Bron: Elsevierquote:‘Als je al een klein beetje inkijk hebt of make-up op, word je al als hoer bestempeld.’ Via de app Telegram proberen jongeren meisjes te ‘exposen’. Door ze met naam en toenaam te noemen in een chatgroep, worden meisjes zogenaamd ‘ontmaskerd als hoer’.
Dat meldt de NOS, die ruim een week meekeek met groepen in de app Telegram, waarin meisjes worden ‘ontmaskerd’. In deze groepen zitten honderden jongeren, die lid kunnen worden van zo´n groep als ze worden toegelaten via een link. Het doel ervan is om vrouwen aan de schandpaal te nagelen en te vernederen. Vooral meisjes met Turkse of Marokkaanse achtergrond zijn hier het slachtoffer van.
Er worden naaktfoto’s, telefoonnummers en belastende informatie gedeeld, om meisjes en jonge vrouwen in verlegenheid te brengen. De NOS meldt dat het gaat om tientallen namen, telefoonnummers en naaktfoto´s van meisjes per dag. Vervolgens worden belastende gegevens verder verspreid via sociale media.
‘Hij zette mijn nummer op Telegram’
‘Een jongen die ik niet kende, stuurde me een berichtje dat hij met mij in contact wilde komen,’ vertelt een meisje van Marokkaanse afkomst tegen de NOS.’Toen ik weigerde, zette hij mijn telefoonnummer op Telegram met de tekst dat ik een hoer ben, dat ik neuk en dat ik goedkoop ben. Dit gebeurt dus met heel veel meisjes.’ Vervolgens werd ze tientallen malen benaderd door andere mannen, omdat haar telefoonnummer bekend was gemaakt.
‘Bangalijsten zijn kinderspel vergeleken met deze Telegram-groepen,’ zegt jeugdhulpverlener Jacqueline Kleijer tegen de NOS. Ze begeleidt meisjes die hiervan het slachtoffer zijn geworden. ‘Je hebt meiden die in een groep in Amersfoort staan, maar ook herkend worden als ze in Lelystad de trein uitstappen. Dat is heel pittig.’
quote:De vrijheid van vrouwen is geen mannenzaak
Al decennia strijden vrouwen uit deze gemeenschappen voor zelfbeschikking, voor vrijheid en voor hun eigen individuele rechten. Gelukkig ook met steun van vele mannen die tegen deze middeleeuwse praktijken zijn. Voor de Külcü’s van deze wereld heb ik een boodschap: de vrijheid van deze vrouwen is niet onderhandelbaar en zou geen enkel moment afhankelijk mogen zijn van beklemmende sociale regels van welke gemeenschap dan ook. Of van bekrompen mannen die hun eigen eer en mannelijkheid afmeten aan de maagdelijkheid van hun vrouwelijke familieleden. Daar staan wij voor in dit land. Wij zullen deze vrouwen die onze steun nodig hebben, niet alleen laten. Totdat ook zij in een treincoupé luidkeels en vrij over seks of wat dan ook kunnen praten, zonder lastiggevallen te worden.
Is dat waarom vooral meisjes met een Turkse of Marokkaanse achtergrond hier het slachtoffer van worden?quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:21 schreef Achterhoker het volgende:
Ik denk dat dit meer zegt over hoe er door de islamitische mannelijke gemeenschap over 'onze' vrouwen wordt gedacht. Weet wel dat mijn dochter later niet met een moslim aan hoeft te komen.
Dit gaat toch juist om de vrouwen uit die gemeenschap die op een meer Westerse bezig zijn.quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Is dat waarom vooral meisjes met een Turkse of Marokkaanse achtergrond hier het slachtoffer van worden?
Oh? Dus met 'onze vrouwen' bedoelde je meiden van Turkse of Marokkaanse roots?quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:27 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dit gaat toch juist om de vrouwen uit die gemeenschap die op een meer Westerse bezig zijn.
Ben je een mongooltje ofzo dat ik je alles moet voorkauwen?quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh? Dus met 'onze vrouwen' bedoelde je meiden van Turkse of Marokkaanse roots?
Joh, relax. Ik wist echt niet dat jij zelf Marokkaanse of Turkse roots hebt. Zou je namelijk niet zeggen als je je andere reacties leest.quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:33 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ben je een mongooltje ofzo dat ik je alles moet voorkauwen?
ik denk dat wat het benoemen van vrouwen als hoer er helemaal niet neergekeken hoeft te worden op een andere cultuur. Dat doen autochtone mannen ookquote:Op dinsdag 19 december 2017 17:19 schreef SpaceOddity het volgende:
Een leerzaam, maar vooral verontrustend kijkje in de keuken van een andere cultuur.
Fixed.quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bron: Elsevier
Er stond van de week een artikel in het AD welke een slachtoffer aan het woord liet, artikel is inmiddels verwijderd van de sitemaar dat verhaal was best extreem. Het lijkt een stijgende trend te worden, natuurlijk door de opkomst van social media en app-programma's en demografische-culturele veranderingen
quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik denk dat wat het benoemen van vrouwen als hoer er helemaal niet neergekeken hoeft te worden op een andere cultuur. Dat doen autochtone mannen ook
Hoezo? Vrouwen worden overal als hoeren en/of inferieur weggezet.quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:19 schreef SpaceOddity het volgende:
Een leerzaam, maar vooral verontrustend kijkje in de keuken van een andere cultuur.
Ja jij wel.quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Joh, relax. Ik wist echt niet dat jij zelf Marokkaanse of Turkse roots hebt. Zou je namelijk niet zeggen als je je andere reacties leest.
Zo massaal en openlijk aan de schandpaal nagelen, alleen al omdat ze op een bepaalde manier gekleed gaan, of niet op een uitnodiging van een jongen wil ingaan?quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik denk dat wat het benoemen van vrouwen als hoer er helemaal niet neergekeken hoeft te worden op een andere cultuur. Dat doen autochtone mannen ook
quote:Vooral meisjes met Turkse of Marokkaanse achtergrond zijn hier het slachtoffer van.
Nou;quote:
quote:Vooral meisjes met Turkse of Marokkaanse achtergrond zijn hier het slachtoffer van.
Nee.quote:Vrouwen worden overal als hoeren en/of inferieur weggezet.
Clinton en Lewinsky hadden samen een seksuele affaire, niks wegzetten van vrouwen als hoeren/inferieur.quote:Clinton deed het met een sigaar,
Trump is een ongemanierde idioot. Zeg jij nu dat mannen in het algemeen dit soort acties goedkeuren, en dat mannen in het algemeen ongemanierde idioten zijn? Nou, ik in ieder geval niet, en zover als ik mijn familie, vrienden en kennissen in kan schatten, zij ook niet.quote:Trump grijpt ze gewoon tussen hun benen.
Nee.quote:Moet kunnen.
NEE.quote:Toch...?
Als je hele dagen wordt geconfronteerd met GTST, TMF en andere onzin moet je van behoorlijk goede huize komen wil je niet overspelig over straat bouncen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 19:11 schreef Abschirmdienst het volgende:
Maar waarom gedragen die vrouwen zich niet kuis? Is dat door de verdorven Westerse invloeden?
TMF? in welk jaar leef jij dan?quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je hele dagen wordt geconfronteerd met GTST, TMF en andere onzin moet je van behoorlijk goede huize komen wil je niet overspelig over straat bouncen.²
Ja, klopt. Die vunzige raps met hun bitches en wat nog meer. En dat zijn nog de liederen waarvan we de teksten kunnen plaatsen. Wat dacht je van die subliminal messages.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
TMF? in welk jaar leef jij dan?
TMF bestaat al jaren niet meer.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, klopt. Die vunzige raps met hun bitches en wat nog meer. En dat zijn nog de liederen waarvan we de teksten kunnen plaatsen. Wat dacht je van die subliminal messages.
Random sport: spachtelputz²
Onze generatie is verpest door TMF. De generatie na ons heeft het nog zwaarder, de vunzigheid komt ze van alle kanten tegemoet.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
TMF bestaat al jaren niet meer.
Alleen heb je dat natuurlijk niet zelf in de hand.quote:Op dinsdag 19 december 2017 17:21 schreef Achterhoker het volgende:
Ik denk dat dit meer zegt over hoe er door de islamitische mannelijke gemeenschap over niet-islamitische vrouwen wordt gedacht. Weet wel dat mijn dochter later niet met een moslim aan hoeft te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |