Op 1 januari geeft Barry de namen door op Sky Sports. Moet je even een streampje aanslingeren na de prijsuitreiking.quote:
Morgenavond staat Schindler's List op het programmaquote:Op dinsdag 19 december 2017 23:56 schreef Zipportal het volgende:
RTL gooit er nog even een film tegen aan.
Doettie vaak ook gewoon bij the Feather. Speculeren is leuk.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Op 1 januari geeft Barry de namen door op Sky Sports. Moet je even een streampje aanslingeren na de prijsuitreiking.
Leugensquote:Op dinsdag 19 december 2017 23:57 schreef Grifte het volgende:
[..]
Morgenavond staat Schindler's List op het programma
Was ook een onbegrijpelijk keuze voor de Prumjur Liek dit jaar.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Als we eerlijk zijn: Huybrechts heeft ook best een kutjaar gehad. Ik zou bijna willen vragen: wie is Huybrechts ook alweer?
Niet naar Smith v Lennonquote:Op dinsdag 19 december 2017 23:58 schreef Wereldgozer het volgende:
De komende twee dagen kijk ik alleen uit naar Whitlock - Schindler en Wright - Portela. Matig.
Oke hans, dankjequote:Op dinsdag 19 december 2017 23:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Leugens
http://www.tvgids.nl/arena/programma/35210881/
Maar Richardson heb ik ook niks van gehoord.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Als we eerlijk zijn: Huybrechts heeft ook best een kutjaar gehad. Ik zou bijna willen vragen: wie is Huybrechts ook alweer?
10e geworden, daarna in elke eerste ronde van een televisietoernooi exitquote:Op dinsdag 19 december 2017 23:58 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Was ook een onbegrijpelijk keuze voor de Prumjur Liek dit jaar.
Smiss - Lennon kan nog best wel eens de leukste partij worden.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:58 schreef Wereldgozer het volgende:
De komende twee dagen kijk ik alleen uit naar Whitlock - Schindler en Wright - Portela. Matig.
Lennon is er zo een die een volautomatisch geweer op een winkelcentrum leegmaait.quote:
Van Munch en Jamie Lewis ook niet.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar Richardson heb ik ook niks van gehoord.
Wat ben je kritisch.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:59 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Lennon is er zo een die een volautomatisch geweer op een winkelcentrum leegmaait.
Niet echt dus.
Dimi gaat erop en erover.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Touchéquote:Op dinsdag 19 december 2017 23:59 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Van Munch en Jamie Lewis ook niet.
En 2016 was het ook al niet veel.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
10e geworden, daarna in elke eerste ronde van een televisietoernooi exit.
Ik blijf rustig, want twee jaar terug won hij ook van White en dacht ik dat hij wel even ging winnen van Benito.quote:
Nounounouquote:Op dinsdag 19 december 2017 23:59 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Lennon is er zo een die een volautomatisch geweer op een winkelcentrum leegmaait.
Niet echt dus.
VDB4 - Noordfin krijgt sowieso een leuke winnaar.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik blijf rustig, want twee jaar terug won hij ook van White en dacht ik dat hij wel even ging winnen van Benito.
Jan Dekker is een vervelende valstrik.
Ik wil geen Dekker tegen Suljovic, want Suljovic is een geëvolueerde vorm van Dekker.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:02 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
VDB4 - Noordfin krijgt sowieso een leuke winnaar.
19 jaar pasquote:
Stijgt dan naar plek 86 of zo.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:04 schreef TserrofEnoch het volgende:
Munch is de nummer 156 van de wereld.
Andersom, Dekker is een gedevalueerde vorm van Suljovic, maar dan zonder darteritis vooralsnog.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik wil geen Dekker tegen Suljovic, want Suljovic is een geëvolueerde vorm van Dekker.
twitter:WilliamHill twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 23:37:42Adrian Lewis out😱 Kevin Munch 😱 through#WHDarts https://t.co/2UxQDNSiOC reageer retweet
Terug naar zijn basisgewicht zou ook helpen.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar goed, enig kutte voor Lewis is denk ik dat hij aan de bak moet op de vloer om een ranking op te bouwen. Terug naar de basis zal hem wel helpen.
met pek en veren het land uit jagen.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:07 schreef Mani89 het volgende:
Kijk dat publiek los gaan dan. Zelfs de Engelsen hebben nog steeds schijt aan Lewis. ManleyGod.twitter:WilliamHill twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 23:37:42Adrian Lewis out😱 Kevin Munch 😱 through#WHDarts https://t.co/2UxQDNSiOC reageer retweet
Bijzonder kut inderdaad, een Lewis in vorm puur genot, 3 pijlen op de vierkante milimeterquote:Op woensdag 20 december 2017 00:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar goed, enig kutte voor Lewis is denk ik dat hij aan de bak moet op de vloer om een ranking op te bouwen. Terug naar de basis zal hem wel helpen.
quote:Op woensdag 20 december 2017 00:07 schreef Mani89 het volgende:
Kijk dat publiek los gaan dan. Zelfs de Engelsen hebben nog steeds schijt aan Lewis. ManleyGod.twitter:WilliamHill twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 23:37:42Adrian Lewis out😱 Kevin Munch 😱 through#WHDarts https://t.co/2UxQDNSiOC reageer retweet
en 63 gemiddeld zonder op de dubbel te hoeven.. dit is echt heel laag, kan mij niets lagers herinneren zelfsquote:
Ik hoef maar uit mijn raam te kijken en deze stelling kan de prullenbak in.... Al die moffen auto's.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
met pek en veren het land uit jagen.
hier zijn we 40-45 nog niet vergeten
Lekker een half jaartje in de luwte op de vloer gooien, groeien op de Euro Tour, UK Open, Pro Tour.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:10 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Bijzonder kut inderdaad, een Lewis in vorm puur genot, 3 pijlen op de vierkante milimeter. Maar misschien is dit alleen maar goed, en gaat meneer eindelijk eens inzien dat hij harder moeten werken (in ieder geval in de maanden januari t/m november). Zo niet kan hij over een jaar of 2/3 Q-school gaan spelen.
Roland Scholten gooide ooit 51 gemiddeld op TVquote:Op woensdag 20 december 2017 00:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
en 63 gemiddeld zonder op de dubbel te hoeven.. dit is echt heel laag, kan mij niets lagers herinneren zelfs
Beide.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:22 schreef maxi-mus het volgende:
Lewis out wtf, was Lewis zo slecht of die Duitser zo goed?
'Gewoon' 94 gemiddeld. Duitser had vooral sterke derde en vierde set.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:22 schreef maxi-mus het volgende:
Lewis out wtf, was Lewis zo slecht of die Duitser zo goed?
Dat is best oke. 4e set heb ik nog kunnen volgen, moest helaas zelf speren vanavond. Had dit niet verwacht van Lewis (ondanks zijn jaar).quote:Op woensdag 20 december 2017 00:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
'Gewoon' 94 gemiddeld. Duitser had vooral sterke derde en vierde set.
Eerste set leek er ook weinig vuil aan de lucht. Toen stond het opeens 2-1 in sets voor Munch en had Munch 7 legs achter elkaar gewonnen.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat is best oke. 4e set heb ik nog kunnen volgen, moest helaas zelf speren vanavond. Had dit niet verwacht van Lewis (ondanks zijn jaar).
OSKAR OSKAR OSKARquote:Op woensdag 20 december 2017 00:58 schreef Szura het volgende:
Xiao Chen Zong v Bernie Smith (P)
Michael Smith v Steve Lennon
Simon Whitlock v Martin Schindler
Justin Pipe v Xiao Chen Zong/Bernie Smith
Zeg het maar jongons.
Smissquote:Op woensdag 20 december 2017 00:58 schreef Szura het volgende:
Zeg het maar jongons.
quote:Op woensdag 20 december 2017 00:08 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Terug naar zijn basisgewicht zou ook helpen.
De nieuwe vrouwelijke Michael van Gerwen....quote:Op woensdag 20 december 2017 00:15 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
BDO vrouwen halen meestal ook niet zo'n hoog gemiddelde
[ afbeelding ]
Ik zou Dimitri eigenlijk graag zien.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:57 schreef Ajacied422 het volgende:
In je bordeel of waar precies?quote:Op woensdag 20 december 2017 08:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zou Dimitri eigenlijk graag zien.
Kutprogramma. Vroeg naar bed in ieder geval.quote:Op woensdag 20 december 2017 00:58 schreef Szura het volgende:
Zeg het maar jongons.
quote:Op woensdag 20 december 2017 06:38 schreef Caland het volgende:
Jaja, ik trek het boetekleed volledig aan
Dan ben jij straks wellicht degene die wordt uitgelachenquote:Op woensdag 20 december 2017 08:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kutprogramma. Vroeg naar bed in ieder geval.
Denk dat ik alleen Smiss mee pak.
Combinatie van beiden. Vooral in de derde en vierde set was Munch bizar.quote:Op woensdag 20 december 2017 08:40 schreef Duveldrinker het volgende:
Ongelofelijk dat die Lewis van die Duitser verliest, was hij zo slecht of die Duitser zo goed?
moet je bijtijds je uitkering ophalen?quote:Op woensdag 20 december 2017 08:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kutprogramma. Vroeg naar bed in ieder geval.
Denk dat ik alleen Smiss mee pak.
Twee dikke duitsersquote:
Volgens mij niet, althans ik heb niets gehoord erover. Gemiste kans.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:04 schreef Smoofie het volgende:
Hadden ze het gisteren in de studio eigenlijk nog gehad over Vinnie en Koos?
Aan het begin van de uitzending.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:08 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Volgens mij niet, althans ik heb niets gehoord erover. Gemiste kans.
Ow echt? Wat vroeg Kurt ?quote:Op woensdag 20 december 2017 10:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Aan het begin van de uitzending.
Wat werd er gezegd?quote:Op woensdag 20 december 2017 10:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Aan het begin van de uitzending.
Dat Co nog steeds een lul is maar beide zijn "proffesioneel" genoeg om in de RTL studio hun zaken samen te komen vullenquote:
Het gaat ook eigenlijk nergens over. Een opmerking over zijn rug en meteen boos wordenquote:Op woensdag 20 december 2017 10:13 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Dat Co nog steeds een lul is maar beide zijn "proffesioneel" genoeg om in de RTL studio hun zaken samen te komen vullen
Jantje dekker hebben we welquote:Op woensdag 20 december 2017 10:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toch wel heel erg balen van Lewis. Er gaan wel extreem veel op papier sterke darters eruit in de eerste ronde, en vaak niet eens omdat zij zo slecht gooiden. Wade exit, Chisnall exit, Lewis exit, Klaasen exit... dat zijn gewoon spelers die flink wat gepresteerd hebben in het verleden. Je komt simpelweg de eerste ronde er niet meer mee weg door slechts 'redelijk' goed te gooien. Bij Klaasen moest ik nog lachen, Chisnall verdiende het op zich ook, maar bij Wade vond ik het al zonde en met Lewis verliezen we vind ik echt een van de fijnere spelers in de top.
Ja dit dus. Volgens Vinnie was hij vooral boos omdat Co had ontkend dat hij dat tegen de krant had gezegd. Overdreven gedoe.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het gaat ook eigenlijk nergens over. Een opmerking over zijn rug en meteen boos worden. Hij heeft niet zijn vrouw geneukt ofzo verdomme.
De grote causaliteit is gewoon dat elke verslagen seed een gigantisch kutjaar heeft gehad. Dit WK kom je er niet meer mee weg.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toch wel heel erg balen van Lewis. Er gaan wel extreem veel op papier sterke darters eruit in de eerste ronde, en vaak niet eens omdat zij zo slecht gooiden. Wade exit, Chisnall exit, Lewis exit, Klaasen exit... dat zijn gewoon spelers die flink wat gepresteerd hebben in het verleden. Je komt simpelweg de eerste ronde er niet meer mee weg door slechts 'redelijk' goed te gooien. Bij Klaasen moest ik nog lachen, Chisnall verdiende het op zich ook, maar bij Wade vond ik het al zonde en met Lewis verliezen we vind ik echt een van de fijnere spelers in de top.
Ja zonde van Lewis maar Munch had de zege gewoon dik verdiend. Heel knap gedaan en Lewis was gewoon niet sterk genoeg. Dan zie ik liever Munch in de volgende ronde. Die andere seeds zal ik ook niet echt missen. Wade misschien een beetje.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wel jammer dat de meesten meteen de tweede ronde eruit vliegen omdat ze het niveau van hun eerste ronde partijen niet meer halenquote:Op woensdag 20 december 2017 10:33 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ja zonde van Lewis maar Munch had de zege gewoon dik verdiend. Heel knap gedaan en Lewis was gewoon niet sterk genoeg. Dan zie ik liever Munch in de volgende ronde. Die andere seeds zal ik ook niet echt missen. Wade misschien een beetje.
Dat is natuurlijk wel zo maar heb er eigenlijk ook weinig vertrouwen in dat Wade of Lewis tweede ronde dan ineens veel sterker zouden zijn na z'n seizoen.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wel jammer dat de meesten meteen de tweede ronde eruit vliegen omdat ze het niveau van hun eerste ronde partijen niet meer halen
Lewis moet eens afvallen, for reals. Dat gewicht trekt hij gwn niet.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:46 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo maar heb er eigenlijk ook weinig vertrouwen in dat Wade of Lewis tweede ronde dan ineens veel sterker zouden zijn na z'n seizoen.
Wattimena en Dekker gewoon de 3e ronde halen met geluk.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Ach, veel qualifiers treffen elkaar in R2.
Dekker v Dimitri
Wattimena v West
Brown v Lerchbacher..
Ik zie Dimitri liever. Scorend veel beter en meer kans tegen Suljovic.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:50 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wattimena en Dekker gewoon de 3e ronde halen met geluk.
Leuke potjes welquote:Op woensdag 20 december 2017 10:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Dekker v Dimitri
Wattimena v West
Brown v Lerchbacher..
Brown-Lerchbacher is wel echt aidsquote:Op woensdag 20 december 2017 10:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Dekker v Dimitri
Wattimena v West
Brown v Lerchbacher..
Dan is ook El Clasico. 😎quote:Op woensdag 20 december 2017 10:58 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Brown-Lerchbacher is wel echt aids
Toch zit hij al vier uur per dag in de sportschool.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Lewis moet eens afvallen, for reals. Dat gewicht trekt hij gwn niet.
Ik denk dat Dimitri wel doorgaat, helaas voor Dekkergod is Dimitri scorend veel beter. Wattimena tegen West kan een leuk potje worden. Ik denk dat West wel doorgaat, don't ask me why. Ik denk dat Brown hier wel doorgaat.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Dekker v Dimitri
Wattimena v West
Brown v Lerchbacher..
Dat klopt, maar ik ben patriot.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zie Dimitri liever. Scorend veel beter en meer kans tegen Suljovic.
Wattimena is denk ik favoriet tegen West.
Compleet oneens. Die spelers hebben allemaal het hele jaar niets laten zien. Hoezo hoort Lewis bij de top eigenlijk? De enige spelers bij wie het echt een sensatie zal wezen als ze eruit vlogen zijn MVG, Wright, Anderson, Cross, Gurney en Barney op een WK. De anderen zagen de kenners echt wel aankomen hoor. Ook Withlock en Smith kunnen er zomaar uit vanavond.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Lewis tegen Munch eruit had NIEMAND verwacht.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:02 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Compleet oneens. Die spelers hebben allemaal het hele jaar niets laten zien. Hoezo hoort Lewis bij de top eigenlijk? De enige spelers bij wie het echt een sensatie zal wezen als ze eruit vlogen zijn MVG, Wright, Anderson, Cross, Gurney en Barney op een WK. De anderen zagen de kenners echt wel aankomen hoor. Ook Withlock en Smith kunnen er zomaar uit vanavond.
Ik ben idealist.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik ben patriot..
De sensatie is ook niet dat het er bij één gebeurt, maar bij letterlijk allemaal. Ik had het geen verrassing gevonden als Lewis of Wade of Chisnall of Klaasen er uit vloog, maar dat het Lewis én Wade én Chisnall én Klaasen zijn die allemaal precies een sterke ongeplaatste treffen en er gelijk uitgegooid worden, dat is de verrassing. Ze gooiden op zich ook niet echt slecht, gemiddelden rond de 95 zijn gewoon redelijk, maar het is simpelweg niet altijd meer genoeg. Suljovic bijvoorbeeld gooide volgens mij matiger maar die trof gewoon een slechtere tegenstanderquote:Op woensdag 20 december 2017 11:02 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Compleet oneens. Die spelers hebben allemaal het hele jaar niets laten zien. Hoezo hoort Lewis bij de top eigenlijk? De enige spelers bij wie het echt een sensatie zal wezen als ze eruit vlogen zijn MVG, Wright, Anderson, Cross, Gurney en Barney op een WK. De anderen zagen de kenners echt wel aankomen hoor. Ook Withlock en Smith kunnen er zomaar uit vanavond.
Lewis kan er weinig meer van. Anders was hij er de 2e ronde tegen Reyesgod wel afgegaanquote:Op woensdag 20 december 2017 11:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Lewis tegen Munch eruit had NIEMAND verwacht.
Lol. Reyes hebben we ook een tijd niet gezien. Hoe kan je weten hoe hij ervoor staat?quote:Op woensdag 20 december 2017 11:07 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Lewis kan er weinig meer van. Anders was hij er de 2e ronde tegen Reyesgod wel afgegaan
Wade en Lewis hadden een prima loting. Lewis zelfs heel simpel. Ligt gewoon aan hen zelf.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De sensatie is ook niet dat het er bij één gebeurt, maar bij letterlijk allemaal. Ik had het geen verrassing gevonden als Lewis of Wade of Chisnall of Klaasen er uit vloog, maar dat het Lewis én Wade én Chisnall én Klaasen zijn die allemaal precies een sterke ongeplaatste treffen en er gelijk uitgegooid worden, dat is de verrassing. Ze gooiden op zich ook niet echt slecht, gemiddelden rond de 95 zijn gewoon redelijk, maar het is simpelweg niet altijd meer genoeg. Suljovic bijvoorbeeld gooide volgens mij matiger maar die trof gewoon een slechtere tegenstander
Vorige toernooi gooide hij nog 99 gemiddeld op de PCquote:Op woensdag 20 december 2017 11:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lol. Reyes hebben we ook een tijd niet gezien. Hoe kan je weten hoe hij ervoor staat?
Natuurlijk ligt het aan henzelf, maar uiteindelijk vielen hun lotingen niet zo prima uit aangezien feitelijk gezien Brown en Munch gewoon héél erg goed gooiden. Ze hadden dus dat beetje extra moeten leveren en dat lieten ze na.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:08 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Wade en Lewis hadden een prima loting. Lewis zelfs heel simpel. Ligt gewoon aan hen zelf.
Helemaal geen beetje extra.....gewoon normaal niveau. Als je dat niet kunt halen in de 1e ronde ga je naar huis.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het aan henzelf, maar uiteindelijk vielen hun lotingen niet zo prima uit aangezien feitelijk gezien Brown en Munch gewoon héél erg goed gooiden. Ze hadden dus dat beetje extra moeten leveren en dat lieten ze na.
93,50 gemiddeld. Nou wat goed zeg.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het aan henzelf, maar uiteindelijk vielen hun lotingen niet zo prima uit aangezien feitelijk gezien Brown en Munch gewoon héél erg goed gooiden. Ze hadden dus dat beetje extra moeten leveren en dat lieten ze na.
Vanaf de derde set ging Munch pas goed gooien.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:18 schreef hafcfan het volgende:
[..]
93,50 gemiddeld. Nou wat goed zeg.
Ja maar Lewis had daar totaal geen antwoord op. Kist, die had pech. De meeste anderen hebben het vooral aan hun eigen spel te danken.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vanaf de derde set ging Munch pas goed gooien.
Niemand deze ronde.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:26 schreef Mani89 het volgende:
En THE DRAGON speerde 8 180'ers bij elkaar. Wie kan hetzelfde zeggen?
Ja want een uitschakeling van Pipe zou een mega sensatie zijn.quote:Op woensdag 20 december 2017 08:28 schreef Szura het volgende:
[..]
Dan ben jij straks wellicht degene die wordt uitgelachen
Nee, moet minimaal 12 uur per dag slapen van de dokter.quote:Op woensdag 20 december 2017 09:13 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
moet je bijtijds je uitkering ophalen?
Het punt is: dat vereiste niveau gooien ze het hele jaar niet. Alleen spelers als Van Gerwen, Anderson, Wright en Van Barneveld kunnen uit een heel ander vaatje tappen op het WK.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ja klopt, maar dat bedoel ik ook met het 'beetje extra leveren'. De eerste ronde is simpelweg niet meer gewoon boven de 90 gemiddeld gooien en toch wel doorgaan omdat je tegenstander nog geen 80 gemiddeld gooit. Tenminste, voor Wade en Lewis dan. Suljovic kwam er gewoon mee weg.
Aan de andere kant, vGerwen, Barney en Gurney treffen ook een sterke eerste ronde-tegenstander maar gooien simpelweg heel goed, dan is er ook niks aan de hand. Hadden Wade en Lewis dat niveau gehaald, dan hadden ze nu de tweede ronde gehaald, dan had het geen reet uitgemaakt wie de tegenstander was geweest. In dat vlak heb je gelijk.
Nee inderdaad. Ik had alleen niet verwacht dat ze er letterlijk allemaal in de eerste ronde al afgestraft op zouden worden, vaak treft er minimaal één nog een speler die het dartbord nauwelijks kan raken en komt dan met middelmatig spel weg. Zoals Clayton bijv gooide, daar kom je vrijwel nooit mee weg, dat is bar- en barslecht. Maar Chisnall gooide op het oog een prima gemiddelde en finishpercentage, de werkelijkheid is dat hij kansloos werd weggevaagd en heel weinig leverde om alsnog in de wedstrijd te komen.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het punt is: dat vereiste niveau gooien ze het hele jaar niet. Alleen spelers als Van Gerwen, Anderson, Wright en Van Barneveld kunnen uit een heel ander vaatje tappen op het WK.
#MeTooquote:Op woensdag 20 december 2017 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
https://www.dartshopzaanstad.nl/product/202863/
Zojuist een cadeautje voor mezelf voor de kerst gekocht![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Meer valt er niet te zeggen. Scorend meh, miste veel dubbels. Slecht.quote:
Geen vuur zou je nog kunnen zeggenquote:Op woensdag 20 december 2017 12:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Meer valt er niet te zeggen. Scorend meh, mistte veel dubbels. Slecht.
94 gemiddeld is niet slecht, maar gemiddeld.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Meer valt er niet te zeggen. Scorend meh, mistte veel dubbels. Slecht.
Voor lewis in "normale" WK vorm? Hij had wat garbage time 180's en hoge scores, maar wanneer het moest...quote:Op woensdag 20 december 2017 12:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
94 gemiddeld is niet slecht, maar gemiddeld.
Daarom ook '94 gemiddeld' en niet '94 slecht' natuurlijk.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
94 gemiddeld is niet slecht, maar gemiddeld.
Het hele jaar was hij gewoon slecht door die blessure. Het is niet handje klap en de WK-vorm is er.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Voor lewis in "normale" WK vorm? Hij had wat garbage time 180's en hoge scores, maar wanneer het moest...
Dat zeg ik ook niet, maar heb het over als hij wel in vorm is, vergeleken met nu.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het hele jaar was hij gewoon slecht door die blessure. Het is niet handje klap en de WK-vorm is er.
Hij heeft al een tijdje geen topvorm meer, dat komt niet per se door die blessure.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar heb het over als hij wel in vorm is, vergeleken met nu.
Vorig wk was wel oke, maar afgelopen 2 jaren was hij wel bagger meestal.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij heeft al een tijdje geen topvorm meer, dat komt niet per se door die blessure.
Gevaarlijke uitspraak. Voor je het weet ben je een lul.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij heeft al een tijdje geen topvorm meer, dat komt niet per se door die blessure.
Mwah. Eerst tegen Caris 93 gemiddeld en tegen Cullen werd hij nauwelijks getest.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vorig wk was wel oke, maar afgelopen 2 jaren was hij wel bagger meestal.
lekker mastenquote:Op woensdag 20 december 2017 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
https://www.dartshopzaanstad.nl/product/202863/
Zojuist een cadeautje voor mezelf voor de kerst gekocht![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt en toen kwam in in de zone. Maar Lewis liet het ook als een mak schaapje gebeurenquote:Op woensdag 20 december 2017 11:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vanaf de derde set ging Munch pas goed gooien.
Eens. Kist en Bunting zijn de enigen die echt met een geweldige pot eruit gingen. Daar doe je niks aan.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:23 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ja maar Lewis had daar totaal geen antwoord op. Kist, die had pech. De meeste anderen hebben het vooral aan hun eigen spel te danken.
Barney is wel echt speciaal. Altijd goed op WKquote:Op woensdag 20 december 2017 11:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het punt is: dat vereiste niveau gooien ze het hele jaar niet. Alleen spelers als Van Gerwen, Anderson, Wright en Van Barneveld kunnen uit een heel ander vaatje tappen op het WK.
Zonder gekheid de grootste concurrent van MvG.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:36 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Barney is wel echt speciaal. Altijd goed op WK
Nou...altijd?quote:Op woensdag 20 december 2017 12:36 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Barney is wel echt speciaal. Altijd goed op WK
vindalooooquote:Op woensdag 20 december 2017 12:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ja hoor. De laatste keer dat hij aids was, was in 2014 en 2012.
Klopt. Hij heeft de grootste kans om MVG te pakkenquote:Op woensdag 20 december 2017 12:37 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Zonder gekheid de grootste concurrent van MvG.
Kunnen elkaar niet in de finale tegenkomen toch?quote:Op woensdag 20 december 2017 13:05 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Klopt. Hij heeft de grootste kans om MVG te pakken
In een langer potje kunnen ze elkaar juist steeds meer uitdagen.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nee, die gaan elkaar tegenkomen in de kwartfinale. Wat voor de spanning wel prettig zou zijn, hoe korter het format, hoe meer kans op een gelijkwaardige wedstrijd. Vorig jaar gooide Barney ook geniaal maar vGerwen was op een gegeven moment ontketend.
Dat is dus niet altijd.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ja hoor. De laatste keer dat hij aids was, was in 2014 en 2012.
#DefensiefDartenquote:Op woensdag 20 december 2017 13:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De laatste jaren gewon stabiel op het WK, wat maakt het uit.
twitter:ArnoV4702 twitterde op woensdag 20-12-2017 om 13:41:30Tonight's the night... 🙄The ladies are back 👍#WHDarts #allypally @daniellaallfree @Charlswood @DanAndCharls https://t.co/4KnY4F5wh1 reageer retweet
In een langer format is MVG juist veel meer in het voordeel. Niemand kan zijn A game bijhouden in zo'n lange potquote:Op woensdag 20 december 2017 13:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In een langer potje kunnen ze elkaar juist steeds meer uitdagen.
Hopelijk een negendarter in dat potje, wordt wel eens tijd daarvoor op een WK
Dan heb je dus ook alle World Series gezien inclusief toppers als Wade v Zong waar 66 gemiddeld gegooid wordt?quote:Op woensdag 20 december 2017 14:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Eens? Ik kijk bijna elk groot tv toernooi, al jaren lang.
Er staat bijnaquote:Op woensdag 20 december 2017 14:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan heb je dus ook alle World Series gezien inclusief toppers als Wade v Zong waar 66 gemiddeld gegooid wordt?
De world series gun je niemand.quote:Op woensdag 20 december 2017 14:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan heb je dus ook alle World Series gezien inclusief toppers als Wade v Zong waar 66 gemiddeld gegooid wordt?
Ik zeg niks meer. Die boel heb ik een aardige jynx gegeven.quote:Op woensdag 20 december 2017 14:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vrees voor een mensonterende voorrondepot.
Zaadsnol is er niet meer bijquote:Op woensdag 20 december 2017 14:03 schreef WAvanBuren het volgende:
Het goede nieuws van de dag: Vanavond is CharlotteGodin er weer![]()
.
twitter:ArnoV4702 twitterde op woensdag 20-12-2017 om 13:41:30Tonight's the night... 🙄The ladies are back 👍#WHDarts #allypally @daniellaallfree @Charlswood @DanAndCharls https://t.co/4KnY4F5wh1 reageer retweet
Vanavond is op papier juist best mooi met 2 redelijke 50-50 potjesquote:Op woensdag 20 december 2017 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een zaadprogramma. Maar ja, dat dacht ik eergisteren ook. Wie weet...
Iig is CharlsWoodser weer
Ik juich voor Webstergod/Petersson aan die kantquote:Op woensdag 20 december 2017 15:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik ga alvast op de rails liggen voor het geval Whitlock mijn ongelijk bewijst.
De Zwaan die z’n zakken vol kleingeld flikkertquote:Op woensdag 20 december 2017 15:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat filmpje bij Barney op zijn kantoor
Ik hoop dat Wright ook een beetje fit is.quote:Op woensdag 20 december 2017 15:47 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik juich voor Webstergod/Petersson aan die kant
Van mijquote:Op woensdag 20 december 2017 15:47 schreef Szura het volgende:
Oké van wie is dat Gurney-account hier?
Dat heeft iedereen meegemaaktquote:Op woensdag 20 december 2017 16:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Van mij
Het is best grappig dat jullie totaal niet geloven dat er een nieuw lid zich aanmeldt en gelijk meepraat ofzo
Wie van hier gaat een clinic volgen bij Barney?quote:Op woensdag 20 december 2017 15:53 schreef Szura het volgende:
[..]
De Zwaan die z’n zakken vol kleingeld flikkert
Heb ik 10 jaar geleden wel eens gedaan #lol #leukefeitjesquote:Op woensdag 20 december 2017 16:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wie van hier gaat een clinic volgen bij Barney?
http://challonge.com/tournaments/4041698/predictions/172203quote:Op woensdag 20 december 2017 16:28 schreef Wereldgozer het volgende:
Mijn BREKKET slaat inmiddels als kut op dirk zeg, goeie genade.
Wij staan grofweg in dezelfde contreien, amice.quote:Op woensdag 20 december 2017 16:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://challonge.com/tournaments/4041698/predictions/172203
Mijn brekket
Bij Scorito is alleen de Bunt bij mij uitgeschakeld. Ik heb er nog vier die moeten spelen en de rest is door.quote:Op woensdag 20 december 2017 16:38 schreef Szura het volgende:
M’n hele voorspellingenreeks en Scorito is ook bagger
Zeker ja. Anders wel erg lullig voor hemquote:Op woensdag 20 december 2017 15:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik hoop dat Wright ook een beetje fit is.
Lewis speelt ook een keer goed hoor...quote:Op woensdag 20 december 2017 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Diogogod mag geen problemen opleveren voor Wright maar Jamie Lewis is wel tricky
De kwartfinale kan zomaar redelijk absurdistisch worden.quote:Op woensdag 20 december 2017 16:54 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Zeker ja. Anders wel erg lullig voor hem
quote:Op woensdag 20 december 2017 16:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De kwartfinale kan zomaar redelijk absurdistisch worden.
Wright/Portela/J. Lewis/Norris/Huybrechts v Munch/Reyes/Alcinas/Schindler/Whitlock/Petersen/D. Webster
Darren Webster kan zomaar de halve finale halen.quote:Op woensdag 20 december 2017 16:59 schreef hafcfan het volgende:
[..]Kunnen we een halve finale schriftelijk afdoen
Jaquote:Op woensdag 20 december 2017 16:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De kwartfinale kan zomaar redelijk absurdistisch worden.
Wright/Portela/J. Lewis/Norris/Huybrechts v Munch/Reyes/Alcinas/Schindler/Whitlock/Petersen/D. Webster
Maar Wright is wel 12 kilo afgevallen. Dat kan nogal een impact hebben. Plus je moet Whitlock echt niet overschatten en D. Webster onderschatten momenteel.quote:Op woensdag 20 december 2017 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JaMaar als het gewoon Wright - Whitlock wordt kraait er geen haan naar
Dwarf de Prumjur Liek inquote:Op woensdag 20 december 2017 17:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Darren Webster kan zomaar de halve finale halen.
Hoe ziet die Wright eruit nu danquote:Op woensdag 20 december 2017 17:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar Wright is wel 12 kilo afgevallen. Dat kan nogal een impact hebben. Plus je moet Whitlock echt niet overschatten en D. Webster onderschatten momenteel.
We gaan het zien, ik ben wel benieuwdquote:Op woensdag 20 december 2017 17:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar Wright is wel 12 kilo afgevallen. Dat kan nogal een impact hebben. Plus je moet Whitlock echt niet overschatten en D. Webster onderschatten momenteel.
Geen idee, maar het is wel belangrijk dat je je balans moet hervinden.quote:Op woensdag 20 december 2017 17:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoe ziet die Wright eruit nu dan
Was hij ziek ofzo dat hij zoveel is kwijtgeraakt?quote:Op woensdag 20 december 2017 17:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is wel belangrijk dat je je balans moet hervinden.
Galstenen.quote:Op woensdag 20 december 2017 17:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Was hij ziek ofzo dat hij zoveel is kwijtgeraakt?
Withlock zal ik juist een sensatie vindenquote:Op woensdag 20 december 2017 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JaMaar als het gewoon Wright - Whitlock wordt kraait er geen haan naar
quote:Op woensdag 20 december 2017 17:51 schreef tja77 het volgende:
Ik heb wel ooit nierstenen gehad.
Dat is ook geen pretje kan ik je zeggen.
Leuk dat die in hetzelde rijtje staan als ISISquote:Op woensdag 20 december 2017 18:05 schreef hafcfan het volgende:
[..]
IS, Busquets,Henk Fraser enzovoort.
Busquets valt al dood neer bij een rotje. Benieuwd wat die bij een bom doet.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Leuk dat die in hetzelde rijtje staan als ISIS
Hoe kan een fictief land galstenen krijgen?quote:Op woensdag 20 december 2017 18:05 schreef hafcfan het volgende:
[..]
IS, Busquets,Henk Fraser enzovoort.
Gaan we leuk doen ouwe bok?quote:Op woensdag 20 december 2017 18:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoe kan een fictief land galstenen krijgen?
Ebola en AIDS lijkt mij al erg genoeg.quote:
Hoelaat? Want Ajax gaat wel voorquote:Op woensdag 20 december 2017 18:15 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Laatste x NANANANA voor je vanavond.
Log uit!!! Nepfanquote:Op woensdag 20 december 2017 18:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoelaat? Want Ajax gaat wel voor
Thuisquote:Op woensdag 20 december 2017 18:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waar was jij gisteren tijdens Lewis?
Maar je kan dat G voetbal toch niet de voorkeur geven.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gepretendeerd de grootste dartsfan ooit te zijn.
En bovenal mensen die "me" als bezittelijk voornaamwoord gebruikenquote:Op woensdag 20 december 2017 18:12 schreef Mani89 het volgende:
Peter R de Vries, Talpa, Boer Zoekt Vrouw, alle religies (Islam 1 galsteentje meer), Christopher Froome, alle mensen die "meer als" zeggen, alle mensen die "een saaie bedoeling" zeggen, de Plaaggeest van Bassie en Adriaan, Jantje Smit, Monique Smit, de baby van Monique Smit, buitenlanders, mensen die darten geen sport vinden, en Tom Egberts.
Die was ik vergeten inderdaad.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:22 schreef luukert het volgende:
[..]
En bovenal mensen die "me" als bezittelijk voornaamwoord gebruiken
En mensen die "welke" als betrekkelijk voornaamwoord gebruiken.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:22 schreef luukert het volgende:
[..]
En bovenal mensen die "me" als bezittelijk voornaamwoord gebruiken
Ajax is de laatste tijd best vermakelijk.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:21 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Maar je kan dat G voetbal toch niet de voorkeur geven.
Dit is niet leukquote:Op woensdag 20 december 2017 18:34 schreef wimderon het volgende:
Goenavund, vanavond verwacht ik een saaie bedoeling. Jammer dat Herácles (denk aan de klemtoon) morgen pas speelt, anders was dat primadeluxe geweest. Ik denk dat dan maar ik op me tablet oude afleveringen van 'Gewoon Jan Smit' en 'Boer Zoekt Vrouw' terug ga kijken. LOL, laffing out loud.
quote:Op woensdag 20 december 2017 18:34 schreef wimderon het volgende:
Goenavund, vanavond verwacht ik een saaie bedoeling. Jammer dat Herácles (denk aan de klemtoon) morgen pas speelt, anders was dat primadeluxe geweest. Ik denk dat dan maar ik op me tablet oude afleveringen van 'Gewoon Jan Smit' en 'Boer Zoekt Vrouw' terug ga kijken. LOL, laffing out loud.
Wat staat hier?quote:Op woensdag 20 december 2017 18:34 schreef wimderon het volgende:
Dit is niet leukquote:Op woensdag 20 december 2017 18:34 schreef wimderon het volgende:
#huhquote:Op woensdag 20 december 2017 18:34 schreef wimderon het volgende:
Een reactie op mijn post, wim probeert mij weer uit de tent te lokken.quote:
quote:Op woensdag 20 december 2017 18:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Een reactie op mijn post, wim probeert mij weer uit de tent te lokken.
Jij hebt vast ook nog wel wat hilarische grappen.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:39 schreef Caland het volgende:
Jammer dat Schindler niet meer tegen Kist kan anders had wimderon daar vast een grapje over gemaakt
Had dat geld aan mij gegeven, dan had je net zo veel bereiktquote:Op woensdag 20 december 2017 18:41 schreef Mani89 het volgende:
10 euro op Oskar gezet, stel mij niet teleur lelijke dikke hobbit.
Wat had jij er mee gedaan dan?quote:Op woensdag 20 december 2017 18:45 schreef Szura het volgende:
[..]
Had dat geld aan mij gegeven, dan had je net zo veel bereikt
Ik wilde reageren met plaatje Whitlock/hoer maar ik heb hem niet meerquote:
Die blik is echt onbetaalbaar. Wat zou het prachtig zijn als Philth de finale haalt en daarin MVG nog 1 keer keihard op zijn flikker geeft.quote:
Heeft iemand hem nog?quote:Op woensdag 20 december 2017 18:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik wilde reageren met plaatje Whitlock/hoer maar ik heb hem niet meer
Dat kan niet, want 'straks' is in de toekomstquote:
Behalve voor Brabandersquote:Op woensdag 20 december 2017 19:04 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat kan niet, want 'straks' is in de toekomst
Leuk en aardig allemaal maar dan heeft Marcel Maijer nog steeds geen galstenen.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:12 schreef Mani89 het volgende:
Peter R de Vries, Talpa, Boer Zoekt Vrouw, alle religies (Islam 1 galsteentje meer), Christopher Froome, alle mensen die "meer als" zeggen, alle mensen die "een saaie bedoeling" zeggen, de Plaaggeest van Bassie en Adriaan, Jantje Smit, Monique Smit, de baby van Monique Smit, buitenlanders, mensen die darten geen sport vinden, en Tom Egberts.
Mensen met syndroom van down hebben het al zwaar genoeg.quote:Op woensdag 20 december 2017 19:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Leuk en aardig allemaal maar dan heeft Marcel Maijer nog steeds geen galstenen.
Je hebt een eigen bookie?quote:Op woensdag 20 december 2017 18:49 schreef Bluedisplay het volgende:
Het betaanbod bij de preliminaries is bij mijn bookie helaas erg beperkt
Lozano is alweer half overleden, zoals iedere wedstrijdquote:
Die hype is ook geen lang leven beschoren.quote:Op woensdag 20 december 2017 19:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Lozano is alweer half overleden, zoals iedere wedstrijd
Hij speelt blijkbaar als rechtsbuiten. Cocu is ook echt een vreselijk dom stuk vreten.quote:Op woensdag 20 december 2017 19:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Lozano is alweer half overleden, zoals iedere wedstrijd
48 miljoen zegt dat jij erlangs zit.quote:Op woensdag 20 december 2017 19:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die hype is ook geen lang leven beschoren.
Dit is een gezellig topic. Verpest de sfeer niet.quote:Op woensdag 20 december 2017 19:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
48 miljoen zegt dat jij erlangs zit.
Maar waarom gaat het hier over voetbal?
Ze hadden Jozefzoon nooit weg mogen laten gaan. (lol)quote:Op woensdag 20 december 2017 19:15 schreef Szura het volgende:
Mensen die dachten dat Bergwijn een verbetering was tov Narsingh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |