomaar is omgegooid. Dus nu zijn we zaterdagavond niet meer op tijd thuis om de finale helemaal op tv te zien :') Maar ach, die hebben we vrijdagavond dan toch al live gezien in Lissabon moeten we maar denken...

Wel raar dat ze je zomaar een heel andere vlucht kunnen geven. Stom :D Maar liever op de terugweg dan op de heenweg. *afklopt*

Anderen ook al vluchtwijzigingen gekregen toevallig?
Wel op tijd voor de puntentelling?
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 januari 2018 @ 19:11:31 #78
163650 Greys
pi_176393602
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:50 schreef ato het volgende:

[..]

Wel op tijd voor de puntentelling?
Geen idee. We landen nu pas om half acht in België _O- Zou eigenlijk 's middags zijn. Maar als alles een beetje meezit kan ik nog meehyperen met de punten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_176456387
De loting voor de halve finale vindt plaats op 29 januari om 13:00 uur en zal via deze link live te volgen zijn:
Eerst zal er bepaald worden in welke halve finale de big five en organiserend land 'Portugal' mee mogen stemmen. Vervolgens wordt er geloot in welke halve finale de landen op mogen treden. De precieze volgorde (line-up) wordt net zoals andere jaren bepaald door de producenten van het ESF. De 37 halve finalisten zijn onderverdeeld in 6 potten, gebaseerd op de stemgeschiedenis. In de eerste halve finale worden 19 deelnemers geloot en in de tweede halve finale 18.

De potindeling is als volgt:


En er is ook een soort van agenda online gezet van de ESF-week:

While most TV viewers are focused on the three live shows, the broadcasts are in fact the climax of two exciting weeks in the Host City. What happens during the so-called event weeks of the Eurovision Song Contest?

The event weeks in the Host City usually last about 15 days. During this period, the following happens:

• All participants rehearse individually on stage twice. After each individual rehearsal, the participants meet with press and fans at the Press Centre;

• For most of the event weeks, all accredited delegates, press and fans can come together at the so-called EuroClub, the Eurovision Song Contest's official party venue. Often, participants also throw their own parties, sometimes at the EuroClub, sometimes at other venues. Often, embassies give official receptions to welcome their representative in town;

• At the Eurovision Village, participants perform during the weeks on an outdoor stage. The Eurovision Village hosts sponsor activities, as well as public viewings during the live shows;

• Each show is preceded by three so-called Dress Rehearsals. The first Dress Rehearsal is open to the press, while tickets are being sold for the second and third one. The second Dress Rehearsal also features as recorded back-up, and is the show based on which the juries make up their mind;

• Traditionally, a Welcome Reception and Red Carpet Ceremony are being held on the Sunday preceding the live shows;

• On Tuesday, the first Semi-Final takes place, followed by a press conference featuring the ten qualifiers;

• On Thursday, the second Semi-Final takes place, followed by a press conference featuring the ten qualifiers;

• On Saturday, the Grand Final takes place, followed by a press conference featuring the winner and a grand after-party.

Usually, thousands or even tens of thousands of people travel to the Host City to celebrate the event weeks
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 januari 2018 @ 17:09:39 #80
163650 Greys
pi_176456486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:04 schreef luchtverkeersleider het volgende:
De loting
Gaaf! Vroeg me echt vandaag nog af wanneer de loting zou zijn!

Zou je me een groot plezier willen doen en een apart loting topic willen maken met het gedeelte van je post tot en met de afbeelding van de pots? Dan kunnen we in dat topic straks op die datum alles live volgen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 januari 2018 @ 17:10:33 #81
163650 Greys
pi_176456503
Oh en ik denk dat de organisatie nu het optreden van de winnaar van vorig jaar wel in kan gaan delen op het komende esf *O*

ESF / ESFwinnaar uit ziekenhuis na harttransplantatie
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2018 @ 17:34:58 #82
368283 ato
pi_176456863
En jongens het maakt echt niet uit in welke halve finale wij komen en met wie, als het liedje maar goed is.

Als het maar geen 2e of 3e startpositie is :X
Life can be a bitch, so like it..
pi_176457910
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Gaaf! Vroeg me echt vandaag nog af wanneer de loting zou zijn!

Zou je me een groot plezier willen doen en een apart loting topic willen maken met het gedeelte van je post tot en met de afbeelding van de pots? Dan kunnen we in dat topic straks op die datum alles live volgen!
Done ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 januari 2018 @ 18:39:47 #84
163650 Greys
pi_176458089
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:30 schreef luchtverkeersleider het volgende:

[..]

Done ^O^
Dankjewel _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_176458155
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_176521770
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:34 schreef ato het volgende:
En jongens het maakt echt niet uit in welke halve finale wij komen en met wie, als het liedje maar goed is.

Als het maar geen 2e of 3e startpositie is :X
Startpositie wordt door de regie bepaald, loting is alleen 1ste/2de helft, 1ste/2e halve finale. Met een bovengemiddeld liedje heb je gewoon een solide positie in het deelnemersveld.

Wel apart dat we nu bij de Baltische staten zitten, volgens mij zaten we voorheen meer bij het restgroepje met Cyprus en Ierland enz. Laatste jaren komen daar veel punten vandaan onze kant op, dus dat zal de reden zijn.
Het is vooral hopen dat je de standaard-finalisten als Armenie, Zweden, Australie, Rusland en Bulgarije een beetje ontloopt.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 17:40:51 #87
375570 crew  Cyan9
pi_176523149
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:36 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Startpositie wordt door de regie bepaald, loting is alleen 1ste/2de helft, 1ste/2e halve finale. Met een bovengemiddeld liedje heb je gewoon een solide positie in het deelnemersveld.

Wel apart dat we nu bij de Baltische staten zitten, volgens mij zaten we voorheen meer bij het restgroepje met Cyprus en Ierland enz. Laatste jaren komen daar veel punten vandaan onze kant op, dus dat zal de reden zijn.
Het is vooral hopen dat je de standaard-finalisten als Armenie, Zweden, Australie, Rusland en Bulgarije een beetje ontloopt.
Grappig dat je Bulgarije noemt, dat land kon nog geen deuk in een pakje boter slaan als je de afgelopen twee jaar wegdenkt. Het haalde daarvoor de finale maar één keertje. :P
Verder wel eens met je punt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_176523187
quote:
11s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Grappig dat je Bulgarije noemt, dat land kon nog geen deuk in een pakje boter slaan als je de afgelopen twee jaar wegdenkt. Het haalde daarvoor de finale maar één keertje. :P
Verder wel eens met je punt.
Tsja, ineens hebben ze het wiel uitgevonden met p4 en p2. Denk niet dat ze nu terugkeren met oostblokmeuk.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2018 @ 20:08:02 #89
368283 ato
pi_176526822
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:36 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Startpositie wordt door de regie bepaald, loting is alleen 1ste/2de helft, 1ste/2e halve finale. Met een bovengemiddeld liedje heb je gewoon een solide positie in het deelnemersveld.

Wel apart dat we nu bij de Baltische staten zitten, volgens mij zaten we voorheen meer bij het restgroepje met Cyprus en Ierland enz. Laatste jaren komen daar veel punten vandaan onze kant op, dus dat zal de reden zijn.
Het is vooral hopen dat je de standaard-finalisten als Armenie, Zweden, Australie, Rusland en Bulgarije een beetje ontloopt.
Het is vooral te hopen dat Nederland in de halve finale niet komt, waar veel landen in die halve finale geen of nauwelijks punten geven. Bv Oekraïne, SAN Marino, Malta, Albanië etc.

Ach wij gaan het zien.
Life can be a bitch, so like it..
pi_176533864
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:34 schreef ato het volgende:
En jongens het maakt echt niet uit in welke halve finale wij komen en met wie, als het liedje maar goed is.

Als het maar geen 2e of 3e startpositie is :X
Mee eens. Een goed lied is niet afhankelijk van een startplek. Wat belangrijker is, is welke nummers voor en na ons aan de beurt zijn. Ik wil een grote favoriet niet voor/na ons hebben.

Toch is het wel fijn als ons een goede startpositie wordt gegeven en persoonlijk vind ik het prettiger kijken wanneer we in de tweede helft aan de beurt zijn. Misschien niet altijd even goed voor m'n blaas :') maar dat neem ik voor lief.
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 januari 2018 @ 01:01:45 #91
163650 Greys
pi_176533981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:42 schreef grazz het volgende:

[..]

Mee eens. Een goed lied is niet afhankelijk van een startplek. Wat belangrijker is, is welke nummers voor en na ons aan de beurt zijn. Ik wil een grote favoriet niet voor/na ons hebben.

Toch is het wel fijn als ons een goede startpositie wordt gegeven en persoonlijk vind ik het prettiger kijken wanneer we in de tweede helft aan de beurt zijn. Misschien niet altijd even goed voor m'n blaas :') maar dat neem ik voor lief.
Gewoon zorgen dat we zelf een grote favoriet zijn. Dan maakt het geen donder uit wie er voor of na je komt. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_176557303
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat we zelf een grote favoriet zijn. Dan maakt het geen donder uit wie er voor of na je komt. :+
Hype hype hype *O* Ik denk wel dat de verwachtingen van internationale fans hoog zijn, en bij mij ook. En oh wat zijn ze (fans op wiwi) straks weer teleurgesteld als het geen CATS part II is :{w
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 januari 2018 @ 20:08:27 #93
163650 Greys
pi_176680117
Tickets for the Semi-Finals of the 2018 Eurovision Song Contest will go on sale on Tuesday 30th January at 11:00 CET!

On Monday 29th January the Semi-Final Allocation Draw will take place in Lisbon. After the Allocation Draw, the ceremony that determines which countries will perform in each of the Semi-Finals, you will have the opportunity to buy tickets for all six shows.

Tickets for the Semi-Finals of the 2018 Eurovision Song Contest will be priced at various levels and will go on sale at 11:00 CET on 30th January from official ticketing website BlueTicket.pt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 februari 2018 @ 10:47:37 #94
163650 Greys
pi_176943560
Even nav posts over led screens etc in Zweden topic war hierheen:

quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 08:53 schreef Nexum het volgende:
Huh wacht effe, zijn er in Lissabon geen LED-screens toegestaan? Waarom?
Hier meer info:
http://esctoday.com/15417(...)-led-screens-lisbon/

Ik snap alleen dat laatste niet:

quote:
There will be no LED screens or projections, thus focusing the whole attention on the performances. The stage according to the developers strengthens the contest’s motto and slogan All Aboard!

Mr. Ola Mezig, one of the producers of the show, is pleased with the creative decision made to abandon LED displays and projections in next year’s competition:

I was one of the initiators of incorporating this technology into the Eurovision scene in the last decade, and we have used it extensively for more than 15 years. Perhaps because of this, I feel that the time has come for big changes – to redesign the concept and focus all the attention on performers and their songs.

Our stage will be extremely versatile, even without LED screens and projections, and will have all the tools you need to constantly exchange and create unique visuals and feelings for all the competing songs.
Geen led maar wel all the tools voor unieke visuals? :?

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 februari 2018 @ 10:50:14 #95
163650 Greys
pi_176943616
Ook even uit andere topic :

quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:28 schreef Nexum het volgende:

[..]

Oké... kijk opzich snap ik de gedachte er achter wel, alleen vind ik dat laatste idd ook een beetje gek dan.

Nja weetje 43 acts met allemaal poespas lichten en dit en dat is natuurlijk ook niet geweldig, dus ze doen er eigenlijk ook wel goed aan. Ben alleen nu erg benieuwd hoe Zweden dit gaat aanpakken _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 februari 2018 @ 10:50:48 #96
163650 Greys
pi_176943626
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:40 schreef Aoibhin het volgende:
Ik snap dat bericht ook niet zo; welke tools zijn er dan wel aanwezig? Is er wel vuurwerk, hologrammen, virtual reality, etc.? Mogen landen hun eigen LED wand meebrengen?

Ik had het eigenlijk wel tof gevonden als het gewoon even helemaal basic zou gaan dit jaar. Met alleen licht, camerastanden, choreografie en props kun je heel goede staging maken zonder dat er allemaal elektronische snufjes bij komen kijken en kunnen landen zich veel minder verschuilen achter spectaculaire visuals.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 februari 2018 @ 10:51:34 #97
163650 Greys
pi_176943642
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:28 schreef Nexum het volgende:

[..]

Oké... kijk opzich snap ik de gedachte er achter wel, alleen vind ik dat laatste idd ook een beetje gek dan.

Nja weetje 43 acts met allemaal poespas lichten en dit en dat is natuurlijk ook niet geweldig, dus ze doen er eigenlijk ook wel goed aan. Ben alleen nu erg benieuwd hoe Zweden dit gaat aanpakken _O-
Oh zeker, ik ben er ook voorstander van om een SONGfestival meer om de songs zelf te laten gaan. Juich ik toe! Want anders krijg je idd vaker dat landen met een enorm budget voor de tofste led-/lichtshow en kekke podiumdingen winnen van een ander land terwijl die bij wijze van een zangeres en een microfoon heeft maar wel een veel beter lied.
Beetje meer terug naar waar het om zou moeten gaan.

Hoop wel dat ze dit met die tools etc goed communiceren naar de deelnemers zodat voor hen wél duidelijk is waar ze nou wel en niet gebruik van kunnen maken _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_176943708
Basis is gewoon dat je geen enorme LEDschermen op de achtergrond hebt denk ik, dus geen grote gezichten erop kunt zetten zoals vorig jaar... Wel gewoon bestaand uit veel 'lampen' en lichten waar je wel iets mee kan, en je kunt je eigen spullen op het podium zetten (dus een kleiner LEDscherm of die installatie van Ingrosso)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 februari 2018 @ 11:03:48 #99
163650 Greys
pi_176943921
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:54 schreef Majkool het volgende:
Basis is gewoon dat je geen enorme LEDschermen op de achtergrond hebt denk ik, dus geen grote gezichten erop kunt zetten zoals vorig jaar... Wel gewoon bestaand uit veel 'lampen' en lichten waar je wel iets mee kan, en je kunt je eigen spullen op het podium zetten (dus een kleiner LEDscherm of die installatie van Ingrosso)
Maar ben je met me eens dat dit hieronder tegenstrijdig klinkt en bij deelnemers voor verwarring zou kunnen zorgen:

quote:
There will be no LED screens or projections, thus focusing the whole attention on the performances.

Mr. Ola Mezig, one of the producers of the show, is pleased with the creative decision made
to abandon LED displays and projections in next year’s competition
:

I was one of the initiators of incorporating this technology into the Eurovision scene in the last decade, and we have used it extensively for more than 15 years. Perhaps because of this,
I feel that the time has come for big changes – to redesign the concept and focus all the attention on performers and their songs.
Tot hier klinkt wat ie zegt echt als 'flinke stap terug, grote veranderingen, abandon led' etc.

En dan meteen daarna:

quote:
Our stage will be extremely versatile, even without LED screens and projections, and will have all the tools you need to constantly exchange and create unique visuals and feelings for all the competing songs.
klinkt het weer als 'je gaat je gang maar en kunt nog steeds visueel alles uit de kast trekken'. _O-

Dus ik hoop dat er straks geen verwarring komt dat het ene land complete eigen installaties meeneemt en andere landen roepen 'ja jezus we wisten niet dat dat mocht, er zou toch geen led mogen'. En dat er nu geen nog duidelijker verschil komt tussen landen met veel en weinig budget om zelf dingen mee te nemen :{

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 04-02-2018 11:11:44 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 februari 2018 @ 11:05:38 #100
163650 Greys
pi_176943946
Ik hoop nu nóg meer dat Waylon dan Pannecoucke meeneemt *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')